VePe Norra kommer hit på onsdag och Flames kommer sluta upp med en del supportrar. Men vi ska inte vika ned oss och bli utsjungda på hemmaplan. Vill se fler västringar på onsdag! Fyrsiffrig publiksiffra, tack.
Sirius - Bollnäs
Onsdagkväll, kan bli kul!
Alla till Studan!
Alla till Studan!
Jag tänkte sitta på Bullit och avnjuta en burgare+öl innan match, som vi förövrigt vinner med 7-2 inför 702 åskådare.
Jag tänkte avnjuta en burgare signerad Sirius/UNIK P17 och P19. Burgare+dricka 40:-.
Det blir seger med 5-3 inför 808 åskådare.
Det blir seger med 5-3 inför 808 åskådare.
7-4 1379 åskådare
Jag är feg och väntar med tippandet tills jag tror mej veta vilket väder de kommer bli.
5-4, 573 åskådare.
Förresten, vacker rubrik i UNT: "Sirius körde över Vänersborg". Njae, 3-1 är väl inte direkt en överkörning.
Förresten, vacker rubrik i UNT: "Sirius körde över Vänersborg". Njae, 3-1 är väl inte direkt en överkörning.
Ännu vackrare: "Mayborn sänkte sitt forna lag". Härliga ordval!
Nu sänkte han ju i och för sig Väners på flera sätt... ;-)
Nu sänkte han ju i och för sig Väners på flera sätt... ;-)
Som sagt, UNTs rubriksättare slår nya rekord i kvällsblaskerubriker.
Bästa rubriken var väl ändå den om innebandyn där UNTs rubriksättare av nån anledning skrev om Årsta fast det var uppenbart att artikeln handlade om Sirius. Undrar om de gör motsvarande för Årsta?
Dunder som sportchef, vi vill ha Dunder som sportchef, Dunder som sportchef, vi vill ha Dunder som sportchef....
Dunder som sportchef, vi vill ha Dunder som sportchef, Dunder som sportchef, vi vill ha Dunder som sportchef....
I Sirius eller? :P
På UNT, hoppades jag framgick. ;-)
För att återgå till tråden, så drar jag till med 3-3. Ett gångbart resultat sen gamla tider i matcher mot Bollnäs.
Farbror, eftersom jag nu hänvisar till gamla tider, kan du knappast försöka förringa min gubbighet även om jag tror på en poäng. Tänk på att traditionens makt är stor.
Farbror, eftersom jag nu hänvisar till gamla tider, kan du knappast försöka förringa min gubbighet även om jag tror på en poäng. Tänk på att traditionens makt är stor.
Du talar med kluven tunga!
3-3 låter bra men det är ovanligt positivt för att vara Garry, dags för första hemmatorsken alltså?
X mot Giffarna hemma brukar inte vara någon ovanlighet. Rutinerat tips.
Flames buss blev inställd hörde jag av en Bollnäs-supporter.
Flames buss blev inställd hörde jag av en Bollnäs-supporter.
Börjar känna ett ruskigt bandysug nu!!!
Skit, Mayan skadad enligt bloggen.
Fortsätter min vinnande trend att tippa förlust på hemmaplan. 3-4 blir tipset.
Färdknäpp på Bullit eller?
Fortsätter min vinnande trend att tippa förlust på hemmaplan. 3-4 blir tipset.
Färdknäpp på Bullit eller?
Håller fast vid 7-2. Jupps Bullit blir det för min del, från kl 17 ca
Tror jag gör en personlig premiär på bullit jag med. Fortsätter mitt positiva tippande med en 5-2 vinst.
Perfekta bandyförhållanden, verkligen. Jag ser framemot bandy. Hata VePe Norra!
Det blir Bullitt för mig med. Ser nästan lika mycket fram emot deras burgare som mot matchen.
Nu är det kört!! Men så många positiva tips, blir det garanterat en uddamålsförlust! Ändrar mig till 3-4!
Jag tror också på torsk om det kan vara till någon tröst. Vårt fina Studan-record kan knappast hålla sig hur länge som helst, och även om vi snuvat VePe N på poäng några gånger de senaste åren så tror jag att de fortfarande är ett motstånd som passar oss illa.
Bollnäs har 19 raka matcher utan seger på bortais!
sviter är väl till för att brytas ...
tror på förlust med 5-7
tror på förlust med 5-7
Ikväll fortsätter segertåget på hemmaplan med en 5-3 vinst.
jag var jäkligt sugen på en bullit brugare men det hinns tyvärr inte
Att gå på min första bandymatch någonsin (eller ja, jag har varit på en för några år sen, men den räknas inte) har inte blivit av än, eftersom jag varit sjuk både förra matchen och idag. Man blir knappast mindre sugen med såna här resultat! Nästan så att man inte längtar så mycket efer fotbollen längre...
Väl talat Sakul. När man får se dagens bandypropaganda á la Eskhult saknar jag inte fotbollen en sekund. Jag är glad att studans läktare har en bakre vägg annars hade man väll ramlat av i ren salighet.
Underbar svit blåsvart! (Är olle sjuk eller varför var han inte med?)
Underbar svit blåsvart! (Är olle sjuk eller varför var han inte med?)
Helt underbart att se bandy idag! Kanonväder! Kanonlir! Kanonresultat! Det känns oförskämt bra just nu! Eskhult ska helgonförklaras!
fan vad nice! propagandabandy, förhållandevis bra med folk, perfekt väder och två härliga poäng!!!
Wunderbar!
för den delen, när skriver någon en hyllningsramsa till Eskhult, han är vår frälsare och gud! Utom honom skulle vi spela derby mot UNIK vid det här laget
Wunderbar!
för den delen, när skriver någon en hyllningsramsa till Eskhult, han är vår frälsare och gud! Utom honom skulle vi spela derby mot UNIK vid det här laget
1. Eskhult är bra, *svordoms* bra.
2. Tyvärr delas inte det med ledningen för landslaget.
3. Eskhult ingår i laget.. ;-)
4. Vi skulle inte spela derby mot UNIK utan Eskhult..
Kalasbra!!!
Förutom helgonet Eskhult, levde "speedkulan" Roffe Larsson upp till sitt smeknamn. Wow!
FÖR VI ÄR SIRIUS OCH STUDAN ÄR VÅRT HEM - OCH INGEN JÄVEL KOMMER HIT OCH TAR POÄNG!
Förutom helgonet Eskhult, levde "speedkulan" Roffe Larsson upp till sitt smeknamn. Wow!
FÖR VI ÄR SIRIUS OCH STUDAN ÄR VÅRT HEM - OCH INGEN JÄVEL KOMMER HIT OCH TAR POÄNG!
Underbar kväll för bandy! Onsdagkväll, 19.00, två klassiska lag, UTOMHUS... Kan inte bli mycket bättre, särskilt inte när sen spelet dessutom fungerade kanon, utom möjligen vid några taffligheter i de bakre leden inledningsvis.
Men under 1.000 en sån här kväll får mig att vilja gråta!! Farbrors senila optimism får mig att göra det på riktigt.... Vart är världen på väg???
Men under 1.000 en sån här kväll får mig att vilja gråta!! Farbrors senila optimism får mig att göra det på riktigt.... Vart är världen på väg???
Synd om de som missade dagens match, snacka om bandypropaganda, så här ska det se ut. -2 grader, gott om snö runtomkring och stundtals ett bländande lir.
Eskhult är KUNG!
Roffe är jäkligt snabb! Kontringsmålet en riktig pärla!
Virre är en måltjuv av rang!
Backlinjen stundtals briljant! Släpp ingen jävel över bron!
Nilsson och Sudden kalas!
Så jäkla bra, jag är överväldigad!
TACK Sirius!
Eskhult är KUNG!
Roffe är jäkligt snabb! Kontringsmålet en riktig pärla!
Virre är en måltjuv av rang!
Backlinjen stundtals briljant! Släpp ingen jävel över bron!
Nilsson och Sudden kalas!
Så jäkla bra, jag är överväldigad!
TACK Sirius!
För mig var kvällens match någon sorts milstolpe i min ganska långa karriär som Siriussupporter. Matcherna mot Bollnäs har alltid varit speciella, min första säsong var 96/97, och då förlorade vi med 1-11 mot de VP-färgade i playoff. Sedan dess har det gått 11 säsonger, och vi har alltid varit en eller två klasser sämre än Bollnäs. Tills idag. Jag ska inte jinxa något nu, gudarna vet hur det ser ut i mars, men just nu så är Sirius ett klart bättre lag än Bollnäs. Och det känns inte dumt.
Jag tycker att 910 åskådare var en "okej", med Uppsalamått, publiksiffra. Självklart tycker jag att fler borde gå, ja, till och med det dubbla, men man får ju vara realistisk också. Matchen krockade dessutom med Almtunas hemmamatch, fast den matchen drog bara 826 pers. Sen borde iofs den här segersviten hemma locka ännu större folkmassor. Nu ska det vara fyrsiffrigt i nästa hemmamatch, allt annat under är katastrof.
Jag är nästan lyrisk, det var länge sedan jag såg en sådan match med Sirius
Kan inget annat än att fortsätta störa mig på UNT:s rubriker: "Sirius glädjebesked - får en miljon kronor". Det kan lätt misstolkas om man bara läser rubriken. Dessutom, vilka får miljonen? BK? IBK? FK? Rubriken är väääldigt oklar. Orkar inte med klagomål bland skattebetalarna nu. Jag hoppas verkligen att alla läser innehållet och inser att det är en bra miljon som går till skänkes.
Avvaktar lite med att kalla vårt förvarsspel för briljant. Stundtals virrigt igen, men det är ju helt klart på bättringsvägen. Ett mål får Pirre ta på sig, ett annat mål Kyller. Men bägge dessa vägde upp sina misstag med varsina 10-talet viktiga tennisnedtagningar - vackert. Ett mål får absolut Jeppe ta på sig, medan ett annat mål får hörnruset ta på sig, och ena baklängesmålet (när han kom fri i djupet) är det bara att lyfta på hatten för, möjligtvis klandra försvaret för att ge upp i åkningen.
Och jag säger det igen: Sirius MÅSTE bli bättre på hörnor, både offensivt och defensivt. Numera känns en hörna helt ofarlig, vi måste komma på ett botemedel mot hörnmurar. Ställ upp konspelare och nöt träning, in och ut.
Så ja... nu var det nog gubbat! Nu ska jag glädjas över den otroligt sköna segern! Tack, Blåsvart!
Avvaktar lite med att kalla vårt förvarsspel för briljant. Stundtals virrigt igen, men det är ju helt klart på bättringsvägen. Ett mål får Pirre ta på sig, ett annat mål Kyller. Men bägge dessa vägde upp sina misstag med varsina 10-talet viktiga tennisnedtagningar - vackert. Ett mål får absolut Jeppe ta på sig, medan ett annat mål får hörnruset ta på sig, och ena baklängesmålet (när han kom fri i djupet) är det bara att lyfta på hatten för, möjligtvis klandra försvaret för att ge upp i åkningen.
Och jag säger det igen: Sirius MÅSTE bli bättre på hörnor, både offensivt och defensivt. Numera känns en hörna helt ofarlig, vi måste komma på ett botemedel mot hörnmurar. Ställ upp konspelare och nöt träning, in och ut.
Så ja... nu var det nog gubbat! Nu ska jag glädjas över den otroligt sköna segern! Tack, Blåsvart!
Problemet är att Uppsalapubliken är så jävla bekväm. Jämför J Södras publiksnitt de sista omgångarna med Sirius publiksnitt. Uppsalapubliken har ingen känsla för klubbarna, varken Sirius eller Almtuna. Att ingen av klubbarna heter något med Uppsala kanske bidrar, men jag tror det mer handlar om den publik som finns att tillgå. Dels så finns det "fattiga" studenter som i väldigt många fall inte har några band till Uppsala, dels så finns det akademiker som hellre går på teater. Uppsala är tyvärr inte en klassisk arbetarstad. Lugi från Lund, en annan klassisk akademikerstad, har 1200 i snitt i Elitserien i handboll och då är Lugi ett ganska klassiskt lag. Det finns nog andra exempel också.
En närmast magisk kväll!
9 mål mot Bollnäs undrar jag om jag sett nån gång, trots mina dryga 25 år på Studans läktare.
Och som vanligt är det inga dussinmål man bjuds på när de blåsvarta bjuder upp till dans!! Ibland kan man tycka att det är väl faan att motståndarna alltid skall få så enkla mål på hörnor, eller frislag, och att vi också borde kunna få lite "tuppmål"...men en sån här kväll...vilken Show (med stort S!!).
Det måste dessutom vara omöjligt att det kan finnas någon bättre bandylirare än våran #20 i Sverige för tillfället!! De må heta Hellmyrs, Muhrén eller vad som helst...Eskhult är helt outstanding på isen just nu.
Kul att få se Viktors och Roffes hattrick (av vilka kontringen efter hörnan var den stora behållningen). Kul också att försvarspelet ser så mycket stabilare ut (idag hade vi väl bara lite problem första 10 och sista 5). Välförtjänt "blåställs"-pris till Jocke!
Tabellen ser riktigt spännande ut med tanke på att många av de lag som ligger strax framför oss redan har mött ÖSK & Gripen!
Den enda smolken i glädjebägare är att jag är utomlands nästa hemmamatch...taskig planering!!
9 mål mot Bollnäs undrar jag om jag sett nån gång, trots mina dryga 25 år på Studans läktare.
Och som vanligt är det inga dussinmål man bjuds på när de blåsvarta bjuder upp till dans!! Ibland kan man tycka att det är väl faan att motståndarna alltid skall få så enkla mål på hörnor, eller frislag, och att vi också borde kunna få lite "tuppmål"...men en sån här kväll...vilken Show (med stort S!!).
Det måste dessutom vara omöjligt att det kan finnas någon bättre bandylirare än våran #20 i Sverige för tillfället!! De må heta Hellmyrs, Muhrén eller vad som helst...Eskhult är helt outstanding på isen just nu.
Kul att få se Viktors och Roffes hattrick (av vilka kontringen efter hörnan var den stora behållningen). Kul också att försvarspelet ser så mycket stabilare ut (idag hade vi väl bara lite problem första 10 och sista 5). Välförtjänt "blåställs"-pris till Jocke!
Tabellen ser riktigt spännande ut med tanke på att många av de lag som ligger strax framför oss redan har mött ÖSK & Gripen!
Den enda smolken i glädjebägare är att jag är utomlands nästa hemmamatch...taskig planering!!
Börja inte med att snacka om att byta namn till nåt med Uppsala nu igen....
J Södra spela f.ö. inte bandy...
Uppsala var en klassisk arbetarstad.... Alla i Sirius bandy jobbade på Nymans. Innan du gick på bandy (tidigt 90tal) var det inte sällan 3000 på match på Studan, då var Sirius i kvartsfinal och semi varje år, det har med framgångarna att göra. I fotboll var vi inte sällan knappt nåt hundratal när vi var i tvåan, nu har det dykt upp ett gäng nya (KUL!) som tycker det är dåligt med under 2000... ja ja
När vi åkte på bortamatcher i början av 90talet i bandy åkte vi ofta bara nån bil, men FAAAN vad vi skrek!
Ja jag lever på minnen...
Men spelar Sirius så här och vinner matcher så kommer publiken snart, Champinjon Ligan drar väl en del också, fullständigt ointressant s.k. idrott
J Södra spela f.ö. inte bandy...
Uppsala var en klassisk arbetarstad.... Alla i Sirius bandy jobbade på Nymans. Innan du gick på bandy (tidigt 90tal) var det inte sällan 3000 på match på Studan, då var Sirius i kvartsfinal och semi varje år, det har med framgångarna att göra. I fotboll var vi inte sällan knappt nåt hundratal när vi var i tvåan, nu har det dykt upp ett gäng nya (KUL!) som tycker det är dåligt med under 2000... ja ja
När vi åkte på bortamatcher i början av 90talet i bandy åkte vi ofta bara nån bil, men FAAAN vad vi skrek!
Ja jag lever på minnen...
Men spelar Sirius så här och vinner matcher så kommer publiken snart, Champinjon Ligan drar väl en del också, fullständigt ointressant s.k. idrott
Vi har ett "Uppsala"-lag i KFUM Uppsala, fast det är ju tillbaka-nytt i alla fall. Sirius är ett klassiskt bandylag, det borde räcka. Tvivlar på att IFK Uppsala skulle dra mer folk i Elitserien. Självklart skulle inte "Bandystaden Uppsala United" göra det!
Fortsätter segertåget kan vi nog också hoppas på publiken, RRR har rätt.
Fortsätter segertåget kan vi nog också hoppas på publiken, RRR har rätt.
En sån här kväll har jag lite svårt att bry mig om "publik" som sitter hemma... [color=#ff0000]Skyll er själva!![/color]
Första matchen i år och helvete vilket spel, är det bästa jag sett sen Lomanov-eran och Eskhult var ju makalös och många andra var jävligt bra, vilka skridskoåkare. Bandy är en jävligt vacker sport och när IKS spelar så här bra blir man sentimental ta-mig-fan.
Det tragikomiska är att "Kommentera matchen"-skribenter på UNT hela tiden klagar på publiksiffrorna, när de sitter hemma framför datorn grävandes i chipspåse.
1736 åskådare när bägge lagen har gått fullt godkänt säger väl det mesta om Uppsala tyvärr... Borde vara 1736 på vardera!!
Absolut. Jag håller med dig. Det borde det vara. Men jag är inte förvånad...
Mmm, rätt trevlig kväll om man säger så. Bollnäsliberon Andreas Westh lär drömma mardrömmar om Roffe i natt, jösses vad han blev uppsnurrad.
Publiken återkommer så sakterliga till studan. Drygt 900 är faktiskt helt ok och med det här spelet blir det ett par hundra till nästa match.
Publiken återkommer så sakterliga till studan. Drygt 900 är faktiskt helt ok och med det här spelet blir det ett par hundra till nästa match.
Underbart spel i dag!
1. Eskhult är bra, *svordoms* bra.
2. Det är ju såklart trist om Eskhult är sugen på att lira där, men för oss Blåsvarta känns det nog som att det är bättre att han kan vara hemma och träna lite och leverera mackor.
Det tror jag faktiskt att vi skulle göra. Jag har svårt att tro att vi skulle ha räddat kontraktet i slutet av förra säsongen om inte Eskhult kommit till stan.
...fast jag antar att du menar att Sirius ändå skulle klara sig OK i Elitserien utan Eskhult, och det är väl inte omöjligt. Men det skulle inte vara lika roligt!
Brukarn --> Självklart är #20 en egen dimension och kan göra saker som få klarar av och visst är det en glädjehöjare! Precis som Roffe som är lätt topp 3 i Elitserien gällande hastighet. Det är kul med det här laget för alla vill utvecklas och det finns profiler på alla positioner. Ge oss ett par år att utvecklas som lag och förening så får vi se var vi befinner oss då... Tack för stödet.
Tack Sirius för uppvisningen. Sett bandy sedan början av 80-talet och det känns som vi är på gång igen.
Mitt allstarteam under den perioden ser ut enligt följande:
Mv
Jörgen Johansson
Backlinje
Örjan Gunnarsson
Kjell Berglund
Christer "Kaka" Karlsson
Mikael Persson
Mittfält
Vitalij Anufrienko
Christer Kjellkvist
Andreas Eskhult
Anfall
Samuli Niskanen
Sergei Lomanov
Lars Hydling
Detta dream team skulle vara tämligen oslagbara och spelare jag minns med välbehag, kalla mig gärna nostalgisk.
Kom gärna med synpunkter/kompletteringar.
Mv
Jörgen Johansson
Backlinje
Örjan Gunnarsson
Kjell Berglund
Christer "Kaka" Karlsson
Mikael Persson
Mittfält
Vitalij Anufrienko
Christer Kjellkvist
Andreas Eskhult
Anfall
Samuli Niskanen
Sergei Lomanov
Lars Hydling
Detta dream team skulle vara tämligen oslagbara och spelare jag minns med välbehag, kalla mig gärna nostalgisk.
Rolf Larsson behöver en sång & ett smeknamn!
"Roffe Larsson, snabbast på studan"?
Tack Sirius för uppvisningen. Sett bandy sedan början av 80-talet och det känns som vi är på gång igen.
Mv
Jörgen Johansson
Backlinje
Örjan Gunnarsson
Kjell Berglund
Christer "Kaka" Karlsson
Mikael Persson
Mittfält
Vitalij Anufrienko
Christer Kjellkvist
Andreas Eskhult
Anfall
Samuli Niskanen
Sergei Lomanov
Lars Hydling
Vad gör Niskanen på listan? Han var inge vidare i Sirius, mest skadad.
Kylan eller Bomark kan väl också få va med?
Engan?
Bra förslag, ThomasD! Klassiskt budskap!
Niskanen en måltjuv av guds nåde, fast Butta konkurrerar förstås och även Stefan Johansson ev. även Ola Parling.
Kylan har jag som målvaktsreserv. Peter Engstrand kan vara ett bra komplement på mitten.
Kylan har jag som målvaktsreserv. Peter Engstrand kan vara ett bra komplement på mitten.
Kan bara instämma med tidigare bandyexpertis angående uppställningen på 80-talet. Dock måste jag nämna namn som Per Langer back, Håkan Sundin mf och Jan Berlin mf samt Jan Muhrén i anfallet. Då halkar jag troligen in på slutet av 70-talet men vad fan gör det. Sirius hade ett bra lag 1977. Ett hedersomnänamnde till det ostoppbara ångloket Ola Parling
Håkan Sundin! Men det känns som 75?
Helt fantastiskt igår. Eskhult var bättre än jag kunde föreställa mig. Jag får Kjellqvist-vibbar. Och alla var väl värda segern. Säsongen har börjat bra.
Finns en gammal Nationalteaterndänga som går så här:
"Roffe och jag har ett band i ett garage.
Gitarr och trummor, men ännu ingen bas."
Tycker jag vi ska sjunga, bara för att Roffe är så coolt.
Finns en gammal Nationalteaterndänga som går så här:
"Roffe och jag har ett band i ett garage.
Gitarr och trummor, men ännu ingen bas."
Tycker jag vi ska sjunga, bara för att Roffe är så coolt.
Nejdå ... Han var med i semifinalen mot Broberg -77.
Vem var bäst ? Kjellqvist eller Sergej Sr. Normalt skulle man ju inte tveka att säga Sigge, men Kjellkvist gjorde faktiskt också precis hur han villle mot vilket motstånd som helst.
77! Stämmer.
"Arnesson-varianten" hacker lite på antalet stavelser.
"Arnesson-varianten" hacker lite på antalet stavelser.
Lomanov är outstanding. Basta.
Nisse var en måltjuv, men inte i Sirius, då gjorde väl Rekan fler mål... för att inte tala om Lövdahl
Ah minns när man som liten grabb spelade nåt som kallades "mini-klassikern" på torget och Sigge sr. och Kylan var domare. Det var stort.
Kan Håkan Sundin möjligtvis vara far till sönerna Olle och Erik? Det jag vet är att de hade en framgångsrik farsa.
OK, nu skapade jag en användare bara för att kunna posta detta. Var på Studenternas nu för Sirius-Bollnäs, säkert första gången på 10 år jag gick och faktiskt såg en Siriusmatch, och oj vad imponerad jag blev. Jag erkänner gärna att jag inte kan sådär jättemycket om bandy, mer än att jag tycker att det är en fin sport att titta på, men jag blev imponerad av Sirius spel. Det lär bli fler hemmamatcher den här säsongen, det är då ett som är väldigt säkert.
Måste också ge en extra applåd till alla Västra Sidan - folk som var där och sjöng hela matchen igenom - ni gjorde verkligen upplevelsen ännu bättre!
Måste också ge en extra applåd till alla Västra Sidan - folk som var där och sjöng hela matchen igenom - ni gjorde verkligen upplevelsen ännu bättre!
Kul att höra Emmchen. Välkommen.
Tackar. Ska försöka dra med lite mer folk nästa gång också, har försökt sprida till de bandyintresserade jag känner hur bra det var igår, så förhoppningsvis funkade det.
Kan Håkan Sundin möjligtvis vara far till sönerna Olle och Erik? Det jag vet är att de hade en framgångsrik farsa.
Nix!
Kan ju vara på sin plats att nämna Sirius bäste sämste hörnskytt genom tiderna.... Han återfinns nämligen på tränarbänken.
En period fungerade skyttet inte alls i laget. Herr Söderman, som inte var känd för speciellt vass bössa, fick då chansen. Det var inte mycket till skott, men det var precision. Han rakade bollen mot mål, välplacerat upp i nättaket.
Tycker för övrigt det skulle vara en alldeles utmärkt taktik mot det passiva hörnrus som vissa lag praktiserar.
En period fungerade skyttet inte alls i laget. Herr Söderman, som inte var känd för speciellt vass bössa, fick då chansen. Det var inte mycket till skott, men det var precision. Han rakade bollen mot mål, välplacerat upp i nättaket.
Tycker för övrigt det skulle vara en alldeles utmärkt taktik mot det passiva hörnrus som vissa lag praktiserar.
Håller med dig till 100% garligur. Om man lyckas vispa upp bollen i närheten av ribban spelar det ingen roll hur många som står och dräller i målet. Att nicka i bandy har ju aldrig varit en speciellt angenäm upplevelse.
Det är dessutom emot reglerna att nicka i bandy.
Ja, det tycks som att det ska dömas straff om en försvarare blir skjuten i huvudet på en hörna om jag läser regelboken rätt. Snacka om otacksamt.
Den regeln verkar ha undsluppit dommarna som dömt i de matcher jag spelat med tanke på hur många hörnskott jag själv fått i skallen.
Japp, det har hänt nu under elitserien och sv. cupen och ingen straff dömdes.
Varför är bandydomare så flummigt inkonsekventa och inkorrekta? Läs på!
Ord!!
Till deras försvar är väl att det är nytt med att stå kvar i mål och ingen praxis har satts för hur detta ska hanteras. Det är bättre med en linje rakt över, då vet vi spelare vad som gäller.
URTR skrev ...
Vem var bäst ? Kjellqvist eller Sergej Sr.
En verkligt intressant fråga som jag själv funderat en del på. Givetvis kan man inte frångå att Sigge förmodligen är världens bäste genom tiderna. Fast personligen har jag Kjellqvist som min Siriusfavorit. Han var outstanding under sina år i blåsvart. Det var väldigt synd att de båda giganterna aldrig fick chans att spela tillsammans. De hade blivit ett ruggigt radarpar.
Vem var bäst ? Kjellqvist eller Sergej Sr.
En verkligt intressant fråga som jag själv funderat en del på. Givetvis kan man inte frångå att Sigge förmodligen är världens bäste genom tiderna. Fast personligen har jag Kjellqvist som min Siriusfavorit. Han var outstanding under sina år i blåsvart. Det var väldigt synd att de båda giganterna aldrig fick chans att spela tillsammans. De hade blivit ett ruggigt radarpar.