Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Silly season 07/08

Dags för detta redan! Och jag är glad att man jobbar på Eskhult, det tror jag är vad som kan ta Sirius ett steg längre (och kanske t.o.m få uppsalapubliken att masa sig till Studan då och då)

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=586760,00.html[/link]
Instämmer! Det vore läckert att få hem Eskhult.
Även Stock och Bryngelsson jobbas det uppenbarligen på
hoppas att det stämmer som det står i UNT. Stock har varit mycket bra i matcherna mot sirius och vem minns inte hans kanoner? Hörnskyttet är räddat. Följer med spänning Hammarbys öde. Eskhult kan mycket väl vara länken som höjer sirius några snäpp till!!! Häftigt! Bryngelsson tror jag många går till nån "större" klubb som tappar spelare till ryssarna. Kul att det rör på sig i silly-säsongen.
Bryngelsson kanske har lite dåligt anseende bland dom bättre lagen? Han har ju under ett flertal säsonger gjort gedigna insatser i knepiga klubbar. Bryngelsson vore kul att få hit. Han är rörlig & har bra fart på åkningen.

Hoppet är ju att Hammarby kapsejsar eller åtminstone tvingas skära rejält. Då blir det "bara" tre lag som kan välja och vraka och ta vad de vill.

Och Eskhult kan ju behöva en ny utmaning och ny miljö. Visst, han har dragits med skador länge, men lite av glöden tycks ha försvunnit.
Jag tycker herr Knutsson eller någon av junisarna i Örebro vore intressanta att lägga tassen på förutom de ovan nämnda. Kexen fick ju däng på Skarpe Nord och ligger skrynkligt till...
Erlingmark syftar nog på Säfström som jag tror kommer bli ett jagat "byte" i slutet på mars.
ex17 kan ju bli en fruktad målskytt om han fortsätter så här, kanske dags att värva honom till laget i hans hjärta/hjärna ;-)
Berlin pangade in två hörnmål mot edsbyn. Han har väl ingen hemlängtan till storstan?
det vore både roligt och bra
spelade med honom på den gamla goda tiden i skiron
Inte oväntat börjar konkurrenterna rycka i Mickel:
http://www.jimbobandy.nu/silly/ryktessidan.html

Vi får hoppas han väljer att stanna hos blåsvart...

Verkligen!! ...de klubbar som nämns borde ju knappast vara allt för lockande (rent objektivt!).
Vilka blir kvar? Nån som har koll på läget? Viberg, Viktor, Hellqvist och pirre har ju skrivit på. Olle bör väl skriva på?

Det ryktas ju om nya tränare. Verkar vara mycket som händer. Jag tycker att det är enormt viktigt att vi får behålla våra nyckelspelare.
Dala och Erra lämnar! Tråkigt alltså, trodde faktiskt att de hade något stort på gång i Sirius.

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=591287,00.html[/link]
STORT tack till Erra och Dala för en bra genomförd säsong. De har uppenbarligen fått hela laget att dra åt samma håll, vilket inte kan vara det lättaste när de själva spelat med några av spelarna. Tycker att en tränare "utifrån" vore det bästa nu.

Silly season blir i vilket fall inte mindre spännande av detta...
Perfekt avslutning på dagen. Wasberg, Fall, Werner, Gabrielsson och Benkelius har skrivit nya 1+1 kontrakt med blåsvart.
Bara att instämma med haze's inlägg. Vi bugar och bockar för herrar tränares insatser i år.

Mycket trevligt med ovanstående kontrakt klara också.
Tack för en kalas säsong Erra o Dala!

Skönt att det trillar in påskrivningar
Jag bara instämmer i kören här ovan. Undrar mest över vad Hammarby kommer att göra nästa år. Kommer väl bli ett manfall från klubben? Om de inte konkar så har de väl svårt att få någon elitlicens med 5 mille i skulder?
Nja... elitlicensen tycks ju överhuvudtaget inte existera annat än i form av något undanstoppat dokumnent på förbundets kansli. Särskilt när det gäller en storklubb... Är jag helt övertygad om att man myglar kvar Brajen i elitserien på något sätt.

Har vi några spekulationer när det gäller tränare då? Vet inte riktigt vilka som finns lediga.
Det brukar ju bli Hydas.

Och angående Hammarby tror jag att de åker nu. Intresset i Stockholm har ju dalat, och ute i landet finns det nog många som känner att det räcker med dalt. Så djävla mycket för svensk bandy betyder de inte. Möjligen skulle ett guld på söndag ge klubben vind i seglen, men det tror jag inte kommer att hända.

Byn tar det där i år igen (6-2) och det börjar kännas lika fräscht som Boltic på sin tid.

Bygg en hall söder om Studan, nu.
Förmodligen kommer Hammarby att inventera i gömmorna och hitta gamla bandybollar, strumpor och tröjor som stjärnorna har haft och värdera upp dem 100 papp stycket och vips så har man en balans i budgeten... och i eliserien... fast likviditeten ligger väl fortfarande på minus 5 mille.

Intressantare blir det väl att se vad som händer med Laget i i våra Hjärtan. Är det verkligen sant att Josse funderar på att lägga av? Fick den känslan på Katalin... och nästan bekräftat i UNT. Tycker att det här är sjukt jobbigt... hehehehehe... fan.. bara vänta och se hur det blir. Skönt iaf att stora delen av laget blir kvar.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=628112

Det kommer att handla en hel del om Hammarby under våren. Tycker deras finalplats stinker värre än vanligt. Publikintäkterna från semin mot VSK (ca 800000) gick tydligen direkt till spelarlöner. Skulden på dygt 5 mille ska man väl trolla bort på annat sätt.

Hoppas verkligen elitlicensnämden sätter ner foten nu även om jag inte riktigt tror på det. Vore utmärkt om Bajen fick kyla ner sin överhettade ekonomi i en lägre division precis som bl.a Sirius och Vetlanda gjort.

Håller stenhårt på Byn på söndag!
Karlsborgskillen Lars Edvartsen ska besöka staden för diskussioner påstår "bandysverige".

Jovisst börjar Byn kännas lite tjatigt nu.... men hellre det i mina ögon, en ett grönvitt ekonomiskt dopat guld. Förresten, dom kanske säljer medaljerna då för att minska skulderna?
Jag tror nog Hammarbys elitlicens är säker men däremot kan nog ett par spelare och ledare röra på sig. Rykten säger att Lillis inte orkar med turbulensen runt omkring och IKS är väl ett lämpligt lag?
Vore kalas
Jag tror, som andra, att det där med Elitlicens är en papperstiger på samma sätt som kravet att alla elitlag skall ha ett damlag.

Eskhult tycks vara intresserad av ett ryssäventyr (dagens unt).

"samma trupp" + erfaren topptränare + någon bra värvning = Slutspel

Farbror siktar på topp 8.
Vilka lag kan tänkas vara där kommande säsong? Det kommer bli en helt annorlunda säsong där jag tror de av de bättre lagen får en fördel om de får börja mot mindre etablerade lag.
Jaja, jag ger mig på ett väldigt ogenomtänkt förslag till slutspelskandidater kommander år och ordningen är ju självklart inte korrekt,

SAIK
VSK
Broberg
Villa
HIF
Vänersborg
Byn
IKS
Helt rätt x17! Den borde ju vara det omvända.
Lillis vore perfekt som tränare i IKS. Jag tror att det viktigaste är ändå att vi får behålla stommen i laget och det har vi ju fått. Sen måste jag medge att jag inte har sett så många junisar i aktion ännu men det finns kanske fler som kommer att ta steget upp?

Nån målgörare (läs nån som inte missar lika många frilägen) och nån avlastare för Mickelsson skulle väl inte skada? Förresten.. Mickel är väl inte klar än? Hur ser det ut? nån som vet?
Farbror, det var väl inte ditt tips inför nästa säsong det där? I så fall finns inte nog med Oldsberg program att tillgå i denna värld... Månne sjukdomen i familjen varit svårare än vän av ordning kunnat ana....
Det skall väl inte betraktas som ett tips utan en påminnelse om hur det borde vara.

not: Loafers SK behöver inte komma sist för att världen skall vara perfekt. Det kan i själva verket vara så att dom alltid borde förlora finalen mot..... ni-vet-vem...
Farbror du vet väl att Loafers SK till en väldigt hög procent brukar gå segrande från final när de väl tagit sig dit. Tyvärr har ett ej-matematiskt-kompatibelt-lag satt käppar i hjulet för detta två år i rad men det var någon som sa tredje... Problemet på söndag är att det inte finns en chans att jag kan glädjas över någon av kombatanterna utan hoppas på oavgjort och evig förlängning.
Evig förlängning skulle ju i så fall innebära att Loafers SK aldrig tar sig till final igen, vilket de flesta av oss på läktaren skulle uppskatta.
Eskhult säger i expressen att det inte finns något annat lag än Sirius, om det inte blir ett fett anbud från Rysslan. Ska man tro på det?
Har Häxprässen någonsin haft rätt i nånting? Lät inte riktigt så i UNT. Där lät det mer som om han skulle lägga skridskorna på hyllan (om inte Ryssland....). Nu kommer knappast Ryssland med något stort kontrakt efter årets säsong för honom, så det återstår att se hur stor motivationen är.
Nä, det är ju ingen säker källa (expressen). Det visar sig vad som händer inom den närmsta tiden. Om inte bajjen vinner idag så får han väl skriva på för sirius för att få chansen att vinna sitt sm-guld för i hammarby lär han aldrig göra det...hehehehehehe. Det lär dröja innan de spelar final igen.
Andreas säger samma i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1024562,00.html
...och i DN
: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=629774
Det känns som:

Ryssland 50%
Slutar 30%
Sirius 20%
Kan man satsa pengar på något av alternativen?
Oj vad jag vill ha Eskhult, åtminstone bara i en säsong. En sån trollgubbe, som dessutom är fostrad i Sirius, är vad som skulle kunna locka tillbaka publiken till Studan. Men visst, han kan väl passa på att tjäna lite fler rubel innan han kommer hit om han känner för det, bara han kommer hit sen.
Farbror jag tror din % är fel... Var kul att se Eskhult i finalen som visade lite mer än tidigare under säsongen.
ex17: Har du en bättre procentfördelning? Lite smaskig insidesinfo kanske?
Lustigt, jag stod o snackade med en VSKgubbe i publiken som påstod att ex17 var på väg "hem" till Sirius. Jag hävdade att det nog var fel men han stod på sig, får vi höra hur det ligger till
Dessutom bör vi väl få höra ex17's förslag på procentsats i ovannämnda. Sen får vi se var man ska lägga sina spel.... :-)
Usch vad jobbigt och spännande de är med silly season. Rykten, motrykten och procentsatser att ta ställning till.

Att få se Eskhult i Siriuströjan igen vore ju ofattbart kul men han lär väl ta en rubelturne först, eller...
Hmm vad lätt det var att skapa drypande rykten genom att bara spekulera i att procentsatsen var fel. Det jag tänkte på var att jag ser det mer troligt i att Eskhult spelar i IKS än att han lägger klubban på hyllan. RRR, vem pratade du med? Låter som det finns någon som inte vill ha mig kvar... =) Men måste säga att det är lite skoj med sillyseason men ska väga mina ord i fortsättningen.
Tack allesammans för i år, det har varit jäkligt kul, lärorikt och jobbigt. Framför allt har det varit en stor ära att få vara med och jobba med IKS, det härligaste laget av alla!!

Västra Sidan håller finalklass!!!
Tack själv Erra! Trist att du lämnar, ni har gjort ett toppenjobb! Det här med slutspel är vi inte bortskämda med, och en tränare som leder blåsvart till en seger mot Bollnäs har en given plats i vår stolta historia!
Instämmer med Brukarn! Tack Erra!
Även en gnällig farbror ber att få instämma i tack-kören!
Erra när du har kryat på dig kanske vi kan ta upp din i mina öron förskjutning av glorifieringen av lidköping mot uppsala över lunch?
Sånna där kommentarer skapar lätt "drypande rykten" enligt ovan...
Allt är så klart spelbart. Dock endast som dubblar(Man vill ju vinna!)!

Tack Erra! Finns det någon Silly Season kring tränarduon?
Fan, det måste vara svårt att sätta en dubbel med bara Eskhult som spelobjekt... Att han börjar i Sirius och slutar i Ryssland? Eller tvärt om? Eller skriver på för oss och sen lägger av?

Eller kommer det andra varianter på banan?
Eskhult och ex17 till Sirius
Eller kanske Eskhult + Lillis?

Farbror, här finns pengar att tjäna. Låt vadslagningen komma igång. Glöm bara inte att allt överskott går ovillkorligen i Sirius klubbkassa!
Jag tror på Eskhult till Ryssland och Lillis som ny tränare. Vad får jag för den kombon Farbror?

Jag vill naturligtvis också ställa upp i hyllningskören kring Erra och Dahlberg. Stort med slutspel och stort att spöa Vepe Norr.
Ojjoj, jag tänkte först på dubblar bland de tidigare angivna alternativen. Man får visst utöka utbudet.

På listan över möjliga tränare borde vi väl ha:

Lillis, Klingborg,.....??

Komben Lillis till IKS & "Limpan" i Österled borde ge hyggligt. Det finns förmodligen en possitiv korrelation mellan "Lillis" till IKS & "Limapan" till IKS
Förresten, vet vi nånting om den där Karlsborgs killen som var ner för samtal? Karlsborgs hemsida är föga informativ, så jag vet inte ens vilken position han spelar på.
Hmm, var det inte en "Kalixare"? En back?
Edvartsen är Karlsborgare och libero.
http://www.svd.se/dynamiskt/sport/did_14853058.asp

Tillhör inte ämnet men någon ordning lär det få vara. OK om disciplinnämnden delar ut olika straff beroende på vem det är och vilket lag spelaren representerar men när BF blundar för elitlicensen och dess regler och dessutom står för det... Då blir tilltron för BF låg och ord som "kalleanka förbund" tillåtet. Frågan är vad förbundet skulle sagt om IKS dragit på sig 5 Mkr under säsongen för att bjuda på lite artisteri med Lomanov JR. Inget ont om Hammarby förutom att vi åkte ut mot dem men ska det finnas regler bör de användas. Jag ser gärna Bajen kvar i Elitserien för det är väldigt roliga matcher att spela men som sagt... inte till priset att de ska särbehandlas i så fall, forza lunden eller dif.
Jo, jag reagerade också närjag läste det där. BF är ju redan ett kalleankaförbund, men det här var ju rent pinsamt. Som sagt, jag tror inte (T)ramsin hade varit så välvillig om Sirius legat lika pyrt till...
Schysst för Ale-Surte o Selånger att höra, de var tydligen inte lika viktiga för förbundet. Men nu kanske Surte blir viktiga igen om man flyttar SM-finalen till GBG. KalleAnka var namnet. Gör slag i saken o följ elitlicenserna. Fixa damlag till Sirius, nu.
Det luktar nästan skrivelse/protestlista mot BF om reglerna inte följs...
Feg grundinställning av förbundet.

Jag har hört att även DIF ligger pyrt till ekonomiskt. Så forza Lunden i så fall. Snygga dräkter har de också.
Djyyrgård ströp väl sin satsning för två år sen om jag minns rätt. Så det är rätt starkt att man ändå tog sig upp (tyvärr för jag erkänna). Lunden är det enda värdiga stockholmslaget i mina ögon. Och sen har jag av nån anledning svårt att tycka illa om Gustafsberg....
När jag läser i UNT att Eskhult gärna spelar i Sirius, om vi kan komma upp med vettig ersättning, blir jag ju ännu mer förbannad på Bajen. Det är klart att man kan fixa schyssta kontrakt, om man inte gör rätt för sig.
Gurraberg är mitt favvolag av Sthlmslagen, har ju bott där.
Dags att starta "Eskhult-fonden" kanske....
Vastra får väl ordna med lite kopassning, måla en lada eller annan tjänst. Sulo V lirade säl nån säsong i Sandviken mot att klubben målade hans sommarstuga?

VePe Norras kampanj för ett nytt anfallsvapen är ju lite imponerande även om kampanjen kanske kan uppfattas som kränkande av befintlig anfallsbesättning.

Jo, man blir ju allt mer bekymmrad över förbundets tramserier. Var det någon som hörde Herr Ordförandes utläggningar på radion om projektet "Sprint"?

Jag har bara hört ett referat men tydligen skulle man popularisera äktbandy genom satsningar på fyrmanna håkkibåkki. Håkkibåkki är i sig störtkul men kanske inte något som lär de breda massorna att uppskatta Bandy.
Det finns fler som tycker att BF är ute på hal is...
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=152752

Jag tycker nog VePe Norra och dess insamling är ett bra initiativ då det visar att de bryr sig.

Det finns ju gott om färg i IKS...
Jag ställer upp och målar om färgen blir blåsvart!! Skulle se snyggt ut på Långhundra slätten, med en blåsvart lada!!

(Å andra sidan är det kanske inte just målare som det är bristvara på när det handlar om Sirius....)

Vi kanske skulle starta en spelfond hos Farbror. Ett startkapital från oss västringar och sen några snabba klipp av Farbror, så är Eskhult affären i hamn!
måste ju också rätta mig in i ledet och Hylla Erra och Dahlberg. Lycka till i fortsättningen...
mmm... många rykten på G... ex17 har ju sagt att han vill spela bandy inomhus och då blir han väl kvar eftersom IKS kommer att spela bandy på en riktig bandyarena nästa år. :-) Eskhult verkar ju själv lobba för spel i sirius om det inte blir ryssland.
Tycker att det här börjar bli liiiite jobbigt att inte veta nått.
Hoppas på Lillis som tränare efter erra och dahlberg. Hammarby ska väl lägga korten på bordet i slutet av veckan?
Kom igen Sirius kom igen....
Vi kanske ska smyga in ex17's namn när innebandyn börjar sin silly season.....
Snart drar Brännbollen igång i Amerrrkat. Basketsäsongen har varit bitvis magisk. Skulle MLB bli något i närheten så kan jag nog anställa en halv limpa som, säg, målare.

Baseboll är en fantastisk sport när man kommer i stim. Det är dryga 1000 matcher på en säsong så pappa procent kan gnida ihop en skön vinst. Dock finns det ju även en baksida på den medaljongen.

Om stimmet håller sig undan så duger ju dryga 1000 matcher mer än väl till att anlägga en mörkgul färg....
Se där... Eskhult-fonden har fått en förvaltare!! Vad fan är Rysslandsmiljonerna mot Farbrors brännbollsfond???
Sören Boström, a.k.a. den enda i bandysverige som kan få in en bandyklubba i munnen på bredden, sällar sig till avdelningen lediga tränare.

Ett genuint bandykunnig herre, men kanske brist på motivation när man nått 60 ??

Det skulle onekligen kännas lugnt om det blev klart på tränarfronten!
Faktum är att Sören var påtänkt för IKS i samband med Westman/Svedberg tiden.
Ser att bl.a Edsbyn rycker i Sundsvalls Stefan Tranholm. Visst spelade han i Sirius som junior?
Stämmer, även som senior.
Tranblom hette han väl? Det var värst, tyckte aldrig han imponerade så hemskt i blåsvart.
Tja, det kändes nog som att han inte hade nått sin potential. Han visade upp gott gry för att vara så ung (som han var när han spelade hos oss).
Brukarn, jag tror flytten var bra för Stefan med en ny miljö och tydligen har han utvecklats. Jag har inte sett honom spelat sen blåsvart och det är 4 år sedan.
Ja, Tranblom ska det så klart vara. Han måste ju tagit ett rejält kliv i utvecklingen.

Han har hunnit med en del klubbar genom åren: Sirius - VP - SAIK - Djurgården - Sundsvall och så kanske Edsbyn nu?

Faktum är att Sören var påtänkt för IKS i samband med Westman/Svedberg tiden.

Sören Boström är kul på det sättet att jag har förfalskat hans autograf en gång. Sirius mötte VSK, nångång i skarven 70-80, och jag tror att Boström då var den som spelat flest landskamper (kolla gärna det där, nån utan liv). Nå väl; Tomas i min klass ville ha dyrgripen - i utbyte mot vad minns jag inte, men jag skulle kunna tippa Oddvar Brå, möjligen Juha Mieto - och affären gjordes upp. När det väl blev dags övertalades jag, av mig själv, att det var ju synd att bli av med en autograf bara för att man ville ha en till, så jag skrev av bäst jag kunde...

Vilket naturligtvis innebär att om vi prompt vill ha Boström i staben kan jag fixa underskriften.
Fullständigt lysande!!!

Brottsligt, omoraliskt och vidrigt, men fullständigt lysande!!! Kan vi få några fler påskrifter på liknande sätt? Någon???
Det verkar vara som om någon sprider falska eller sanna rykten på sirius hemsida. Göran Rosendahl till Sirius!!?? Ny månad nu och de kontrakt som löper ut brukar väl gå ut i månadsskiftet mars-april?

Annars lät det bra med lite falska namnteckningar...hehehehehe.. kul historia.. *s*... kallas väl bara för urkundsförfalskning *s*
Rosendahls namn har ju varit aktuellt även tidigare år... Skulle verkligen vilja ha tränarfrågan klar nu. Tystnaden göra att det känns som om förata hands alternativen tackat nej
Hmm, det låter som om det är ett "endahandsalternativ" och att alternativet har semester/betänketid.

Alltså, inget oroväckande avslag så vitt jag vet men en oroväckande fokusering på ytterst få alternativ.

En utsocknes tränare och förstärkt mittfällt/anfall borde vara ett viktigt steg i jakten på slutspelsklass. Jag tror inte att vi genom defensiva förstärkningar kan vinna så mycket mark.
Helt rätt tänkt av en vis farbror. Visserligen verkar den nämnde Kalixpojken vara mycket kapabel, men han är ju främst defensiv.

Kent Edlund var ett tränarnamn som fanns ledigt, men han ville uppenbarligen inte lämna Småland utan valde Nässjö.

Känns som om listan över kandidater är ganska kort.....
Defensiven kan ju behöva förstärkas om Josse tar det ovisa beslutet att ställa in klubban i skåpet.

Tränarfrågan lär väl ta sin lilla tid, men jag skulle gärna vilja höra några lösa rykten åtminstone.
Josse behövs och jag tror han vill spela.
Jag har ett förslag på tränarstab, Josse + Rosa + 1 till
Tror nog Josse skulle göra sig utmärkt i en tränarroll, men likt farbror vill jag helst se honom på planen ett tag till.

För det går ju....
Tror också att josse har ett och annat att säga till om. Han verkar vara en sån som alla lyssnar på? Rätta mig och jag har fel...fast jag vill att han spelar ett tag till samt att vi hittar en tränare utifrån och som inte är "kompis" med en del i truppen.
Lite rykten vill jag också höra... hehehehehe.. Helst NU!!!
Mickel till Byn....
Mickel till Byn.... då får vi hoppas Liw hamnar i ...
Trist, trist... Vad har Vi att kontra med? Vi behöver en ny Mickel.
Aj då!! En förlust för hela bandy-Sverige. Vilket det alltid är när något lag förlorar spelare till Byn, Gurkorna, Saik, eller... nä just ja, kanske inte nu längre... he he...

Fast å andra sidan kändes den här förlusten rätt väntat, då han väl fortfarande var utlånad under året som gick.

Däremot behöver vi än mer kraft framåt än vad vi behövt tidigare.
Trist, hade hoppats att han skulle vilja fortsätta i den snyggaste tröjan.

Lycka till i Byn Mickel!
Alla lämnar VSK, är Liw så dyr? Inte fan är han så bra, han släpper ju aldrig bollen ifrån sig.
De skulle ha satsat pengarna på att behålla Östling. eller är det ex17 som får höjd lön?
Mickel: Tack, Lycka Till & allt....... men blä!!!
Gör dem RRR? Det är väl Rydberg som behöver mer speltid och väljer spel i TB samt Osten som lockas av äventyret i öst. Farbror har tappat ditt nr eller snarare min mobil så skicka ett sms till mig... ;-)

Mickel: Tack, Lycka Till & allt....... men blä!!!

Instämmer!
Trist med Mickel... Nu bör det värvas ögonaböj
Så här t.ex!
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=598618,00.html

Är det bara jag som hört tränarrykten förrester?
I så fall är jag så exklusiv att jag inte ens vågar skriva dem...
Eskhult nära!!!???
Verkar vara flera som sitter på info här... men inte delar med sig...hehehehehehe... Kom igen nu!!!
Jag väntar på att Farbror ska komma med några stenklara tips, så vi alla kan slanta upp lite, så den sen kan dubblas och dubblas igen för att matcha Rysslands miljonerna!
Låter bra!!! Vi vet ju alla att Baseboll är mer pålitligt en tyska tågtidtabeller. Washington och Seattle är för övrigt dagens drag.
Påsken har passerat och nu är det inte utan att man känner en viss oro över avsaknaden av en tränare!
... och ett nyförvärv....

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=600829,00.html
Ruskigt dåliga vibbar på Silly Season just nu. Onda rykten säger "nix" från både tränarkandidaten och "Limpan".
Trist, trist.... Måntro oddsen på min kandidat (Isaksson) nu har sjunkit sen Farbror sist var villig att ge 6 ggr pengarna??
Inte ett gryn! I min missmodiga ställning kan man gärna vara "gladbookie". Som Silly utvecklar sig kan man nästan vara säker på att Hydas gör tränarcomeback & att Acke W blir årets värvning.
Jag vidhåller att den tränare IKS behöver ha heter Magnus Berglund.
Se där... gubbgrinigheten har slagit ner Farbror i skoskaften!!

Men styrkt av solskenet och en tidig golfsäsong ser jag positivt på Hydas uttalande i tidningen, att det finns två, tre intressanta namn, varav det man kollar extra på kommer hit nästa vecka. Ty varför skulle en nejsägande tränaren komma på visit annars? Således om det potentiella första valet nu sagt nej, så tror jag fortfarande på "min" man.

Jag vill dessutom passa på att säga att det blir ingen extra dos av På spåret, tack vare dessa optimistiska tongångar. Jag har hela tiden siktat lite lägre än andra, och från början riktat in mig på en ledig "söderhamnare".
Sol & Syre har tydligen gjort honom gladlynt! Jag tror ju att "intressanta namn" är lika hoppingivande eller trovärdigt som ett genomsnittligt valmanifest.

Jag tycker x17 har ett bra förslag. Hur skulle "Klingon Senior" funka?
Nu ska vi inte ge upp... Förresten, "Klingon Senior"??? Många smeknamn har jag hört men....

Om vi snabbt glömmer de höga tankar och drömmar vi hade en kort sekund och sen blir mer Sirius realistiska, så ser det väl inte så katastofalt ut om vi bara får någon vid rodret.

Raset för Brajen tycks ju fortsätta och laget ser ut att segla upp som avstigningskandidat. Motala rosar inte heller marknaden just nu. Tillberga och Gripen skrämmer ingen.

I övrigt ser Villa ut att vilja leka med de stora pojkarna i Brajens frånvaro. Falun ser också ut att vara en silly-vinnare. Vänersborg gör en "Sirius", dvs satsar på lovande spelare, som man inte riktigt vet var de landar. Övriga lag står väl i stort sätt still hittills.

En tränare och en kraft på mitten, så är vi med igen.
Calle Klings pappa?

Ditt namn skall städse vara Glad-Garry, Oldsbergs Bordsdam!
Synd med Eskhult! Räknmar med att alla bandyvänner sluter upp på fotbollen på söndag. Enade vi stå, söndrade vi falla.

Leve Sirius!
Aha... Klingons minns jag en gång i tiden var ett av de första dataspel jag spelade, då i stordatormiljö.

Dessa jävla Klingons bara förstörde och jag nådde aldrig highest score listan!!

jag har ju redan förklarat anledningen mina positiva tankar! Ska jag då straffas?? Ack och ve... min gubbighetsfaktor har sjunkit till låga nivåer! Tur att det gubbiga golfandet tagit fart rejält!
Lyckas Tillis med Shamsutov ser jag de som tunga.
Sugen på att byta lag, ex17? De behöver en snäll brevid Sarri.
Känns som om man får avvakta och höra vad Hydas har i rockärmen. Hoppas det löser sig på tränarfronten snart. Det är är ju liiiiite jobbigt med att inte ha någon tränare. Vill inte se hydas göra come-back.
Eskhult verkar ju inte stänga dörren för sirius i framtiden. Han kanske blir där ett år och kommer "hem" sen med några mille på fickan. Grattis!!!
Ja, men det är ju inte lika kul att komma hem om vi skulle ligga en division ner.....

(Nu ökade väl i alla fall gubbighetsfaktorn Farbror)???
Det finns hopp om gubbfaktorn!
Då har veckan snart nått sitt slut. Nån som sett någon besökande bandytränare gå runt och smyga på stan?
Nej du garligur men Hugo hugosson e ledig vi tar honom direkt eller???
Hugo lär redan ha signat med den anrika klubben Tramsbruks BK. Så jag tror vi får inrikta oss på något annat namn....

Det finns ju en del nämnda namn, tror jag räknat till tre, eftersom det hetaste tycks försvunnit. Således har vi Gurkmannen, Klingon, Isaksson....

Hur det ser ut för de två första kontraktsmässigt har jag ingen aning om. Isaksson är ju däremot ledig. Likaså mannen som kan äta en bandyklubba på tvären....
Gurkmannen = M Berglund? Magnus har inte varit i aktiv de 2 senaste säsongerna så han borde inte ha något signerat.
The same! Då återstår bara vad Farbror vet om Klingon! Vi har således tre man "lediga" i nuläget.

Orosmolen ligger tätt just nu om inget namn snart skingrar dem och låter solen lysa lika vackert som den kommer och göra över golfbanan i morgon bitti!
Jag vet inget om Klingons kontraktssituation. Nu vill man gärna ha lite lugnande bandybesked så att man kan sköta fotbollsångesten med koncentration.
Lillis är nu officiellt kvar i Brajen, men vi hade ju redan förstått att han inte skulle hamna här.

Det är en sån här morgon man skulle velat öppna UNT och se en glad nyhet, men ack nej....

Nåja, solen skiner, golftid bokad och ikväll spelar ett riktigt gubbigt band tunga svenska covers på Avec. (Hur fan man nu ska få plats att spela där).

Förresten tror jag fortfarande på Isaksson, ex17 tycker (tror?) Berglund. Farbror har dolt sina åsikter väl hittills, eller tror han verkligen på Klingon? Eller hade denne glade gambler verkligen hoppats på Lillis så mycket i början, att han nu helt tappat tron?
Jag tippar Hydas....
Då får du högre odds än Glad-Garry Oldsberg.
Garry har alltid varit optimist liksom hans allierade Kniv-Jonas. Plusmål är deras melodi.
Hydas???! Kan väl bara vara ett nederlag för Sirius isf. Antar att Herr RRR skämtar å det grövsta.

Som vanligt händer det absolut ingenting på silly-sidan när det gäller sirius. Är det bara vi som vet hur genuin vår klubb är? Alla borde stå i kö för att få äran att spela med en stjärna på bröstet. Nä, nu vill jag läsa nått positivt i tidningen eller på sirius hemsida.

Björklingebon >> Tror inte IKS har pengar nog att värva åt sig en massa spelare. Men jag håller med, fler spelare till Sirius! :)
Men tydligen blev Eskhult, enligt egen utsago, erbjuden ett riktigt bra kontrakt av IKS. Så lite resurser tycks dock trots allt äntligen finnas.
jag vill ha ny tränare NU + en massa fina nyförvärv
Edvartsen ser ut att vara "nästan" klar. Hade vi nu haft en tränare, så hade det varit intressant att veta tankar kring formeringar, men vi andra kan ju fundera...

Tar Pirre ett kliv upp igen nu och Edvartsen tar libero positionen?
....eller om krafter verkar för att i förtid pensionera Josse?
För att i så fall ta tränarrollen??? Tillsammans med Ljusdalsfinnen som nämndes i gästboken och lär hålla till i Uppsala?

Men Hydas uttalande om spelarsidan så ju inte så kul ut.... Dyker ingen mittfältsspelare upp så måste ju nästan Pirre upp där.

Vilket i sin tur ändå innebär att Josse kommer att saknas på en försvarsposition. För jag har inga som helst tvivel om att han håller ett år till.
Någon som har koll på Edvartsen, är det en typisk spelare som är mycket bra på lägre nivå, men som kommer att vara en medelmåtta i allsvenskan?
Rapporterna talar om en mycket kompetent spelare, som absolut skulle hålla för spel på högre nivå. Bl.a har Byn intresserade tidigare och velat ha honom på "närmare" håll för att se hur han utvecklades, men han var tydligen inte så sugen på att flytta då.
Jag tror precis som Garligur att Edvartsen blir en fin-fin förstärkning.
Träningen ska ju dra igång den 23/4..... Vem leder den om inget händer den närmaste veckan? Josse eller Hydas?
Vill också veta hur det nu blir... och hur är det med IK Sirius BK's ekonomi egentligen?
Jag fick agera "c/o" åt Västra Sidan. Sirius BK skickade ett kort & tackade för gott samarbete.
Snart dags att ex17 skriver på
Elitlicens? Det ska väl inte vara några problem, får vi hoppas. SAIK hade ju inte heller sitt på det torra än. Hammarby får väl fortsätta av "sportsliga grunder" eller nått sånt.

Tränare lyser med sin frånvaro... men det är ju långt till barmarksträningen...hehehehe. Det är väl knappast någon panik att få en bra tränare tills dess?

Hoppas junisarna kan vara med och slåss om a-lagskontrakt.
Barmarken börjar nog på måndag...
finns det barmark i gurkstaden, mest lera när vi var där sist.
Blir Östling o Ted kvar annars får ni svårt
SuperTed är kvar så klart och Osten tror jag blir kvar. Synd att Liw bestämde sig för Dynamo men verkar vara lite andra på ingång.
Jasså jag hörde rykten om att bägge två var på väg österut men det kanske var just rykten. Att Liw stannar var väl klart sedan länge.

När åker du själv till Öst?
Jupp, x17 är i fel Aros. Lyssna på två gamla män!
Tillhör Storvreta verkligen det rätta Aros?? x17 ville ju spela innebandy....
Ja jag förstår om Ryssland sliter i dessa två, ett kärnkraftspaket och en dribbelmästare konstigt vore annars. Men i och med Arenan tror jag de blir kvar och Ted skulle till 99% säkerhet flytta.
Farbror-> Skönt att se dig med rätt färger på huvudet i UNT! =)
Om det känns tunt på tränar och spelarfronten, så är det i alla fall värre på andra håll. Spelarna i Motala har inte fått ut några pengar på ett tag och samtliga hotar nu riva de kontrakt som finns.
http://www.motalatidning.se/sport/artikel.asp?id=56190
Farbror-> Skönt att se dig med rätt färger på huvudet i UNT! =)

Allt för att du skall skriva på.....
Första nyförvärvet i hamn. Välkommen Lars!!
Känns bra! Instämmer i välkomnandet.
Hydas utesluter inte farbror Boström som tränare i dagens UNT, men konstaterar att herr Johansson tackat nej. Tycker det kan vara rätt bra med Sören om han fortfarande har motivationen. Dessutom är ju hela karln en anatomisk senastion.

Än har inte mina satsade pengar på Isaksson gått till spillo. Var det Hans Elis som var och tittade på stan i förra veckan? Eller något av de andra alternativen? Gurkmannen? Listan känns kort! Börjar det luta åt en Uppsalabo?
Hans Elis hade varit rätt så tufft.

"Gurkmannen", Kapten Klingon & (en motiverad) Sören låter alla som bra alternativ.

Och glöm då inte Isaksson. Vet inte varför, men jag har fått för mig att han skulle passa alldeles perfekt! Tycker han jobbat bra med ganska små medel.
Jaha... då ska Hydas leda träningen igen. Fast det står att det är temporärt och tur är väl det.

Händer inte mycket alls just nu.
Inte utan att det känns lite bistert just nu....
Lill-Hydas till Ljusdal
Josse o Ubbe lägger av
allt enligt UNT
Dubbelbittert! Största sortens tack till två tappra Blåsvartingar.
Bara att instämma med en vis gammal man.
Dito
Jaha.. och hur har Hydas tänkt sig att laget ska se ut till nästa år? Det börjar se tunt ut i truppen.
Trippelbittert menar du väl? Tunt var ordet.
Men vi hade väl några tunga namn från Västra som kan ställa upp om det kniper. Tyckte vi såg ovanligt bra ut i säsongsavslutningen....

Trupp breddare kan vi ju alltid vara... eller åtminstone bredare... rent kroppsvolymmässigt!
Jo, jag önskar att Johan blev kvar men..... Hoppas han snart hittar hem igen.
Fluff, OG och Olle brukar vara rätt vassa...
Se där... då har vi bidragit med tre man... Gör 15 totalt. Om jag och Farbror sen går in som vattenbärare, alternativt tunga mittfältare, så har vi snart en trupp!
Jag tycker det verkar som om farbrors fond behövs mer än någonsin...
Äsch mot ett VSK i kk hjälper det nog utan farbror

Jag tycker det verkar som om farbrors fond behövs mer än någonsin...

Bases: +6u
Tränare: -2u

Inkommande tränare: ?
Otäckt tyst!!! Blä!

Obegripligt att det i unt för någon vecka sedan uttrycktes oro för att Ubbe skulle sluta. Sedan tycks han inte få nytt kontrakt. Kan någon förklara för en gammal stofil??
Nä verkar skumt
Är det inte Josse som inte får nytt kontrakt och Ubbe som slutar pga familj o så?

Rörigt för gamla män att hänga med i det här...

En tränare, en tränare, ett kungarike för en tränare!!!
För att undvika spekulationer gör jag ett litet förtydligande om situationen.

Jag har förklarat för Sirius att jag är villig att satsa fullt ut för att spela under nästa säsong. För att detta ska vara möjligt beroende på familje situationen (ska vara pappaledig under vintern med en fru som jobbar full tid) har jag lagt fram ett förslag till klubben på hur en sådan lösning skulle kunna se ut. Sirius valde att tacka nej till förslaget och därmed ser det inte möjligt ut att bedriva en full satsning nästa säsong och kan man inte satsa 100% ska man inte vara med alls.
Hmm.... inte för att jag vill trilskas, men det känns som om klubbledningen har en del att förklara i nuläget, samt har en del tankar som åtminstone inte jag delar.

Tycker definitivt det borde gå att lösa med "Kapten". I än högre grad borde man ansträngt sig i år med tanke på hur spelarmarknaden ser ut. Fast än en gång tycks man siktat mot stjärnorna, men kollapsat i uppskjutningsfasen.

Visserligen blir ju Ubbe en utmärkt förstärkning till Västras tunga lagmaskin, men jag hade helst sett honom i a-truppen minst ett år till. (Även om han skjuter straffar sämre än jag gör.... vilket inte vill säga lite).
Urban, Tack för förtydligandet & tack för alla insatser för klubben. Kontraktförslag från Västra är att vänta.
Till och med jag skjuter bättre straffar än Ubbe...hehehehe.. gjorde ju mål på min.
Urban.. det måste finnas en ny möjlighet till förhandling?! Situationen verkar ju förändras. Visst håller du några säsonger till med 100% satsning. Du blev ju bättre och bättre under säsongen. Trist om du inte kan satsa.
Ubbe är välkommen upp på västra med sin senaste förstärkning till sirius juniorlag
Jag har hört att Farbrors 24-hours a'day barnvaktsservice alltid är redo att sponsra en blåsvart spelare!!!
Bra Garry gör det möjligt för Josse o Ubbe med sambor att jobba fram ett helt nytt juniorlag
Jag börjar min pappaledighet i mars så under slutspelet så kanske jag kan stödja lite i barnskötandet.

Släng fram en tränare nu!
jag ställer också upp! Min... ähh min.... nåja... eller vad hon nu är.... har ju redan barn i lagom ålder, så hon kan säkert ställa upp och göra en glad insats för blåsvart.... (undrar vem som blir blåsvart efter det här om hon ser.....)
Hoppas att det löser sig med tränarbiten nu:

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=608377,00.html

Hydling är värd ett enormt tack för att han sliter och anstränger sig för Sirius bästa.
Känns som en intressant och spännande dag. Vågar man hoppas på glädjande nyheter ikväll?

På Bandysverige kan man nu läsa att Pasjkin åter är aktuell. Sirius har presterat en bra paketlösning och nu slåss vi med Gripen om honom.

Vis av erfarenhet och gubbighet så vågar man ju inte tro så mycket i nuläget. Har månne Farbror några heta odds på Pasjkin?
Om Josse slutar så lär vi väl behöva 10 Misjor enligt beprövad matematisk formel.
Det som lutar åt Sirius fördel är att Pasjkin är bra kompis med Werner.
Jo, 10 Mishor behövs, men än har jag inte givit upp hoppet om att se Josse på isen i år.

Jo, men han var ju kompis med Werner även inför förra säsongen..... Jag tror tills motsatsen är bevisad att P mest använder Sirius som förhandlingstaktik.
Jaha... nu väntar vi således på besked nästa vecka.... Känns lite trist just nu.... inte så lite heller!
Mycket trist. Mer bandynyheter, please
Luddig notis på hemsidan... Rubriken säger "blåsvart tränare klar" men artikeln talar om att "JS hoppas få klart med" och "OM han skriver på så"...

Spänningen stiger... (Ja, jag vet... jag är en sån bandynörd att tränarfrågan klart överskuggar kvällens fotbollsfight som jag inte vet om jag hinner gå på än).
Än en gång får Farbror visa att han har rätt. Pasjkin till Gripen.

Vilket iof känns bra, nu slipper vi ju skaffa nio till av hans sort!
Det blir intressant att höra hur dom löser den gemytliga stämningen som tycks råda mellan Pasjkin och Lasse Karlsson.

Fy bubblan att det skall gå så trögt med truppförbättringarna.
Vi kan ju ta Karlsson istället!!

Eftersom jag igår lovade att bjuda på ett ESK mål bara tränarfrågan blev klar nu, så förväntar jag mig att ett namn offentliggörs idag!!
Det kanske är god chans att Karlsson hamnar hos våra köpstarka Söderbröder?
Är det officiellt någonstans att Pasjkin går till Gripen? Letar kanske på fel ställe, men hittar bara en artikel på TTela som inte känns helt faktaunderbyggd...
Jag läste om ärendet på bandysverige.se
...som i sin tur hänvisar till just artikeln i TTela. Förmodligen är det väl klart, men man kan ju alltig gripa lite efter halmstråt en stund till
Så var det till sist helt klart att Pasjkin valde Gripen ändå, trist.
Så har fredagen kommit.... Nu måste vi väl ändå vara i slutet av veckan, då tränarbeskedet skulle komma!!!!

Nervös!!!!
Vi får nog tolka "slutet på veckan" som slutet på någon vecka.
Nervös är bara förnamnet. Tilltänkta nyförvärv tvekar såklart också i och med att inte tränarfrågan är löst. Vore rätt trevligt om det kunde lösa sig.

Lite spännande i alla fall att Kyller inte verkar helt främmande för en comeback i blåsvart enligt officiella. Pirre gjorde ju en kanoninsats som libero men visst vore det häftigt att se firma Hellkvist/Roos härja på mitten igen.
Jupp! Kyllers förra säsong var stålande. Vår nya kompis från norrland kanske blit ännu bättre med lite hård kamp om platsen som libero.
Inget nytt i övrigt`?
Nja, det verkar ju vara totalt dött på värvningsfronten. Det är inte utan att man blir en aning nervös.
Fan bandyn verkar halvdöd över lag, inte ens SAIK presenterar nåt, de brukar ju alltid få ihop ett antal oförstående ungdomar från sitt gymnasium som de kan lura att spela i svart
jaha.. idag gäller det.... Hemsidan meddelar att besked kan komma när som helst....
Uppdatering på hemsidan om "intensiva förhandlingar i annan stad". Fattar inte att det kan vara så jobbigt att gå i väntans tider. Till och med jobbigare än när man väntade barn i familjen...hehehehehehe...
Hoppas det löser sig snarast.

ja, tiden går.... Skulle vara så trevligt med ett litet besked.... Så man kan fira det ikväll med en cognac!!
I annan stad? Vågar man tro på Brukshålan nr 1? Tar han i så fall med sig ex17?
Vi sitter nog fast i Moment 22:

1. tränarkandidaten vill se lite truppförstärkning
2. "skrapet" som går att värva vill veta vem som blir chef

Blä!

Och ändå har både Farbror och jag anmält vårt intresse för platser som minst sagt "tunga" namn på mittfältet....

Ryktet säger att Fluff ligger nära ett kontrakt...
Förresten... apropå tränarkandidater... Vad sägs om ett namn som inte nämnts ännu.... och enligt säker källa ej tillfrågats... Kjell Edberg?

Och ändå har både Farbror och jag anmält vårt intresse för platser som minst sagt "tunga" namn på mittfältet....

Dessutom får klubben en helt unik möjlighet att medelst tvåmannamur fullständigt täta till målet vid motstårdarhörna.

[quote1179463430=garligur]

Dessutom får klubben en helt unik möjlighet att medelst tvåmannamur fullständigt täta till målet vid motstårdarhörna.

[/quote1179527649]

Bra gubbar. Det är tufft med blåmärken.

Hoppas någon av er kan imitera Mickel oxå.

Angående tränare så känns det just nu som om vem som helst med hyfsad tränarutbildning välkomnas.

Ryktet säger att Fluff ligger nära ett kontrakt...

Ja, Örebro lär det inte bli i alla fall. Jag var på grillning hos deras sportchef i förra helgen men somnade på en gästsäng efter 1.5 timma. Ett tränarnamn för de snygga nämndes dock. Vi kan ta det på en fotbollsmatch.

Han visade gladeligen upp en filmsnutt från Örebro IKS i vintras där hans son gjorde 3 mål. En glad Garry och en korvätandes Fluff finns med.
Glad Garry???? Vad jag minns var att det blev förlust och allmänt dålig stämning i minibussen hem. OK Garry sov väl mest hela tiden.... ;-)
Jag var väl rätt glad halvvägs in i matchen i alla fall? Men det var kanske intaget av maltdrycker som gjorde detta?

Hur många tränarnamn cirkulerar det egentligen? Någon skrev att Klingborg tackat nej. Gurkmannen lär väl fortfarande vara på tapeten.

Vad jag sett så har Isaksson inte signat någonstans. Sen lanserar jag åter igen herr Edberg som ett gångbart namn. Han är enligt mycket säkra källor inte ens tillfrågad än.
Borde inte Herr Edberg vara ganska skeptisk mot IKS efter att han och alla andra inte fick någon lön. Funderade inte karln på att konka klubben?

(eller tänker jag på fel person nu?)
Ubbe ångrar sig och kör ett år till?
Kyller snart klar?
Joel Edling?

Nu jäklar går Hydas telefon varm, en tränare nu bara också!
När nu Pasjkin skrämde bort Lasse Karlsson från Gripen, kan inte han vara ett namn att ringa?
På väg till Byn tror jag, kanske därför Edling vill därifrån?
Skarru samla grus ni igen? Sup ner Joel & ordna en underskrift vettja. Det kan väl knappast vara brottsligt norr om Dalälven?
? Farbror har tagit sig en tuting?
förtydligande: L Karlsson på g till byn det kanske är därför Joel vill därifrån?
Är det så enkelt???

Då tradar vi Farbror (jag har fyllt på baren med 4 liter maltwhisky i helgen, så övergångssumman borde vara grejjad) och så har vi Edling som i en liten ask!

Isaksson var fast i Saik så jag, återstår du att lägga in lite gurka, så är allt klappat och klart, särskilt som Västra broderliget delar upp barnvaktandet åt Ubbe!
Idag känns det som Dagen D för bandyn. Om det blir en liten gurka så är jag mycket nöjd med tränarkapet.

Truppförstärkningar??

Nervöst.
klockan 10 har det ännu inte hänt nått. Är det F5-knappen som gäller hela dagen?
Vem är Gurkmannen som nämns här?
En person som relativt nyligen tränade De Onämnbara. Ja, den form av ondska som fortfarande finns på bandykartan.
Ghaaaa får snart krupp!!! Vill veta!!! Vill höra!!!

En tränare, en tränare. Ett kungarike för en tränare!!!
Kirra tränare NU!
Kyller klar, alltid något!
Härligt.
Ännu en dag av väntan har börjat.....
Jupp, ständigt detta lidande. Jarmo väckte lite förhoppningar hos mig. Den omtalade norsken kommer som ett oskrivet kort. Huvva!
Jo... det är ju inte så att man har högsta tilltro till norska landslagsspelare... Men som det känns nu så får vi ta vad vi får.... Särskilt om alternativet var att Farbror och jag skulle bilda ett tungt mittpar!!

Nu har halva dagen gått.....
Då är du kanske rustad inför nästa halva??

Stämmer! Så här tidigt på säsongen så kommer vi nog inte i den norska landslagströjan (i flera betydelser).
Trodde jag var rustad, men nu börjar mina krafter sina!! Ska ut på golfbanan med vår gamle hjälte och högerback Micke Söderman om en timme. Får väl se det som lite vård mot bandyabstinensen.

Risken är väl att det är det närmaste en bandytränare man kommer idag.... Fast det är ju inte så fel, för han var väl den siste guldcoachen vi har? (har inte full koll på senare årgångar av våra junisar)
AAARRGGGHHHHHHHHHHHHHH
Va fan e tränaren aaaaaaaaaaa avgå alla
Och så blev det fredag.... Och ännu inget namn.
Att ni orkar. Själv funderar jag på att vänta till november med att läsa den här tråden. Allt för den mentala hälsans skull.
UNT's nätupplaga hade en liten blänkare om att det kanske inte skulle offentliggöras förrän på måndag, på den tänkte tränarens begäran!!

Låter visserligen positivt, för va fan skulle han annars begära något för... Men även om han kommer så ligger han just nu på minus, efter att ha förstört min helg!!!!
en liten tränare, snälla
Liten?? Har vi några längdkrav? Är det därför det är så svårt att få någon att signa?
jaha... enda tränaren man stötte på, var i form av ännu en golfrunda med herr Söderman idag. (Som glatt framhöll att han är dubbel guldtränare, hade glömt detta).

Blir galen snart!!!! HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLLPPPPP!!!!!
Bandyklubben har enligt säkra källor kallat till presskonferens idag klockan 11:30. Man får väl anta att en tränare skall presenteras?
Inte en dag för tidigt!
Nix, Jag skall "gubba" mig dit och lyssna. Rapport kommer sent idag.
Nu ligger det text ute på officiella, Magnus Berglund klar som Head Coach (sic), skönt att det är klart, men hade varit ännu skönare med något spelarnamn också.
Magnus Berglund heter vår nye tränare.
Välkommen Magnus.
Å vad skönt! Och nu blir det nog lättare i spelarjakten också.
Lyfter på hatten till en kanon tränarvärvning. Envis man som vet vad han vill och säger vad han tycker. Hans beskrivning på hans företagssite säger en del, "Är en vägvisare utan att stå i vägen".. Jag tror många siriusspelare kommer utvecklas och ta ett par steg framåt med hjälp av magnus.
Grattis, Sirius!
Grattis, Magnus!

Lycka till!
Härligt tränarbesked!
Välkommen Magnus!
Vi vann högsta vinsten i tränarelotteriet! Magnus har hela tiden varit min drömtränare. Nu stärkte mannen sina aktier på två sätt:

1. att träna ytterligare en bandyklubb kändes inte särskilt utmanande eller lockande. Det var möjligen Sirius som kunde locka.

2. Magnus betonade att det var engagemanget och visionerna inom klubben som gjorde att han lockades av projektet att vara med och stärka varumärket Sirius.

Magnus känns helgjuten. En helt annan tränarprofil än klubben någonsin har haft. Jag instämmer helt i Lasse Svenssons analys att hela IK kommer att dra nytta av Magnus kunnande.

Toppen!
Ja, bättre kunde det inte bli! Och visst var Berglund förstavalet? Jag har hört hans namn surra runt i luften ganska länge.
Det borde det ha varit. Möjligen var Hans E ett "andra förstahandsalternativ" men jag tycker att detta är vinstlotten. Det lilla jag vet tyder på att MB har en mycket bredare bredd i sitt kunnande.
Kalas!

Välkommen Magnus!
verkar klart lovande. lycka till, magnus!
Mycket bra tränare
Glädjen över vår nya tränare. Garligur drack konjak med båda händerna igår.

Hydas antydde att det förmodligen skulle dröja två veckor innan några nya spelare kunde presenteras.
När jag fick sms om presskonferens med presentation av tränare var min spontana gissning givetvis Hydas. För det kändes ju så djäkla segt och kört och... eeeh... typiskt oss.

Men vilken fantastiskt djävla fin överraskning det blev. Det här kan bli kanon tror jag. Mycket glad.

Ta med dig Jocke P och välkommen hit Magnus!
Har nu nyktrat till från cognacs firandet och sällar mig till hyllnings och välkomst kören!!
Vetetusan om Jocke P platsar i Sirius backlinje längre... ;-)
Kan finnas en öppning om vi inte lyckas övertala Josse.....
Josse gjorde ju sin bästa säsong i fjol, kan ju inte lägga ned nu.....
Att lägga Ned eller Bli Nedlagd..... (som det heter i Skakspjuts tidigare utkast till en viss scen)
Det ljusnar lite: Söderholm klar.

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=619795,00.html[/link]
microdino...
Kul mening ur UNT-artikeln: "Sirius mittfältskris börjar se allt ljusare ut. "

Hursom, det där låter ju väldigt bra. Ung, hälsing med både arv och miljö i bagaget. Teknisk fysik, det låter ju som det kan ta ett tag... Ett fynd helt klart. Börjar mer och mer gilla den här sillyn. Slowmotion och sparlåga och så börjatr det glimta till på EKG:t. Fortsätt så. Vi har inte så djäkla bråttom.
Saxat från Svenskafans och Bandybyn,

"Andreas Söderholm har i samband med att han ska plugga i Uppsala skrivit på för Sirius, mycket talar också för att Joel Edling hamnar där."

Låter bra!
Bra värvning, tack universitetet. Skönt att det inte finns universitet (eller liknande värt namnet) i nån annan bandystad
Det är faktiskt något IKS behöver nyttja på ett bättre sätt än tidigare. Erbjuda kompletta lösningar med utbildning och bra idrott. Då kommer IKS ha ett av Sveriges bästa lag.
Sirius är redan sveriges bästa lag. Sen kanske man inte vinner alla matcher... men det är underordnat...hehehehe
Idag överhörde jag en kille på tåget som pratade i sin mobil om att han hade "snackat med Hydas" eftersom han skulle plugga i Uppsala i höst. Han bodde uppenbarligen i Stockholm men "skulle vara hemma i Småland hela sommaren". Nu känner ju inte jag igen några bandyspelare tyvärr, så mer än så vet jag inte...
snacka om att höra saker....småland? Vetlanda? Tranås? Nässjö? Jönköping? Öjeby? Vaggeryd?... det finns några lag att välja på, kanske Stjärnan från Påskallavik?
Att du inte frågade honom, fegis!
Nu har jag tittat på lite bandybilder på nätet och jag skulle kunna vara nästan hundra på vem det var, men jag får inte alls ihop det med resten. Antingen har jag sett dåligt, eller hört dåligt. Det enda jag känner mig säker på är att han sa "snackat med Hydas" - det var liksom det jag reagerade på - att han har en kandidat i idrott på något vänster och att han är sjukt lik Andreas Eskhult...
Jag lägger ner det här nu och håller mig till fotboll som jag begriper framöver. Jag hade väl solsting.
Fan, här hade du chansen till ett scoop!!!! Nu sitter vi stackars bandynördar här och försöker lista ut vilken jävla smålänning som ser ut som Eskhult!!!!
Torsk igår i hockeyrinksbandy i Gränbyhallen mot penninghungriga rysslandsfarare.
Snyggt bortaställ Eskhult har på sig på bilden i unt.se, ser lite ut som Sampdorias (fotbollslaget) . Så välklädd kommer han inte vara i Ryssland.
Påminner inte Per Einarsson i Vetlanda ut lite som Eskhult....
Edling valde att stanna i Hälsingland.... Det här ser jävligt tunt ut.... Fluff, du lägger väl i hårdträning? Blir inte alls förvånad om du får gå in i truppen som 15: man! Farbror och jag finns än så länge lite längre ner på listan....
Putte Eidenert ska visst lira i Bajen i vinter
Förut fick vi de som inte platsade i Brajen. Nu tycks det vara lite tvärt om. Katrineholmarn skrev ju oxå nytt kontrakt med dom.
Ghaaa 25 grader utomhus, men jag håller på att få bandykrupp!!! Vad händer? Finnar? Norrmän? Ubbe? Truppen är hemskt tunn!!! Ryser i solskenet!!!
Bandy!!! NU!
Första juli idag. Nu är det väl bara si så där fyra och en halv månad kvar tills säsongen drar igång igen. Det verkar lite stiljte på miffältsbesättningen. Hydas pratade väl om nån vecka efter midsommar... Inte hört eller sett nått alls ännu. Bara att vänta mao.
snart is på studan?
Nyförvärv???
Ja... midsommar är ju över sen länge nu.... Tycks inte ens finnas några rykten längre! Jag föreslår att vi gemensamt börjar hårdträna, för det kan närsomhelst krävas att nån från västra kliver in och tar en mittfältsplats!!
Vi har fått en marknadsansvarig på kansliet i alla fall

http://www2.unt.se/avd/1,,MC=4-AV_ID=624609,00.html
Ja, usch vad tyst det är på ryktesfronten........
Ubbe fortsätter ett år till... =)
Gött med Ubbe!
Bra Ubbe! Hoppas att det går bra med familjen etc.

Ett "nyförvärv" som ger mersmak!
Norrmännen tycks tydligen vara avfärdade. Då blir det bara en finne, en svensk och så Bellman kvar.... Ljusdalspojken har ju nämnts tidigare...

Misslyckas det kan vi ju alltid knyta på Josse skridskorna och skicka upp honom för att röja på mitten!!
Josse som forward?
Härligt med Ubbe!
Känns lite lugnare nu.
10-ryssars-Josse kan lira var som helst.
Jag har hotat #2 med smörj om han inte spelar! Förmodligen för det bli i någon obskyr välvald intellektuell disciplin.
Josse i Bajen?
FInnen identifierad, men hur man skulle kunna välja Tillberga före Sirius är ett mysterium:
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=501231
Hmmm TB är ett bättre lag... nja.
Paasovaaras namn har väl varit på tapeten ett tag. Men det var precis det här jag var rädd för, en jävla hall kan få skitklubbar som Tillberga att bli attraktivare val än Sirius. Bränn alla hallar nu!
Tillberga får uppenbarligen mer media och spelare än det andra laget i Västerås, vad hette de nu igen, de som brukade vinna SM
Men det går ju 20 finnar på våran Josse.....
Nu, gubbar har det dykt in nytt blod i truppen.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=633655,00.html
Stahlén känns ju skitbra faktiskt! Kommer ihåg hur han åkte åttor runt siriusförsvaret i vintras. Sjujävlars vilken fart!
Wunderbaum, en RIKTIG klassvärvning efter vad man såg i vintras. Bra jobbat Hydas och alla andra. Vågar vi hoppas att Josse signar på också? Han kan väl inte lägga av efter sin bästa säsong nånsin i blåsvart?
Känns som man andas lite lättare nu.... Välkommen Niclas
Välkommen! Det kan bli en kul vinter.
Håller med. Detta känns som en mycket bra värvning. Bra jobbat Hydas m.fl och välkommen till Blåsvart, Niclas!
Intressant att finnen inte fick kontrakt och att Coach B (i unt) mumlar om att hålla en plats i truppen öppen & att "allt kan hända". Kan det komma att dyka upp någon missmodig ryssfarare? Eller skall Garry på med rören?
Tror att han fortfarande hoppas att Eskhult inte ska trivas i Ryssland utan längta "hem" till bondelivet i Långhundra
Skulle Eskhult längta hem vore det ju väldigt trevligt men vad är det som säger att han skulle göra det? Blir familjen kvar i L-hundra? Det finns väl flera miljoner skäl till att vara kvar?
För övrigt finns det nu ett helt gäng landslagsspelare utan klubb, Hydas häng på!
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1125668,00.html

Mossberg, Nilsson eller Hellmyrs vore väl helt OK, t ex?
Mossberg eller Nilsson? SAIK har ju ekonomiska bekymmer efter att ha tagit hem Murren:
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1126689,00.html
Hmm men nu verkar Sportministeriet gå in med garantier om kosing... Jag röstar för att IKS skriver kontrakt i miljooooooon klassen och låter SOK eller Uppsala Kommun betala... =)
Varför inte låta Västerås betala?
Nyförvärv på tränarfronten:
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=640584,00.html[/link]

Äntligen en Söderman som hittar hem efter alldeles för många år i det där orangeblå laget.
Nice typ!
Läser återigen att Raketa kazan inte har nån lösning klar med ersättningen till toppspelarna. Skulle visst bli "klart" i veckan angående spelarna. Antar att lirarna snart ser sig om efter andra lösningar i ryssland eller i sverige.

Jag vill ha Mossberg
Mossberg klar för raketa... tog visst tid men nu är det klart. Undrar vart Nilsson tar vägen. SAIK har väl inte råd att ha kvar alla toppspelare?
Hoppsan, silly är visst inte slut än:
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=651890,00.html[/link]

Tror iof att chansen lämpligast mäts i promille, men det är ändå spännande.
Instämmer! Men Coach B sade ju ngt kryptiskt i unt om att "truppen skall minskas men vi håller en plats öppen...." (med reservation för minnesdefekter).

Klubben hade visst ett baddarns kontrakt på gång fär Eskhult. lite resurser borde väl finnas för att få hit Nilsson?
Nilsson är min drömvärvning och har varit hela tiden. Själv skulle jag kunna belåna huset ännu mer för att skjuta till pengarna som saknas... med risk för att min fru skjuter skallen av mig :-)... men som sagt. Det är ju en drömvärvning och chansen är väl inte alls stor att han väljer Sirius? Hur som helst skickar det sköna signaler till övriga bandyspelare att allt är inte guld som glimmar i öst.
Varför ska du skicka sådana signaler?
Hej Ex17... dålig formulering av mig. Menade att Nilsson blev blåst på sitt ursprungliga kontrakt och sen får ett kontraktsförslag som inte motsvarar hans förväntningar. Det var det jag menade.
Hellmyrs blev klar för Raketa i lördags, lite märkligt att se han spela mot sina gamla kamrater i byn faktiskt men han gjorde 2 mål och 2 pass,,sen har vi nya kelgrisen i byn nu Mikkel, fan att Sirius lät han gå,,han gjorde en förbannat bra Champions Cup, var mäkta imponerad av han. Hammarby hmm, hehe, räcker med att säga det, VSK imponerade på mig faktiskt. Blir en tuff spännade säsong.
Hydas avgår som sportchef pga en höftoperation.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=665847,00.html
Snarare "sjukskriver" sig. :-)
Mossberg till SAIK eller Zorkij?
Stackars Hydas. Han borde haft mössa oftare.
Mot höftont?
Ja.
ok