Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Broberg-Sirius

Just nu känns bandy extremt kul och att behöva vänta till den 10:e december innan man får se blå-svart igen känns ju minst sagt trist. Därför ter sig en resa norr ut på söndag allt mer lockande. Hur är intresset bland övriga?
Med tanke på den optimism man känner just nu vore det kul, men tyvärr är jag upptagen. En i släkten fyller år. Fast i själva verket har jag ett stort skräck för Broberg. Minns inte när vi besegrade de senast... Huva...
Jag ska se dressyr världscupen i Globen :-)
Ska tyvärr stå och spela gubbig rock i en replokal
Det är väl klart att vi inte kommer vinna, men man får ju se blå-svart!
skulle helt klart vara på minibuss el dyl. vore kul om intresse finns. :)

1. Tifo
2. johann

?
Jag återkommer i frågan, känns intressant att få se en förlust och komma ner på jorden.
Ja det vore nog bra så man slipper drömma om SM-final om nätterna.. ;)
Tips: 7-3 (till Broberg, förstås).
Cred till de (?) som åker upp...
Hmm...vad tror vi Tifo? Åker vi på 3? Har du bil?
Om nåt av svaren är nej så slipper jag våndas gällande hur jag ska göra. Är det ja så ska jag fundera fortare.
Nej jag åker inte tyvärr. Ska vara i Sthlm imorgon och hinner inte.
Trots att matcherna mot Broberg tillhör förra säsongens lågvattenmärken tror jag på en pinne idag, 5-5.
Å, dessa ungdomliga optimister...

Och nu står man ensam på barikaderna, sedan Farbror totalt tagit klivit in bland de senila. Senast sågs han lyckligt lallande vid den stora snöhögen på Studan. Glatt skrålande om de pengar han satsat på att blåsvart vinner sm-guld....

Trots adventsstjärnornas glimmande ljus ser jag endast mörker i dag!
Jag är ungdom och pessimist idag. Vad kan det betyda?
Att du börjar växa till dig???
Skönt för John Nilsson att få hänga en. Men svårt när man får passning av Eskhult?
Obehagligt att behöva hoppas så här.... Bättre med ett rejält underläge i halvtid, så man kan ge upp!!
Skönt att ett ledningsmål kommer ologiskt för en gångsskull. Håll ut.
Rackarns så härligt.
Wow! Ljuvligt knasigt!
Satan i gatan vad ljuvligt! Och oväntat!
Stjärnan lyser i advent.
Siriusljuset är nu tänt.
Ruskigt stark seger, så skönt att försvarsspelet funkade.

10 poäng och sexa i tabellen, inte illa!
ojojoj vad gött!
vilken underbar dag detta blev!
Helt fantastiskt, de här hade jag verkligen inte förväntat mej. Underbart!
Otroligt fin första advent i år!
Julstämningen börjar redan infinna sig :-)

Kul att Eskhult "gav igen" på rätt sätt till slut...Sveriges bäste i vårat lag!!

Jag tror att en som Kyller aldrig har varit med om att slå Broberg på bortaplan! Kul söndag!
Helt underbart! Vilken bragdmatch! Hoppas grabbarna njuter ordentligt under uppehållet men kommer tillbaka taggade till tusen! Detta kan vara början på något riktigt stort..
SM GULD SM GULD SM GULD
Vilken jäkla triumf! Underbart Sirius!

..öhum, kniv-jonas har härmed sabbat hela säsongen...
Sjukt starkt! Medan jag har varit och jiddrat i Diktaturistan har Sirius vunnit tre raka matcher på en vecka. Jag är chockad! Grattis oss.
Det var länge sedan jag blev så positivt överraskad av blåsvart. Och prestationen blir inte mindre av att någon Lisellare såg till att vi var en man kort under halva matchen. Minns faktiskt inte när vi senast slog Broberg, kan det ha varit i playoff 1998?