← Sirius Fotboll
Publikvärdar
Tobbe
· 2007-03-02 15:50
· 13563 visningar
Ang nyheten om publikvärdar så ligger det till ungefär så här...
Vi ska skicka minst två st till Västerås 31/3-1/4. Svenska fotbollsförbundet står för utbildningen och ordnar med kost och logi. De två kan i sin tur utbilda folk vidare här i Uppsala. Hur många vi måste ha varje match är inte helt klart. Siffran sex har jag hört nämnas. I slutändan så är det ju Sirius som har ansvaret för publikvärdarna men de har bett oss snällt om vi kan ordna några stycken. Sen är det förståss alltid bäst om det finns folk från Västra bland publikvärdarna, på det viset slipper man förhoppningsvis onödigt tjafs. Det finns även möjlighet att åka gratis till diverse bortamatcher.
Jag tänker ställa upp som publikvärd i år, bara för att de som ev känner sig manade inte ska behöva stå där varannan match. Däremot kan jag inte åka till Västerås den helgen.
Därför vädjar jag och Västras styrelse å Sirius vägnar, ställ upp som publikvärd! Anmäl er på mailadressen som Brukarn angivit på startsidan, vi får skicka hur många vi vill till Västerås, men jag har lovat Brandur Brekkan att försöka ordna fram minst två st.
OK, vi har lovat Sirius att ställa upp med två pers till matchvärdsutbildningen, men det ser dessvärre inte ut som att vi klarar det. Kom igen och ställ upp nu västringar, er klubb behöver er!
Man får alltså en gratis helg i Västerås, och får tillfället att umgås med Enköpingssupportrar... eller vänta nu, vi börjar om från början.
Ni erbjuds alltså en gratis weekend i västra delen av den natursköna Mälardalen, kanske tillsammans med en särskilt god vän? Ni bjuds på mat och logi över helgen, ni får träffa och umgås med likasinnade supportrar från hela mellansverige, och till på köpet får ni alldeles gratis gå en fin kurs, som säkert duger att fylla ut ett magert CV med. Så vad väntar ni på? Se till att fånga tillfället, och gör samtidigt er klubb en stor tjänst! (Nej, jag har inte möjlighet att åka den helgen, annars hade jag självklart gjort det).
Jag har haft den unika, och måste jag säga värdefulla (om inte annat på grund av sina komiska kvaliteter) upplevelsen av combon Västerås-Publikvärd. Jag är för ögonblicket småbarnspappa vilket gör det extremt oprioriterat med en helg i Västerås. Annars är min bestämda uppfattning att beväpnad med ett udda sinne för humor kommer denna helg att bli helt fantastisk!
Missa inte chansen för guds skull, det är ju gratis!!!
#3 ·
Tobbe
· 2007-03-07 13:18
Bara för att man åker på utbildningsdagen så betyder det inte att man måste vara publikvärd varje match, vi behöver dock två st som åker dit för Västras räkning som kan utbilda oss andra vidare efter genomförd utbildning.
#4 ·
Tifo
· 2007-03-10 10:38
Jag kan tyvärr inte åka till Västerås, men självklart kan jag ställa upp som publikvärd någon gång ibland.
#5 ·
Tobbe
· 2007-03-10 15:53
Bra, vi behöver vara några stycken så att vi minimerar antal tillfällen.
#6 ·
OG
· 2007-03-11 10:29
Jag kan inte den helgen (30-årsfest), men jag ställer självklart upp som publikvärd under säsongen.
En fråga bara: Kan man få önska att de där jepparna från Västerås också är publikvärdar igen när man själv är det. Var tragikomik på hög nivå senast.
#7 ·
Tobbe
· 2007-03-11 18:09
Du får nog vänta tills vi möter VSK igen, jag hoppas det kommer att dröja.
Efter har blivit tillfrågad på fyllan av brukarn så åker jag på kursen.
Det är underbart Kniv-Jonas!
Kniv-Jonas och Lars (blev det väl som tog den andra platsen?) är VSS två sanna martyrer. Dessa ska behandlas med vördnad av vanliga dödliga supportrar i fortsättningen.
#10 ·
Tobbe
· 2007-03-15 09:41
Kniv-Jonas//Du kan bli årets Kjelledine!
Loaferexponering i klubbens tjänst. Starkt.
#12 ·
Lars
· 2007-03-15 10:47
Jag är fortfarande reserv, jag åker bara om ingen annan kan, så om det är någon som kan och är sugen på att åka (eller bara kan tänka sig åka) så änmäl gärna det.
Det har tydligen skitit sig för lars kom igen nu för fan vill helst inte träffa greken i esk själv
#14 ·
Tobbe
· 2007-03-20 18:08
Det lovas morötter om man ställer upp!
Vill bara meddela att det blir Kniv-Jonas och ThomasD som tar på sig den hjältemodiga uppgiften, de är alltså dessa ni ska se upp till med största möjliga respekt.
#16 ·
Tobbe
· 2007-03-23 18:21
Bravo!
Hurrah! May they live long and prosper!
Tack för att ni ställer upp!
#19 ·
Lars
· 2007-03-24 17:46
Jättebra att ni ställer upp nu när jag fick förhinder, tack!
Kan rapportera att jag och Kniv-Jonas var på en mycket gedigen, heltäckande och ambitiös publikvärdsutbildning. Det här är en mycket seriösare och allvarligare sak än vad jag tror många uppfattat det som. En del uppgifter kan IKS säkerhetsansvarige besluta om hur man ska göra med, men det mesta är styrt av Svensk Elitfotbollsförenings regelverk. Jag håller gärna i ngn typ av presntation (ca 30 min) på VSS årsmöte angående publikvärderiet, men vi får väl se hur många som kan/vill ställa upp under säsongen och hur många som kommer behövas.
Mycket bra Thomas, vi avsätter tid på årsmötet för det.
Hur kul Superettan än är så innebär det också en hel del extra jobb, även för oss supportrar. Sirius måste ställa upp med någonstans runt 6 matchvärdar till varje match, och vi i Västra Sidan ska försöka ställa upp med 2 pers per match. Nu är det ju trevligt om det inte blir samma två personer som får ställa upp gång på gång, tanken är därför att vi ska göra upp en lista och turas om. Får vi 30 pers behöver man bara matchvärda en gång! Uppgiften är inte speciellt avancerad, man ska sköta visitering vid insläppet, och sedan stå och se barsk ut i en gul jacka. Thomas informerar mera på årsmötet. Fyll på listan nedanför om du vill hjälpa till, styrelsen föregår självklart med gott exempel och har skrivit upp sig.
Matchvärdar:
Hr ordförande
Andreas
Brukarn
Mikko
Lars
Lisa
I ett skräckscenario skulle uppgiften kunna bli betydligt mer avancerad, men vi får hoppas att det inte händer ngt i stil med brand, upplopp eller intrång på planen. Har också väldigt svårt att se att 6 matchvärdar räcker de ggr som visitation är obligatorisk (kan vara alla matcher). För om 1000-2000 persska visiteras av 6 pers så kan det ta tid. Dessutom ska det samtidigt gärna finnas publikvärdar inne på arenan...Jaja, vi får se vad det blir av publikvärderiet och det hänger också delvis på IKS säkerhetsansvarige (som jag inte vet vem det är).
Jo, men i en eventuell upploppssituation tror jag inte det stävjande ansvaret längre ligger hos matchvärdarna.
Det är sant vad gäller visitationen, jag har tänkt föreslå att Västra kan ställa upp med 4 man till insläppet, och sedan 2 man under själva matchen. Men det ligger ju hos säkerhetsansvarige (som är Brandur tror jag).
Där tror vi nog lite olika då Bruk. Man är i princip skyldig att skydda spelar och domare och ska således stoppa folk som försöker ta sig in på planen. Fast det är klart om det kommer allt för många så att det inte är realistiskt att kunna stoppa dom så får man väl hålla sig ur vägen. Brandur är nog inte säkerhetsansvarig då det ska vara ngn som sitter i styrelsen och det tror jag inte Brandur gör.
Vi har väl inga befogenheter att göra ett skit mot någon egentligen. Man ska väl ha någon slags vaktutbildning för det? Jag har inga problem med att stå i gul jacka under en hemmamatch och hålla lite koll, men det känns inte som om vi ska vara ansvariga för att ta hand om något pucko som bestämt sig för att börja slåss/storma planen. Det skulle vara bra att veta exakt vad som gäller.
Jag tror att rollen som matchvärd från Västra Sidans sida mest handlar om att ha en lugnande funktion om det blir hetsigt. Är det någon som missköter sig allvarligt så finns det riktiga vakter på plats som man får tillkalla.
Jag har svårt att tänka mig att de västringar som ställer upp som publikvärdar får som roll att stävja upplopp, och jag kan inte tänka mig att man som matchvärd på något sätt blir personligen ansvarig om det skulle hända något. Om någon får för sig att storma planen bör väl iofs publikvärden ingripa om han/hon finns i närheten, men det bör man ju göra även om man inte är publikvärd.
#28 ·
RRR
· 2007-04-04 15:10
Det hela går ju ut på att lugna stämningen OM det skulle bli hetsigt. Med tanke på hur lugna o städade vi för det mesta är så tror jag inte att det är nåt problem om alla hjälps åt att stävja "ungdomligt oförstående" på läktarplats. Tror att det kan vara bra att vi alla hjälps åt, folk vet ju vilka vi är, väl. Kriminellt beteende är förståss nåt annat, där är det ju bara att notera vem det är och låta polis eller utbildade vakter sköta sånt.
Men det handlar alltså främst om att "ta hand om oss själva"?
#30 ·
RRR
· 2007-04-04 16:13
Vad jag förstår, ja
#31 ·
70
· 2007-04-04 17:30
Får Mikko skrika om han är matchvärd? (viktigt)
Det handlar om att ge service åt all publik och att iaktta säkerhet med avseende på brand och sjukvård i första hand. Vad gäller hejande och skrikande så får inte matchvärdar göra sånt enligt reglerna som styr.
Vi får gå igenom detta på årsmötet. Är exempelvis inte helt på det klara med vad "iakta säkerhet med avseende på brand och sjukvård" innebär.
Ska försöka göra mitt bästa då ja, men tyvärr vet inte jag heller allt då informationen från IKS säkerhetsansvarige varit noll. Det är tänkt att klubben först ska utbilda folk innan man skickas på kurs hos SEF/SvFF. Då ska man t ex lära sig om själva arenan och lokaler runt omkring, var brandsläckare finns och hur utrymning ska gå till och var återsamlingsplatsen finns...
#35 ·
Tobbe
· 2007-04-05 13:58
Thomas, du behöver inte känna att du ska ta på dig att veta allt. Till sist så är det Sirius ansvar, de ska vara tacksamma att vi överhuvudtaget försöker hjälpa till. Men det kommer vi att göra så gott det går.
Självklart är det Sirius som ska informera om vad som gäller, menade inte att lägga någon press på hjältarna som åkte på kursen. Man kan ju tycka att det borde vara i deras intresse...
#37 ·
RRR
· 2007-04-05 17:43
Tror att jag får svårt att inte skrika om jag är matchvärd...
Saken är klar!! Endast personer som skriker mer & bättre än RRR slipper värdskapet.
Vi har ordnat publikvärdar till nästa match mot Öster hemma, men efter det är det tunt. Vi behöver närmast till Landskrona 11/6, Norrköping 20/6 och Jönköping 6/7. De som redan har varit, och som därmed ska slippa åtminstone till i höst är: Ordförande Tobbe, Kassör Andreas, Brukarn, Lisa, OG, Kapten, Jim, Farbror, Medlems-Lars och Pryl-Johan. Ställ upp!
Baronen ställer upp mot Landskrona måndagen den 11/6, när måste man vara på plats? jag kommer nog inte loss förrän 18:05
#41 ·
Tobbe
· 2007-05-15 12:59
Det är väl sagt två timmar innan, men det är nog inte omöjligt att tumma lite på det där. Bravo Baronen! Följ hans exempel och ställ upp för IKS!
Bigbadda går in och klämmer en guljacka på Sirius - J Södra 6/7.
#43 ·
OG
· 2007-05-15 13:52
Alltså, efter att ha stått med gul jacka igår så kan jag konstatera två saker:
1. Med en så snäll och belevad klack som Västra är det en barnlek. (Det enda jobbiga är att inte heja och hurra, samt att uppmana folk att inte röka.)
2. Att vara där mer än dryga en timme innan får nog anses som onödigt på de flesta matcher.
Sammanfattningsvis så kan jag meddela att det var en lätt grej och om det krisar så kan jag ställa upp igen.
#44 ·
Tobbe
· 2007-05-15 17:05
Lysande pojkar. Keep it up.
OG//Så långt det går så hoppas vi att man ska slippa stå så många ggr, men jag kommer också att ta guljackan en gång till. Jag hör av mig om det går åt pipan.
#45 ·
Tobbe
· 2007-05-15 17:10
27/5 Öster Lars & Johan
11/6 Landskrona Baronen -------
20/6 Peking -----------
6/7 Jönköping Bigbadda ---------
30/7 Degerfors ---------------
9/8 Åtvidaberg ---------------
Jag kan gärna vara Västhitler vid fler tillfällen. Dock är jag lite "svårplanerad" den närmaste tiden. Vi väntar så smått på en ny centerhalv. Rätt så spännande faktiskt. Karin, snart 4, hotar med att flytta hemifrån om det inte blir en lillasyster.
Frågan om IK Sirius flick/dam-lag blir allt viktigare!
Jag kan gärna vara Västhitler vid fler tillfällen. Dock är jag lite "svårplanerad" den närmaste tiden. Vi väntar så smått på en ny centerhalv. Rätt så spännande faktiskt. Karin, snart 4, hotar med att flytta hemifrån om det inte blir en lillasyster.
Frågan om IK Sirius flick/dam-lag blir allt viktigare!
Grattis, Farbror!
Håller med dig om flick-/damlagsfrågan. Jag har själv 2 st. barn av den nämnda sorten. Jag förfasas då jag ser hur granntjejerna tvingas styra ut sig i orange och blått för att få joxa lite trasa.
Stackars små liv! Man ser deras velande i ögonen: "å ena sidan ä rdet kul att kicka läder, men å andra sidan ser jag ut som en gb-gubbe".
Arrggh! Fel tråd slog det mig! Ber om ursäkt och hänvisar alla att återvända till den viktiga Västhitler-frågan. Raljerande VP-inlägg har alltid en plats, men nog om det och åter till frågan.
Tack m!
Man kan inte vara nog aktsam! Den Onde GB-gubben är alltid ett hot.
#49 ·
Tifo
· 2007-05-16 08:03
27/5 Öster Lars & Johan
20/6 Peking -----------
Jag borde kunna ta något av ovanstående datum men kan tyvärr inte lova något ännu då jag håller på att byta arbetsplats vilket innebär att mitt sommarschema är högst oklart.
#50 ·
RRR
· 2007-05-16 11:58
Samma här, återkommer i frågan
#51 ·
oskar
· 2007-05-16 11:59
Jag ska som en del vet flytta till göteborg, och därmed starta Västkustska Sidan Siriussupporters. Till saken hör att jag kommer vara sjukt pank, så jag är gärna bortamatchvärd tex mot Örgryte osv. Hur gör man då?
Jag kan meddela Brandur när han ringer och är stressad några dagar innan matchen, han kommer att bli överlycklig. Du kanske kan ta Ljungskile i augusti också?
#53 ·
Jerry
· 2007-05-16 12:51
Hallå från en gammal siriussupporter som bor i Malmö sedan några år och därmed varit latent supporter sedan dess. Läste dock precis Oskars inlägg, och tänkte att jag kan ansluta mig till västkustska sidan. Det här med bortavärd vad innebär det. Kan ju vara det på tex Bunkeflo och Landskrona kanske. Mjällby ligger ju nära här också.
Det är väl ingen större skillnad på att vara publikvärd hemma och borta, man får gå in gratis, ha en gul jacka och hålla sig nykter. Vet inte riktigt när det krävs att vi ska ställa upp med publikvärdar, men i Bunkeflo och Landskrona kan jag tänka mig att det blir aktuellt, Brandur blir nog jätteglad om du ställer upp.
Men du behöver inte ansluta till västkustska sidan, det finns ju redan en ganska stark Malmöfraktion.
Jag tror faktiskt att bortatjänst är mindre krävande! På Studan skall man vara på plats 90 minuter innan avspark & på bortaplan skall man anlända när klacken kommer.
#56 ·
Tobbe
· 2007-05-16 20:17
Bunkeflo är nog inte aktuellt. Det lät på Brandur som att de "lånar" publikvärdar av varann. Men det kan vara värt att kolla.
Det spelar större roll om det kommer några supportar än vilka vi möter, till Bunkeflo åker en del, så då är det jättebra (eller kanske t.o.m ett måste) att vi har publikvärdar.
#58 ·
Tobbe
· 2007-05-17 11:20
Viktigast är att vi ordnar guljackor till hemmmatcherna, kolla era kalendrar:
27/5 Öster Lars & Johan
20/6 Peking -----------
Ju tidigare man anmäler sig så har man förståss störst chans att själv välja bland de mindre glamorösa tillställningarna på Studan.
#59 ·
Tobbe
· 2007-05-29 19:08
Kom igen nu boys. Baronen behöver en kollega till nästa hemmamatch.
20/6 Peking -----------
#60 ·
Tifo
· 2007-05-30 21:50
Jag kan ta Peking. Den 11:e hinner jag tyvärr inte.
#61 ·
RRR
· 2007-05-31 05:30
Jag kan nog ta den 11e, ska kolla när jag kommer hem på fredag
#62 ·
Tobbe
· 2007-05-31 07:34
Lysande pojkar.
20/6 Peking Tifo -------
#63 ·
RRR
· 2007-06-01 14:34
Tyvärr skiter det sig med den 11e för mig, är i Västergötland då.
Hörni, vi har fortfarande bara en publikvärd imorgon, Baronen. Kliv fram och hjälp till nu, så jobbigt är det faktiskt inte!
#65 ·
Tifo
· 2007-06-10 19:04
Jag kan ju dra på mig en väst imorgon när jag kommer dit men jag kan nog inte vara på plats innan matchstart. Jag tror att jag dimper ner 5-10 minuter innan matchstart. Är det intressant?
#66 ·
Tobbe
· 2007-06-11 08:41
Man kan ju misstänka att det blir en del folk ikväll och då vore det förståss bra om vi kunde skaka fram nån som kunde vara där 90 minuter innan matchstart.
Kom igen nu boys. IKS behöver er!
Jag kan antagligen inte 6/7. Jag kommer istället ta Peking 20/6 förhoppningsvis, måste bara kolla upp när jag kommer tillbaka till stan den dagen.
#68 ·
Tobbe
· 2007-06-11 14:16
Tifo//Strunta i det. Vi behöver dig framöver. Bättre att vi har en till varje match än att vi står utan.
#69 ·
Tifo
· 2007-06-11 19:55
Nu bidde det jag ändå, fast det är lugnt! Jag tar Peking ändå. Man får ju korv och Mer!
En annan liten sak; Det är ju ett sjukt lätt kneg egentligen men det skulle bli ännu lättare om dels alla som står i klacken ser till att inte röka och dricka medhavd öl/sprit samt även säga åt de som mot förmodan bryter mot dessa ganska simpla ordningsregler. Man måste faktiskt inte ha en gul väst på sig för att be nån släcka en cigg..
Sjukt bra jobb av baronen, och sedan även tifo att bevara plats åt klacken idag, i fortsättningen föreslår jag att mer folk försöker vara där ca 15-30 minuter innan match, iaf på matcher som drar över 2500. Blev lite väl trångt och svårt för folk att se när vi fick stå två rader på varje bänk.
#71 ·
Tobbe
· 2007-06-11 21:15
Tifo//Vi uppskattar det verkligen.
Anmäl er nu för tjyvingen:
20/6 Peking Tifo -------
6/7 Jönköping ---------------
#72 ·
John
· 2007-06-12 11:16
Jag skriver upp mig på Åtvidaberg.
#73 ·
Tobbe
· 2007-06-12 11:25
Det är underbart. Följ Johns exempel nu.
20/6 Peking Tifo -------
9/8 Åtvidaberg John --------
#74 ·
Tobbe
· 2007-06-13 20:51
Man känner sig som sin gamla morsa. Tjat å tjat. Men vi har lovat att försöka se till att bidra med publikvärdar i år. Det håller inte att vi bara efter ett par fjuttiga omgångar kastar in handduken. Kolla kalendern och anmäl er för bövelen. Det är fan som man skäms.
20/6 Peking Tifo -------
9/8 Åtvidaberg John --------
Bigbadda kunde väl kanske ta Peking, och LindgreN trodde han kunde ta någon av matcherna efter.
#76 ·
RRR
· 2007-06-13 21:42
Tyvärr kan jag inte bestämma mig långt i förväg pga jobbet. Men lovar att ta minst en match
fan, vilket minne du har...
Jag tar Åtvid.
#79 ·
Tobbe
· 2007-06-14 11:21
Underbart Thomas.
20/6 Peking Tifo -------
9/8 Åtvidaberg John ThomasD
Jag reser bort på tisdag nästa vecka och kommer att missa Peking. Om ni har någar undringar...
Man infinner sig 90 minuter innan och får sin väst av Bengt Trolle. Han kan svara på alla era frågor. Västras egna (vi dvs) publikvärdar ställer sig längst upp på vår sektion.
#80 ·
Tifo
· 2007-06-14 11:53
Var hittar man Trolle?
#81 ·
Tobbe
· 2007-06-14 12:24
Bakom huvudläktaren. Jag tror att han brukar hänga strax till höger när du går in genom portarna. Jag har hans tel nr om du vill ha. Men jag postar det inte här.
#82 ·
Tobbe
· 2007-06-19 09:23
Jaha gubbar. En man kort till matchen imorgon. Jag reser bort ett par dagar nu å missar matchen. Gör nu herr ordf lite glad:
20/6 Peking Tifo -------
9/8 Åtvidaberg John ThomasD
#83 ·
Axel
· 2007-06-25 21:12
Kan ev. vara publikvärd mot Degen. Men kan inte spika det just nu, reser möjligen bort runt den dagen. Men kan sätta mig som preliminär i alla fall.
Jag tror jag kan mot degen också.
Kan ta Jönköping men eftersom jag aldrig gjort det förut vore det guld om man fick en mer erfaren kollega till hjälp. Någon?
Lysande! Följ dessa herrars exempel och skriv upp dig du också! En till mot Jönköping i första hand.
6/7 Jönköping - dissteffe,
30/7 Degerfors - Carling, Axel
9/8 Åtvidaberg - John, ThomasD
18/8 ESK ------------
6/9 Häcken ----------
#87 ·
OG
· 2007-06-26 11:09
Jag kan ta Jönköping om jag inte är helt ute och cyklar. Kan anmäla mig med 98% säkerhet idag. Kollar upp de sista 2% snarast.
#88 ·
Tobbe
· 2007-06-26 13:40
Underbart.
6/7 Jönköping - dissteffe, OG
30/7 Degerfors - Carling, Axel
9/8 Åtvidaberg - John, ThomasD
18/8 ESK ------------
6/9 Häcken ----------
Det var ju slött och ballt att vara sån där publikvärd, gör gärna om det igen om det behövs. Dock bortrest Åtvidaberg och Enköping.
Fotnot: Med resultat som dagens hade man ju iofs glatt knäskurat samtliga Studans toaletter med ett leende på läpparna och nynnandes typ "Ingen sommar utan reggae" efter matchen om det ingick i jobbet.
#90 ·
Axel
· 2007-07-11 16:33
Det känns tyvärr som om jag måste hoppa Degerfors. Är osäker på att jag kommer kunna gå på matchen över huvud taget så tycker det är bäst att ta bort sig så tidigt som möjligt.
#91 ·
Axel
· 2007-07-24 10:17
Hmm, inget svar än. Ingen annan som har möjlighet att ta Degerfors?
Dags att posta en hall-of-fame, där alla som varit/ska vara matchvärdar får vara med:
Ordförande Tobbe, Kassör Andreas, Brukarn, Lisa, OG (2 ggr), Kapten, Jim, Farbror, Medlems-Lars, Pryl-Johan, Baronen, Tifo (2 ggr), Bigbadda, Dissteffe, John, ThomasD och Carling. Och hedersmedlemmar är som alltid ThomasD och Kniv-Jonas.
Står du inte med? Gör något åt saken snarast, skriv upp dig redan till Degerfors-matchen!
#93 ·
Hoff
· 2007-07-24 10:50
jag kan ta degen den 30:e
Välkommen till hall-of-fame!
#95 ·
RRR
· 2007-07-24 13:47
Jag kan ta Deg också
RRR: Bra, men vi har redan Carling till Degen (om han inte glömt bort det). Så du kan få skrika på måndag :D
#97 ·
RRR
· 2007-07-24 14:27
OK men då får alla andra skrika röven av sig också annars går jag och sätter mig.
#98 ·
Hoff
· 2007-07-24 14:39
Åhh om alla andra också gör det vill jag med, men jag får hålla mig. Det kommer bli en riktig prövning det här.
Inte har jag gllömt bort det heller! =P
Är det fortfarande 1,5h innan match som gäller?
Jag okejade att hoff skulle komma 18.15 ikväll. Tidigare matchvärdar har klagat på att man bara får stå och vänta om man kommer 1½ timma i förväg.
Så då antar jag att jag också kan göra så? Eller. Jag kommer då.
#103 ·
John
· 2007-08-09 10:11
är det 18.15 som gäller fortfarande? jag kommer då då.
"Ni är lite sena?"
"Öh, eh. Brukarn sa att vi kunde komma nu."
"Haha, ni veet väl att ni inte ska lita på honom?!"
Ungefär så lät det när jag och Hoff kom. Tyckte det funkade finfint att komma 18.15 faktiskt. Bortsett från att man inte får skrika (fast jag skrek lite iaf ;-) ) så var det en fröjd att vara publikvärd.
Jaså minsann! Fast jag begriper inte varför man skulle stå där och hänga i 1½ timme. Om det funkade sist så tycker jag ni får komma kvart över.
Jag gissar att det finns en poäng med att komma in publiken kommer? Jag siktar på att vara där 17.50 iaf. Det är ju en njutning att befinna sig på Studan och insupa atmosfären ;-)
Nutning vet jag inte, men det var intressant att se alla mäniskor som man inte trodde gick på fotboll passera in genom vändkorsen.
#108 ·
John
· 2007-08-09 10:57
jag trillar in lite innan kl 18.
Alla får vara snälla idag, annars kommer jag och nyper er i örat.
#109 ·
70
· 2007-08-09 22:04
Det var ju roligt idag när klacken agerade sjungande publikvärd! :D
Rökförbud Rökförbud Rökförbuud
#110 ·
Tobbe
· 2007-08-10 07:42
Bästa ramsan igår!
#111 ·
John
· 2007-08-14 09:53
Vet inte vilka som är publikvärdar nu mot ESK, men tänkte dela med mig av min ringa erfarenhet i ämnet.
Det kan vara bra att ha koll på hur biljettsystemet funkar eftersom folk kommer fram och frågar vart de ska sitta. Förköpsbiljetten kan vara lite svår att tyda då det kan vara svårt att förstå vilken rad man har. Det står inte Rad : x sittplatts: xxx utan bara x xxx , raderna börjar uppifrån och ned på läktaren. De 8(?) nedersta raderna som ej är stolbeklädda är för onumrerade sttplatsbiljetter förutom våran sektion som är ren ståplats.
Nu när det kan komma mycket publik kan det vara bra att stå där nere vid trappan upp till våran sektion innan matchen och anvisa folk rätt. Står man där så kan man få bort sittplattsgubbarna från våran ståplats.
Sen under matchen kan det vara en poäng att ha lite koll på småkillarna där uppe på ställningen. Mot Åtvid kastade de ett par toarullar på löparbanorna =böter, men efter ett rådigt ingripande av ThomasD så blev de lite lugnare.
Folk får gärna fylla på med sina erfarenheter i ämnet.
Vi har frånsagt oss publikvärdsansvaret för just ESK-matchen, vi misstänkte nämligen att ingen ville vara det till just den matchen, och orkade inte börja tjata om det. Trolle skulle försöka fixa några utomstående, vilket jag hoppas att han gör. Om någon ändå vill vara det på lördag är det naturligtvis mer än OK!
#113 ·
Tobbe
· 2007-08-14 10:57
Vi får tillsammans se till att folk släcker cigarillerna och slutar kasta grejer. Jag bad en snubbe släcka ciggen senast och det var inga hard feelings. Man behöver inte vara rädd för det.
#114 ·
Tobbe
· 2007-10-07 18:47
Två matcher kvar på säsongen. Vi har slarvat på sistone och undertecknad samt hjältarna OG och Baronen har täckt upp. Det här duger inte, träd fram och hjälp IKS med publikvärderiet. Jag har tolkat det som att vi endast behöver en publikvärd per match.
Kom igen Boyos...
14/10 Bunkis ---------
21/10 ÖIS ---------
#115 ·
RRR
· 2007-10-07 19:18
Jag kan vara mot Bunke
#116 ·
Tobbe
· 2007-10-08 08:04
Kungligt.
14/10 Bunkis RRR
21/10 ÖIS ---------
#117 ·
RRR
· 2007-10-10 09:36
Jäkla skit jag kan inte på söndag. stryk mig ordf.
#118 ·
Tobbe
· 2007-10-10 11:14
Träd fram nu, ni som inte har burit guljackan i år.
14/10 Bunkis -------
21/10 ÖIS ---------
#119 ·
Lars
· 2007-10-10 11:35
Kan förtydliga att det inte alls är jobbigt att vara publikvärd, man ser hela matchen, man får stå i klacken och dessutom så får man väl en dricka eller korv eller liknande? Det enda som är jobbigt är väl att man inte får jubla så mycket.
Missar Bunkeflo, kan ta Örgryte om ni vill. När ska man vara där då? En timme innan?
Jag kan tänka mig att "guljacka" den 21:a
#122 ·
Tobbe
· 2007-10-10 18:14
Hatten av för er gentlemen. Tack å bock.
14/10 Bunkis - Farbror
21/10 ÖIS - Steffe
Ska försöka ta reda på hur länge innan ni behöver vara där. Om ni inte vet hur Mr Trolle ser ut (han delar ut finjackan) så kan ni snacka med mig eller Lars som förmodligen kommer stå å sälja prylar nedanför läktaren.
...men du bah.....Jag skrev den 21:a..... kommande söndag funkar icke.
#124 ·
Tobbe
· 2007-10-11 10:31
Seniliteten börjar tillta. Trolle blir själaglad om han får två publikvärdar mot ÖIS. Då är det upp till våra kamrater att putsa på vårt goda rykte mot Bunkeflo. C'mon, goda krafter, visa ert ansikte!
Jag har fått ok från Trolle att man dyker upp endast en timme innan matchstart.
14/10 Bunkis
21/10 ÖIS - Steffe & Farbror
#125 ·
Tobbe
· 2007-10-13 12:03
Jag kommer inte på matchen imorgon, så någon annan får stå med hundhuvudet imorgon.
OG har ju redan tagit hundhuvudet.
#127 ·
Tobbe
· 2007-10-13 12:13
Ok. Bravo OG!
Tråkigt att OG ska behöva bära jackan flera ggr den här säsongen. Svagt att vi inte kan hjälpas åt med det där på ett bättre sätt.