Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

supportermatch

Supportermatch fre 9/3 (förutsatt att inte juniorerna spelar kvartsfinal på fredagen, det lottas på söndag). Kvällen avslutas traditionellt på Katalin
Trevligt!!! Fast jag har ju beslutsångest.... Mina gamla hockeyrör från slutet av 70-talet, som jag nästan sparkade sönder mot sargen efter en match i korpen eller de nya jag köpte på rea den här vintern, för att ev åka lite på sjön och få motion.... (Ja, dom har givetvis blivit liggande, helt orörda...).

Men jag är således på!!! För vinner vi inte på isen, så lovar jag att bidra till segern på Katalin!!!
Ni som kan vara med, glöm nu inte bort årets viktigaste match!
Hur många glada själar blir vi?
Jag och min arbetskamrat Phadia-Anders kommer. (Och han kan faktiskt stå på skridskor!!!).
Jag kan tyvärr inte närvara kroppsligen men själsligen är jag närvarande
Kommer skrinnande
Kommer självklart, tar med nytillskottet, slipade skridskor samt dålig kondis.
Jag har ambitionen att vara med...hehehehehe... åker skridskor illa...har hjälm...(lånar ungarnas) men ingen klubba. Nån som kan låna ut?
All utrustning brukar finnas att låna, det räcker med att ta med sig en handduk och rena underkläder!

Jag har ambitionen att vara med...hehehehehe... åker skridskor illa...har hjälm...(lånar ungarnas) men ingen klubba. Nån som kan låna ut?

Du kommer ha en helt ny syn på vad som menas med "illa" efter supportermatchen.
Jag minns hur Farbror förra året skrinnande fram över isen, likt pansarkryssaren Potempkin!!! En syn för gudar!
hehehehehe... det låter ju bländade farbror... ser fram emot vad som egentligen menas med illa...

Skridskorna är nyslipade... Nu kan jag iaf inte skylla på grillorna om jag inte tar mig fram på isen.

Snart dags för det stora eventet. :-)

Ses där.
Vad är tiden egentligen?
19.00 har jag fått sms'ledes
Skridskorna är nyslipade... Nu kan jag iaf inte skylla på grillorna om jag inte tar mig fram på isen.

STORT misstag! Undanflyktismen är viktig & för icke försummas.

Gled å gled? Det blåste ju för f-n! Man var ju helt utan broms & utelämnad åt väder med vind.
Jonas lär ha lovat Virre att vi knappt ska släppa dom över planhalvan!!! Så vi har lite att leva upp till ikväll
Hoho, det låter som någon slags fraktal geometri eller oxå att vi kommer att spela "mellan långsidorna" på ett klurigt sätt som gör den faktiska mittlinjen ointressant.

Jo, man måste ju surgubba inför varje viktig match.
Jag ska försöka snöra på mig grillorna ikväll också. Får väl se om jag kan bromsa i år, har inte tränat nåt så jag är skeptisk. Lär väl bli piruettstoppar igen...
Min målsättning för ikväll är att slå Josse över benen en gång mer än vad han kommer att slå mig!!!

Förövrigt tänkte jag frångå mina normalt negativa tips och tro på storseger för Sirius......
Slagsmålet för vänta till Katalin. Josse kommer först vid 10-tiden.
Får man ta bandyklubba med sig in på Katalin då, eller ska man stå i smyg och vänta vid entrén?
Men hur gick det då?
7-4 till de i sammanhanget onda, sen följde en straffläggning för att västra skulle kunna komma ikapp (vi vet ju hur bra IKS är på straffar) men vi kom inte närmare. Höjdpunkten under straffläggningen var när Ubbe knappt träffade bollen som rullade halvvägs till målet.