← Sirius Bandy
Sirius - ÖSK
garligur
· 2008-12-04 13:26
· 9424 visningar
Börjar bli ruskigt bandysugen nu....
Men den 10:e är det nystart.... Det har ju gått så bra, så det känns nästan läge för en ny Motala-match.....
Knutsson och Buskqvist sätter tre pytsar var, sen återstår att se hur många vi gör.......
Den dan slutar man ju tidigt så nu kan man ju faktiskt leta sig ner. Stadigt pepp! Vinn då.
6-3 till de goda.
#3 ·
RRR
· 2008-12-05 12:59
8-6 till Blåsvart
#4 ·
Sam
· 2008-12-05 23:30
Den goda formen håller i sig, 7-4 till blåsvart.
#5 ·
Tommy
· 2008-12-05 23:58
Sam: betyder det att du jämför han med Henke?
Tror för övrigt på 5-5.
#6 ·
johann
· 2008-12-06 12:29
8-2
#7 ·
Sam
· 2008-12-07 21:21
Tommy: nja, jag skrev faktiskt bylinen som ett skämt en bra stund innan jag hörde talas om henkes innebandyplaner. Ibland överträffar verkligheten dikten :)
14-2 ösk åker ur.
#9 ·
Sam
· 2008-12-08 20:46
Vad är detta? Börjar Jonas visa tecken på gubbig pessimism :)
#10 ·
Joint
· 2008-12-08 20:49
5 - 3
1050 pers.
#11 ·
Tifo
· 2008-12-08 22:53
Jag tänkte spisa en burgare på Bullit innan match. Någon annan?
#12 ·
Joint
· 2008-12-08 23:16
Svamparna ska värma på Alexanders från kl 17:45. Bara så att ni vet.
Tack för informationen. Då satsar underknappad på Alexander runt 18:00.
Jag kan tänka mig att göra Farbror sällskap på en öl och en pizza där. Jag gillar Svamparna!
#15 ·
RRR
· 2008-12-09 09:47
Öl o pizza låter OK men burgare på Bullit låter okså fint
#16 ·
haze
· 2008-12-09 09:48
Kommer också till Alex om jag får tiden att räcka till.
#17 ·
John
· 2008-12-09 11:51
Missar matchen men tror på en ganska tråkig 5-1 vinst, årets plattmatch hemma på studan.
Hur kan en 5-1 vinst vara tråkig???
#19 ·
John
· 2008-12-09 13:09
den är ju inte 6-1 osv.. ;)
Vinna en plattmatch?? Ungdomligt storhetsvansinne!
Äntligen... den gamle gode Farbror är tillbaks igen, efter en tillfällig svacka, i form av ungdomligt godtycke!
#22 ·
Tommy
· 2008-12-09 15:20
Tommy: nja, jag skrev faktiskt bylinen som ett skämt en bra stund innan jag hörde talas om henkes innebandyplaner. Ibland överträffar verkligheten dikten :)
Så sant så sant.
Jag var för övrigt och såg Uppsala basket här nere i Helsingborg (stortorsk) och förväntade mig Henke som guard i deras lag, men icke då. Nu räknar jag kallt med att han leder Luciatåget den 13:e!
vinst 5-3
Usch... bandydag... Jag har obehagliga känslor inför den här matchen.
#25 ·
haze
· 2008-12-10 07:26
Känner också ett visst obehag och Sirius som storfavoriter hos bookies är man likson inte van vid. Kung Kyller missar dessutom matchen enligt UNT, huva!
Nu oroar jag mig inte över att Håkan saknas. Det var faktiskt han som bjöd på några friska missar bakåt senaste hemma. Tror Baseboll-Pirre fixar positionen utan problem.
Känns dock som vi tappar i intensitet med Hellqvist på bakplats i stället för på mitten. Nån måste ligga på som en terrier så inte Knutsson får skottläge. Vi får lita till Olle där.
Olle gillar nog att stångas med sina fd lagkompisar. Trist att Rolf Racerbil inte tycks spela.
Jag antar att delar av änglakören har dålig koll på alla pekoralstinna låtar som Eurotroll föder våra barn med men det kan finnas en del att hämta:
"Rory, en racerbil
Rory, med vinnande stil..."
blir kanske något om man byter "Rory" mot "Roffe" & skaldar lite?
Månne har Farbror tittat djupt i glöggflaskan idag???
#29 ·
John
· 2008-12-10 11:17
Såg just att matchen kommer sändas gratis på sverigewebben.se, tänk så glad man kan bli. Detta borde spridas bland ÖSK supportrar på något sätt.
Jag hoppas att den fina hemmasviten håller.
S L
Månne har Farbror tittat djupt i glöggflaskan idag???
Näe, & tur är väl det?
Då kanske det är dags för en tuting??
Kommer ner till Alexander, vid pass kvart i sex. Behöver stärka mig med en pizza också.
#33 ·
Joint
· 2008-12-10 14:14
Jag skrev ett inlägg på ÖSK:s SF och informerade om det.
Oroväckande att försvaret inte är intakt, jag tycker att han varit bra under säsongen även om han stått för några grodor. Genomgående bra tennisspel tillsammans med Baseball-Pirre.
Skönt att nu serien kommer igång igen. Tippar 6-3 till de goda.
För enkelt.
Läckert! ÖSKs brist på allt skall icke föraktas men vi spelar fin bandy!
Underbart genomfört av Maya. Lirare som kan bjuda på sej själva på det sättet kommer jag alltid hålla högst.
Vi vill ha Maya i tunnan!!!
#38 ·
John
· 2008-12-10 20:41
Kul med vinst! Bra skrinnat!
#39 ·
Joint
· 2008-12-10 20:46
Tråkig match? Nää! Mycket rolig.
Maya for president! Där har vi en artistspelare. Men vad fan krävs för att få publik till matcherna? Men nu kommer det väl 2000 snålkukar mot viken nästa fredag...
Rolig afton, ÖSK spelar tråkbandy och kommer att åka ur. Yiha!
Man blir glad.
#41 ·
RRR
· 2008-12-10 21:08
Skön seger, Hellboy gjorde en riktig kämpamatch, Pirre var säkerheten själv liksom Sälen på de få skott han fick på sig. Nilsson kämpade och slet som fan men uppmärksammas inte mycket. Maya och Virre är riktiga måltjuvar.
ESKHULT!!!!! Vilket jävla mål, 5-0 målet går till historien som årtiondets mål, herrejävlar.
Hur illa är det med Olle?
#42 ·
Joint
· 2008-12-10 21:11
Vad ville spÊakern?
Hur illa är det med Olle?
På UNT står det iaf att det var en lätt hjärnskakning men ah...
#44 ·
haze
· 2008-12-10 21:27
Eskhults 5-0 borde köras som som vinjett till sportspegeln, idrott blir inte vackrare än så.
Intressant fortsättning: VSK, SAIK och Bajen står på tur
#45 ·
ex17
· 2008-12-10 21:33
966 anser jag vara en bra publik i Uppsala med snöstorm och ÖSK på andra sidan. Tack alla som var där.
Fast när laget har gått så j-a bra så tycker jag man kan kräva några hundra till.
Tack själv för underbar bandy!
En underbar match!
och 5-0 målet ja, oj oj oj!
#48 ·
Joint
· 2008-12-10 22:53
Det är inte ofta Sirius Bandy har fyra raka segrar inför en match, så det är klart att det ska vara minst 1200 på läktarna oavsett vädersituation.
5-0-målet var bandygodis utan dess like, jag vill se målet i repris! Sverigewebben kanske kan fixa det? Det sjuka var ju att han höll på att göra en kopia på det målet lite innan... Den mannen är ju helt sjuk, vilken klubbteknik...
#49 ·
ex17
· 2008-12-11 06:39
Det är bättre utan repris, jag lovar annars kommer ni se en sak som inte var riktigt meningen men blev hur bra som helst!
#50 ·
Tifo
· 2008-12-11 06:59
Tack som fan Sirius! Så jävla skönt att få se Sirius leverera i matcher även i favoritposition. Det var utklassning!
#51 ·
Tifo
· 2008-12-11 06:59
Tack som fan Sirius! Så jävla skönt att få se Sirius leverera i matcher även i favoritposition. Det var utklassning!
Det är bättre utan repris, jag lovar annars kommer ni se en sak som inte var riktigt meningen men blev hur bra som helst!
Det var nog ett par som kan ha sett det redan, tyckte jag hörde lite snack som tydde på det.
Jag vill se en repris iaf. Kan man göra såna "fel" tyder det på en viss klass.
Enkel seger... precis som jag trodde hela tiden!!!! (Oj, näsan slog i dataskärmen)
Ho! När började Pinocchio tideräkningen? Yngling! 08:55?
Det var ju märkligt hur konsekvent ÖSK spelade trots att det knappast fungerade. Den som slog lyran väntade på att spelarna skulle gruppera sig. Dock blev det mest blåsvarta spelare som grupperade sig. Kexen gjorde sig alla till kandidater till att betala inträde. Ingen tycktes vilja vara med i spelet.
ex17>> Allt som blir bra har "Limpan" gjort med avsikt. Punkt.
Man får hålla med om Farbrors analys. Mycket underligt uppträdande från ÖSK. Kändes nästan som om dom ledsnade när dom såg att det snöade. "Äh grabbar, vi skiter i det här. Det är ändå ingen kul i sånt här väder. Vi spelar bara av den här matchen".
Trodde att vi skulle få en aning svårt när snön började falla, men det här blev ju rena lekstugan! Fast man undrade ju ibland om ÖSK var UNIK i förklädnad...
Nåja, för att upprätthålla gubbigheten så räknar jag nu kallt med tre raka förluster. Tur att vi givit oss själva ett så bra utgångsläge att vi kan ha råd med det.
Bra gubbat!!!
Nu väntar tre raka rätt upp i stolgången!! Förhoppningsvis är någon av dem med hedersamma förlustsiffror
Haha jag vet vilket "fel" du menar men jag tycker bara att det blev en högklassig fint...
Nu drar jag snart till thailand och hoppas komma hem efter tre säkra segrar mot de här dussingängen vi möter näst.
Sist jag var i Thailand var det sjukt stökigt... Håll i hatten, i synnerhet om du ska söderut. Trevlig resa!
#60 ·
ex17
· 2008-12-11 14:18
CarlApan --> Absolut och det handlar mer om att 20 har stenkoll på allt och alla. Det är sjukt på träning, han har hela tiden 2-3 lösningar beroende på vad man gör för "drag". Ungefär som att möta en mästare i schack, u cant win... Det är få som bemästrar sådan koll och teknik, det är endast de stora. Jag har bara spelat tillsammans med en spelare som har liknande koll och som kan söka upp motspelare med 100% kontroll, Östling. Vidare har jag aldrig sett 20 bättre någonsin. Det utrymme och den roll han har nu verkar passa honom som handsken och han blir bara bättre och bättre. Jag såg ett repotage förut om mr 99 som tydligen hade en snabbare reaktionsförmåga än det normala. Undra om 20 också ingår i den kategorin. (kan ju vara så att undertecknad är ovanligt seg och långsam... =) )
#61 ·
haze
· 2008-12-11 14:54
Mycket trevligt att läsa ex17:s inside info. Fortsätt gärna med det.
Måste hylla de värvningsansvariga i Sirius igen. Otroligt smarta och högklassiga nyförvärv denna säsong.
Sist jag var i Thailand var det sjukt stökigt... Håll i hatten, i synnerhet om du ska söderut. Trevlig resa!
Det är lugnt. Jag ska gömma mej i skogarna uppe i norr men tack för omtanken.
#63 ·
RRR
· 2008-12-11 22:07
Ah, guerilla vid gränsen mot Burma?
Jepp, att skapa kravaller på siriusmatcher stillar inte mitt våldsbehov längre.
Kerengerillan är ju väldigt aktiv i gränslandet mellan Burma och Thailand, så där finns det alldeles säkert fina möjligheter till våld.
Ja, Boltic håller ju till en division längre ner, så bandyvåldet har minskat betydligt i högsta serien...
#67 ·
RRR
· 2008-12-12 19:01
VSK s.k. support känns också rätt "avslaget" numera, inga stenar på domare eller våld mot fotografer på sistone
Nej ungdommen idag är för lat. De sitter hellre hemma framför datorn och mailbombar än kastar lite hederliga tändare.
#69 ·
Joint
· 2008-12-13 12:32
Esk Fanz är ett lysande exempel på det. Esk Fanz "Green Street Elite"-firma lyser ju med sin frånvaro in real life. Grabben har sett för mycket på Green Street Hooligans.
Jag skulle vilja kalla Broberg för bandyns avskum just nu.
Mmm minns en match för kanske drygt tio år sedan då brobergs a-lag (i ordets rätta bemärkelse) var på besök på huvudläktaren och slogs vilt med varandra. Det var ett hederligt fylleslagsmål á la Emil i Lönneberga.
#71 ·
Joint
· 2008-12-13 13:19
Hahaha, okej. Nu är det nya tider. Det är Söderhamn Young Casuals som nu också anordnar pubresa till Uppsala 30/1. För underhållande läsning, se: http://denrobindutrorja.blogg.se/
Jaså vart skriver dom om den resan?
Haha jag trodde den där bloggen var på skämt ju...skitkul!
#73 ·
Joint
· 2008-12-13 13:29
"Vill också passa på att pusha för resan till Uppsala 30/1, (Pub Resa, pris ej klart, beror på antal anmälda)"
Jag trodde också att den var ett skämt till en början. Så mycket bullshit på en och samma plats.