Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Superettan 2009

Spelprogrammet inte officiellt än, men vi möter iallafall Syrianska borta i sista omgången.

http://www.syrianskafc.com/files/news/news.asp?id=617
sista omgången

Undra vad som står på spel den matchen.

[quote1228833442=Brukarn]sista omgången

Undra vad som står på spel den matchen.
[/quote1228833984]

Gurra och halva kungariket!
Syrianska borta i sista omgången är väl så bra som man kan få det utan att ha hemmamatch. Och det går ju inte att ha hemmamatch mot Örgryte i sista omgång nästa år.

Det intressantaste ska bli att se vilket lag vi får ta resterna efter den här gången. Lottningen har ju de senaste två åren varit så bisarr att det finns mönster i spelordningen vilet gjort att vi nästan alltid mött ett lag som just har mött ett och samma lag i omgången tidigare. Första året fick vi alltid möta the spills from IFK Norrköping. det var inte en nackdel.
Innebär detta att första matchen blir en hemmamatch? Ljungskile i vårsol t.ex.
vore annars fint att piska peking på ett soligt studan. P gör två baljor och mete kommer in i 76:e och punkterar matchen med 3-0. *vaknar ur drömmen*
Peking blir det inte i premiären, för de möter Assyriska. Annars undrar jag varför det hålls så hårt på det preliminära programmet? Det är väl bara att lägga ut det, ändringarna brukar väl inte bli så stora.
Läck ut lite info nu, gaffa. Plix.
har inte hunnit, ärligt talat. fick det idag. blir en favorit i repris: ljungskile hemma i premiären!
Favorit i repris... Jag avskyr Ljunkans fotboll och ser det inte som någon favorit. Men det är klart, om det blir resultatmässig repris så blir det en favorit, men det tvivlar jag på.
Med ny tränare och antagligen en ny spelartrupp blir det nog inte riktigt samma Ljungskile. Det kan vara rätt bra att få dem tidigt, det brukar ta lite tid att få ihop alla delar för ett nydegraderat lag.
Det är en mycket bra lottning. Vi måste möta dem hemma någon gång på säsongen, och då finns det knappast ett bättre läge. (Förutom om de rent hypotetiskt vore helt avsågade från alla streck i sista omgången.)
Perfekt. Ljungskile ska få sina fiskar varma.
Det enda jag fruktar med Ljungskile är deras benknäckarfotboll och att Sirius får någon skadad redan inledningsvis. Annars tror jag Ljungskile kommer att få ett tungt år.
En annan fördel med lottningen är att vi också bör få Ljungskile b mitt i sommaren. En härlig badresa!
Förslag till Spelprogram!
http://www.svenskfotboll.se/files/%7B338457BA-2CD0-492E-9EF9-37FFBF7B5BB2%7D.pdf
26/30 matcher vill enligt förslaget spelas på söndag kl 15:00. Kanon. Men det lär ju bli rätt mycket ändringar. Hur var det nu med helgmatcher? Klubbarna brukade djävlas och se till att inte lägga sina matcher på helger, eller hur var det nu...gaffa?
Usch jag vill inte ha helgmatcher för då kommer jag missa så många pga jobb.
3 veckors uppehåll p.g.a U21-EM.
Helgmatcher vore fantastiskt. Det är inte alltid så jättekul att stå och vänta på bussen klockan 9 en kväll i oktober.
man ska ta det där med en STOR nypa salt. speldatumen i schemat är riktdatum, sedan gör klubbarna sinsemellan upp om den exakta dagen som matchen ska spelas. därför har jag inte velat gå ut med så mycket än - det leder till missförstånd.

för sirius del är det mesta spikat, och efter dagens telefonkonferens ska förhoppningsvis allt vara klart. västra har skäl att vara glada: det är betydligt fler helgmatcher borta än vad som var fallet ifjol.
2007 var vi ihopparade med Peking. 2009 blir vi ihopparade med Qviding. Kolla upp det...
assyriska ligger i pekinghålet 2009.

pekinghålet

Bästa ordet! Försökte googla det, 0 träffar, "Menade du penninghålet".
Och vi i Qvidhålet... Googla det.

assyriska ligger i pekinghålet 2009.

Jag tvivlar på att Peking blir lika starka 2009 som de var 2007. Såväl spelare som klubb och fans blev rejält nedtagna på jorden här säsongen och personligen tror jag inte att de kommer glida igenom Superettan lika ohotat som sist.
Då undrar man vilka stackare som ligger i Häckenhålet.
efter cirkus tretusen telefonsamtal de senaste dagarna är sirius matcher nu spikade. dvs spikade innan tv4 kommer in och röjer runt. http://www.siriusfotboll.se/
Bravo! Hemmamatcherna får vara när de vill för min del, de går man ju på ändå. Men det är toppen med bortamatcher på helgerna!
Bah. bara jag som vill ha massa hemmatcher på helgerna, eftersom jag nästa år ska fullgöra min plikt mot fosterlandet.. Åtminstonde ligger sista matchen i Södertälje, nära regementet. Så då blir det lätt att desertera om det står något på spel vid slutet av säsongen...
Dom få hemmamatcher som är på helgerna, varför så sent? Det är ju helg, man behöver väl inte vänta till 5 på kvällen?
Yo,

Gaffa det är knas med septembermatcherna på hemsidan.

Cheerio,
Donken
true enough! jag fixar till det.
Varför ska det bli så här varje år? Vill man inte ha publik till matcherna? Lägg alla matcher kl 3 på lördagar, förutom några helgmatcher. Det är det enda vettiga istället för detta hattande.
Håller med dogstar om spelschemat. Det ryktas ju om att det är önskemål från spelbolag som ger alla dessa utspridda omgångar. Själv skulle jag verkligen föredra fasta speldagar, på söndagar och eventuella veckomatcher på onsdagar. Kan gaffa reda ut hur det egentligen fungerar?
först ska sägas att det inte är slumpens skördar som ligger bakom spelschemat. förbundet och klubbarna utvärderar. tyvärr kan inte alla tillgodoses ändå. jag ska försöka reda upp lite.

onsdagsmatcherna finns för att dom måste finnas - 30 matcher måste få plats på inte lika många veckor. men övriga siriusmatcher går faktiskt på en helgdag eller måndag (tisdag i ett fall, men då är det ändå dag efter helg).

helg- kontra vardagsmatch är inte lika lätt. ser man matcherna som events som ska locka olika kategorier av besökare behöver man sprida ut sina matcher. barnfamiljerna kommer kanske inte en måndag klockan 19, och ett företag använder inte matchen som representation om den går på en lördag. man kan tycka vad man vill, men klubben behöver vända sig till båda de grupperna (och andra, förstås).

om jag minns rätt brukar vardagsmatcher, åtminstone på sommaren, locka klart mer publik än helgmatcherna.

avsparkstider bestäms centralt. i år skjuts söndagarnas avsparkstid en timme framåt under sommarmånaderna.

vissa gånger styr önskemål från svenska spel, i första hand med hänsyn till tipskupongen.

vet inte hur mycket det här redde ut begreppen. den viktigaste poängen är att se bortom sig själv, tror jag. det finns andra kategorier av besökare, med andra vanor och önskemål än vad västringar har.

och - trumvirvel - sett till alla olika faktorer tycker jag faktiskt att sirius fått till ett riktigt bra spelschema 2009.
Jag tycker faktiskt också att spelschemat såg riktigt fint ut och jag ska göra så gott jag kan för att fylla bortaburarna när IKS spelar i södra Sverige. Så SIRIUS kan "casha" in bortasupporters-bonusen från Sv. Spel :)
Helgmatcher borgar för ett stort bortafölje!
När ska klacksektionen diskuteras? Årsmötet? Är inte det lite tätt inpå säsongen? Kanske läge att flytta fram årsmötet tidigare av just den anledningen? En mycket viktig fråga tycker jag.
Joint, hav tålamod. Styrelsen har diskuterat frågan och mer info kommer inom kort, dvs långt innan årsmötet.
Tobbe, berätta.
"Mer info inom kort", är det inte dags nu?
Sorry, det är jag som är ansvarig för läktarfrågan, men sjukdomar och annat elände har kommit ivägen, så jag har inte tagit tag i det ännu.
Bra Brukarn, diskutera med dig själv en stund ;-)
Vi inväntar Brukarns uppdrag. Sedan så kommer mer info.
Är det någon som vet något mer om skadeläget för Love? Skulle vilja veta hur rehabiliteringen går.
Jag tycker alltid det är lite högtidligt när man sitter och skriver in alla hemmamatcher och de viktiga bortamatcherna i kalendern så här års. Det behövs i vintermörkret.
Nån som lägger i samtliga matcher och träningsmatcher som events på fb??

Nån som lägger i samtliga matcher och träningsmatcher som events på fb??

Det är väl du som är vår Facebookexpert?
Jag är trots allt mer engagerad i bandy
Jag tror att det är bättre att lägga upp dem eftersom när man kommer närmre matchdag. Det är då marknadsföring får bäst verkan tror jag.
landskrona bois... http://hd.se/sport/2009/01/22/bois-skakas-av-ny-skandal/
Vad är det för fel på dom egentligen?
Det skvallrades lite om Cederqvist och Sirius för några år sedan. Kanske tur ändå att det inte blev av.
Jag tycker att Jörgen Pettersson är en ack så mycket skönare lirare :) http://www.jorgenpettersson.nu/

Vad är det för fel på dom egentligen?

Ähh, va fan. Pilsner är ju ganska gott.

landskrona bois... http://hd.se/sport/2009/01/22/bois-skakas-av-ny-skandal/

Har aldrig förstått varför inte idrottsmän får bli askalas som vi andra dödliga. Hemskt larvigt tycker jag personligen...fast jag har ju å andra sidan aldrig förstått mej på sånt där som moral och goda förebilder. Sånt tjafs överlåter jag till kyrkan.
jag tror nog att det inte bara var själva askalasandet som var problemet i det här fallet.
Man har ju sett en o annan sirius spelare på bj halvfull mitt under säsong med. Så länge dom gör det dom får betalt för e jag nöjd går det ut över fotbollen o klubben då e det inte bra.
Jag håller helt och fullt med kniv-jonas. Jag tror heller inte att en klubb som LaBois reagerar på det här sättet om inte krökandet på något sätt gick ut över det sportsliga också.
Självklart ska spelare få ha ett socialt liv. Däremot har de ofta, som förebilder, fler kritiska ögon som granskar de.
Tycker för övrigt att Uppsala Baskets initiativ http://www.uppsalabasket.nu/static_Mer%20om%20SF.html verkar bra. Vet att de för dialog med övriga "storklubbar" i Uppsala om att utöka verksamheten till att innefatta inte bara basketen.
Ett projekt som ska generera lite pengar och marknadsföring till klubbarna och öka idrottsintresset hos ungdomar och ge de bra, vuxna förebilder (SIRIUS-spelare!).
Jag tror mycket väl att det kan vara av annan anledning än sportsligt. Hur bra tror det ser ut för klubben om deras spelare, säg, är på krogen dragna och tjafsiga? Det ser inte bra ut.

I övrigt är det klart att varje spelare ska ha rätten till ett glas eller två, under samma förutsättning som Kniv-Jonas nämnde. Min åsikt.
Inte så kul när juniorer etc tar efter sina a-lags idolers exempel.
Annars tycker jag att det är OK för dem att ta sig en öl eller två om de inte har match eller träning dagen efter. Jag är ju nästan alltid nykter när jag går på match för att kunna prestera max på läktaren ;-)
De kan väl sitta hemma och kröka ner sig.
Inledningen av årets superetta ser lite läskig ut. Många tuffa matcher i inledningen. Känns dock som årets trupp och ledning kommer att vara betydligt bättre förberedda och ha kapacitet att stå upp lite bättre än förra årets. Tror att vi har en bra chans att på allvar etablera oss i Superettan och göra en betydligt jämnare säsong än de föregående.
Det kan man hålla med om. Den enda på pappret "lätta" matchen de första åtta omgångarna är Södra hemma i tredje. Annars hinner vi avverka alla tre ex-allsvenskarna på hemmaplan, och fyra tuffa bortamatcher mot BoIS, Assyriska, Ängelholm och Falkenberg.
Vill dock tro att Ängelholms skrälltid är över, precis som den blev för oss och för LB07. Ängelholm tror jag blir ett bottenlag, faktiskt. Deras nyförvärv väger knappast upp deras tappade spelare/lånspelare. Spelat 1-1 mot HBK, 5-5 mot LB07 och 0-0 mot IFK Värnamo.
Serien känns betydligt mer öppen och oviss i år än förra året. Svårt att spotta lika stora favoriter som sådana som Peking och Häcken har varit på sistone. Har också en känsla av att nykomlingarna, kanslke med undantag av Trollhättan lär kunna hålla ganska bra. Men Trollhättan kanske å andra sidan blir setta års Ängelholm...

Spontant känns Mjällby som lite favoriter faktiskt. De och Sundsvall och Assyriska ser bäst ut på pappret. FFF fortsätter släppa tunga namn till allsvenska lag (jämför hur många spelare de har slussat till as sensate fem åren med hur många vi har levererat), men Rodeväg kanske kan göra lika många som JJ. BoIS har ju som vanligt bra spelare i alla fall och Peking kommer väl vara med där uppe, även om det inte blir som 07.

Sjukt kul ska det bli!
Är ganska övertygad om att Qviding kommer att få det svårt. Kanske också Väsby. Är inte övertygad om att Ängelholm blir ett bottenlag men jag tror också att de kommer få det betydligt tuffare i år.
Jag håller med om det mesta av ovanstående. Här är mitt tips i nuläget, motiverar det gör jag senare. Sirius tippar jag blir ett mittenlag helt enkelt. Med flyt kan vi nosa på toppstriden, med oflyt på bottenstriden, men jag tror vi hamnar mellan 5:e och 12:e plats någonstans. Nykomligarna har generellt sett gått sjukt bra de senaste två åren, men Trollhättan kan väl ändå inte greja det? Sämre lag än i fjol och typ noll erfarenhet av Superettanspel.

1. Giffarna
2. Mjällby
3. Norrköping
4. Vasalund
5. Falkenberg
6. Landskrona
7. Ljungskile
8. Assyriska
9. Sirius
10. Åtvid
11. Syrianska
12. Ängelholm
13. J Södra
14. Qviding
15. Väsby
16. Trollhättan
Tror inte Vasa håller i längden. De kommer kunna ta poäng mot de flesta på hemmaplan, men får det jobbigt på alla gräs runt om. 10-14. Åtvid där emot ska upp betydligt. Jag tänker inte för tredje gången i rad tippa dem i botten för att de BORDE vara där. Jag satsar på omvänd taktik och tippar dem topp-4.
Nja, Qviding behöver nog inte få det så svårt. Visserligen har de tappat ett par spelare till de lokala AS-lagen men nyförvärv som Bayat, Augustsson och Holmberg känns helt okej. Tappet av Zoran svider nog dock mest. Känns ganska svårtippade.

Personligen skulle jag nog våga sätta SFC på en 4-7-plats. Värvat jävligt bra; Mensah, Zatara, Haris, Hagernäs och Nurme. Egentligen bara ett tungt avbräck i Christos Christoforidis.

Vasa får det nog svårt sett över 30 omgångar - nedre halvan. BoIS tror jag fortsätter floppa någorlunda.

Kommer nog med utförligare tips senare någon gång.
[link=http://www2.unt.se/avd/1,,MC=0-TYPE=paperarticle,00.html?db=UNTW&search7_guid=UNT200903090164]Reportage[/link] och [link=http://www2.unt.se/avd/1,,MC=0-TYPE=paperarticle,00.html?db=UNTW&search7_guid=UNT200903090165]kommentarer[/link] om Hochen i UNT den 9 mars som jag lyckats missa. Kollade lite snabbt men hittade inte något om det i andra trådar här på forumet.
Jodå, den är svår att glömma. Måste varit en riktig stämningshöjare i truppen... Btw så lär Hogge missa seriestarten. Stukningen på träning i veckan kommer inte vara läkt när det hela rullar igång tyvärr.
Riktigt surt att en stukad fot ska innebära en så pass lång skada. Hogge hade ju varit skönt att ha hel. Ser knappast Mani, som spelade sist, som en FCd/MCo. Stämningshöjare hit eller dit, Hogge känns respekterad av alla i truppen såvitt jag vet. Men sen vet man ju inte hur journalisten vinklat det hela heller, men överlag kändes det som ett intressant reportage.
Stämningshöjare á la Mille-lögner är nog värre.
Illa med Hochen. Hur lång tid tar en stukad fot att läka? Det går knappast att jämföra men min mor råkade ut för detta och då var det en seg historia (typ 6 mån) innan foten var återställd.
Såg Hochen på gågatan för någon timme sedan. Han såg i alla fall ut att gå obehindrat. Detta säger givetvis ingenting om hur lång tid han behöver för att vara fit for fight.
Unibets odds för serieseger:

Assyriska FF 3,70
GIF Sundsvall 4,75
IFK Norrköping 4,75
Ljungskile SK 10,00
Mjällby AIF 10,00
Åtvidabergs FF 12,00
Landskrona BoIS 16,00
Ängelholms FF 20,00
[color=#000099]IK Sirius FK 25,00[/color]
Syrianska FC 25,00
Falkenbergs FF 50,00
Jönköpings Södra IF 50,00
Väsby United 65,00
Qviding FIF 75,00
FC Trollhättan 100,0
Vasalunds IF 125,0
Bet365:s odds för serieseger:

GIF Sundsvall 3.50
IFK Norrköping 4.00
Assyriska 5.50
Mjällby 9.00
Ljungskile 10.00
Åtvidaberg 21.00
Landskrona 21.00
Ängelholm 21.00
Jönköping Södra 31.00
Falkenberg 41.00
Syrianska 41.00
[color=#0000ff]Sirius 51.00[/color]
Qviding 81.00
Vasalund 101.00
Väsby 151.00
FC Trollhättan 151.00
J-Södra 31 ggr, Sirius 51 ggr... Heja Bet365

Jag slänger in lite deg på Sirius till 51, Syrianska till 41 och Mjällby till 10. Falkenberg till 50 ggr är också klart spelbart.
Något i landskrona är riktigt riktigt ruttet men 21 gånger pengen är lite kittlande.

Kul att se vilket bolag avarage bettingassyrier använder ;-)
51 ggr pengarna. Juste.
Ladbrokes odds för serieseger:

Assyriska 4.00
Norrköping 4.50
Sundsvall 4.75
Mjällby 10.00
Åtvidaberg 12.00
Ljungskile 12.00
Ängelholm 15.00
Landskrona 15.00
[color=#000099]Sirius 21.00[/color]
Syrianska 21.00
Falkenberg 26.00
Jonkoping Sodra 51.00
Qviding 81.00
Väsby 101.00
Vasalund 126.00
Trollhattan 151.00
J-Södra ser rätt starka ut och har typ presterat bäst på träningsmatcherna. Men ändå, Bet365 har riktigt sköna odds. Bjudodds på Sirius! ;)
På Bigbaddablogg finns en anpassad försäsongstabell. J Södra leder precis som Joint säger.
Fast förutom en hemmaseger mot ett vingklippt ÖIS så är det ju inte direkt något imponerande motstånd Södra har tvålat till.
Tabelltips: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=287863
Nu har jag en seriös tippning, har försökt att känna av det oväntade också:

1. Landskrona
Förra året var jag säker på att saker hade ordnat sig i BoIS, med en erfaren coach vid rodret. Nu vet jag inte riktigt vad som krävs för att få ordning på skåningarna. Kanske lyckas de i år just för att ingen tror på dem nu. Och för att det på förhand inte finns något riktigt vasst lag i serien
2. Mjällby
Det borde inte vara möjligt, men Mjällby kan faktiskt bli allsvenskt igen. MAIF har kunnat få ihop bitarna i lugn och ro, och Peter Svärdh är en duktig tränare
3. Norrköping
Det tar tid att vinna en förlorartrend som Peking haft, och de har dessutom en helt oprövad tränare. Men de har blivit av med några orosmoment i truppen, och de kan nog komma starkt mot hösten
4. Syrianska
Flitiga på sillyn, har förstärkt rejält. Tror att de blir bäst i stan, och fortsätter traditionen med starka nykomlingar i Superettan
5. Ljungskile
De har fortfarande en riktigt vass trupp på pappret. Men det blir en jätteomställning i år när Wilson stuckit. Det tar nog lite tid att få ordning på det här
6. Vasalund
Nykomlingarna brukar gå vasst, och Vasa har en högstanivå för toppstriden. Men förhoppningsvis räcker det inte ända fram, för vad ska de i allsvenskan att göra?
7. Åtvid
Fattar inte riktigt hur de kan vara med i toppen år efter år, för de borde inte ha förutsättningarna. Man tippar dem jämt för långt ner, får se om det blir så i år med.
8. Falkenberg
Har potential, men jag har väldigt svårt att se FFF som ett topplag. De tuffar nog på i mitten, lite beror det på om Rodevåg hittar målformen igen
9. Sirius
Vi ska inte behöva åka ur, men vi lär knappast gå upp. Någonstans mellan femte och tolfte plats tror jag på, och det känns väl egentligen helt OK
10. Giffarna
De ser aningens försvagade ut, och Åkeby känns mer och mer som en loser. Har en viss sympati för Giffarna, men de får vänta på comebacken minst ett år
11. Assyriska
Ny oprövad tränare, han blir kvar max en tredjedel av serien. Sen fortsätter turbulensen, och jag tror inte man lyckas bygga vidare på framgångarna från ifjol. Riskerar att bli lillebror i Tälje.
12. Ängelholm
Ängelholmarna förtjänar faktiskt inte ett topplag med tanke på det obefintliga intresset. Jag var lite förbryllad över deras grymma höst i fjol, och jag hoppas att den inte upprepar sig
13. J Södra
Har en taskig trend, och har tappat mycket. Men kanske lönar det sig att satsa mera hemvävt?
14. Qviding
Svårtippat, kan bli vad som helst. Onekligen tunga spelartapp, och en chansning på tränarposten. Kan drabbas av det svåra andraåret
15. Väsby
Önsketippar här. Men jag vill bli av med dem, och farmarklubbar ska inte spela här uppe. Tunga spelartapp, och oprövad om än lovande tränare.
16. Trollhättan
Det har trillat in några förstärkningar på slutet, men inte ser det bra ut. Saknas dessutom erfarenhet från elitfotbollen. Det brukar krävas några försök innan man lyckas etablera sig.

vad tror ni? är västra också beredda att göra som johan och de andra spelarna? http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=7393&ptid=1198&nav=100

[edit: rätt länk]
Om du menar det jag tror du menar så är det inga problem för mej i alla fall. Varje dag är vit för mej.
hehe. läs vad johan skriver inne i bloggen: skottning av studan.
Det finns det väl anställda till? Eller har kommunen dragit ner på det också?
oavsett så verkar det inte hända så mycket med studan. inte ens tre veckor till premiären.
Vad är chanserna att premiären spelas som planerat?
Ganska små får man anta. Om det inte genast blir +15 och nederlagsfritt fram till premiären.
Första bortaresan kanske går till hemmapremiären? Skitkommun.
Så illa ska det väl ändå inte behöva vara? Jag tror det löser sig, men jag kan tänka mig att det kommer dröja några veckor innan vi har schyst underlag. Men inte ska premiären behöva vara i fara, vore fullkomligt absurt.
Både 2005 och 2006 spelades ju första hemmamatchen på ICA Maxi Arena. Men där får det väl inte spelas elitfotboll?
Stenhagens IP? Haha... Ja, men då var vi också div.1-lag får vi komma ihåg. Kommer även ihåg att jag varit på Siriusmatcher på Österängen, då det varit friidrottstävlingar på Studan och annat shit, men nu snackar vi fan många år bak i tiden.

Vår reservarena lär väl vara Lötens IP men det är fan inte aktuellt. Vakna nu vaktmästare, ut och skotta med er...
Om vi ändå hade en hall... ;)

Första bortaresan kanske går till hemmapremiären? Skitkommun.

Nog är det väl troligare att matchen blir uppskjuten än att den flyttas till annan ort!?
Jag vill verkligen inte besöka Enavallen i år...
Tveksamt tror jag, reglerna säger ju att man måste ha en reservarena, och det är väl just för de fall då matchen inte kan spelas på den ordinarie. Dessutom skriver P i spelarbloggen "Mardrömmen är ju att tvingas flytta hemmapremiären mot Ljungskile till någon annan stad för ingen av konstgräsplanerna i staden är godkända för elitfotboll."

Vilken är vår reservarena? Midgårdsvallen?
tror inte midgårdsvallens konstgräs uppfyller kraven heller tyvärr. på rak arm kommer jag på swedbank park i västerås, skytteholm i solna och strömvallen i gävle som möjliga alternativ.

men vi får hoppas att det inte går så långt.
Vi kanske behöver en Hemmaguide som komplement till den ypperliga Bortaguiden...
Nå, vilken arena är då vår reservarena?
Det är ju uppenbart att även fotbollen måste införa ett hallkrav snarast!
Men bara när det är dåligt väder, dvs. vår, sommar och höst.
Tror ändå inte att man måste flytta till reservarenan om nån enstaka match snöar eller regnar bort. Degerfors hade väl någon match som inte kunde spelas pga regn förra säsongen och som sköts upp? Tror det ska rätt mycket till för att man ska tvingas flytta matchen till reservarenan. Om det inte är hårdare regler från och med i år.
Om domaren på matchdagen bestämmer att planen är ospelbar ställs ju matchen in. Då kan man inte sätta sig och åka till reservplanen. Men om man vet på förhand att det inte kommer att funka måste man skaka fram sin reservplan. Tror jag.
Nu ligger premiären mot LSK uppe som evenemang på ansiktsboken. :)
SFC ser nu ännu bättre ut med nyförvärven Vladimir och Admir.

Kör det som evenemang via Sirius sidan så att alla som är medlemmar där får det.
Saknade tiden oxå

[quote1238259822=Bigbadda]

Kör det som evenemang via Sirius sidan så att alla som är medlemmar där får det.
Saknade tiden oxå
[/quote1238292843]
Vet inte hur man gör det. :)
OK jag kan fixa det men då blir det ett nytt evenemang...
Ansiktsboknörderi, ett event blir väl bra... phew, phew.
Bra gubbat Joint!!! Internet är bara en fluga som snart är över!!
Helt rätt. Nä Mikko, nu finns det ett evenemang då kör vi på det tycker jag. Alla vi lär ju ändå vara vänner med alla medlemmar i IK Sirius.
det börjar peppas för säsongspremiären. till exempel här: http://st.nu/sport/gifsundsvall/1.924336
"Gustaf Segerström är Sirius Paulo Maldini" Härlig liknelse!
Peking Fanz kommer inte bojkotta i år.
http://www.pekingfanz.nu/index.php?subaction=showfull&id=1238671015&archive=&start_from=&ucat=2&
lite från dagens upptakt i bloggen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=7546&ptid=1198&nav=104
Dagens dumstrut går till *trumvirvel* Daniel Legue! Oväntat? Nja...

Sirius vision om allsvenskan 2012 blev sågad vid upptaktsträffen, skriver han i dagens papperstidning.

Låt mig se. Nästan 20 % av alla närvarande journalister och tränare trodde att Sirius skulle nå allsvenskan 2012. Det vill säga vara ett av de 6-9 lag som avancerar de kommande tre säsongerna i konkurrens med nuvarande superettalag samt 4-6 nyss nedflyttade lag från allsvenskan. En femtedel tror på det! Det är fanimej en ANMÄRKNINGSVÄRT hög siffra för ett lag som har spelat två säsonger i serien och slutat sjua och tolva.

Det begriper tydligen inte stadens ledande fotbollskrönikör.

"Nu gäller det för Sirius att utnyttja läget och bjuda på några överraskningar"

Wow! Bra snack! Vägen till överraskning och framgång är sedan tydligen att Love Lidström blir skadefri och att Jens T A vågar satsa på honom på mittfältet. Okej. Jag gillar Love och ser hemskt gärna att han blir frisk. Han kommer att tillföra mycket i truppen, men vara den avgörande komponenten? Nja...
Då anar jag att det ligger större och mer avgörande överraskningar att avslöjas i en nära framtid... Vi får väl se hur Herr Legue kommer att kommentera det.

Nej du käre Daniel. Det är risk för att det blir en tuff säsong på många håll det här.

Då anar jag att det ligger större och mer avgörande överraskningar att avslöjas i en nära framtid... Vi får väl se hur Herr Legue kommer att kommentera det.

Kläck ur dej vad du menar. :D Free agent-värvning?

Det är alltså på gång trots allt..? Spännande.
Vet inte om jag törs tolka det som en positiv överraskning med tanke på Erlingmarks slutrader... Hur som så kan jag hålla med om att Legues krönika knappast var ett mästerverk, men i grund och botten tycker jag det är positivt att UNT skriver så mycket om Superettan en vecka innan den startar. Att sedan allt inte håller högsta journalistiska kvalitet kan jag leva med, bättre det än att det inte skrivs något alls.
Brasse till Sirius, vi vill ha Brasse till Sirius
BRASSE till Sirius, vi vill ha Brasse till Sirius
Krönikan var inte jättebra, men det är kul att UNT bevakar Superettan så pass mycket ändå, även om det är kvantitet-artiklar ibland. Jag blev nu nyfiken på vad Erlingmark sitter inne med för "bomb", tell us...
På matchen idag stod Lasse å snackade med en ej svensktalande mörk kille i fotbollsduglig ålder. Jag lyckades även överhöra att samma kille förnärvarande var inackorderad hos Lasse själv. Vet inte om det är någon spelare ens, men det skulle vara spännande...

EDIT: Enligt flickvännen var han även iklädd en sprillans ny siriuströja, luvtröja inte matchtröja..
nu blir man ju ruggigt nyfiken..:)
Det borde väl bli offentligt ganska snart. Att killen är på plats låter ju som ett mycket gott tecken.
Jag tror jag såg samma snubbe. Reagerade också på det. Intressant...
Brasse till Sirius vi vill ha Brasse till Sirius
Brasse Brännström då?? Kanske mer kvalitet i honom än vad tidigare lassebrassar visat!
Detta mysterium reder nog ut sig snart... Riktigt goda nyheter är som bekant skoj att vänta på, eller hur...
Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge.

Detta mysterium reder nog ut sig snart... Riktigt goda nyheter är som bekant skoj att vänta på, eller hur...

Dra åt helvete. Jag vill veta nu!
Ord. Sluta mörka! Våga släppa bomben nu!
Jag håller med. Varför säga nått alls om man bara tänker sitta och mörka?
Varför sitta och smyga som om vi vore Barca? Vi är ju ett bonkegäng i Superettan, det kan väl inte vara så farligt att avslöja lite..? Vi har sett en mörkhyad snubbe iklädd Siriusprylar snacka med Brasse-Lasse på IP. Berätta nu...
lugn i stormen... http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=7560&nav=100
Tack.... Intressant!
Wow!!
Intressant. Hoppas han är riktigt bra.
Det där köper jag när kontrakt är skrivet.
Mycket intressant, kul när man fick det svart på vitt att det var nåt på G, såg killen på Essinge IP igår, verkade mest tycka att det var blött och kallt, vilket det i och för sig var....
http://fotbollskanalen.se/1.937889/2009/04/10/lundh_har_ar_mina_vinnare_och_forlorare_i_superettan

Tycker att Lundh kan hålla sig till att tippa... något annat än Superettan.

Hoch är för ojämn? Mjo, det stämmer väl.
Allt hänger på Hoch? Skitsnack!
Gallo är för ojämn? Skitsnack!
Allt hänger på Gallo? Visst är han viktig, men det där känns liiiiite överdrivet.
Alla experter får gärna fortsätta på det där spåret.
Då är det i alla fall klart att Sirius slipper nedflyttningsplats för Lundh är usel i sina tips. 07 skulle Sirius åka ur och 08 gå upp enligt honom.
Jag tycker också i princip att det är fräschare att bli nedskriven än uppskriven inför säsongen. Däremot måste jag säga att jag verkligen avskyr den där Lundh. "Grym spelaromsättning" är i bästa fall en halvsanning, vi har tappat tre startelvaspelare (Ante, Nordh och Haris), varav de två sistnämnda får anses vara ersatta med starkare namn. Vad ska man då säga om exempelvis J Södra, ÄFF, FFF, Qviding och Väsby?
Skönt att spela utan höga förväntningar. Kommer det fler tips med Sirius långt ner på listan så kommer i alla fall mina förväntningar att bli högre denna säsong.
Jag har väldigt svårt för Olof Lundh, han påminner om UNT-Olof Jag har tippat Superettan, men jag måste säga att det blir en del chansningar här och där. Serien är väldig svårtippad tycker jag. Men klart på förhand känns det som att vi ska klara oss kvar i alla fall... Lundh får nog lägga ner någon timme extra på sitt researchande. Att Qviding kommer 8:a tycker jag i och för sig är en större överraskning än att tippa Sirius på 15:e. Pajaskommentar gällande Sirius, men som sagt så är det skönt att inte vara favoriter i år. Tror Sirius slår bättre ur underläge.
Idiotkanalen känns ju sådär för övrigt. "Landskrona, Mjällby, Norrköping vidare i cupen – nu väntar allsvenska lag" var rubriken efter den senaste cupomgången, då för övrigt också Sirius gick vidare...
http://www2.unt.se/UNT_TV/1,,,00.html?ID=2481

Bl a Söderberg och Batan om Sirius chanser.
Kolla även in SiriusTV, haha. :)
Tipsen haglar in nu på diverse sportsajter, Sportbladet tippar oss på 11:e plats.
Jag tycker Olof Lundh borde hålla käften i offentliga sammanhang och jag hatar Sportbladet. Var det jobbigt att kommentera/motivera även platserna 11-16?
http://www.fotbollsverige.se/news_show_fs_granskar_superettanlagen.html?id=6576042
Här tippas Sirius femma. Det ska sägas att de förefaller ha ett gott öga till Sirius men högre än så här blir vi väl inte tippade i år. Tack och lov får jag tillägga!!
Fotbollssverige verkar ha betydligt mera koll än de andra amatörtipparna. Det är det enda tipset som nämner det ganska relevanta ordet "skadebenägen" i samma mening som Ante Eriksson.
Dessutom har de hämtat all sillyfakta från siriusfotboll.se antar jag. Förstår i alla fall inte varför de skulle ha exakt samma slarvfel annars...
Speaking of officiella hemsidan. Här finns nu en inför-säsongen-krönika med lite allmänna spekulationer kring de kommande motståndarlagen. Inget rent tips, men ändå:

http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=7583&ptid=1198&nav=101

Mitt eget högst privata tips uppdateras som följer:

1. Giffarna
2. Mjällby
3. Assyriska
4. Ljungskile
5. BoIS
6. Qviding
7. Peking
8. Sirius
9. Falkenberg
10. Åtvid
11. Trollhättan
12. Ängelholm
13. Syrianska
14. J-Södra
15. Vasa
16. Väsby
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=291077 Anonyme Brukarn.

Märkliga, varierande tips överlag på S1.

Qviding, 6:a, que? FCT, 11:a, queee?! Well, vi får la se... blir spännande!

Jag ska förstås inte smyga med mitt tips:
1. GIF Sundsvall
2. IFK Norrköping
-------------------------
3. Assyriska FF
4. Ljungskile SK
5. Mjällby AIF
6. Åtvidabergs FF
7. Syrianska FC
8. IK Sirius
9. Falkenbergs FF
10. Landskrona BoIS
11. Jönköpings Södra IF
12. Qviding FIF
13. Ängelholms FF
14. Väsby United FC
15. Vasalunds IF
16. FC Trollhättan
Man måste chansa ju, för det blir ändå aldrig som man tror. Tycker Erlingmarks tips inte ser helt otroligt ut. Däremot känner jag redan att jag är rejält ute och cyklar efter Assyriska-Peking 3-0. Men det är som det brukar vara.
Äh, vafan, Qviding är inte så dåliga i år tror jag, snarare tvärt om. Däremot kan jag hålla med om att jag tippar FCT sjukt högt trots att de bara har en anfallare. Men jag tror att varenda lag som ska möta FCT i år i princip kommer att se dem för första gången på uppvärmningen och att alla i bakhuvudet kommer räkna med en trea. Vad det betyder vet ju vi.
Sjukt svårt att tippa superettan i år, de flesta lag har åkt både upp och ner innan listan blev klar. Jag kör utan motiveringar.
1. Assyriska
2. Mjällby
3. Sundsvall
4. Norrköping
5. Åtvidaberg
6. Syrianska
7. Ljungskile
8. Sirius
9. Landskrona
10. Falkenberg
11. Vasalund
12. Väsby
13. Qviding
14. Jönköping
15. Ängelholm
16. Trollhättan
"(15:e) - Jag önsketippar här. Men jag vill bli av med dem, och farmarklubbar skall inte spela här uppe. Man har haft tunga spelartapp och en oprövad om än lovande tränare.
/Anonym, IK Sirius"

Är inte Sirius buttbuddies till aik också eller har dom lagt ner det?
Jag tror vi har lagt ned det, men framförallt var Sirius inte i närheten lika intima med Gnaget som Väsby är. De gröna är ju helt inkorporerade i AIK-organisationen.
Jag tycker det är tråkigt att alla tippar Sirius osm trea, vad är dte för anda. I'd like to hear it from Sideshow KnivJonas.
Jag tycker det är tråkigt att alla tippar Sirius osm trea, vad är dte för anda. I'd like to hear it from Sideshow KnivJonas.

Länka mig gärna dessa tips.

Jag tror vi har lagt ned det, men framförallt var Sirius inte i närheten lika intima med Gnaget som Väsby är. De gröna är ju helt inkorporerade i AIK-organisationen.

Väsby är för AIK det Sunnerstas a-lag är för Sirius.
Inte mycket som överraskar i premiäromgången, men serien är så oviss att inte mycket kan gälla som överraskningar. Det mest påfallande är att de förväntade skyttekungarna levererar bra: Stiller i Qviding, Wallerstedt i Sundsvall, Rodevåg i FFF, Adelstam i ÄFF, Igbo... i Vasalund, Kalmarbrassen i J Södra. Det bådar gott för Hochen imorgon.
Den största överraskningen för mig var att "utmanaren på väg till allsvenskan" drog 1869 pers i premiären. Och att Mjället vann tackvare en omdiskuterad straff mot dessa. Klår vi 1869 åskådare i morgon? Ja, nog fan borde vi kunna dra en bit över 2K.
Satan vad taggad man är btw.
Så gullig stämning i Green Machine just nu. På deras forum snackas det om skandal, sparka Nordin, sämst när det gäller, bottenlag i år igen, osv osv. Sjukt bitter stämning efter endast en seriematch. Bara en reflektion på att inte vi är långt ifrån bittra.

[quote1239646460=Hoff]Jag tycker det är tråkigt att alla tippar Sirius osm trea, vad är dte för anda. I'd like to hear it from Sideshow KnivJonas.

Länka mig gärna dessa tips.
[/quote1239708803]

Oj, jag skrev fel. Alla här tror ju att de goda blir åtta typ. Jag personligen tror trea och vill höra KnivJonas tips.
Pratar just Kniv-Jonas på telefon och han mumlar ett deprimerat "vi kommer sist"......
Sist jag pratade med Teskeds-Jonas så var han sugen på PreGame men osugen på fotboll...
wtf!!?
Du vet, öl när det gäller...
Håller med jonas. Har svårt att se att fotbollen blir annat än jävligt avslagen efter den här bandysäsongen. Hoppas att jag ändrar mej snart.

1. Giffarna
. Norrköpingskamraterna
3. Assyriska
4. Sirius
5. Mjällby
6. Ljungskile
7. Landskrona BoIS
8. Åtvidaberg
9. Falkenberg
10. Syrianska
11. Trollhättan
12. Ängelholm
13. Qviding
14. Vasalund
15. Jönsköping
16. Väsby

Naturligtvis alldeles för enkelt att tippa så här långt in på säsongen, men ändå; så här blir det.
Jag skulle vilja säga ett stort HAHA till tippningen av framför allt Peking, Sirius och Trollet.
Jag skulle vilja säga ett stort HAHA till tippningen av framför allt Peking, Sirius och Trollet.

Säger du som har tippat Peking 1:a... vänder sn... ;-)
Södra blir bra i år, om det blir kalmarbrasseleverans. I dag sänkte Santos lilla Qviding i alla fall, 1-0. Snart är det VU-Bruket.

Noterade även att GUSK besegrade Kabba & co i Division 2 Norra Svealand.
Vilket bruk?
Gissa? Åtvid, såklart...
Jag erkänner gärna att min tippning av Peking som etta åtminstone hittills känns riktigt HAHA!
Det finns ett antal bruk i detta landet, tips: skriv nickname så att man förstår utan att man ska behöva kolla vilka lag som möts.
Åtvid (som väl är det vedertagna namnet...) slog Väsby med 2-0. Vågar man hoppas att Väsby går riktig kräftgång i inledningen av serien och tappar i slutet?
RRR: Kom in i matchen. Vilka andra "bruklag" finns i S1? Åtvid kallas även för Bruket.

Degen var det första jag tänkte på men de lirar ju inte ens längre i serien
Under rubriken Övrigt: Brima Koroma spelar numera i B36 på Färöarna
Under rubriken övrigt: Brima Koroma får hålla kuken i styr. Avdelning: skvaller.
På Färöarna är det lättare...
...men det finns gott om får....
Han satte på fel tjej i Märsta om man säger så...
Jag vet inte vad som händer på Färöarna om man pillar på ordförandens dotter?
Jag såg Peking vs GIF på tv igår och det känns lite nedslående att det var mer än ett snäpp bättre fotboll än det vi såg på studan sist.
Instämmer. Flera snäpp. Tempot i löpningar och passningar något att sträva efter. Sedan tror jag förvisso att stadion gjorde att det såg bättre ut.
Det var faktiskt en riktigt bra match. Sundsvalls omställningar framför allt var rilktigt bra, en anfallare som Sigurdson vore inte helt fel. Dessutum visade Myrestam varför han var en av de hetaste spelarna på transfermarknaden från lägre divisioner. Målvaktsspelet var dock inge att bli dödsaimpad av och Pekings skadeproblem fortsätter.
Visst var det bättre, men det var ju två topplag som möttes också. Sirius är ju tydligen ett bottenlag i år som ska vara nöjda med förnyat S1-kontrat..?
Norrköping är ju inget topplag. De låg ju sist inför matchen. Det är ju bara att titta i tabellen så ser man vilka lag som är bottenlag - Falkenberg, Väsby, Trollhättan, Sirius och Norrköping. Topplagen är Ängelholm, Syrianska och Mjällby. Giffarna är ett mittenlag. Eller?

Angående målsättning. Jag skulle bli väldigt glad om Sirius orkade hålla fast vid sin uttalade långsiktiga strategi som bland annat handlar om spelarutbildning, spelmodell, kapacitetsstärkning inom organisationen, stegvis förbättring både individuellt och kollektivt, etc, etc, etc och som på sikt ska ta Sirius till toppen. Den resultatmässiga målsättningen bör vara förpassad till bakfickan i konsekvensens namn, men finns så klart. 25 % av lagen i serien riskerar att åka ur. Att vara bland de 75 övriga procenten räcker så länge man följer den långsiktiga målsättningen as far as I'm concerned. Personligen hoppas jag på en mittenplacering som jag faktiskt tycker känns varken mer eller mindre realistisk idag än för en månad sedan.

Bandyns långsiktiga arbete har med rätta hyllats och Berglund har höjts till skyarna på lika goda grunder. Efter tre omgångar av årets serie stod vi på 2 poäng med 20 insläppta mål efter att ha mött två de facto bottenlag och ett topplag och spelet var långt ifrån övertygande. Sedan skedde en gradvis förbättring både spelmässigt och resultatmässigt genom hela säsongen.

Kan fotbollen nå en liknande förbättringskurva? Ja, över tid kanske. Om man är konsekvent. Om man fortsätter att försöka jobba in ett spelsystem man tror på och en attityd i laget man tror på. Men om fotbollen skulle drabbas av samma panik som vi fans efter två-tre matcher med dassigt spel och knackiga resultat och börja laborera hej vilt med startelvor, spelsystem, etc så är nog den utveckligen fullständigt omöjlig.

Jag tror också att vi kanske skulle kunna plocka fler poäng i årets serie om vi gjorde en Gefle eller en Ljungskile och satsade på ett extremt primitivt men konsekvent spel. Men jag hoppas personligen på att klubben försöker etablera ett spel och en metod som på sikt har potential att ta klubben längre än att harva i gränslandet mellan elit och gärdsgård. Det värsta som kan hända klubben nu tror jag är att styrelsen tappar tålamodet tidigt och försöker plocka in folk utan koll i ledarkonstellationerna, lånespelare och chansvärvningar.

Min fromma förhoppning är att åtminstone vi supporters kan visa stöd för Sirius långsiktiga satsning. Även vad gäller fotbollen, och inte bara bandyn.
Norrköping är ju inget topplag. De låg ju sist inför matchen. Det är ju bara att titta i tabellen så ser man vilka lag som är bottenlag - Falkenberg, Väsby, Trollhättan, Sirius och Norrköping. Topplagen är Ängelholm, Syrianska och Mjällby. Giffarna är ett mittenlag. Eller?

Kom igen... Höj nivån nu.
Förlåt. Jag glömde att vi bara har spelat två matcher av serien.
Jag vet inte exakt hur stora paralleller man ska dra mellan Berglunds bandy-Sirius och Jens T’s fotbolls-Sirius, men det är det som på samma gång gör mig orolig och hoppfull. Jag tycker det låter underbart med långsiktighet och individuell utveckling, och det var både modigt och med facit i hand väldigt klokt av Berglund att i fjol tvinga Sirius att konsekvent spela sitt eget spel istället för att hålla ned siffrorna mot överlägsna motståndare. Å andra sidan, alla minns ju hur små marginalerna var i den sista omgången mot Tillberga, och om vi hade förlorat den, vem hade hyllat Berglund idag då?

Om det nu är samma modell som är tänkt för Sirius fotboll så blir jag lite orolig, för att nå resultat genom att spela sitt eget spel i en erkänd brunkarserie som Superettan är betydligt mycket svårare än det är i bandyn. Är man envis som en åsna med detta så ser jag en uppenbar risk för nedflyttning, och hur blir det då med långsiktigheten?

Det är självklart alldeles för tidigt att bli desperat, jag har inga planer på att bli det alls i år faktiskt, hur illa det än må gå. Och jag vet ju inte hur taktiksnacket egentligen går där ute på Löten, men jag hoppas på att man inte övertolkar begreppet ”konsekvens”, vilket jag tyckt att det ibland har sett ut som. Ibland är det läge för snabba och enkla lösningar också.
Att satsa långsiktigt är klokt. Att använda sig av de resurser man har till förfogande är också klokt. Det behöver inte ligga någon motsättning i detta. Värvningarna av Ismail och Söderbring ligger helt i linje med den spelfilosofi man vill ha. Men hur är det med alla gamla spelare? För att lyckas långsiktigt måste man också se till dagens förutsättningar, ha ett mål och på sikt ta sig dit men under tiden göra det bästa av det man för dagen har till förfogande och ta ett steg i taget. Många tränare har setts genom åren som till varje pris ska genomföra sin spelfilosofi över en natt . Det slutar sällan bra.
Men kan Ängelholm sluta vara så bra eller? Fan vad det stör mig, det finns nog ingen stad som förtjänar ett bra fotbollslag mindre än Ängelholm. Sen kommer de att bilda nån klack som heter typ Yellow Power eller Ultras Angels och låtsas som att de har levt för ÄFF hela sina liv när de i verkligheten inte masat sig ner till Änglavallen på 15 år.
Men 1493 pers känns lite lite när Peking kommer på besök.
Ängelholm har en av seriens vassaste tränare, det räcker säkert en bra bit, men å andra sidan så säger ju inte dessa tre raka särskilt mycket. De blev fistade av J-Södra, men lyckades vinna och sen har de tagit två ganska bra segrar. De spelar också helt utan press från lokala fans och media och allmänna förväntningar. Bra förutsättningar och helt okej trupp, men det borde väl bli lite jobbigare om ett tag.
alla lag i superettan suger
Är det nån mer än jag som är trött på Skåne och Västkustens dominans i fotbollssverige? Tänk förr i tiden (Vasatiden typ) när skåne och västkusten (minus Göteborg) var danskt. Om det var så nu skulle fotbollskartan i Sverige se lite bättre ut för vår del.

Allsvenskan idag utan Skåne, Blekinge och Halland:
1 AIK
2 Elfsborg
3 BP
4 IFK Göteborg
5 Örebro
6 Gais
7 Gefle
8 Häcken
9 Hammarby
10 Djurgården
11 Kalmar FF
12 Örgryte
13 Gif Sundsvall
14 Åtvidaberg
15 Syrianska FC
16 Vasalund

Superettan idag utan Skåne , Blekinge och Halland:
1 Jönköpings S
2 Qviding
3 Trollhättan
4 Assyriska
5 Sirius
6 Norrköping
7 Väsby

Men två gånger - 1563 och 1612 erövrades även Göteborg av danskarna och då skulle min historiska fotbollskarta placerat Sirius i Allsvenskan, förvisso sist, men ändå i Allsvenskan.

Allsvenskan idag utan Skåne, Blekinge, Halland OCH Göteborg:
1 AIK
2 Elfsborg
3 BP
4 Örebro
5 Gefle
6 Hammarby
7 Djurgården
8 Kalmar FF
9 Gif Sundsvall
10 Åtvidaberg
11 Syrianska FC
12 Vasalund
13 Jönköpings S
14 Trollhättan
15 Assyriska
16 Sirius

Om jag har fel i nånting så skyller jag på internet.
Dagens Siriusprofil: [link=http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=98,00.html?bin=8471]Richard Richardsson[/link]
[link=http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/superettan/article5025326.ab]Vissa[/link] verkar ha problem.
Det vore "ball" med derbyn mellan Peking - Sleipner nästa år. Heja IKS (som för övrigt rivstartat i serien)!

Fredrik Lundberg småtjurar ju efter degraderingen, där försvann mycket pekingkapital. Men ptja, det löser nog sig. Aftonhoran snackar så mycket...
Jag tror också det är lugnt, kommunen går in med stålar i värsta fall.
Det finns bara ett IKS och de har fan inte rivstartat.
IK Sleipner är äldre än IK Sirius. Tyvärr. En vacker Norrköpingsklubb. Men ja, IK Sirius är ju vackrast.
Läge för gamla klassikern med (Plats) efter namnet! IKS (Nkpng) samt IKS (U-a).
Nu ska jag lyssna på Pentagram (Chile), Sabbat (Jap) och Poison (Ger). Sen blir det Slaughter (Can) och Sacrilege (UK).

Aftonhoran snackar så mycket...

[link=http://www.ifknorrkoping.se/Nyheter.aspx?a=153994]IFK Norrköpings hemsida[/link] snackar också en hel del. Men visst, det är väl inte otroligt att kommunen lassar in lite pengar.
Kanske kan bli svårt att motivera nu i kristider. Samtidigt som man sparkar undersköterskor och lärare så pytsar man in pengar i Peking.
Kristian Bergström - fantastisk spelare. Alltid bra på fasta också. En sådan lagpappa saknar vi som sagt, och en typ Eken, Sigge, Rode, Ceder framåt.
I Bohuslän vilar man inte på hanen.

http://bohuslaningen.se/sport/ttsport/1.460269

Skönt att äntligen få in en Wålemark i serien igen i alla fall.
Det kändes otippat. Undra om LSK ska återgå till dödgrävarfotbollen nu också, eller om man ska fortsätta sin "attraktiva" men ack så ineffektiva (jag vet, tålamod...) 4-3-3-fotboll? Undra vem som blir nästa tränare att få gå, Bergort kanske?
"Vi ska lägga ner ambitionerna att spela fotboll och återgå till att harva upp Starke Arvid inför hemmamatcherna och satsa stenhårt på långa inkast."

Bo Wålemark, ny tränare i LSK
ha ha

"– Flera av våra poängförluster har berott på individuella misstag och det är ingen hemlighet. Men vissa spelare har känt sig uthängda i media och det har bidragit till missnöjet, säger Paul Pettersson." http://bohuslaningen.se/sport/fotboll/1.460206

För övrigt är jag chockad över dem hårda kraven som ställs i lilla Ljungskile. Efter oavgjort mot oss var ju fansen i lågor och så pass kritiska till Burns att Gummi själv fick skicka ett brev till fansen...
Om jag var rubrikmakare på Bohuslänningen:

"Colin Burns bränner Gummi"
Uddamålstorsken mot AFF verkar kunna räcka till avancemang i tabellen då Peking har släppt in 3 raka mot Vasalund, 1-0 har blivit 1-3. Just nu förbi på målskillnad. Man får glädja sig åt det lilla.
Det lilla rycktes undan...3-3 nu.
Värt att notera att "Rajad" (a.k.a Rajab) gjort två mål och Super-Kennedy tre assist för Vasa.
Ångest i Östergötland. Vasa avgjorde på övertid... Det finns alltid de som har det värre!
Måste kännas riktigt jäkla rövtungt. Och vem avgjorde om inte *trumvirvel* Super-Kennedy!!!
Lag som åkt ut Superettan genom tiderna:
Åkte ut Superettan 2001: Umeå FC (div 1) + Motala AIF (div 1) + GAIS (AS).
Åkte ut Superettan 2002: IK Brage (div 1) + Ängelholms FF (S1) + Mjällby AIF (S1).
Åkte ut Superettan 2003: IFK Malmö (div 2) + BK Forward (div 1) + IF Sylvia (div 1).
Åkte ut Superettan 2004: Enköpings SK (div 1) + IK Brage (div 1) + Friska Viljor FC (S1, Väsby).
Åkte ut Superettan 2005: Bodens BK (div 2) + Västerås SK (div 1) + Västra Frölunda IF (div 1).
Åkte ut Superettan 2006: Qviding FIF (S1) + Umeå FC (div 1).
Åkte ut Superettan 2007: Östers IF (div 1) + IF Sylvia (div 1).
Åkte ut Superettan 2008: Enköpings SK (div 1) + Degerfors IF (div 1) + LB07 (div 1).

Divisionstillhörighet i nuläget inom parentes.
Åtvid - Peking på TV4S nu. Ja, de har sämre gräs än Studan...
Fan Väsby och Ljungskile leder. Blir det jumboplats månne?
Efter i dag, kanske. Men efter 30 omgångar? Näe. Vi har ett för bra lag för det, helt enkelt. Det är bara upp till spelarna i laget att börja prestera på planen och inte spela som korpenspelare.
Men i Norrköping är resultatet perfekt iaf.
Näe jag tänkte efter idag. Känns så mentalt jobbigt att ligga sist. Men jag hoppas ni har rätt och att vi klarar kontraktet.
Nej, jag ser gärna att Peking besegrar FCT. Tror helt enkelt att Peking kommer placera sig i mitten, typ, medan FCT nog kan få det svettigt på hösten. Det känns väldigt mentalt jobbigt att det ska behöva bli en pissesäsong, men men. Dags för spelarna att börja prestera nu.... som sagt.

Bänka Gallo en match, han lökar och slår bort passningar. Såg helt likgiltig ut i går.
Bänka Austin en match, har varit jättedålig ett par matcher i rad.
Låt Shpettan och P spela ihop sig i U21 en match, så kanske de spelar ihop sig och hittar självförtroende.

Inte fan vet jag. Men, det är jäkligt uselt just nu. Åker vi ut så blir jag jätteledsen.
Ingen panik än så länge, men nu väntar snart ett sjok matcher mot lag i samma del av tabellen - och Mjällby borta - så det är verkligen dags att börja struta snart.

För övrigt håller jag med Brukarn. 0-0 mellan Peking och FCT var idealiskt. Jag har sett FCT i två matcher nu, och de är inte så jävla dåliga som folk verkar tro. Peking har visserligen en bra trupp, men här nere i Norrköpingstrakten där jag nu befinner mig osar det. Den pressen är faktiskt svår att begripa och definitivt en faktor att räkna med i längden i en serie där det inte finns några enkla poäng att hämta. Peking kommer med all sannolikhet plocka fler poäng borta än hemma i år.

Sedan är det ju i princip ALLTID bra när andra lag i serien spelar oavgjort eftersom en poäng försvinner ur serien då.
Det är skandal att det aldrig finns stryklag i SE. Det är alldeles för jämn nivå. Fotbollsförbundet borde verkligen se över det här, så här kan det inte få fortsätta.
Japps. Utöka till 24 lag á la The Championship eller? :D

Det är skandal att det aldrig finns stryklag i SE. Det är alldeles för jämn nivå. Fotbollsförbundet borde verkligen se över det här, så här kan det inte få fortsätta.

Helt rätt. Degen ska han en fast plats i S1! ;-)
Eller Sirius 09... Vem vet?
24 lag i SE, naturligtvis. Jag ska starta en namninsamling.
Eftersom det sitter i huvudet såt här så kommer Sirius hamna sist om det så är hundra lag i Superettan.
Men sen kommer ju alltid Siriushösten och lyfter upp oss över sträcket så klart.
10 Vasalund 9 3 2 4 11-14 11
11 Landskrona 9 3 1 5 10-11 10
12 Ljungskile 9 2 2 5 12-16 8
13 Väsby 9 2 2 5 8-13 8
14 Trollhättan 9 2 2 5 4-9 8

15 Norrköping 9 1 4 4 11-15 7
16 Sirius 9 1 3 5 8-16 6

Det känns som om tre lagh kan vara våra räddningsplankor: Vasalund, Väsby & Trollhättan

Det är nog livsviktigt att ta minst fyra pinnar i var och ett av dessa dubbelmöten. Huvva!

Kvalplats känns som maxutdelning.
Viktigast är att vi vinner sexpoängsmatcherna, som sagt. Därför ser jag gärna att vi vinner mot Vasa borta....så åk och heja fram grabbarna! Peking var för övrigt jättebra i första halvlek i går, men totaldog i andra halvlek när Syrianska drog i gång en mycket sevärd fotboll. Haris var stabil som fan.
Efter den mycket svårgubbade bandysäsongen känns det skönt att allt är som vanligt....

Håller med Farbror, kvalplats skulle kännas kanon!!!!!
Jepp, att Landskrona, Ljungskile OCH Norrköping skulle fortsätta att vara så här dåliga hela säsongen känns inte rimligt. Vi kämpar för 14:e platsen och ett sanslöst spännande kval.
Det går att se reprisen av Norrköpings 1-0-mål på nätet.
Jag håller inte med om att Haris var stabil som fan igår, han hade en hel del problem med att få iväg bollen.
Det blev många bollar som snabbt skickades över sidlinjen.
Han verkade inte alltid ha koll på vad han gjorde.
Lars: Bjäbb, bjäbb, bjäbb. Han fick credd av kommentatorn också och det befogat.

Han verkade inte alltid ha koll på vad han gjorde.

http://svtplay.se/v/1574911/sportnytt/28_5_22_00

10.47 in i klippet.

Lars: Bjäbb, bjäbb, bjäbb. Han fick credd av kommentatorn också och det befogat.

Det kommentatorn har i och för sig ingen koll tycker jag. Tycker precis som Erlingmark att målet absolut är hans fel.
Och i år funkar kvalet som så att lag 14 möter kvallaget från div 1 Norra, och lag 13 möter kvallaget från div 1 Södra. Som vanligt tycker man att Norra känns flera strån vassare, i Södra finns det inte mycket som skrämmer bakom Öster. Fast det är ju bara en känsla.
Ahmenvafan, då sätter vi väl 13:e platsen som mål då. Sikta mot stjärnorna.
Kval mot ESK/VSK vore ju en hemsk fruktansvärd mardröm. Det skulle jag inte överleva.
All we need is Hoch.....
And... Mani, Mani, Mani, always funny!

All we also need is Love.
Om Sirius bara löpte och kämpade hälften av vad Syrianska gjorde mot Peking så skulle kontraktet inte vara några problem. Jag hoppas att JTA på träning och i enskilda spelarsamtal säger en hel del mer än det som går ut i massmedia.
Ska det vara så svårt att ge allt i 90 minuter.
Varför är matcherna J-Södra - Mjällby och Väsby - Assyriska flyttade?
landslagsuppdrag. erton (maif) och backman (vu) är på läger med yngre u21-landslaget.
Va viktiga alla ska vara då... Vi kör ju på utan våra landslagsmän. Inge krångel.
i reglementet står det att man gör uppehåll i S1 för "landskamper arrangerade av Svenska Fotbollförbundet" eller nått sånt halvskumt.
Vilka annars anordnar landskamper?
Tja, andra länders fotbollförbund kanske?
skönt att inte ligga sist
Inte lika kul att Trollhättan plockade en 3:a. Känns fortfarande som att förr eller senare kommer Peking och Baddräktspojkarna att ösa in poäng. Då vill jag gärna ha Trollhättan fast i träsket!
Jo, en etta eller kryss hade väl känts bättre. Men vill man nu se ljust på saken så är ju Qviding också inom rimligt poängavstånd.

Å sen så gick man ju och väntade på att Öster skulle börja klättra 2007. Eller Assyriska 2006. Eller Enköping 2004. Eller GAIS 2001. Eller Oddevold 1997. Eller Landskrona 1995. Det där med att rasa rätt igenom från Allsvenskan genom division 1 ner till de lägre divisionerna är en fin gammal tradition som mycket väl kan upprepas i år.
Jo, som jag fattat det är Pekings situation ungefär som Sirius. De spelar bitvis rätt bra fotboll, och har marginalerna på fel sida (de har väl förlorat poäng de sista fem minuterna i typ hälften av alla matcher).
Vi har i alla fall ingen ekonomisk kris där vi behöver minska lönerna med 20 %, etc... Men ja, Peking har bitvis spelat riktigt bra men har nog inte psyket med sig riktigt. Nu ska legenden #18 Thordarsson hoppa in i sommar (juli-augusti) och då kan det hända saker och ting framåt. Frågan är om inte Bamberg borde få sparken... Han tjänar typ fyra-fem gånger mer än en genomsnittlig Peking-lirare, vad jag har förstått...
Vazgec har åkt till Polen och Bakiu blev utvisad idag. Peking har inte mycket att stoppa in i buren nu.
Jodå, de har en 18-åring att stoppa in i David Nilsson. Han hoppade även in i dag och släppte ju bara in ett frisparksmål på 70 min, trots minst 6-7 skott mot sig. Skulle nog värdera att han är jämbördig eller bättre än Ahlm.
Sen har de nu fått tillbaka Russel, Khalilifjanten och Thordar. Visst är IFK krisdrabbat, men jag tror de kommer göra en ganska stark höst ändå. LSK? Känns desto osäkrare, men kommer att gneta sig kvar nu när de prioriterar förvarsspel. :-)
Några färska bötesbelopp:

IFK Norrköping får 35 000:- i böter för pyroteknik.

Ängelholms FF får 30 000:- böter för dålig planbelysning samt bristande arrangörsansvar. (Åtvid fick 75K i fjol när de spelade seriepremiären utan godkänd belysning).

Syrianska FC får 30 000:- för inkastade föremål och pyroteknik.

Assyriska FF får 5 000:- för gissningsvis pyroteknik eller inkastat föremål.
Sirius får 100 000:- i böter för för många förluster....
Det finns en trevlig trendtabell på bloggen. Den är i alla fall trevlig om man är Siriusfan, mindre trevlig om man av någon anledning gillar LSK.
Drar till Suomi Finland Perkele i dag. Messa gärna slutresultat från Väsby-Assyriska ni som har mitt nr.
Fixar det!
Bra Lars*.

*Man får inte säga Lasse till Lars.
Jäklars vad dåligt försvar AFF hade, ren tur/oskicklighet att VU inte gjorde mål. VUs högerkant såg jobbig ut
Nu är vi jumbo igen. I morgon kväll hoppas jag att vi inte är det...
Trist om LSK ska börja vinna nu också. Mitt tips är ändå att Vasalund och Väsby tar direktplatserna
Jag har hela tiden trott att killarna från Starke Arvid ska börja klättra. Håller med, Väsby och Vasalund. Qviding aspirerar dock på en plats, med tanke på formkurvan. Sen hoppas jag vi har Trollhättan bakom oss också i slutsummeringen.
Skönt att Mjällby vann idag, men det är oroväckande att det bara var med ett noll. Peking är på väg uppåt i tabellen...
Svårt att tänka sig att Peking kommer att ha problem att hålla sig kvar. Bättre att hoppas att det inte går så bra för t.ex. Trollhättan, Väsby och Vasalund. Därtill hoppas jag att Qviding får det svårt att hålla sig kvar. Ljungskile är fasligt svårtbedömt.
Nu när Stiller lämnat Qviding för änglarna ökar väl chansen för att Qviding faller vidare i tabellen....??
Absolut. Qviding kommer att få det svettigt. Usel form just nu.
Det krävs även att lagen under Qviding tar ett par poäng....
Vi skrek på kort på FFF's Englén när han gruffade med Luggen, vilket han också fick, med den något oönskade konsekvensen att han är avstängd mot Vasalund i nästa omgång. Jag insåg då att spelschemat är upplagt så att våra motståndare alltid möter Vasalund i nästa omgång, det är alltså inte helt odelat positivt för Sirius att få motståndare varnade eftersom det riskerar att gynna vår bottenkonkurrent.

Ännu en konsekvens av det här skumma sättet att lägga spelschema på. Finns det verkligen inget smartare upplägg?
Det finns enkla regler för hur man kan konstruera ett spelschema för ett godtyckligt antal lag. Dock blir det lite skum systematik om man inte i slutändan slumpar den ordning i vilken matcherna skall spelas.

Det enklaste sättet att skapa ett spelschema (utan att ta hänsyn till hemma/borta-problematik) är som följer:

1. Om det är ett udda antal lag så lägger man till ett "frirondslag"

2. Placera alla "lag" runt ett rektangulärt bord.

3. Ett av lagen sitter still. Resten roterar.

Exempel: Antag att vi har lagen a,b,c,d,e,f,g

alltså ett udda antal så vil lägger till x(=frirond)

vi placerar ut alla lag runt bordet

Omgång 1:
a b c d
x g f e

Lag som sitter mitt emot varandra möts.

För att få matchlistan för nästa omgång så roterar alla lag utom ett av lagen (säg lag a)

Omgång 2:
a x b c
g f e d

Omgång 3:
a g x b
f e d c

osv

En konsekvens av denna enkla algoritm är att det kan komma uppkomma skumma mönster i spelordningen av typen: "vår motståndare i denna omgång möter nästan alltid Vasalund i nästa match"
Tack för lektionen, farbror!
Ja, tack för lektionen! Men då kanske det inte skulle vara så svårt att bara spela omgångarna i en annan ordning för att slippa den här effekten?

Om vi utgår från det befintliga spelschemat, men spelar omgångarna i en annan ordning (men varannan udda och varannan jämn för att hålla ordning på hemma/borta-matcher), t.ex 1-30-3-28-5-26...osv. Det borde fungera om jag tänkt rätt i kirbakruset.
Farbror du kan väl skicka detta exempel till SBF?
Ja, SBF behöver all hjälp!
Skönt att Vasa förlorade. De får gärna fortsätta med det.
Hade mycket hellre sett ett kryss, eller t.o.m en Vasavinst. Södra hade kunnat dras ned i träsket annars, men nu är de nästan på säker mark.
Samma här, men å andra sidan vore det tokskönt om Vasa och Trollen skulle kunna bli någorlunda avsågade. Att Super-Kennedy blev avstängd skadade ju inte.
Olaga intrång på Idrottsparken av missnöjda supportrar. Skoj! Tungt för kamraterna nu, vi borde kunna skaka dem på måndag.
Jag ser väldigt gärna att trollis och vasa (eller två andra lag) blir avsågade så fort som möjligt.

Med tanke på att vi lär ta max 1 poäng de kommande tre figherna, så känns det svårt....
Ett par lag avsågade vore otroligt mycket skönare än att ett lag till drogs med i bottenstriden.
Assyriska kommer att få smisk! Konstgräset mot Peking och Giffarna oroar mer. Stor risk att backlinjen inte hinner med. I övrigt hoppas jag på snar comeback av Love. En mittfältare som kan driva upp bollen till straffområdet och därifrån fördela bollen är vad Sirius behöver.
"Själv blev jag precis uppringd av en journalist på UNT (tror jag) som undrade hur jag tror det går för Sirius under hösten. Det var ju också en fråga."
Från Robert Lauls blogg ...
Sakta men säkert byggs en mediehajp upp kring fotbollen med ;).
Ja, för Laul lär ju ha örnkoll på Sirius. :)
Det var ju sådär att både VUFC och QFIF tog poäng av två topplag. Att Vasa blir allt mer avsågat känns däremot gött.
Hur fan kunde sunk Väsby ta en pinne mot Mjällby???
Väsby är bara sunkiga ibland. De har en ganska hög högstanivå faktiskt och jag misstänker att Mjällbys motivation var sådär.
Den här jävla serien är sjuk. Ett bottenlag ska väl vara ett bottenlag nån jävla gång. Väsby var ju otroligt dåliga mot Sirius. Topp fyra i SE kan ta sig i brasan, de beter sig inte som topp fyra ska.
Förutom när de möter Sirius förstås
Ja just så.
Har kommit fram till att det inte blir nån 12:e plats i år. Det är bara 3 lag, inte 4, som ev är sämre än Sirius. Eller, alla lag är ju sämre men de tar fler poäng.
Tittar på statistiken från SFC-LBOIS. SFC 13 skott på mål. Resultat 1 mål. LBOIS 3 skott på mål. Resultat 2 mål. Superettan 2009 är bra konstig.
eller kanske statistiken?

eller kanske statistiken?

Statistik är den högsta formen av sanning.

Statistik är den högsta formen av sanning.

Precis! Sant, förbannat sant och statistiskt sant!
Som jurist bryr jag mig inte om sanningen, utan vad som gjorts sannolikt.

Som jurist bryr jag mig inte om sanningen, utan vad som gjorts sannolikt.

Precis! Det inslag av konstruktion ("gjorts sannolikt") som du antyder gör Juridiken till ett spännande spel.

not: min fetstil/kursivering
I nästa omgång möts alla topp och botten lagen. Nu är det väl dags att vi lämnar klungan lite.
Så sant, det innebär att man har klara sympatier för något lag i alla matcher. Så heja Mjällby, Falkenberg, Assyriska, Åtvid, Ängelholm, BoIS och Syrianska! Och Sirius förstås.
En perfekt omgång innebär att vi ligger 10:a. Det är upplagt för en rysare! Som min chef garanterat skulle sagt.
Hehe, Zoran tillbaka i Qviding...
sitt ner i båset , zoran!!
han får snart sparken igen, eller en ny kostym
[quote1252073716=dissteffe]
En perfekt omgång innebär att vi ligger 10:a. Det är upplagt för en rysare!

Eller ännu bättre, 9:a! Om vi tar in några mål på J Södra.
Så där ja! Första resultatet i hamn på vår väg mot en perfekt omgång. Snart ligger vi nia. Jinx, jinx.
En tacksamhetens tanke till David Löfquist som gjorde MAIF:s segermål i slutminuten. Den poängmissen för Ljungskile kan vara värd mycket i slutspurten.
Ah, gwld (som vi necro black metallare säger/skriver)! När TV:n blev ockuperad av icke-Siriusala program/pogromer så hade Mjällschampoo bara 1-1.
Mål i 93:e minuten, puh. LSK får det svettigt i slutspurten.
Btw, skön missbedömning i utrustningen av Colin Burns vid 2-1. Eliten... ;-)
Colin är vår vän!
Falkenberg sköter sig bra.
Hoppas att även Assyriska ångar på i 2:a
..och gör några till Falkenberg så blir vi av med ett pinsamt rekord
Ett trevligt sent segermål av AFF.
Jo, härligt. Och 7-0 till FFF mot FCT - mental kollaps, sådant gillar vi! ;)
Om jag får tippa nästa omgång så blir den så här:

Landskrona - Väsby: 1
Självklar etta tycker jag. Landskrona verkar ha kommit igång ordentligt. Cederqvist har stått för fyra mål på två matcher, innan dess var det Olsson som höll uppe målspottartrenden. Väsby är Väsby.

Ängelholm-Qviding: X
Ängelholm har en ganska dålig trend, framför allt målmässigt. På de senaste fyra matcherna har man gjort två mål. Qviding å sin sida har en bra trend poängmässigt. Däremot så kommer man från två raka 1-1-matcher. Jag tror det blir ett kryss här.

J Södra-Syrianska: 2
Syrianska har en bra trend. Torsken mot LaBoIS hemma i förra omgången kom efter att SFC bombarderat LBs mål. J Södra går sådär.

Peking-Åtvid: 1
Peking är sjukt hemmastarka och tar säkert derbyt igen. Åtvid producerar mycket lägen men får lite dålig utdelning.

Giffarna-Sirius: 1
Sorry, men Giffarna är hemmastarka och Sirius är bortasvaga, samt att med Gurra borta så försvinner ledargestalten i försvaret. Z gör förhoppningsvis en bra match, men det här blir min tippning ändå.
alla rätt utom den sista, där blir det en tvåa och sirius vinner med 1-0 efter mål av Gurra

alla rätt utom den sista, där blir det en tvåa och sirius vinner med 1-0 efter mål av Gurra

Ja, det blir i så fall första gången domarn godkänner ett mål av en spelare som är avstängd och alltså inte på planen.
I den här omgången får man väl hittills säga "So far so good". Det enda som talar för Sirius på tisdag är vår tidigare statistik mot Giffarna.
De där resultaten var vettiga och rimliga men eftersom Superettan 2009 är långt ifrån vettig och rimlig så utgår jag från att alla är fel. Ja, utom kanske GIF-Sirius då.
Alltså jag skulle ju aldrig sätta pengar på det där tipset. :P Till skillnad från Joints farsa. :D
Gurra kan näta ändå trots att han är avstängd
Kan Elvin så kan Gurra!
Optimala resultat så här långt!
För en gångs skull...
Ja nu kan de blåsa av alla matcherna
Jädrars vad bra det ser ut! Och J Södra släpper in massa mål. Nu ska bara Peking falla ihop under trycket från hemmapubliken.
Bra resultat. Riktigt trevlig match på TV4S just nu.
härligt tempo i matchen! resultatet desto sämre..
Bra att Väsby drog på sig många varningar, de kan gott ha några avstängda framöver
Grym frilägesmiss av Bamberg innan 2-2. Tack så mycket! Riktigt bra match för övrigt.
Det är helt otroligt vilken tur vi hade med resultaten den här omgången. Tre matcher avgjordes åt rätt håll på övertid. Hoppas turen håller i sig ett dygn till.
Man fick rysningar. Grym match. Gav mig engelska League 1-vibbar.
Det är ju alltid fint att klättra utan att spela som Sirius gjorde igår.
Gårdagens bonus var att både ESK o VSK förlorade i dendärseriensomSiriusinteskaspelainästasäsong.

Det var en osedvanligt bra måndag...
Jag hyser ringa hopp om poäng i kväll. Men det skulle vara en oerhört välkommen bonus. Att IKS kan intala sig att det inte har något att förlora och slår ur underläge är psykologiskt viktigt. Vinst och vi är ett mittenlag.
Ljungskile SF analyserar slutet på S1 för bottenlagen:

http://www.svenskafans.com/fotboll/lsk/artikel.asp?id=314294
zoran ff och vasalund ligger under i halvtid. håll i!

zoran fif och vasalund ligger under i halvtid. håll i!

Jävla misäromgång, bara Kviding får godkänt.
Skottstatistik, SFC-FFF, 0-0:
Skott mot mål: 20-5
Skott på mål: 8-0
Skottstatistik, QFIF-MAIF, 0-2:
Skott mot mål: 10-6
Skott på mål: 5-3
Jäla skitLjungskile
FCT.nu (officiell hemsida för FCT) inför FCT-IFK:
"Varmt välkommen att stötta laget som har 70 säsonger i Allsvenskan och som ligger fyra i maratontabellen. Det blir en höjdare!"
He-he! Bra stöd för Trollen! Hejja Bortalaget!
Ähh vi har ju match mot Vasalund och Trollhättan kvar, tar vi poängen där så är vi homesafe typ.
Osså har Robban Johansson fått sparken av Assyriska...
Omgång 26 var omgången från helvetet (fast den kan få konkurrens av de kvarvarande 4). Som grädde på moset så vann idag J-Södra borta mot LaBOIS...
Jepp, omg26 var definitivt sponsrad av någon bitter Siriushatare. En rejäl ESK-förlust brukar ju lätta upp stämningen men den kom ju mot VSK så det var en klen tröst.

Tänk att jag lyckades fixa till mitt logg-in igen. Håller tummarna för att det är ett gott omen inför säsongsavslutningen. Det lär ju behövas.
Trollhättan i tidig ledning borta mot Ängelholm. Mysigt.
Men nu kvitterat och ÄFF öser på.
1-2...suck.
Man kan lita på Adelstam...
ojojoj! Håll i nu...
Så. Jävla. Värdelöst.
Kan någon hjälpa mig. Jag är döende.
Man blir ju fan tokig.
men vad är det som händer? Kan man inte lita på någonting längre?
Fyra omgångar kvar där vi BARA kan lita till egen kraft. Alla andra krafter är uppenbarligen emot oss i år.
Hur faaaaan kunde jävla Ängelholm släppa in en pyts i 93:e. Jag är övertygad om en spelskandal!!!
Bajs.

Vi får väl trösta med att vi i bästa fal nu får ta 14:e platsen och då få kvala mot söderlaget som antagligen är lite sämre än norrditon.
Och helvetesresultaten verkar fortsätta. Qviding leder över Åtvid med 2-0 efter 26 min.
Man trodde ju att förra omgången var jobbig men den här har kapacitet att bli mycket värre.
Va fan är det här???????
Men va f-n, är alla mörka makter emot Sirius?
Hur fan kan bottenlagen vara bottenlag? Dom vinner ju hela jävla tiden! Det måste vara något knasigt med tabellen.
Assyriska verkar i alla fall göra sitt!!
Man rasar ju ihop av emighet. Verkar ju fan inte spela nån roll om vi vinner i morgon eller inte.
can..not...take..any..more.......... *dör*
Skall man fubba så måste man ju göra det diskret. Att skicka in brorsan framstår ju allt mer som världsrekord i smyg.

Det är för djävligt när man ger upp i god tid men att lidandet trots detta kommer oförminskat.
Äh nu vi vinner alla 4 återstående i ren ilska
*ring ring*
-Steffe.
-Tjena snubbe, va gör du?
-Ligger på golvet i fosterställning och gråter okontrollerat. Vadårå?
Bara att inse, vi är sämst eller nästsämst. De andra bottenlagen gör ju sitt. Men vi gör inte vårt. Okej, borde vänta med sågningar tills åtminstone i morgon, men fy fan vad less jag blir. Satan i flatan!!!
Det är bäst att vinna i morgon.
Efter att ha kollat spelprogrammet så är jag ganska säker på att Vasalund åker ur. Tyvärr tror jag inte att Trollhättan åker ur direkt. Jag tror tyvärr inte heller att det räcker för oss att slå Vasalund och Trollhättan. Lyckas vi vinna båda de matcherna bör det dock ge oss vind i seglen nog att kunna ge Syrianerna en match i sista omgången.
Ja just det ja! Vasalund och Trollhättan möts ju i sista omgången. Det hade jag glömt bort.
jag hoppas att väsby har haft sitt tuppjuck och att peking drattar på ändan
Peking och Vasa kan bli våra räddningsplankor.
Jag hoppas på Vasa och Väsby och att Peking fuckar upp totalt. Trollhättan kan gärna få dra på kval mot V/S eller nåt
Efter att ha räknat lite så tror jag att vi får kvala. Vasa och Väsby åker. Bygger på att vi tar Trollhättan, och att de andra resultaten går lite si och så. Men som det ser ut, där alla fan i mig ska möta varann också, så kan det bli allt från snabbdegradering två divisioner till kvartsfinal i CL till våren. Typ.

Kval, som sagt.
Efter att ha räknat lite tror jag det kan bli flera lag som hamnar på 32 poäng... Kommer att bli stenhårt.
Giffarnas sena vändning mot Syrianska kan kanske bli vår räddning.
Förmodat tillstånd kommande tre veckorna: Lugn.....oron börjar.....oro...Åtvidaberg......förtvivlan......oro....oro...oro.....Trollhättan.......jubel.......lugn......oro.....oro..Syrianska...????????
Kan inte bestämma mig för om jag vill att Trollen och Qviding ska dela på poängen för att öka chansen att slippa kval eller om Trollen ska få däng så att vi åtminstone får kvala. Trollen ska i alla fall definitivt inte vinna.
Ta alltid det säkra före det osäkra. Heja Qviding!!
0-0 i den matchen känns ganska perfekt tycker jag.
0-0 i alla andra matcher än Siriusmatcher tycker jag är OK
0-0 köper jag rakt av i dag. Vore så fruktansvärt jävla vackert.
Jag kom att tänka på en sak. Har IKS under 2009 vunnit en enda match efter att ha legat under?
Mot Vasalund borta låg vi under, det är jag 100 på. De andra har jag ingen aning om. Det är ju bara 7 serievinster (än så länge) så det borde ju gå att hålla reda på dem kan man tycka.
Läskiga matcher i kväll, Giffarna-Väsby och Landskrona-Peking. Say no more...
Sundsvall-Väsby går på TV4 Sport. Enligt all Superettelogik är Giffarna naturligtvis chanslösa.
Giffarna bör fixa det. Mer skeptisk till vad Bois gör. De har ju varit minst sagt svajiga och inte särskilt hemmastarka.
Bois har jag då inga förhoppningar på. De är väl ungefär lika motiverade som Mjällby var igår. Giffarna har ett par offensiva avbräck så det vore väl lagom typiskt med en Väsbypinne.

Mot Vasalund borta låg vi under, det är jag 100 på. De andra har jag ingen aning om.

Du har rätt. Vasalund borta är den enda matchen där vi vänt underläge till seger. Skrämmande statistik onekligen.
Bra att hålla på Giffarna idag ja. Om de vinner är vi garanterade minst kvalplats om vi tar sex poäng de två sista omgångarna i och med att Trollhättan-Vasa och Qviding-Väsby möts i sista.

Dessutom ska vi heja på Falkenberg ikväll eftersom de möter Peking hemma i sista och gärna får ha allsvensk kvalplats att spela om då...
Om Giffarna vinner mot väsby så måste Syrianska hämta in minst fem mål på de två sista för att nå kvalplats. Om vi fortfarande har hopp om liv sista omgången så möter jag helst ett avsågat syrianska.
Ett stort dubbelhej till Gif ikväll.

[quote1255346272=dissteffe]
Mot Vasalund borta låg vi under, det är jag 100 på. De andra har jag ingen aning om.

Du har rätt. Vasalund borta är den enda matchen där vi vänt underläge till seger. Skrämmande statistik onekligen.
[/quote1255358434]

Det är fruktansvärt skrämmande. Jag brukar skämtsamt använda klyschan första målet vinner, men så här bra ska det väl inte stämma.
Sista målet vinner!!
Om det går som det gjort på slutet så är Väsby och Peking stenklara vinnare ikväll. Därför har jag spelat på dom ikväll. Det är det enda som talar för Sundsvall och Landskrona enligt den säregna superettanlogik som rått under hösten. Kan något gå emot Sirius så gör det det, om inte andras resultat så egna fötter.
Det börjar ju bra, 1-0 till Peking efter 3 minuter.
helvete!
Man kan aldrig lita på Landskrona...2-0, jävla Sverigedemokrater
Väsby och IFK i ledning. Man kan bli lack för mindre.
Och där gjorde J-södra ett mål. Ahahahahaha!
Gifarna såg till att kvittera snabbt som attan iaf. Tack för det!
Och där gjorde J-södra ett mål. Ahahahahaha!
Herre jävla gud säger jag bara. "Bottenlagen" vinner ju för fan HELA TIDEN, det måste helt enkelt vara så att jag kollat på serien upp och ner hela hösten.

Nåja, en match är iaf inte slut än. Giffarna kanske lyckas vända sista 10...
Men hur är dom här resultaten ens möjliga? Det är ju för f-n ett skämt!
Fascinerande. Grattis Håwe till liret. Slarvigt att inte ta med J-Södra då ju även deras vinst förmodligen har en viss negativ inverkan för IKS. ;-)
Suck....aldrig har en vinst genererat så lite glädje!!!%%&/#
ridå ner. tack för kaffet.
Hä som eljest å nåt så typiskt på samma gång!!

Hur svordom är det möjligt! Kan inte något gå rätt den här svordom säsongen? Allt känns så svordom illa. Svordom! Svordom svordom!
För att omcitera Olle K (ca). Vi supportrar måste älska att gå på dessa två kvarvarande matcher.

Vägrar ge upp.
Det är en konspiration. Övriga klubbar och domare har bestämt sig för att de inte vill ha kvar Sirius i Superettan för alla andra är så avundsjuka på att vårt lag har de snyggaste tröjorna och de trevligaste supportrarna. Jag kan inte se någon annan förklaring.
Kolla skottstatistiken nere i Landskrona. Skrattretande.
Jag sitter hellre ett år och lyssnar på nån som river naglarna mot en griffeltavla än upplever en sån här säsong igen.

Kolla skottstatistiken nere i Landskrona. Skrattretande.

Men. Nu fördubblar du ju bara tortyren. ;(
Nu snear jag!!!
Jag undrar varför Vasalund har flyttat sin hemmamatch på söndag till 16:45? Alla andra spelar ju klockan tre. Det är nåt skumt med den där klubben... De vill veta hur det gått i de andra matcherna innan de ska muta domarn och Åtvidabergs målvakt antar jag. Och kom inte här och skyll på TV för då är det ännu värre. SvFF. Grrr...
Man kan ta en titt på skottstatistiken mellan Giffarna och Väsby också om man känner sig lite för uppåt. Inte lika extremt, men ändå.
Om jag har siat rätt så blir det i alla fall kval för så här ser det nämligen ut i min kristallkula:

Omgång 29
Qviding - Syrianska 1
ÄFF - Väsby 1
Sundsvall - Ljungskile 1
IFK Nkpg - J Södra 1
Sirius - Trollhättan 1
Vasalund - ÅFF x

09. J Södra.........35
10. IFK Nkpg.......34
11. Ljungskile.....34
12. Qviding........33
13. Väsby...........32
14. Sirius...........31
15. Vasalund.......31
16. Trollhättan....29

Omgång 30
Trollhättan - Vasalund 1
Syrianska FC - Sirius 1
Väsby United - Qviding 1
Ljungskile SK - ÄFF 2
Falkenberg - IFK Nkpg 1

09. J Södra.........35
10. Väsby...........35
11. IFK Nkpg.......34
12. Ljungskile.....34
13. Qviding.........33
14. Sirius............31
15. Vasalund.......31
16. Trollhättan.....29
hamnar inte trolelt på 32p i din kristallkula?
Jo de gör ju det. Därför är det nog bäst att vinna med minst 2 måls marginal mot Trollen. Då borde det räcka med en pinne borta mot Syrianska om övriga resultat går som de ska. Men det har ju å andra sidan inte hänt so far så så det är väl lika bra att ta alla pinnarna även mot Syrianska..
Kul att Peter Karlsson, som jag lätt rankar bland seriens topp 5-målisar, går och räddar ett ynka skott. Kul att Väsby kan springa ut på Norrporten och leka fotboll som om de var i omgång 9. Kul att alla jävla resultat går emot oss just nu. Kul att en tabell aldrig ljuger. Kul att det finns logik i den här serien. Kul att alla förståsigpåares kalkyler (inklusive underknappads) går käpprätt åt helvete. Kul att få spela Norrettan nästa år. Kul att kanske ESK stannar kvar. Kul att trymmismuppen kommer mobba mig tills jag dör i sådana fall. Kul att Kul att hela världen hatar oss. Eh, okul menar jag förstås. Död åt allt!!!
...Kul även att Thordar låg bakom alla målen...

PS. Fotbollsmyglarna IF:s match är framflyttad p.g.a sändning av Skitvreta kl 15. Men då kan man ju kolla på den och tokhoppas på Åtvid efter en eventuell seger på söndag. Har Flurran möjlighet att smälla upp en tv med TV4 Sport på after-game?
Och jag siar i min lilla kula:

Omgång 29
Qviding - Syrianska 1
ÄFF - Väsby 2
Sundsvall - Ljungskile 1
IFK Nkpg - J Södra 1
Sirius - Trollhättan 1
Vasalund - ÅFF 1

09. J Södra.........35
10. Väsby...........35
11. IFK Nkpg.......34
12. Ljungskile.....34
13. Qviding........33
14. Vasalund.......33
15. Sirius...........31
16. Trollhättan....29

Omgång 30
Trollhättan - Vasalund 1
Syrianska FC - Sirius 1
Väsby United - Qviding 2
Ljungskile SK - ÄFF 1
Falkenberg - IFK Nkpg 2

09. IFK Nkpg.......37
10. Ljungskile.....37
11. Qviding........36
12. J Södra.........35
13. Väsby...........35
14. Vasalund.......33
15. Trollhättan....32
16. Sirius...........31
jag var trött det var sent och jag hade nån sorts hopp kvar
jag var trött det var sent och jag hade nån sorts hopp kvar
There's no justice - there's just us. Sirius mot världen.
Jaha. Hur ska man heja mellan Qviding och Surianska då? Om Qviding vinner lär de vara onåbara, men då är å andra sidan Surianska borta från allsvensk chans i praktiken. Om Surianska vinner så har de under alla omständigheter allsvensk ticetas att spela för. Och det vill man ju inte.
Enligt lagen om alltings djävlighet kommer det naturligtvis att gå på följande sätt där Sirius vinner sina två resterande och ändå åker ur.
Omgång 29
Qviding - Syrianska 1
ÄFF - Väsby 2
Sundsvall - Ljungskile 1
IFK Nkpg - J Södra 1
Sirius - Trollhättan 1
Vasalund - ÅFF 1

09. J Södra.........35
10. Väsby...........35
11. IFK Nkpg.......34
12. Ljungskile.....34
13. Qviding........33
14. Vasalund.......33
15. Sirius...........31
16. Trollhättan....29

Omgång 30
Trollhättan - Vasalund 2
Syrianska FC - Sirius 2
Väsby United - Qviding 2
Ljungskile SK - ÄFF 1
Falkenberg - IFK Nkpg 2

09. IFK Nkpg.......37
10. Ljungskile.....37
11. Qviding........36
12. Vasalund.......36
13. J Södra.........35
14. Väsby...........35
15. Sirius...........34
16. Trollhättan....29

Och för att fortsätta på spåret om alltings djävlighet så kommer väl ESK att hänga kvar.
Sen undrar jag om Sirius styrelse har en reservplan vid eventuell degradering. Ekonomin då kommer att brandskatta laget och det troliga är väl att målsättningen inte blir att gå upp direkt utan att hänga kvar.... SUUUUUUUUUUUUCK!!!
Om man vill se en eventuell degradering från en något ljusare sida så är det ju inte så att Sveriges elitklubbar kommer att springa benen av sig för att värva ur vår trupp.
Alla kommer att stanna. Jag grundar det på att det inte ser ut som nån vill spela i Superettan när man kollar på Sirius.

Om man vill se en eventuell degradering från en något ljusare sida så är det ju inte så att Sveriges elitklubbar kommer att springa benen av sig för att värva ur vår trupp.

Nej, inte ens det....
Fast RR får vi knappast behålla, suck. Hasani drar, bryr mig inte. Sen har vi Petter, Mani, Haisem och P som möjligen skulle kunna locka till sig spekulanter. Gallo tror jag vill vara kvar om han inte lägger av. Gurra???
Fast det lär väl finnas klausuler så att vissa inte spelar för oss efter en degradering
Jag har svårt att tänka mig att Mani skulle vara speciellt het. Gallo har väl sagt någonstans att han ska spela klart kontraktet (över 2010) för att sedan satsa på en tränarkarriär. Petter och Gurra har väl utgående kontrakt och kan nog bli svåra att behålla oavsett vilken serie vi lirar i nästa år.

Men vi kanske ska vänta 2 eller 4 matcher till innan vi börjar snacka silly?
Distraktion är en Hederssak! Det rådande Siriusala läget framkallar helst tårar.
Vad kul med arbetskamrater som hejar på Väsby respektive Sundsvall en dag som denna!
om en liten stund kommer en mycket matig intervju med richard richardsson upp på sirius svenska fans. stay tuned
Känner du någon som håller på Väsby? Han borde stoppas upp och ställas ut på museum.
Jag känner en som håller på ex-superettan Bunketamiflu. Det du!
Imorgon ska det pratas Sirius på Radio Uppland vid 10.
Medverkar gör Anders Andersson och Västra Sidans Lars Olsson. :)
Kul! Läs lusen av dom!
http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=320128

sådär. om ni orkar!
Kul läsning! Mer sånt!

Ännu mer läsning: http://studan.blogspot.com/2009/10/just-nar-man-trodde-inte-mycket-kunde.html

Jag blir snart på allvar riktigt, riktigt le på vårt kära förbund.

"Det tål att repeteras. Vasa kan alltså istället för att få spela en match mot ett Åtvid som måste vinna för att säkra sin allsvenska plats få spela en match mot ett redan klart Åtvid. "Skulle det spela roll", säger man på förbundet. Tja, avgör själva. Femti meter från ert kontor spelades just en sådan match mellan Vasa och Mjällby. Vad tror ni? Spelade det någon roll att Mjällby var stenklara seriesegrare i den matchen?"
Det verkar ju vara SFE som tackat ja till TV-sändningen läste jag i Corren. Hur fungerar beslutsfattandet där egentligen? Jag menar IKS borde ju rimligtvis tillsammans med övriga superettanklubbar ha någon form av representation där och då borde ju sånt här kunna stoppas?
"snart"?

Dom är vidriga! & nu skall bandybollen släppa in TV4. Ännu en gigant i rättvisans tjänst.

Vi kanske skall låta Hammarby Bandy spela fem minuter extra i varje match & utan motståndare så att dom helt säkert går till final?
Alltså, av alla idiotier... Det här är faktiskt bara för mycket. Protestbanderoller på söndag?
kanske dags att damma av den gamla slagdängan : "svff - fotbollsmördare!"
while we are at it:

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=320042
Det är samma namn som dyker upp i den här soppan som förra säsongen när alla beslut från disciplinnämnden tycktes gynna Vasalund. Elisabeth Aldeus som uttalar sig för SvFF i Correns artikel är alltså mamma till Erik Aldeus, som åtminstone ifjol var sekreterare i Vasalund. Kanske är det en slump, men det är ju märkligt med alla dessa släktband som uppdagas i kombination med detta ständiga gynnande av ett visst lag.
Det verkar vara gynnsamt att ha sitt kontor 100 meter från förbundets.

Nu förstår jag visserligen TV4s val av match och att man måste tillgodose TVs önskemål. Men då beordrar man fanimej rättning i leden och gemensam avspark.
Tycker att vi kan ha en kampanj. Tryckta flyers med en bra förklarande text och kritiska banderoller.
Svårt att slå ett lag som kommer in till avspark fnittrandes och halsar champagne. Det hade ju fan Sirius också fixat.
Nu lutar det tydligen åt att förbundet börjar dra öronen åt sig. Senaste budet är att alla matcher ska spelas 15.00. men det kan säkert bli fler turer.
16.45 innebär 1 h och 45 min längre sovmorgon för FCT-spelarna också.
Nu är det bekräftat. Förbundet gör en helomvändning och ändrar sitt tidigare beslut om att alla får göra som de vill. Nu är det 15 som gäller för alla.
Kalle Anka-förbund...

Nu är det 15 som gäller för alla.

Men inte Vasalund-Åtvid gissar jag på?
Jag är ytterst förvirrad.
jo, alla matcher ska spelas kl 15, även vasa-åtvid.
och carlapan, du är sannerligen inte ensam. det här har kostat mycken ilska och löjligt många arbetstimmar.
Vilka jävla tomtar!!! (Och där rök nu min inbokade golftid)
Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hur kan människor som är så uppenbart inkompetenta få fortsätta knulla denna sport som jag älskar? Hade SvFF varit ett företag hade alla fått sparken för länge sen.
Aja tack för upp redningen gaffa. Bra att alla matcher spelas samtidigt iaf.
Kopparslagarna har ju bara fått ändra avresetid på bussresan två ggr... Hoppas de får en storseger att trösta sig med.

Kopparslagarna har ju bara fått ändra avresetid på bussresan två ggr... Hoppas de får en storseger att trösta sig med.

Det får man verkligen hoppas. Men den här gången är de nog lika nöjda med oavgjort. Tyvärr. Det är som vanligt i den här serien. Lagen med kniven på strupen tar en massa oväntade poäng på slutet. Synd att vi råkar vara undantaget som bekräftar den regeln.
Mina händer är blodiga efter gripanden av halmstrån.
AHA! Det var jag som avslöjade detta vidriga fuskspel. Jag borde få Stora Journalistpriset! Och Stora Guldnålen (eller vad den nu kallas) av IKS!!

Mån Okt 12 2009, 10:22pm:
Jag undrar varför Vasalund har flyttat sin hemmamatch på söndag till 16:45? Alla andra spelar ju klockan tre. Det är nåt skumt med den där klubben... De vill veta hur det gått i de andra matcherna innan de ska muta domarn och Åtvidabergs målvakt antar jag. Och kom inte här och skyll på TV för då är det ännu värre. SvFF. Grrr...
Så har då helgens spel landat:

Assyriska-BoIS 2 (Om Assy vinner kan det vara kört för Suri), 4,50
Giffarna-LSK 2 (samma som ovan, fast ännu mer), 6,00
Peking-J-Södra 1, 1,80
Qviding-Surianska 1, 3,15
Vasa-Åtvid 1, 4,00
Ängelholm-Väsby 2, 3,25

Allt sammans till det modesta oddset 1990 ggr pengarna. Sätt en tia och du kan lägga ner allvarlig ekonomisk kraft på att dränka dina sorger. Och då har jag inte ens inkluderat Sirius i spelet.

För den mer modesta dystopikern rekommenderas denna stensäkra godnattfyrling:

Qviding-Syrianska, 1, 3,15
Sirius-Trollhättan, 2, 3,15
Vasalund-Åtvid, 1, 4,00
ÄFF-Väsby, 2, 3,25

Totalodds: 129 ggr pengarna

Sätt en hundring och trösta dig sedan med 250 flaskor kir.

(Bergtvåan på Väsby United till 3,25 måste för övrigt vara 2009 års överlägset bästa enskilda spel.)
Bra rekat men jag måste framhålla J-Södra - IKS i kampen om titeln "Årets Spel"
Ingen match där Sirius är ena parten kan per definition vara "årets spel".
Att plocka fram oddset på liknande spel borde kunna klassas som en anti-jinxning

Ingen match där Sirius är ena parten kan per definition vara "årets spel".

Jorrå, det var ett överodds på minst 50%. Sirius borde ha stått i sisådär 3.00-3.20 & The Man belalade ut enlig fyra-och-halvans multiplikationstabell.

Mina händer är blodiga efter gripanden av halmstrån.

Själv har jag fått nackspärr efter mina hårda försök att hålla huvudet ovanför vattenytan. Bandyresultaten senaste dygnet har hjälp något.

Garligur skrev:
"Att plocka fram oddset på liknande spel borde kunna klassas som en anti-jinxning ".

Joru, det trodde jag också mensenaste omgången visade på motsatsen. Nu är plånboken stängd.
Förövrigt tycker jag man skall både utvärdera och omvärdera chansningen med att ha en lagkapten med nummer 13 på ryggen.

För den mer modesta dystopikern rekommenderas denna stensäkra godnattfyrling:

Qviding-Syrianska, 1, 3,15
Sirius-Trollhättan, 2, 3,15
Vasalund-Åtvid, 1, 4,00
ÄFF-Väsby, 2, 3,25

Totalodds: 129 ggr pengarna

Om man som modest dystopiker skulle satsa en månadslön fyrlingen så drar man alltså in drygt tio årslöner. Slippa jobba och bara gräma sig på heltidi i tio långa år.
Jag är skitpepp. Ses på flurran jag är där vid öppning. Nu jävlar ska vi skrika sönder oss.

I morgon är det faktiskt ok att tråka deras vänsterback/högerytter lite extra. På en roligt sätt. Deras back nr 7 platsade tex inte i Ljungskile. Alltid något.
För den jinxande positivisten rekommenderas denna talong som hos Svenskaspel (säkert högre odds någon annanstans) ger 73x pengarna. Investera en tia och köp champagne för vinsten:
Sirius - Trollhättan 1
Vasalund - Åtvidaberg 2
Ängelholm - Väsby 1
Qviding - Syrianska 2
Norrköping - Jönköpings 2
Jaha, nu är det så spännande, komplicerat och oförutsägbart som det kan bli. Sista omgången innehåller två matcher som är näst intill viktigare än vår egen match mot syrianerna.

Efter en snabb analys av tabellen och slutomgången tolkar jag läget så här:

Vinner Väsby mot Qviding kvalar vi oavsett hur vi själva, Trollhättan och Vasalund spelar.

Spelar Trollhättan och Vasalund oavgjort når vi minst kval.

Vinner vi säkrar vi kontraktet om Väsby tappar poäng mot Qviding. Annars kvalar vi.

Spelar vi oavgjort åker vi ur om Qviding vinner mot Väsby med mindre än två mål och Trollhättan slår Vasalund med minst fyra mål.

Förlorar vi åker vi ur om Qviding tar poäng och Trollhättan-Vasalund inte slutar oavgjort.

Tror att jag fick det rätt nu men helt säker är jag inte. Tacksam om någon synar min analys i sömmarna och kollar om jag räknat fel eller missat något.
Första och sista gången jag hejar på Qviding...och Sirius
Nja, om Qviding torskar kvalar vi. Allra helst seger mot Syrianska, men det har jag svårt att riktigt hoppas på. Det var en klar seger i dag, men FCT var usla. Men OK, så länge vi leder hejar jag på Qviding.
Jag har också försökt bena ut detta och jag tror jag och St.ShitSausage har kommit fram till samma, men bäst jag publicerar resultatet av mina tankar också så får forummedlemmarna korrekturläsa.

Om Sirius förlorar mot Syrianska så åker vi ur om de andra två matcherna slutar så här:

Väsby - Qviding 2
Trollhättan - Vasalund 1

eller:
Väsby - Qviding x
Trollhättan - Vasalund 2

eller:
Väsby - Qviding 2
Trollhättan - Vasalund 2

Om Sirius kryssar och Qviding vinner mot Väsby med endast ett mål samtidigt som Trollhättan slår Vasalund åker vi också ur:
Väsby-Qviding 2 (0-1)
Trollhättan - Vasalund 1

Alla övriga 23 kombinationer av resultat är bra resultat! Särskilt när Sirius vinner samtidigt som Qviding tar poäng för då slipper vi kvala!
http://www.siriusfotboll.se/%28S%28el4zen55wgttuvbh2o2jzj45%29%29/default.aspx?nav=101&id=7583&ptid=1198
Shit vad snett allt gick. Skitserie. :D
Tillbakablick, del 1: Säsong 2007
Mycket bra artikel! Tycker dock det är orättvist att ge Rytterbro 1 stjärna, jag tycker att han förtjänar ett mycket bättre eftermäle än vad han har fått. Visst hade han sina svaga sidor, men enligt min mening höll han gott och väl Superettaklass.
Sant, jag var lite väl hård där. Han får 1 ½. Bättre än så var han faktiskt inte. Garre och Milan var iofs inte bättre... :P
Rytterbro var bra, ingen toppmålis men inte så dålig som 1 eller 1,5, snarare 2,5 i så fall
Problemet med Rytterbro var enligt mitt förmenande att jag gjorde grova misstag alldeles för ofta, annars var han utmärkt. 2 skulle jag säga. Garre sämre och Milan bättre.
Bra artikel. Jag hade glömt bort vilken bra förstaelva vi hade.