Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Annandagsbandy

Klart man ska till Zunken.
1. Joint

----------------------------------------------------------------------
Cred till Red Lions som är inne på sin 2:a annandagsbuss till Knäckeland. Över 55 anmälda där...
1. Joint
2. johann
1. Joint
2. johann
3. Waldau
1. Joint
2. johann
3. Waldau
4. RRR
1. Joint
2. johann
3. Waldau
4. RRR
5. ThomasD

1. Joint
2. johann
3. Waldau
4. RRR
5. ThomasD
6. Hawkeye
IKS/Högbergs arrangerar buss, perfa tycker jag. 200 pix inkl. inträde. http://www.siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=209
Då är man ju i Jämtland. Blir klurigt att hitta en bandymatch där, de lirar ju bara curling.
Östersund lirar väl i tvåan eller nåt
1. Joint
2. johann
3. Waldau
4. RRR
5. ThomasD
6. Hawkeye
7. Bigbadda
Inte finns det väl nån anledning att arra egen buss nu när Högbergs/IKS kör...eller?
Om inte så får vi som skrivit upp oss se till att betala in Högbergsbussen i tid.
Nej, jag uppmanar alla Västringar att anmäla sig till Sirius buss (och ta med familjen på samma gång). Kan slänga upp det på förstasidan, men tills vidare så tror jag att jag låter reklamen för SAIK-matchen ligga överst.

För mig lutar det åt att fira julen i Stockholm, så jag åker direkt till Zinken. Finns det fler stockholms-siriussupportrar som är intresserade av en förvärmning eller bandyfrukost eler något?
Enligt annonsen skall man förbetala via bg <b><i>och</i></b> styrka sin betalning med, typ, kvitto.

Är det verkligen så illa?
Väldigt omständigt imo. Men men, ses på Zunken.
Se till att ha ordentligt med blåsvarta prylar på er så att vi syns ordentligt, ta med flaggor
Vi ställer oss väl vid bortasektionen på hörnet precis som ifjol. Bigbadda: ta med flaggorna...
Då ställde vi oss inte där, i det obskyra hörnet längst ut.... Efter att betalat 120 bagis.... Näe, vi blev utmotade längst ut i perferin av en förbannat otrevlig ordningsvakt.

Jag är normalt en väldigt snäll människa som aldrig har slagits å en idrottsanläggning, (om vi undantar på själva planen då jag själv spelat). Men då hade jag jävlar i mig lust att klappa till den dumdryge idiot som motade ut mig där i hörnet. Särskilt när det handlade om en avslagen tillställning där det säkert var 900 åskådare, väl utspridda.
Det har du iofs rätt i. Ordningsvakterna var riktigt griniga och efter de groteska biljettpriserna ville man ju egentligen se bättre.

Haha, garligur, heja!
Drar till ett landskap utan konstfrysta bandyplaner (Garligur ger tummen upp) om ett par timmar, ha det så kul i Sthlm och skrik som dårar. Avstår att tippa resultat men tippar däremot på ett gäng fullständigt horribla domslut som gynnar Hammarby. Det är ju så viktigt för svensk bandy att det går bra för dem.
God Jul allihop!
Anmälde mig till annandagsbandyn på Zinken, Högbergs buss har nu släppt på förskottsbetalning via bg. Det går alltså bra att betala direkt vid bussen.
Vad bra...
Schysst, jag tillhörde dem som tyckte att det var ett ovanligt jobbigt sätt att anmäla sig på, hoppas bara man kan kliva på i de södra förorterna, eller har Knivsta-maffian nåt på G????
Jag antar att dom fortfarande vill ha förhandsinfo om hur många som kommer?
Knivstamaffian var väl i första hand ute efter att åka tåg direkt till storstan...

I och med att först passa in ett tåg åt fel håll under en helg inte kändes så meningsfullt och skulle därmed göra prisbilden ungefär likvärdig....

Finns det fler stockholms-siriussupportrar som är intresserade av en förvärmning eller bandyfrukost eler något?

Ja. Jag antar att det inte behöver köpas någon biljett innan. Har inget givet förslag på ställe men finns några i närheten som säkert funkar och som jag tror vi varit på förut. Får höras om det.
Jovisst, precis som farbror skriver vill de ha anmälningar i förväg via tel eller e-post. Betalning går dock bra att göra direkt vid bussen.

Se nu till att dra med släkt och vänner på en högtidsstund på Södermalm !!
Jag tar tåget 11.19 från Knivsta då borde man väl hinna?

[quote1230026792=Brukarn]
Finns det fler stockholms-siriussupportrar som är intresserade av en förvärmning eller bandyfrukost eler något?

Ja. Jag antar att det inte behöver köpas någon biljett innan. Har inget givet förslag på ställe men finns några i närheten som säkert funkar och som jag tror vi varit på förut. Får höras om det.

[/quote1230125845]

Blir ett antal som värmer på Krukan (Swedenborgsgatan 15 A) runt 11:30 vet jag...
Nu gäller det 3 av 3 av de "fyra" big`uns på raken. Hammarby kommer bli irriterade av de godas starka deffensiv och när IKS vänder 3-0 underläget till 3-4 1 min innan halvleksvila så är matchen så gott som vunnen. Bajen börjar med misslyckade soloräder och de goda sätter 3 kassar till.
Tips 3-6
publik: Massor
Hammarby är i obalans, och inte i närheten av lika självsäkra och sammanspelta som Sirius, kan bli skoj!

Storpublik och soloprestationer avgör dock för Hammarby tror jag, 3-2.

Kom igen nu, låt oss höras imorgon!
7-2 till dom goda
Det är så jävla frustrerande att missa den här matchen, men ingen har velat ta mitt pass på jobbet. Skitfan! Jag vill så gärna vara på Zinken imorgon! Ni som åker, skrik er blå!

Jag tror poängchanserna i den här matchen är någonstans mellan jävligt små och obefintliga, men sådant brukar ju inte årets upplaga av Sirius bry sig om..
Vi får dyngpisk!! Räknar med 7-3 till Brajen.

Det hindrar inte att folk som åker från Knivsta inbjuds till pyttipanna frukost, med öl och snaps på Svanvägen 31, vid ca 10 snåret. Sen räknar vi med att ta tåg 11.19.

Så välkomna på glad förvärmning erbjuds utan kostnad, och vid frågor är det bara att ringa 0708-108467
Det måste bli stryk nu.
5-2 till bajen känns rimligt.
Hoppas dock på en riktigt bra uppslutning!
IKS - Var vi än är!
Jag har lidit av en minst sagt vacklande hälsa de senaste veckorna, något som säkerligen förvärrats genom att jag envist sprungit på bandymatcher istället för att stanna i sängen och vårda mig själv. Nu känner jag mig dock tillräckligt frisk för att göra mig sjuk igen, så därför siktar jag på Zinken, och innan dess Krukan.
Tror som Garry att nu är det dags för en plattmatch och därför tippar jag 6-2
Skrik åt mig också. Tyvärr hjälper det inte, smisk med 5-3 blir resultatet.
Trotsar min förkylning och drar ner till bussen nu. Mot Zinken!
Det verkar bli Motala-Vetlanda för min del. Sexigt. Om inte typ Sverigewebben eller någon annan visar. Någon som vet?
Men helvete! Inte ens webradio...
Man kan hoppas att SR tar tag i det hela 14.03
Nej det är verkligen extremt risig bevakning. Man får ty sig till UNT..
Jalla, jalla, habibti!!
Weee-ha!
Fan vad spännande, man kan ju inte åka in till Motala nu...
Yes!!! 1-2! Underbart!
Och vad det verkar helt rättvist... Eller hur. Sirius har någon sorts mystisk tradition av att fixa grymma målisar. Sälen verkar ha räddat oss mitt i halvleken.
Halvtidsledning mot Bajen på ett knökfullt Zinken.. Det är ta mig fan helt overkligt.. Och så jäkla typiskt att man missar det!
Kom igen nu Sirius! Fan vad härligt det vore med en vinst till.

Det känns riktigt surt att missa århundradets match. Jag hade så otroligt gärna varit på Zinken just nu.
Sinnessjukt. 10 kvar och jag pallar knappt mer. hur kan man inte vara där!?! Helvetes jävla felplanerade jul!
Shit! Vad håller Sirius på med. De verkar ju övermänskligt bra helt plötsligt. Medgångssupporter som man är börjar jag fan tycka att bandy trots allt är lite intressant:)
Detta är verkligen fullständigt makalöst! Jag är helt darrig!
Bara att fatta att IKS har ett kanonlag, men det är jävligt svårt att ta in efter alla år.....man är nästan lite glansig i ögonen efter denna match, makalöst, helt jävla makalöst!!!!
Jag har en 50-lapp på Sirius som vinnare av hela klabbet till 800 ggr. Till salu för 5000 :- ;)
Vi kan inte förlora, det är omöjligt.
Sköna bilder från Zinken i periodpausen Bollnäs-Byn.

Jag har en 50-lapp på Sirius som vinnare av hela klabbet till 800 ggr. Till salu för 5000 :- ;)

Jag köper!
Varmaste hälsningar & Tack för stödet från Kapten Roos!
Fyfan så jävla sjukt underbart!!! Man lever i en jävla utopi just nu. Kan knappt fatta att det är sant. Så jävla skönt!! VSK var en av de skönaste bandysegrarna på länge, SAIK hemma var skönare och denna var tamefan skönast. Vilken lagmaskin vi har...vi ger aldrig upp!!! SÅ JÄVLA STOLT!
Jag har Garligur på luren sjungandes: "SM-guld, SM-guld, SM-guld...." Vart är samhället på väg???
Det var en fin gest av Garligur att donera sin Blåsvarta mössa till Hyddas. Garry har fått hybris!

Jag har Garligur på luren sjungandes: "SM-guld, SM-guld, SM-guld...." Vart är samhället på väg???

Ha ha ha...roligaste jag läst på länge!
"Sirius kunde vinna matchen med 5- 6 och 6126 personer fick gå hem efter att ha fått sett en mycket välspelad och spännande match. Uppsalafolket ska ha en stor eloge för uppslutningen. Säkert närmare 1000 från Uppsala kunde se vårt lag, Sirius, återigen besegra ett lag som nämns som det ena finallaget i mars. Frågan är om det inte är Sirius som kommer att vara det ena finallaget? Elitserierysaren fortgår och i nästa match möter Sirius Gripen."

Hybris!!!
Det finns en namne till mig i Kent men som heter Berg i efternamn. Han brukar avsluta alla föreställningar med orden, "Tack som f-n!"

Jag apar efter och säger, tack som f-n!
Wow. Attans att man missade den här matchen. Typiskt att man ännu inte kan vara på två ställen samtidigt!

Men vilken underbar extrajulklapp! Bra år att bli bandysupporter på, helt klart. Lär fortsätta vara det efter den här säsongen, oavsett hur det går framöver... :)
Jag tyckte Hydas kala hjässa förtjänade en blåsvart mössa sådär i den kalla stockholmsvinden.

Farbror måste ha dålig mottagning i sin telefon.... Jag kan möjligen tänka mej något som "Är för full, är för full är för full"......

Det är väldigt svårt att hålla den gubbiga fanan högt just nu....
Jojjo, Vikket slinger! garligur får ge sig på komunpolitiken. Det finns även några besvärande SMS som tydliggör skuldbördan.
Jag förnekar allt..... Utrop som gjort i alkoholpåverkat tillstånd kan inte räknas. Särskilt inte när mobiltelefoner kan kidnappas av kända brottslingar som Kniv-jonas och andra.

Möligen kan jag erkänna att jag i ett ungdomligt rus drogs med i underliga talkörer.... Men förmodligen var det för att jag inte hörde vad som ropades, pga av min alltför dåliga hörapparat!

Men fan va bra vi var idag!!!!
Mäktigt, att lämna Zinken som segrare kändes rätt så jäkla underbart.

Tack Sirius!
Jag har nu gjort bot och bättring.... Tvingade mig själv ner i TV-soffan och såg en timme av på spåret, i så direktsändning som det nu sänds.

Hoppas jag därmed sonat mina ungdomliga utbrott denna kväll....
Min första banydmatch på över 30 år och jag får se en målvakt i samma klass som Solla Jonsson och ett lag som vet hur man vårdar boll. Extra kul med så många Siriusfans på plats.

Det finns en namne till mig i Kent men som heter Berg i efternamn. Han brukar avsluta alla föreställningar med orden, "Tack som f-n!"

Jag apar efter och säger, tack som f-n!

Det e vi som ska tacka !!!!!

Det är väldigt svårt att hålla den gubbiga fanan högt just nu....

Jag är helt enig...kanske får man börja jobba på SVTs text TV redaktion som om möjligt gjorde glädjen ännu större när man kom hem efter matchen och fick se rubriken "Sirius skrällde på Zinken". Lite gubbig rubrik efter att laget på tredje plats slår laget på åttonde...

Otroligt vilken moral dessa blå svarta lirare visar upp!! Efter Bajens två snabba i början på andra hade gubben i mig vunnit över den senaste tidens ungdomliga entusiasm, men inget verkar omöjligt längre!

Man får väl säga som ex17-TACK SOM FAAN!!

Det är så otroligt bra just nu så jag tror att jag drömmer!
IKS - VAR VI ÄN ÄR!!!!!

Erik Sundin!!! Fult-ord, vad bra han är!!
På Spåret till Farbror och Garligur för att hålla er på "banan".
Ledtråd till staden som eftersöks är, Här bör man inte spela bandy.
10p.
Med kartberg i relativ närhet färdas vi mot huvudstad med fransk touche.

8p.
Agatha Christie-dolk kan leda er på rätt spår.

6p.
En bekanting bland bålväxter ger oss grannlandets huvudstad. I nästa grannland västerut får du matta till reapris utan prut.

4p.
Från vårt resmål utgick berömd elefantfärd mot avlägsna Alper.

2p.
Har ni inte svaret nu är ni verkligen ute på tunn is.

och svaret är...

Tack för en underbar match !! Plötsligt känns inte ett dubbelmöte med Gripen helt omöjligt... ;-)

Nu måste väl Uppsalaborna leta sig ner till Studan?

P.S Apropå arena, förstår nu varför idrottsplatsen kallas Zunken, en omkullvält container som korvkiosk bland annat. Fast på en sådan öststatsarena känner väl sig ex. ryssarna sig hemma....
Atlasbergen, Dolken från Tunis, Algeriets huvudstad, Rabat på mattor i Marockos huvudstad, Hanibals lilla utflykt.

Jag gissar på Säffle!

Nu måste väl Uppsalaborna leta sig ner till Studan?

Som ny-intresserat bandyfan håller jag med. Hur mkt reklam för matcherna görs dock, bortsett från UNT (som många inte läser...)?

Otroligt starkt kämpat och att komma igen efter inhämtning och underläge mot Bajen inför över 6000 på Zinken måste väl vara årets bragd? Wiberg var grym idag, överallt tror jag? Backlinjen är elitseriens bästa alla kategorier, så stabilt. Virre och Mayan, vilka spjutspetsar och vilka nedplockningar när luftpastejerna kom så plockade de ned dem och peta in, asläckert, tack Sirius!

Nu ska vi se Gripen!
Njae, Wiberg blev lite väl stillaståeende. Dock visade han lite prov på en speed han sällan visar upp.

På Spåret till Farbror och Garligur för att hålla er på "banan".

Vafalls? Här lumpas man ihop med någon yngling som självmant sätter sig framför "På Spåret" som ett otillräckligt försök till självspäkelse.

Det är duell för mindre!
Farbror, med tanke på våra något rundnätta kroppshyddor, så vill det väl till att vi inte är på Tunis.

Det värsta är att det inte räckte med ett avsnitt av På spåret, inte heller den gurkmix av ledtrådar som Perssonspojken plockade fram. Jag känner mig fortfarande obehagligt positiv efter dagens match...

Det måste bara komma ett bakslag nu. Det blev säkert en och annan skvank i laget idag som inte visar sig förrän i morgon. Dessutom vet vi alla, att det är ruskigt svårt att vinna båda matcherna i ett dubbelmöte, oavsett vilket lag det än handlar om!

Se där... börjar hitta tillbaks till mitt vanliga jag.
http://www.sr.se/cgi-bin/radiosporten/nyheter/artikel.asp?Artikel=2532851
Trevligt att höra en klok Eskhult och en glad Virre.
Se där... börjar hitta tillbaks till mitt vanliga jag.

Pust, ordning på torpet!
Jag håller med föregående talare här på forumet; TACK SOM FAN!!! Så otroligt underbart skönt att få knäppa Bajen på näsan på Zinken! Helt makalöst! Och jag behöver en ny F5-knapp till min dator..
Det var vidrigt att följa matchen på distans, när det var tre minuter kvar böt sportradion till Skarpe nord mitt i ett hammarbyanfall. Höll på att kasta radion genom fönstret. Otroligt härligt med vinst!
Efter att sett rörliga bilder från matchen undrar jag dock om inte bajenmålvakten borde räddat minst två bollar. Skönt att karman slog till och inte gav dem någon stralle heller, hur rätt det än nu var.
Tja, det var nog inte så grova tavlor som det ser ut på bilderna. Virre fick på ett par lurigt knorrade skott som knappast var lätta att läsa.
Hade vi vunnit en av de senaste tre matchena hade jag kallat det för ett miracle on ice. Nu saknas ord. Mitt gubbiga jag tänker att det här givetvis på något sätt måste sluta i ett antiklimax. Vem vet, kanske torskar vi mot Gripen, eller så kanske vi vinner hela grundserien, bara för att åka ut i två raka i kvarten mot Vänersborg.

Fast skit samma, för de tre senaste matcherna är nog fan det bästa jag varit med om som Siriussupporter (kanske dött lopp med Väsbymatchen). Dessutom känner jag mig lugnad av att läsa Berglunds kloka kommentarer och höra Eskhults upphöjda lugn. En match i taget är det som gäller!
Brukis, Jo vi är balanserad och bra. ;-)

Virre har en klubba som ger otäcka bollbanor ala Roberto Carlos frisparkar.

"Fast skit samma, för de tre senaste matcherna är nog fan det bästa jag varit med om som Siriussupporter... etc etc"

Håller med Brukarn!
Håller med Brukarn, en av höjdarna som Sirius åskådare.

Min topp 10-i topp lista ser ut så här:

Väsby - Sirius (2006, fotbollskval till S1)
Tillberga - Sirius (bandyavgörande förra säsongen)
Sirius - Hammarby (annandagsdramatik)
Degerfors - Sirius (premiärjubel i S1)
Sirius - IFK Norrköping (2007, trots förlust med på listan)
Sirius - Landskrona (2007, vinst, storpublik, IKS obesegrad)
Sirius - Ljungskile (2007, premiärvinst, livet lekte)
Sirius - Sandviken (Det var som i fornstora dar på Studan)
Sirius - Mjälby (2007, tredje raka)
Sirius - Falkenberg (2007, makalös vändning)

Jag har för övrigt ingenting emot att framöver få korrigera denna topplista med nya godbitar...
Farbror, se dessa ungdomar!!

Lill-Murrens vändning med tre raka baljor, från 1-4 till 4-4 i halvtid, (och sedan 7-4 som slutresultat i kvartsfinalen mot KSK på 70 talet) kommer aldrig att slås.

Därefter får jag väl nästan ge mig till nästan nutid... Zinkensdamm, mot Helenelund.... Jag har aldrig varit så nära en infarkt som då. För då var jag ändå nykter, till skillnad från Tillberga matchen
Jag håller med garligur där, vinsten mot helenelund var underbar.
Jag har ett minne från Zinken 2003 av Garry svept i blåsvart mantel halsandes ur en champagneflaska. Men du var kanske nykter under själva matchen?
Jo, jag var faktist i stort sätt nykter hela den vidriga tillställningen. Flaskan halsades sedan efter matchen, samt till stor del sprutades över Foppa!

Sirius - Falkenberg (2007, makalös vändning)

För att låta besserwissern komma fram: Var itne det mot jönköping Tighe gjorde sin makalösa treminuters-vändning?
Du har rätt, naturligtvis var det mot Jönköping.

Sedan var jag faktiskt på den där gastkramande matchen på Zinken mot Helenelund, har för mig att det avslutades med Siriusstraff och mål mellan benen på målvakten. Sedan minns jag ju någon semifinal mot Boltic, 1982 tror jag, som naturligtvis borde varit med på listan. Men för att framstå som lite ung och modern och inte så gubbig som jag faktisk är, så är min lista hämtad från nutid.
Upphämtningen mot VePe (från 0-2) och kanske Henke Erikssons mål mot BePe? På tal om mål så borde väl Salles alla enorma strutar få ett omnämnande?
Kjelledines mål mot Vallentuna, rätt i krysset
Det fins några upplevelser som förtjänar inbördes orankade topp-3 i min bok.

De är Helenelund på Zinken, Väsbykvalet borta och Tillis borta via telefon från Skyttis (jag vågade inte åka till Gurkburken.)

Andra som etsat sig in.

* Henkes kvittering mot BP på frispark i krysset i sista minuten.

* Två busslaster supportrar som fick Skiljebotanterna att ringa bängen.

* J-Södravändningen

* Tighes hyggliga träff i första tv-matchen

* Eskhults hemvändning

* 4-0 mot Qviding i upprättelsematchen (och alla schyssta baljor i den matchen)

* Hemresan från Bollstanäs 2004 då man insåg att trots att man aldrig set Sirius sämre än vissa matcher den säsongen så skulle det fixa sig. Själva matchen platsar INTE på listan...
Helenelund på Zinken går nog inte att slå i dramatik. Glöm inte att VeePee hade gått upp om inte Sirius vänt. Jag kunde bara uppskatta dramat i efterhand.

Sen finns det andra matcher som betytt mer och som har sin speciella charm men de flesta har nämnts redan.

Bästa Salle-målet borde väl vara Gimo borta i svenska cupen. Skott från typ halva plan. Matchen minns man även för de sura gubbarna som gav västringar tjuvnyp för att de tyckte vi stod i vägen.

Det som händer nu gör mig nervös. Uppsala kommer antagligen slukas av Fyrisån om Sirius är i närheten av att ta sig vidare i slutspelet...
Nacknypargubben i Sandviken!! Huvva.
Och kissnökastarna i Skutskär...
får oss lite yngre är ju "tomma-petflaskor-firman" i enköping en modern klassiker...

nu får det inte bli genomklappning ikväll. puh
Ah, huliganminnen. Jag minns att Vallentuna Hooligans kastade en sten på några Västringar som nästan nådde fram. Sen hade Lidingö några näthuliganer som hotade med stryk. Och så snusdosekastarna på Jallavallen som faktiskt orsakade blodvite på webredaktören. Det är farligt att hålla på Sirius...
Glöm inte kisskastarna på Strömvallen i Gävle
...glömmer aldrig, aldrig gurkkrossen-91: Sirius-VSK 9-2.

...och glömmer aldrig, aldrig Sirius-Broberg 9-3 (-98?) i perfekt bandyväder som gav avancemang till högsta serien.
Jag minns att Vallentuna Hooligans stod där vi stod nu på Studan (konstig bortasektion) och kastade spritflaskor på läktaren efter deras förlust mot oss. Huvaligen...
... en annan match som är grym som inte har nämnts är när Sirius kom igen och stod för en "Siriuskvart" vilket resulterade i 4-4 mot GIF Sundsvall. Dessutom var det jättemycket folk på Studan. När kan det ha varit? -99?
Hemmamatchen mot Broberg i strålande solsken som gav avancemang kommer jag inte ihåg, men det har sina orsaker... ;-)
Brobergsmatchen innehöll inte minst Jocke Hedqvists fruktansvärt fula knätackling på Foppa. Kan fortfarande inte med honom... Dessutom kom Siriusklacken på den geniala ramsan "Gula hjälmar är fula hjälmar".
Ganska ny som Siriussupporter, men hursomhelst:

1: Tillberga borta 08, ren skräck som byttes till lyckorus
2: Sandviken hemma 07/08, första av årets jätteskrällar jag fick se med egna ögon.
3: Bollnäs hemma åttondelen 06/07, vene om det var för att jag var ny och naiv, men jag trodde faktiskt Sirius hade en chans på bortaplan och nå kvartsfinalen