Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - VSK

Matchen sänds på http://sverigewebben.se för er som inte kan åka...
8,1 mil och gratis match, klart ni ska åka! =)
jobba jobba jobba
Hosta-hosta-hosta! Tack Dagis!
Kollade in på VSKs hemsida och konstaterade att de har en undersökning om hur de ska få fler människor att gå på bandy och den undersökningen leds klart av "trevligare arena". Mao bygg aldrig en gurkburk
Förhinder pga jobb tyvärr. Annars hade jag såklart åkt, trots att gurkburken som bandyarena suger.

Tippar förresten 5-3 till "the gurkers".
Dags för årets bedrift.
2-4 till de goda
Sändningen på sverigewebben ser lovande ut. Ska bli kul att följa blåsvart på "TV" nu när man inte kan vara på plats.
Japp, strimmla gurkorna!!
JAAAAAAAAAA!!!!!!
Härligt Mayan!

Västra hörs helt ok för övrigt
Sälen regerar, två kanonräddning hittills.
Han känns trygg. framåt blåsvart!
Har Eskhult satt gården på kryss i halvtid eller tappat en lins? Kan vara utomjordlingar i görningen vilka felpass han gör.
Otroligt skönt med halvtidsledning! Vilken match Sälen gör! Men Limpan har ju ingen bra dag so far.. Kul med Web-TV för oss som inte kunde åka!
Gillar inte riktigt att vi hamnar så lång ner när VSK pressar. En liten felpass så är det 1-1. Bara tur att inte Eskults felpass resulterade.
Nervöst, tänk om ...tänk om ....
Lär bli anstormning från gurkorna i andra, håll i blåsvart!
Väldigt tyst från gurkhåll i gurkburken.
Undrar hur länge sedan vi höll nollan mot VSK så här långt in i en match?
Snälla Lisell, solklar bentackling på Fall
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJAJAJAJJAJAJAJAJAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Äntligen ett mål på hörna !
Klockren variant! Yesssss!
Snart måste matchledaren ta ut en VSK-gurka på en tia.
Fy vad vidrigt!!! Jobba!
Hanna-huligan mfl sjunger!!!
2200 åskådare och västra hörs mest, härligt!
Vidrigt nervöst.
Kämpa på svartoblå!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!qaqköbfdiöjbksfökjsföfbjdfblhvkjaa
wow
känns mycket lugnare nu med 3 målsledning
Håll nollan nu Sirius , det vore underbart
neej vad synd, får inte sälen hålla nollan nu heller
1-4!!!! UNDERBART!!!! och Västra hörs massor!
två pinnar skulle vara en viss tröst för ett insläppt eller så....
Vad fan pysslar domaren med? Sex minuters tillägg? Var hittar han dom?
Helt otroligt! Så in i helvete bra!
Kommentatorn på sverigewebben är inte den bästa. Vi går upp en placering, inte två.
Härlig seger. Sirius upp på 4de plats i tabellen nu. När var vi så högt upp senast?
5e. Man räknar väl poäng och sen målskillnad?
1000 i puls.... kanske 1006...
Ok har inte kollat utan litade på kommentatorn. Ska man ju aldrig göra :)
Underbar seger, blåsvart!
Fantastiskt!
Jag är rörd
Jag lever i en parallellverklighet. Nu krossar vi SAIK på fredag också, det är ju faktiskt en enkel match (!) jämfört med den här.
Inte långt från tårar, man har ju hoppas att denna dag skall komma men nu när den är här känns det svårt att förstå att det verkligen hänt. Tack blåsvart, ni förtjänar en egen helgdag med parad och langosnasare.
Vad fan heter Gurkburken egentligen? Ena dagen heter den Rocklunda, ABB Arena, nästa ABB Arena Syd helt plötsligt Bombardier Arena, hur ska de stackars Västeråsborna veta var matcherna spelas?
Underbart skön seger! Det är nästan så att man blir religiös...
Tänk er vilken perfekt vecka det här kan bli! Idag, 4-1 borta mot VSK, under veckan kritar Gurra och Hochen och på fredag smiskar vi Sandviken.
Det här är så jävla stort.. Makalöst stark insats! Vilket lag! Vilka lirare! Vilken match!
Sam, Vilken religion ska man tillhöra, jag kritar på direkt.

Typiskt när man bestämmer sig för att inte fara till gurkburken
Mycket stort! Sirius Hej!
HEJ HEJ HEJ!!!
Man blir ju sugen att dra på Return of the King-DVD:n där i slutet när Aragorn pratar om Sirius och Västra. Det som avslutas med:
But it won't be this day
Today we fight
I bid you to stand, men of the West
Kan man skicka ett Wiskeygram till laget på något sätt?
Från ett VSK-forum:

"Klacken var helt OK. Hördes väl större delen av matchen. Synd bara att den hejade på Sirius… "

Så sug åt er ni som var på plats!
Fantastiskt!! Riktigt tight serie och vi är med i toppen!!!!!
1:a segern mot vsk sen 86!? eller vad var det kommentatorn sa? och stämmer det??
Sen -86? Vi slog ju VSK ett par gånger under Lomanovs tid, bl.a den evigt klassiska 9-2 vinsten på studan. Möjligt att vi inte slagit VSK borta sen -86.
Så otroligt skön och trist bandymatch som ledde till 2 pinnar!! Sirius taktiska bragd, skulle jag vilja kalla det. Synd för er som inte var på plats, ni gick miste om något stort!! Sälen var fullständigt lysande i buren. Nu tar vi SAIK av bara farten inför välfyllda läktare...! SIRIUS HEJ! Så göra vi när vi krossar Västerås!
Puuh nyss hemkommen från gurkistan. Helt jävla overkligt - så sjukt glad att jag åkte. Skönt att det hördes men det var inte så svårt att göra sig hörd eftersom det var tyst som på en likvaka. Nu är halsen trasig men det gör ingenting. 4-1!!!
"Sämsta prestationen av ett VSK-lag jag kan komma på under det här decenniet. Ska nog avstå från de matcher som har gratis inträde i fortsättningen för de senaste åren har de matcherna tenderat till att vara de spelmässigt sämsta. Man tar sig igenom matcherna mot Saik och Byn för att falla ihop som ett korthus mot ett lag man bör slå 13 gånger på dussinet. Klara svårigheter att slå ordentliga passningar, skjuta rakt eller ens stå på skridskorna. Krävs en ordentlig uppryckning om man satsar på topp fyra i seriesystemet. Tyvärr visar väl detta vad ”liten trupp” har för svagheter. Med Engström och Nordström borta och med tre juniorer och Anderbro på topp är inte VSK bättre än något annat i serien. OK att några spelade under sin vanliga standard men detta var oroande. Inte helt utan att man drömmer sig tillbaka 10 år i tiden då lägstanivån i VSK var högre än dagens Sirius på topp.

Illa dolt fete domare Lisell, med domarkårens solklart största svängradie, fick tillfällig hjärnblödning efter en krock med Joneby. Hans beteende efter smällen borde degradera honom ett par divisioner redan denna säsong. Var det årets sämsta försök att skylla bort sin egen osmidighet som skridskoåkare på en spelare? Fosshaugs ord ”Julgris” dyker osökt upp ur det undermedvetna.

Klacken var helt OK. Hördes väl större delen av matchen. Synd bara att den hejade på Sirius…

Till sist: 2264 åskådare? Jomenvisst"

http://www.apelsintv.se/bloggbilder/vlt_vsk.jpg

"Frågan är vart folk är, inte mycket till klack och jobbigt att se Kalle må så dåligt för att vi inte är där och stöttar grabbarna. Idag såg jag förutom mig själv kanske 20-30 personer som kan sjunga varav 7-8 gör det 5-6 gånger under matchen."

10-manna Västra lyckades återigen med "bedriften" att sjunga ut Inferno & co. Härligt.
Så jävla sjysst!!! Men gurkburken måste vara tråkigast i landet. Det var inga 2200 på plats. Och med tanke på hur de supportade sitt lag, var de troligen bara 200....

Ett snabbt betyg:
arenands bandykänsla = 1, synfält = 2, varmkorv = 2, kaffe = 4, högtalaranläggning = -7 (det hördes sämre än vad som gjort på västra västra på vår fotbollsdel, dvs inte alls), blåsvarts kämpainsats = 5, vsk's intresse 2
Pirres morsas barnklass var för övrigt fantastiska... :)

"Heja våran Sirius-Pierre, han är den som sliter mest, vinner Sirius blir det fest, heja heja heja!"
Haha jag fick en åthutning av henne att vi inte fick skrika sånna hemskheter som vi skrek iaf. Västra är tydligen inte barnvänliga...
FFFYYYY FAAANN VAD SKÖÖÖÖNNTTTT
Kommer inte på nåt bättre
Hoppas att det blir mer folk som kommer på fredag mot SAIK.

S L
Det var rätt härligt det där! Jag är oerhört imponerad av att Sirius orkade vara så konsekventa genom hela matchen. Fantastiskt bra genomförd match.
I brista på annat lyckades undeknappad och (halvt sovande) Hanna-huligan välkomna Högbergs buss med en snärtig applåd!

Buss på nästa tragiska trend!

Man blir ju sugen att dra på Return of the King-DVD:n där i slutet när Aragorn pratar om Sirius och Västra. Det som avslutas med:
But it won't be this day
Today we fight
I bid you to stand, men of the West

Jupp, den är fin!
Det var en njutbar bussresa hem från Gurkstan!
SÅ jävla stort!!!
Sälen!
Hej VSS.

Tack för stödet. Hoppas Ni känner er delaktiga i segern. För övrigt kan jag nog inte tycka att matchen var tråkig... =)

Nu ser vi till att vi får ner minst 5 personer var till Stud IP på fredag. Folkfest!
Julen kom tidigt i år!

Snacka om julklapp som man väntat på!!!

För er yngre i forumet kan jag berätta att jag har väntat i drygt 20-år på den här segern. Jag tror att det kan ha varit typ -86 när vi vann mot VSK senast (jag tror att det blev typ 7-3 eller 7-4 men minns med hyfsad säkerhet att Hydas gjorde hattrick).

Så ootrooligt skööönt!! En riktig nagelbitare. Kändes nästan lite turligt med 1-0 i halvtid och man kände inte riktigt igen Eskil efter ett par "giveaways". Men efter halvtid var han kung igen! Kul med hörnvarianterna också! Hela laget måste hyllas och framförallt blev man imponerad av vårt disciplinerade försvarsspel. Att nästan nolla VSK på deras hemmaplan är stort!!! Sälen är het i kassen nu!!

Och ex17...himlen ÄR blåsvart!!!

Alltså fan jag är så lycklig just nu. Så sjukt underbart med bandy å sirius å allt. Tack grabbar för en underbar säsong så här långt, det finns inga som förtjänar det mer.
mållös och lycklig...
Jag har svårt att utnämna någon särskild matchens lirare, hela laget gjorde en bra laginsats och defensiven var fruktansvärt kompakt med bra back-up från mittfältet. Men Sälen var säkerheten själv där bak, storslagen form.

Räknar med över 2 000 på läktarna mot SAIK. Bandy är jättekul just nu. Just nu är man jättestolt och glad. Det tackar jag för.
Mmmmmmmysigt!
Läckert gjort Blå- Svart
Stort grattis. plocka gärna sopsäckarna på fredag också