Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Gripen samt Gripen-Sirius

Nu har Sirius visat att de kan vinna svåra/omöjliga matcher och nu återstår att se om de kan vinna viktiga matcher. Jag menar, oavsett om man har som mål att vinna grundserien eller att klara sig kvar via kval så måste man vinna mot Gripen hemma.
Trollhättan är för övrigt ett roligt ord. En liten mössa som kvinnliga troll har. Man ser framför sig en lite trollflicka som tultar runt i en skogsglänta med en liten hätta och 1800-talsblöjor. Gulligt!

När Sirius har golvat de 11 små trollen
Och bundit fast dem i svansen
Så sjunger vi sakta för 11 små troll
De vackraste ord vi känner:
Å Sirius svart och blå
Å Sirius svart och blå
Å Sirius svart och blå blå blå
Å Sirius svart och blå
Kul!!!
Rolig och föredömligt lagom plagierad och okomplicerad så att den kan funka bra på första försöket tom. Med risk för att göra Griparna taggade till tusen så önskar jag att det kommer dom till kännedom att Sirius tänker på dom som tultande små trollflickor :-)

Ord!!
Tips: 8-1
publik: 1739

Tror Gripen kommer backa hem och köttmura vilket gör att det kan bli svårt med tvåsiffrigt.
Lugn.
Alltså, det är högst rimligt att plattmatchen komer här. Men... jag tror ändå på en klar sger på hemmaplan, säg 5-1. Och så en onödig rysare borta. 3-3 kanske. Då är jag nöjd.
ex17: Men ni får ju skylla er själva när ni spelar som ni gör. :D
Personligen tycker jag att en publiksiffra under 2 000 på tisdag är pinsamt.
Äsch nu e leken över nu börjar vi spela på riktigt seger med 14-3 inför 2798 fanatiska uppsalabor.
Uppsalapubliken äro ett underligt släkte. Jag tycker också att under 2000 är pinsamt med tanke på senaste tidens bragder, men tror att det blir en siffra runt 1500 pers.
Dags för en jämn tillställning. 5-3, vilket är mer än ok. Publiksiffran, bland trista Uppsalabor + Tage = 1734. (Och då lovar jag ändå att betala för Tage om jag träffar honom).
(Och då lovar jag ändå att betala för Tage om jag träffar honom).

Ofrivillig "På Spåret" eller bara dolt hot?
Kanske både och??

Den stackars människan kan behöva all uppmuntran han kan få i livet, ifall han skulle krypa fram från den sten han bor under.
Å ena sidan har väl folk bränt massa pengar på julklappar men samtidigt kan en Siriusmatch vara ett välkommet avbrott i alltför stor dos av social samvaro med släktingar.

Någonstans mellan 1500-2000 ska det väl kunna bli.
Uppsalapubliken borde väl vara pigga på lite frisk luft såhär efter jul och innan dimridåerna vid nyår, jag tippar 6-4 inför 2500 pers

Nån som ska ned till Trollhättan?

Vem e Tage?
Han'tage ???
Nån som vill äta och dricka något innan matchen?
Obehagligt inför kvällen: Blindstyren Peter Hampus tar sig åter in på Studan. Ska det vara omöjigt att bli av med den karln???

Nystedt som huvuddomare tycker jag dock brukar vara ok, men vad hjälper det när han måste leda runt Hampus på planen?
Jag går på O´Learys innan matchen
O'Learys? Jag gillar Bullittburgare och Alexanderpizza bättre.
Kanske en öl på alexander skulle funka.
Samsas om en plats så ska jag hinna dit på en öl.
Den är några gubbar som skall till O'Learys på lite samkväm. Jag bestämmer mina koordinater när jag bättre vet hur många småhuliganer jag skall basa över.
Japp ett beslut skulle vara bra börjar bli sugen på en öl.
Jag är Gubbe=O´Learys men kommer till matchen
Äh, vi ungdomar säger Alexander. OK? Jag hoppas vara där innan 6.
Ok kör alexander mkt bättre mat o billigare
1,20 på Sirius och 6.50 på Gripen. Till och med spelbolagen behöver På Spåret-kassetter. Jag ska försöka avhjälpa problematiken och jinxspela lite på Trötthättorna.
Sitter i en stuga i fjällen och försöker hänga med vad som händer via mobilen. Någon som har inside om laguppställningen ikväll? Brukis? Är Olle och John friska? Hur är det med Hellans ljumskar?

Ni som har tippat publiksiffror får dra bort 1 eftersom jag inte kan vara på plats ikväll.

Fortsätt tänka långsiktigt blåsvart...det verkar vara rätt taktik!

Sitter i en stuga i fjällen och försöker hänga med vad som händer via mobilen. Någon som har inside om laguppställningen ikväll? Brukis? Är Olle och John friska? Hur är det med Hellans ljumskar?

Ni som har tippat publiksiffror får dra bort 1 eftersom jag inte kan vara på plats ikväll.

Fortsätt tänka långsiktigt blåsvart...det verkar vara rätt taktik!

Olle/John är friska ja. Hellan boy mer osäker om jag fattat det rätt.

1,20 på Sirius och 6.50 på Gripen. Till och med spelbolagen behöver På Spåret-kassetter. Jag ska försöka avhjälpa problematiken och jinxspela lite på Trötthättorna.

Du milde! Det kräver nog en bokning av hemmalaget (= 5ggr på X2)
Vägrar att underskatta Pasjkin. Jag tror på en tight match med lite utrymme, 4-2. Publik: 1850.

[quote1230653453=Erlingmark]

[/quote1230653726]

Jepp, som Siriusfan (och gubbe) är man ju härdad. Allt kan att gå åt h-vete precis när som helst.
ingen vacker match men väl 2 poäng. sirius såg lite loja ut stundtals men gjorde jobbet, så att säga.

INGEN JÄVEL KOMMER HIT OCH TAR POÄNG! , som sagt :)
ingen vacker match men väl 2 poäng. sirius såg lite loja ut stundtals men gjorde jobbet, så att säga.

yes jag tog trippeln!
Gripen kan omöjligt vara lika loja en gång till! I princip det enda som engagerade (P. Hampus går utom tävlan!) var ett par vederstyggliga handskar som skrämde barn, farbröder & fick glöggen att härskna.

[quote1230653453=Erlingmark]

[/quote1230669992]

Ja, du får ju inte de oddsen på samma bolag... Men bandyodds har en tendens att vara vansinnigt disparat bolagen mellan.

I övrigt kan följande noteras från matchen:

Nästan ingenting. men det är ju det som är så jävla skönt med denna årgång bandyhjältar, de vinner plattmatcher mot dynggäng så enkelt.
Men 1-1 var väl schysst? Skärpning krävs faktiskt i nästa match.
Som sagt skärpning krävs till bortamatchen, skrämmande att man blir så bortskämd....

Men det här var en riktigt tråkig bandymatch, men det är seger som räknas....
Vägrar att underskatta Pasjkin. Jag tror på en tight match med lite utrymme, 4-2. Publik: 1850.

Helt ok tips.
En riktigt tråkig tillställning men fan vad skönt med 2 pinnar. Stabilt rakt igenom.
Usch vilken skitmatch. Tur att Gripen såg lika trötta ut som vi.

Tage har börjat hetsa upp sig nu... lite roligt. Han har till och med lagt ut min adress på bandysverige.se Stackars man, han har nog inte alltför roligt!
Fast jag kan ändå se det positiva i att Sirius faktiskt kan vinna matcher trots att de inte spelar speciellt bra. Ingen vidare underhållning idag, men väl 2 pinnar. En vinst i bortamötet så trycker vi in över 3000 på studan mot bajen.
Tage har börjat hetsa upp sig nu... lite roligt. Han har till och med lagt ut min adress på bandysverige.se Stackars man, han har nog inte alltför roligt!

Usch, vilken sorglig gubbe... Ser för övrigt fram emot kommentarerna på UNT:s forum...

[quote1230672761=garligur]Tage har börjat hetsa upp sig nu... lite roligt. Han har till och med lagt ut min adress på bandysverige.se Stackars man, han har nog inte alltför roligt!

Usch, vilken sorglig gubbe... Ser för övrigt fram emot kommentarerna på UNT:s forum...

Dom kan du nog glömma Tage gnällde på bandysverige att han inte fick skriva på unt.
[/quote1230673208]
Kul att se Brukarn på TV igen. Det var ett tag sedan. men vad fan tog det åt dig? Jiddra om SM-final på prajmtajm nationell TV?!?

Med den oerhört kraftfulla jinxen kommer följande scenario att inträffa:

Sirius gör sin bästa grundserie i mannaminne och slutar klar tvåa efter Edsbyn. Hammarby lyckas ta sig upp på sista slutspelsplats via en lex Tramsin-straff i slutminuterna av sista omgången. Edsbyn väljer Väners i kvarten och Sirius får stryk mot Brajen i två raka.
Blev distraherad av att jag höll på att frysa arslet av mig, så hann inte se så mycket av matchen.
;( Lite småtrist var den iaf, men det är ju alltid bra att vinna dom matcherna också.
Var ser man tv inslaget
Var ser man tv inslaget

Här. Nice reportage. Sicken Bruk-jinx dock.
...onödigt med två länkar till samma klipp. Tog bort min!
Näää, jag jinxade ingenting, jag var mycket modest. Och om jag möjligen jinxade någonting så skyller jag helt och hållet på klippningen.
Och nu när jag sett inslaget själv så kan jag säga att det var klippningen. Frågan var om jag kunde föreställa mig att Sirius skulle spela SM-final något av de kommande åren som finalen är spikad på Studan. Inte i år alltså.
Upplevde lite tidig -90-talskänsla idag. Gott om publik och lite avmätt väntan på att Lomanov skulle leverera. Idag är det Eskhult som många suktar efter vilket är roligare då han är Siriusfostrad.

Ingen höjdarmatch men på något sätt ser det riktigt bra ut ändå. En härligt stabilitet i laget och man blir så jäkla glad bara av att se dem. Kul för Maya att få näta mot sin förra klubb.

Brukarn skötte sig med den äran i TV4 för övrigt.

Känns som det kan bli hur mycket folk som helst mot Brajen, lätt över 3000 i alla fall.
Det enda som var surt med inslaget i TV4 var att de klippte bort det snyggaste målet. :(
Så jävla skönt med vinst i den här matchen som bara skulle vinnas.. Annars tycker jag att man kan ta med sig publiksiffran, som var omgångens näst högsta, från denna drabbning. Riktigt kul att Uppsala-publiken börjat hitta till Studan och det finns ju som sagt alla förutsättningar för att matchen mot Bajen kan bli en riktig publikfest! Viktigt inte minst ekonomiskt!
Nu kan jag iofs inte se inslaget av någon anledning, men underrubriken "första slutspelet på 14 år" kan ju inte stämma? Vi var väl i slutspel förra säsongen också?
Kvalspel.
2006 och 2007 spelade vi kvalspel till slutspel. Det är iofs nästan slutspel, men inte riktigt. Jag var nöjd med TV4-inslaget för övrigt, jag fick ju lägga ut orden ganska ordentligt.
inslaget är utmärkt, gåshud sista sekunderna när man hör oss skandera "för vi är sirius..."

fan att man ska vara på kanarieholmarna den 6:e.....
Javisst! Det var skitbra Bruk, jag kunde bara inte låta bli att jävlas lite ;)
Fan att jag också eventuellt missar Brajen-matchen. Hur fan kan jag i så fall lyckas att missa Bajen hemma två år på raken? Sirius-Bajen var den enda hemmamatchen jag missade förra året.
Utmärkt insats, Bruk!

Men klarade vi inte slutspelskvalet & blev helt avklädda av VePe Norra i avgörande matchen?
Snyggt Sirius, Snyggt Bruk!
Tack för ett bra hålligång, Ni bidrar starkt till att det blir fest på Studan. Vi gjorde ingen bra insats (förutom resultatet som vi inte tittar på) utan får slipa på några detaljer och vara mer konsekventa i vårt spel.

Kul med mycket folk!
Nån som ska ned till Trollhättan???
Har sån dålig koll så jag knappt vet var det ligger på kartan. Förutom nånstans i västsverige.
Börjar bli lite tröttsamt (men ack så underbart) med dessa ständiga kommentarer från ledning och spelare i klubben "Vi spelar inte så bra, men motståndarlaget kommer inte upp till sin normala kvalité) som vi fått höra nu nio matcher i rad. Kanske det är dags att inse att det är vårt spel som gör att motståndarna inte lyckas med någonting?
Hursomhelst, härligt med ytterligare en seger, även om jag tyvärr missade matchen.
Dags att vara skönt gubbig en sån här dag.... Det är 13 poäng ner till kvalplats med 13 omgångar kvar!!!
Dags att vara skönt ungdomlig en sån här dag.... Det är bara 4 poäng upp tills vi har en, rent statistiskt, slutspelsplats. Förra året räckte det nämligen med 24 p!!!

Dags att vara skönt gubbig en sån här dag.... Det är 13 poäng ner till kvalplats med 13 omgångar kvar!!!

Det är kul att du försöker, men det där låter inte så läskigt faktiskt.
Fast det var ju inget konstigt med Bruks uttalande. Dom pratade ju innan om tre års final på Studan kvar och Bruk sa att det kändes inte omöjligt att Sirius är i någon av dom. Solklart tycker jag.
Omöjligt och omöjligt... Ingenting är ju som bekant omöjligt, men för att ta sig till final ska man vinna mot en av the big four över fem matcher i en semi. Men, visst, om Sirius kan vara med och slåss om rysslandsdropouts nästa silly. Och ingen snor årets profiler. Och så vidare. Jag är ledsen att vara en partypooper, men jag tror verkligen inte på Sirius i final de närmaste fem åren. Men jag är sjukt nöjd om vi kan gå till slutspel, och kanske till och med semi!
Webbradio på fredag mot Gripen http://www.sr.se/vast/

Omöjligt och omöjligt... Ingenting är ju som bekant omöjligt, men för att ta sig till final ska man vinna mot en av the big four över fem matcher i en semi. Men, visst, om Sirius kan vara med och slåss om rysslandsdropouts nästa silly. Och ingen snor årets profiler. Och så vidare. Jag är ledsen att vara en partypooper, men jag tror verkligen inte på Sirius i final de närmaste fem åren. Men jag är sjukt nöjd om vi kan gå till slutspel, och kanske till och med semi!

Naturligtvis blir det ingen final för oss vare sig i år eller nåt annat år. Men det är ju inget konstigt med det, de flesta svenska bandylag spelar ju inte SM-final.
Sluta snacka finaler och ladda för nästa match borta mot Gripen, den kan bli svår nog, spelet var inte direkt lysande hemma mot Gripen
Nej, jag tror heller inte på någon final inom synhåll. Men grejen är att det numera faktiskt finns på kartan. För bara ett halvår sedan verkade det mindre sannolikt än att månen skulle trilla ned.
Härligt alla BlåSvarta!

Imorgon bullar jag upp med en stor flaska välling till lill-grabben och så bänkar vi oss framför UNT:s liverapportering, har redan blivit en tradition här hemma!!

ex17: Faan va härligt att se dig tillbaka!!
Apoteket är huvudsponsor för matchen i morgon. Losecregn i halvtid?
Erra, Tack, när ska vi luncha?
OK, ikväll blir det 3-3. Surt. Men bra ändå, såklart!
Tre poäng i ett dubbelmöte är aldrig att förakta. Men det är så svårt att vara gubbig i dessa tider, att jag drömmer om en uddamålsseger, dessutom öppnare än sist. 6-5 till de goda???
Självklar dyngmatch idag. Sirius taktik kommer säkert att vara att inte göra några misstag och Gripens taktik kommer att vara att inte göra några misstag. Enskilda spelares fart och effektivitet på hörnor kommer att avgöra. Sirius vinner med 3-1.
Lite jobbigt att vi står utan både ex17 och Hellboy (är det skada på ex17 eller är det tillökningen som väntar?) Jag har hela säsongen oroat mig för den tunna backuppsättningen, nu blir det intressant hur vi fyller de här luckorna.

Jag tippar, min vana trogen, förlust idag (så kanske jag blir förlåten för min tankösa optimism i TV-rutan). Tidigt 0-3-underläge, därefter jämna steg upp till 4-6 som blir slutresultatet.
x17 har en ersättare på gång.
År 2002 föll vi faktiskt med 13-0 i Trollhättan. Tänker vara lite ungdomlig och tippar att vi klarar oss bättre denna gång....dags för första krysset kanske? Typ 4-4.

Åååh, det minns jag på ett smärtsamt sätt. Jag stod faktiskt i Vänersborgsklacken på Zinken den matchen, och Vänersborgarna stod och fnissade och häpnade om vartannat över hur ett lag kunde vara så uselt att de förlorade med tvåsiffrigt mot lillebror från Trollhättan. Jag gömde min blåsvarta halsduk så gott det gick.

År 2002 föll vi faktiskt med 13-0 i Trollhättan.

Där har vi oxå en lista att knåpa ihop...
Värsta Siriusminnena? Jag tror jag knåpat ihop en sådan lista som publicerades på Skåpet en gång i tiden. Det har nog tillkommit några sedan dess (men de duggar inte särskilt tätt nuförtiden). Skulle dock föreslå en ny tråd på ämnet i [link=http://www.vastrasidan.se/ny/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?5]det här forumet[/link] om folk vill skriva av sig, så vi inte kapar den här viktiga tråden.
2-3. Det blir stenhårt.
Vi vinner....
Är det Josse som är ersättaren???

10 Pasjkin på våra Josse!!!!
Jobbig match ikväll, tror på hmm... ska vi säga 4-4 ?
Vi har tack och lov varit väldigt befriade från skador hittills.
Minst sagt tveksam start får man väl säga...
Den Gripen som slog oss med 13-0 för några år sedan är väl inte samma lag som idag, f ö är Sirius mycket bättre än det lag som spelade i denna omänskliga förlust.

Är det några från Västra sidan som är på plats i Trollhättan???

Siriusvinst gav iallafall 1.50 på Lången.

S L
Tveksamma starter är vi ju vana vid, bara slutet blir gott
Minst sagt tveksam start får man väl säga...
Ser väl helt ok ut i ht efter den starten.

Pinsamt för ÖSK. 1-8 i ht mot SAIK och deras mål gjordes av Linus Forslund som man fått låna från just SAIK, då är det klasskillnad.
Fy fan vad bra...!!
Nu har UNT stängt av sin chatt. Btw: Don't feed the trolls!
Stackars Tage, nu får han inte gnälla längre... Fan, jag kämpar hårt för gubbigheten... men det är svårt nu!!!
Drömmen vore om de avskaffade möjligheten att kommentera för all framtid. Man lackar ju svårt på fåntrattarna.
Jag tycker att UNT borde ha inloggningskrav med krav på namn och avatar (på sig själv), så kanske man skulle undvika alla patetiska påhopp från diverse internettroll.
Men idag har jag ju inte ens "vuxenmobbat" Tage. Måste vara svårt för honom nu.
4-8. Det vore inte helt fel med årets första tvåsiffriga-seger. In med två till nu innan slutsignalen.
Det har du ju visst det! Det bestämmer inte du.
Jag gillar dialekten på webradion: "Här kommer hönan".
Jag tycker kommentarerna är lite underhållande. Iaf när det går bra för Sirius, när det går dåligt känner jag som disteffe.
Ah fräscht. Intranätet har slutat funka. Kommer bara in på den här sidan.
Jag blir rätt så less på att höra vissa kommentarer. Bland annat från Fjanzet, vem fan är det som orkar hålla på? Någon som känner sig skyldig..?
Hehe, Byn-Villa blev väl 18-2 eller nåt förra året. Står 16-2 just nu.
Big Badda Jabba Dooo! 9:e raka segern! Vilken jävla segersvit!!!
Vackert blåsvart, så jäkla imponerande!
Jaså, matchen är slut nu? Vad blev det? 4-8 eller nåt sånt va?
16-2 till Stålmännen över ÖSK. Klasskillnad.
16-2 till Byn. Ja, jävlar... Jag kan inte direkt säga att jag tycker synd om Villa.
Vilken härlig start på året =)
FInt. Törs man hoppas att Bollnäs klarar av att slå Västerås hemma imorrn så andraplatsen kryper lite närmare?
Kul att Sirius vann. Trist att chatten stängdes av...
/Bandytjejen
Skön seger, trist att chatten stängdes men hur orkar ni tjafsa om/med fjantarna?

Sirius HEJ!
Jag är så pantad att jag satte mig vid datorn för att lyssna på radion men sen glömde bort det och gjorde annat istället. Skönt med en vinst till iaf.
Tja, själv tjafsade jag inte ens. Nåja. Så kan det gå ibland.
Farbror, hjälp mig.... Jag orkar inte hålla fanan högt längre!!! Jag svek "På spåret" och satt istället framför datorn. Slutspel, here we come!!!!!!!!

Skön seger, trist att chatten stängdes men hur orkar ni tjafsa om/med fjantarna?

Sirius HEJ!

Jag har öppnat en tråd om det i "ovidkommande", tog friheten till det.

S L
Det är 12 pinnar ner till slutspelsstrecket... det är nästan sjukt!!!!
Svårgubbat, men vi måste!!!
Du har rätt... inget annat än att bita ihop. Men jag tror det blir lättare efter de tre raka förluster som kommer nu!
Det som känns skönt är ju att vi utan större problem kan ta tre raka förluster nu, vilket det naturligtvis kommer att bli. Det känns orimligt att tänka sig att vi kan skrälla mot storlagen igen. Men fy fan vad det är härligt att vara siriussupporter i dessa tider! Helt underbart!

Det som känns skönt är ju att vi utan större problem kan ta tre raka förluster nu, vilket det naturligtvis kommer att bli. Det känns orimligt att tänka sig att vi kan skrälla mot storlagen igen. Men fy fan vad det är härligt att vara siriussupporter i dessa tider! Helt underbart!

Ord! det är så larvigt underbart att heja på blågult nu så jag hoppar omkring på nåra slags ulliga gulliga rosa moln. Detta är inte likt mej så det känns lite onaturligt.
Blågult?
Misstänker att det ska vara blåsvart...
Har vi en closet-bolticsupporter ibland oss!?
Nu har jag gjort bort mej, jag skyller på ölen igår...blåsvart ska det vara inget annat. Nu ska jag stå i skamvrån och repetera siriusramsor i några timmar.