Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Kontrakterade spelare

"Sirius informationsansvarige, Tobias Forss lät idag meddela att Eskhult, Werner och Hellqvist väljer fortsatt spel i IK Sirius Bandy och är således klara för nästkommande säsong"

Trevliga nyheter!!!

Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos

Toppen!

Jag vill tro att (nästan) alla i truppen vill vara med på den blåsvarta raketen även nästa säsong.
Annars vore de väl dumma? Alla vill väl vara med? utom Muhren möjligen.... men vem bryr sig
Betänk dock att framgång lockar till sig blickar från de fyra "stora"...
Ja men vem vill lämna ett skepp på väg framåt? Knappast för att rumla in i en gammal gurkburk som luktar unket väl?
Fördelen inför nästa år är att Brajen inte lär ha en spänn att handla för. Sandviken är också i ett ganska trångt läge.

Skulle vara om Byn är intresserade av nån. För som sagt, vem vill spela i en gurkburk?
SAIK har ju sin hall klar till nästa säsong liksom Vänersborg. Kommer säkert att kunna locka en del spelare.
Brajen har väl sällan haft deg nog för sina bakverk??
Näe, så därför sitter dom i SMETEN nästa år!! Tror det kan bli ett riktigt BAKSLAG!!!
å vem vill flytta till Sandviken och tvingas sitta på lilla puben där varje lördagkväll....
alla bruksorter suger
Västerås är Sveriges största bruksort
Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin

Skönt att behålla Sudden!
Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson

Det lutar åt okval 09/10 också =)
Fall skrev nytt kontrakt, ett år till
Skulle gärna vilja att Sälen krattade också.
Härligt, Lasse!

Det är knepigt att förhålla sig till oKval & halv trupp så här års!!
Bara för att jag gillar listor:

Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson
Fall
De goda nyheterna bara fortsätter...

Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson
Fall
Wiberg
Oj, det var en skräll (att han fortsätter alltså). Kul.
Maya då? Han som bloggar och har sig, han vill väl stanna kvar ett år till?
Bara att peppa Maya. Han verkar fundera över livet i stort. Högst upp på önskelistan är att Super-Sälen skriver på.
Ord!! Super-Sälen måste kontrakteras, här och nu!
kan ingen litterär jäkel göra ett officiellt "krita för fan" brev från västra till maya eller sälen båda två för den delen.. bara en tanke jag fick..
Ett öga in i framtiden säger att det är på backsidan det kan behövas förstärkningar så jag hoppas på att Kyller tar ett år till i rampljuset.
Sälen får gärna fortsätta men på något konstigt sätt så lyckas IKS alltid att ha en bra målis och Jeppe är absolut ett framtidsnamn som jag inte vill se förlorat till hälsingland.
Det känns ändå tryggt att jag har min zooask i tryggt förvar för tillfället. Jeppe rosade ju inte marknaden när han stod i år direkt, även om han har en lovande framtid, bla bla. Vi får se om han blir landslagsaktuell, farbror. =)

Om ingen orkar skriva ett officiellt "skriv på!"-brev så kan vi väl mana på det i någon ramsa?
Jeppe fick stå en hemmamatch och den vann vi. Så han kanske inte rosade marknaden men åtminstånde spridde tulpaner och nejlikor .
http://www.siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=340 jadå!
Super-Sälen!
Man blir glad.
Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson
Fall
Wiberg
Säleby
Now THAT'S good news!
Toppen!
Väl skrivet Sälen!!
Strålande..

...och synnerligen svårgubbat!
Fick nästan en tår i ögat. Fan va vackert sälen.
bra sälat!
Fantastiskt!
Svårgubbat.... han är lite för ung fortfarande... Mycket kvar att lära!!!
Mer konkret, vad betyder 1+1? Att han kan bryta kontraktet efter ett år, under vilka premisser?
Borde man inte bjuda in tänkta nyförvärv till Uppsala på tors? Först middag på Eklundshof med Slottskällans öl + snaps och sen match på Studan där Sirius spelar drömbandy inför 7000 maniacs. "Ja, grabbar, så här har vi det i Uppsala."
Va ska vi med nyförvärv till? Möjligtvis för att bredda truppen. Jag vill att ALLA dessa hjältar ska fortsätta
Jag med, inklusive Rosa!

Nyförvärv pissar jag på, jag vill att alla spelare skall vara så underbara som dessa. Inga jäkla divor alá fotbollsstjärnor. Däremot skulle jag inte tacka nej till en hörnskytt alá Hörnqvist!!! Det är det enda som vi saknar... typ.
Rosa får inte sluta!
Så är det bara!
Ska Rosa sluta? Nu när han äntligen har hamnat i ett bra lag? Killen kastar ju bort sin karriär.
Ingen får sluta! Om sisådär 40 år glider samma fantastiska lag runt med klubborna som käppar och rundar junisar från alla möjliga tramslag som voro de rundningskoner!
Rosa har väl sagt det till media en sisådär fem gånger. Men jag var på honom efter matchen i går och försökte göra allt för att han ska fortsätta. Hoppas han gör det alltså. "Ok, du är 40 år, men du har ju en kropp som en 20-åring och har hamnat i ett grymt lag. Klart du skall fortsätta - på isen!"... Han gillade stämningen i alla fall, helt makalös. ;)
Jag tycker vi saknar en riktigt vass sniper/distansskytt.
Knutsson får ju som sagt inte ruttna i allsvenskan. Han kanske är en plantboll socialt, vad vet jag, men skjuta kan han. Han skulle eventuellt få en av 25 hörnor på mål i alla fall.
Som sagt, jag tycker vi saknar en hörnskytt. Wiberg känns som en "sniper", men inte alltid.

Knutsson har ju själv deklarerat att han inte ska ruttna i Allsvenskan. Men en av 25 hörnor på mål lät inte som något bra facit. =) Någon som har seriös koll på om han är en bra hörnskytt? Kravet ska i alla fall vara att han kan skjuta +180 km/h. Det vore guldvärt.
Vi kanske, hemska tanke, behöver en ersättare till Maya också. Vem?
Nejsch, Maya stannar... Men först vill han fullfölja säsongen. Sedan kan han nog krita lite.

Tycker annars att Virre och Maya är lika varandra, bara det att Virre är kall just nu och Maya het. Maya har väl haft sin livs formtopp i år helt enkelt.

Som sagt, jag tycker vi saknar en hörnskytt. Wiberg känns som en "sniper", men inte alltid.

Knutsson har ju själv deklarerat att han inte ska ruttna i Allsvenskan. Men en av 25 hörnor på mål lät inte som något bra facit. =) Någon som har seriös koll på om han är en bra hörnskytt? Kravet ska i alla fall vara att han kan skjuta +180 km/h. Det vore guldvärt.

Det jag menade var att Sirius inte lyckades sätta en enda av typ 25 hörnor igår. Knutsson är rent statistiskt elitseriens bästa hörnskytt med sina 12 hörnmål i år. Ett mer än Hedqvist och det i ett bonkegäng. Totalt satte han 40 baljor och blev fyra i skytteligan. Så, ja, han är en vass skytt.
Problemet är att Knutsson inte behöver flytta om han bara åker några mil österut. Vi måste få honom att åka ytterligar några mil österut i så fall.....

Knutsson har haft erbjudanden tidigare, men valt att stanna i ösk. Sånt tycker jag är starkt, men till slut ledsnar givetvis en spelare....

Jag tycker han skulle göra sig mycket bra i en vacker blåsvart dress säsongen 09-10!!
Jag tycker inte man ska säga ett dugg om Sirius hörnskytte i måndags. Fem cm snö på isen gör att man behöver en skyffel istället för klubba för att få iväg bollen. Däremot kan jag tycka att vi ofta är svaga på hörnor vid bra förhållanden också, så jag håller med Jointen.
Vetlanda hade en dryg handfull hörnor i exakt samma väder och fick större delen av dem på mål. Två-tre av dem var riktigt farliga och wobblade runt på mållinjen. Vi har satt en del hörnor i år i vanligt väder, men utan att ha helt på fötterna statistiskt skulle jag tippa att vi är åtminstone på undre halvan i serien när det gäller att förvalta hörnor till mål. Med ett vassare hörnskytte skulle vi kanske ha 10-12 mål till över en säsong. Det är en dimension som jag då inte skulle tacka nej till.
Håller med helt och fullt där.
Kan vi få behålla det här kanongänget till nästa säsong så kommer jag sova tryggt. Att sedan komplettera med Bella, lill-Sigge och Mickelsson så skulle SM-finalen 2010 bli en blåsvart klang och jubelfest, vilket det i och för sig kan bli ändå.
Jag vill ha en eller två nya backar. Framåt är det gott ställt men om Kyller inte skriver på så ser det tunt ut bakåt.
John, hur menar du nu? ;-)
Antagligen att det bara är du och Pappa-Pirre som kan agera mittlås + ev. Hellboy, om-om-om nu Kyller skulle lägga skridskorna på hyllan, vilket jag inte tror eller hoppas på. Och då gäller det att inte du eller Roos blir skadad eller avstängd, för då ser det faktiskt tunt ut. Foppa i Unik får väl hoppa in då. Ytterhalvor är det annars gott om... ;-)
Joint hann först.

Men det kanske finns yngre förmågor att plocka in. VSK kör ju med en tonåring som libero. Vart är våra superkids? Eller så kanske det där med att spela med libero tas bort så löser det sig iallafall.
Olle G?
Jag som bara ser matcher glömmer bort så lätt. Förlåt Olle.
Jag fattar inte det här med "libero". Jag har alltid trott att det är en extra defensiv back, ett sista mittlås helt enkelt, men har för mig att BigB eller nått hävdade exakta motsatsen. Hur är det egentligen? :D

Olle G... Hmm, han tycker jag lite synd om. Han kanske kan spela där framöver. :D

Edit:
"Libero har en fri roll och har friheten att befinna sig överallt på plan. Liberon ska i regel behärska såväl försvars- som anfallsspel. Defensivt används libero ofta som en sista utpost framför målvakten och ska borga för en extra säkring bakåt. Liberon ska också vara en extra anfallsspelare och följer med i attackerna framåt. När Västtyskland blev världsmästare 1990 använde man en libero centralt i en tremannabacklinje i spelsystemet 3-5-2." Källa: Wikipedia.
"Libero är ett varumärke för blöjor. Produkterna marknadsförs av SCA:s hygiendivision.

Libero finns som allt-i-ett-blöjor i sju olika storlekar för barn med en vikt av upp till 30 kilogram. Byxblöjor finns upp till 26 kilogram. Libero Night Comfort är nattblöjor för barn och ungdomar upp till 60 kilogram."

Källa: Wikipedia
Lustigkurre.
Ah, det kanske är skillnad mellan en bandy-libero och en fotbolls-libero?

"Libero är ett varumärke för blöjor. Produkterna marknadsförs av SCA:s hygiendivision.

Libero finns som allt-i-ett-blöjor i sju olika storlekar för barn med en vikt av upp till 30 kilogram. Byxblöjor finns upp till 26 kilogram. Libero Night Comfort är nattblöjor för barn och ungdomar upp till 60 kilogram."

Ah, jag har alltså fortfarande chansen att prova Libero Night Comfort.

Ah, jag har alltså fortfarande chansen att prova Libero Night Comfort.

Jag vet inte det jag:
"Ungdom, ofta förknippat med tonåring, är den period då man fortfarande är ung, men inte längre barn (förutom inom juridik om man fortfarande är under den myndighetsålder som är satt i den stat man bor). Ibland räknas människor i åldern 13-25 som ungdomar."

Jag var libero på min bandytid men inte visste jag att man hade privelegiet att få använda blöja under tiden.
Libero i bandy är en klar nyckelposition. Bollnäs Andreas Westh ser jag som seriens främste. Edberg i VSK kommer bli nästa stora libero.

Libero i bandy är en klar nyckelposition. Bollnäs Andreas Westh ser jag som seriens främste. Edberg i VSK kommer bli nästa stora libero.

Jag förknippar främst Westh när han skulle backa med putande arsle (hade han måhända blöja?) för att stänga Wiberg från att hinna upp bollen innan kortlinjen. Fast Wiberg var snabb och klippte upp bollen i taket från nollvinkel. Då såg Westh bra löjlig ut. Jag kan vid närmare eftertanke ha sett honom göra en del bra saker också.
Westh var bra för nåt år sedan men är numera för långsam
Westh vann VM åt Sverige och tog 2 poäng av oss på Sävstaås.
Spelade han ensam? Impressive.
Inget vidare om hela blåsvart blir uppsnurrat av en spelare, om det så är Nord, Syd, Öst eller Westh
Jag vill kanske ha påfyllning i försvaret, kanske ha Berlin tillbaka (oavsett vad vissa tycker), och kanske även någon ung talang i stil med Roffe. I övrigt behöver vi inga förstärkningar. Lägg pengarna på att skicka hela truppen till Budapest istället, så många gånger de vill. Det är de otroligt väl värda!
Bella får gärna komma tillbaka, läge att fråga Lill-Sigge eller Mickel om de vill komma "hem"?
Bella! Mickel!
Mickel är ju redan hemma i allra högsta grad, glöm, släpp, och tänk inte på honom mer. Lill-Sigge hade varit nice, men inte till vilket pris som helst. Vill inte ha någon ny ekonomisk kris-repris, men det är nog ingen risk med nuvarande kompetenta personal i klubben. Bella får gärna komma hem...

I övrigt tycker jag vi har talang i Hugo, som till nästa år förtjänar att slussas in i A-laget mer och mer i och med UNIK:s degradering. Vad händer med Olle G? Han är kontraktlös och borde vilja få speltid? Har sett lite dyster ut på senare tid... När spelade han en match senast?
Säg någon som vill byta lag nu när vårat lag har blivit så bra?
Vilka jäkla nicks.
Jag tycker, trots Pirres träff senast, att en riktigt vass skytt vore kul. Om Kyller slutar behöver den platsen fyllas.
Intressant inverterad platsannons i NA http://www.na.se/artikel.asp?intId=1459640&wpa=klubbarna-star-pa-ko-for-tomas-knutson

Universitet har vi. Bra tränare har vi. Slutspelslag är vi. Och tjejen kan väl omöjligt hellre vilja bo i PH-landa än i vår by?
Det finns väl risk att Loafers SK kliver in i budgivningen när deras säsong är slut.
Loafers går ju back i år igen var får de stålar från och vem vill spela i deras fula matchställ
Ska inte gurkorna panta burkar långt in i maj för att få råd med kast med liten boll-boten?
Hmm Mickel flörtar hej vilt med de goda via UNT. Kan det bli så att klubben får vifta vilt för att bli av med friare efter säsongen. Men det går ju inte att säga nej tll en sådan spelare,om han kan tänka sig att spela för en femma och en bump dvs.
Jag snappade upp detta redan tidigare ryktesvis. Just trivseln i staden kanske kan få honom att spela för peanuts. Ännu bättre trivdes sambon om jag förstått det hela rätt och det är väl tjejen som bestämmer?
Jo så brukar det vara, då tycker jag vi räknar in honom redan nu. Välkommen hem Mickel.
Fast jag vill ändå ha en till back om Kyller lägger bollen i hinken.
Då stänger jag av Kyller från Kraxet. Det orkar han aldrig hantera.
Hot från Don Farbror i framförda med lätt gung på överkroppen och knäppta händer bakom ryggen borde han lyssna på.
Way to go, Don Farbror! Skjut ut underkäken lite och lås käkarna i viskväsposition och glöm inte Johns överkroppsgung. Mikko kan fixa hästhuvud vid behov.

Vad gäller Mickel kan han ju börja jobba för de goda redan i morgon. Ryktet att tjejen hans skulle föredra Uppsala framför Ovanåker är ju ingen dunderskräll direkt.

Att få se Mickel i blåsvart vore sjukt läckert! Hoppas, hoppas..
Mickel är välkommen tillbaka men då får han först låta bli att sänka oss i denna semifinalserie
alternativt sänka lönen ännu mer & ta med sig Liiw!
(övar på tung-gunget!)
Well, när snart kontraktslösa spelare kör med lovord av andra klubbar så brukar det väl vara en förhandlingslist i nivå med "titta-en-fågel-finten"?

Mickel ligger högt på min önskelista. Mycket högt.
En av de vassaste sillysidorna är ju Jimmys bandysida. Pasjkin, Bella och så då Mickelryktet kopplas löst till blåsvart.

Kan bli en högintressant silly men jag har ingen brådska. Hur konstigt det än kan låta så vill jag gärna besöka Edsbyn på tisdag (för fjärde gången denna säsong!).

http://jimbobandy.nu/silly/ryktessidan.html

Well, när snart kontraktslösa spelare kör med lovord av andra klubbar så brukar det väl vara en förhandlingslist i nivå med "titta-en-fågel-finten"?...

Dock får man väl säga att dagens utspel i UNT måste betraktas som aningen "otajmat"? Hade jag varit röd-blå supporter/tränare/lagkamrat/... hade jag blivit aningen småsur.

Men för mig får Mickel gärna bära en stjärna på bröstet nästa säsong...
Kanske dags för en:

Mickel kom hem
Vi vet du längtar efter oss
Kom innan semin är slut
kära Mickel
Klockrent Erlingmark! Den kör vi på lördag!
Pasjkin känns ju som man skulle kunna avvara... (Vilken lyx att skriva så..) Inte direkt en spelare man tänker på i samband med Berglunds kollektiv.

Mikkels intervju skriker ju kontrakt lång väg!
Pasjkin har ju varit ett "hett skrik" inför alla säsongen utom just denna. Leve Uppland! Bella, Nilsson & Mickel blir bra truppbreddning!
#44 är personligen informerad om att en underskrift krävs för fortsatt Kraxande!
Hammarby Bandy säger upp ALLA kontrakt med sina spelare inför nästa säsong skriver SvD. Kanske finns någon där som har ambitioner och är tillräckligt bra för att kunna platsa i Sirius.
Jupp, men dom lyckas väl som vanligt med någon slags ekonomisk trollkonst som gör att dom kan skriva kontrakt med ännu fler landslagsmän nästa säsong?

Även Broberg borde väl rensa lite i lönekostnaderna?
#44 nästintill lovande mig ett nytt kommande år efter slutsignalen i går. Rosa envisas dock med att han ska sluta. Inte bra, men man får respektera "gubbens" beslut.

Jag var som sagt tidigare inne på Bajenspåret och tycker att man kan fiska upp någon därifrån. Fatta vad med pengar detta slutspel har inneburit för Sirius. Gött mos.
Det finns ju dom som hävdar att vi var ytterst nära att skriva med Karlsson. Det skulle kunna gå för sig....
Gärna David Karlsson från Bajen!

Låt Rosa slippa ett par månader av försäsong. Han är bra nog att låta vara med ändå!

Viktor Broberg? Räcker han till? Tycker nog han på den här sidan nyår (och lite till) tyvärr varit rätt svag.
Gärna Olof Englund från Bajen! Rosa kanske kan ragga med sig honom? Vet inte hur starkt Bajenhjärta han har, men tror inte det är lika stort som X:ets. Där har vi en grym back alltså.

Virre har tyvärr stått i skuggan av Maya den här säsongen, men det är klart han håller? Det har han visat i många säsonger. Tycker han är väldigt lik Maya dock. Skulle vara skönt med en bössa framåt. Knutsson låter rent spontant vettigt.

Kan man hoppas på att Hugo slussas in i A-laget i år? UNIK åkte ju ut och Rosa lägger nog av.

Hur blir det med Olle G? Kontraktlös. Kanske svider att säga det, men håller han måttet? Tveksamt va? I och för sig har vi inte jättebred trupp men har han lust att vara kvar ens?
Englund, Spjut och Karlsson är spelare från Bajen som man skulle kunna tänka sig
Gärna Spjut. Hur har han haft med speltid i bajen nu senaste tiden egentligen?
Sudden lär väl kunna locka hit någon Koch (kock) från sin Selånger-sejour? Kochen i Broberg var ju ett härligt utropstecken i början av säsongen. Om inte annat så är Kochen i Bajen är också okej.

Pasjkin känns inte som någon stämningshöjare att ha i laget. Rätt divig har jag uppfattat det som. Men det lär ju Maya veta mer om. Pasjkin har inte rosat marknaden denna säsong men har ju tidigare bevisat vilken målspruta han är.
Vore roligt om någon av våra egna påläggskalvar kunde tuffa till sig och ta en plats. Närmast ligger väl Martin Wiberg och Norvik. Båda visade emellanåt riktigt bra takter i UNIK under säsongen men saknade stabiliteten. Hoppas någon av dessa tar steget och kan utmana om en plats i A-truppen på allvar.

Sen verkade UNIK iofs rätt visset skött med dålig tändning i många matcher och åkte ner ett pinnhål i seriesystemet. Dags att rensa och föryngra? Ett par av "gubbarna" gjorde ingen människa glad. Tydligen var ju ett par spelare "befriade" från de långa bortamatcherna. Låter lite befängt. Bättre att låta ett lag svetsas samman och jobba ihop sig.
Jag har fullt förtroende för vår sportavdelning när det gäller att få in rätt PERSONER och inte bara bra spelare. Grejen med Sirius i år är ju själva lagbygget. Jag vill inte se några hybrisryck - vilket jag inte tror det kommer att bli heller - och inga allmänna lycksökare. Jag hoppas fokus kommer bli att ersätta de som eventuellt lägger av/kvistar med bra spelare och kanske spetsa med en målskytt av Knutssons/mickels kaliber och ytterligare en klassförsvarare. KInte för att de vi har har varit dåliga, utan mest för breddens skull.
Det här med Mickelsson? Vad är grejen? Vet han att han inte kommer att få förnyat kontrakt eller?
Bajen lär dessutom ha samma trupp nästa säsong som i år. De börjar väl med att ge typ X:et, Spjuth etc hyfsade kontrakt och sen nedåt i fallande skala till 17-18 pers skrivit på. Sen är det väl inte omöjligt att några rika gubbar slänger in några millar för att få street cred på Kvarnen. Kan vara värt det, då kan man trycka "södergamäng" på visitkortet. Zzzz...
Byn vill nog gärna förnya kontraktet med Mikkel. Själv kanske han satsar på att istället förnya kontrakten med sin dam, och då är vi ligga ruskigt bra till.
Vet inte om den här varit uppe tidigare och om detta är rätt tråd men hittade en text med Rosendahl:

http://www.dn.se/sport/bandyn-lindrar-sorgen-1.821253
Klart Mickel är intressant av byn, en av deras mest tongivande spelare i år...

Shit, sorglig story med Rosa. Han får då fortsätta bearbeta sin sorg genom bandyn, kan det bli bättre? Sen att han spelar utan lön, häftigt... Nog för att han förtjänar en ordentlig avtackning! Västra borde köpa något och ge på supporterfajten, om han kommer då?
Mayborn "vill" stanna enligt UNT.

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=880934,00.html
Söderfors sliter i många utav UNIK:s yngre spelare. Förhoppningsvis väljer de att stanna kvar i UNIK och förstklassig träning med Sirius.
Skulle Olle G inte få förlängt kontrakt med Sirius skulle det inte förvåna mig om han väljer UNIK trots att det blir spel i Div. 1. Jobbet här i stan lär väga in. UNIK verkar kunna få ett starkt lag som förhoppningsvis kan ta sig upp tilll Allsvenskan direkt.
Heya Maya! Kontinuitet är ballt.
Olle känns väl lite för bra för att "harva" i div 1....

Olle känns väl lite för bra för att "harva" i div 1....

Definitivt! Olles energi och "terriervilja" kombinerat med förmågan att göra nytta på i stort sett alla platser i laget borde väl vara egenskaper som de flesta lag önskar förfoga över i sin trupp. Vore synd om Olle skulle lämna de stjärnprydda...

Olle G är okej men kanske ingen toppelitseriespelare. Men absolut för bra för Div.1!
Spännande vecka följer. En hel del som ska sitta ner med sportisarna. En del intressant surr i "det-vore-kul-att-köra-en-säsong-till"-riktningen på krogbollen igår. (Där för övrigt Sirius hyllades i pausen)
Krogboll låter som en idrott för mig!
Krogboll låter helt OK var spelas det?
Tja i morgon hålls väll matchen på Katalin om jag inte har helt fel.

Krogboll låter som en idrott för mig!

Äh vafan smartrumpa! Korblogg menade jag ju.
Är det gosskörens egen blogg eller vadå?
Nej, det måste vara nötbloggen
Farbror! Mikko borde fastna i filtret!
Sirius succé ger miljonresultat
Ohh kittlande läsning måste man ju säga. Snygg bild också.
Jag ser nu mer positivt på fallet Kyller. Gossen var och handlade ("Jag köper ut åt Eskhult" Bah, det gamla tricket!) på kraxet trots att han är tydligt informerad om sakläget (att han är Kraxet utan tills det att underskriften är på plats).

Om nu bara CarlApan är lika vass på att fälla med paragraf som med bentackling så kan vi invändningsfritt använda oss av indirekt avtalsskrivning med vår vän #44.

Jag ser nu mer positivt på fallet Kyller. Gossen var och handlade ("Jag köper ut åt Eskhult" Bah, det gamla tricket!) på kraxet trots att han är tydligt informerad om sakläget (att han är Kraxet utan tills det att underskriften är på plats).

Om nu bara CarlApan är lika vass på att fälla med paragraf som med bentackling så kan vi invändningsfritt använda oss av indirekt avtalsskrivning med vår vän #44.

Avtal genom konkludent handlande måhända?
Går det att köpa presentkort på kraxet. Funderar på att krydda mitt erbjudande om kexchoklad till #44

Låter tillämpligt och oantastligt! Praxis är väl 2+1?

[quote1237916759=CarlApan]

[/quote1237917086]

Läs och gläds. Denna dialog kan omöjligt föras rörande något annat svenskt lag.
Skräck om sant!

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4AV_ID=885049,00.html

Elakartat Limphot om ohall skulle inträffa.

[quote1237916759=CarlApan]

[/quote1237917445]

Så sant så sant. Om jag inte missminner mig så var HD mycket tydliga på den punkten i NJA 1984 s. 212, och i NJA 1998 s. 314 utvecklade de sitt resonemang genom att göra en analogi till BrB kap.22 rörande landsföräderi vid liknande avtalsbrott. Ett ganska kontroversiellt resonemang men den juridiska expertisen är överens om att inga behörigheter eller befogenheter överskreds
Det första man läser när man kollar på kommentarer är:

"Bra
Mer pengar till kulturen. Sporten får så att det räcker!
Av: Johan"

Gäsp...
Ser för övrigt framemot när JuristApan ersätter våra stekare på kansliet. :)

Ser för övrigt framemot när JuristApan ersätter våra stekare på kansliet. :)

Man tackar. Det är mitt mål också.

Fan gällande den där unt-artikeln så blir jag ännu lyckligare över att få ha upplevt den här säsongen UTOMHUS!
Hur mycket kan en juste träningshall egentligen gå lös på? Det borde inte behöva vara några enorma summor.
Håller med, en träningshall borde vara prio 1 och dessutom vara en ganska blygsam summa för kommun och näringsliv att gå ihop om. Tak och väggar på bandyplanen vid Gränby skulle kunna ordningsställas på kort tid om viljan fanns. Matcherna skall naturligtvis spelas på en arena med publikkapacitet (läs utomhus på Studan).
Jag håller med, men det som kan sätta käppar i hjulet är ju förbundets krav på att matcherna ska spelas inomhus. Det får ju till följd att man kanske inte vill lägga pengar på träningshall i Gränby när man sedan "måste" lägga pengar på en hall för matchspel.

Övervakningskommitén av konkludent handlande meddelar ytterligare en observation av kontraktsbekräftande beteende.
Om jag inte har helt fel så gäller hallkravet preliminärt från 2013, men bara vid dåligt väder. Är det bra väder skulle det fortfarande vara tillåtet att spela utomhus. Vi får väl se hur lång tid det tar för Bajen att få en hall, det lär väl styra hela regelsystemet...
.....Vi får väl se hur lång tid det tar för Bajen att få en hall, det lär väl styra hela regelsystemet...

Nej, Detta kommer endast att påverka vilka former av dispens Hammarby skall få....
Ah, det är så Tramsin jobbar. Han skippar den subtila diskrimineringen och går rakt på den flagranta.
Jupp, det spar tid och skapar fördelar på många plan när dom lydiga måste göra saker som dom gynnade inte vill/kan göra.

Övervakningskommitén av konkludent handlande meddelar ytterligare en observation av kontraktsbekräftande beteende.

Överträdelsen är nedtecknad. Det ser mörkt (läs ljust) ut för nr 44.
Hot om ett saftigt skadeståndsbelopp borde kunna sätta eld i baken på den gode Håkan. Alltså ett inköp kan jag möjligen tolerera, men när det hela upprepas, då bör vi inte tveka att "stämma i bäcken", eller snarare Fyrisån!

Farbror, jag utgår från att bevakningen har intensifierats!!
Alla söta Susannor som jobbar i kassan är djupt engagerade i denna viktiga sak.

(en poäng för den ytters vaga låtreferensen eller artisten eftersom jag inte säkert minns vad låten heter)
Hmmm... mycket vagt!!

Anna Kaffepanna skrev visserligen Owe Thörnqvist om. Och Dagny jobbade ju på Kafé 7an. Och Thomas Ledins kassörska jobbade i snabbköptet och var vad jag kan minnas namnlös.

Hoppas inte bevakningen är lika vag!!
Det sägs att Bella har kontrakt? Jag hade fått för mig att det var slut med den saken.
Då har vi ytterligare en avbockad på checklistan.

http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=886396,00.html

(Bruten länk, men någon ungdom vet väl hur man gör med sånt)
Trevligt med kontinuitet!!
Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson
Fall
Wiberg
Säleby
Jeppe B

Då har vi ytterligare en avbockad på checklistan.

[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=886396,00.html[/link]

(Bruten länk, men någon ungdom vet väl hur man gör med sånt)

Bra med Jeppe, Blir spännande att se om han kan utmana Sälen nästa säsong.
Landslagsstjärna kan tänka sig spel i Sirius :D :D :D
Patrik kommer om det ges en hygglig elitserielön....hmmm.
Då är vi där igen....lönekarusellen.... NEJ, säger jag, vi behöver inga fixstjärnor!
Vi ska inte bygga ett lag på etablerade bandystjärnor. Vi har en stjärna, hemvändande Andreas, det räcker gott. Sen bygger vi vidare med killar typ Sudden, Mayborn....m.flera...som blir stjärnor hos oss. Det smäller högre, och är mer framgångsrikt än ett lag med en massa fixstjärnor.
Sluta ropa efter de etablerade....leta fram lite tips på utvecklingsbara spelare istället....
Som sagt, det smäller högre!
Tat lugnt, Forssen och Josse är ganska sansade
Efter att lyssnat på Herr Berglund tror jag att risken för att Patrik Nilsson hamnar i blåsvart är tämligen liten.
Risk? ;o)
Nä men, Patrik Nilsson i Sirius är nog inte så troligt, nej...
Vårsol.... det borde börja sjungas i trädkronorna utanför Fågelsången!!! Farbror, farbror ge oss en sång!! (Eller åtminstone lite kraxiga rykten).
Bäst att ringa & kolla om #44 har smygfikat ngt idag
Han ska inte ens ha en kopp te, utan te i, om han inte ritat på!!!!
Farbror: Ring och kolla med Susannorna. Porta Kyller! Inget kontrakt, inget fågelkrax!!
Jajaja...men tänk på hans fina söner som lirar bandy, de får ju nästan inte se sin far i veckorna på vintern. Jag skänker en stor tanke till sönernas mor som i alla år har stått för marktjänsten. Starkt!

Jag förstår Kyller till fullo om han vill dra sig tillbaka som elitspelare, och istället få vara med sina barn.

Men fan ta honom om han skyller på något annat i förhandlingarna .... för då är det färdigkraxat......och inte bara på Fågelsången!
Listan blir allt trevligare:

Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson
Fall
Wiberg
Säleby
Jeppe B
Mickelsson
Yeah, det andas kontinuerligt utan dess like!
Haha ingen dålig lista. Shit!
Vad tror ni händer med de spelare som ingått i truppen 08/09 men som i dagsläget inte fått kontrakt? Dessa är:

Rosa - slutar
Norvik - 19 bast, lär ju vara kvar för framtida syften
Hugo - se ovan
Kyller - vem vet egentligen?
Olle - hänger löst?
Broberg - slutar?
Maya - har ju sagt att han vill stanna
Roffe - var visst nåt krångel med hans plugg i Finland. Ingen verkar veta nåt i dagsläget. Inte han själv heller.
Kul med Micklesson!
Känns faktiskt mest bäst därför att vi kan locka till oss spelare ifrån Edsbyn. Sedan ska han väl kunna peta in några bollar också.
Kul som sagt.
Hade hoppats på att en blåsvart Påsk Hare skulle komma med lite nytt godis! Det saknas en fyra - fem karameller i mitt ägg...

Det är det där med hallfrågan. Innan vi fått ett klart nej från kommunen vågar ingen skriva på. Ingen riktig bandyspelare vill ju spela inomhus!!
Jörgen jönsson tänker väll lägga av!? Ska vi inte satsa?
Håkan Kyller rapporteras få fika på Fågelkraxet även i år. ;)
Han klarade alltså inte av att motstå Farbrors utpressning?
Står även i UNT nu.

Farbror får fortsätta skaffa hållhakar och fotbojor på spelarna. Utpressning ger ju bevisligen resultat!!
Härligt Kyller! Känns tryggt med intakt försvarslinje.
Hoppsan, blev en dubbelpost i ren glädje.
Mycket bra. En låda Kexchoklad kommer levereras som utlovat från underknapad.

Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson
Fall
Wiberg
Säleby
Jeppe B
Mickelsson
Kyller
Grymt! Jag har aldrig längtat så mycket till bandyn vid den här årstiden förut!
Härligt kyller! Insåg han månne att han var körd i en rättsilg process rörande hans kontraktsbrott!?
KungKyller! Tack!

Härligt kyller! Insåg han månne att han var körd i en rättsilg process rörande hans kontraktsbrott!?

Hmm börjar tro att Västra har kompetens att ta över valfri myndighet utan problemas.

Hmm börjar tro att Västra har kompetens att ta över valfri myndighet utan problemas.

Så länge vi gör det på ett jävligt fult sätt och under bordet så är jag på.

[quote1239724858=John]

Så länge vi gör det på ett jävligt fult sätt och under bordet så är jag på.
------------------------------------------------
Finns det något annat sätt?

[/quote1239743425]
nu har vår bitska lilla pirayas kontrakt varit utgått sedan mars... krita nu för fanken.
Jag ser hemskt gärna att det löser sig på universitetsbiten för Roffe, han vill jag hemskt gärna ha kvar i många år. Pirayan har gjort sin livs säsong och spelat över sin normala förmåga i Blåsvart, så varför inte fortsätta den utvecklingskurvan? Går han till Väners, blir jag mycket förvånnad. Och går han dit så kommer han landa på 15-16 strutar säsong 09/10.
Roffe Roffe stanna!
roffe och maya = två unga och mycket lovande killar. behåll för skråen!
Ja! Vi vill ha Roffe kvar!
Så där,

http://siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=389
Jaaa! Härligt Virre!
Guld! Skrev ju om det i fel tråd för en kvart sen. Man äe sämst. Nu har vi ju i stort sett samma lag som förra året. Det är bra. Just nu ser det ut så här va?

In:
Mickelsson

Ut:
Roffe
(Rosa)

Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson
Fall
Wiberg
Säleby
Bergelin
Mickelsson
Kyller
Broberg
Eller snarare:

Sirius Bandy 2009/10:
Eskhult
Werner
Hellqvist
Boivie
Roos
Sundin
Nilsson
Fall
Wiberg
Säleby
Bergelin
Mickelsson
Kyller
Johansson
Broberg
Ajuste!

In:
Mickel

Ut:
Rosa (lägger skridskona på hyllan)
Roffe (flyttar p.g.a plugg)
Maya? (Gripen, VSK?)
Olle G? (ÖSK)
Jaa!!!
Just det ja, Olle glömde jag! Maya räknar jag inte som en förlust än, han har ju faktiskt fått ett kontraktsförslag. Varför ska vi ha en sån liten trupp egentligen? 16 spelare tycker jag är nån för lite.
Håller med! 16 låter ruskigt tunt. Fast jag antar att det finns en tanke med att det skulle bli lättare plocka in juniorer om det blev namnbyte eller hur det nu var??
Det handlar nog mer om pengar.
Fast på Mickelkonferensen sa nån (Berglund?) att de lika gärna kunde ha 17 i truppen "om det är så". Vet inte riktigt hur det blir "så" men då var inte truppstorleken ristad i sten.
Varför man nu ska hålla på och rista in sånt i stenar. Det lär ju ta minst en dag om det ska bli snyggt.
16 spelare låter väldigt tunt, men jag trodde ju att förra truppen skulle bli för tunn, och det blev den ju inte riktigt. Vi hade till exempel en hygglig spelare i Olle G som fick stå utanför hur länge som helst. Det ska bli oerhört intressant att veta vem den 16:e spelaren blir. Bör vara någon klasslirare. :)
Förr i tiden tog det veckor och månader, fast då skulle det ju till runor, kors och ormar o sånt där!!

Berglund reste stenen, Garligur ristade runorna

Det handlar nog mer om pengar.

Alltså...jag är överlycklig för att Viktor satsar vidare!
Kanon!!

Viktor är en spelare som jag alltid tycker går in med hjärtat även i matcher där inte målen alltid trillar in framåt...lite som man brukar säga om Henke Larsson i fotboll...en forward som också gör ett stort defensivt jobb!!!

Dessutom en spelare med ett blåsvart hjärta som varit med de tunga åren och lirat mindre glamourösa matcher och som man verkligen unnar en extra kick i ett Sirius på uppgång. Hoppas verkligen Viktor och Mickel hittar kemin igen efter ett par år på var sitt håll.

Nu tycker jag faktiskt att vi kan glömma Maya och sikta framåt...

Slutligen önskar jag att vi skriver ett långt kontrakt med Roffe när han slutfört sin juristexamen!!
(Märkligt att man måste ha 200 högskolepoäng som bandyspelare för att förstå offside-regeln?? Eller är det bara för att kunna ha relevanta argument att framföra till linjedomaren??)

Jag är ruskigt glad ikväll!!!!! Heja Viktor! Heja Sirius!
Olle K var ju ganska duktig på att argumentera med domaren. Roffe är bandyns svar på Olle K - En matchvinnare
På sistone har jag hört väldigt mycket rykten om Patrik Nilsson och Sirius. Är det så att man "dumpar" Maya och Olle för att ha råd med Nilsson?
Det känns väldigt svårt att tro på de där envetna ryktena då det inte känns som han passar in i Berglunds tänk riktigt. Fast killen är ju en sjukt duktig och effektiv bandyspelare så jag har svårt att inte hoppas lite iaf. Fast det kanske går för lätt att ta sig till finalen med PN i laget...
Nog skulle Nilsson kunna passa in. Samtidigt är det ju mer rykten kring Pasjkin o blåsvart... Och Pasjkin däremot, ser jag inte alls som en som passar in.
Jag tror inte att Nilsson är ett rykte med substans. Ej heller Pasjkin.

Antagligen krävs det mer än två-tre Eskhultlöner för att Nilsson skall vara nöjd.
Tycker ändå att Pasjkin känns lite spännande och han har väl kommit tillrätta rätt så bra med sina struligheter. Kanske skulle en Siriusal omgivning passa bra?

Herr Nilsson namnteckning känns väldigt avlägsen.
No Maya,
http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=908030,00.html?from=puff
Tråkigt...men det kändes ganska väntat med tanke på att det dragit ut på tiden!
Mm, tack Maya och lycka till.

Pasjkin på gång kanske?
http://ttela.se/sport/bandy/1.467090
Tack Maya!
Instämmer i tackandet.

Onekligen en färgklick som försvinner. Men med en sugen Broberg så blir det knappast något försvagning. De är lite för lika i spelstilen för att det skulle fungera bra.

Däremot ser jag ett stort problem, vem ska blogga nu?? Nästan så man kräver att Olle signas, bara av den anledningen!!
Tråkigt, ja. Åker han hem till Vänertrakten kan det ursäktas, bara han inte blir Gurka.
Det är trevligt att vara Gurka, så det så!
Mest surt i mina ögon (läs smaklökar), surt och beskt som ättiksgurka!!

Näe, tacka vet jag Bostongurka, dom gör sig bäst när dom är hackade i småbitar :-)
möjligen trevligt att vara gurka men gurkor är inte trevliga
Jodå det finns massor av grukor som är goda och trevliga! Däremot kanske det finns en del rötägg förlklädda som herr gurka.
Ang. artikeln om Maya i UNT så står det att "nu är minst två platser öppna i truppen".

Räknefel av reportern eller ändrad strategi från klubben?

!5 klara och 16 lika med full trupp var det senaste beskedet.
>>Big Spender
UNT är ju alltid helt chansartade. Det där ska du nog inte fästa så stor betydelse vid.

Däremot ser jag ett stort problem, vem ska blogga nu?? Nästan så man kräver att Olle signas, bara av den anledningen!!

Hoppas att bloggandet fortsätter på något vis. Iaf för mig som var ny supporter förra säsongen var just sådana saker jättekul, att kunna få följa med lite "bakom kulisserna" eller vad man ska säga.

Trist att han lämnar, hade hoppats på fler säsonger. Men hemlängtan är jobbigt. Tack iaf, och lycka till i fortsättningen Maya! :)
Ja vad falls, jag kan inte direkt vara besviken på honom för att han lämnar på grund av hemlängtan. Så...tack Maya.

Forza Virre!