Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Hammarby

Snart är det dags för denna match och jag skulle nog tippa på att det blir såväl jämn som storpublik. Jag skulle nog inte bli försvånad om det blir över 3 000 åskådare om Sirius vinner dubbelmötet med Gripen. Det blir Håkan Sjösten som dömer matchen och han har ju varit med länge.

S L
Dra ifrån 1 åskådare eftersom jag är uppe i fjälltrakterna. Oavsett det så tror jag faktiskt också på uppåt 3000. Trettondag, perfekt väder och Hammarby på andra planhalvan, det kan inte gärna bli bättre!
Ja, 3000 börjar faktisk kännas som en skamgräns. Otrolig nog.

Dra ifrån ev. 3 åskådare då jag kan befinna mig nere i Skåneland. Hoppas jag hinner hem till denna drabbning! Det blir en häftig match..
Allt under 3.000 är en stor förbannad skam. Jag KRÄVER 4.000 personer. Däremot tror jag det är enda chansen på den siffran, för vi får torsk med 3-6
Jag ska dra med nån granne tänkte jag, om alla gör det blir vi många
Jag ska ta med min fru + tjata på min farsa att ha ska med. Fast han kommer att utgubba alla här.
Håller med om att 3000 känns lite som en skamgräns på tisdag, även om det känns rätt bisarrt att diskutera de siffrorna i samband med sirius bandy.
Visst borde det bli minst 4 000 på tisdag om vädret är ok. Tror dock tyvärr att segersviten bryts.
Fast blir vi 5 000 och vi vinner så kan jag stå ut med mitt felaktiga tips.
Jag vill gå. Men jag vet inte om jag orkar med nervositeten. :)
Haha, garligur vet vad man ska göra för att bota nervositeten. ;)

Jag tycker att allt under 3000 är dåligt en sådan här match. Shit, önskar att jag kan se matchen. Vore förjäkligt att missa en hemmamatch...
Jag tror inte att du behöver vara nervös Emmchen, det finns ju inte en sportkeps att vi kan vinna mot Bajen igen. Ett Bajen som dessutom blir bättre för var match som går. På annandagen hade vi väl ärligt talat en hel del flax utan vilken det hade blivit ett ett helt annat resultat.

Men det hindrar ju inte att vi alla ska gå till Studan och heja fram våra hjältar och göra det till en riktig publikfest! 4000 på läktarna! Minst! ALLA till Studan!
Lägg på en på dom där fyratusen för nu är jag hemma från asien och har planerat att skrika så mycket så att mina inre organ ska gå sönder. 7-6 till de goda.
Fyra låter bra, hoppas att minst hälften skriker på Sirius
Vart tog mitt inlägg vägen? Blev det något fel så att det aldrig skickades eller kom det någon gubbig moderator och tog bort det? ;)

Då säger jag väl det igen då. 5000 i publiken, minst! Kom ihåg vart ni hörde det först.
Stämmer tiden 13.15 på tisdag? Röd dag men ändå.
Jag tror det kommer locka färre bajenfans och publiksiffran blir under 3000 pers.
3612 blir det. Och faktiskt, vinst igen.

Jag tror inte att du behöver vara nervös Emmchen, det finns ju inte en sportkeps att vi kan vinna mot Bajen igen. Ett Bajen som dessutom blir bättre för var match som går. På annandagen hade vi väl ärligt talat en hel del flax utan vilken det hade blivit ett ett helt annat resultat.

Men det hindrar ju inte att vi alla ska gå till Studan och heja fram våra hjältar och göra det till en riktig publikfest! 4000 på läktarna! Minst! ALLA till Studan!

Fast jag tror att jag nog är nervös ändå... är nog något av en optimist, hur naivt det än må vara.
tjena
Många som tyckte att Hammarby var bra senast. Hammarby vinner inte om Sirius spelar lika bra som mot Gripen. Jo, motståndet är bättre men Sirius var enormt bra. Sen var inte Hammarby bättre än Sirius på annandadet. Sirius var det bättre laget medan Hammarby visade upp bättre prestationer från enskilda spelare. Viktors skott är luriga. Stort självförtroende... och sen lackar han klubban så att bollen inte ska skruvas. Den fladdrar som en häxpipa. Jag är övertygad om att Sirius har 60- 70% chans att vinna. Hoppas och tror att Rosa gör premiär. Hans skridskoåkning, balans och fart kan behövas. Tror att det är ett triumfkort som Sirius slänger in på tisdag.
Garligur... du är så ungdomligt optimistisk nu för tiden. Vad har hänt? :-)
Bandytjejen... du har inte varit med så länge. Ett blå-svart hjärta har genomlidigt många hjärtattacker genom åren. Det bara blir så. *s* Men va fan. Det ska väl vara lite spänning i livet.
Inte varit med så länge och sett matcher... däremot har jag ju en svag uppfattning om hur det gått tidigare år... :)
Björklingebon kan mycket om bandy och är en kille man har respekt för men det är faktiskt inte rimligt att ha Sirius som favoriter till segern på tis. Hoppas på en schysst publiksiffra (2500?) och att vi kan hålla jämna steg både spel- och målmässigt. Det känns nog så svårt.

Ord!

60-70% är knappast troligt. Det vore kul att se lite rörliga bilder från Gripenmatchen.
Ja vi ska väl inte vara alltför optimistiska, nån gång vänder det och det är läge nu...
Jag tror han menade 6-7%. Det är min uppskattning också!!
Öppen match, 2700 på läktaren...
4-4 efter upphämtat 1-3 underläge från första halvlek

Jag tror han menade 6-7%. Det är min uppskattning också!!

...eller något mellan dessa tal. Jag tror nog att ett blåsvart skott till 14ggr ( ca 7%) är speltvång.
Svenska spel ger 2.25 på Siriusseger och 1.95 på Bajenseger. Intressanta spelmöjligheter alltså om Björklingbon/garligur står för sina värderingar.

Jag tror väl som de flesta andra här att det kommer att bli mycket svårt att vinna på tisdag. Å andra sidan så har ju faktiskt Sirius tidigare under säsongen visat att de kan vinna matcher som inte ens Kniv-Jonas skulle tippa på, så något slags hopp finns det väl ändå...
Underskatta aldrig Kniv-Jonas optimism!!

Eftersom han är på Gotland, tippar jag åt honom. 9-2 till Sirius!!! (Och 5344 åskådare).

Bah, skyll på andra! Jag skall genast ringa Kniv-Jonas & säkra en dementi.
hehehehe... Jag tror ju alltid på Siriusvinst och det gör ju att mina spelsystem brukar spricka. Men jag vann iaf 823:- sist...*s*. Igår när jag skrev 60-70% hade jag tullat en hel del på whiskyflaskan. Jag reviderar mig till 59-69% chans till Siriusvinst. Glöm inte att jag var till Trollhättan och se Sirius spela skjortan av Gripen. Visserligen annat motstånd nu men Sirius såg mycket vassa ut. Årets målsumpning vad dock när Broberg ville ge ett mål till Maya, som tack för senast. Två siriusspelare fria med målvakten och inga försvarare så långt ögat kunde nå.... och då väljer Broberg att passa Maya som blir lite överraskad och skjuter i stolpen. Ödmjukheten själv. Lite mindre ödmjukhet i matchen mot Bajen så ska det nog gå. Fan... jag tror på vinst och ska spela några kronor i morgon. Svenskaspel har ingen större koll på bandyodds.
Sju bussar är beställda av hammarby. Blir en hel del publik.
Ödmjukhet göre sig icke besvär, vi vill se ett djävulskt taggat blåsvart
Jo det gäller att IKS inte är loja imorgon, minsta lojalitet och det är kört...
Sju bussar! Då gäller det att västra är på topp så vi slipper skämmas.
Dom får gärna ha 14 bussar.... Under förutsättning att dom betalar i entrén. Man vet ju aldrig med Brajen....
Ska bli så sjukt kul, har sån extrem bandyabstinens just nu och kan knappt vänta till imorgon. Har lyckats få med mej iaf två stycken som aldrig varit på bandy förut.
Jaha, fjällsemestern åt fanders p.g.a influensa, och 3000 kr rätt i sjön. Men som plåster på såren så kan jag iaf vara med imorgon och sätta publikrekord på Studan.
Det ska ju enligt uppgift dra in någon form av temporär värmebölja imorgon också! Det talas om mysiga 2-3 minusgrader vilket känns ganska mycket mer angenämt än dagens 13. Dock risk för snö.
Här är den lätt bästa vädersidan på nätet. Prognosen just nu är 4 minus, och snön börjar falla vid 14-15-tiden sådär.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Uppsala/Uppsala/time_for_time.html
Lagom till andra halvlek.
Vad var det för match förresten där det var strålande solsken precis innan match men precis till matchstart vräkte det ned tung blötsnö och vidare under hela matchen, detta var väl tio år sedan eller nåt eftersom vi fortfarande stod på "bortaläktaren", Vetlanda????
Mmm perfekt bandyväder!! Dessutom UTOMHUS!!!!
Fy vad gubbig Eskhult är, nästan garligur-varning på det här ju. ;)
Men det är svårt att begripa Lillis upprördhet, det är ju inte Sirius som sätter odds på matchen. Hammarby ÄR favoriter. Pucko!
Nu har våra vänner norrmännen flyttat fram snöfallet en timme till kl 15! Perfekt!
Nu kunde jag inte sova längre. Först bandyfrukost och sedan smäller det. Hur mkt brajen än är favoriter kan ja hålla med lillis om att det är märkligt att åttan är så favorittippad mot trean. Skitsamma nu ska vi vinna i alla fall!

Woho en ny stjärna fick jag också - det ser jag som ett gott omen.
Nu när man läst alla självsäkra/skrytsamma/nedlåtande inlägg från Hammarbyfans på div forum så vore det så underbart skönt om Sirius kunde kämpa sig till poäng i dag.
Förresten, är det nån som ska göra nåt innan matchen? Vi tänkte dra ner till Alexander kl 11.30, är det öppet då?
EDIT: De öppnar tydligen 16. Finns det nåt ställe man kan gå på för typ pizza och stöl innan? Gärna hyfsat nära.
Palermo får det bli. De öppnar 11.

Underskatta aldrig Kniv-Jonas optimism!!

Eftersom han är på Gotland, tippar jag åt honom. 9-2 till Sirius!!! (Och 5344 åskådare).

Lessen Farbror garligur har tagit mitt tips rakt av.
Alexander öppnar 11 idag men dom har massor av bokningar
Fasen att man inte ar pa Studan. Halsningar fran Prags flygplats. Betalar hutlost for Internet och sitter och gapar. Snart kommer polisen... LEVE SIRIUS. Vi ar battre an under det tidiga nittiotalet. Tank om vi gar till semi och far mota Bajen. Kan bli runt 6-7 000 i en avgorande match... UNDERBART... JAAAAAAAA.
Kära nån!! Hur skall man nu kunna gubba?
"det blir inte nervöst" jo pytt. Milda tid.

Om det hjälper någe, så var det minst lika nervöst för oss som följde matchen på ett hackigt sverigewebben, 630 mil ifrån vad som såg ut som ett knökat studan...

Bland annat så frös bilden precis när Eskhult var på väg att servera Mayborn i slutet -- Panikattacken var total tills bilden kom tillbaka med firande Siriusspelare...

Tack som f-n, jag trodde inte att jag skulle få uppleva matcher med 4000 personer på Studenternas IP. Jag är rörd. Over and out.
Bit ihop Farbror!! Nu är det viktigare än någonsin att inte rubbas i vår gubbiga tro!! Ungdomarna pratar så konstiga saker numer... Nåt om SM- och semi- och... Ungdomligt oförstånd!! Själv är jag dock beredd att konstatar att vi slipper kvala i år!!!!

Bah, då är påverkad!!
Vilken är egentligen den längsta raden av raka vinster under en säsong i högsta serien? Orka googla liksom, måste ju dyrka Sirius för mig själv.
Grattis till Mayborn som gjorde det avslutande målet.

S L
SM-Guld, SM-guld, SM-guuuld. SM-guld, Sm-guld Sm-guuuuuld

Nu börjar man ju nästan på fullt allvar fundera på final. Så otroligt jävla fantastiskt. Det var riktigt jobbigt efter reduceringen till 4-2, då kändes det som att det var kört. Jag var helt säker på att dom skulle komma ikapp och förbi. Sen fattar jag inte hur Hammarby kunde undgå att göra mål när dom fick spela med 2 man mer. Riktigt jävla starkt att hålla tätt dom 10 minuterna. Vid 4-4 ville jag bara lägga mig ner och dö. Och sen... är jag mållös.
Alltså, jag är orolig. Det här går alldeles för bra, det måste finnas någon hake med det hela. Men skit samma vad som händer i fortsättningen, jag ska ta med de här 10 raka segrarna och låsa in minnet i en liten ask som jag ska bära med mig till jag blir gammal och skruttig.
Jag är orolig för att om det till slut blir en förlust, vilket det borde bli någon gång, är spelarna så vana vid att vinna att dom lägger sig ner och dör och förlorar ännu fler matcher efter det.
Jag kan inte dra mig till minnes att jag har sett ett Sirius som vid kvittering med fem kvar tänker att "fan, det här fixar vi" och trummar på. Jag är också rörd, precis som ex17!

Sälen och Werner outstanding idag, och när man stått och gubbat i 88 minuter över att Limpan måste visa mer i sådana här matcher...

Stark uppslutning av fotbollsspelarna idag också. Fem kontrakterade, ett nyblivet utlandsproffs, en före detta legendar och minst en ur tränarstaben. Det är kul att vara blå-svart nu för tiden. och det är kul att hålla på ett lag där spelarna har så mycket klubbkänsla att de går på de olika sektionernas matcher och hejar.

Sirius HEJ!
Vi kan inte förlora, det är omöjligt.

Det här skall firas med ungsfalukorv alà hemkunskap.
Stort grattis alla blåsvartingar, förbannat kul att sirius går så bra ( hoppas sviten håller sig till och med den 15/2 :=)

Hur bra är sirius? har ju bara sett dom här i arenan, då spelar man visserligen bandy till skillnad mot många andra lag men vi vann ju grovt, så det är liksom svårt att bedömma utifrån det, hoppas jag får möjligheten att se sirius någon mer gång innan Byn kommer till studan.

Just nu ska vi fortsätta köra över bollnäs, 4-1 i htid, och jag ligger hemma 100 meter ifrån matchen sjuk, SUCK

blir det Sirius - Edsbyn två matcher på studenternas i vår? gärna det gärna det
Farbrors målgest på UNT's förstasida är inte att leka med....
Ganska kasst gjort, men något är det ju iaf.

http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?&d=77816&a=1362740&lid=is_mediaplayer_search&lpos=0
Helt underbar match. Svårt att fatta faktiskt. Otroligt coolt att Säleby aldrig förlorat med Sirius. 12 segrar!
Stora kramen!!
SÅåå jävla skönt!
Vad var det jag sa? Många griniga gubbar här som trodde att första förlusten skulle komma. hehehehehe... Men gubbig optimist är visst inte heller fel. Lillis öste beröm över sirius och var missnöjd med sitt eget lags insats och särskilt vid 5 - 4 målet. Jo, Jennifer Wegerup (heter hon så) från Aftonbladet var på plats. Hon ser bättre ut på bild och sa inte ett ljud. Håkan Lundh håller låda, som vanligt. Förresten.. vann visst 735:- på några säkra bandymatcher idag. Tippade med hjärtat.
Werner vill jag framhålla som bästa spelaren i Sirius. Säleby är sveriges bästa målvakt. Klart slut och över. Loppo!

Werner var magisk! Hans klart bästa match i snygga tröjan!
Missa inte heller farbrors glädjeskutt 0.33 in i klippet.

Werner var grym!
Var finns jag i rörliga bilder??
Sakuls länk ovan
http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?&d=77816&a=1362740&lid=is_mediaplayer_search&lpos=0
Sjukt bra Sirius. Får rysningar när jag ser bilderna.
Japp Werner skulle haft pris!
Åja ingen ödmjukhet, du gjorde rätt bra ifrån dig

Fan så härligt med över 4000 på läktarna och ett jäkla drag och en spännande match in i slutsekunderna, kan idrott bli bättre än så här???????????
Farbror, gubbig glädje är, tillsammans med skadeglädjen, den enda sanna glädjen.
Sälen är nog Sveriges absolut bästa målis just nu. och Werner, jisses, har han varit så het i blåsvart tidigare?
Hellboy, Nilsson och Wiberg gjorde ett storjobb.

Fan vad jag är glad!
Farbrors jubel på UNTs bild från matchen går inte av för hackor
Läge för en favorit i repris, så här skrev dissteffe för lite knappt ett år sedan.

Nu vänder det! Om 15 år kommer alla att prata om senvintern 2008 som grundlade Sirius storhetstid. Tvåsiffrig vinst i de 6 sista matcherna räddade ett gäng som var helt uträknat. Den pensionerade sportchefen på UNT minns: "Alla tvivlade på Sirius utom jag."

Mer från UNT jan 2023:

Dagens fråga: Är Sirius dominans farlig för svensk bandy?

Carolina Gynning-Fosshaug, tränare i div II-laget Västerås/Tillberga United:
-Det är bara att inse att de övriga klubbarna i Sverige under överskådlig framtid inte kommer att komma i kapp. Personligen tycker jag det är beklagligt.

Håkan Ramsin, materialförvaltare, Danmarks bandylandslag:
-Jag uttalar mig inte om svensk bandy. Jag har inte satt min fot i Sverige sen SM-finalen i Göteborg 2009.
UNT:s anmärkning: 2009 års final är bland äldre bandyvänner mer känd som "Det Stora Fiaskot".

Bilden på Fall (nr 13 i UNTs bildspel från matchen) är grym!
Enligt "Slin" på bandysverige.se är denna segersvit rekord:

"Tio segar i rad utan poängförlust är rekord för Uppsala laget.
Men säsongerna 1961 och 62 spelade Sirius 15 matcher i rad utan förlust men, men då inågr några oavgjorda resultat. Sviten tog slut i och med finalen 1962 då Sirius förlorade."
Underbart välregisserad bandydag. Överbetyg till alla!
Äsch bättre kan de!

Äsch bättre kan de!

Det var det finase jag har läst sedan konfirmationen! Väl gubbat

Tack som f-n, jag trodde inte att jag skulle få uppleva matcher med 4000 personer på Studenternas IP. Jag är rörd. Over and out.

Tack själv! Du är extremt värd att få uppleva detta efter alla år i blåsvart och den storartade återkomsten!

Vilken batalj. Oj.Oj. Oj
Djävligt kul att se inslaget från SVT. Sirius bara vinner och vinner. Tycker ändå att poängförsprånget känns knappt... vill inte hamna fyra och få möta Hammarby i bäst av tre. Bara att fortsätta att trumma på och vinna match efter match. Får väl spela på några "säkra" vinster på fredag. SAIK - Sirius är en gjuten tvåa. :-)
Undrar om de 4 Drakarna redan haft ett möte och delat upp Sirius trupp mellan sig till nästa säsong eller om de avvaktar? Hammarby med sina till synes obegränsade resurser skulle väl kunna köpa sönder Sirius bara för att hämnas.
Ja vad ska man säga, saknar ord. Så underbart förlösande när Maya sätter sista. Var säker på att Hammarby skulle gå förbi när vi fick två man på utvisningsbänken. Samtliga förtjänade pris i den här match så oerhört bra kämpat.
Min fru har koll,

I pausen träffar DN även Zandra Boivie, höggravid fru till Sirius-backen Joachim Boivie.

- Barnet ska komma vilken dag som helst, men jag har lovat Joachim att knipa igen, så att han kan spela mot Hammarby, säger hon med ett skratt.

Varför är Joachims Sirius så bra?
- Jag vill hylla Magnus Berglund (managern), som har infört ett nytt spel och ett nytt tänk. Han jobbar med hela människan och ser inte bara till kortsiktiga resultat, säger Zandra Boivie.
He he, heja Zandra!
Vem är det på bilden i Expressens reportage?
http://www.expressen.se/sport/1.1423673/eskhult-fixade-ny-seger-for-succelaget

Min fru har koll,

I pausen träffar DN även Zandra Boivie, höggravid fru till Sirius-backen Joachim Boivie.

- Barnet ska komma vilken dag som helst, men jag har lovat Joachim att knipa igen, så att han kan spela mot Hammarby, säger hon med ett skratt.

Varför är Joachims Sirius så bra?
- Jag vill hylla Magnus Berglund (managern), som har infört ett nytt spel och ett nytt tänk. Han jobbar med hela människan och ser inte bara till kortsiktiga resultat, säger Zandra Boivie.

Kan man tänka sig att Sirius Fotboll kunde lyssna och lära....ett litet "coachingseminarium " sektionerna emellan.
Ja segern va skön även väldigt väntad:)
SM SILVER SM SILVER SM SILVER
Farbror brukar ibland använda det korta och koncisa inlägget: [ Ord!

Idag vete väl faan om det finns några kvar...???

Alla superlativer som vi lyft fram i forumet den senaste tiden börjar kännas som återupprepningar...men ändå...VILKET SANSLÖST GÄNG!!!

Tycker som flera föregående att Werner var bäst på plan idag...men LAGET!!!

Till ex17: Se till att Zandra får kuta i trappor imorgon så att ni har gjort bort det där med barnafödandet tills på fredag. Annars känns det som VM uppehållet vore en lämplig tidpunkt för BB-besök för både dig och Hellan...

Hugaligen vilken känsla i kroppen...3 raka mot Bajen i högsta serien...17 segrar på de 21 senaste i högsta serien...Uj, uj, uj!!!

Säger bara: FAN VAD SKÖNT !!!
För att göra ett inlägg alá dissteffe:
I framtiden ska jag berätta för min barn och barnbarn om Sirius fantastiska segersvit (en historisk sådan!) säsongen -08/09.

Ge mig mer bandy!! Någon som ska till Viken på fredag?
Tack för underhållningen !!!

På min tio i topplista över Sirius höjdare börjar det nu bli tight, men jag reviderar den gärna.... :-)

Fast på fredag blir det torsk, kanske....
Allt är sagt!
Är helt mållös, så jääääävla underbart!!!!!
Underbart! Alla spelare är underbara - sälen ska ha en extra eloge men ähh jag finner inga ord. Lycka!!!
Fasiken va sura och bittra de är på Hammarbys Svenska Fans-forum. Är det verkligen en sån skam att förlora mot Sirius?
Ja det är en skam ;-)
Tja, den genomsnittlige forumskribenten hos SvenskaFans ser väl aldrig på levande sport? Dom vet förstår väl inte att Sirius har blivit bättre?
Lite svindlande är att även om vi förlorar mot SAIK ligger vi ändå för dem i tabellen. Det är nya och Siriusala tider.

För övrigt är det lite konstigt att Lillis, som ju var en fantastisk libero, inte hittat något bra erättare. Han får väl göra comeback igen framåt våren och styra upp Hammarbyförsvaret.
Framförallt behöver de målvakter men säg det inte högt för då köper de väl halva Sveriges målvaktsstyrka för pengar de inte har...
Framförallt behöver de målvakter men säg det inte högt för då köper de väl halva Sveriges målvaktsstyrka för pengar de inte har...

De behöver förresten en ny designer till målvaktströjan också. Som det är nu behöver bara motståndarna skjuta mot killen i rosa....
Det är bra att Bajen spelar sån "gladbandy" utan lagspel och med många fina soloprestationer. Jag vill se dem mot Sirius i en eventuell kvartsfinal!
Alltså man kommer ju bli religiös innan den här säsongen är slut! Vilken lycka och glädje att få uppleva detta med ett Sirius som man har följt i med- och motgång under ett antal år nu. Jag unnar verkligen laget detta! Och jag unnar oss detta! Vi är värda att få lite medgång, lite stolpe in och en massa spaltmeter! Vi är värda att få vara bandy-Sveriges stora snackis! För Sirius är trots allt rent objektivt, oavsett resultat, världens vackraste och bästa lag och Västra är likaledes den bästa och vackraste klacken! Jag är så vansinnigt stolt och glad att få tillhöra detta gäng!

Tack, tack och TACK!
Fin krönika av Wegerup i Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wegerup/article4130706.ab
Heder åt Wegerup, snyggt!

Avdelning bitter matchrapport hittas här:
http://www.hammarbybandy.se/

http://www.hammarbybandy.se/
16-5 till Bajen i klara målchanser? OK, Hammarbys hemsida är ett skämt!
Inte bara hemsidan tyvärr, hela klubben verkar vara ett skämt, synd att inte huvudstaden kan ha ett riktigt bandylag, var är Helenelund när man saknar dem
Vilket underbart loser-referat! www.hammarbybandy.se
Det var länge sedan man såg en sån partisk skribent :-)
Underbar
Intressant att skribenten i fråga tycks vara professor i statsvetenskap. Hoppas bara att hans vetenskapliga publikationer håller lite högre kvalitet.