Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Saik-Sirius

Några som e sugna på att åka upp på fredag, inte ofta vi möter ett saik som ligger efter oss i tabellen.
Sugen ja, men lovar inte närvaro i detta skede.
Jag ska kolla med jobbet i morgon om jag måste knega i helgen - annars låter det lockande.
Supporterbuss till Sandviken. Se annan tråd.
Det är väl lika bra att vi förlorar mot Sandviken, storlagen blir ju så ledsna när vi kommer och tar deras poäng och man vill ju vara kompis med alla. Intervju med SAIK:s tränare på deras Svenska Fans, sammanfattningsvis tycker han att Sirius spelar tråkig bandy, som Edsbyn fast sämre. Vi kör på det.
Fast SAIK-Ola säger ju emot sig själv. Om deras senaste matchen mot Broberg säger han bl.a:

"Vi hade innan pratat om att ha stort tålamod i spelet, att hålla mycket boll och välja våra lägen att gå till anfall och när vi gjorde det så ville vi ha långa anfall."

För att senare i artikeln tycka att Sirius spelar lite tråkigt. Ja, ja...
Av alla kommentarer i tidningar och på forum verkar det ju som att alla lag (utom möjligen Gripen & Edsbyn) tycker att Sirius spelar tråkigt. Helt obegripligt.

När vi var ett sämre lag och spelade mer på chans och med fler lyrbollar blev vi anklagade för att spela tråkigt. När vi nu är ett mer spelande lag och har ett eget spel som går mer ut på att hålla bollen efter isen och lämna över bollen till spelare med fart, då spelar vi också tråkigt??? Annars brukar man ju anklaga lag som söker hörna eller fasta situationer för att vara tråkiga, men där kvalificerar sig ju knappast de blå-svarta. Statistikmässigt har vi gjort mängder av spelmål denna säsong (och mängder av oerhört läckra sådana också).

Men om man backar till hemmamatchen mot Bajen, där de grönvita bara fick låna bollen två gånger första kvarten (i samband med avslag efter målen), så kan man ju förstå om motståndarna tycker det är tråkigt att de inte får vara med och lira :-)

Äsch det hör till att alla ska tycka att det andra laget spelar tråkigt om man förlorar. Det där är bara skitsnack. De enda som lever upp till epitetet tråkbandy är Selånger och stundtals Sandvikens backlinje när de spelar sin brutalbandy
Det enda som är tråkigt med Edsbyn är Hörnbyn och Hedqvist och Hörnqvist.

Nu har jag förvisso blåsvarta-ögon på, men inte fan spelar vi tråkigt... Skitsamma.

Leve Tråkigheten!
Här är iaf en ödmjuk, trevlig och framförallt bra inför-rapport av en SAIKare.

http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=273857

Jag är f.ö ruskigt övertygad om torsk imorgon. Mer övertygad än jag brukar vara en vanlig säsong när Sirius kämpar under strecket och SAIK befinner sig sådär en hundra poäng före.
"Jag är f.ö ruskigt övertygad om torsk imorgon." För 11:e matchen i rad eller?
jag gillar hörnor och har alltid gjort. Även när vi inte hade något annat vapen än herr tränarens "rakningar".
Ja, typ. Fast jag trodde faktiskt på en knapp seger hemma mot Gripen.
Du håller i alla fall den gubbiga fanan högt!!!!
Skönt Bruk!! När Farbror fullständigt tappat kepsen efter allt godissnaskande på fågelsången, så är gubbandet viktigare än nånsin.

Här är iaf en ödmjuk, trevlig och framförallt bra inför-rapport av en SAIKare.

http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=273857

...

Håller helt med! Snacka om kontrast till skribenten på hammarbybandy.se .

På tal om morgondagens match...är det nån som har koll på om Hellan och Jocke hunnit sätta några nya bandytalanger till världen ännu? Och om inte, stannar de hemma i så fall? Jag skulle önska att Olle inte behöver lira back mot SAIK. Jag vill se en ettrig Olle ligga "nära" Murren som i de senaste drabbningarna :-) Matchstraff för Muhrén 10 minuter in på andra??

Ola Grönberg är inte någon muntergök direkt. Jag har aldrig varit med om en tränare som var så irriterad och fåordig som Ola. Han bjöd inte på sig själv för 5 öre. Skulle vilja säga att han var rent ut sagt osympatisk. Svårt att tro att han kan sprida någon varmare känsla i laget.
Som vanligt tror de flesta på torsk igen. Förlusten kommer säkert en vacker dag men jag tror inte att den kommer i morgon. Men jag är ju "gubbigt" optimistisk, till skillnad från Garligur...hehehehehe... Men jag har ju lyckats vinna 1256:- på några säkra och osäkra bandymatcher. Ja, jag har spelat på Sirius. Jag erkänner detta utan omsvep hehehehehe.... Sirius brukar ju annars spräcka mina säkra matcher.
Som sagt.. sirius spelar ett annorlunda spel mot "storlagen" än mot sämre lag. Ja, jag vill inte räkna Bollnäs som ett sämre lag men jag tycker att de var hitintills den bästa matchen. Får Sirius till samma spel så tror jag att chansen är god. Kom ihåg att sirius ledde med 3 - 7 och torska med 8 - 7 sist. Då spelade Sirius riktigt bra och Eskhult hade inte ens börjat spela. Svårt att sia om hur det går men jag tror iaf att Sirius har mycket större chans än vad Svenskaspel tror. Bra odds för siriusvinst.
Jag lyssnar bara på Björklingebon nuförtiden. Och lite på Venom.
Enligt UNT verkar både Hellan och Maya missa morgondagens match. Oklart med Jocke.

Eventuellt debut för Rosa...

SAIKarna är i alla fall rätt trevliga, förutom deras jäkla pingvin som jag hoppas att de skrotat
Utan Hellqvist, Maya och eventuellt ex17 borta mot SAIK...

Jag tror vi förlorar!
Utan Hellboy, Maya och ex17 ökar jag chanserna till förlust från 120 % till 140 %. Men kul om man får se Rosas debut i blåsvart, då är det lätt värt resan ändå.
Mmm, Rosa-debut vore onekligen läckert.

Olle G brukar ju gilla att tampas med spelare som Muhren och sen får man väl hoppas på bra bollar på Turbo-Larsson.

Svår blir det men jag känner mig ung och rask idag, 4-4.
Det går ju inte att lita på Sirius längre, det blir väl så att Roffe gör 8 mål och vi vinner ändå.
Länge leve sverigeweben som sänder!
Äre för övrigt någon som nyttjat ovan nämnda drog förut? Visst är det så att de tar pröjs för sina webbtevesändningar? Är kvalitén tillräckligt bra för att man glatt ska betala?

Äre för övrigt någon som nyttjat ovan nämnda drog förut? Visst är det så att de tar pröjs för sina webbtevesändningar? Är kvalitén tillräckligt bra för att man glatt ska betala?

Såg VSK-Sirius på webben. Riktigt bra och definitivt värt 50-lappen det kostar (och inte bara för att blåsvart vann).
Haze, glöm dock inte att det var inomhus! En fördel till ... med hall Garry! =)
Så länge deras teknik fungerar så är det helt ok. Men ljud och bild har en förmåga att försvinna då och då så en kombo sverigewebb/unt/livescore/sportradion är att rekomendera.
För övrigt så vinner de goda denna drabbning med 4-6.
Jojo... inte nog med att vissa föredrar att SPELA inomhus. Helst ska folk inte ens gå på matcherna, utan det allra bästa blir att sitta kvar framför datorerna.....

Torsk 8-4. Kommer kännas skönt att allt är som vanligt igen.
Jag såg också VSK-matchen och det funkade prima. Lätt värt 50 spänn!

Haze, glöm dock inte att det var inomhus! En fördel till ... med hall Garry! =)

Åh, fan! Gick matchen inomhus? Hördes ju bara Siriusramsor från publiken så jag trodde de spelade på studan :)

Så länge deras teknik fungerar så är det helt ok. Men ljud och bild har en förmåga att försvinna då och då så en kombo sverigewebb/unt/livescore/sportradion är att rekomendera.

Och kanske ringa Brukarn emellanåt för säkerhets skull?
En liten sång som kanske skulle passa att sjunga för den neggige Ola som tycker att de blå-svarta spelar trist bandy.

Passar bäst efter ett läckert spelmål (exempelvis när Roffe åker ifrån SAIK försvaret och snärtar i 2-5 ca 10 minuter in på andra efter en briljant passning av...ja ni vet ju vem).

Mel: Små Grodorna
Så tråkigt, så tråkigt, så trist det spelar vi
Mer komiskt, mer komiskt, det kan det knappast bli
HA, HA, HA, HAA
HA, HA, HA, HAA
HA, HA, HA, HA, HA, HAAA

Fan att jag drabbats av kräksjuka, annars hade jag lätt åkt. Får lá bli Sverigewebben... fan.
Först blåsvart mål och sen blir Muhren utvisad. Perfekt start!
Tycker vi ska vara ganska glada över 1-1 i paus, kunde lika gärna vart 4-1 till SAIK
1-1 i halvtid får man ju vara rätt nöjd med. Blir tufft i andra!
OK, vi kan snygga till siffrorna ytterligare ett snäpp kanske!
Om denna osannolika svit spricker nu, har vi väl ändå en ganska grym hemmadito att försvara på tisdag?
Förlusten måste ju komma någon gång... Kanske lika bra att svackan kommer nu, så är vi i toppform igen lagom till slutspelet.
Siriushatarna har inte haft det lätt de senaste veckorna, räkna med att UNT:s kommentatorsfält kommer att explodera i morgon...
Det är, även om det svider, kul att lyssna på UNTs matchrapport och höra datorrösten säga "Målet gjordes av Patriks södra gren".
Jaja det var väl dags. Saik borta är väl ändå den svåraste efter edsbyn borta och hemma. På tisdag börjar vi nästa svit på 10 raka :)
Nej nu kommer en svit på tio utan vinst ;-)

Jaja det var väl dags. Saik borta är väl ändå den svåraste efter edsbyn borta och hemma. På tisdag börjar vi nästa svit på 10 raka :)

Absolut är det så!

...nu känner jag mig nästan ännu mer motiverad att komplettera den rätt nyinköpta Siriusmössan med en halsduk också. Bara för att.

Ja idag var vi ju ärligt talat inte riktigt nära. Men hemmasviten ska vi kämpa för!
Nu kan vi ju börja en ny svit!
Synd, men va fan. Det vore jävligt snyggt med en "För vi är Sirius och Studan är vårt hem och ingen jävel kommer hit och tar poäng"-t-shirt med alla raka matcher vi har. På Studan hör vi hemma!!
Fast det är ju tusan också att man inte får gå med ett belåtet flin och vara dryg på jobbet i år heller. En seger hade suttit bra, särskilt om man sprungit på Södergren... Kul av klacken att sjunga "Vi ligger före tabellen" efter matchens slut.
Drömmen är över... Men - det är fan inget fel på verkligheten heller! En snabb titt på tabellen och man ser att en 5:e plats är helt rimlig. Och nu med all uppmärksamhet vi fått i media och tryck kring laget så kommer det bara att bli bättre år från år. Nu är det lite upp till VSS att peppa Uppsala. Vi ska nog få det där jävla SM-guldet under vår livstid ska ni se.
Vinner vi mot VSK så är "1 år obesegrade på Studan" ett faktum. Den 16:e januari 2008 förlorade vi mot just SAIK på Studan, sen dess har vi bara vunnit och vunnit hemma...
Jag tycker Sirius står upp kanonbra trots förlusten.

Framförallt spelar vi fantastiskt under de 10 minuter i andra halvlek när vi är två man mindre. Hade Wiberg bara fått klubbspetsen på den där lyrpassningen hade vi till och med kviterat till 2-2. Lite onödigt att Eskhult åker på protest mot en felaktig offsideavblåsning på Viktor (det var helt klart inte offside, jag stod precis i linje). Bortsett från det tycker jag att det fins mycket positivt att ta med även från denna match.

SAIK vinner dock rättvist och den stora skillnaden jämfört med förra mötet vara att Mossan var helt grym idag. Han låg bakom tre av SAIK målen efter grymma individuella prestationer.

Vad gällde rabaldret kring 3-1 målet? Jag stod i andra änden av planen och såg inte vad som hände.

Vi är fortfarande före SAIK i tabellen!!
Nu tar vi VSK på tisdag istället!!

...
Vad gällde rabaldret kring 3-1 målet? Jag stod i andra änden av planen och såg inte vad som hände.
...

Webbsändningen låg nere när det hände så vi på hemmaplan vet inte mer än ni på plats tyvärr

Vinner vi mot VSK så är "1 år obesegrade på Studan" ett faktum. Den 16:e januari 2008 förlorade vi mot just SAIK på Studan, sen dess har vi bara vunnit och vunnit hemma...

Eller i allafall obesegrade? Det blev väl 4-4 mot Kalix i kvalet? Nåja, hursomhelst en oerhört imponerande svit...må den fortsätta på tisdag!!
Andra halvlek var väl ok. I första tycker jag vi var katastofalt stillastående och 1-1 kändes som en gudagåva. Sälen och horribla missar av SAIK gjorde att det var match in i andra halvlek.

Men två tunga utvisningar. Eskhults ok, eftersom Muhren fick en likadan i första. Olles kändes tyngre...

Ändå var vi faktiskt med och rykte och borde kunnat fått in 4-3 med några minuter kvar.

SAIK spelar SM-final i år mot Edsbyn!!
Inte så mycket att ord om nej. SAIK bättre helt enkelt och vi hade inget vapen mot storspelande Mossbergs attacker. Tycker Säleby gör ännu en jättematch.

Nya tag mot gurkorna!
IKS spelar SM-final i år mot Edsbyn!!

Flyttade om bokstäverna lite!
Ja, Eskhults framspelning till en onsidestående Viktor hade säkert resulterat i mål. Saknade Maya igår. Han hade lyckats tagit emot passningen och fått fri gata. Mossberg dominerade. Sirius höll ändå ihop laget bra. Glöm inte bort att vi spelade mot SAIK på Jernvallen och Sirius blir bättre och bättre. Att ta 10 segrar i rad är stort. Sen är vi obesegrade på Studenternas. Ett oavgjort resultat är fortfarande att man är obesegrad, om man nu ska räkna in ett avgjort kval.
Skönt att kunna sjunka ner i det vanliga hederliga gubbgnället ett tag....

Vi åkte inte skridskor, vi blev för passiva....

Fast det är ju faktiskt rätt trevligt, att vi trots allt är med i matchen mot ett utmärkt spelande Sandviken. För målvakten tillhör som bekant laget och att Sälen inte fick pris som matchens lirare anser jag vara ingenting annat är ett rån!!!

Jag tycker SAIK är klasser bättre än Vås och Brajen, nu med Mossberg har de fått den spelare som saknades. Finallag!!

Vi är inte där än, men jag känner mig trots gubbgnället i går positiv till gurkmatchen. Goda vibrationer inom mig säger att vi har chans att knipa en pinne där!!

Det är bra, Garligur, att du tror på en pinne.
Sirius fick inte ihop timingen igår, mestadels för att de inte åkte skridskor och spelade dåliga pass. Inte en av de bästa matcherna men ändå fanns det mycket positivt, tycker jag. På tisdag har Sirius mycket god chans att vinna. Tycker inte att VSK är lika bra som de andra "stora" lagen. Edsbyn och SAIK i finalen? Ja, inte helt otroligt. Låter som ett troligt tips. Själv har jag inte slutat att dagdrömma, utan tror att Sirius kan överraska långt i år. Den som lever får se. Hjärtat verkar, trots allt, vara starkt nog att fortsätta slå.