Dags att börja diskutera taktiken inför nästa match mot gurkorna
Sirius - VSK
Skörda, hacka, lägga i blöt, konservera, frakta till mataffären, köpa, ta hem, koka korv(sojakorv går bra), öppna burk, bre på, ät?
Taktik tänker jag inte diskutera, det räcker väl med samma taktik som vi haft på sista tiden? Däremot hoppas jag vi har tillgång till alla spelare + att VSK är trötta efter en galet hård match mot Broberg ca 24 h tidigare. Brobergs sak är vår.
Vore kul om Rosa fick spela snart. Två dagar kvar innan match. Ska bli kul. Vi får väl se om VSK spelar som ett lag eller om det är solokörningar som sist. Bra chans på studan.
Ja, den taktik vi haft är det väl inget fel på. Men i gurkburken började vi lika segt som nu mot Saik. Backade lite för mycket i inledningen och fick ingen fart från stillastående. Men där tog det bara en kvart, sen klev vi upp några steg i banan och trampade på.
Nu hoppas jag vi inte sjunker tillbaks, utan är med i matchen från början.
Nu hoppas jag vi inte sjunker tillbaks, utan är med i matchen från början.
Jag tycker inte att VSK:s offensiv byggde på soloåkningar i gurkburken, de anfall ofta med hela laget men det tog oftast stopp vid vår äckligt disciplinerade försvarslinje. Tyckte däremot att vårt anfall byggde på solokörningar, men det var ju å andra sidan jävligt lyckat.
Att det var dåligt i Gurkburken tror jag beror på att VSK vilade en del spelare. Det sänder helt fel signaler; "de här är så dåliga så vi behöver inte ens spela med bästa laget". Nu lär de ju inte underskatta oss längre!!
Tror jag ska spionera lite på gurkorna på SVT24 eller vilken kanal det nu var. Hittills har jag fått tips om att båda har strumpor men ingen har skor.
He he..
Man kan skicka in frågor till kommentatorena och de sa att många mejlade och undrade om inte SVT kunde visa Sirius matcher! Det är lite kul!
Man kan skicka in frågor till kommentatorena och de sa att många mejlade och undrade om inte SVT kunde visa Sirius matcher! Det är lite kul!
Tror jag ska spionera lite på gurkorna på SVT24 eller vilken kanal det nu var. Hittills har jag fått tips om att båda har strumpor men ingen har skor.
Jag blev väl inte så där jätteimponerad av VSK i dag men å andra sidan vinner de ju alla sina matcher så det lär de väl göra på tis också. Lång mening. Inte likt mig.
Haha, jag var en av de som mailade till bandy[at]svt.se.
Bra match på tv, men det är konstigt att inte fler gnäller på att Broberg spelar tråkigt. För övrigt var Wasberg grymt bra bortsett en groda. Men vad fan, Sälen är också grymt bra.
Bra match på tv, men det är konstigt att inte fler gnäller på att Broberg spelar tråkigt. För övrigt var Wasberg grymt bra bortsett en groda. Men vad fan, Sälen är också grymt bra.
Bara att inse, jag klarar inte av att se bandy på TV. Tycker det är en otroligt trist sport där. Ingen överblick, går lite för fort för kameran vid zoomningarna. Däremot var kameran på straffen klockren.
Att det sen snabbt stod 3-0 fick mig att stänga av. Men som sagts ovan, trots de 3-0 som jag såg, så imponerade inte VSK alls. Två bolltapp och en jättemålvaktstavla gav 3-0. Spelar vi lika disciplinerat som vi brukar tror jag, helt olikt och ogubbigt mig, på att vi tar en pinne.
Att det sen snabbt stod 3-0 fick mig att stänga av. Men som sagts ovan, trots de 3-0 som jag såg, så imponerade inte VSK alls. Två bolltapp och en jättemålvaktstavla gav 3-0. Spelar vi lika disciplinerat som vi brukar tror jag, helt olikt och ogubbigt mig, på att vi tar en pinne.
Missar VSK-matchen pga utlandsresa men räknar med nyttja sverigewebben och att höra Västra dominera på läktaren.
Det borde vara dags för ett blåsvart kryss snart som garligur hintar om. Det var nära en VSK-classic med 4-4 idag. Kommer kanske mot blåsvart i stället?
Det borde vara dags för ett blåsvart kryss snart som garligur hintar om. Det var nära en VSK-classic med 4-4 idag. Kommer kanske mot blåsvart i stället?
Va? Då känns det helt säkert att Sirius vinner, när Garligur tror på seger. Får kolla vad Svenskaspel tror. :-)
Jag tror dessvärre på 0 poäng i morgon, men det blir kul ändå. Hoppas på mycket folk, tror vi blir 2500 pers men det borde vara 5000. :)
Garligur, du måste väl medge att VSK:s 1-0 var/är bandygodis och knappast något bolltapp.
Sant! 5000 hade varit på sin plats, men med tanke på fjolårssnittet får en vara nöjd med dryga tusen.
Mitt tips: 5-3 och 3011 pers (kan dock bli årets målsnålaste match det här, 2-1?)
Mitt tips: 5-3 och 3011 pers (kan dock bli årets målsnålaste match det här, 2-1?)
Gurkornas 1-0 efter 15 sekunder var snyggt, du får i alla fall medhåll från mig på den punkten. Tycker f.ö VSK gjorde en bra första halvlek i kombination med att Broberg gjorde en urkass första halvlek.
Så ja. Hata vsk!
Så ja. Hata vsk!
Rosa debuterar imorrn!!!
Nu blir det lätt över 3000 imorrn!
Nu blir det lätt över 3000 imorrn!
Fan vad kul !!!
Innan man har sett laguppställningen känns det lite dumt att spekulera...men vad jag förstår behåller Fall sin plats på högerhalven och Rosa skall spela på mittfältet.
Vilka som får förtroendet imorgon är ju inte klart ännu men håll med om att ett mittfält med Eskhult, Sundin, Nilsson & Rosa (alla fyra är väl knappast inne samtidigt?) låter som ett av de skridskostarkaste i hela Elitserien?
Vilka som får förtroendet imorgon är ju inte klart ännu men håll med om att ett mittfält med Eskhult, Sundin, Nilsson & Rosa (alla fyra är väl knappast inne samtidigt?) låter som ett av de skridskostarkaste i hela Elitserien?
Jag tror tyvär på torsk. Jag brukar inte vara såhär negativ och jag hoppas jag har fel men det är en känsla jag har. 2-4
Det känns som att något av lagen kommer göra 4 mål så jag tippar 4-3 till de goda inför 2751 på läktarna.
Känner att det är dags för första hemmaförlusten nu.
så... 1-4 inför 1923 besökare på studan låter rimligt.
så... 1-4 inför 1923 besökare på studan låter rimligt.
Sirius tar detta, vinner med 6-2 inför närmare 4000
Fan, får svårt att hinna till matchen...
Det blir 3235 i publiken, 3234 om jag inte skulle hinna och matchen slutar 4-4.
Det blir 3235 i publiken, 3234 om jag inte skulle hinna och matchen slutar 4-4.
VSK Sports kommer med buss i kväll.
För övrigt tycker jag att Daniel Kjörling borde göra en "ex17" någon gång. Fast nu har vi iofs en superbra målvakt och en bra målvakt. Två lovande målvakter.
För övrigt tycker jag att Daniel Kjörling borde göra en "ex17" någon gång. Fast nu har vi iofs en superbra målvakt och en bra målvakt. Två lovande målvakter.
Rosa!
Ex17, medger att det var tjusigt, om nu mål kan vara tjusiga i en gurkburk... Fast jag kan ju medge att jag är så svekfull så jag tycker väldigt bra om bostongurka oxå....
Kniv-Jonas, Stefan och jag tänker ta en pizza och en pilsner på Alexander runt halv sex för övrigt.
Kniv-Jonas, Stefan och jag tänker ta en pizza och en pilsner på Alexander runt halv sex för övrigt.
Alexander låter toppen! Familjen Farbror kommer med 0-4 personer.
Alexander låter toppen! Familjen Farbror kommer med 0-4 personer.
Inte utan att man blir nyfiken på hur det ser ut när familjen dyker upp med 0 personer.
Jag ska försöka hinna förbi Alex också.
Rosa i all ära, men det känns tungt att missa Maya igen. Det känns lite som att det var han som saknades mot SAIK då vi var på tok för svaga framåt. Hella är inte heller kul att spela utan mot vasst motstånd. Spelar nypappa ex17?
Får svårt att hinna till matchstrat, frugan är sjuk och djuren behöver omvårdnad, gör dock allt för att hinna, kommer annars några minuter sent, håll nollan tills dess :-)
Jag garderar med en nolla i händelse av krassliga barn men jag räknar med att vi sätter vår prägel på tillställningen. Må så vara endast på det mentala planet.
3-1 ingör 2569 åskådare.
Va??? Är du redan full??? Det där var väl inget Jonas tips??!!!
Läge för ett totalt bottennapp, 2-9. Sirius gör dock första målet.
Äntligen ett tips med verklighetsförankring!
Jag menar inte att negga överdrivet mycket, men jag är fortfarande lite rädd för att vakna upp och märka att Sirius inte alls är så bra som det har verkat. Kanske för att jag såg de ganska oimponerande insatserna i Motala och Edsbyn i höstas. Visst, vi har blivit bättre sedan dess, men ändå...
Jag menar inte att negga överdrivet mycket, men jag är fortfarande lite rädd för att vakna upp och märka att Sirius inte alls är så bra som det har verkat. Kanske för att jag såg de ganska oimponerande insatserna i Motala och Edsbyn i höstas. Visst, vi har blivit bättre sedan dess, men ändå...
nja, 2-9 är väl att ta i, men säg 2-5, så är vi nog rätt nära.
nja, 2-9 är väl att ta i, men säg 2-5, så är vi nog rätt nära.
For helvede! Jeg kaenner hvad jeg kaenner!
For fanden man! Det ær kræft ede mig et røv og nøgler der kommer ud fra kyssetøjet dit, det maa jeg sku sige, ik'? Dine følelser ær jo til at jokke i spinaten, syns du ik'? 2-5, blir det.
Fan, det är ju 4 man borta i dag! Maya, Hellboy, Roffe och Werner. Inte undra på att de tvingade Rosa att spela. Hydling kanske också får hoppa in. Skönt att det är 2 veckors break efter det här.
Tja, att låna in Lill-Hyddas kanske inte skulle vara helt orimligt. I kväll blir det badbalja, men vi får nog inte uppmana Maya att bada i den. Tänk på hans snuva.
Btw, bandytjejen, den enda supportern som stannar hemma p.g.a förkylning är "Esk Fanz".
Btw, bandytjejen, den enda supportern som stannar hemma p.g.a förkylning är "Esk Fanz".
Oj! Them's fightin' words.
Hrm. Fnys.
Har inte riktigt tid att bli förkyld på riktigt den här veckan... har iaf sponsat genom att införskaffa en fin ny Siriushalsduk idag. Alltid något.
Attans då. Så frustrerande att följa hemifrån.
Äsch, som sagt. Vi tar ett par förluster nu så är vi i toppform igen till slutspelet. Förbannat tråkigt att jag missade skiten, men det kanske var en av dom bättre matcherna att missa.
Inte mkt att säga. Sjukligt mkt bolltapp och det såg ju nästan komiskt ut. Vsk var taggade och vi hann inte med. Det känns nästan som ett uppehåll kan vara behövligt just nu för det här såg inte bra ut. Nä nya tag efter vm.
4-9 mot VSK är väl egentligen inget att skämmas över. Men det var inte bra idag. Fruktansvärt många indianare i helt fel lägen, såg ut som att många spelade med huvudet under armen. Men men, har man vunnit tio raka så är det ju fullt ursäktligt att man åker på en svacka. Hellre nu än i slutspelet som förhoppningsvis väntar.
Fan, Loaferville gnäller värre än frisörer som missar schlagerfestivalen!
Nu torskade Broberg överraskande hemma mot ÖSK så marginalen till slutspelsstrecket kvarstår. Dessutom noll poäng på Vetlanda och en pinne till SAIK gör att vi på allvar är kvar i kampen om platserna 3 & 4.
Visst, en hel del blå-svarta hade hjälmen under armen idag, men å andra sidan har i alla fall sidotecknad inte sett så bra motstånd hittills i år (jag slapp ju Byn och VBK). VSK spelade mer eller mindre prickfritt styr- och försvarsspel med hög press dessutom. Då blir det mycket felpass också. Sen måste man konstatera att Sirius styrspel klickade helt jämfört med tidigare matcher, visst var VSK:s anfallsspel riktigt vasst bitvis i första, men desto viktigare då att någon åker fram och proppar lite.
Men vafan, jag är sjukt nöjd med 8 pinnar mot 2x Baj, SAIK, Gurk. Nu blir det, som Eskhult sa direkt efter matchen "skönt att vila lite"... Maya måste tillbaka, likaså Helyllehella. Rosa vill jag se med mer matchträning i benen, kan nog bli en kanontillgång med mer istid och mot sämre motstånd.
ÖSK borta bekymrar lite. Den matchen blir tokigt viktig - två raka förluster mot klassmotstånd är okej, tre raka förluster är en trend. Om nu bara bandy-DM kunde ta slut snabbt...
Men vafan, jag är sjukt nöjd med 8 pinnar mot 2x Baj, SAIK, Gurk. Nu blir det, som Eskhult sa direkt efter matchen "skönt att vila lite"... Maya måste tillbaka, likaså Helyllehella. Rosa vill jag se med mer matchträning i benen, kan nog bli en kanontillgång med mer istid och mot sämre motstånd.
ÖSK borta bekymrar lite. Den matchen blir tokigt viktig - två raka förluster mot klassmotstånd är okej, tre raka förluster är en trend. Om nu bara bandy-DM kunde ta slut snabbt...
Var det bara jag som fick träningsmatch-vibbar? Fan vad snällt det var på planen.
Lade ni märke till att 75% av anfallen skedde på Fallens kant i andra halvan? Han var verkligen under isen. :)
Lade ni märke till att 75% av anfallen skedde på Fallens kant i andra halvan? Han var verkligen under isen. :)
...
Lade ni märke till att 75% av anfallen skedde på Fallens kant i andra halvan?
...
Antar att du menar VSKs anfall. Än märkligare var att vi i ca 95% av våra anfallsförsök försökte på Ted Anderssons kant. På Victor Engströms sida var det nyspolat även vid slutsignalen ;-)
Att jag o fall fick mkt att göra är inte så konstigt då vsk opererar där genom främst ted...
Kul match att se, trots allt.
Eskil, John, Sundin, Pirre, Jocke och Kyller höll vanlig nivå mot VSK, tycker jag.
Rosa är ett kapitel för sig själv. Han var strålande och vi kommer att se mycket roligt framöver från hans klubba och hans skridskoåkning. Om han nu får lira, vilket jag hoppas.
Övriga underpresterade..hmmmm.
Slut på bensin?...ja, kanske. Men varför syntes inte det på VSK?
Nästan inget funkade för Fall, Viktor, Werner...och övriga var rätt slätstrukna också.
Jag saknade också Hellan och Maya...bra killar.
Men nu slut på klagandet.... Vi mötte ett otroligt duktigt VSK. Dom har bara två förluster så här långt. Och spelar dom så här mot Edsbyn så vinner dom den matchen också, tro mig.
Vi hade fler hörnor än VSK. Dom gör två hörnmål. Vi inget!!
Ja, det är mycket vi måste bli bättre på om vi ska kunna mäta oss med de bästa. Helt klart.
Men vi ska vara nöjda...vi har gjort det jättebra så här långt. Och titta på publiken som kommer....Fan, det här har man ju drömt om i många år.
God fortsättning brukar man säga så här års. Och det gäller till Sirius Bandy också.
Eskil, John, Sundin, Pirre, Jocke och Kyller höll vanlig nivå mot VSK, tycker jag.
Rosa är ett kapitel för sig själv. Han var strålande och vi kommer att se mycket roligt framöver från hans klubba och hans skridskoåkning. Om han nu får lira, vilket jag hoppas.
Övriga underpresterade..hmmmm.
Slut på bensin?...ja, kanske. Men varför syntes inte det på VSK?
Nästan inget funkade för Fall, Viktor, Werner...och övriga var rätt slätstrukna också.
Jag saknade också Hellan och Maya...bra killar.
Men nu slut på klagandet.... Vi mötte ett otroligt duktigt VSK. Dom har bara två förluster så här långt. Och spelar dom så här mot Edsbyn så vinner dom den matchen också, tro mig.
Vi hade fler hörnor än VSK. Dom gör två hörnmål. Vi inget!!
Ja, det är mycket vi måste bli bättre på om vi ska kunna mäta oss med de bästa. Helt klart.
Men vi ska vara nöjda...vi har gjort det jättebra så här långt. Och titta på publiken som kommer....Fan, det här har man ju drömt om i många år.
God fortsättning brukar man säga så här års. Och det gäller till Sirius Bandy också.
Sundin imponerar, tror han bara kommer bli bättre och bättre i den blåsvarta tröjan! Signa honom för nästa säsong, om inte det redan är ordnat.
Har också ett önskemål om nåt mer hörnmål här och var.
Vila, vinn och fest är vad jag hoppas på i nu!
Har också ett önskemål om nåt mer hörnmål här och var.
Vila, vinn och fest är vad jag hoppas på i nu!
Jag tycker att det här är charmen med bandy, när det går bra så ser det väldigt bra ut men när laget ligger 20 cm för sent så ser det väldigt dåligt ut. Men när det sitter så finns det ingen vackrare sport i världen.
Det finns ingen skam att förlora mot VSK. Äran att slå dem på bortaplan är mycket större än en förlust hemma.
Som allmän bandybeundrare har jag dock en dröm och det är att slå Byn i toppform hemma på studan. Jag hoppas och tror att det kommer hända denna säsong efter det nedsliga krysset förra året.
Nya tag. Vi ger aldrig upp.
Det finns ingen skam att förlora mot VSK. Äran att slå dem på bortaplan är mycket större än en förlust hemma.
Som allmän bandybeundrare har jag dock en dröm och det är att slå Byn i toppform hemma på studan. Jag hoppas och tror att det kommer hända denna säsong efter det nedsliga krysset förra året.
Nya tag. Vi ger aldrig upp.
Ja, här sitter man och får en tanke när man ser en bild med vårt lag som peppar varandra i en cirkel på isen, och bakom ser vi den till bristningsgränsen fyllda läktaren.
Man får då en tanke att det måste ha påverkat spelarna med denna publikmassa. Och troligen påverkat våra spelare mest, då vi bara har ett fåtal i laget som upplevt detta förut.
Det var ju vissa i vårt lag som synbarligen hade tankarna på annat håll ibland i matchen.
Detta problem var nog inte lika stort i VSK. De har i laget många som spelat för storpublik förut.
Ja, man undrade ju lite grand varför vissa spelare inte gick att känna igen i matchen. Det här har nu dykt upp för mig som en möjlig anledning.
Man får då en tanke att det måste ha påverkat spelarna med denna publikmassa. Och troligen påverkat våra spelare mest, då vi bara har ett fåtal i laget som upplevt detta förut.
Det var ju vissa i vårt lag som synbarligen hade tankarna på annat håll ibland i matchen.
Detta problem var nog inte lika stort i VSK. De har i laget många som spelat för storpublik förut.
Ja, man undrade ju lite grand varför vissa spelare inte gick att känna igen i matchen. Det här har nu dykt upp för mig som en möjlig anledning.
Men grabbarna klarade av att prestera mot SAIK och Bajen, med storpublik =). Publiken blir större, laget bättre, men klacken mindre?
Många i klacken har vant sig vid att vara ensamma på läktaren och därmed alltid kunna komma så sent som möjligt, numera (eftersom vi egentligen inte har nån fast plats) är det rätt jobbigt att ta sig upp där vilket gör att folk ställer sig lite här o där.
Har tänkt på det där och eftersom västra alltid varit lite dåliga på tider så kanske det är dags att flytta 20m söderut där det inte är lika mycket folk. Dvs södra sidan av huvudläktare.
Som det är nu blir vi utspridda och det känns inte naturligt att stå och skrika när man upptäcker att ingen runt omkring en sjunger. Folk ser mer förvånat arg på en.
Något måste göras, ett förslag är att återgå till att förlora jämt så det slutar komma folk på matcherna ;)
Som det är nu blir vi utspridda och det känns inte naturligt att stå och skrika när man upptäcker att ingen runt omkring en sjunger. Folk ser mer förvånat arg på en.
Något måste göras, ett förslag är att återgå till att förlora jämt så det slutar komma folk på matcherna ;)
Dubbelpost
Ja, här sitter man och får en tanke när man ser en bild med vårt lag som peppar varandra i en cirkel på isen, och bakom ser vi den till bristningsgränsen fyllda läktaren.
Misstänker att den bild du refererar till är den på Siriusbandys hemsida? Den är från Hammarbymatchen då vi hade över 4 tusen på läktaren och de gick ju alldeles utmärkt även resultatmässigt.
Allvarligt talat så är jag helt säker på att alla blå-svarta njuter av att spela inför fullsatta läktare och att resultatet mot VSK inte hade blivit ett dugg bättre med mindre publik. Tufft spelschema, tuff start och ett VSK på uppgång formmässigt (Ted & Micke C var grymt pigga)...mer än så behövs inte för att det skall rinna iväg till 4-9, vilket förövrigt, sett till spelet, var ett par mål för stor skillnad.
John: Längst ut där står bortaklacken. Vet inte om det funkar att flytta så. Å en sida är det rätt bra att Västra är integrerad i publiken, men det blir så utspritt och ärligt talat så kan jag ju säga att det inte är så jäkla bra ändå. Står hellre bredvid 20 stycken likasinnade som klappar och sjunger med, än bara massa som står med händerna i kors som det är just nu. För ärligt talat, gubbarna bredvid oss är jävligt svårflirtade.
John: Längst ut där står bortaklacken. Vet inte om det funkar att flytta så. Å en sida är det rätt bra att Västra är integrerad i publiken, men det blir så utspritt och ärligt talat så kan jag ju säga att det inte är så jäkla bra ändå. Står hellre bredvid 20 stycken likasinnade som klappar och sjunger med, än bara massa som står med händerna i kors som det är just nu. För ärligt talat, gubbarna bredvid oss är jävligt svårflirtade.
Ja, du har nog rätt Big Spender.
Kan man spela bra med storpublik mot Bajen, så borde man kunna det mot andra lag också.
Men när laget inte gör det, så börjar man undra.
Du skrev att VSK hade en formtopp i matchen mot oss.......och det är just det som intresserar mig. Varför lyckades VSK pricka formen.....och inte vi?
VSK hade ju inte haft ett bättre matchprogram än vad vad vi hade haft innan vår match.
Varför var bensinen slut hos oss? Och inte hos dom? Varför blir det så här? Varför? Varför?
Jag törs fråga mig det....för det frågar sig alla tränare också....
Även de allra bästa tränarna grunnar på detta.
Mycket intressant.
Jag vill också tro att storpublik inspirerar våra spelare....framförallt eftersom dom säger så själva.
Så vi glömmer den här tråden jag tog upp att publiken kan vara ett problem. Det ska man ju för övrigt aldrig prata om egentligen.....vi behöver ju storpublik....jämt...av många anledningar.
Så jag backar.....
Kan man spela bra med storpublik mot Bajen, så borde man kunna det mot andra lag också.
Men när laget inte gör det, så börjar man undra.
Du skrev att VSK hade en formtopp i matchen mot oss.......och det är just det som intresserar mig. Varför lyckades VSK pricka formen.....och inte vi?
VSK hade ju inte haft ett bättre matchprogram än vad vad vi hade haft innan vår match.
Varför var bensinen slut hos oss? Och inte hos dom? Varför blir det så här? Varför? Varför?
Jag törs fråga mig det....för det frågar sig alla tränare också....
Även de allra bästa tränarna grunnar på detta.
Mycket intressant.
Jag vill också tro att storpublik inspirerar våra spelare....framförallt eftersom dom säger så själva.
Så vi glömmer den här tråden jag tog upp att publiken kan vara ett problem. Det ska man ju för övrigt aldrig prata om egentligen.....vi behöver ju storpublik....jämt...av många anledningar.
Så jag backar.....
ähh det är ju bara att gasta arslet av sej
Rätt CarlApan, fan om folk är tysta så är det väl bara att gasta som faan så kanske de skriker med. Uppsalabor är rätt "försiktiga" av sig och låter inte i onödan och framförallt inte om de är nyktra.
Hjälper ju inte direkt att klaga här, de som läser här skriker så mycket de känner för, tycker man att det låter för lite får man väl skrika högre själv
Hjälper ju inte direkt att klaga här, de som läser här skriker så mycket de känner för, tycker man att det låter för lite får man väl skrika högre själv