← Sirius Bandy
Sirius - Broberg
Joint
· 2009-01-23 16:34
· 7215 visningar
Tagga!
Fredagen börjar redan vid 16:00 då Flustret slår upp portarna för ett PreGame! Klockan 18:00 är det dags för liveband på Flurran och vid 19:30 drar matchen igång.
Be there!
#1 ·
RRR
· 2009-01-24 08:43
Nu måste vi komma i tid så att alla kan stå på sina pltser innan match. Vore kul med lite bloss.... eller nåt, det är ju fredag
Det blir hinkinsamling till Projekt Bylle på Broberg. Behöver 1-3 pers som kan tänka sig att hjälpa till. För mer info, se Bylletråden (sid 9) i Fotbollen. Bandytjrjen, du nämnde att du var sugen på att volontera. Joint, du har skrivit att du kunde tänka dig hinka tidigare. Ni andra, ni är också välkomna att höra av er. Det blir kul.
Jag vet inte med tid på Brobergmatchen; har redan skrivit upp mig som volontär för matchen och kommer vara där ett tag innan match (även om jag inte vet riktigt än vad jag ska göra...).
Fantastiskt. Fredagsmatch + inget jobb = helkväll med glögg och bandy.
Ser fram emot det här som satan. 6-3 till de goda. 2017 på läktaren.
#5 ·
Sakul
· 2009-01-28 06:01
Läktarna kommer vara ganska tomma. Dels på grund av dem två förlusterna, och dels på grund av VM-uppehållet. Folk har inte koll på när det drar igång igen.
1621 pers och vinst med 5-3 blir det. Funderar förresten på att ställa mig uppe hos er istället för på västra läktaren. Men det brukar alltid vara så trångt... Får väl komma tidigare helt enkelt.
Läktarna kommer vara ganska tomma. Dels på grund av dem två förlusterna, och dels på grund av VM-uppehållet. Folk har inte koll på när det drar igång igen.
Det är det som är det finfina med att börja borta efter ett lite längre uppehåll. Matchen mot Örebro fungerar som wake up call. Men, om det blir dängelidäng mot Kexen så tappar vi 700 pers på ett bräde.
Seger mot Örebro = 2412 på läktarna
Torsk mot Örebro = 1687 på läktarna
Vilket fortfarande är grymma siffror båda två.
Själva matchen blir asjobbig. Brobban har en massa duktiga och jäkligt kvicka kids och dessutom har väl deras långtidare kvicknat till framför tv:n. Kul att se Wasberg igen! Tips: 3-3
725 menar du?
Broberg är kluriga att bedöma tycker jag, de kvicka kidsen blandar och ger lite. 6-3 känns inte långt borta. Hua så optimistiskt.
#8 ·
RRR
· 2009-01-28 09:53
Det skiter sig för mig även på fredag men då vill jag åtminstone höra er på läktaren på radion
Jag kan bjucka några väl utvalda på en fri dryck på pregamen, i första hand oss hinkare (Steffe, Bruk och jag. Kanske nån till?). Oklart hur många dryckestickets jag vaskar fram så ni andra får lite till turen helt enkelt.
#10 ·
Joint
· 2009-01-28 11:52
Jag kan ställa upp på att "hinka" om det behövs.
Jag kan ställa upp på att "hinka" om det behövs.
Det vore kanon! Då blir vi två lirare/hink. Syns på Pre-Game 18.15, Damberg (Damsala?) har pins, jag har hinkar. Nu jävlar ska gubbarna få pröjsa tills de blöder.
Poäng mot Broberg och vi säkrar okval och därmed spel i eliten även nästa år efter gårdagens seger. Detta oavsett hur det går för Villa. Blotta möjligheten att ha kontraktet säkrat redan i januari känns ju väldigt nytt och ovant för en annan.
#13 ·
Hannu
· 2009-01-29 16:20
Hej Västringar!
Tänkte bara fråga om även vi ofrälse(dvs Brobergare) är välkomna att joina er på pre-game tillställningen eller om det bara är för rättrogna Siriusare?
Alla är välkomna!
Jag tar mig friheten att svara Ja på den frågan.
#16 ·
Hannu
· 2009-01-29 16:49
Tack för supersnabba svar! Fick nyss reda på att vi även hade fått en officiell inbjudan. Vore kul att få ett ansikte på er som hängt med ända sen div 1 tiden.
Alla är välkomna!
Nej, inte Brobergs firma. Vad hette de? Söderhamn Young Casuals? Alla andra är sjukt välkomna, det är roligt att träffa andra fans.
#18 ·
Joint
· 2009-01-29 17:13
Jag tror skojarna i SYC ska värma på O'Connors.
#19 ·
Hannu
· 2009-01-29 19:22
Raderat....
Kaveh ville att jag skulle slå ett slag för ngt de kallar "klappvante" som är ngt som ska säljas på Flurran för 100:- (kanske även säljs på Studan). Som jag förstått det är det en vante som ger extra bra smälljud när dom klappas, huruvida man har dom utanpå sina "vanliga" vantar eller om man klarar sig med endast klappvante för att hålla värmen vet jag ej. Hur som, bring a hundring, kanske kan vara ngt.
Ikväll får vi se Rosa!
#22 ·
haze
· 2009-01-30 14:34
Satan vad kul att få se Rosa i kväll (missade VSK-matchen). Ska bli jäkligt kul med bandy i kväll. Ses på flurran så småningom.
#23 ·
70
· 2009-01-30 14:37
Vi ses på flustret!
#24 ·
Joint
· 2009-01-30 14:51
Kaveh ville att jag skulle slå ett slag för ngt de kallar "klappvante" som är ngt som ska säljas på Flurran för 100:- (kanske även säljs på Studan). Som jag förstått det är det en vante som ger extra bra smälljud när dom klappas, huruvida man har dom utanpå sina "vanliga" vantar eller om man klarar sig med endast klappvante för att hålla värmen vet jag ej. Hur som, bring a hundring, kanske kan vara ngt.
Oj, vilka pajasfasoner, hahaha...
Inte såga på förhand ;-)
Jag tror mig ha sett dessa vantar på en Sirius"gubbe" i Sandviken och skulle man ha några hundra med dessa klappvänliga och högljudda vantar på matcherna så skulle det nog kunna bli ett rätt sjysst öronbedövande ljud som kanske får spelarna att än mer känna av att det är mycket folk som applådåskar. Varför inte? Förhoppningsvis gör sig IKS dessutom en vinst vid försäljningen och det är ju alltid bra.
#26 ·
Joint
· 2009-01-30 15:13
Kolla denna underbara film: http://www.bubblare.se/movie/nar_solen_gar_upp_over_rasunda - sedan spolar du fram tills de är i tunnelbanan. Voila, där är "klappvantarna". Jag vill inte ta ordet "klappmongo" ur min mun igen...
Nån som vet om Rosa kommer spela försvar eller mittfält ikväll? Förövrigt så tippar jag vinst med 5-4. Publik 1863
#28 ·
Joint
· 2009-01-30 15:29
Ska bli skoj med PreGame, fredagsmatch, bandy och att se Rosa. Tror på en spännande fight, 4-4 inför 2045 åskådare.
Kolla denna underbara film: http://www.bubblare.se/movie/nar_solen_gar_upp_over_rasunda - sedan spolar du fram tills de är i tunnelbanan. Voila, där är "klappvantarna". Jag vill inte ta ordet "klappmongo" ur min mun igen...
Finns ingen likhet alls mellan de där vantarna och de som IKS tagit fram. IKS variant ser ut som vanliga vantar, men ger lite extra klatsch/volym vid klappandet. Såna däringa knasvantar ser jag helst att ingen har jag heller.
7-0 med hjälp av klappvantarna. Mysig match! Lite för enkelt kanske...
Näe, vi gjorde det f-n svårt att gubba!! Grym kross.
Oerhört imponerande!
Försvaret hyllas extra!! Nollan två matcher på raken! Stort!
Kul att ex17 fick hänga dit en!
Och Rosa fick sätta sin första i Sirius-tröjan. Läckert!
Faan vad bra ni är grabbar! Man bara njuter!!!!
#33 ·
Hannu
· 2009-01-30 21:27
Grattis till segern och lektionen!
Nu ska jag gå och bryta ihop någonstans....
PS. Det var trevligt att träffas Kniv-Jonas. DS
#34 ·
Sam
· 2009-01-30 21:57
Grymt imponerande seger. Ärligt talat hade jag trott att Broberg skulle ha lite mer att komma med... glad att jag hade fel.
#35 ·
Joint
· 2009-01-30 22:05
Fy fan vilken skön match, på alla sätt och vis!
#36 ·
haze
· 2009-01-30 22:11
Mixen av fyndigt anfallsspel och betongsäkert försvarsspel var enastående vackert. TACK för fredagsunderhållningen Sirius!!!
#37 ·
Sakul
· 2009-01-30 22:23
Härligt som fan. Sirius glänser verkligen!
Så mycket roligare när man står mitt i smeten också, vad fan har jag inte skippat västra läktaren tidigare för!?
Förresten, varför kunde det inte ha kommit 10 pers till, så hade jag gissat rätt publiksiffra. Ruggigt nära ju.
Härlig match!
Hoppas att insamlingshinken gick bra (även om man nästan fick tjata lite för att skänka en liten slant när jag försökte ;) ).
Sjukt tråkig sista halvtimme.
/ Olov
#40 ·
RRR
· 2009-01-30 23:48
Nu har man missat två matcher när Sirius håller nollan, det känns skönt, undrar om jag ska skita i resten av säsongen också så blir det SM guld....
Skämt åsido, FASEN vad strongt!
Härlig match!
Hoppas att insamlingshinken gick bra (även om man nästan fick tjata lite för att skänka en liten slant när jag försökte ;) ).
Hehe... Jag tog en liten paus i hetsandet när du kom. Nu först fattar jag att du var den du är. Du skulle ju ha presenterat dig själv. Vi fick in 2100 kr. Rätt Ok. Bra resultat i matchen förresten.
Sakul skrev... alla älskar RiRi... det ska väl stå RRR? Saknade RRR:s tydliga stämma. Var det nån hoppträning som var i vägen?
Hehe... Jag tog en liten paus i hetsandet när du kom. Nu först fattar jag att du var den du är. Du skulle ju ha presenterat dig själv. Vi fick in 2100 kr. Rätt Ok. Bra resultat i matchen förresten.
2100? Inte illa.
Jo, jag borde kanske det, men hur presenterar man sig med ett nickname från ett forum i verkligheten utan att känna sig som någon som försöker spela hemlig agent? :)
Japp, bra resultat. Så skönt med en icke-nervös match...!
jag bara njuter ...
Grattis till segern och lektionen!
Nu ska jag gå och bryta ihop någonstans....
PS. Det var trevligt att träffas Kniv-Jonas. DS
Trevligt att träffa er med vi ska til slutspel
Tänkte lysa upp lördagsmorgonen med ett briljant citat från Söderhmankurirens online rapportering:
Halvtidsanalys: Tänk Tre Kronor mot Sovjet cirka 1981. Då får ni ett hum om hur den här matchen sett ut så här långt. Sällan har jag sett Broberg så initiativlöst och utspelat. Sirius är ett topplag förvisso och det råder ingen tvekan om varför efter 45 minuter. Det här kunde stått 8-0 om inte Olbert storspelat, ändå känns det som att Broberg kan vända detta med lite mer hjärta och skridskoåkning, sämre kan det i alla fall inte bli. Men, det bet ju sällan på Makarov, Krutov och Larionov.
:-)
#47 ·
Tifo
· 2009-01-31 09:43
Vilken underbar fredag! Sirius dominerade verkligen denna match från början till slut! Det är jävligt starkt att utklassa ett lag som Broberg! För utklassning var det.. Det var mycket närmre 8-0 än 7-1 om man säger så.. Broberg kom ingenstans tack vare vårt fantastiska försvar!
Ganska hög promillehalt på stora delar av Västra vilket ledde till en intensiv början med klar avmattning mot slutet. Lite som Sirius insats på plan..
#48 ·
RRR
· 2009-01-31 10:14
Sakul skrev... alla älskar RiRi... det ska väl stå RRR? Saknade RRR:s tydliga stämma. Var det nån hoppträning som var i vägen?
Nä snarare barnpassning....
Första timmen igår var bland det bästa jag sett på Studan. Så ... helgjutet! Tack.
#50 ·
joer
· 2009-02-01 01:36
Intressant att läsa på Brobergs forum:
...Men Sirius vilket gäng!! Känns som dom är 4-5 extra spelare på plan,vilket lagbygge, imponerande..med lite flyt kan dom nog släpa sig fram till en final tror jag..
...kom ihåg att Sirius är grymma i år och att det aldrig varit direkt enkelt de senaste åren att ta poäng på Studan.
...Samidigt var Sirius äckligt bra tyckte jag. 10 gånger bättre än det Bollnäs vi mötte i onsdags. Sirius kan verkligen gå långt i denna serie.