← Sirius Bandy
Bollnäs - Sirius
Tifo
· 2009-01-29 16:52
· 6229 visningar
Det är tätt mellan matcherna så jag startar denna tråd redan nu!
Bollnäs har det motigt och det bör finnas rimlig poängchans. Har någon tänkt sig en resa? Jag är sugen..
Sorry, på söndag har jag inte tid. Men jag hoppas att folk passar på, för det blir sista chansen till någon bortaresa innan (det eventuella) slutspelet. De återstående matcherna är Vänersborg, Villa och Kungälv, samtliga onsdagsmatcher.
#2 ·
RRR
· 2009-01-30 12:55
Åh jag har massor av dåliga minnen från Bollnäs, hoppas att nån har bil, jag kan köra
#3 ·
Tifo
· 2009-01-30 12:56
Gensvaret verkar inte direkt överväldigande so far..
Jag har bil och körkort.
#4 ·
haze
· 2009-01-30 14:35
Grymt sugen men söndag funkar dessvärre inte.
Kan icke.
#6 ·
RRR
· 2009-01-30 23:49
Jag är på i alla fall
#7 ·
johann
· 2009-01-31 00:42
sjukt sugen såklart . but how!?
#8 ·
Tifo
· 2009-01-31 09:48
Det är typ 20 mil. Man kanske ska räkna med 2,5h. Åka vid 14 eller strax efter?
På grund av ekonomin kan inte jag heller åka.
#10 ·
RRR
· 2009-01-31 16:33
Tifo och jag alltså? Det låter lite väl mycket, jag tror jag skippar också om inget anmärkningsvärt inträffar
17.00 är en sur tid. I synnerhet med nästan 3 timmar hem och Superbowl party afton!
Får nöja mig med att gå och titta på UNIK's ödesmatch i morgon.
#12 ·
Tifo
· 2009-01-31 17:07
Då lägger vi ner. Trist!
#13 ·
RRR
· 2009-01-31 18:06
Var inte UNIK idag?
Dambandy imorgon, någon? Jag ska nog gå
Utmärkt (!) inför på Bollnäs SF med bland annat intervju med Broberg.
Bollnäs tog ju en imponerande seger mot Uddevalla i går. I Körslaget.
#16 ·
RRR
· 2009-02-01 10:10
Hoppas att hela laget festade ordentligt... ;-)
#17 ·
johann
· 2009-02-01 13:21
ingen livekommentering på unt? :S
Jjapp... och artikeln ligger också på deras hemsidan.
En sak till. Det är en del som inte tycker att jag är objektiv när jag skriver för Sirius Bandy. Det kan man knappast anklaga mig för att vara hehehehe... kommer aldrig att vara objektiv och kan inte vara det heller. Jag hoppas att alla här förstår det.
Tufft att vinna över Bollnäs på Sävstaås... men om VI kan behålla samma känsla som under första halvlek sist... då finns det inget lag som spöar oss. Bara att hämta ut pengarna från Svenska Spel.
Kan man följa den här matchen någorlunda lajv utanför Sävstaås? Radio? Liverapportering? Hittar inget.
Unt har liverapport på hemsidan nu.
#21 ·
johann
· 2009-02-01 16:27
nu vill jag att roffe snor åt sig bollen och åker själv!!!
#22 ·
Joint
· 2009-02-01 17:17
... och gärna spelar bollen till någon som kan skjuta. (Inget ont om Roffe, men han behöver förbättra sin skott- och klubbtektnik, i övrigt en briljant skridskoåkare).
Kom igen nu, Blåsvart!
#23 ·
Sutra
· 2009-02-01 17:18
Vad segt!
#24 ·
Sutra
· 2009-02-01 17:18
Vad segt!
Vi måste ju göra ett mål i alla fall.
#26 ·
Sutra
· 2009-02-01 17:22
Bollnös fick ett låtsasmål (burgaveln) avblåst för offside. Dubbelsurt; kan bli positivt.
Fan vad bandyförbundets sida strular.
#28 ·
Sutra
· 2009-02-01 17:28
Bollnäsr förösker göra en Örebro. Låt vara med större framgång hittills, men snart smäller vi in tre snabba.
#29 ·
Sutra
· 2009-02-01 17:33
F**k.
Nu är det kört. Vore kul om Sirius kunde göra ett mål i alla fall.
#31 ·
Joint
· 2009-02-01 17:35
Men ja, kan den som kallar som "esk fanz" sluta upp med det. Jag blir bara ännu mer irriterad, samtidigt som jag inte vill "feeda" trollet.
#32 ·
Joint
· 2009-02-01 17:36
Förresten, sedan när har det inte gått att vända ett 2-0-underläge i bandy, när det är drygt en kvart kvar? Inte för att det känns så, men vad fan.
#33 ·
Sutra
· 2009-02-01 17:37
De verkar tröga och uppgivna. Varför det?
Gör som jag, sätt upp en stor tunn bok framför kommentatorsfältet. Vägrar läsa vad det står där. Olof, esk fanz, etc.
#35 ·
Sutra
· 2009-02-01 17:40
In med hörnan nu.
#36 ·
Joint
· 2009-02-01 17:46
Nu är det nog däremot kört. Skit också.
Spela bättre i nästa match.
Nu ska jag inte gnälla för mkt för det sirius gjort så här långt av säsongen e grymt. Men det känns som att det egna spelet ibland får för mkt utrymme vi visa ganska klart i fredags att vi har en grym offensiv det ska inte kunna försvinna på 2 dagar. Men seger mot väners borta och slutspel känns helt gjutet kämpa på svart o blå.
Äsch då. Typiskt också.
Håller med lite. Man kan naturligtvis inte gnälla, men det är lite skumt att man kan spela så bländande på fredagen, och två dagar senare inte skapa ett dugg. Motståndet var ju typ likvärdigt också.
Tre förluster senaste 15. Det får jag nog tycka är okej i alla fall. Ingen skam att få däng borta på Sävstaås. Hoppas dock man kan ta med sig någon sorts lärdom från detta, för det lär se likadant ut på onsdag.
#42 ·
haze
· 2009-02-01 18:43
Bollnäs-Broberg 1-5
Sirius Broberg 7-0
Bollnäs Sirius 3-0
Det svänger. Men som sagt, tre förluster på de senaste 15 omgångarna är mycket svårgubbat.
Men seger mot väners borta och slutspel känns helt gjutet...
Inte bara känns, vid seger mot Väners
är det helt gjutet. 11 poäng ned och 5 matcher kvar!
#44 ·
RRR
· 2009-02-01 20:08
Var Hellboy med?
Var Hellboy med?
Nej. Han verkar få dras med sin magmuskelskada resten av säsongen. Kommer väl att spela lite då och då när det känns ok.
#46 ·
ex17
· 2009-02-01 20:47
Håller med lite. Man kan naturligtvis inte gnälla, men det är lite skumt att man kan spela så bländande på fredagen, och två dagar senare inte skapa ett dugg. Motståndet var ju typ likvärdigt också.
Brukis, kort svar.
1. Vi jobbar långsiktigt och har dels inte den vinnarkultur som SAIK, Byn, VSK etc har och dels har vi jobbat på vårt spel i 1 år. Byn har jobbar med samma spel i snart 10. (Ja vi har gjort bra resultat, nästan för bra denna säsong).
2. Det handlar mkt om tålamod. Örebro ville inte anfalla utan spelade endast på kontringar och/eller långbollar. Bollnäs spelade lite på samma sätt men till skilland mot ÖSK fick de ledningen med 1-0. Känslan i halvtid var att vi skulle vända till seger.
3. Vi spelade lite under armen idag och gjorde inte samma saker som mot Örerbro som också backade hem. Vad vill jag inte gå in på eftersom det är lite känslig info.
4. Tack för stödet.
5. Vi kommer spela elitseriebandy nästa år, det var resultatmålet denna säsong.
[quote1233521009=Brukarn]
Brukis, kort svar.
1. Vi jobbar långsiktigt och har dels inte den vinnarkultur som SAIK, Byn, VSK etc har och dels har vi jobbat på vårt spel i 1 år. Byn har jobbar med samma spel i snart 10. (Ja vi har gjort bra resultat, nästan för bra denna säsong).
2. Det handlar mkt om tålamod. Örebro ville inte anfalla utan spelade endast på kontringar och/eller långbollar. Bollnäs spelade lite på samma sätt men till skilland mot ÖSK fick de ledningen med 1-0. Känslan i halvtid var att vi skulle vända till seger.
3. Vi spelade lite under armen idag och gjorde inte samma saker som mot Örerbro som också backade hem. Vad vill jag inte gå in på eftersom det är lite känslig info.
4. Tack för stödet.
5. Vi kommer spela elitseriebandy nästa år, det var resultatmålet denna säsong.
[/quote1233524420]
Ja för fan! Vi säkrade ju o-kval hemma mot Broberg. Redan i januari alltså! Och slutspel ska det ju till en Murphy i högform för att vi ska sumpa. Jag är SJUKT nöjd med säsongen i år. Allt jag begär nu är att få se blå-svart ge any kvartsfinalmotståndare en rejäl match!
ex17: Ja, som sagt så var det alls ingen kritik i det hela, jag är också alldeles sjukt nöjd med den här säsongen, (nästan) hur den än slutar. Men visst är det underligt att Broberg knappt lyckades freda sitt mål längre än en minut i streck, medan ett helt likvärdigt lag som Bollnäs kunde nolla blåsvart. Men det är väl charmen med bandy antar jag!
#49 ·
Tifo
· 2009-02-01 22:59
Jag tror vi i Västra får ta på oss denna torsk eftersom vi ju inte bidrog med support på plats denna gång..
#50 ·
RRR
· 2009-02-02 07:49
Ja vi får väl skylla oss själva, fast å andra sidan hade det vart jävligt att åka upp till Bollnäs och stå på Sävstaås i två timmar i minus 13 och se ytterligare en torsk.... har sett en och annan där
VePe Norra är ju ett helt annat lag på hemmais. Dom har ju en & annan tung skalp just där.
Uppvisningen mot Broberg bara växer. Vi bara käkade upp dom. Att så fullständigt klä av ett gediget lag är en värdemätare helt i klass med att vinna annandagsderbyt. Båda dessa matcher är högklassiska prestationer.
Halvfulla glas!
Visst att laget vill ha förståelse för vissa motgångar -"långsiktig satsning" o.s.v... Men sen måste man få fundera när det går mindre bra också.
Eftersom Sirius ligger trea i tabellen så här långt in i serien är man bevisligen kapabla till stordåd. Då är det klart man undrar över 0-4 mot bgif, efter 7-0 mot broberg.. Men det är inte kritik åt nåt håll, bara stort förtroende för att laget kan bättre!
#53 ·
ex17
· 2009-02-05 22:16
Nej det är bandy. Siffror i bandy behöver inte spegla matchen. 7-0 hade kunnat varit mkt mer mot Broberg. 0-4 var närmare 3-4 än 0-7 mot bollnäs.