← Sirius Bandy
Väners-Sirius
RRR
· 2009-02-04 06:10
· 5281 visningar
Dags för ny tråd.
Hellboy skadad... inte bra
Broberg på topp igen? Lite av en "måstematch"
Måstematch och måstematch. För Väners, visst, men knappast för oss. En seger sista sex räcker för att ta sig till slutspel... Förra veckan säkrade vi okval och därmed spel i eliten även nästa år, idag kan vi säkra slutspel med fem omgångar kvar. Unheard of!
Håller med, från och med nu finns det inga måstematcher i den rätta bemärkelsen, det är bara att njuta av läget. Men visst, har vi tänkt oss att komma topp fyra så bör vi kanske vinna ikväll.
Tycker att det är en viktig match för att kunna fortsätta att locka mkt publik vilket i sin tur kanske bäddar för nyförvärv nästa säsong.
Tippar 9-3 till oss.
Pessimist-Jonas, inte ens 2-siffrigt för de goda?
Kanske klokt iofs, Väners känns rätt täta. 2-5 säger jag, gäller att passa på med optimismtips när det inte är hela världen om dom spricker.
#5 ·
haze
· 2009-02-04 12:44
Superhäftigt att vi fightas med SAIK och Vetlanda om tredjeplatsen. Känner inte för att gubba idag så 4-3 till våra blåsvarta hjältar blir det högst ogenomtänka tipset.
#6 ·
RRR
· 2009-02-04 13:05
Måstematch för att klara sig bland de fyra för Sirius och definitivt måstematch för Väners. Vore kul att va i Väners
#7 ·
monix
· 2009-02-04 16:14
WEBBRADIOSÄNDNING IKVÄLL http://www.sr.se/vast/
#8 ·
Joint
· 2009-02-04 16:25
Göttmos! Tror på 4-2 till De Goda.
#9 ·
Sakul
· 2009-02-04 18:03
JOHAN Säleby!? Lär dig läsa radiogubbe!
EDIT: Han fortsätter att säga Johan. Ja, jag tycker att det är irriterande! FAN, 1-0 också...
#10 ·
Joint
· 2009-02-04 18:16
Japp, gud vad han upprepar "Johan" Säleby. Uttalade dessutom Bojjvi, men det är fan inte enkelt. Persson är enklare.
Tagga nu, Sirius...
Bra! utjämnat
#12 ·
RRR
· 2009-02-04 18:48
Kämpa ned dem nu Sirius!
#13 ·
haze
· 2009-02-04 19:05
Kungälv-SAIK 3-1
Vetlanda-Broberg 3-3
Intressant...
#14 ·
John
· 2009-02-04 19:36
Vetlanda får gärna kryssa, bra för min ekonomi =)
Såsåså ta två sköna nu blåsvart!
Vetlanda kryssar och Kungälv spöar SAIK. Intressant... Håll i tio till nu bara!
Bra gamblat John även om du höll på att bli bestulen.
#17 ·
John
· 2009-02-04 20:07
Ja jag hann bli förbannad en minut.
#18 ·
John
· 2009-02-04 20:15
Härligt. Ssssssssluuuuuutspeeeeel tjo!
Vad kul! Hurra!
#20 ·
Joint
· 2009-02-04 20:23
Så förbannat jävla skönt! Det skadade ju inte att VBK kryssade och att SAIK åkte på niten mot Kungälv. Haha, nu är vi 3:a igen. Känns ju lite overkligt... Men fy-i-fi... vad skönt!
Ny publikfest på söndag, minst 2500. Intresset verkar vara genuint grundat på matchchatten hos UNT, oj vad med inlägg.
Bra jobbat!
Har varit lite svårt att fokusera på "nästfavoriten" Sirius de senaste åren.. Hembyn har ju gått så bra...
Men i fredags var jag faktiskt på studan. Och på söndag blir det nog sirius-vetlanda.
Min rödblåa själ håller på att bli blåsvart! Eller schizofren..
Intressant som sagt med övriga resultat.. Hur f-n kan saik torska mot Kungälv?? Över huvud taget många skumma resultat mellan alla lag under EIF och VSK i tabellen.
Fantastiskt underbart. Synd att jag missar matchen på söndag pga jobb men ni får skrika åt mej också.
#24 ·
haze
· 2009-02-04 21:06
Grymt bra blåsvart!
Undrar vad vår (o)vän Muhrén hittade på. Grovt matchstraff i 94:e, missnöjd med tapetseringen?
Makalöst kul !!!
3:a i tabellen med 5 omgångar kvar! Jag har nypt mig ett par gånger i armen förut under säsongen men idag tog jag i lite extra...fortfarande utan att vakna :-)
Det bör bli bra tryck på söndag mot VBK. Vinst i den matchen och en plats bland de fyra första börjar kännas realistiskt...smaka på den!
Synd bara att inte matchen spelas kl 13:15 i solsken, utan flyttas till 17:00 och konstljus. Söndag 17 är dessutom middagstid för oss lite äldre familjefäder. Som hardcore fan skall det dock mer till för att hålla undertecknad borta från Studan, men jag tror tyvärr att det är en felbedömning av IKS att tro att 17 är en publikmässigt bättre matchtid än 13:15.
Än en gång, grattis till ytterligare en fin insats blåsvart!
#26 ·
RRR
· 2009-02-04 22:08
På söndag blir det livat på Studan! Ta med hela släkten och kom i tid, det lär bli folk!
Undrar vad vår (o)vän Muhrén hittade på. Grovt matchstraff i 94:e, missnöjd med tapetseringen?
Touché!
Synd bara att inte matchen spelas kl 13:15 i solsken, utan flyttas till 17:00 och konstljus. Söndag 17 är dessutom middagstid för oss lite äldre familjefäder. Som hardcore fan skall det dock mer till för att hålla undertecknad borta från Studan, men jag tror tyvärr att det är en felbedömning av IKS att tro att 17 är en publikmässigt bättre matchtid än 13:15.
Jag har också otroligt svårt att se för vilka 17 är en bättre tid än 13.15. Kl 17 krockar med allt, familjemiddagar, Almtuna och Premier League på TV. 13.15 krockar med typ högmässan, men dit tappar vi nog inte så mycket folk.
Kl 13.15 kan dock krocka med de som valt att försöka åka iväg någonstans under dagen på söndagen, eller i allmänhet har dagaktiviteter som ska hinnas med (träningar och liknande). Till 17 hinner man kanske till Studenternas. 13.15 innebär att man inte hinner göra så mkt innan, och efter matchen är det då bara hem till middagen.
#29 ·
Joint
· 2009-02-05 00:00
Jag är emot söndag 17:00.
De senare desto bättre, särskilt om det är på söndagar så man hinner vakna upp ur sin dvala.
Allt utom 13.15 är av ondo!!
#32 ·
RRR
· 2009-02-05 07:51
Starkt gjort, hur är det med Jockes ljumskar, Mayas huvud och Hellboys mage?
#33 ·
ex17
· 2009-02-05 08:08
Mina ljumskar är det inget fel på. Tror vår man från Söder blev fel citerade eller var/är felinformerad om min kropp. Det är höftböjaren med störst sannolikhet och jag har inte fått ngn dom ännu. Ska besöka ngn lekman på området under dagen. Mayas huvud är väl som vanligt.... och hellboys mage är sisådär. Hoppas han vilar extra inför kvartsfinalspelet...
Det låter som att man vill ta ett snack med den där höftböjaren. Hur svårt kan det vara ett böja en höft när det är det enda man har som sin uppgift?
Oavsett skadeläge känns det dock väldigt njutbart att heja på Sirius just nu!
#35 ·
Tifo
· 2009-02-05 09:05
Fy fan vad skönt! Uddamålssegrar räknas de också!
#36 ·
RRR
· 2009-02-05 10:05
jag har en höftböjare som jag inte använder om du behöver en
Muhrén missnöjd med tapetseringen... Mayas huvud är som vanligt... Idag var det extra roligt att logga in på Västra! Särskilt Haze's Sur-Murrekommentar var en fröjd för en gammal gubbe.
Vad gäller matchtiderna håller jag med om att 17 suger stenhårt. Det är mitt i mata-lägga-barnträsket och kostar därmed extra familjecredits att prioritera. 13.15 är pirfa. Gott om tid att hitta på något på förmiddagen, äta en god och närande lunch och sedan knalla ner till Studan med en glatt siriussjungande minior i vagnen som sedan slocknar lagom till avslag. Men alla är ju inte småbarnsföräldrar och tycker kanske 13.15 är för tidigt. Men då kan man ju välan köra 15 i stället. Fortfarande tid för söndagsstek med familjen efteråt samtidigt som både högmässa och sjusoveri med ordentlig brunch hinns med innan. Eller sån där hästutfodring, skridskosegling och kantarellsyltning eller vad man nu håller på med i Alsike.
#38 ·
Sakul
· 2009-02-05 13:40
17.00 är en riktigt kass tid, jag föredrar absolut 13.15. Men den här gången är jag glad att matchen flyttades, för nu krockar den inte med min träning längre.
I Alsike är det bara häst som gäller, oavsett tidpunkt....
Vi har märkt det...
#41 ·
RRR
· 2009-02-06 07:36
mycke snack lite verkstad, det är ju ialla fall ingen som märker om ni är på läktarna eller inte, mig brukar folk i alla fall sakna
#42 ·
ex17
· 2009-02-06 08:19
jupp