Det verkar som att den har lottats, men SvFF har inte lagt upp något. Vet gaffa vilka vi möter? I år kliver vi iaf in redan i första omgången, pga vår taskiga serieplacering i fjol.
Svenska Cupen
Sirius möter vinnaren i matchen mellan Dalkurd och VSK på bortaplan. Senast den 29 mars ska den vara spelad.
Hett.
Well, VSK borta är väl ungefär så hett det kan bli i en första omgång i Svenska cupen. Om de nu rår på Dalkurd. Dalkurd har förlorat totalt tre (3!) seriematcher sedan klubben startades och ska nu spela i tvåan. Bildade 2004 från scratch och nu i tvåan. Imponerande.
Dalkurd har förlorat totalt tre (3!) seriematcher sedan klubben startades och ska nu spela i tvåan. Bildade 2004 från scratch och nu i tvåan. Imponerande.
Onekligen. Vad är det för ett gäng demoner?
från mina gamla hemtrakter. laget består nästan uteslutande av fd bragetalanger som söker revansch. ex-siriusjunisen robert talay har värvats till i år.
Mina med. Har faktiskt sett en match med Dalkurd, de imponerade sannerligen.
häftigt! rena åshöjden. dock tvivlar jag på att de har ett anfallsess i klass med "storken".
man börjar bli riktigt sugen på fotboll nu. arosderby i cupen vore ju helt klart guld. hoppas på större lycka än i förra årets cupderby.. brrrrr
man börjar bli riktigt sugen på fotboll nu. arosderby i cupen vore ju helt klart guld. hoppas på större lycka än i förra årets cupderby.. brrrrr
jag överdrev lite om dalkurd. det har inte bara fd bragetalanger utan också en hel del fd a-lagsspelare som varvar ner där. löjligt stor trupp också, och deras testmatcher har varit mycket intressanta att följa: folk från alla möjliga (och omöjliga) håll.
som lök på laxen fick fcw min moderklubb kvarnsveden.
Kommer FCW att finnas kvar då? Hört diverse rykten om dem.
Hur uttalas det Dal-kurd eller Dalk-urd?
Dal-kurd, som i en kurdisk förening med rötterna i Dalarna.
Oj, häftigt. Det verkar faktiskt vara sant med den kurdiska kopplingen, de länkar till kurdiska sidor och har kurdiska flaggor på sin hemsida.
Har de kurditsar som symbol?
Dalkurd har på fyra säsonger förlorat hela tre matcher. Deras U-lag spelar i år i Div 4 efter att ha gjort en liknande resa som A-laget.
Dalkurds klubbmärke består av en kurdisk flagga med dalahästar på varsin sida av solen samt texten DALKURD FF 2004.
yeach
Dalkurd satsar järnet. Oavsett vilka vi får möta känns det inte som någon drömlottning precis.
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2480653.svd
http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_2480653.svd
De har hur mycket flis som helst för dylika satsningar. Jag har hört en sillystory om Dalkurd som understryker detta, men som jag nog får hålla inne med med tanke på källskydd och sådant. Men de verkar kunna betala månadslöner som vi inte är i närheten av i alla fall.
Välskattat vill man tro!
Drömlottningen är att möta vilket lag som helst och åka ur direkt så vi slipper skiten.
(Ja, jag är fortfarande bitter).
(Ja, jag är fortfarande bitter).
Garligur, du är säkert fortfarande bitter för att vi torskade Finland till ryssarna...
Äh, vi gör ändå bättre vodka än finnarna!!!
Värre är att vi släppte Norge!!! Tänk va sjysst det hade varit med all olja nu!!!
Värre är att vi släppte Norge!!! Tänk va sjysst det hade varit med all olja nu!!!
Javisst, tänk vilken bandyliga vi kunde haft mha alla oljepengar! och vilka hallar ;)
och vilka luvor med tofs
Motion till VSS årsmöte: Annektera Norge och Finland.
Hur är det med Cupen? Vilka möter vi? När? Plats?
Att Farbror av alla ska försöka väcka den onda best som vilar i frid....
Vilka möter vi?
- Dalkurd eller VSK, det avgörs nu på söndag.
När?
- Sannolikt 27:e eller 28:e mars. Senast 28:e.
Plats?
- Borlänge eller Västerås, det avgörs nu på söndag.
- Dalkurd eller VSK, det avgörs nu på söndag.
När?
- Sannolikt 27:e eller 28:e mars. Senast 28:e.
Plats?
- Borlänge eller Västerås, det avgörs nu på söndag.
Jupp, det här med att tända av från bandyframgång har allvarliga biverkningar!
Har inte riktigt bestämt mig för om jag tycker att det är värt att lägga ner någon energi på cupen. Men om man vill gå vidare möter jag nog hellre VSK. Tycker de där kurderna med Gustaf Vasa-frisyr och knätofsar verkar lite läskiga.
Jag lär åka på cupmatchen. Dum som man är har jag förträngt cupilskan från förra säsongen. Jag har en del att lära av Garry när det gäller långsinthet.
Jag lär också åka på cupmatchen.
Jag tycker bandy-SvC var ett perfekt genrep och vi såg ju alla hur bra det gick i slutändan... ;)
Min undran är snarare om Sirius ställer in träningsmatchen mot Gefle 29/3? Blir max två dagars vilan mellan den matchen och SvC. Well, förhoppnings kan man mixa med en del spelare.
Jag tycker bandy-SvC var ett perfekt genrep och vi såg ju alla hur bra det gick i slutändan... ;)
Min undran är snarare om Sirius ställer in träningsmatchen mot Gefle 29/3? Blir max två dagars vilan mellan den matchen och SvC. Well, förhoppnings kan man mixa med en del spelare.
På söndag möter clowerna i FCW dalalaget Kvarnsveden på Stenhagens IP.
Brännan, Jocke, Rit-Ola, Nordelind, Bylin och *trumvirvel* Henke Eriksson ska delta, ryktas det om. I sådana fall åker Henkes gamla blå-svarta matchtröja fram, som just nu sitter på min vägg. Brekkan har skadat axeln.
Ha. Jag trodde att bortaplan i en omgång gav hemmaplan i nästa, men det gäller inte förrän i semifinal. Geografiskt fri lottning i alla omgångar utom kvalomgången.
dalkurd har 4-1 mot vsk med kvarten kvar. ser ut att bli en resa till min gamla hemmaplan, med andra ord.
Sjukt impad av Dalkurd.
Gillar en av deras huvudsponsor också: Järvsö Kebab AB.
Gillar en av deras huvudsponsor också: Järvsö Kebab AB.
Och FCW torskade med 4-1.
Dalkurd är dessutom sponsrade av inte mindre än 23 olika pizzerior och ett försvarligt antal gatukök, kebabhak och andra restauranger.
Gedigna skattevilliga branscher!
Finns intresset (förutom från Brukarn :-P ) för en resa till Borlänge? Vore riktigt skoj att få ihop en bil eller två..
Jag ska kanske köpa en kamera via blocket i Borlänge och det kan ju kombineras med annat. Har en liten bil tillgänglig. Får se hur förhandlingarn går.
härligt!
Tufft med cupmatch på lördag och sen Gefle på måndag. Jag undrar hur man prioriterar?
Jag skulle nog vilja åka till Dalarna på lördag, om det finns bilplats. :)
Jag kan inte men jag vill gärna ha rapport. :) Förhoppningsvis så prioriterar man cupmatchen mer än en träningsmatch och skickar en liten sämre uppställning på måndag.
Man kommer att prioritera cupen på lördag. Det är skitbra att få en cupmatch som genrep.
Blir nog torsk. Dalkurd är inte att leka med.
Nej, det blir nog ingen parkpromenad, men vi bör lik förbannat vinna 19 av 20 tävlingsmatcher mot division II-lag. Minst.
Jo, man kan ju tycka det. Samtidigt är det inte varje dag man möter ett Div 2-lag som förlorat tre matcher på fyra säsonger.
Valsta Syrianska åkte ut mot Sollentuna United.
"Målskytt i slutminuten för Sollentuna United blev Kabba Langley, en spelare som Valsta Syrianska så sent som för två månader sedan hade i sitt lag men som man inte tyckte höll måttet och som man släppte till Sollentuna U. Snacka om revansch för Kabba Langley!"
[...]"Som det ser ut i vår trupp nu så var det en förlust att Kabba inte spelar kvar hos oss, säger Johan Blomberg."
[...]"Valsta Syrianska lider fortfarande av skador på flera spelare. Det gick så långt i matchen mot Sollentuna U. att målvakten Johan Bylund och tränaren Elias Charbachi var uppsatta som utespelare på avbytarbänken."
"Målskytt i slutminuten för Sollentuna United blev Kabba Langley, en spelare som Valsta Syrianska så sent som för två månader sedan hade i sitt lag men som man inte tyckte höll måttet och som man släppte till Sollentuna U. Snacka om revansch för Kabba Langley!"
[...]"Som det ser ut i vår trupp nu så var det en förlust att Kabba inte spelar kvar hos oss, säger Johan Blomberg."
[...]"Valsta Syrianska lider fortfarande av skador på flera spelare. Det gick så långt i matchen mot Sollentuna U. att målvakten Johan Bylund och tränaren Elias Charbachi var uppsatta som utespelare på avbytarbänken."
Dalkurds facit sett över fyra säsonger:
2005, Div 6: 13-1-0, 67-7, +60.
2006, Div 5: 16-1-1, 113-18, +95.
2007, Div 4: 19-2-1, 126-24, +102.
2008, Div 3: 19-0-1, 74-14, +60.
Totalt: 67-4-3, 380-63, +317.
Man kan säga massor om seriernas kvalité, men ett sånt där resultat ska respekteras.
2005, Div 6: 13-1-0, 67-7, +60.
2006, Div 5: 16-1-1, 113-18, +95.
2007, Div 4: 19-2-1, 126-24, +102.
2008, Div 3: 19-0-1, 74-14, +60.
Totalt: 67-4-3, 380-63, +317.
Man kan säga massor om seriernas kvalité, men ett sånt där resultat ska respekteras.
Jag åker gärna om jag hinner bli frisk.
Div 2-lag eller ej. Man får en känsla av att Dalkurd håller till i tvåan för att det är omöjligt att avancera snabbare än spikrakt uppåt. Pizzeriorna runt om kring verkar även ha lyckats skrapa ihop en skaplig slant till transferkassan.
Div 2-lag eller ej. Man får en känsla av att Dalkurd håller till i tvåan för att det är omöjligt att avancera snabbare än spikrakt uppåt. Pizzeriorna runt om kring verkar även ha lyckats skrapa ihop en skaplig slant till transferkassan.
Visserligen. Samtidigt blir nivåskillnaderna kanske som störst mellan trean och tvåan och mellan tvåan och ettan. Man kan också komma ihåg att det verkligen var VSK B de spöade. Jag säger inte att det blir någon lätt match, men jag anser nog att Sirius är motiverade storfavoriter. Åtminstone om vi är motiverade...
Farbror, är du fortfarande sjuk??? Vad är det för baciller som biter så på en grinig gubbe?? Ja, förutom vanlig "gubbsjuka" alltså.
[...]Jag säger inte att det blir någon lätt match, men jag anser nog att Sirius är motiverade storfavoriter. Åtminstone om vi är motiverade...
Du har rätt. Visst ska Sirius med all rätta ses som favoriter. Men det är inte läge, ens för ett uns, underskattning. Ska bli spännande att se hur Jens matchar och leder laget i en tävlingsmatch. Tyvärr har jag inte möjlighet att se vara på plats själv för att bevittna det på lördag.
Nyköpings BIS - Syrianska FC 7-8 efter straffar. Det stod 3-3 efter full tid och 4-4 efter förlängningen. Inte direkt imponerande av Syrianska mot Bissarna från division 2. Det jag tycker är ännu mer konstigt är var domaren kom från.
"Domare: Metin Yildirim, SÖDERTÄLJE" Eh?
"Domare: Metin Yildirim, SÖDERTÄLJE" Eh?
Det är ju svenska cupen! Vad väntar du dig? Var glad att dom skickade nån domare alls. Förmodligen fanns det inte heller några linjedomare, utan tränarna fick stå med varsin flagga och vinka, a'la ungdomsfotboll!
Jackor som målstolpar?
Tre hörnor straff?
Vet inte. Men Haris gjorde 2-1.
Tycker det är dumt att gnälla på förbundet när det gäller speldatum för SvC-matcher när detta dokument funnits ett bra tag:
http://www.svenskfotboll.se/files/{6E2238C8-060B-45F5-9B08-DEF0E713FC51}.pdf
http://www.svenskfotboll.se/files/{6E2238C8-060B-45F5-9B08-DEF0E713FC51}.pdf
Men det är ju inte Dalkurd som kommit på den där Sommartidscupen som ska spelas i helgen, det är SvFF själva. Att planera in en fånig lokalcup under samma helg som man sagt att svenska cupen ska spelas (där man dessutom kan ana att det innebär en krock då två föreningar är med i båda tävlingarna) är ett exempel av många på cupmisshandel från SvFFs sida. Så jo, man ska gnälla på förbundet om man bryr sig om hur cupen sköts.
Om vi tar oss förbi Dalkurd så väntar segrarna mellan Handelskamraternas IS och Gröndal. Handelskamraternas IS!!!
www.handelskamraterna.se
Mer stekarlag än så är nog svårt att hitta. Icke desto mindre rätt skoj. Men att de ska spöa Gröndal...
www.handelskamraterna.se
Mer stekarlag än så är nog svårt att hitta. Icke desto mindre rätt skoj. Men att de ska spöa Gröndal...
inlägg på deras forum: "kommer vi ha någon träning i veckan? Hörde ryktas om det, skulle kännas riktigt bra."
inlägg på deras forum: "kommer vi ha någon träning i veckan? Hörde ryktas om det, skulle kännas riktigt bra."
Ett tag trodde jag du menade Dalkurd.
Om vi tar oss förbi Dalkurd så väntar segrarna mellan Handelskamraternas IS och Gröndal. Handelskamraternas IS!!!
www.handelskamraterna.se
Haha, såg en gammal "arbetskamrat" i deras trupp. De kommer inte att spöa Gröndal.
Handelshögskolans stekarlag. Dom spelar i samma serie som Essinge IK, Vasalunds gamla partners.
Apropå stekare... Här är truppen:
http://www.handelskamraterna.se/HIS/Truppen.html
Apropå stekare... Här är truppen:
http://www.handelskamraterna.se/HIS/Truppen.html
Gillar efternamnet Egger. I övrigt verkar truppen rätt stekiga. Dock inte många von eller af. Ack.
Gillar efternamnet Egger. I övrigt verkar truppen rätt stekiga. Dock inte många von eller af. Ack.
Egger är fan kärlek på flaska. Blev lite smått nostalgisk där.
*Kort trådkapning* Billiga, 9-pack?, bruna glasflaskor, opantbara, inte direkt goda men inte heller äckliga. Jag hade Eggerförbud i min första lya för det var så jobbigt att bära en sopsäck till iglon varje helg.
Egger är fan satan på flaska. Jag kommer aldrig glömma den märkliga bismaken av banan/kadmium.
Jens om cupen. Dalademokraten: "Det är ju det enklaste sättet att ta sig ut i Europa. Det är tuffare att bli tvåa eller trea i allsvenskan, säger Sirius-tränaren Andersson ".
Dalarnas Tidningar: Hur mycket satsar ni på svenska cupen?
"- Antingen ska man åka ur direkt, eller så ska man gå hela vägen och utvecklar underfundigheten:
- Svenska cupen är en enkel väg ut i Europa, för att hårddra det".
Hmm.. vi kanske får dras med spektaklet en lång väg in på säsongen. Hoppas bara att det inte innebär att seriespelet blir lidande. ESK gick det ju inte så bra för.
Dalarnas Tidningar: Hur mycket satsar ni på svenska cupen?
"- Antingen ska man åka ur direkt, eller så ska man gå hela vägen och utvecklar underfundigheten:
- Svenska cupen är en enkel väg ut i Europa, för att hårddra det".
Hmm.. vi kanske får dras med spektaklet en lång väg in på säsongen. Hoppas bara att det inte innebär att seriespelet blir lidande. ESK gick det ju inte så bra för.
Äsch. Jag gillar inställningen att satsa på cupen. Fler tränare borde göra det ala Flott-Bosse. Inte alá Tom Prahl som inte ens har lust att åka iväg på cupmatcher.
Jo, går det vägen vore det ju skitkul men tycker att truppen verkar skadebenägen och ett tätt matchande medför stora risker.
Jag tycker att cupen skall tas seriöst eftersom (tror jag) det varken blir allsvenska eller nedflyttning i år. Om cupen tar energi och gör att Sirius slutar på placering 8 istället för 6 men tar laget till minst semifinal så är det helt klart värt det enligt mig. Att vinna cupen vore ju faktiskt sjukt kul. Tänk att få åka till Slovenska landsbygden och stå på en härlig Titobetong-läktare och se på boll. Det vore nått det.
Tom Prahl regerar!!! OM vi spelar cupfinal ska jag bojkotta den och i stället spela fickpingis hemma i garaget!!!
Förresten, på vägen dit skulle vi få chansen till spännande hemmamatcher, kanske möta Hammarby uppe i en rolig sammandragning i Lyckselse, eller varför inte ta oss an IFK Göteborg i en logisk sammandrabbning på Hofvallen i Östersund!!!
Förresten, på vägen dit skulle vi få chansen till spännande hemmamatcher, kanske möta Hammarby uppe i en rolig sammandragning i Lyckselse, eller varför inte ta oss an IFK Göteborg i en logisk sammandrabbning på Hofvallen i Östersund!!!
Fast dom har ju lagt ner sammandragen?
Men garligur glömmer inte.
Bigbadda, menar du att du litar på Lagrell och co???? Oh, du ungdomligt lättledde!!!!
För min del är de bara marginellt bättre än vad Tramsin och hans lakejer är.
För min del är de bara marginellt bättre än vad Tramsin och hans lakejer är.
Lottningen visas på lördag i TV4 kl 18. Och i nästa omgång så ska vi alltså få (peppar peppar) ett allsvenskt lag på hemmaplan.
Det var väl inte den roligaste fotbollskväll man varit med om på Stora Essingen, men vafan, vi vann och vi fick se ett genombrott får man nog nästan säga. Att Ian kan vara så sensationellt bra i sin fjärde match efter korsbandsskadan imponerade. Från andra halvlek och framåt var han överallt. Slog inte bort många bollar utan att för den skull vara feg i sitt passningsspel. När Haisem gick på utflykt var det Ian som var nere på vänsterbacken. När mittfältet tappade boll var det Ian som vann tillbaka den. Efter ett tag började hela Sirius agera som om Ian var Gallo och spelade alla bollar via honom. Visst har killen en del kvar att bevisa mot bättre motstånd, men det är redan få i laget som har samma extremt bekväma bolltouch. När man trodde att mittfältet skulle handla om vem av Patrik och Martin som skulle få sitt genombrott i år så har helt plötsligt Ian seglat upp som kandidat. Och på platsen bredvid Gallo konkurrerar nu en Kenyansk landslagsman (provspel...hmm...), Ian, Patrik, Martin och Fredrik. Intressant, intressant!
Sedan kan man förvånas över hur tre ballongfrisparkar från mittplan kan resultera i mål och åtminstone tre andra vara sjukt nära. Det bådar inte gott inför nästa möte med ett grönt lag. I synnerhet inte eftersom gröndalsspelarna hade en snittlängd på 1,67 och LSK har 1,98.
Och så är det märkligt att man alltid fryser fan så mycket mer på de första fotbollsmatcherna än på hela bandysäsongen.
Sedan kan man förvånas över hur tre ballongfrisparkar från mittplan kan resultera i mål och åtminstone tre andra vara sjukt nära. Det bådar inte gott inför nästa möte med ett grönt lag. I synnerhet inte eftersom gröndalsspelarna hade en snittlängd på 1,67 och LSK har 1,98.
Och så är det märkligt att man alltid fryser fan så mycket mer på de första fotbollsmatcherna än på hela bandysäsongen.
Är det någon träning nu i helgen att bevaka? Det vore verkligen kul att se vår provspelare.
Farbror, jag var inte hundra på det innan men det var träning kl 10.00. Austin var där och var relativt kall, men hans meriter vittnar om klass. Jag filmade en del och kan lägga upp lite senare.
Tack! Bra bevakat!
Ian ser ju verkligen bäst ut av alla ungdomar på mitten. Putte har varit sådär och Östlund har varit iskall. Olausson har också sett sådär ut, men han har ändå gjort två mål på försäsongen.
Heltrist!!
BP - ja det var ju kul
Fy Faaeeen vad tråkigt att möta BP i cupen. Nästintill garanterad förlust inför 79 åskådare.
Blä.
Blä.
HELVIIDE!!
Vi fick verkligen ett av de två sämsta lagen. Varför kunde vi inte fått Dif, Ajk eller Bajsen?
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=7576&nav=100
Personlig reflektion skiljer sig inte från de ovan. Sunkigare lottning är svår att tänka sig. Bara BK Häcken hade varit sämre.
Personlig reflektion skiljer sig inte från de ovan. Sunkigare lottning är svår att tänka sig. Bara BK Häcken hade varit sämre.
Sämsta tänkbara lottning. BP är ju bra dessutom. Skit också.
Vi får väl se om Ante spelar. Satt på bänken hela matchen i premiären och inte ens med i truppen mot Häcken. Häcken hade varit kul på ett sätt, vi hade kanske fått chans att skratta åt deras nya reservställ:
http://www.bkhacken.se/index.php/2009/04/tung-forlust-pa-grimsta/kopia-av-bb1012bp/
http://www.bkhacken.se/index.php/2009/04/tung-forlust-pa-grimsta/kopia-av-bb1012bp/
"Det här var kuken, nu får man supa sig kanon på midsommar" / Glenn Hysén
[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=893416,00.html?from=puff[/link]
Kul att UNT har noll koll. Enligt dom så har både vi och BP hoppat över nästa omgång i cupen...
Kul att UNT har noll koll. Enligt dom så har både vi och BP hoppat över nästa omgång i cupen...
Och som vanligt är det välplanerat från SvFF. BP har match mot Djurgården 24:e
Ooops, läste UNT, Cupen flyttad från 24/4 till 13/5.
Igen, inte SvFF:s fel. Det är BP och DIF som planerat det alldeles själva.
Ooops, läste UNT, Cupen flyttad från 24/4 till 13/5.
Nej, UNT har fel.
Fy fan. Skandal, skandal, en lottningsskandal! Jag hade kallt räknat med att lottningen skulle riggas så att vi fick åtminstone Djurgården eller bättre.
Solklar besvikelse, men det finns ljus i tunneln. Visst lite pengar, men BP går att slå och då blir det en match till. Kanske blir det hemma då.
Solklar besvikelse, men det finns ljus i tunneln. Visst lite pengar, men BP går att slå och då blir det en match till. Kanske blir det hemma då.
Fast Djurgården går ju iofs också att slå.
Fan vad tråkigt med BP. Det kommer att duggregna, blåsa kuling och vara 32 pers i pubilken.
vad fan BP, värdelöst, för man lotta om?
Dålig lottning går om!
Djurgården slår vi i finalen.
Djurgården slår vi i finalen.
BP och dessutom kommer nya direktiv från förbundet i morgon. Matchen ska spelas i Landskrona, som kompensation för att Bois match mot Gais kommer att spelas i Blattniksele, som en del i invigning av Blattniksele BK's nya konstgräsplan.
BP är fan inte mycket sämre än Djyrgår`n. Jag tror på 1250 pers i publiken.
Publiksiffran beror nog väldigt mycket på hur det går för Sirius i början på serien. Går det bra så kan det nog komma runt den siffran, går det dåligt blir det 500 kanske.
Jag försöker tänka positivt kring lottningen. Men det går inte. Inte ens idag när solen skiner som fan. Finns ingen utmaning i motståndet, inget nytt och fräscht, ingenting att lära. Bara en match som vi inte kommer tjäna ett dugg på och som kommer tära på spelarmaterialet. Och som dessutom är extremt svårvunnen.
idag kom bekräftelsen: sirius-bp spelas på söndag den 26 april klockan 16: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=7702&ptid=1198&nav=100
Attraktiv tid till en attraktiv match!!
Nöjd med tiden. Eftersom jag ger blanka fan i resultatet blir det ett bra tillfälle att ta med sonen på Sirkus för första gången. Ledsnar han totalt så går man bara hem. Perfa.
Fler lördagsmatcher åt folket!!! För h-vete!
Nöjd med tiden. Eftersom jag ger blanka fan i resultatet blir det ett bra tillfälle att ta med sonen på Sirkus för första gången. Ledsnar han totalt så går man bara hem. Perfa.
Såja, Du vet väl att man måste avlägga teoretiskt prov innan man får bli barnvagnshuligan?
Utöver grundläggande Siriusal historia behöver man behärska relevant litteratur (Molly, Nalle, Offside & Walden). Helst på hexameter!
Littvetare som man är så har man ju lärt grabben såväl fornyrdislag som drottkvett. Necrocred på det.
OT: Bra priser på biljetterna på denna match.
Littvetare som man är så har man ju lärt grabben såväl fornyrdislag som drottkvett. Necrocred på det.
Säger ju en del om attraktionskraften också. Sen var det nog en förutsättning för att vi skulle bli fler än 500 pers som mot Mjället -07.
Siriusal historia på hexameter... Så här?
Sjung o gudinna om hjärnan som brann hos blå-svart mot Tyresö
Ödesdiger match ledde till kval mot de gröna från Bollsta
Fan va hardcore hooligan att stila med diverse konstiga versmått.
Ååh, inte illa att slänga upp den på volley! Får vi en haiku också? Eller kanske t.o.m en sonettkrans?
En haiku ja.
Utslagna armar -
bollens färd över ribban
på väg mot nya kval
Utslagna armar -
bollens färd över ribban
på väg mot nya kval
Hmm, blev det verkligen 5-7-5?
Nej, men du förstår farbror att vi pratar om de mer liberala japanska haikureglerna som föreskriver att haikun bör ha ca 17 mora - teckenljud - vilket ju inte är det samma som stavelser. Poesiredaktörens - om än en misslyckad sådan - privilegium är ju att fritt tolka metrik och kanon till Konstens fördel. Jämför den haltande rytmiken och den bristande historiekopplingen till tidigare siriusalt lidande i den strikt reglerade svenska haikun:
Utslagna armar -
bollens färd över ribban
på väg mot kvalet
och du förstår att en poesiredaktör MÅSTE ta sig de litterära friheter som krävs.
(Bruk; om jag orkar ska jag skriva en säsongskrönika i form av en sonettkrans till din ära - men det är liiite mer jobb.)
Utslagna armar -
bollens färd över ribban
på väg mot kvalet
och du förstår att en poesiredaktör MÅSTE ta sig de litterära friheter som krävs.
(Bruk; om jag orkar ska jag skriva en säsongskrönika i form av en sonettkrans till din ära - men det är liiite mer jobb.)
Siriusal historia på hexameter... Så här?
Plagiat! Det där gjordes redan för 2600 år sedan.
Nja, översättningen är väl betydligt senare än så ;)
En sonettkrans förlåter mycket!
Det var väl fasiken att man ska tillhöra just den här klacken. Jag känner mig åtminstone normalbegåvad och skulle i många andra klackar säkert framstå som en riktigt klok snubbe, men här i Västra måste man behärska versmått till förbannelsen för att inte känna sig lätt retarderad.
Måhända bidde det här inlägget en sapfisk vers eller varför inte en knittel eller drottkvätt! (Tack wikipedia för att man kan slänga sig med dessa fantastiska knasord.)
Måhända bidde det här inlägget en sapfisk vers eller varför inte en knittel eller drottkvätt! (Tack wikipedia för att man kan slänga sig med dessa fantastiska knasord.)
Men vad fan har det med Svenska Cupen att göra?
Svenska cupen får väl den uppmärksamhet den förtjänar?
jo men förtjänar den haiku-dikter?
Nu på söndag
i svenska cupen mot bepe
Gäller säsongskortet?
i svenska cupen mot bepe
Gäller säsongskortet?
Nu på söndag
i svenska cupen mot bepe
Gäller säsongskortet?
Eftersom säsongskorten ännu inte anlänt så fick jag en biljett även till den i kuvertet jag hämtade ut idag. Så svaret är ja, men du bör ha en separat biljett typ.
Men jag fick ju säsongskortet idag.
Eller jag hämtade ut det av William på Studan innan matchen.
Eller jag hämtade ut det av William på Studan innan matchen.
jag-å
Jahaja. Då gäller det. Jag kunde inte få mitt (jag hörde förvisso av mig rätt sent om att jag ville ha ett. Fast har dom inte namntryck på sig så förstår jag inte hur vissa kan vara klara och andra inte...
Vilka ska egentligen gå på cupmatchen på sön? Det ser ju ut att bli ruggigt schysst väder. Jag är där.
Jag är där om jag redan har betalat för matchen. Annars inte.
Säsongskorten gäller väl? Dessutom ska du ju ha 140 kr av mig. Vill du piller innan eller tar vi det i halvtid? Rör ner i kaffet. Drick. Heeeeelt väck i pallet.
Säsongskorten måste rimligtvis gälla ja eftersom vi som inte fått våra fick en separat biljett till BP-matchen.
helt rätt: säsongskorten gäller mot BP.
klart man är där och ger ante hemlängtan.
Om tillräckligt stor del av änglakören är på plats så borde vi sjunga: "Ante kom hem -- för vi längtar efter dig" osv...
Kan väl inte finnas en chans att de slösar bort de minuter Ante är hel på en cupmatch?
Ante blir proffs i England. Han gör sitt första inhopp:
Tränare: Alright, Andy, break a leg!
Ante: Don't worry, Skip, I will.
Ohhhhhhhhh.....
Ante blir proffs i England. Han gör sitt första inhopp:
Wee-ha! Dagens näst roligaste! (Sorry Steffi, men J-Södrakillens förfestplaner toppar. Lätt.)
jag kommer stå där som ett fån som vanligt. Kan lika gärna tälta på sektion A...
Jag med... Såklart!
Jag kommer om jag hinner. Om inte annat för att det var så kul att blippa säsongskortet!
Jag vill ha ett Svenska Cupen-guld med Sirius. Krossa BePe!!! :)
Klart det blir cup.
Cup.
eller köpp.
Det visar sig att jag inte kommer. Så ni får klara er utan mej. Då vinner vi säkert...
Kommer om jag hinner hem från det finska öriket.
Tror tyvärr inte det.
Tror tyvärr inte det.
Lottning på Fotbollskanalen Europa i kväll klockan 23.10.
Lyckad lottning: Gunnilse (givet vidareavancemang om vi gör det vi ska).
Rolig lottning: hifdif och ajk. Gefle kan jag nog tänka mig också.
Lyckad lottning: Gunnilse (givet vidareavancemang om vi gör det vi ska).
Rolig lottning: hifdif och ajk. Gefle kan jag nog tänka mig också.
Ge oss ett allsvenskt lag så är jag nöjd. Helst hif/dif/aik
Sirius-AIK blev det. Inte helt fel.
Yes! Drömlottning!
13 maj spelas åttondelsfinalerna
Kan ju bli kul att slå ut Allsvenska serieledarna. Inte omöjligt om ni frågar mig. Jag är nöjd med lotten.
En bra lottning! Borde kunna bli en ordentlig publiksiffra :)
Synd att det är en måndag bara... Annars hade det varit grymt att åka hem på besök då.
Synd att det är en måndag bara... Annars hade det varit grymt att åka hem på besök då.
13:e maj är en onsdag så vitt jag vet.
Så klart är det en onsdag, lika illa det :)
Mycket bra lottning tycker jag. Nu står det ju att 13:e ska vara huvudspeldag, så nån liten variation kan väl förekomma, men den lär ju inte hamna på helgen i alla fall.
Yes, äntligen nåt att bita i, det blir skoj! Hoppas nu att det blir den 13:e och inget annat, för fram till den 12:e är jag bortrest. Jag blir smått bitter om jag missar det!
riktigt kul! nu får vi se till att sluta upp!
Jag utgår från att matchen med kort varsel flyttas till Knohulebruk!!! Utan förannonsering men ändå inför hela Knohulebruks befolkning på fyra personer.
"Svenska cupen Tage"
"Svenska cupen Tage"
Enligt UNT är matchen mot AIK dessutom kvartsfinal. Här går det undan!
Det här får ju inte missas.
Här är förresten hela spelschemat om nån är intresserad:
Mjällby - Hammarby
Syrianska - Elfsborg
Sirius - AIK
Gefle - Djurgården
Landskrona - Göteborg
GIF Sundsvall - Häcken
Örebro - Halmstad
Gunnilse - Helsingborg
Mjällby - Hammarby
Syrianska - Elfsborg
Sirius - AIK
Gefle - Djurgården
Landskrona - Göteborg
GIF Sundsvall - Häcken
Örebro - Halmstad
Gunnilse - Helsingborg
Love it!
Från UNT:s kommentarer:
Hoppas att "mitt" AIK inte kommer med ett reservlag liksom BP.Skulle AIK ta Svenska Cupen på allvar och ha sitt A-lag,då blir det inte så kul för Uppsalas stolthet.Men tyvärr verkar det inte som om vissa lag bryr sig när det gäller Cupen.Den har tyvärr ingen status i Sverige.Dessutom vet de "insatta" att svensk seriefotboll håller låg klass internationellt sett.
Av: Olov
Jag blev så chockad av dessa, för mig, helt okända uppgifter att jag var tvungen att sätta mig ner annars hade jag väl svimmat.
Hoppas att "mitt" AIK inte kommer med ett reservlag liksom BP.Skulle AIK ta Svenska Cupen på allvar och ha sitt A-lag,då blir det inte så kul för Uppsalas stolthet.Men tyvärr verkar det inte som om vissa lag bryr sig när det gäller Cupen.Den har tyvärr ingen status i Sverige.Dessutom vet de "insatta" att svensk seriefotboll håller låg klass internationellt sett.
Av: Olov
Jag blev så chockad av dessa, för mig, helt okända uppgifter att jag var tvungen att sätta mig ner annars hade jag väl svimmat.
Högriskmatch, ja inte i Uppsala, men som siriussupporter i stockholm så ska man nog undvika avgång 16:21 som Djurgårdarna tar för att hinna till Gävle till 18.00 och som Aik kan ta för att stöka till det lite...
>>Robin
Ballt. Är youtube underrättade?
Ballt. Är youtube underrättade?
Ballt, nja riskminimering skulle jag kalla det...
Jag har ju noll lust att åka tåg från Sthlm alls den dan. Ska man sjukskriva sig tro?
Det är väl inte omöjligt att man låter AIK och Djurgården få varsinna olika dagar att åka på bortamatch på.
Sirius - AIK spikad. 13 maj klockan 19 på studan. biljetter släpps snart.
Gäller säsongskortet?
har svar på det i morgon.
Klart som korvspad? Allt annat vore konstigt...
Gäller säsongskortet?
Det gällde i åttondelen i alla fall så det borde gälla för kvarten också, men man vet ju aldrig riktigt hur klubben tänker i såna här frågor..
[quote1240837091=olle]
Gäller säsongskortet?
Det gällde i åttondelen i alla fall så det borde gälla för kvarten också, men man vet ju aldrig riktigt hur klubben tänker i såna här frågor..
[/quote1240837340]
Sakta i backarna. Det är 1/8-del mot AIK. Lita inte på UNT's desinformation.
jo, säsongskorten ska gälla. var tvungen att kolla för säkerhets skull.
Vad bra. Tack för det. Krossa ajk!
Sakta i backarna. Det är 1/8-del mot AIK. Lita inte på UNT's desinformation.
Ja jag rörde ihop det lite...
Christer Mattiasson gör comeback och sparkar in två baljor mot de goda.
Det var en tråkig inställning av ex ordf.
Inte lika tråkig som när AIK senast var på Studenternas. Då ledde Simba oss till en 0-3 förlust. Och Kåmark gjorde debut för gnaget.
Tobbe: Stod du i Ajk-klacken då eller? :P
fixa fb-event för aik matchen redan nu? bra med tidig info...
(Ursäkta OT, men) ni som kan sånt där med event kan väl fixa ett till Assyriska borta också. Där är det viktigare att få folk, mot AIK tror jag de kommer ändå.
bruk: vi kan lägga upp reklam för resan på svenskafans sen när det närmar sig. finns ju en del som envisas med att bara hänga där.
jag kan lägga upp event men bigbadda skulle fixa fotbollen ochh jag bandyn
http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?program=978 Spola fram till min 21 så får ni höra lite vad Henriksson säger om cupen och cupmatchen mot oss.
haha ja ni lär ju inte ha så mycket att säga till om utanför planen, och ni kommer ju nite kunna sjunga ut oss.
nä vem fan trodde det
skulle bara förtydliga :)
aik1891: Nope. Skön du är som skriver ditt lag med små bokstäver btw. Hahaaaaaa...
okej ? skön du är som leker ultras i häftiga sirius
Vad är det meningen att vi ska säga till om utanför planen? Att dina skosnören är oknutna eller att du har gylfen öppen?
Japps, jag är skön och engagerad. Men "leker ultras"? Njäee.
tänket mest på din visningsbild, nej bara att det är aik som kommer visa att vi bestämmer i uppsala
Jaha, leker jag ultras på grund av min visningsbild? OK.
Jag gissar att du är en Uppsalabo som gillar aik.
Jag gissar att du är en Uppsalabo som gillar aik.
Är du från Stockholm/Solna överhuvudtaget? Förresten kan du inte ha mycket självförtroende eller tro på ditt lag om du måste gå in och jiddra på Sirius supportrars forum, med tanke på att vi är ett mediokert lag i Superettan.
SIRIUS - aik, i Kalle Anka Cup, årets happening för alla uppsalagnagare vettu. :)
Jag trodde detta var stort för oss, men stort för AIK? :O
Jag trodde detta var stort för oss, men stort för AIK? :O
SIRIUS - aik, i Kalle Anka Cup, årets happening för alla uppsalagnagare vettu. :)
Såklart det är så. Det blir ju enda matchen uppsalagnagarna ser i sitt liv. Resten av tiden sitter dom på O'Leary's och "hejar" på "sitt" lag. Det är ju så långt till Råttsunda.
M vi sitter på olearys, vemfan är du och säga det? Aja vi kommer sjunga ut ner, spela ut er.
Fast kanske bäst att se denna match med på olearys, läktarn rasar vell ihop om lite för mkt folk hoppar och röjer, något som aldrig hänt i sirius klack.
Jag är jag, du är du, levande charader.
Men som sagt, är du från Stockholm/Solna öht?
Men som sagt, är du från Stockholm/Solna öht?
Aja vi kommer sjunga ut ner, spela ut er.
Absolut, fine. Det räcker så va? Jag tror du har rätt i ditt konstaterande.
Åh heja Sirius...
ja, upplands väsby
Om du med "hoppar och röjer" menar "slåss, skriker hatramsor och kastar in saker på planen" så är det faktiskt så att det aldrig hänt i Sirius klack.
OK, det här kommer inte att leda någonvart. Streck i debatten tack.
Aik1891: Motståndarsupportrar är välkomna här, så länge de har något att tillföra. Jag har svårt att se att du har det.
Aik1891: Motståndarsupportrar är välkomna här, så länge de har något att tillföra. Jag har svårt att se att du har det.
Nej jag menar hoppar i vissa ramsor, röjer i vissa ramsor. Och skrika hatramsor förekommer naturligtvis då man har sån passion och hat mot motståndaren. Sen att du försöker vinkla det som någon journalist på aftonbladet är din ensak.
En undran bara: vad fick dig att motivera dig att registrera dig här? Hur gammal är du och vad vill du få sagt mer än: "Aja vi kommer sjunga ut ner, spela ut er"?
Om du vill internethetsa fram något slagsmål så har du vänt dig till fel klack, nämligen Sveriges snällaste klack... Vi är inga våldsromantiker i alla fall.
Om du vill internethetsa fram något slagsmål så har du vänt dig till fel klack, nämligen Sveriges snällaste klack... Vi är inga våldsromantiker i alla fall.
Var det inte "Sveriges mesigaste klack" vi skulle heta? :) Fast jag förstår dej aik1891, kommer man från Väsby finns det ju inte så mycket annat att hålla på än Ajk. Sen tycker jag inte att hatramsor ska förekomma överhuvudtaget, men där har vår klack och Ajks väldigt stora meningsskiljaktigheter.
passion för aik ska det vara , nej ville bara se om något roligt hände men men. Hoppas man får se nåt tifo eller dylikt från er, skulle vara kul om ni brände. Har studan kameror btw?
Tifo behöver ju inte betyda att man bränner bengaler. Vi bränner inte bengaler i vår klack eftersom vi inte vill att Sirius ska åka på böter. Vi bryr oss nämligen om Sirius och klubbens ekonomi.
Nej, självklart har inte Studan kameror. Det lär ju dock vara stärkt säkerhet till denna match, så bränner du kan du ju få upp till 6 mån fängelse om du har riktigt otur. Mohah. ;o)
Någon form av tifo kanske är aktuellt. Ska tänka på saken. Bränner gör vi inte, eftersom det ger klubben böter, och vi vill klubben väl. Även fast jag personligen tycker pyroteknik är skitnice, men som sagt, så länge det ger böter för klubben, eller en själv, tänker jag ge fan i det.
Någon form av tifo kanske är aktuellt. Ska tänka på saken. Bränner gör vi inte, eftersom det ger klubben böter, och vi vill klubben väl. Även fast jag personligen tycker pyroteknik är skitnice, men som sagt, så länge det ger böter för klubben, eller en själv, tänker jag ge fan i det.
Det är upp till var och en, ajk aa så heter vi. Nej, för ni hatar vell inte ere borta supportrar, på studan är alla välkomna.
Okej, jo en åkte på 4 veckors avstägning, men tillräckligt med maskering så. Men att sluta bränna är ju bara att visa att slipsknuttarna bestämmer. Pyroteknik är en del av läktarkulturen.
Vilken grupptillhörighet tillhör du? Eller, är du bara en liten internetunge som har ett behov av internethets? :)
aik ultras.
Det är inte upp till var och en. Så länge det kostar klubben jag älskar pengar så är det inte okej. Men det verkar ju som att vissa Ajkare hellre hatar än älskar. För nej, vi hatar inte "våra" bortasupportrar.
aik ultras? Mohaha, skjut mig. Det finns ingen grupp som heter "aik ultras"? Det är ett samlingsnamn med alla era ultrasgrupper (mer eller mindre); typ AIK Tifo, Ultras Nord, Sol Invictus.
Som sagt, gissar på att du är en liten internetunge. :)
Som sagt, gissar på att du är en liten internetunge. :)
Varken AIK Ultras eller Ultras AIK Stockholm är en grupp utan
AIK Ultras har inga medlemmar utan innefattar egentligen alla ultras som är gnagare. De som har rätten att representera AIK Ultras är personer som vet om det.
Finns många ultras som inte är med i SI, UN.
AIK Ultras har inga medlemmar utan innefattar egentligen alla ultras som är gnagare. De som har rätten att representera AIK Ultras är personer som vet om det.
Finns många ultras som inte är med i SI, UN.
Okej jag har svårt att inte hata dif tyvärr
Nu representerar jag AIK Ultras eftersom jag vet om det. :D
Jag spelar golf med Wilson Ultra..... Tycker dom är sådär.. :-) Ungefär som mitt intresse för cupen. Inga skadade spelare så är jag nöjd, oavsett resultatet...
"Bittre Tage" (som aldrig förlåter Fotbollsförbundet för cupfiaskot i fjol).
"Bittre Tage" (som aldrig förlåter Fotbollsförbundet för cupfiaskot i fjol).
Hur är man en "ultras" då enligt dig?
Vad jag har fattat det som så är AIK U just en samlingsgrupp av medlemmar ur SI och UN. Trodde inte vilken mupp som helst kunde gå med bara för att man "vet om det".
Stackars dig att du inte fick vara med i SI eller UN, då...
Vad jag har fattat det som så är AIK U just en samlingsgrupp av medlemmar ur SI och UN. Trodde inte vilken mupp som helst kunde gå med bara för att man "vet om det".
Stackars dig att du inte fick vara med i SI eller UN, då...
Går ju inte att diskutera med vissa här.
Stackars mig som gick ur SI då. Folk som är ultras och hänger med folk ur dessa grupper, är på samlingar och såvidare, dif ultrassthlm, vad står det för? Är det fabriken och dfg ?
Btw, din lilla information kopierade du här ifrån: http://aikultras.blogg.se/category/om-bloggen.html
Hahaha. :D
Hahaha. :D
Går ju inte att diskutera med vissa här.
Nä jag känner igen det där. Det brukar gå lättare om man har bra argument och nånting att komma med.
Ja det gjorde jag, för jag tycket det fanns en lämplig förklaring där
vad är det för rykte om en yngre sirius firma :S:S
UCS, US och FBR är väl gissningsvis "DIF Ultras". DFG är en ju firma och har såvitt jag vet inget med ultrasrörelsen att göra.
vad är det för rykte om en yngre sirius firma :S:S
Måste vara ett lokalt rykte runt Upplands Väsby.
för det första har inte dif några ultras, sen har jag hört att ultras sthlm en grupp. Men vad är det för lösa rykten om en firma inom sirius?
Möjligtvis funderar vi på att skaffa ett aktiebolag.... Bara firma känns lite trist. Ungefär som ett handelsbolag.... Med kontoret i bakfickan...
sorry, kunde inte låta bli... Nu jävlar ska stornäsorna från Barcelona få pisk!!!
sorry, kunde inte låta bli... Nu jävlar ska stornäsorna från Barcelona få pisk!!!
Okej, så då är det dementerat. Dock hört från annat håll. Är mestadels i uppsala, där jag hört det.
UCS = Ultra Caos Stockholm.
US = Ultras Stockholm.
FBR = Fabriken.
Siriusfirma? Det är nog en önskedröm från din sida. Det finns ingen sådan.
US = Ultras Stockholm.
FBR = Fabriken.
Siriusfirma? Det är nog en önskedröm från din sida. Det finns ingen sådan.
mm drogba lyckas vell filma till sig nåt, vilken pajas
Så du är mestadels i Uppsala? Så du bor här eller i Upplands Väsby? The plot thickens...
En sak att kalla sig ultras en annan sak att vara. Har ni bränt någon gång för höga böter har det ju inte alltid varit. Nej hade bara varit lite pinsamt för er.
mm drogba lyckas vell filma till sig nåt, vilken pajas
Han tjänar i alla fall massa stålar, till skillnad från en viss annan pajas på det här forumet (hans nick börjar på "a" och slutar på "ik1891").
Eftersom alla mina barndoms kompisar bor här och jag jobbar här så ja.
I bandyn kan man poppa utan att få böter. Där kan det vara aktuellt. Inte i fotbollen på grund av tidigare sagda argument. End of discussion?
M du vet ju vad jag tjänar.
Så du har jobb också? Tänkte eftersom din stavning var på en 12-årings nivå. Och nej, vi har inte bränt tidigare heller. Till skillnad från dej så kopplar vi inte automatiskt "ultras" till "bengalbränning".
Okej, hur kan det vara okej att bränna där, utan att börja diskutera.
M du vet ju vad jag tjänar.
Nej, men jag har mycket svårt att tro att du tjänar lika mycket som Drogba. :)
Nej, ingen som har sagt det heller :)
Herregud, din intelligens matchar ju verkligen din stavning...
Gäsp, det här var fan den töntigaste diskussionen jag stött på här på forumet. Verkligen begåvad...
Om man sköter det snyggt kan man få tillstånd av arrangören på ett visst område. Så det så. Sen att pyroteknik numera är förbjudet har ni ju er själva (och era derbykollegor) att klandra.
Jag har varit på råttsunda en gång i hela mitt liv. Och självklart hamnade det en rökbomb vid motståndarlagets målvakt. Lyckat... Och sen har ni mage att gråta över att pyroteknik är förbjudet? Kom igen..
Jag har varit på råttsunda en gång i hela mitt liv. Och självklart hamnade det en rökbomb vid motståndarlagets målvakt. Lyckat... Och sen har ni mage att gråta över att pyroteknik är förbjudet? Kom igen..
Nej men du sa att jag inte tjänar pengar.
Okej, det lätt verkligen nice. Jo jag vet, fast man kan inte dra alla över en kam för att vissa kastar in saker. Sen finns det också vissa nackdelar med laglig bräning är att massa pajasar kommer bränna som inte kan hantera en bengal.
Okej, det lätt verkligen nice. Jo jag vet, fast man kan inte dra alla över en kam för att vissa kastar in saker. Sen finns det också vissa nackdelar med laglig bräning är att massa pajasar kommer bränna som inte kan hantera en bengal.
Jaja, kan vi sätta punkt på diskussionen nu din lilla bengaliska älg? ;-)
Visst, fast det skulle vara lite kul att få se ett rökfyllt studan, men men ;)
Jo jag vet, fast man kan inte dra alla över en kam för att vissa kastar in saker.
Har inte det där varit ert argument i tio år nu för att slippa ta itu med dom bland er som kastar in saker?
Kan ingen bara låsa den här tråden?
Woho; "Studan". Du är nog trots allt en Uppsalabo.
Gör det ni, det är ni som kommer få skiten för det. Antagligen...
Gör det ni, det är ni som kommer få skiten för det. Antagligen...
Uppväxt här så, lite svårt att ta itu med dom, eftersom det oftast inte är samma personer. Men vissa har fått stryk. Du kanske har nåt bra tips :) Nu har vi nät.
http://www.youtube.com/watch?v=_i4agSqVPPI
Förresten, anledning till erat internbox på läktaren i Peking senast..?
Förresten, anledning till erat internbox på läktaren i Peking senast..?
Jag hörde att det var stök, har hört att det var nåt med rasistiska åsikter men inte säker, blev omhändertagen av polis för en sak som jag inte kommer nämna, så jag var inte på läktarn. Förra året hade vi folk som satt upp svensk uppsala klibbor, fast dom vart utjagade.
Den där filmen är ganska rolig, finns vell pajasar inom varje klubb. Dock garvar jag mer åt difs fotboll, bästa komedin som går att köpas för pengar
Den där filmen är ganska rolig, finns vell pajasar inom varje klubb. Dock garvar jag mer åt difs fotboll, bästa komedin som går att köpas för pengar
ge dig nu Joint
Varför kan inte joint få forsätta snacka, verkar vara en som har lite mentalitet.
@aik1891: Mmm...
@RRR: Vad..? Går bra att klaga på mig.
@RRR: Vad..? Går bra att klaga på mig.
Antar inte att du leker häftig med ditt namn. Utan som många andra är förälskade i denna underbara växt som är sjukt smutskastad av massmedian.
Antar inte att du leker häftig med ditt namn. Utan som många andra är förälskade i denna underbara växt som är sjukt smutskastad av massmedian.
Det förklarar precis allting. Du är sönderrökt. :)
Seriöst, ingen jävla drogreklam på forumet. Kan nån sparka muppen?
Trodde jag skulle få läsa en massa nya inlägg om svenska cupen här!?!
Tyvärr mannen. Jag varken röker eller säljer.
Välkommen till Studan.
Välkommen till Studan.
Föresten har ni några klibbor? Skulle vara kul att se, och tipsa om bra och billiga tryckerier.
Tråd låst på allmän begäran. Det är faktiskt inget klotterplank det här.