Äntligen är det fotboll igen!!! Träningsmatch mot nyuppflyttade seriekonkurrenten Vasalund på Löten imorgon.
Sirius - Vasalund
Och jag missar alltihop... Får väl vänta till den 28:e.
Hoppas att snön inte vräker ner imorgon som den eventuellt skall göra.
Om det inte är allt för dåligt väder så kanske jag svänger ner och tittar på matchen. Fotbollsabstinensen börjar bli svår nu.
Om det inte är allt för dåligt väder så kanske jag svänger ner och tittar på matchen. Fotbollsabstinensen börjar bli svår nu.
Träningsmatcher har mycket gemensamt med metadon. De är nödvändiga för att tackla abstinensen, men oftast totalt befriade från rus och kickar.
Klockren liknelse!
Nåt jag inte kände till men en bra liknelse av Erlingmark
Förra årets Vasalundsmatch kan liknas vid ett delirium tremens, man ville bara att det skulle ta slut. Revanch krävs. Kan tyvärr inte närvara men ser fram emot utförlig rapport.
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=6485&nav=202&ptid=1515
Jernis och Ismail på samma kant, provspelare Rajib på topp tillsammans med Hoch. Är så grymt nyfiken, så jävla förbannad över att missa matchen.
Jernis och Ismail på samma kant, provspelare Rajib på topp tillsammans med Hoch. Är så grymt nyfiken, så jävla förbannad över att missa matchen.
& den beryktade Zeta är med. Interesting.
Östlund-StCyr låter mycket intressant, har dock svårt att ta mig in idag om inte nån snäll Knivstabo har bil?
Kul! jag är på väg
0-2 i halvtid. Well, förra året var det 0-4, ett litet framsteg!
Får hoppas på bättring i andra halvlek!!
Tack för rapport.
Tack för rapport.
Tydligen inte, 0-4 nu.
Tar tillbaka, 0-3 var det bara. Och nu är det 2-3, tanzaniern och Palmen har målat. Hochen springer mycket rapporteras det också.
Palmqvist håller sin goda målstatistik i A-laget
Och kvitterat nu genom Olausson.
Fan vad glad jag blir!!!!!
Riktigt fin vänding av Sirius. Man var helt under isen i första och när 0-3 kom i början av andra kändes det helt kört men man kom in i matchen och kvitterade välförtjänt till slut.
Första halvlek var så usel så att Hanna & jag skippade andra halvlek till förmån för Bridgetävling!
Kul med fotboll igen. Jernberg ser ut att vara ett fint tillskott till truppen, helt klart.
Tanzaniern då? Det låter ju som ett bra drag att göra mål när man spelar testmatch.
Jag hör till dem som aldrig satt någon större tilltro till Palmen, han känns som urtypen för en ständig talang. Men jag har gärna fel, och idag verkar han ha övertygat!
Jag hör till dem som aldrig satt någon större tilltro till Palmen, han känns som urtypen för en ständig talang. Men jag har gärna fel, och idag verkar han ha övertygat!
Tanzaniern övertygade på inget sätt! Han sprang en del men visade inget som direkt lovade mer....
Men så valde ju farbroratt spela bridge istället för att se tanzanierns mål också!
Kul att Olausson fick hänga en balja, fast det målet var ju tragikomiskt. Xanthopoulos skulle rensa ut bollen, men får snedträff alá Rytterbro och Palmen som är två meter ifrån hoppar upp och nickar bollen, som sedan går till Olausson, som säkert skjuter in bollen. Skoj att det är igång. Men jag blir orolig om JTA nöjer sig med sex backar alá Mille.
Olausson is da shit
Första träningsmatchen är första träningsmatchen och jag såg den inte ens så den här funderingen är kanske inte värd så mycket. Om nu Jens är nöjd med backbesättningen och tycker att vi har mittfältare som kan fylla ut backplatserna vid behov så tycker jag att det är lite märkligt att låna in en mittback från GUSK. Om nu inte Jens råkar vara seriöst intresserad av att värva GUSK-killen ifråga, vilket jag inte tror. Jag utgår från att Fredrik Olsson är en av de spelare Jens har i åtanke som "back-back-up" och visst fanns han med på bänken? Om han är en tänkbar ersättare i en för honom kanske inte helt bekväm position är det klart att han ska få träningsmatcher på den positionen istället för en inlånad spelare. Men jag kanske har missat något här.
Vidare är det kul att Palmen levererar. Han må förvisso se lite tam ut i de inhopp jag sett men han har onekligen en liten målnäsa. Hoppas han presterar en bra försäsong utan skador. Vore kul att se honom göra en rad längre inhopp under våren. Tror mycket väl att han kan växa i kostymen om inte skador eller sjukdomar sätter stopp för det. Räknar iskallt med att Hochen kniper en ordinarie plats i år. Kanske Palmen blir vår "nya" super-sub....
Hur såg P ut på kanten? För han spelade väl där? Det var ju den positionen han inte ansåg göra honom rättvisa i ÖSK.
Vidare är det kul att Palmen levererar. Han må förvisso se lite tam ut i de inhopp jag sett men han har onekligen en liten målnäsa. Hoppas han presterar en bra försäsong utan skador. Vore kul att se honom göra en rad längre inhopp under våren. Tror mycket väl att han kan växa i kostymen om inte skador eller sjukdomar sätter stopp för det. Räknar iskallt med att Hochen kniper en ordinarie plats i år. Kanske Palmen blir vår "nya" super-sub....
Hur såg P ut på kanten? För han spelade väl där? Det var ju den positionen han inte ansåg göra honom rättvisa i ÖSK.
Tror inte att det är Olsson som avses, Petter har lirat back rätt mycket
Vi har tre mittbackar i truppen som det ser ut nu. På Jensa lät det som att det framför allt är på ytterbackplatserna som mittfältare kan vikariera. Det är väl kanske därför man lånade in Zeta.
P såg betydligt bättre ut på kanten i första än han gjorde på topp i andra. Fick inte mycket uträttat där. Rajab är liten och snabb. Han är teknisk också, men inte tillräckligt för att kunna dra sin markerare verkar det som. Han är också lätt som en vante. En Vasaspelare gav honom en helt sjysst axel-mot-axeltackling och han ramlade handlöst.
Det var ett helt annat lag som kom ut i andra halvlek. Gurra och framför allt Haisem spelade upp sig ordentligt. Hochen såg bättre ut än på länge faktiskt. Sirius "Man of the Match" tycker jag annars var Jernberg. Bra spel på sin kant och väldigt fina hörnor och frisparkar. Det blev också tydligt att Palme passar bättre som anfallare än (åtminstone) yttermitt.
P såg betydligt bättre ut på kanten i första än han gjorde på topp i andra. Fick inte mycket uträttat där. Rajab är liten och snabb. Han är teknisk också, men inte tillräckligt för att kunna dra sin markerare verkar det som. Han är också lätt som en vante. En Vasaspelare gav honom en helt sjysst axel-mot-axeltackling och han ramlade handlöst.
Det var ett helt annat lag som kom ut i andra halvlek. Gurra och framför allt Haisem spelade upp sig ordentligt. Hochen såg bättre ut än på länge faktiskt. Sirius "Man of the Match" tycker jag annars var Jernberg. Bra spel på sin kant och väldigt fina hörnor och frisparkar. Det blev också tydligt att Palme passar bättre som anfallare än (åtminstone) yttermitt.
referat uppe på http://www.siriusfotboll.se/ nu. kommentera gärna!
Petter är ju utpräglad kantlöpare. Ska han vara vikarierande mittback oxå?
Men det är inte Erik Z utan brodern Oscar Z vi pratar om. Själv låg jag utslagen hemma i belgisk matförgiftning, så jag missade hela spektaklet tyvärr. Så här på distans måste man imponeras lite av vändningen förstås. Mohammed Rajab kan man förhoppningsvis få se lite mer av framöver. Han var trots allt på vippen att få ett kontrakt med ett champions league-lag, så helt kissekass kan han inte vara.
Nästa vecka ser jag framför allt fram emot att se vårt nya mittbackspar på banan och lite sedvanlig djurgårdskross. Den som inte orkar åka till Stadshagen kan för övrigt se det hela direkt i webb-tv.
Nästa vecka ser jag framför allt fram emot att se vårt nya mittbackspar på banan och lite sedvanlig djurgårdskross. Den som inte orkar åka till Stadshagen kan för övrigt se det hela direkt i webb-tv.
Verkligen? Man drar lätt slutsatsen att för många lag spelar "champinjonboll"
Jag undrar vad det var för lag? Kanske något cypriotiskt lag.
Ja, det lär ju inte varit Real eller Man U
Real Vetlanda då då eller Mantorp United... Champions League Småland...
Hahaha... Men ja, Rajab innehar en del vassa kvaliteter, men jag tror att vi som sett honom kan småle lite när det kommer CL-klubbar på tals. Han spelade ju senast i danska Division II med AaB II.