Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Håkan Tramsin

Angående Ramsingate så har Red Farmers en bra [link=http://www.redfarmers.com/articels/news.asp?sectionID=33&itemID=23450&page=1&direction=0]krönika[/link] i ämnet. Det är väl snart dags för bandysverige att resa sig mot den här stockholmsfixerade mediatomten och hans idiotiska visioner. Allvarligt talat kan väl stödet för det här jönseriet inte finnas ute i landet:
* Bandyn ska främjas i storstäderna
* 50 omgångar i elitserien
* Satsa på rinkbandy och utnyttja hockeyhallarna
* Låt "viktiga lag" som exempelvis förbundsordförandens favoritlag få dispens att spela i elitserien

...men herregud, allt det här finns ju redan. Det kallas ELITSERIEN I HOCKEY!!!
Helt Klart!!! Dessutom har någon (Tramsin??) fått en vision om 50 000 på finalen & en Elitserie med bara innebandylag. Hur skall det gå ihop?? Det låter ju konstigt att hela serien skall spelas i lada & finalen utomhus.
Bra Brukarn! Tramsin "förtjänar" en alldeles egen tråd.

Man börjar ju på allvar tro att han är utsänd från Håkkiförbundet med uppdrag att eliminera bandyn.
Dock röstar jag för en elitserieinomhus med 30-40 omgångar där bandyn kommer ta delar av håkkipubliken. Tycker bandyn ska främjas överallt!... Men det övriga är väldigt tramsigt..
Neeeej tack, inte fler omgångar! Hockeyns enorma matchinflation var det som slutligen fick mig att tappa intresset för den sporten.
Oki problemet är att som spelare blir intresset för att lägga ner så mycket tid på en försäsong för en kort säsong svalt... Jag skulle gärna se att man möter varandra 4ggr. Sen tycker jag att kvartsfinaler skall spelas minst bäst av 5.
Är rädd att publikintresset skulle svalna radikalt med för många matcher, även om jag nog skulle stå där... (i alla fall om det var utomhus...)

Har precis som Brukarn tappat allt intresse för puck-sporten, då det mesta känns som en lång transportsträcka. Apelsinbollen samma sak, men mest kanske för att de valde att stänga serien.

Tittar man sen på USA, så vill jag gärna framhålla sporten med den ovala bollen. 16 omgångar, strid på kniven varje match och enorm dramatik och intresse, medan hockeylirarna glider runt på en skridsko halva säsongen, apelsinbollskastarna knyter knappt skorna och brännbollspojkarna ska vi inte ens nämna...
Nja, NFL skulel behöva dra ner antalet matcher rejält om den sporten någonsin ska bli interesant. 0-2/säsong föreslår jag.
Oh du förtappade själ!!! Må Hammarbys förbannelse jaga dig i dina drömmar!!!
Men är inte NFL också en stängd liga?
Nja, det finns faktiskt ingen liga under NFL. Det är 32 lag totalt. De flesta spelarna som kommer ut från college slutar i och med att studierna är över. Visst finns det mindre lokala ligor, men inget rikstäckande seriesystem. Så någon nedflyttningsdramatik finns det inte. Däremot en ruskigt tuff slutspelsstrid, där en enda match på halvfart kan innebära att säsongen är över.
Låter som garligur har lämnat gubbträsket och ser + ?
Hohoho, x17 trycker till "garligubb" med en 1-2 komb. Vi väntar på den rättmätiga hämden.
Va fan?? Jag som har jobbat så hårt på min gnälliga gubbighet genom åren. Så blir man avslöjade med byxorna nere, när man drömmer sig bort till soliga Florida och Dolphins stadium, cheerleaders.... Dessutom avslöjad av en innebandyfantast med gurkor bakom öronen!!!

Jag får helt enkelt krypa till korset!! Jag kommer omedelbart att läsa åtta Ave Maria, sex Fader Vår samt titta på tre bandade avsnitt av På spåret, allt medan jag späkar mig med radbandet!!
Tror även att garligur får ta att plocka fram någon trevlig "ortsgåta" från På spåret..
Jäpp, Det kanske är lärorikt för ynglingarna att få läsa garligurs Top5-lista över ordvitsar från "På Spåret"?
Från Jimbo:

"Enligt säkra källor är Rinat Sjamsutov på väg hem till Sverige och spel i Tillberga."

Blä!!!
10 poäng:
Vi åker från klöverrik ort, där stationer kommit och försvunnit, för att sen åter försvinna utan att komma på riktigt.

Vår resas mål kan också nås från under ytan, om man först färdas bakåt för att så färdas fram igen.

Sjamsutov.... det går ju 10 ryssar på våran Josse!!!
Usch och fy om bandyn ska närma sig hockeyn, jag som precis insett att de spelar SJU semifinaler och sedan SJU finaler i den inomhussporten. Herregud vad man mjölkar kossan dvs publiken.

Japp men det är väl tur att de spelar 7 matcher som gäller något ... de spelar ju ca 40 omgångar som är ointressanta.. de 10 första är av intresse samt de 10 sista...
Inget hett från Silly Season? Blir det Storvreta för x17?

Vissa personer som IKS "jobbar på" skall ge besked efter påsk. Stor förtegenhet kring namn.
Och Tramsin [link=http://www.svd.se/sportspel/nyheter/bandyns-elitserie-kan-stangas_5856717.svd]tramsar vidare[/link]. Tramsin tycker det är dags att stänga serien (möjligen ska det gå att kvala sig upp fortfarande, det är lite oklart). Tramsin tror tydligen att matcherna i elitserien brukar sluta 25-0, och att publiktappet beror på detta. De har även frågat några elitserielag (men inga allsvenska lag såklart) som tycker att detta vore en bra idé.

Jävla idiot. Elitserien är ju jämnare i år än någonsin, och ändå tappar bandyn publik. Det borde väl vara helt uppenbart att receptet inte är att vattna ur serien genom att göra matcherna mer betydelselösa.
Man blir så trött...
Så när det skiljer 4 p mellen slutspel och kval (och laget på kvalplats har en match mindre spelad), dagen efter att nästjumbon relativt klart slagit serietvåan går alltså Hr Diktator ut och tycker att serien är för ojämn? Man häpnar.
Ok, vi har ett lag som är mycket sämre än alla andra och ett lag som är klart bättre än de flesta men hade man genomfört existerande regler (elitlicens) så hade inget av de lagen spelat i Elitserien. Kanske en ände att börja i?
Det ska bli "kul" att se om de bestämmer sig för stängd liga och vad som sätts upp som krav för att få spela. Gissar på att dispanserna kommer att hagla hit och dit om man har hall eller inte. Bandy = en skämtsport?

Det visar väl att Tramsin inte följer bandyn?

Det visar att allt som hockeyn gör är värt att ta efter. Det enda vettiga hockeyn gjort är väl att de fick Bajen i KK. Nä, seriöst, det lär ju bli nån tafflig kvalserie med typ de två sista elitlagen och några allsvenskar. Helt stängd liga lär det inte bli. Om det nu blir något av det. Hoppas inte.
Stängd serie är skit, skit och åter skit. Jag vill inte ha det som i USA. Sluta våldta sporten.
Finns det något lyckat exempel på en stängd serie? De stängda amerikanska serierna är ju stängda i snäv mening. Alla, säg, proffslag i amerikansk fotboll spelar ju i NFL. Att det fungerar beror ju på en massa andra saker som gör spelarna snuskrika men livegna (draftsystem mm).

Den amerikanska sporten är en spännande och på många sätt älskvärd underhållningsindustri.

Det visar väl att Tramsin inte följer bandyn?

Allt Tramsin säger visar att han inte följer bandyn. Han pendlar väl bara mellan stubben och Zinken?
Kolla särskilt in [link=http://denbrunamaten.se/]Blomkålshuvud under färstäcke[/link]. Det är nog sånt som man äter i stubben.
Fantastiskt! Tramsin förstörde dagen, men den bruna maten räddade den. Tack Farbror.
Saxat ur Arbetarbladet i dag:

Peter Olsson i ekonominämnden säger att det inte finns några absoluta gränser för när en klubb inte får sin elitlicens beviljad. Enligt honom tar nämnden även hänsyn till de så kallade mjuka frågorna – som föreningens viljan att rätta till en dålig ekonomisk situation. ”Det är ytterst få klubbar som uppfyller alla kriterier för elitlicensen”, säger Olsson."

Som man kunde misstänka alltså. Det räcker med att klubben säger att de "vill" rätta till problemen så kan man fortsätta missköta sig. Kalle Anka sport var namnet sa Bull.

(Glimrande inslag om maträtter från 70-talet. Tänk att matrecept kunde vara så kul!)
Fast nån slags poäng med en mjuk tolkning finnsick ju då det annars skulle ryka en hel del klubbar. Om inte av rent ekonomiska skäl så finns det ju andra krav om flick- och juniorlag som skulle fälla några stycken och vips så har vi en elitserie bestående av 3-6 lag och det är ju inte heller rätt väg att gå. Sen kan man ju tycka att man inte ska få ha en plan som går ut på att ha positivt eget kapital först om 3 år men alternativet att i sin plan säga att ska ha det redan nästa säsong är ju inte så bra om det inte är realistiskt utan bara ngt man säger för att få elitlicensen beviljad.

Svår nöt att knäcka på ett bra vis tror jag men helt klart är ju att det inte känns roligt att det hela tiden finns 2-5 klubbar som lever över sina tillgångar och på det viset är de enda som har en rimlig chans att vinna.
men vem skulle sakna ett Sandviken med storhetsvansinne, ett Edsbyn utan svarta pengar, ett Bajen med ett svart hål som föder sig självt? Där finns en orsak till publiktappet, vem vill se en blek kopia på hockey i en serie där svarta och "obefintliga" pengar ändå styr.
amen