Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Vetlanda

Imorgon avgörs nog slutplaceringen till en stor del.
Rosa spelar = bra
Jocke står över = illa

Det känns vidöppet det här!
Vill inte ha trassel i backlinjen nu men OK
Inte mycket kommenater om drabbningen i morn.. Tycker det här är en av de viktigaste matcherna i år! Vetlanda vann väl med typ 5-0 i november... Förlust i morn igen, då ljuger väl tabellen?
Sirius är väl inte direkt ett topplag i den mån att de har en hög lägstanivån. Högstanivån är ju hur bra som helst (lex Broberg hemma), men lägstanivån är ju inte allt för bra (lex Västerås hemma).. Men om Sirius presterar minst på sin normala standard så blir morgondagens (läs: i dag) drabbning spännande. Vi har fördel i form av Studan och jag tycker det lutar åt ännu en uddamålsseger, 5-4. Uddamålssegrar är ju riktigt sköna, med tanke på hur många snöpliga uddamålsförluster vi fått lida med de tidigare åren. Virre gör två, Rosa, Fallen och Eskan gör varsin. Krossa VBK!
Tagga nu!! Intresset kan väl inte vara svalt för detta? Kom igen nu... Inget PreGame förmodar jag?
klart man taggar!! ska dessutom introducera en lundapåg till sirius underbara värld idag, så jag hoppas västra och sirius levererar! :)
Bandymatcher Kl17 på en söndag är synnerligen svårtaggat, i alla fall för min del. Fattar inte hur man tänker.

Häftigt med toppmatch i vilket fall, kör järnet blåsvart!
Vetlanda är riktigt bra och som jag ser det favoriter i den här matchen. De har väl visserligen inte vunnit mer än en match sista fem, men de har mött bra motstånd och de är aldrig utspelade. Bergwall är ju fortfarande en av Sveriges bästa på sin position och Christoffer Edlund är sjukt vass framåt. Att få stopp på honom känns som prio ett. Sedan har de gamla rävar som Sannikov och Rinaldo och två ggr Einarsson att se upp med. Och en av rikets vassaste målisar. Läskigt!

Sjukt viktigt att lappa till dem hemma med tanke på en eventuell kvartsfinal, men det kräver torrt krut hos Maya/Sundin/Broberg och Limpan i toppform. Så skulle jag hemskt gärna se en växel till från Rosa. Han har glimtat till bitvis, men om han kan hitta ytterligare jämnhet så har vi två passningsmagiker på plan. Tror på en relativt jämn drabbning som dock Vetlanda till slut vinner med 5-3.
Själv ska jag bara njuta resten av säsongen. Vi är slutspelsklara, jag kommer att vara lycklig om vi så torskar varenda match från nu och framåt!

Så jag måste väl hävda att jag inte ser det här som säsongens viktigaste match, långt, långt ifrån.

Efter våra uddamålsvinster, så tror jag vi får betala idag med en uddamålsförlust. 4-5
Tippar 14-3 va fan har vetlanda att komma med.
Sådarja jonas, nu känner vi igen dig!

Jag prickade faktiskt in Vänersborgsresultatet senast. Vi har fortfarande inte kryssat denna säsong så 4-4 blir dagen tips.
9-1
1873 pers

Sirius är väl inte direkt ett topplag i den mån att de har en hög lägstanivån. Högstanivån är ju hur bra som helst (lex Broberg hemma), men lägstanivån är ju inte allt för bra

Stämmer väl rätt bra... Visst, förstår att matchen inte känns het för alla, men det man hoppas bevisas är sirius som laget närmast under topplagen.. Då ska man lägga vbk bakom sig! Men okej, det kommer kanske nästa säsong!
Vilken underbar match att se, framförallt andra halvan! 9-3...wow.
Riktigt, riktigt bra andra halvlek!

Vetlanda är riktigt bra och som jag ser det favoriter i den här matchen. De har väl visserligen inte vunnit mer än en match sista fem, men de har mött bra motstånd och de är aldrig utspelade. Bergwall är ju fortfarande en av Sveriges bästa på sin position och Christoffer Edlund är sjukt vass framåt. Att få stopp på honom känns som prio ett. Sedan har de gamla rävar som Sannikov och Rinaldo och två ggr Einarsson att se upp med. Och en av rikets vassaste målisar. Läskigt!

Sjukt viktigt att lappa till dem hemma med tanke på en eventuell kvartsfinal, men det kräver torrt krut hos Maya/Sundin/Broberg och Limpan i toppform. Så skulle jag hemskt gärna se en växel till från Rosa. Han har glimtat till bitvis, men om han kan hitta ytterligare jämnhet så har vi två passningsmagiker på plan. Tror på en relativt jämn drabbning som dock Vetlanda till slut vinner med 5-3.

Var de där killarna med?????

Vetlanda hade inte en jävla chans, deras mål framför all det första var ren tur, styrde på en försvarare och lurade Sälen, andra gör han en idioträddning och lite oskärpa på undanresningen resulterade, sen var det ett lag på plan.

Men jag förstår, ni som följt laget de senaste säsongerna närmare än jag har nog svårt att fatta att de är så här jävligt bra, man fattar inte förvandlingen.

Sirius är fan helt enormt bra i alla lagdelar.
Det enda Rinaldo gjorde var ett mål efter att ha snurrat upp tre Siriusförsvarare. Innan dess åkte han mest och lallade på sin kant. Helt ointresserad såg han ut.
Enormt bra andra halvlek. Maya var riktigt bra, och Sälen är Elitseriens bästa målvakt!
Sirius var så bra i andra att jag är nästan mållös (som Vetlanda ungefär). Hela laget var grymt, det var kul att se anfall efter anfall med olika spelare hela tiden, ena gången Eskhult, nästa Nilsson och sedan Sudden och Werner, för att inte tala om Rosa. Ja jisses, det ser onekligen bra ut.....

Nja Rinaldo visade allt lite dribblingskonter i första men Vetlanda var otroligt blekt. Edlund var en besvikelse, han åkte mest runt och gnällde, högt, en ny Muhrén? Var det Jonas Persson som skulle vara nästa landslagsmålis? Herregud, Sirius juniorer har bättre målvakt skorven släppte ju alla långskott.
Ja jädrarns vad kul! Jag vägrar underskatta sirius efter i kväll. Vi har ett av sveriges sex främsta bandylag hur jag än vrider och vänder på det... I en kvart/semi har vi inte en chans att gå vidare mot byn/vsk, däremot HAR vi en chans mot bajen och saik. Så måste det vara. Och det är sjukt stort.

SAIK... förlust mot kungälv och illa ute ett tag mot Motala. Det måste vara Muhréns fel. Mark my words- det kommer inte bli några fler guld för saik med honom i laget.
text tv sidan 347 vaggar mig till sömns inatt...
Man blir så lycklig.
Berglund är spännande, så här säger han till hemsidan "9 – 3 känns egentligen inte bra och resultatet är en nackdel för oss, sa Berglund. Vad Magnus syftar på vet han nog bara själv men han ska få chansen att förtydliga sig i ett annat reportage."
Inte utan att man blir nyfiken..
berglund är ett mysterium och ett geni, hehe.
andra halvlek i dag var ju nästan obehagligt bra
Som jag sa till Farbror.... Allt är så bra att det kan bara bli värre nu!!
Fantastiskt ju. Har suttit i finkan hela dagen så jag har inte kunnat följa matchen men det här är ju helt fantastiskt.

Märkligt bara att intresset verkar så svalt här på forumet...har västra blivit en smula bortskämda kanske?
Vi är tagna tror jag. Å sen är vi bättre på att diskutera vad som gick fel än att gotta oss i en massa läckra mål.
Tycker det var en bra genomförd match från Blåsvart med undantag från början där Siriusförsvaret faktiskt inte var med på hugget. Sälen gör återigen en grym match och förtjänade inte att släppa in returmålet, då han hade räddat det där första skottet så jävla ypperligt. Jag kan tänka mig att VBK är lite purkna över att de inte valde att satsa på Sälen, så här i efterhand. Skorven var ju nästan som ett såll i dag, även om det var många mål som han inte hade kunnat göra någonting åt. Det som oroar mig just nu är dock att han blir så attraktiv att något "storlag" (vad fan, vi är ett sådant;)) vill ha honom. Efterlyser flerårskontrakt på Sälen, genast.

Tycker definitivt att Rosa levererade i dag, han är en otrolig trygghet att ha, lugn och bjuder sällan på bolltapp så som Limpan - fast han utmanar ju inte lika mycket i och för sig. Vill i alla fall hävda att detta var Rosas bästa match, såg ut som att han kommit in i laget bra nu.... Allt såg så mycket bättre ut nu.

Att Sirius visade upp det spel man presterade mot Broberg igen, tyder på att det inte var en tillfällighet - utan att vi är jävligt bra, helt enkelt. Sedan verkar vi ha en förmåga att trötta ut motståndarna på ett effektivt sätt.

Nu återstår det att se ifall vi är "bäst när det gäller". Men vi är nog helt klart topp-10 i världen i alla fall. Vi är så jävla bra.

Nu återstår det att se ifall vi är "bäst när det gäller". Men vi är nog helt klart topp-10 i världen i alla fall. Vi är så jävla bra.

Det där lät ju helt fantastiskt vackert...
Ja andra halvlek var gudomlig men första hade ju faktiskt en del i övrigt att önska, men det var ganska mycket motvind då
Matchen mot Broberg i all ära, men detta var faktiskt snäppet värre. Andra halvlek bästa jag sett hittils ever skulle jag tro om man även ser till den förmodade kvaliten på motståndet. Efter första halvan måste man nog i ärlighetens namn säga att vi ska vara jävligt glada som hade ledningen. Då var det Vetlanda som hade den bättre farten och det konstruktiva anfallsspelet. Sälen var i vanlig ordning grym och några cirkuskonster från Håkan Federer satt rätt fint.

Falls två mål i början på andra avgjorde helt, sen åkte Vetlanda bara runt och drömde om Lena PH. Det som var roligast att se igår var, precis som Joint var inne på, den fantastiska bredden. Det går liksom inte att störa ut Sirius spel när vi har fem-sex pers som kan åka upp med fart och släppa ut på fri spelare. Rosa har haft ljusglimtar i de tidigare matcherna, men varit allt för ojämn. Igår var han grym. Passen till 2-2 var värd samtliga entrépengar jag lagt på Sirius senaste 25 åren. Fall gjorde åter en riktigt bra match och Mayas fyra baljor är rätt svårgubbade. Sälen förstås, men man får inte heller glömma Pirre och Kyller som förutom vid 1-2 inte släppte nån jävel över bron. Vår vän från Kalix tycker jag också bara växer och växer. Och siffrorna 9-3 blir än mer imponerande när man betänker att Virre var rätt osynlig igår.
Jupp! Rätt så häftigt med nio baljor när Virre har en rätt osynlig dag på jobbet.

Svårgubbat, sa Bull!
Nej då... En osynlig nu bådar inte gott i en så här viktig match!! Kan bli två nästa gång!!! Snart syns ingen alls!!

Vi måste bita ihop nu Farbror och hålla fanan högt!
Ibland är bandy löjligt kul finns inget mer att säga.
Jag förstår om Sirius är frestade att välja Hammarby i kvarten. Vi har vunnit matcherna i serien mot Hammarby, avståndet är kort och det skulle innebära sköna entrépengar. Dessutom är ju inte Hammarby bättre än Vetlanda, sett till tabellen.

MEN jag förordar Vetlanda trots det. Hammarby har slutspelserfarenhet och har en högre lägstanivå. Tror att Hammarby är mentalt svårare at knäcka. Siriusspelarna vet att Bajen har varit i final massor av gånger.

Bättre att tänka långsiktigt. Vi vinner kvarten mot Vetlanda och får sedan drömmotstånd i semin och drar 4-5000 åskådare, kanske mer. Om det är finalen vi vill till (och varför inte?) så är det Vetlanda som gäller i kvaren.

Därmed inte sagt att vi inte skulle slå ut Bajen i en kvart, mycket möjligt.

L E V E Sirius. Hälsningar från bryssel.
Lysande föreställning i andra halvlek - tack Sirius!

I UNT tycker ca 5% att Sirius insats mot Vetlanda förtjänar en överkorsad kaja - äktgubbar!
Segern kände iallafall skön och en skön upprättelse, med tanke på Sirius dåliga facit mot just Vetlanda.

S L
Hammarby får ju rännskita så fort de är på Studan....
http://www.bandysverige.se/blogg_show_sirius_bara_vaxer_och_vaxer.html?id=5526205