Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Villa - Sirius

Slutspelspekulationer i massor för närvarande men Villamatchen i morgon får inte glömmas bort. Det gör ju inget om vi tar poäng här men lätt blir det inte då Villa krigar för att slippa kvala sig kvar. Jobbigt att Daniel Andersson är tillbaks på allvar efter skadan. Å andra sidan slipper vi avstängde målspottaren Bryngelsson som lackade ur på en Brobergsspelare senast. Svårtippat men jag tror Sirius fixar en pinne i alla fall, 5-5.
Villa har varit skadedrabbade men får ändå anses som årets flopplag. Jag tror vi vinner, 6-3 till oss.
Underbart skönt att slippa Krångelsson. Hoppas vi vinner.
9-4 till dom goda skulle vara kul att sluta 3a.
Det går inte att förlora det är omöjligt det blir lugna 8-0 till de goda.
jag tror på en svår match men att blåsvart till slut tar hem segern med 5-4.
Med tredjeplatsen i sikte hoppas jag väldigt mycket på vinst idag. Att tro på vinst är däremot emot mina vanor och principer. Målsnålt blir det, 3-1 till Villa.
Jobbig start men nu e vi med igen.
3-3 är inte så illa ändå. Bra efter den chockstarten.
Man ska väl inte klaga på en pinne. Bra kämpat blåsvart.
3-3 borta mot Villa är under alla omständigheter jäkligt bra. Villa med/utan Daniel Andersson är förstås två helt olika lag. Synd att inte Sudden kunde siktat lite i slutet i stället för att bara skicka iväg den i kryssribban lite slarvigt, men en pinne keeps the dogs at bay. Synd bara att smålänningarna och Bajen lyckades snubbla in lite poäng på slutet. Det blir sjukt tajt om topp 4.
1 pinne är i sig alldeles godkänt, även om jag skulle tro att vi tyvärr inte har så mycket nytta av den pinnen när serien summeras.
Nu är du väl dystopisk i överkant. Pinnen kan bli oerhört värdefull med tanke på spelprogrammet sista tre. Jämfört med våra konkurrenter om topp-4-platserna har vi ett hygglo schema:

SAIK:
Bajen H
Bollnäs H
VSK B

Vetlanda:
Bollnäs B
Villa B
Byn H

Sirius:
Byn H
Kungälv B
Motala H

Känns som många tajta matcher där ett mål åt ena eller andra hållet kan avgöra. Det kan mycket väl vara så att gårdagspinnen håller oss med näsan över vattnet.
Dystopisk kan man inte vara när man går och väntar på en kvartfinal! Men du har rätt, jag räknade lite fel där, jag räknade med att vi skulle ha råd att tappa max 2 pinnar på de fyra sista matcherna för att nå tredjeplatsen. Men vi hade ju en extra poäng på SAIK som jag missade!
Jag har faktiskt svårt att se att både Vetlanda och SAIK ska gå rent sista tre och i sådana fall räcker det ju med fyra poäng till för oss, vilket visserligen inte blir lätt - både Kungälv och Motala har ju en del att spela för så att säga.
Wernet satte tydligen straffen klockrent. Han kanske ska bli ny straffskytt rentav? Pirre har varit lite knackig på sistone.
En pinne borta mot Villa känns fullt godkänt.