Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Hemvist fotboll

Ja då var det dags igen. Styrelsen har tolkat det som att det finns en stor grupp medlemmar som inte är nöjd med vår nuvarande placering (på huvudläktaren) på fotbollsmatcher. Därför så har vi valt att ha ännu en omröstning om saken. Detaljerna finner ni i ett mail som ni just har fått. Svara på mailet senast den 28/2.

Obs som ni kommer att märka så har vi en ny mailadress vastrasidan.supporters@gmail.com
Har tyvärr inte fått åt mejl...
Inte jag heller. Kanske tar tid med stor maillista iofs...hur nu det däringa funkar.
Ok. Så här ser mailet ut i alla fall, förhoppningsvis så kommer det vad det lider:

Bäste medlem!

Då var det dags igen. Som de flesta av er vet så genomförde vi en omröstning för ett tag sen ang vilken läktare som vi ska stå på. Den förlorande sidan har dock gjort ett idogt lobbyarbete och styrelsen i Västra Sidan ser ingen annan utväg än att vi ännu en gång röstar om saken. Vi har kontrollerat med IK Sirius och om vi väljer att stå på den västra läktaren så får vi stå på den södra delen av denna och gå in på arenan via entrén vid sjukhuset. Röstar vi istället för att bli kvar så står vi följaktligen kvar på samma sektion som tidigare. När omröstningen är genomförd så avser vi att inte ta upp denna fråga igen på en överskådlig framtid.

Så vår fråga är alltså, vilken läktare vill DU att Västra Sidan ska stå på?

Svara till den här mailadressen senast 28 februari. Vi har haft problem med vårt förra mailkonto så i fortsättningen är det denna adress för korrespondens med Västra Sidans styrelse.

Mvh

Styrelsen Västra Sidan
Menas med södra delen hela den södra delen söder om tv-tornet dvs halva västra läktaren eller bara lika som nu fast diagonalt över?
Kort sagt får vi står vart vi vill på den läktarsidan?

Om det bara är ut i hörnet igen så röstar jag för att stå kvar under tak.
Nix, det är närmare mitten vi har möjlighet att stå, precis på andra sidan "TV-tornet" från bortaklacken sett.
Ska det inte kampanjas lite nu från de båda falangerna? Jag inleder med att lägga fram några argument för båda alternativen:

Fördelar Västra:
* Bättre sikt, man slipper sol i ansiktet och stolpar i vägen.
* Vi får stå på mitten av läktaren.
* Bättre chans att locka nya till klacken bland ståplats på Västra än bland sittplatsgubbar på Östra.

Fördelar Östra:
* Taket, regnskydd och bättre akustik.
* Roligare att stå mittemot än bredvid motståndarklacken.
* Jag ser ett litet problem i att om vi står på västra kommer våran ingång att ligga på andra sidan motståndarklackens ingång. Även om vi inte har några bråkstakar så kan ju motståndarna ha det, och dessutom dyker det ju upp puckon i Västra från och till som kan ställa till med elände.
Väderfrågan tycker jag är lite lurig.
Att slippa regn är förstås en jättefördel på Östra.
Sen har vi det där med solen, det är jobbigt att ha den i ögonen men samtidigt ger den värme, jag vill minnas att det nästan alltid var kallt på Västra eftersom solen inte värmer.

Vår avgränsade sektion på Östra har både för- och nackdelar. Fördelen är att man slipper bråka med folk som vill sitta eller med folk som är mitt i klacken. Vi kan alltid stå samlade på Östra.
Nackdelen med Östra är som Brukarn säger att det är svårare att locka dit nytt folk och att få med dem i ramsor, även om det sistnämnda ändå har hänt er par gånger.
Demokrati är viktigt, så länge jag får som jag vill!!
Förutom nämnda argument.

En sak som är bra på östra är att vi inte blir så utspridda. Tänker på ESK borta då många åkte men inte alla sjöng. Den lilla läktaren blev full men vi som brukar låta spriddes ut och det blev dåligt tryck. Samma sak har hänt nu när det varit så mycket folk på bandyn och eftersom vi västringar är dåliga på att komma i så god tid att vi får stå där vi vill kan det bli ett problem. Detta är iof inte ett problem så länge det inte kommer så mycket publik men nu när vi kommer(!) gå upp till allsvenskan så blir västra läktaren full av medgångare och vi sprids ut. Då kan det faktiskt vara bra att ha en egen förutbestämd avgränsad yta att stå på. Dvs Östra.
Jag tänker även göra en fältexkursion och provstå västra läktaren nära tv tornet och se hur det känns innan jag röstar.
Vi som stannar på östra kan ju försöka få igång sittplatspubliken :-)
Jag kan ju säga att jag garanterat stått och sjungit för länge sen om ni varit på västra läktaren. På nuvarande stället på östra känns det bara så skilt från resten av läktaren, jag vågade aldrig riktigt gå dit. Nu kommer jag att stå med oavsett var det blir, eftersom jag kommit in i det lite nu på bandyn, men som sagt. Den nuvarande sektionen kändes inte så väldigt inbjudande för en nykomling.
Vi som stannar på östra kan ju försöka få igång sittplatspubliken :-)

Förondring! Varför dela på oss?

Västra ftw.
@RRR: Då får du nog sitta på östra. Jag tror inte att Sirius kommer att behålla vår nuvarande sektion som ståplats om vi flyttar. Då blir nog hela östra sittplats. Sluta gubba istället. :)
Sluta gubba eller bli som den galne greken. Detta är ju en tillbakaflytt, till bättre tider, är övertygad om att riktiga gubbar som garligur och farbror är för en flytt? Vill minnas att garligur gick miste om två mål p.g.a avstånd/pelare denna säsong. Inte okej.
Jag är med i barnrampspartiet, de neutrala!
Barnpartiet Neutralerna!
Fan jag vet inte heller var jag vill stå båda har sina fördelar.
Jag har röstat och är defenitivt för en tillbakaflytt.
Det vore förstås bäst om du hängde med på en eventuell tillbakaflytt, RRR. Men jag måste säga att det känns kittlande med vilken läcker "Sirius hej" man skulle kunna åstadkomma om du blev kvar...
Västra har bäst potential. Lättare att rekrytera och få med sig hangarounds när man står på ståplats.
Jag tänkte att de som vill kan deklarera sin röst här. Jag röstade på västra av skälen ovan.
Kan också tillägga att man får rösta utan att behöva motivera så klart. Rösterna är anonyma.
Jag röstade på östra av skälen att jag gillar sol och hatar regn.
Jag har fortfarande nte fått något mejl. Är det mig eller er det är fel på? ;-)

Västra är min givna röst då jag framförallt är där för att se fotboll och då är det helt värdelöst att stå längst ut på en långsida.
Instämmer till fullo med Tifo!
Det verkar vara lite problem med mailen som har skickats ut. Är man medlem är det bara att skicka ett mail till vastrasidan.supporters@gmail.com. Ange vilken sida ni röstar på och vad ni heter så att jag vet att ni är medlem (man behöver bara ange namn om man inte svarar på mailet som vi har skickat ut).
Nästa gång ringer jag runt ist. Jävla skräpmail.
Jag vägrar att rösta, jag röstade ifjol och tycker inte att man ska behöva rösta jämt och ständigt, det blir ändå aldrig som jag tycker.
Förra gången var "Västra-Västra-rörelsen" väldigt röststark men förlorade ändå, så dra inga växlar på att skribenterna i forumet verkar ha övervikt åt det hållet.
Jag är beroende av att rösta!! Kan inte låta bli att klicka på minsta lilla undersökning som jag hittar på nätet. Rösta, rösta, rösta!!! Mer omröstningar åt folket!!!
En av anledningarna att stå på västra i början var att markera ett visst avstånd från den ganska gnälliga, gubbiga och tråkiga publiken på östra. Jag tyckte att det fanns en fin försoningsdel i det hela när vi flyttade till östra. Det kändes som att vi markerade att vi tillsammans med resten av publiken tog nya tag för att hjälpa Sirius till nya höjder. Det kan hända att det bara är jag som valt att tolka in detta i flytten men det är min främsta anledning till att rösta på östra.

Jag gillar tanken på att klacken ska vara en del av publiken. Det finns ingen chans över huvud taget att få med sig publiken på samma sätt om vi står på västra. Om vi någonsin ska kunna skapa något riktigt bra tryck på Studan måste vi få med oss resten av publiken också. Då tycker jag att en flytt till västra en stort steg bakåt. Vi ska inte vara något för publiken att titta på, vi ska vara en den drivande kraften bland dem som stödjer Sirius.

Östra för Västra, för Sirius bästa!
Men det finns ju faktiskt publik på västra också, publik med betydligt större potential än kaffedrickarna på östra.
Det är ju vackert tänkt olle, men även där utgör ju det faktum att vi står längst ut på kanten ett problem eftersom det då är en väldigt liten del av publiken som hör och märker oss. Bättre då med mittplacering på Västra och börja med att dra igång den publiken, som nog dessutom är mer lättflörtade.
Jag förordar egentligen varken västra eller östra, men som svar på Olle så måste jag invända precis som ovanstående, att den publik vi vill nå faktiskt finns på Västra idag. Eftersom sittplatserna bredvid vår nuvarande placering på Östra kostar typ 160 spänn är det mest äldre herrar som hamnar där, medan kidsen köper budgetbiljetterna till västra läktaren.
Ja, det är ju bara att läsa det här inlägget. Publiken på västra är ståplatspublik och där finns det betydligt större chans att folk hakar på och sjunger. Vet ju själv hur det var på västra när man var ny; ställde sig lite vid sidan, sedan närmare och närmare för att till slut vara en del av klackkärnan. Sedan finns det räcken, det är ett plus. Dessutom får man ju en mycket bättre helhetssyn av planen - det är viktigt för mig.
Jag tycker att mitt förra inlägg räcker ganska bra, men en sak till. Publiken på östra, förutom dom som sitter närmast, lär ju knappt höra någonting. Skulle gissa på att dom hör bortaklacken, dom gånger det finns någon sån, bättre. Jag tror tvärtemot Olle att det blir betydligt lättare att få igång resten av publiken från västra. Dels finns det folk där, som jag eller snubben som skrev inlägget som Joint länkade till, som skulle ha varit med för länge sen om ni stått på västra och dels kommer publiken på östra att höra mycket bättre.

RÖSTA [color=#0000ff]VÄSTRA![/color]
Om vi nu hamnar kvar på kanten av Östra så tycker jag det är viktigt att vi klargör vår situation för klubben, eller snarare biljettnissarna och att dessa får en tydlighet. Har hört en del "va?:ande" om att det faktiskt är lika billigt för en ståplatsbiljett (ja, t.o.m billigare om man är VSS-medlem) på vår nuvarande sektion som den på västra delen. Sen har jag också varit med om att ungdomspris ej gällt västrasektionen, men det antar jag var felaktigt av biljettgubben, annars skrämmer det verkligen bort unga förmågor.
Det är som Joint påpekar mycket viktigt att publikvärdarna vid Östra är mycket bättre informerade om vi hamnar där.
Vet inte hur många matcher i fjol jag fick jaga säkerhetsansvariga så att han kunde tillrättavisa dem efter att de hade skickat bort folk från vår sektion eftersom de inte hade sittplatsbiljett.
Detta får vi i styrelsen prata med Sirius om mycket noggrannare i år för det få inte hända nästa säsong igen.
Jag tycker att ni missar min poäng. Som ni beskriver det blir det en tydlig uppdelning mellan västra och östra där östra sitter och tittar på västra som hejar. Jag tycker det låter tråkigt och det blir en tillbakagång till hur det var förut.

Dessutom har vi efter två år faktiskt fått oss en plats som är vår. Byter vi kommer vi ha samma problem igen när vi måste markera ut ett område som ska vara vårat. Det var aldrig ett problem när vi stod på västra förut eftersom det ändå var så lite folk. Men jag kan samtidigt köpa att det bara är ett problem i en övergångsperiod.

Tycker att det känns sämre att vi står så nära motståndarklacken. Det kommer säkerligen att funka helt problemfritt i nio matcher av tio men jag är övertygad att det kommer att öka provokationerna från oss och från motståndarklacken. Och om det hettar till ordentligt kommer det vara betydligt svårare att stoppa idioter från tex kasta en flaska. Det tycker jag känns dumt och onödigt. Nu är det tydligt var vi står och om någon på västra läktaren beter sig dumt åt är det tydligt att det inte kommer från oss.

Det har varit mångfalt fler i klacken de senaste två åren än någonsin tidigare. Vi måste inte flytta för att få mer folk. Flyttar vi till västra blir vi dessutom mer utspridda på längden. Det blir en stor nackdel för att hålla ihop sjungandet och få ett bra tryck från klacken.

Sen köper jag argumentet att det är bättre att ha klacken på den billigaste läktaren.
Jag röstar för att det byggs en ny arena där klacken får plats mitt på ena långsidan.
Olle, hur skulle man lyckas att kasta en flaska 50 meter? Platsen på västra är på andra sidan av TV-tornet, långt ifrån apburen. Förresten förekom (-er?) det provokationer mellan bortaklack och hemmapublik, sådant är nog ganska oundvikligt. Men på den tilltänkta positionen på västra kommer vi ju knappt kunna se bortafansen.

När vi stod centralt på östra var det ibland några nedanför oss som hettade till, annars var det mest gnäll från gnällgubbar. Nu upplever jag inte att östra läktaren lever sig med i ramsorna, dels för att vi inte hörs på vår läktare. Vi hörs bara till sektionen bredvid (kan sträcka sig till mittsektionen vid bra matcher) och de klappar väl med, men mycket mer än så är det ju inte. Att vi inte är så avspärrade ser jag bara som en fördel, det ökar ju chanserna att få randompersoner att ställa sig och tagga till. Vi som utgör kärnan i västra (förtuom Mikko) kommer ju ändå att ställa sig i kärnan.

För övrigt skulle jag också önska på en ny arena med klacken centralt, men nu är det inte så. Jag skäms i alla fall inte för Studan som du gör, Erlingmark (syftar på inslaget i ABC). Jag tycker till och med att Studan är vacker, och där har jag fått medhåll från käre Robert Perlskog, som vackert kallade vår arena för fotbollsidyll! Studan borde vara K-märkt, precis som Strömvallen är.
Att inte Mikko tänker flytta med till Västra ser jag som den bästa anledningen att inte flytta.
Bara för att förtydliga, det jag sa i intervjun och det jag skäms över med Studenternas är att spelarna måste byta om i mögliga omklädningsrum och liknande brister med faciliteterna. Det finns mycket med arenan som i min bok är världsklass, inte minst läget.
Är det omöjligt att låta bygga ett enkelt litet plåttak i anslutning till TV-tornet? Skulle ju vara en utmärkt lösning för både regnet och akustiken.
Joint, det finns ett problem med K-märkning, nämligen att man då inte kan bygga till och om som man vill. Stockholms Stadion är ju ett bra exempel på det.
Äsch, flytta matcherna till Österängen i stället. Den arenan är ju kalas (i alla fall läget)
Österängen är fin, men Studans läge är ju oslagbart. Matchdagspromenaden genom Stadsparken, utsikten mot domkyrkan och slottet. Oslagbart!
Bylle-pengar till tak på västra och en flytt av tv-torn?

Varför jag har röstat på västra är för att jag anser att det är bättre för framtiden. För att västra ska växa, och det vill iaf jag, så måste man vara tillgänglig. Ett sätt att vara tillgänglig är förstås att stå kvar på östra så som Olle föreslår. Då kan vi locka enstaka sittgubbar att klappa med, om det inte är sådana matcher som mot j-södra -07 då det faktiskt var ganska bra drag. Eller så kan vi flytta till västra och plocka upp de som faktiskt är intresserade av att stå i klacken..

Enligt min mening kommer det aldrig att gå att skapa bra tryck på studan som den ser ut idag, därmed blir det en sekundär fråga i mitt röstande. I övrigt är det ju klart skönare med tak och att stå i solen så länge den inte stör, men jag tycker att återväxten väger betydligt tyngre.
så länge ni som står på västra skriker så är det väl inget att oroa sig för

Olle, hur skulle man lyckas att kasta en flaska 50 meter? Platsen på västra är på andra sidan av TV-tornet, långt ifrån apburen. Förresten förekom (-er?) det provokationer mellan bortaklack och hemmapublik, sådant är nog ganska oundvikligt. Men på den tilltänkta positionen på västra kommer vi ju knappt kunna se bortafansen.

För oss som växt upp med ”kast med liten boll” som givet inslag på gymnastiken så känns inte 50 m som någon omöjlighet. Men jag ser inte det som problemet. Står vi på östra och någon Siriussupporter på västra beter sig illa mot motståndarklacken så är det tydligt att det inte är vi. Vill minnas att det faktiskt inträffat en eller ett par gånger hittills. Står vi på västra så skiter folk i om vi säger att de som gjorde något inte hade med oss att göra. Gränsen blir otydlig. Dessutom har folk en tendens att bli extra uppjagade när de står i eller i närheten av en klack så risken för att något händer är betydligt större. Och för dem som inte har kastarm nog så är det inte många steg som krävs för att vara nära stängslet.

Sen kan man undra hur kul det kommer att vara som åskådare att agera publik-buffert mellan klackarna. Inte platsen jag skulle välja iaf, även om jag gillar när folk sjunger. Händer det något över huvud taget så sitter de instängda mitt i. Skulle jag vara säkerhetsansvarig skulle jag inte se det som en acceptabel lösning.

Precis som du säger är provokationer i stort sätt oundvikligt. Precis därför tycker jag det är bra att skilja klackarna åt så att de får så små konsekvenser som möjligt.

Rösta på Östra! Det bästa för Västra!
Men skärp dig, hur ska en PET-flaska från 50 meter kunna skada någon? Och varför skulle det ens förekomma? Men du får gärna visa dina kunskaper i ”kast med liten dvärg” och visa mig...

Hur kan man för övrigt bete sig illa mot motståndarklacken från Östra? Och jag har inte haft något minne av att det har urartat.

Jag tycker att det är ett sjukt förstorat problem.

För övrigt tror jag att många röstar Östra för att man kan sitta nedanför vilket är bekvämt och gott med kaffe. Det är nog inte lika skönt att sitta på plankorna på Västra.
Det behöver väl inte vara just en PET-flaska? Så den diskutionen känns inte så intressant.

Dessutom så vet jag precis som Olle säger att det har förekommit att folk på västra har betett sig illa mot motståndarklacken, och tvärtom så klart.
Ju längre vi står ifrån bortaklacken ju mindre chans är det att vi blir anklagade för något som händer vid bortaklacken.
Jag tycker att det är jättebra att vi har så bra rykte, det gynnar oss mycket. Det krävs bara några idioter för att det skall försvinna, jag tror definitivt att vi lockar till oss mer sånt klientel om vi står närmare bortaklacken, en del är mycket mer intresserade av att bråka och provocera än att se på fotboll.
Det är delvis av den anledningen som jag vill stå kvar på östra sidan av Studan, jag vill inte behöva höra på jobbet att folk i den klack där jag står har betett sig illa
Jaja, har svårt att se någon klackplacering som är värre än den på Södertäljearenan förra säsongen. Vi stod precis bredvid Zelge så gott som, med ett snöre och en bister, men bra, publikvärd emellan. Sen är ju också en fråga vilka som kan tänkas komma med klack på Studan. Jag skulle nog säga Syrianska, Assyriska, Peking och kanske Giffarna. Där ser jag egentligen bara potentiella problem med Stockholmslagen. Oavsett allt detta så har både förbundet och Sirius godkänt en eventuell flytt. Jag tror att med bra publikvärdar och lite interndisciplin så är det inga problem att stå på Västra.
Nä, det tror jag absolut inte blir något problem, det är bra långt mellan bortaklacken och "vår" sektion, det är inte ens samma läktare. Jag tror knappt vi kommer att märka av den andra klacken därifrån. Ett större problem är isåfall att vår ingång om vi står på västra kommer att vara på andra sidan bortaklackens. Risk för sammanstötningar där alltså.

Angående placeringen mot Assyriska så var väl det bara välvilja - tack vare att vi är så skötsamma fick vi stå på långsidan istället för den trista bortasektionen på kortsidan. Bra, tyckte jag.
Att residera på samma läktare som bortaklacken känns risigt, oavsett om det är 5 eller 25 meter mellan oss. Och jag är inte helt säker på att det inte kan bli strul. Vi har ju bra koll på varann, men vad händer om bortaklacken väljer att leka huliganer eller provocera västringar när man ska passera bakom deras sektion?
Sista dagen imorgon att rösta. Jag borde kunna visa ett resultat på söndag förmiddag.
Det går fortfarande att påverka resultatet även om det lutar ganska starkt åt ett håll.
Har som sagt lagt ned min röst i protest. Länge leve despotismen
Rösträkningen klar?
Jag förmodar att östra vann ganska klart. De som röstar i sin tysthet är väl de som gillar att sitta ned. Är ju trots allt lite bekvämare att sitta på östra- än på västraplankorna.
Snacka inte skit, Joint, vem var det som satt ned i Vetlanda....
Haha, hur länge då? En minut eller? Pajas.
Du minns inte ens att du satt en stor del av första halvlek.... ;-)
Aja, nu syftade jag i alla fall på dem som sitter regelbundet nedanför klacken på östra. :P
Jag kan inte ge ett exakt resultat eftersom jag inte kommer åt mailen på jobbet (jävla mailspärrar).
Men ÖSTRA ledde så pass överlägset i söndags så jag kan inte tro att det vände.
Så med 99% sannorlikhet så blir vi kvar på ÖSTRA nästa säsong.
"Vad var det jag sa". Skit också.
Men det är inte så att det bara är de "sittande" som har röstat på östra, det är väldigt blandat även av de som brukar stå mitt i klacken.
Jag har varit inne och räknat, och med reservation för eventuell felräkning så vann Östra med 7-8 röster. Nu håller jag inte med resultatet, men på samma sätt som jag måste acceptera borgarsvin i fyra år får man väl acceptera det här resultatet. Bättre att fatta beslut på det här sättet än att styrelsen bestämmer enväldigt.
så nu är vi som vill stå kvar på östra "sittsvin", eller? ;-)
Den som sa't va't... :D
Demokrati är är av ondo!!! Hata allt!!
Jag tillhör ibland dem som "sitter nedanför klacken". Men tar man med sig dottern så vill man att hon ska få uppleva skönsången, finns inget bättre sätt att uppfostra sina avkommor till goda Västringar. Finns heller inget bättre i världen än att höra henne sjunga våra ramsor hela vägen hem på cykeln.
Ja, ja vill majoriteten stå på östra ska naturligtvis majoriteten få stå på östra. Oklart om jag kommer göra det dock. Och ja, jag är bitter. Jag vill både klacka och titta på fotboll men tvingas jag välja vilket man tydligen kommer att göra lutar det ju onekligen åt att titta på fotboll. Men den som lever får se! Klart är ju i vilket fall att klacken knappast står och faller med min närvaro..
Måste ju instämma med Tifo. Jag gav ju tidigt upp utkanten förra året, förutom när det regnade. Jag vill helt enkelt se matchen bättre, än vad man gör där utifrån.
Ja det här va ju tråkigt. Men å andra sidan har jag ju aldrig lyckats rösta för den vinnande sidan någonsin i mitt liv så jag är ju knappast förvånad.
Vi kanske kan försöka få en bättre placering på östra än längst ut på kanten?
Bigbadda: Jag tror det blir svårt, vi blev ju inte utflyttade på kanten utan anledning. Platserna in mot mitten på Östra är ju de dyraste, så jag tror inte Sirius vill sälja de platserna billigt till VSS.

Hoppas att klacken står enad på östra nu ändå. Troligen (det är inte jag som bestämmer, men som jag tror alltså) väcker vi inte frågan igen nu förrän vi kan anta att opinionen har svängt i frågan av en eller annan anledning. T.ex om de en vacker dag bygger tak på västra.
Oklart vilken sida jag kommer befinna mig på nästa år. Som sagt, så faller inte klacken på min närvaro eller icke närvaro. Jag är intresserad av att se matchen, men gillar att stötta laget genom sång och flaggor, men nu är jag bitter.

Däremot kommer jag ställa mig nöjt på östrasidan om vi får den centrala positionen som vi hade i inledningen av -07, men det är väl för mycket att hoppas på. I och för sig hade den positionen nackdelar också, främst i form av gringubbar.

Vi som vill stå på västra, sjunga och se matchen kanske kan göra detta på ett enat sätt. Räknar med heta växelramsor mellan läktarna.
För övrigt, gällande biljettpriser, hoppas jag att Sirius har vett nog att inte ta 160 kr i år igen för en vanlig rutten sittplats.
Vore trist om det här innebär en splittring av klacken. Ser inte fram emot att om ca 15 år förklara för min son och hans polare att Sanna Västra och Gamla Västra tidigare faktiskt varit samma klack.
Jag tycker det är väldigt irriterande att många av dom som krävde en omröstning nu inte vill acceptera resultatet.
Hata allt! :D
Mitt tips är väl att man ska ge fan i att kräva en medlemsomröstning om man inte tänker acceptera resultatet.
Vi får väl hoppas att det regnar på varenda match då, så att klacken håller ihop. Nä, men jag hoppas verkligen att det inte leder till någon uppdelning av VSS, för splittrade klackar ser oftast bara för sorgligt ut.
Jag håller med BigB, det var västrafolket som främst ville ha en ny omröstning. Ville ni bara det för att ni trodde att majoriteten av klacken ville flytta? Å nu när det inte blir så, så struntar ni i resultatet och flyttar till västra ändå.
Dålig stil och helt klart förödande för klacken om det blir splittrad.
Fast samtidigt måste väl alla ha rätt att stå där de vill? Nu rör det väl sig enbart om tre stycken personliga åsikter, och vi var säkert 30 pers som röstade på västra, inte 3. Jag gillar mittensektionen på västra läktaren.
Varför krävde du en omröstning om du ändå inte tänkte följa resultatet? Östra vann inte med en röst, utan närmare tio. Du hade ju möjligheten att stå var du vill utan att kräva en omröstning.
Okej, jag erkänner, jag är en dålig förlorare. :D

Jag accepterade förra gången vi röstade men efter den här säsongen har jag insett hur dåligt man ser från kantöstra. Därför har jag fått seriösa planer på att stå på västra framöver, sen hade det varit en rejäl bonus om klacken hade hänkat på dit.
Det blir nog jätteroligt med tre personer på västra och resten på östra. Jag röstade också för västra, men jag accepterar resultatet. För mej är det viktigare att bidra till klacken än att se lite mer av matchen.
skaffa glasögon istället om ni ser så dåligt ;-)
Jag resonerar precis som Joint. Jag stod på östra hela förra säsongen men tyckte det var skit. Jag hade tyckt att det hade varit roligare att stå med klacken på västra än att stå där själv och jag tror också att det hade varit till gagn för västra i form av bättre tillgänglighet för hangarounds. Därför såg jag gärna en ny omröstning. Jag respekterar dock givetvis resultatet, även om jag tycker att det är trist, jag kommer inte försöka få till en flytt till Västra.

Är det på östra majoriteten vill att klacken ska stå så ska den givetvis stå där, men det innebär faktiskt inte att jag också måste stå där. Jag utgår ifrån att de som röstat på Östra gjort det för att de tror att det är bättre för klacken att vara där och om en majoritet tror det är det säkert så och jag har fel när jag tror att det hade varit bättre med västra. Därmed kommer ju klacken knappast ta någon skada om en handfull personer försvinner utan fortsätta att frodas på Östra.

Man får gärna kalla mig dålig förlorare om det skulle kännas bättre.
då gör vi det, bara du skriker på västra är jag glad
Vem bryr sig en afton som denna :D...

Så galet!!!

Men det verkar vara ett jävla drag på bandy-västra läktaren. Hoppas dem hittar till fotbollen. Grymma!
Slutresultatet blev 33-21 till Östra
Joint: Hoppas DE hittar till fotbollen

m, du som är språkvårdare, ta tag i ungdomen
Jag har redan varit på Jointen om det där med de och dem. Vi får väl se om det blir någon bättring med tiden. :)
Språkpoliser, ni är inte heller felfria, höhö, långt ifrån...
nä men de och dem stör så fruktansvärt, skriv dom om det är det du menar
En dom är något man får i rättssalen. Fast det kanske finns med i SAOL numera?

Egentligen kan jag det där med de och dem rätt hyggligt, men ibland vill det sig inte, och oftast orkar jag inte korrekturläsa mina foruminlägg. :P
Apropå språk så har jag aldrig fattat varför sportreportrar skriver: Saik, Ais, Unik, men i andra förkortningar skriver AIK, VIK, VSK. Sportreportrarna försvarar sig själva att de tre förstnämnda förkortningarna ej stavas med versaler beror på att de uttalas "Sajk", "Ajs", Unik, medan de i andra fallen uttalas A I K, V I K, V SK. Tycker det är rätt sjukt egentligen, men något för hemsideskribenter att tänka på.
www.sprakradet.se är en kul sida på många sätt.

"Förkortningar på företag, organisationer och dylikt som är namn och som uttalas som ord skrivs med versal begynnelsebokstav: Aga, Tass, Ikea, Jas, Nato, Sida, Saf.

När förkortningarna uttalas bokstav för bokstav skrivs de genomgående med versaler: ABB, SCA, SAP, TCO, SHSTF, SMHI, LKAB, SAS. "
Den där regeln gillar jag fan inte, jag skriver alla mina förkortningar med versaler. Det blir ju helt godtyckligt annars, i exemplet ovan så säger jag t.ex. SAS i ett ord, medan jag skulle luta åt att bokstavera SAF. Dessutom framgår det utan versalisering inte att det är en förkortning, utan man kan förledas att tro att det är ett vanligt ord. Vad fan är en "gais" till exempel?
Jag håller med er. T.o.m partiförkortningar skrivs ju från och med i år med stor(a) versal(er). Jag tycker det är en förnedrande om man förkortar ett lag utan stora versaler. Vet att VSK:arna blev skitirriterade om man skrev "vsk" eller "Vsk". :)

Som sagt, UNT förklarar sin "Ais"-förkortning med att det ska vara så. Men jag tycker det är helknäppt.
Det är riktlinjer, inte regler. Därför kan man inte hänvisa till regler när de inte är det.
Unt kan säga vad de vill
På tal om det! Varför är vi det enda(!) lag som inte har vårat IK (i vårt fall) med i tabellen???

http://www.svenskfotboll.se/t1sup.aspx?p=152185
Säg det, jag brukar också reagera på det. Varken förkortningen IKS eller IK Sirius brukar användas i tabellsammanhang, media- och officiellasammanhang. Tycker vi borde värna om vårat IK. :D
Nej, när det är TV-sändning står det ju alltid SIR som förkortning. Så jäkla fult. Det betyder fan ost på tjeckiska. ;(
Minns jag inte helt fel så ansågs Sirius vara ett starkare varumärke än IKS, därför försvann IKS i samband med att nya klubbmärket togs fram.
vad är det för fel på ost? det är det godaste jag vet, särkilt getost
Vi borde verkligen heta IK Sirius i tabellen. Tyvärr har jag på flera ställen sett IF Sirius FK, vilket är jävligt irriterande. På svenskfotboll.se får Peking heta "IFK Norrköping FK"...
Jag stör mig mest på SIR. Finns det, vilket det gör, en etablerad förkortning ska den användas. Basta. SVT är annars mycket bra på språkvård.
Jag skriver som jag vill. Och jag har alltid rätt!!!
Trådpolisen slår till. Håll er till ämnet, göbbar.
stäng tråden i stället