Jag är på plats imorgon!
Kungälv-Sirius
Skarpe Nord är ett fint ställe!
Det hedrar dig Brukarn!
Läckert, Bruk!
Strålande Brukarn!
Väderprognosen säger minusgrader och ev. lite nederbörd i morgon. Låter klart bättre än +5 med regn och blåst då Kungälv i princip är oslagbara på Skarpe.
Väderprognosen säger minusgrader och ev. lite nederbörd i morgon. Låter klart bättre än +5 med regn och blåst då Kungälv i princip är oslagbara på Skarpe.
Åh så starkt av dig Bruk! Hälsa Skarpa Gubbarna! Synd att denna match är mitt i veckan annars hade jag fan åkt dit
Strongt, Bruk!
Limpryggen och Lasse Enöga riskerar att missa matchen.
...
...
Tyvärr även tveksamt på Jocke, Hellan och Rosa. Ser lite bekymmersamt ut då det krävs åtminstone 1 pinne på Skarpe Nord för att vi skall ha allt i egna händer på söndag gällande tredjeplatsen. Annars känns alla spekulationer (i en annan populär tråd) kring val av motståndare inte lika aktuella längre.
Helvete. Nästa gång Eskhult ska bära saltsäckar får han ringa in nån dräng från Västra. Jag kan skrika med ryggskott.
Kanske vi kunde kalla in Josse???
50 Bohuslänningar på våran Josse!!!!
50 Bohuslänningar på våran Josse!!!!
Det ser inte bra ut med alla skador. Hoppas ändå på vinst mot Motala på sön. Den här matchen blir för svår tyvärr.
Nejdå, den här matchen kommer passa oss rätt bra. Det blir 3-4 minus och klart väder. Vi har ett helt annat tempo än hemmalaget och finväder gynnar helt klart oss. Dessutom verkar det ju som att Limpan spelar trots allt. Och Sudden, Maya, Pirre, Sälen, Kyller, etc, etc spelar ju.
Sälen skulle ju kunna vinna matchen ensam, så att det saknas några är inga problem. Bara Sälen är med så.
Enligt Joint så ska Fall spela. Var kommer den infon i från?
Stämmer.
Sälen skulle ju kunna vinna matchen ensam, så att det saknas några är inga problem. Bara Sälen är med så.
Ha ha! Nog för att han är en super-säl, men det kanske är att överskatta honom något..
Sälen får väl göra mål med skridskon eller kasta in den. Pissa på regler. ;)
Matchen sänds via srp4 göteborgs hemsida.
http://www.sr.se/Goteborg/
http://www.sr.se/Goteborg/
Skönt med webbradio!
Vidare önskar jag mig en omvärdering av Skarpa Gubbar signerad Bruk. Så här står det just nu i bortaguiden:
"Stämning/klack
De var inte många och de sjöng inte så värst mycket, men jag blev ändå smått imponerad av Kungälvs klack. Kungälv hade nämligen vid mitt besökstillfälle gjort en fullständigt bedrövlig säsong och tagit en poäng på 17 matcher! Att det överhuvudtaget fanns publik på Skarpe Nord är starkt, nästan Västra Sidan-klass. Klacken är numera organiserad under namnet Skarpa Gubbar."
Jag skulle tippa på att SG är en av bandysveriges bästa klack.
I dag vinner vi med 6-2!
Vidare önskar jag mig en omvärdering av Skarpa Gubbar signerad Bruk. Så här står det just nu i bortaguiden:
"Stämning/klack
De var inte många och de sjöng inte så värst mycket, men jag blev ändå smått imponerad av Kungälvs klack. Kungälv hade nämligen vid mitt besökstillfälle gjort en fullständigt bedrövlig säsong och tagit en poäng på 17 matcher! Att det överhuvudtaget fanns publik på Skarpe Nord är starkt, nästan Västra Sidan-klass. Klacken är numera organiserad under namnet Skarpa Gubbar."
Jag skulle tippa på att SG är en av bandysveriges bästa klack.
I dag vinner vi med 6-2!
Jag tror att Sirius kör över Kungälv. Det känns så. Tror inte att Kungälv kommer att backa hem alltför mycket. Hur såg det ut i Svenska cupen? Matte Söderman var orolig, men när det gick hål på dem så var de tämligen ihåliga. Nu har de ju vunnit mot bra motstånd men tror att Sirius är smartare än SAIK. Det gäller att vara med från början... sen vinner vi!!!
Räknas Farbror och jag som skarpa gubbar fast vi är blåsvarta???
Känner mig ungdomlig ikväll, har redan slagit upp ett glas cognac och bänkat mig framför datorn. Ungdomligheten (och cognacen) ger övermod, så jag tippar seger, men knapp!! 5-4 till de goda!
Känner mig ungdomlig ikväll, har redan slagit upp ett glas cognac och bänkat mig framför datorn. Ungdomligheten (och cognacen) ger övermod, så jag tippar seger, men knapp!! 5-4 till de goda!
Nej fan Garry, håll dig till gubbigheten
Själv sitter jag med ett glas portvin, det räknas väl nästan som kärringdricka
Själv sitter jag med ett glas portvin, det räknas väl nästan som kärringdricka
Lite snö över Skarpe Nord. Inte gynnsamt för oss. Repris på hemmamatchen fast borta? ;)
Haha, reporten letar efter Siriusfansen. Han ser ingen. Gör dig sedd, Bruk!
Skarpa Gubbar sjunger vackert... Men kom igen nu Sirius!
Portvin???!!!! Typiskt dricka för vänner av hästdressyr!!!
ska du lira på Ängbykrog på fredag Garry?
Åh fantastisk skön seger. Minst en pinne hemma på söndag nu bara.
Jajamensan, gubbig dansmusik på Ängby krog på fredag!!
Härligt med vinst! Hurra!
Yihaa!
Såååå jäääävla skööönt! Bra jobbat Maya, Roffe, Sudden, Virre och alla andra.
Häst när det gäller, det är han. Men frugan håller tömmen. Bandy får han gå på iblan'. Ett SM-guld är drömmen...
Häst när det gäller, det är han. Men frugan håller tömmen. Bandy får han gå på iblan'. Ett SM-guld är drömmen...
Så gött med ännu en stark 2:a halvlek. Vi får skicka en konsult till Bollnäs som spelar bra i 45 minuter för att sedan vika ner sig.
Bandyförbundets liverapport kraschade i vanlig ordning när det var som mest spännande i ett par av de andra matcherna.
Bandyförbundets liverapport kraschade i vanlig ordning när det var som mest spännande i ett par av de andra matcherna.
Ja andra halvlek var stark och efter 2-3 kändes segern på något sätt kassaskåpssäker. Siriusspelarna tog inte i så det smakade blod direkt men bjöd på en säker bandy och ett par stiliga mål.
Skarpa Gubbarna var helt klart godkända och mycket trevliga. Brukarn och jag tog några bira med dem innan match och införskaffade dessutom varsin CD med supportermusik. En trevlig dragspelstrudelutt vid namn Kungälvsvalsen var nog höjdpunkten tillsammans med en omgjord "livet är en fest": "På fredagskvällen bubblar det i blodet - DET ÄR MATCH!" osv osv osv
Skarpa Gubbarna var helt klart godkända och mycket trevliga. Brukarn och jag tog några bira med dem innan match och införskaffade dessutom varsin CD med supportermusik. En trevlig dragspelstrudelutt vid namn Kungälvsvalsen var nog höjdpunkten tillsammans med en omgjord "livet är en fest": "På fredagskvällen bubblar det i blodet - DET ÄR MATCH!" osv osv osv
Det såg ut som det gjort i flera tidigare bortamatcher i år - ett tålmodigt, smart och envist Sirius lät sig inte stressas av underläget. Kungälv var ettriga som bålgetingar, men spelade kanske inte så smart.
Kungälvstexten har några år på nacken och ska uppdateras. Gubbarna var inte bara skarpa, utan goa också. Fast en av Sveriges bästa vet jag inte... Förövrigt måste minusgraderna på västkusten vara dubbelt så kalla som hemma i Uppsala, fy fan vad man frös.
Av streckstriderna så känns slaget om vilka som ska slippa kvala mest intressant. För Gripen, förutsatt att de kniper kvalplatsen, är det verkligen en fråga om himmel eller helvete. Om Villa får kvala får Gripen glida runt på en skridsko i närområdet och spöa GAIS och LAIK. Om däremot Kungälv får kvala tvingas Gripen till ruskigt svåra och ovissa matcher mot Pelleberga och dessutom en härlig resa till Haparanda. Rysligt, och ruskigt skönt att vi inte är i den sitsen!
Nu lämnar jag civilisationen för en vecka, och kommer tillbaka lagom till ett stekhett slutspel!
Kungälvstexten har några år på nacken och ska uppdateras. Gubbarna var inte bara skarpa, utan goa också. Fast en av Sveriges bästa vet jag inte... Förövrigt måste minusgraderna på västkusten vara dubbelt så kalla som hemma i Uppsala, fy fan vad man frös.
Av streckstriderna så känns slaget om vilka som ska slippa kvala mest intressant. För Gripen, förutsatt att de kniper kvalplatsen, är det verkligen en fråga om himmel eller helvete. Om Villa får kvala får Gripen glida runt på en skridsko i närområdet och spöa GAIS och LAIK. Om däremot Kungälv får kvala tvingas Gripen till ruskigt svåra och ovissa matcher mot Pelleberga och dessutom en härlig resa till Haparanda. Rysligt, och ruskigt skönt att vi inte är i den sitsen!
Nu lämnar jag civilisationen för en vecka, och kommer tillbaka lagom till ett stekhett slutspel!
Stabilt, säkert, inget krångel. Tack igen.
Rätt njutbart idag....