← Sirius Bandy
Resa till Vetlanda
Går det att få ihop en supporterbuss kanske??
Startar en tråd iaf.
1: kniv-jonas
1. Farbror
1:kniv-jonas
2:farbror
3:egget
2. Garligur (som konstaterar att det inte går att åka tåg till Vetlanda om matchen är 13.15 på söndag. Då måste övernattning ske).
Du var snabb Jonas... då tar jag nr 4
1:kniv-jonas
2:farbror
3:egget
4 garligur
Lördag går det dock bättre att åka tåg ner, dock kommer man inte hem om matchen startar 17.00....
Enligt Vetlanda så spelas matchen lördag!
#7 ·
johann
· 2009-02-22 18:10
om det blir lördagen , självklart. på söndagen är jag tyvärr i oslo av alla gudsförgätna platser. låt oss be att vetlanda oraklet har rätt
#8 ·
Joint
· 2009-02-22 18:11
Kaveh meddelar att det kommer visas storbildstv på O'Learys.
#9 ·
Joint
· 2009-02-22 18:12
Och förresten, matchen spelas på lördag.
Vad är det för tider som gäller för matchen på lördag? Har inte varit på någon bortamatch än, men nån gång borde ju vara den första, och en kvartsfinal är ju en så god match som någon.
#11 ·
Sutra
· 2009-02-22 18:34
Men vilka knasiga speldagar! Varför lördag - måndag i stället för de uppenbara fredag - söndag?
Men det skall bli grymt kul ändå naturligtvis.
Lördag? Urk. Fan, lördag kanske inte funkar.
Kom igen skriv upp er det e kvartsfinal!!!!!!!!!!!!!!
#14 ·
RRR
· 2009-02-22 19:15
Jag ska med! men lördag, vad fan är det för bandydag, vill man inte ha folk?
räknar med att det blir en buss i alla fall, nu måste väl alla vilja åka med?
#15 ·
Joint
· 2009-02-22 19:15
Åka buss, åka buss...
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
#16 ·
johann
· 2009-02-22 19:23
åh härliga lördag :p
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
besök min blogg för svaret på "vadå orakel-johann?"
hehe
#17 ·
John
· 2009-02-22 19:37
15.45 Tydligen. Någon som kan uppskatta restid med buss?
Klart man ska med!
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
E det inte ca 40 mil så kanske 4-5 timmar med buss kanske
Mmm 15.45... då går det att ta sig dit och hem, ifall det inte blir buss.... 1300 pix cirkus, men ni glada ungdomar kommer säkert billigare undan.
42 mil, restid 5 timmar enligt Eniro.
#22 ·
John
· 2009-02-22 20:06
5 timmar är närmare 7 i västratid. Sen vill man ju ha tid för kulturell rundvandring, fotografering av kyrkor mm.
Runt vetlanda är alla fartkamror vandaliserade och sinnet fångar nästan ljudet av banjon som ekar genom skogarna.
#23 ·
haze
· 2009-02-22 20:26
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
Cirkeln är sluten på något sätt - blåsvarts senast slutspel var 1994. Då slogs vi ut i semin av.....Vetlanda minsann. Time to get Sirius.
Noterar i övrigt att Gnällmyrs snackade till sig grovt matchstraff i dagens betydelselösa avslutningsmatch och är alltså avstängd i första kvarten. Skitsmart agerat..
#24 ·
johann
· 2009-02-22 20:44
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
Jag och polaren ska defenitivt med men jag ska vänta någon dag för att se om buss blir aktuellt för vi hade nämligen tänkt stanna kvar till söndagen isåfall.
Jag kan ju tänka mig att köpa nån extra bussplats, just för att slippa åka tåg.... det blir ju lite skillnad ekonomiskt sätt.
#27 ·
Joint
· 2009-02-22 21:09
Någon ekonomiskkalkyl vore trevligt!
För övrigt sänder SVT24 matchen.
#28 ·
John
· 2009-02-22 21:10
Matchen visas på SVT. Kan nog locka bort folk från långbussresa.
Jag vill gärna veta en resekostnad innan jag skriver upp mig.
HahHA kvart det ni!
#29 ·
Tifo
· 2009-02-22 21:15
Jag kommer att vara på plats i Vetlanda, fattas bara annat! Första kvarten på 15 år! Jag vågar dock inte skriva upp mig på bussresa än. Kanske kombinerar med annat och är borta lördag-söndag.
Jag åker då och då till Nässjö. Det tar närmare 5 timmar om man kör som man får. Buss till Vetlanda lär gå loss på 6 timmar. Plus marginal. Det vill säga avresa 9.15 eller så och hemkomst midnatt. Mastigt.
#31 ·
Joint
· 2009-02-22 23:19
Det känns spontant som att en fullsatt buss skulle gå på 400 spänn per skalle. Rätt dyrt. En buss tur och retur Uppsala-Vetlanda lär väl gå på närmare 20 papp?
Ruskigt billigt för att se blåsvart spela kvartsfinal!!!
(Än billigare, med tanke på SJ 1300 pix + hotellnatt 700)
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
Kan inte Högbergs dra ihop en buss nu när de fick gratisreklam i Sportradion och allt? Borde egentligen höra av mig till dem.
#34 ·
RRR
· 2009-02-23 07:40
Kan inte VSS gå in och sponsra en bussresa? Vi gjorde ju det nån gång för fotbollen
Är vi 12 nu, så borde det väl gå hyggligt att få ihop ett gäng?? Farbror, vi griniga gubbar lär väl behöva minst två platser var? Och då givetvis betala för detta extra utrymme? Då är vi redan 14. Nån som vet vem som höll i resan förut för Sirius del? Läge att slå en signal till denne person och meddela vårt intresse!
Jag har mailat Högbergs nu, få se om de svarar.
18.12 går sista tåget från Vetlanda mot civiliserade trakter. Det lär vara 3-4 kilometer från Tjustkulle till stationen, så man lär få ha en förbeställd taxi redo, ifall det drar ut lite på tiden.
Det går alltså att komma fram och tillbaks på lördagen OM det inte blir bussresa, och jag tänker ta den chansen annars. Vill inte missa detta för allt i världen!! Tåg går 07.09 från Uppsala, framme 11.46 (gott om tid för några tidiga lördagspilsner). Promenad till tjustkulle, sen match. Därefter snabbt till stationen, avförd 18.12 och sen tillbaks vid 22.51
Kan inte VSS gå in och sponsra en bussresa? Vi gjorde ju det nån gång för fotbollen
Ja vem har hand om bandyfrågor skulle vara bra om man kunde få bidrag av västra som i fotbollen.
#39 ·
Robin
· 2009-02-23 08:59
Statoil hyrbil 299 + bensin 800kr, 5 personer i bilen = 220kr per skalle...
Jag har för mej att det är Bruk som är bandyansvarig. Jag kan ju ha fel dock...
Efter en snabb koll på kontaktfliken visar det sig att det är Damberg som är bandyansvarig, medan Bruk är bortareseansvarig.
Jag har mailat Högbergs nu, få se om de svarar.
Hoppas du får svar snart annars får man ringa dom så vi får ett kostnads förslag för då kan vi lägga ut en artikel på siriusbandy.
Västra sponsrar med 3-4000 så nu är det ett prisförslag som fattas.
Skall inte BK ordna ngn slags resa?
Enligt Kaveh så kommer Sirius inte att fixa nån bussresa men hans förhoppning var att vis kulle dra ihop en. Vore toppen om någon kunda styra det här eftersom Brukarn är i Jämtland och Damberg i Tallinn.
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
14. Mossberg (inte helt 100 på att jag kan, men nästan)
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
15 Garligurs osynlige kompis Mollgan (tänkte jag kunde betala två platser, inser att jag inte kommer att lyckas få ihop det hela med tåg, i och med att det kan bli förlängning)
Enligt Kaveh så kommer Sirius inte att fixa nån bussresa men hans förhoppning var att vis kulle dra ihop en. Vore toppen om någon kunda styra det här eftersom Brukarn är i Jämtland och Damberg i Tallinn.
Jag kan ringa högbergs och höra och försöka styra upp det.
[quote1235395651=dissteffe]
Jag kan ringa högbergs och höra och försöka styra upp det.
[/quote1235395962]
Guld, snubbe!
#50 ·
Tommy
· 2009-02-23 13:58
Några fler än jag som är intresserade att åka söderifrån? Jag är grymt sugen! Bor i Helsingborg.
Du är en fin människa Jonas!
Högbergs medelar att dom kan pruta ner till 10600 vilket är ett bra pris med hjälp av västra så skulle det bli ca 270 spänn per skalle om vi är åtminstonde 25 pers. Så anmäl er nu det här e billigt för att se vårat lag i kvartsfinal.
Bra jobbat, Jonas! Maila Sirius Bandy och be de sätta ut det på off. Blir det 250 för VSS och 300 för övriga? När avgår bussen? Hoppas det blir av, som vi säger inom branschen.
#54 ·
Joint
· 2009-02-23 14:19
Eloge till dig, Jonas!
10600:- var ett bra pris, sedan -4000 så är vi nere på 6600:- och om vi blir 40 pers så blir det endast 165:- per skalle. Fan, det är som hittat. Och nog fan borde intresse finnas för att fylla 40 platser? Annars dyker säkert fler Mollgans upp. :D
Bra jobbat, Jonas! Maila Sirius Bandy och be de sätta ut det på off. Blir det 250 för VSS och 300 för övriga? När avgår bussen? Hoppas det blir av, som vi säger inom branschen.
På onsdag vill jag se minst 25 anmälmingar och dom pratade om ca 6 timmars resa då han man med minst ett stopp satt den lär väl avgå ca 09 45 om jag räknar rätt.
Och just nu är vi 15.... Fyll på!!!!
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
15 Garligurs osynlige kompis Mollgan
#57 ·
johann
· 2009-02-23 14:59
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
16. Johanns polare no 2 (ev)
Ska jag maila Kaveh och berätta om bussen? I så fall skriver jag att den avgår från Studans parkering 09:45 och att det kostar 250 för VSS och 300 för övriga. OBS! Priset kan komma att sänkas. Kontant betalning på bussen och anmälan sker på Västras mail. Eller vill du göra det själv, Jonas? (kaveh@siriusbandy.nu)
Ska jag maila Kaveh och berätta om bussen? I så fall skriver jag att den avgår från Studans parkering 09:45 och att det kostar 250 för VSS och 300 för övriga. OBS! Priset kan komma att sänkas. Kontant betalning på bussen och anmälan sker på Västras mail. Eller vill du göra det själv, Jonas? (kaveh@siriusbandy.nu)
Joint har hjälpt mig med ett mail som är skickat kaveh lägger upp det den närmsta timmen.
Jag älskar när man inte behöver göra ett skit.
"I love work, it fascinates me. I can watch it for hours."
-Jerome K. Jerome
#61 ·
Tommy
· 2009-02-23 15:54
Inga ressugna skåningar???
Registrerad medlem #317
Registrerad: Lör Maj 31 2008, 01:47pm
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
17. Emma Lindholm (preliminärt)
18. Emmas kompis 1 (preliminärt)
19. Emmas kompis 2 (preliminärt)
(Emma är normalt Siriusfunktionär, och jag har mailat henne våra resplaner och hon ska bekräfta inom kort.)
#63 ·
Joint
· 2009-02-23 16:16
Puff och info finns på officiella! http://siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=337
Kommer tyvär kunna meddela först imorgon och jag åker med bussen eller med bil. Ursäkta dröjsmålet.
#65 ·
Josef
· 2009-02-23 18:12
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
20. Josef
Den här matchen går bara inte att missa!
En fråga till er som vet: Vad kostar inträdet på matchen? Är det höjt nu till slutspelet?
Är grymt sugen att följa med, även om jag inte känner nån av er :).
Förlåt, jag kan inte följa med så jag borde verkligen inte lägga mig i, men lite dåligt väglag och några minuter sen avgång plus hämtning av folk i Stockholm och odisciplin på pissepausen så är det jävligt tajt med 9.45. Om jag hade åkt med hade nog i alla fall jag föredragit att åka ett bra hack tidigare och i så fall lägga marginalerna på en bira i PH-town. Det vore ju syrak att sumpa första kvarten av första kvarten i mannaminne.
#68 ·
RRR
· 2009-02-23 18:44
Vi åker väl 930 och Högbergs är kända för att komma i tid så jag skulle inte oroa mig.
#69 ·
Joint
· 2009-02-23 18:59
Som sagt, 09:30 är det tänkt. Kullen Fans åker 12:30 på måndag, 6,5 h timme före matchstart med andra ord.
Biljettpriser:
Vuxna: 120:-
Pensionärer: 70:-
Ungdomar 16-19 år och värnpliktiga: 50:-
Farbror, kan jag få kopiera ditt ordvitsfilter? Erlingmark gör klara Oldsberg övertramp i snart sagt varje inlägg....
#71 ·
johann
· 2009-02-23 19:53
Klart du ska med , Bandytjejen.
Å ta med en vän! Eller två... :)
#72 ·
Joint
· 2009-02-23 19:54
Och varför vill inte alla griniga gubbar som gnällt i alla år, med? Var är den gamla västra kärnan? Vill de inte uppleva lite framgång?
Jovisst, men västraminioren (som för övrigt snackat hål i huvudet på all dagispersonal idag; "titta bandy! Sirius! Måååål! Bang! Heja, heja Sirius!) pallar inte 12 timmar bussresa och lex småbarnsförälder kickar in. Jag måste erkänna att Tv-sändningen slog in spiken i kistan och gör att jag väljer att inte spela ut ett av de få veto-kort man har som småbarnsförälder under ett år.
Okej då, jag är med :). Tyvärr tror jag inte att jag känner nån annan som vill följa med, men jag ska försöka höra mig för lite. :)
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
20. Josef
21. Bandytjejen
dubbelt...
dubbelt igen.
[quote1235420588=johann]
Okej då, nu är jag med. Tyvärr tror jag inte att jag känner nån annan som vill följa med, men jag ska försöka höra mig för lite. :)
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
20. Josef
21. Bandytjejen
[/quote1235420864]
Perfekt kul att du åker med.
Bajs också bilen var obesiktigad så inget klubbande på stadt för mej.
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
20. Josef
21. Bandytjejen
22. CarlApan
Varför kan vi inte åka tidigare så man hinner med att käka en bit mat i lugn och ro innan matchstart plus insupa den lokala ölkulturen? Jag kommer iallfall vara sjukt hungrig och har ingen lust att trycka i mej 10 korv med bröd.
#80 ·
RRR
· 2009-02-23 20:55
Matlåda? Unikaboxen är underskattad
Men det är så tråkigt. Några dagar efter lön kan man väll ha råd att unna sig en bit mat på ett uteställe kan man tycka.
#82 ·
Joint
· 2009-02-23 21:15
Visst vore det kul att åka tidigare men då blir det också dyrare i och med längre busshyra.
Och visst är det bekvämt med tv, det ska jag inte sticka under stolen men, men visst börjar det bli lite patetiskt när folk samlar sig kring TV-apparaterna nu för tiden? Snart dör väl bortasupportrandet ut och Canal+ tar över... Trist utveckling. Fast, det är kul att bandy i allmänhet och Sirius i synnerhet får synas på televisionen.
Men resan kostar ju så sjukt lite ändå så ähh skitsamma. Tycker bara att det vore roligare om våra bortaresor kunde bli lite mer av event istället för att komma till match 10 min innan och åka direkt när den är klar.
#84 ·
johann
· 2009-02-23 21:36
Man får hoppas på gemytlig och kulturell bussresa helt enkelt! Annars håller jag med dig, apan.
#85 ·
Joint
· 2009-02-23 21:48
Jag håller också med i grund och botten. Pubresor är vanligt hos många andra supporterföreningar.
Visst kan man tycka att det ibland skulle vara kul med lite mer happening runtomkring resan, men nu tror jag att 14 timmar redan e lång tid för vissa och enligt eniro ska det ta 5 timmar. Om vi nu inte hinner med mat innan kanske vi kan ta det efter och i framtiden hjälpas åt att styra resor?
Nu blev det lite av panik att få ihop buss och folk.
#87 ·
Tifo
· 2009-02-24 07:41
Du har styrt upp det skitbra Jonas! Ingen skugga ska falla på dig!
Nej det var inte så jag menade. Det var mer en allmän tanke för när vi åker till västerås/långtbortistan eller vartsomhelst.
Mycket bra styrt Jonas när nu jag och Bruk befann sig i exil. Varje kvart känns dock viktig och kan vi iaf se till att vara på plats i god tid så vi kan komma iväg 09:25 så känns det strålande. Gällande prisspekulationer tidigare i tråden så tycker inte jag man ska gå ner jättelångt om det visar sig att bussen blir full utan isf kanske bara nyttja nån tusing av Västras stålar istället för 3-4. Detta för att priset ändå är humant och om det skulle bli aktuellt med mer slutspel i Hälsingetrakten så kan det ju vara nice med lite pengar över...
>>ThomasD
Först ska vi få ihop 25 pers... Välkommen tillbaka till Sverige förresten.
Ang listan: Är inte Emma Lindholm och Bandytjejen samma person? Eller har de bara samma förnamn?
Då spikar vi 9.25 och 250/300 kr.
Min kompis Mollgan betalar 300:- och han betalar även om han skulle få förhinder och hoppa av i sista stund. (Han sa att är han inte på plats vid 9.25 så skulle vi inte vänta, men jag har hans pengar). Kniper det om den sista 25:e platsen så kommer min sällskapsdam Annette att anmäla sig också.....
(Emma mailade mig, och har tydligen inte varit in här och läst, då hade hon vetat en del av det hon frågade om. Hon är enligt mailet funktionär på våra matcher).
Jag kan iaf tänka mig att dela en osynlig kompis med nån. Kanske har jag råd att skaffa en egen. Jag skulle gärna ha en låtsaskompis vid namn Elvin.
Då tror jag att du och jag har samma låtsaskompis, Thomas. Härmed instiftar jag och ThomasD "Den osynlige skyttekungens resestipendium till Elvins ära". Stipendiet går vid enstaka tillfällen till meddelös och företrädelsevis hyggligt ung västring som vill åka med buss och skrika trots att pengarna behövs till annat. Eller vad säger du, Thomas?
Any takers?
Min kompis Mollgan betalar 300:-
Givetvis gör han det, han är väl inte medlem? Man kan inte ha påhittade personer som medlemmar, rena rama SSU-fasonerna. Så är det med det.
I värsta fall kanske Mollgan kan ge sin plats till nån verklig, fast snål, person med röstresurser?
Nej jag tog inte åt mig apan men om det nu jinx jinx skulle bli resa till edsbyn tex så skulle jag med vilja vara på plats kanske iaf en timme innan match för en lokal öl och en bit mat.
#96 ·
johann
· 2009-02-24 09:00
har tre unga , spröda och skrikvänliga pojkar till på gång. får besked i kväll!
#97 ·
Lars
· 2009-02-24 09:07
Jag håller med Thomas om att vi inte borde sponsra med 4-5000, det kan jag faktiskt på semifinal också, och så mycket pengar som 10000 har vi inte att lägga ut på bortaresor.
#98 ·
John
Jag blir en sån där senbeslutare, men kan nog lova en halv elvin om jag inte åker om det blir under 25 personer. Sen tänkte jag hur som helst bidra med en frågesport (ni har inget val) till resan. Frågorna kommer variera från svåra till omöjliga och har vaga till starka kopplingar till dagens aktivitet. Självklart blir det pris och tröstpris =).
#99 ·
Lars
*dubbelpost*
#100 ·
Tifo
· 2009-02-24 09:09
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
20. Josef
21. Bandytjejen
22. CarlApan
23. Tifo
Jag håller med Thomas om att vi inte borde sponsra med 4-5000, det kan jag faktiskt på semifinal också, och så mycket pengar som 10000 har vi inte att lägga ut på bortaresor.
Nej därför vore det bra om vi blev 35-40 st då skulle man kunna köra typ 250 spänn o västra behövde bara gå in med ungefär 1000.
Taskigt att inte Mollgan får vara medlem!!! Vem har sagt att han inte finns på riktigt? Vi bara låtsas vara kompisar, därav är han mi låtsaskompis..... Fast han nöjer sig säkert med att bara ha en bussplats.... Och blir det trångt i bussen kan han nog dela säte med Elvin!
Då tror jag att du och jag har samma låtsaskompis, Thomas. Härmed instiftar jag och ThomasD "Den osynlige skyttekungens resestipendium till Elvins ära". Stipendiet går vid enstaka tillfällen till meddelös och företrädelsevis hyggligt ung västring som vill åka med buss och skrika trots att pengarna behövs till annat. Eller vad säger du, Thomas?
Any takers?
Sounds like a plan! Sen kan det dyka upp en liten rackare i framtiden som kommer försöker abbonera på detta stipendium om en 50%are infaller och namnförhandlingar går som jag vill.
Grattis Damberg! Välkommen till nollnioproducenternas skara och lycka till i namnförhandlingarna. Verkligen ett utmärkt förslag! Själv försöker jag sälja in Sigge...
(Skulle du torska på 50-50 lotteriet eller förlora namnkampen så kanske ni kan skaffa en låg och långsmal jycke och kalla honom för Elvin.)
Oldsberg kommer sätta klorna i dig Erlingmark. Eller han kanske redan gjort det...Tack förresten!
Grattis Damberg! Kul! Varmaste hälsningar till motparten i förhandlingarna!
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
20. Josef
21. Bandytjejen
22. CarlApan
23. Tifo
24. Den osynlige skyttekungen Elvin
Hmm... Det går lite segt med anmälningarna. 19 klara (varav 2 osynliga), 1 "nästan 100" samt 4 "eventuellt". Hoppas det fixar sig, blir ju nästan dyrare att kolla på matchen på O'Leary's!
Ja va fan vi spelar kvartsfinal för första gången på 15 år skärpning.
Grattis Damberg.
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
20. Josef
21. Bandytjejen
22. CarlApan
23. Tifo
24. Den osynlige skyttekungen Elvin
25. Katten jansson
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
17. Emma Lindholm
18. Joanna Carlestål
19. Josef
20. Bandytjejen
21. CarlApan
22. Tifo
23. Den osynlige skyttekungen Elvin
24. Katten jansson
#112 ·
Joint
· 2009-02-24 13:36
Fast Västra Sidan har väl inte lagt ut många korvören på bandyn på senare år? Hoppas vi får ihop fler anmälningar...
#113 ·
Lars
· 2009-02-24 14:49
Nej, det stämmer. Men det betyder inte att vi kan lägga mer än hälften av våra pengar på ett par bortaresor.
Anledningen till att vi inte har lagt ut så mycket på bandybortaresor är att det inte har varit så många, mest på grund av att det är fler västringar som följer fotboll än bandy.
Detta är min åsikt i alla fall, om övriga styrelsen tycker annorlunda så kan vi förstås lägga mer pengar.
Det är väl inte ens en jinx att anta att klubben kommer att ordna resor till en synnerligen eventuell semifinal??
#115 ·
Godis
· 2009-02-24 15:27
eh, jag vill gärna med. var anmäler jag mig?
Tror också absolut att klubben fixar resor till edsbyn men dit är det ganska kort så att minibuss är även det ett alternativ, tror bara det är den här resan som behöver hjälp om det blir semi så löser det sig endå.
Godis bara att lägga till dig på lista kul att du följer med.
Jag fixar't. Tror nämligen att denne Godis är vår trummis.
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
17. Emma Lindholm
18. Joanna Carlestål
19. Josef
20. Bandytjejen
21. CarlApan
22. Tifo
24. Katten jansson
25. Godis
#118 ·
Alexis
· 2009-02-24 16:27
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
17. Emma Lindholm
18. Joanna Carlestål
19. Josef
20. Bandytjejen
21. CarlApan
22. Tifo
24. Katten jansson
25. Godis
26. Alexis
>>ThomasD
Först ska vi få ihop 25 pers... Välkommen tillbaka till Sverige förresten.
Ang listan: Är inte Emma Lindholm och Bandytjejen samma person? Eller har de bara samma förnamn?
Vi har bara samma förnamn. :)
Jonas, nu är det 26, så nu kan du boka!!
(Det är visserligen två eventuella, men krisar det så tar jag på mig att boka Annette på den ifrånfallandes plats. Hon kommer visserligen också troligen inte hinna med bussen, men ändå betala...)
#121 ·
RRR
· 2009-02-24 20:44
Hoppas man kan kliva på vid Nova Park i Knivsta? ca945?
#122 ·
RRR
· 2009-02-24 20:46
Hoppas man kan kliva på vid Nova Park i Knivsta? ca945?
I så fall kan du nog åka med mig in, innan....
Hur gör man med betalning? Kan man vräka in på Västras konto eller är det cash som gäller?
#125 ·
Lars
· 2009-02-25 07:26
Vem är ansvarig för att ta in pengar på bussen?
Om jag bara vet det så kan man sätta in pengar på kontot så kan jag meddela denna person sen vilka som har satt in.
Vem är ansvarig för att ta in pengar på bussen?
Om jag bara vet det så kan man sätta in pengar på kontot så kan jag meddela denna person sen vilka som har satt in.
Det kan väl jag vara.
Ok, sätt in pengar (250 för medlemmar, 300 för övriga) på Västras konto (44 63 13-9) och tala om vem du är via mail (västrasidan.supporters@gmail.com). Annars är det jämna pengar (helst) på bussen som gäller.
OBS! Lars, jag kan inte kolla mail efter ca 17 på fre så du får gärna maila listan på vilka som betalat till typ Brukarn eller Damberg.
Betalat å klart - fan vad jag längtar.
#128 ·
johann
· 2009-02-25 08:36
ja ska bli riktigt jävla kul detta. det skönaste i mitt och brorsans fall är att vi sätter oss på en buss mot oslo kl 5 på morgonen på söndagen. blir sammanlagt ca 25 timmar buss på två dygn! hoppla!
Det är bra, CarlApan. Ni andra får också gärna skriva här när ni betalat så prickar jag av er.
#130 ·
Alexis
· 2009-02-25 09:04
nu ska jag oxo ha betalt, ska enligt internet dock inte föras över förens imorgon 26e
Alla som inte åker är våldtäktsmän
Gäller även semifinalen i bäst av fem!
OK, bortse från jinxen i sista raden, alla "semifinaler" befinner sig såklart än så länge på ett väldigt hypotetiskt plan.
Men vad bra att det fixades en buss trots att jag befann mig bortom civilisationen, och till ett så bra pris också. Bra gjort alla inblandade!
Tar mig även friheten att byta namn på tråden till en renodlad restråd.
#133 ·
Lars
· 2009-02-25 09:19
Senast imorgon måste ni betala om ni betalar elektroniskt annars är det inte säker att jag ser att pengarna har kommit in i tid.
#134 ·
OG
· 2009-02-25 09:19
>>Brukarn, så din teori ovan är alltså att man bara kan få barn om man är en våldtäktsman? Låter illa för ditt förhållande ;-)
4 nya
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
17. Emma Lindholm
18. Joanna Carlestål
19. Josef
20. Bandytjejen
21. CarlApan
22. Tifo
24. Katten jansson
25. Godis
26. Alexis
27. Ågren som inte visste säkert om han kunde men skulle pröjsa endå
28. Linda
29. Mikaela
30. Anna
Jäklar vad du raggar brudar...
Börjar ordna sig med listan. Detaljfascist som jag är skulle jag dock gärna vilja ha namn på Johanns båda polare samt vore mys om de som står som "eventuellt" lämnar ett besked senast fre em.
Pengar insatta kommer i morgon stog det.
Av någon anledning lyckas jag inte skicka mail till västra.
#139 ·
RRR
· 2009-02-25 11:38
Jag kan inte sätta in nåt förrän fredag så jag ger cash på lördag, OK?
6 tjejer. Shit! Imponerande!
#141 ·
Tifo
· 2009-02-25 11:56
Pengar på g. Borde landa imorgon.
Bussen går 0930 från studans parkering.
Jag lär inte heller hinna sätta in något. Så jag och Mollgan betalar på lördag.
Kan det aldrig bli lördag?
Tragiskt! Barnvagnshuliganerna är krassliga så att det blir VAB för mig. Vidrigt! Tji kulle för en gammal man.
Äsch, men om de är pigga och friska på lör morgon så dyker ju upp på Studans parkering med en flaska portvin, eller hur?
#147 ·
RRR
· 2009-02-25 15:36
Ta med brudarna vetja
Vad sägs som en vacker barnflicka från något exotiskt land och kanske förena nytta med nöje??? (Då snackar vi gubbighet...)
#149 ·
RRR
· 2009-02-25 21:22
Garry, jag åker gärna med dig på morgonen från södra förorten till bussavgången
#150 ·
Josef
· 2009-02-25 21:46
Betalat in pengar och mejlat.
#151 ·
Godis
· 2009-02-26 09:53
jag måste pröjsa cash på lör, jag hinner inte innan.
Ett avhopp
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
17. Emma Lindholm
18. Joanna Carlestål
19. Josef
20. Bandytjejen
21. CarlApan
22. Tifo
24. Katten jansson
25. Godis
26. Alexis
28. Linda
29. Mikaela
Farbror är väl också avhoppad? Då är det 27, i dagsläget, säkra platser. Varav två icke-människor.
#154 ·
RRR
· 2009-02-26 11:31
Anmäl er nu! Chansen att se Sirius i kvarten igen kanske inte kommer på nåt år igen
"Icke männiksor"..... Måste vara Jonas och Egget som menas då.... :-)
#156 ·
johann
· 2009-02-26 11:59
Mina vänner heter Rosa (!) och Gustav. Och båda är hundra med nu!
#157 ·
RRR
· 2009-02-26 14:01
Rosa? Ska inte han va på plan?
Rosa på plan, vackert namn, eller hur?
Början i moll och finalen i dur
(fritt efter Evert Taube)
Det vore ju faktiskt sjukt kul att se matchen på O'Learys också. Nu skulle man vilja kunna klona sig.
#160 ·
Joint
· 2009-02-26 16:28
Ja, det vore också sjukt kul faktiskt. Speciellt nu när du har dragit ner mina förhoppningar och börjat tänka på den lååånga hemresan. Uppslutningen på O'Learys lär vara desto fetare än i kommande buss. Dock imponerad av den stora andelen tjejer. :o)
Alltid kul med tjejer. En eventuell lång och deprimerande hemsresa får botas med gravöl.
Lägg ner hur kan det vara roligare att vara på olearys.
Brukarn måste straffas sådana utalanden får inte förekomma;)
Roligt sa jag, inte roligare. Stor skillnad!
Ghaaaa.... Från att näst intill kvalificerat sig för den vackra gubbkepsen, så faller nu Brukarn ner i det ungdomliga hip-hop träsket!!!
Jag är inte bara upprörd, jag vill påtala att jag är oerhört upprörd!! Bandy ska aldrig ses på TV, det ska ses live!!!
Vet inte vad som kan sägas vara straff nog för dylik hädelse!! Farbror, notera noggrant i boken. Ingen keps till Bruk, inte under några omständigheter!!!
1 ny
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
17. Emma Lindholm
18. Joanna Carlestål
19. Josef
20. Bandytjejen
21. CarlApan
22. Tifo
24. Katten jansson
25. Godis
26. Alexis
28. Linda
29. Mikaela
30. Niclas rhodin
Kan det aldrig bli lördag?
Så sant.
Vad kul det ska bli! Tala om grym första bortamatch att få gå på, ser verkligen fram emot det här! :)
Ärligt talat tror jag gubbindex kommer att vara bra mycket högre på O'Learys än i vår glada ungdomliga buss. Visst ses bandy bäst lajv, men om vi nu skulle råka vinna så hoppas jag att någon spelar in härligheten så att man kan se om det.
Lite märkligt att det inte blivit några ansökningar till Elvin-stipendiet. John, har du bestämt dig för om du ska med eller inte? Ledtråd: Klart som fan du ska med.
#169 ·
John
· 2009-02-27 08:24
Jag har nu bunkrat upp med åksjuketabletter och öl så en däst John åker med. Har även knåprat ihop en liten frågesport.
1. Gaffel-Jonas
2. Gubb-Farbror
3. Likör-Egget
4. GGG-Garligur
5. Pundar-Joint
6. Orakel- johann
7. Hawkeye
8. RRR
9. Haze
10. Johanns polare
11. dissteffe
12. Brukarn
13.ThomasD
17. Emma Lindholm
18. Joanna Carlestål
19. Josef
20. Bandytjejen
21. CarlApan
22. Tifo
24. Katten jansson
25. Godis
26. Alexis
28. Linda
29. Mikaela
30. Niclas rhodin
31. John
Hade inte Farbror fått förhinder? Sålunda är vi 30 nu. Inte så illa!
#171 ·
John
· 2009-02-27 08:36
Har bussen DVD? kan ju ta med stämningshöjaren "undergången" som pepprulle. Har nog bara zombierullar och gamla Manowar konserter på VHS.
Jag tänkte ta med Spinal Tap, kanske nåt annat med.
#173 ·
Joint
· 2009-02-27 08:42
Enligt Facebook ska både farbror, alias, m.fl attenda.
>>Joint
Skumt. Varför har de inte skrivit upp sig här? En pedantisk bibliotekarie som jag får ju panik om jag inte har järnkoll på allt.
Finns farbror på Facebook, och ska han dessutom "attenda" någonting? Bleknar inte min lilla förseelse i skuggan av detta oerhörda brott mot gubbkodex?
VA ????? Det tror jag inte på!!! Jag litar på Farbror. Detta måste vara illasinnat förtal!
Om Farbror finns på facebook eller inte vet jag ej, dock bekräftade han SMSledes precis att han inte ska med.
#178 ·
RRR
· 2009-02-27 10:20
Farbror finns på Facebook.
Alias åker nog för egen maskin om han åker. Antar att gänget på Västra läktaren också åker för egen maskin, de brukar ju åka på samtliga bortamatcher
#179 ·
Joint
· 2009-02-27 10:23
Varför inte försöka få dessa som åker på egen maskin, att åka med Västra? Det kanske skulle bli både billigare och bekvämare för dem. Informera de i alla fall!
Alla illusioner har brustit!!! Farbror på facebook... Nu vet jag att vi förlorar med 9-1 i morgon!!!
Varför dissar de vår fina buss?
Fasiken va dött det var här då...
#183 ·
Joint
· 2009-02-27 13:17
Mmm...
Hur fixar vi med oss flaggorna till morgondagen?
#184 ·
John
· 2009-02-27 13:19
Tips på matsäck? blir ju inte så mycket tid till matpaus antar jag?
Hur fixar vi med oss flaggorna till morgondagen?
Vi tvingar Bigbadda att följa med! Han kan få Elvin-stipendiet mot att han är flaggansvarig.
#186 ·
Joint
· 2009-02-27 13:24
Jag tror inte det är realistix. Big Ben är den enda med nyckel, förutom vaktisarna. Tveksamt om de är tillgängliga i morgon.
Har nån nummer till BB så kanske man kan ordna ett möte och låna hans nyckel då? Annars får vi sy nya flaggor på bussen.
#188 ·
Joint
· 2009-02-27 13:39
Jag har messat honom och försökt styra upp det nu. Får hoppas på det bästa...
Pärla. Fråga om han inte ska med då.
#190 ·
RRR
· 2009-02-27 14:18
Vad fan vi måste ju ha flaggorna med, styr upp ni som bor i stan
#191 ·
Joint
· 2009-02-27 14:21
Jag har styrt upp träff med BigB. Fixar nyckeln. Han kan inte hänka.
Väl styrt!!
Tips på matsäck: Öl, öl och mera öl!!
Jag är nu 100 på att jag åker med.
Om jag har fattat det rätt måste chaffören vila minst 20 min inom 5 timmar då kan han väl vila vid något mat ställe.
I matsäcken blir det självklart pytt och stekt ägg.
Och tilläggas måste ju att förutom öl och glögg så har även en flaska Kir inhandlats.
#196 ·
Tifo
· 2009-02-27 18:03
Fan vad kul det ska bli! Kvartsfinal! Det är så jävla stort! Jag laddar med öl och en sån där plastpastasallad tror jag.
Jag hoppas han tar rast vid nåt mat ställe.
Knivjonas är fullt nöjd med att stå vid en rastplats mitt på E4. Helt utan serveringsmöjligheter och serviceinrättningar!!
Kämpa på, svart och blå!!!
#199 ·
RRR
· 2009-02-27 20:11
Vilken tid i morgon Garry?
Jonas ville stanna vid statoil, så vid 9
#201 ·
Joint
· 2009-02-27 21:12
Fan vad kul det ska bli! Kvartsfinal! Det är så jävla stort! Jag laddar med öl och en sån där plastpastasallad tror jag.
+1!
Och, fan vad kul det ska bli!!! Tagga!!!
Flaggorna är kirrade.
Väl jobbat Joint. Jag funderar på att plocka fram min gamla flagga från -74, men jag är rädd att jinxa allt då!
Bra jobbat där, hade inte blivit samma sak utan flaggor.
#204 ·
haze
· 2009-02-27 22:43
Tack till buss- och flaggfixarna, i morgon smäller det.
Den 15-åriga ökenvandringen är över!
Skrik väl på Tjustkulle!
Själv får man nöja sig med Clash of the Aros Titans på Löten, eftersom man som vanligt inte kan hitta barnvakt. Inte det sämsta det heller, men smått i sammanhanget
#206 ·
RRR
· 2009-02-28 06:44
Alla med barnvagnar får väl ställa sig på Löten
#207 ·
Joint
· 2009-02-28 07:11
Så ja, nu börjar det att närma sig. Fan vad kul. Hoppas att Garry planerar ett pyromanattentat mot deras kommande hall.
Fan va gött. Har lidit av ångestblandad förtjusning hela veckan så sjukt skönt att äntligen få komma iväg
STOR Å TUNG!!!
#209 ·
Joint
· 2009-02-28 07:28
STOR OCH TUFF !!!
Fan vad det ska skrikas i dag! Och viftas! Vi ska ge 1000 % stöd och vara Magic Fanz! :DD
#210 ·
70
· 2009-02-28 13:34
De verkar hålla igång bra på bussen. Jag fick ett mms från Mikko med en film. Det var ett jävla liv.
#211 ·
Tifo
· 2009-02-28 17:19
Jo det var bra drag på resan ner kan jag säga. Det är inte riktigt lika livat just nu..
Nä du... Olivat var ordet.
Puuh nu kom jag äntligen hem från mina eskapader. Kul hade jag iallafall (eller tja så kul man nu kan ha efter förlusten).
#214 ·
Joint
· 2009-03-02 07:18
Haha, kunde inte förstå att du stannade där. Trodde du hade däckat på toan och att de skämtade eller nått. Kul.
Ähh man måste ju dra ut på äventyr när man får chansen.
Någon som hittade ett par mp3-hörlurar i bakre delen av bussen?
#217 ·
RRR
· 2009-03-04 21:43
ring Högbergs och fråga, Inger kan ha hittat dem när hon städade bussen