Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vetlanda-Sirius

Öppnar matchtråden med att länka till en intervju med ingen mindre än mig själv:

http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=282854
Minsann! Stiligt svarat som vanligt, Bruk!

Såg också i förbifarten denna exellenta övning i "men å andra sidan.resonemang". Jag är mycket svag för sådant. Denna håller dessutom hög klass:
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=282789
Vetlandas SF-sida fortsätter att imponera med oerhört välskrivna texter och intervjuer inför morgondagens drabbning. Sälen i fokus här:

http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=282887&todo=ok
3-5 och blåsvart yra. Åskådarantalet har jag inte en susning om.
2-7 till de goda

1402 åskådare
3-3
1380 åskådare
30 röststarka västringar som vinner läktarmatchen
Båda lagen enligt uppgift hela. Visst frågetecken för Ex17, trist om inte han kan vara med, han är ju en av dem som är vana vid sådant här.

I Vetlanda pratar de om drömlottning och det är väl lätt att förstå. Deras options var ju Sirius, SAIK eller Bajen inför sista omgången och jag tror att samtliga lag i Sverige lätt hade valt Sirius i den högen. Personligen känner jag fortfarande att det är rätt jobbigt att Sirius faktiskt valde Vetlanda och inte Bajen. Vetlanda har - trots sin sugiga andra halvlek i Uppsala - ett rätt mycket vassare försvar än Bajen och ett spelsätt som passar Sirius rätt illa. Skorven måste ha gjort en av sina sämsta matcher i år på Studan och komnmer säkert vara några hekto bättre nu. Likaså Karlstadpendlaren Bergwall. Mest skrajsen är jag ändå för Edlund. I första halvleken mot Sirius var han en hygglig linjeman och lite otajming från en hel hög frilägen, sedan var han helt osynlig i andra. Men det som var oroande var att se hur han åkte runt på kanten och in i banan med fart parallellt med siste man i Sirius och varenda jävla gång missades av Kyller och co. Det måste man få rätt på. Behandla Rinaldo som Vetlanda kommer limma Limpan och håll järnkoll på Edlund så är mycket vunnet defensivt för blå-svart tror jag. Framåt MÅSTE Limpan och Rosa lyckas skapa utrymme. Extremt skönt att de båda lirar eftersom det blir rätt mycket svårare att störa ut vårt anfallsspel och det blir extra ytor för Fall till exempel. Det vore dessutom en ynnest om vi kunde få igång Virre också. Där har vi ett sparkapital eftersom han varit iskall i fem matcher nu. Maya och Sudden litar jag helt på.

Tyvärr har jag hemsk feeling inför den här matchen. Jag tror att Vetlanda är sjukt taggade efter utskåpningen i Uppsala och det är ju inget snack om att det har en hel del mer att ge. Mot ett lag som Bajen vet man att man har fem-sex frilägen på en match, men Vetlanda är snåla. Jag tror på 1-4 och krampaktigt blå-svart inför nästan 2000 pers faktiskt. 1823 för att vara exakt. Tyvärr. Måtte, måtte, måtte jag ha fel!
Det får jättegärna bli 1-4 Erlingmark. :) Hoppas du har lika fel i analysen som du hade inför förra Vetlandamatchen.
Det hoppas jag också. Men Bajen på Zinken hade vi klippt med 8-4 ...
Får det bli oavgjort?
Hur tänker du nu? Det är ju kvart! Fòr många Öl på O'Learys?
Äckligt nervöst nu! Kom igen Sirius!!!
Oj, bar överkropp i klacken, vilt på bussen...
jävlar.
Jag hör inte Mikko
Yes! 1-1
vafan
Dom kan inte ha några micar i närheten av bortaklacken...
Förlängning 2x15 och ev straffar tydligen vid oavgjort
hehe Pippi-ramsan
Hur många chanser kan man bränna?
Suck. Det blir seger på måndag. Det går inte att bränna fler chanser i år.
Oerhört väntad matchbild/resultat. Dock skapade vi bra mycket mer än vad jag trodde vi skulle palla med. Tyvärr har de ju en av världens bästa målisar och Bergwall till på köpet. Men det ska fan gå att sätta lite fler chanser på Studan. Två dygn av ångest nu.
Vetlanda tar det här i två raka. God natt.

Har fan aldrig sett något värre målsumpande, väldigt besviken just nu. Persson var iofs grym som fan, men ändå. Men något positivt finns det ju iaf, vi skapade en jäkla massa chanser.
Ja inte fan såg de oslagbara ut, VBK. Med lite torrare krut i bössorna kan det bli riktigt trevliga matcher på Studan! Broberg är fortfarande iskall. Läge för Roffe! Vi kan behöva hans speed mot ett tokdefensivt Vetlanda på måndag.
"höjdpunkter" i SVT play:
[link]http://svtplay.se/v/1461858/bandy/bandyforum_efter_kvartsfinal_1[/link]

Jag har matchen digitalt om nån är intresserad men jag gissar att den ramlar upp på svt.se snart...
Bra, för jag vill lida mig igenom denna match en gång till. Uppfattade inte riktigt allt i första. 3,5:orna är förrädiska, skämt åsido, the egg.

50 % - 50 % bollinnehav
26 - 33 avslut
6 - 12 hörnor
23 - 12 frislag
10 - 20 utvisningsminutrar

Fan, vi hade ju massor... För övrigt var Fager jättekass.
Nä, nu fick jag en tår i ögat, när jag återigen hör Rosa säga att han inte tänker fortsätta efter sässen. Bläää.
Åååh, en sån karl! Sirius måste behålla Rosa, i vilken roll det än må vara. Rosa platsar i Berglunds masterplan som en norrman i skidpjäxor.

Erlingmark: Ta inte ordet ångest i ditt tangentbord. En avgörande match mot Pelleberga i Gurkburken är ångest. Kvartsfinal på Tjustkulle är ren bonus.

----------------------------------------------
å Roffe Larsson är nu idolen
alla följer dina spår
å Roffe Larsson är nu symbolen
för dom unga!

Alltså efter att ha sett första halvlek på teve nu också får man ju säga att det är ett smärre mirakel att vi inte lyckas gå till halvtidsvila med en ledning på minst ett par bollar. Sirius dominerade ju fullständigt och vaskade fram ruggiga chanser gång på gång. En storspelande Skorv satte p för det mesta dock.

Sedan kan man också konstatera att Broberg skulle haft en stralle i slutet på första samt att hörnan där Vetlanda gör 3-1 inte alls ska vara någon hörna. Det ska vara frislag till Werner när gul spelare slår honom i ansiktet med klubban. Det är dessutom ett hopslag som gör att bollen går ut. Horribelt dömd hörna.

Men på det hela taget lovar det gott för framtiden! Kan man behålla det beryktade tålamodet kan det här mycket väl gå vägen ändå! Jag är i vilket fall sjukt pepp på revanch på måndag!

Måste också säga att det var väldigt trevligt att ta en öl med Kullen Fans innan match! Skön stämning på den pizzerian!
Kan bara instämma i Tifos analys. Och som sagt, fan vad jag vill behålla Rosa.
Matchen i sin helhet kan ses här: [url]http://svtplay.se/v/1462023/bandy/slutspel__bandy_28_2?sb,p104163,1,f,-1[/url]
[quote1235874333=Joint]
Bra, för jag vill lida mig igenom denna match en gång till. Uppfattade inte riktigt allt i första. 3,5:orna är förrädiska, skämt åsido, the egg.

Haha skyll påmig bara.gaffeljonas var minst lika delaktig :)
Haha skyll påmig bara.gaffeljonas var minst lika delaktig :)

Hehe, bussresan gick i alla fall snabbare. Gå och lyssna på din rosa helikopter nu tillsammans med sked-Jonas.
Kändes som vi hade matchen men svårt att avgöra.
Kanske var det slutspelsnerver som smög sig in? Gott om målchanser men lite brist på kyla plus bra Skorvenagerande. Nu borde väl den eventuella nervositeten vara avskakad och med bättre utdelning finns chansen fortfarande.

Kollade 1:a halvlek nyss, hur många ggr sa Hasse Johansson att Sirius spelar "sakta"?
För-ölen i Vetlanda var klockren.
Trist när bortaklackar förvisas längst ner i ett hörn, det var hopplöst att se Sirius anfallsspel första 45 med en nedgående sol i planeten.
För övrigt tycker jag bandyhörnor kan vara en skön konst. Bergvalls 2-1 mörsare och kanske framför allt Hedbergs 3-1 missil ,där målburen nästan lättade från isen, var ganska läckra även om de gjordes av fel lag.
Tjena,
det är väl tänkt att Rosa ska vara med i "lagbygget" Sirius, men mer organisationsmässigt. Här finns det mycket att jobba med och jag tror att Sirius är på rätt väg där. För att ha ett framgångsrikt lag krävs det en bra organisation. Det vet ledarna om och arbetar på det. Likaså har jag efterfrågat fler skribenter till Hemsidan. Samma sak här. Det är mycket enklare att skriva bra artiklar om tiden finns. Många artiklar blir hastverk och utan kvalitéet, känner jag.
Hemsidan behöver bli bättre. Vill du vara med och skriva så maila mig på lars.dahlstrom@uppsalaskolor.net
Hehe, bussresan gick i alla fall snabbare. Gå och lyssna på din rosa helikopter nu tillsammans med sked-Jonas.
[/quote1235917743]

Haha bra låt ju :)

Haha bra låt ju :)
[/quote1235923857]

Det va en rolig resa:)
Det va en rolig resa:)

Instämmer. Nu vill man ha en ny byresa. Så, vi måste ge ett sjukt bra stöd i morgon...
ja en repris till byn vore riktigt gött! "blogga om fyllan" for life