Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius-VSK

Dags att trilla ner på Löten för metadonmatch i väntan på bandyn. Idag ser jag mest fram emot att se Jernberg. Och domaren förstås. Heja Morilla!

http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=7195&ptid=1198&nav=100

Halvtid 1-1. VSK inledde okej och tog också ledningen efter vad vi nog för sätta upp på målvaktstavlekontot under rubriken "fet". Kvitteringen stod P för frispelad av Shpetim.
slut 1-1. sirius bytte ut stora delar av laget i andra för att inte överbelasta spelarna. snöstormen vid matchstart förstörde en del idag - halt och svårspelat, inte minst om man som sirius tänkt rulla bollen. referat kommer snart upp på officiella.
Bah, det var ingen målvaktstabbe. Vem som helst hade tappat den där. Konstgräs + snö = halt så in i helvete. Tycker Ahlm var stabil idag.

Västerås var totalt värdelösa, förutom precis i början. Sirius däremot tyckte jag spelade riktigt fint. Mittlåset Gurra/Blomman, plus Fredrik som rensar framför, såg riktigt stabilt ut. Det är jag inte ett dugg orolig för. Haisem gjorde vad han behövde, medan Palmen fungerade som rundningskon. Fredrik var riktigt bra. Jag insåg idag att han är solklar i startelvan. Säga vad man vill om hans bollbehandling, men i defensiven är han fantastisk. Det finns ingen i dagens Sirius som kan rensa området mellan mittfält och försvar lika bra som han. Gallo var bra, slog några snygga krossbollar som vanligt. Jernis var helt okej, men lite smått osynlig vissa stunder. Shpetim syntes inte heller så mycket, men när han väl gjorde något såg det grymt bra ut. Hochen var ganska värdelös. Han fick några passningar som han skickade vidare på ett bra sätt, men annars lunkade han bara runt och såg VÄLDIGT ointresserad ut. Han kan inte ha sprungit många meter idag. P gjorde vad han kunde, helt okej han också.

+
Stundtals Shpetim
Fredrik
Gurra
Blomman

-
Hochen
Palmen
Och så domaren, som viftade med korten som om hans liv hängde på hur många han delade ut
Mot sämre motstånd och när det är dåligt väder växer Fredrik från menig till general. Det är när det MÅSTE gå snabbt som hans svagheter syns.
sluta gnäll nu, han är med i truppen. det är jensa som tar ut laget, om nu Fredrik är så dålig så kanske han ställs utanför truppen, som tur är är det jensa som tar ut truppen och inte ni som tycker att han är det sämsta som visat sig i blåsvart.
spelare behöver inte höra stup i kvarten hur dåliga de är, det gör dem inte bättre.
gnäll på motståndarna, inte på våra egna, pusha dem i stället
Jag kan lätt räkna upp ett tjog Siriusspelare som varit sämre än Fredrik de senaste åren. Debatten för min del handlar inte om Fredriks varande i truppen utan om att han är så spretig i sin kompetensprofil, på samma sätt som Hoch t.ex. Men vi kanske ska sluta diskutera spelare och hylla alla hela tiden. Och att Jensa tar ut laget, det är jag glad för. Nu ska jag pusha Fredrik, träna snabbhet så blir du bäst!!!
Fan vad gnälligt det har blivit på alla jävla trådar det senaste året det gnälls på spelare motståndare domare ledare varandra fel tråd jag vet men det skiter jag i.
Ord jonas. Som diskussionen om Fredrik. Vi kommer aldrig att enas om hans kvaliteter, så då kan vi väl sluta diskutera det.
Ja, vi diskuterar bara saker vi är överens om. Då blir det ett jättespännande forum.
Nej, men att tjata om samma sak om samma spelare i flera år där båda sidorna säger samma sak hela tiden känns väl inte så givande?