Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Vetlanda

Man hinner knappt landa innan det är dags igen. Eftersom vi var det bättre laget borta så blir det bättre på hemmais.
VBK kommer nog ställa upp en hybrid av sköldpadda/igelkott i försvaret så det gäller att ta fram spaden och hugga hårt om och om igen.
Vinst blir det hur som helst.

7-3 till de goda inför 2749 åskådare.
Vinner lätt, Ingen kommer på Studan.....
Mmm, denna kvart ska inte ta slut i morgon, det ska fan bli bäst av tre. Jag tror vi vinner med 6-4 och publikmässigt borde det väl fan komma över 3K med TV-reklam och allt? Jag gissar på 3050 pers.

ALLA TILL KLACKEN!!!
Definiera bättre...

Äh, det blir tufft som fan. Men med samma spel som senast har vi ju en hygglig chans i alla fall. Men det vore grymt om vi kunde börja göra målen i morgon och tvinga fram Vetlanda i banan lite. Sedan måste fan Virre vakna till liv snart. Ett tag såg det ju ut som om VBK skulle behöva klara sig utan både Löfstedt och Edlund. Det hade varit tuffa avbräck. Men vafan, jag vill gå på bandy på torsdag!
Ur led är tiden...

Först Farbror på Facebook och sen tippar Garry seger på UNT.se!!

Men vad vore annars att förvänta en "tvärtomsäsong" som denna??

Jahaja, sista föreställningen eller en avgörande match på torsdag?, Vad tusan, har gubbtippat i princip hela säsongen och nu får det vara nog med det: Publikansiffran blir iofs inte bättre än 1768 pers pga att den sega uppsalapubliken inte klarar av att matcha måndagskvällar med bandy. Men vi vinner i alla fall med 4-3 i en dramatisk sudden death där Roffe kör in segermålet efter 7.16.

Alla till studan!
Missar nog i alla fal 1:a halvlek, ska försöka komma i paus. Lovar ingenting. Så. Satans. Trist.
Ikväll händer det nåt så konstigt att undertecknad skall gå på bandy, medgångssupporter javisst!

Visst är det så att Sirius får den avgörande på hemmaplan om man vinner ikväll, eller har jag fattat fel? I UNT står det nämligen att den avgörande blir på bortaplan om det skulle bli aktuellt.
UNT har fel. En eventuell tredje match blir på Studan, på torsdag om jag inte minns fel.
Jag fick så goda vibrationer senast av vårt spel, så jag tror inte vi kan missa lika många chanser igen. Men jag kräver Roffe och Persson in i laget för att tipset ska gå in!
Tack för det.
Då kanske det otroligt nog blir två bandymatcher för Lars denna vecka. Otroligt.
Brukarn fyllesnack special:

Vetlanda regerar
med terror och tortyr
Sen snackar dom om laganda
Ja, det är nästan så man spyr
Medan bönderna och jobbarna
hålls i schack med militär
så kan dom rika spela bandy
Men dom ska jävlar inte spela här

Stoppa matchen
Proppen ur 13-4 2996 åskådare.
Knivjonas, 13 - 14 000 blir det nog inte... =)
Puh, nerverna börjar kännas nu. Visst är säsongen redan sjufalt bättre än vad man vågade hoppas på, men det skulle kännas lite snöpligt om den tog slut ikväll.

Till något viktigare: Syns vi på Alexander?
Radio uppland ringde och frågade om några kommer samlas innan match dom ville göra ett reportage, jag kommer inte vara inne i stan innan match kommer några andra det och var i sådana fall flustret?
Ja just det, pregame på Flustret, då syns vi där?
Ja det gör vi. Ska bli gott att få äta lite varm pytt den här ggn.
I'll be there!
Vilken tid ska folk komma dit?
Jag kommer hänga på låset.
17.30 kanske jag dyker upp. Förresten går det åt helvete. VBK tar ledningen på en bjudhörna och sen kan vi inte dyrka upp dom. 3-6 inför 2436 pers.
Tar också en pytt o en pilsner vid halv 6.

Grävde dessutom fram min gamla råttätna flagga ur garderoben i morse. Den är oslagbar och överlever alla jinxningar. Jag är så säker att jag tar ut segern i förskott och jublar redan nu!!! JAAAAAAA!!! Bandy på torsdag, då jävlar ska vi ta dom!!!!!!!!!!
Kan man gå på Pregame även om man har säsongskort?
Säsongskortet gäller väl inte idag? ...eller? Det är nog inget krav på att köpa biljett för att få komma in på pregame.

Kan man gå på Pregame även om man har säsongskort?

Det räknar jag med.
Har inget med biljett att göra, men så är käket heller inte gratis.
Aha. Sunkigt.
Uppvisande av medlemskort i Västra ger billigare öl iaf.
Tycker man saker och ting är sunkiga får man väl stanna hemma.
Ja man kan ju inte förvänta sej att få saker gratis hela tiden heller.
Nej och knappast när erbjudandet inkluderar pilsner....

Säsongskortet gäller väl inte idag? ...eller? Det är nog inget krav på att köpa biljett för att få komma in på pregame.

Jodå kortet ska gälla i slutspelet också.
http://www.siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=336
Märkligt lugnt på forumet med tanke på att det är den första slutspelsmatchen på hemmais på 15 jävla år! Detta är ju helt makalöst häftigt! Den här säsongen har gjort det fasligt svårt att ranka siriusminnena på topplistan.. Kanske väntar ytterligare en oförglömlig match i afton!

Alla medlemmar i västra som inte är bortresta har närvaroplikt ikväll. Egentligen har hela jävla stan närvaroplikt.. Det här är ju ta mig fan det största som hänt ett uppsalalag i någon sport i mannaminne (en ung man..)!

Vi ses på Flurran!
Är det någon som kommer att vara på Flustret till 17.15 och kan tänka sig att säga några ord till Radio Uppland?
John är ju en slipad snubbe som kan det där med pressrelationer!
In:
Bävern
Roffe

Ut:
Wiberg (magsjuk)
Hade tänkt vara där runt den tiden oavsett om jag säger några ord eller inte...
Förresten, det börjar kännas lite smått spännande nu!!! Ser ruskigt mycket fram emot att njuta av en match där vi allt att vinna!!
Härligt att Roffe är med, gillar hans stil. Sjukt nervöst nu. Det får inte sluta här - vill inte vill inte.
Kul med Roffe och skönt att ha ex17 på plats!

Inte många timmar kvar nu! Det skulle vara så jävla kul med en till match! Kom igen nu blå-svart!
Ont i magen.

In:
Bävern
Roffe

Ut:
Wiberg (magsjuk)

Jag såg också det på hemsidan...men två in och en ut funkar inte. Vem mer spelar inte idag? Viktor?

Så jävla taggad. Ses på Studan. I dag blir det att skrika arslet av sig. Nananana...
Då vill jag höra ramsan vi filade på väg hem från Vetlanda:
Och Roffe Larsson är nu idolen
alla följer dina spår
och Roffe Larsson är nu symbolen
för dom unga!

Och naturligtvis mer av Lena Ph.
"För du vill ju framåt och dom står ju still..."
Jäkla filande på den där ramsan, det måste ha tagit minst 3,5 sek att få ihop den.
Uschan vad nervöst det börjar bli. Har suttit och kollat på förra matchen på svt. Så här efteråt så var laget bra mycket bättre än vad jag tyckte på plats. Skulle bli lite av ett antiklimax om säsongen tog slut idag. Har inte förberett mig på det än. Men om man tänker att ikväll firar vi in våren så känns det bättre=)

Vintern rasat ut i...tjo!
Ja till PH-ramsor!

Mel. Dansa i neon

Vi skickar Vetlanda i ån
På vår resa genom kvarten
Och sen reser vi till Hälsingland och
spöar Byn
Ja vi ska sänka er i ån
och sen dansa hela natten
Och sen reser vi till Hälsingland
och spöar Byn
Hahaha! Haha!
Hur blir det med hyllning till Rosa? :(
Kan vi inte köra den där PH-ramsan på matchen? Den är ju skitbra. :D
Usch, svårt att vara produktiv på jobbet nu. Enbart blåsvarta tankar.....
Fantastisk ramsa. Men jag måste nog skriva en fusklapp för att komma ihåg den.
Den är ovanligt lätt att lära sig faktiskt. Till skillnad från t.ex. Bandiera Rossa som var ganska enkel tills någon kom på att lägga in typ fem rader komprimerat på slutet. Därmed dog den.

I dag vill jag höra Pippi Långstrump-ramsan igen, med hoppande.
Pippi Långstrump-ramsa och bar överkropp - ya, ya! Psykiskt störda bandiiihuliganer - ya, ya!
Usch vad nervöst ja men tack och lov på ett helt annat sätt än de ångestvidriga dygnen före Tillismatchen förra säsongen.

Känner mig mer som ett barn på julafton (och jag har varit löjligt snäll!). Hoppas bara paketen består av t.ex bilbanor(=torsdagsmatch) och inte gråa strumpor från någon faster.

Angående Rosa så är jag kategoriskt misstänksam när bandyspelare säger att de ska sluta - idrottsvärldens mest comebackande utövare?
Förtydligande gällande Pippi Langstrumpf-ramsan:

Nanananananana...Heja IK Sirius...Nanananananana
Heja IK Sirius
Till semi skall vi gå!
Nanananananana...
Tomten är snäll.... jag tror han kommer med hårda paket!!
Garry, damma av flaggan från -74 nu så är saken biff.
Jag är lite nervös
Oroande snöfall just nu...
Jävlar vad nervöst! Men det är ändå en positiv nervositet som Haze är inne på. Frågan som gnager är om säsongen tar slut i kvartsfinal eller kommer pågå ännu längre! En helt overklig frågeställning för bara några månader sedan! Detta är underbart! Det hindrar ju förvisso inte att ett uttåg kommer kännas bittert och som ett antiklimax, men ingen kan ta ifrån oss denna makalösa säsong!
GGaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ät upp bönderna
Nu drar man hem från jobbet. Vore så skönt att kunna åka direkt till Studan men nej, man får bara cykla förbi...
Nu glider jag ner till flurran. Pallar inte att sitta och våndas längre.

STOR Å TUNG!!!
Fan, jag är stört nervös. Hoppas på snabbt Siriusmål för att kunna lugna ner mig en aning... Egentligen tror jag inte riktigt på det själv, men jag säger ändå att det blir 5-3 efter två mål av Maya, ett av Eskhult, ett av Rosa och ett av Roffe. Blir 2492 i publiken.
Håller med, snabbt mål skulle lugna nerverna. Mardrömmen vore om Vetlanda gör några slumpmål i början och sen aldrig går över mittlinjen. ohhh nervöst.
Neeeej, 0-1
Så där ja.
mäktigt! sett till vilket lag som försökte spela bandy under de närmast hopplösa förhållandena också mycket rättvist. prognosen för torsdag kväll är betydligt bättre - då kan det bli åka av.
Ja jävlar....
Imponerande publikuppslutning och bra drag. Nu ska jag gå och lägga mej och dö lycklig.
En KLASSIKER!!!

Hela Studan på slutet VAR verkligen hela Studan. Mäktigt!
Jag är bara så glad att jag började följa bandy i år. Annars hade jag missat den här matchen, och det hade varit hemskt.

Fantastisk kämpainsats. Helt fantastiskt.
Fy helvete vad läskigt det där var. Svårgubbat!

(Men arrangörernas straffjinx måste vara världshistoriens kraftfullaste.)
Det var den längsta match som jag har varit med om i Sirius, det var tur att Sundin fick in bollen och har skrivit lite grann om matchen i min "Allmänna blogg".
pust.. vad nervöst det blev. Nu måste det bli 10 timmars hörnträning tills på Torsdag.
Underbart att vinna en sån snöskottarmatch, och ännu mer otroligt att ha sånt spel hela matchen. Vetlanda la ju bara alla gubbar i målområdet och slog bort bollarna
underbart tack alla blå svarta hjältar
Fy fan för Vetlanda, vad höll de på med???

Guuud vad de brände lägen, men inte lätt med en gul vägg framför sig, Hörnorna i alla fall när det var hyfsat????? Hade de ett skott som gick igenom på 19 hörnor?

Detta var en pärs utan desslike, IKS krigade måste man säga, försökte och försökte......så jävla starkt och rättvist. Det finns en gud. Historia på Studan och man var där.....
Den här matchen tillhör en av mina favoriter som Siriusminnen. Vidirigt väder, dålig bandy, få mål, men Sirius avgjorde i slutminuten och sånt är så jävla fint tycker jag. Hollywood ending.
ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
försökte blogga om det här, publiceras nog imorgon.

kram till alla västra och sirius det här är stort som fan
En klassiker och en otroligt bra publiksiffra.
Magiskt!
Så sjukt underbart! Vilket segerrus! Sällan upplevt en sådan här stor grej, det var ju fullkomligt galet.. Och själva matchen var en pärs i sig, vilken jävla snöskoterraggarbandy. Att vi sedan vänder och vinner på det här sättet är ju så sjuuukt häftigt.

Sen var stämningen helt sjuk, och segerjublet på slutet kan bara upplevas några gånger under en livstid. Tack för att jag fick uppleva detta. Sen vill jag lyfta på hatten för Västra, Garry N (tack för att du tog med den magiska manteln och styrde ramsor när vi andra hade migrän/"I.E.H.C"). Bandyklappen på "Hela Studan!" var mäktig och "Andra sidan är ni klara?" var ännu mäktigare.

Detta är helt klart ett av mina bästa Siriusminnen. Väsbykvalet var häftigt, men detta slår nog fan allt... och vilka underbara killar, hela laget, hela organisationen, det är sådana hjältar!!!

En oförglömlig afton! TACK SKA NI HA ERA JÄVLAR!!!
Det här tillhör definitivt ett av mina stora Siriusminnen, men det kan bli fler redan på torsdag
Att vinna på det här sättet, åh så genuint. Ett oförglömligt Siriusminne. Det måste nog vara det största Siriusminnet hittills. Vilka jävla hjältar i laget!

Kramkalas på slutet kunde inte hindras och jag hoppas på att min övertalan till Rosa ger resultat. "En kropp som en 20-åring", inte sant? ;)
Han lät verkligen inte omöjlig... Sen hade han aldrig varit på maken om en sådan här stämning. :D

Detta var nog det närmaste SM-final-feelings man kan komma. Eller...? Puss!
Vilken upplevelse!
Vilket drag! och vilka hjältar!!
Är det någon som sett rörliga bilder nånstans? Jag behöver mer för att hålla trippen flygande...
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1627193&BroadcastDate=&IsBlock=

inga rörliga har jag hittat, men denna intervju med sudden.. fan vad härligt...
Underbara SIRIUS!!! Fantastiskt bra jobbat!!

Och vilket tryck det var på läktarna! Kul med "korsropning" också.

Kör hårt och Tack så mycket!!
Det var fan något religöst över detta, hur fan ska man kunna somna????

Det här var stort.
Vill bara tacka alla som var på matchen för att ni gjorde min första bandymatch till något speciellt! Snacka om att man känner sig bandyfrälst nu!
Det går bara inte att sova.... Slår nu upp en tredje whisky och börjar jobba vid lunch i morgon....

Så otroligt sanslöst fantastiskt bra!! Vem fan behöver nyförvärv?? Signa alla!!!!
Jag vill redan nu dra till med 6-3 på torsdag (under förutsättning att vädret tillåter).

Det gubbigaste jag kan tänka mig just nu är ännu en single malt!!!
Sweet, sweet joy and happiness! Vilket match! Det är så otroligt skönt att Sirius får vinna den här fighten. Det är en seger inte bara för oss utan även för bandyn som idrott.

Det ska bli enastående roligt att få gå till Studan igen på torsdag! TACK ALLA!
Fyfan. Nästa gång det är sånt här väder ser jag hellre att matchen spelas i Gurkburken eller nåt... Men då hade vi iofs aldrig fått uppleva det här. Fan så fantastiskt! Så jävla häftigt. Jag kan inte beskriva det med ord. Jag blev fan stum vid sista målet. Skrek till när den gick in sen stog jag bara där och klappade som ett jävla fån.

Bättre väder = dubbla publiken på torsdag.
Jag är så jävla nöjd. Spelarna förtjänade den upplevelsen så inihelvete mycket!
Snömatchen mot Vetlanda 2009. Jag var där.
Puuh har drömt om matchen hela natten. Typ att den gick till straffar och allt gick åt h-e. Skönt att vakna upp och inse att det bara var en dröm.

Nu har jag lyckats kränga iväg mina konsertbiljetter för torsdagen iaf. Visserligen till underpris och jag hade sett fram emot konserten i ett halvår men vafan band kan man alltid se igen. Vill inte missa torsdagen för allt i världen.
Tog en promenad till jobbet och det är vackert med all snö. Hade vi åkt ur igår hade man ju bara hatad den.

Vilken grym inställning hos de blåsvarta att verkligen försöka lira bandy i alla väder. Vetlanda valde den enkla vägen att backa hem och lyfta men bandyn vann till slut, tack för det.

Sjukt impad av publiksiffran. Sirius skapar bandyhysteri i stan igen. Stort!

En top5-upplevelse på studan alla gånger.
IKS FK bugar inför uppvisningen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=7217&ptid=1198&nav=104
Det är så fint att se spelarna rörda av stödet från läktaren och det är inte en slump att vi så hemmastarka!
Spelarna känner verkligen att Studan är deras borg och det krävs mer än en snöstorm och gnetiga Smålänningar för att de ska kapitulera.

Det var verkligen en historisk kväll!
Tur att man kan koppla av med lite kvalbandy idag.... Blev inte många timmars sömn. Fanns inte en möjlighet att somna igår, trots två whisky.

Så otroligt stort!!!!!! Så ofattbart jävla stort!!!!!
Man blir ju dock lite trött när man läser kommentarerna i UNT. Speciellt Tage som vanligt. Kan folk aldrig bli nöjda? Jag är i alla fall glad.
Hela dagen är ett stort glädjerus. Bandy är inte bra för arbetsproduktiviteten. I går var jag för nervös för att kunna göra nån nytta, i dag är jag för glad!!!
Jag tror inte att Edsbyn är så segervissa längre. Med den moralen och publikuppbackningen kan stordåd utföras.
>>Lemon
Edsbyn? De vet ju inte ens vilka de ska möta i semin. Är de rädda för båda lagen? En match kvar! Svår match!
Smyg in på Red Farmers forum om ni orkar. Edsbyn är blåsvart! Tack för stödet.
Otroligt kul! Trots att jag var hundratals mil från "miraklet i snön" kände jag jublet.
Jag vill se rörliga bilder det borde ju finnas.
Jag kan ju förstå att Byborna hellre åker till U-a och ser bandy än till Vetlanda.. Men det är kul att känna deras stöd!
kniv-jonas: UNT-TV är nog det närmaste du kommer.

I övrigt är jag fortfarande mållös.
TV4 visade ju bilder på nyhetsmorgon riks så det borde gå att vaska fram lite mer. Eller så hade dom lånat av UNT. Brukar vara svårt att leta fram på TV4 tycker jag. Fast här kanske: http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=736544&treeId=1007111&renderingdepartment=2.757
och kanske nåt på nyhetssändningen här men det knasar för mig så jag vet inte:
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=736485&treeId=100711&renderingdepartment=2.757&itemId=481142
Jag lovar att stödet ifrån oss i Byn är starkare än resmålens skillnad i Uppsala vs Vetlanda. Jag skrek spontant när sirius avgjorde igår.

Har aldrig hållt på ett konkurerande lag så hårt som jag håller på sirius just nu och till och med torsdag kväll :=)

Stor och tung ........
Woho, länken funkar, tack Thomas. Det är f.ö Gurra Segerströms farsa som blir intervjuad i början.
Notera att det är gurras pappa de pratar med i inslaget.

Knasilibrakelifnas knasigt igår men mer rättvist kan det inte bli. Det kan inte vara roligt att spela i Vetlanda med den taktik de har. Tror inte herr J.Claeson är så poppis i spelartruppen när han tvingar dem spela igelkottbandy. Eller var det kanske så att Sirius var så bra att de inte hade ngt val =).

För övrigt motionerar jag härmed om att efter nästa match så går de som vill till Hotel Hörnans bandybar så vi kan fira säsongen eller semin i sammlad trupp.
Sat*n vad försvaret var bra igår, varenda långlyra från VBK känndes som en passning till siriusförsvaret. Undrar vem i backlinjen som är bäst på vanlig tennis, jag gissar på Roos.
Om jag vore draftnick i Yankees skulle jag inte tveka en sekund att välja Pirre!!!
Garry, dock borde jag fått något förhandstips för den som gick över läktarn ;-)
Pierre "Homerun" Roos.
Jag var förkyld och ville inte riskera att missat avgörandet på torsdag så jag stannade hemma... Helt rätt planerat med andra ord.

Följde via texttv och ett par telefonkontakter av brukarn. Sjukt nervöst och helt omöjligt att hänga med på hur mycket det var kvar på matchen. Längtar som fan till torsdag!
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=736544&treeId=1007111&renderingdepartment=2.757
http://www2.unt.se/UNT_TV/1,,,00.html?ID=2322&MC=0&CAT=0 den skyldige är hittad!
Oj oj herr ordförande själv jinxar det känns sådär:)
Jo, onekligen fick ex17 in riktig homerun.

Kryper därmed upp på "the watch list", men än är det en bit kvar för att Farbror och jag ska tipsa coacherna "over there".
dubbeltseende... eller tryckande..
Men Sjonis då... Tycker iofs inte att ordföranden ska behöva stå där och frysa bakom målet halva matchen, det måste finnas andra som kan sköta en sån uppgift... helst en med mindre klåda i avtryckarfinget!
tar mig friheten att publicera en vacker dikt skriven av "rosa" , dagen efter första kvarten. rosa som var med på resan alltså..

"Om jag var Stockholm
Så skulle min hjärna flyga till New York
Min kuk skulle springa till Saint Tropez
Men mitt hjärta skulle stanna i blåsvarta Uppsala"
Århundrades jinx signerad Sjonis, då. Ajaj. :D

Kul med matchbilder och så, men hade väntat mig lite fler rörliga bilder på Västra. Det var ju sjukt bra stämning i går.

I dag går man bara runt och njuter... Helt underbart.

Jag lovar att stödet ifrån oss i Byn är starkare än resmålens skillnad i Uppsala vs Vetlanda. Jag skrek spontant när sirius avgjorde igår.

Har aldrig hållt på ett konkurerande lag så hårt som jag håller på sirius just nu och till och med torsdag kväll :=)

Stor och tung ........

Härligt med supportandet. En semi mot Byn vore ju hur häftigt som helst och en ultimat utmaning för de blåsvarta.
Första bandymatchen för undertecknad sedan jag såg Sirius få storstryk av Sandviken för en si så där 15 år sen.
Nu blir det två stycken på en vecka, sjukt spännande igår och bra stämning. Ett glädjerus igår i västra som bara slås av Väsbymatchen tror jag.
Jag är egentligen fotbollsfan och har lärt mig älska bandy först den här säsongen. Jag måste säga att känslan igår var annorlunda från Väsby. I Väsby så var det ett längre lidande, dels med matchen på Studan först men även slutet på säsongen då det var klart att vi var tvungna att kvala. Igår var det ett lidande under en match. Jag var övertygad innan matchen att vi skulle vinna enkelt, sen såg jag vädret. Då kändes det mer som ett lotteri, därav nervositeten under hela matchen. Varje Vetlandahörna var otroligt jobbig med tanke på deras utdelning i första kvarten.
Har varit på möten i Stockholm hela dagen idag. Tre av varandra oberoende och vilt främmande människor har stannat och pratat bandy när de såg min halsduk. Mitt i Stockholm. Dags för Sutras gamla gospel kasnke:

Hela världen älskar oss IK Sirius
Hela världen älskar oss IK Sirius
Hela världen älskar oss Västra Sidan
Hela Världen älskar oss Västra Sidan
Lena PH älskar oss IK Sirius
Jonas Claesson älskar oss IK Sirius
För hela världen älskar oss IK Sirius
Detta segerrus tar nog Väsbykvalet. Detta är ren och skär bonus, i Väsby hade man ångest för att vi helt enkelt bara skulle upp.

Topp fem, mina bästa Siriusminnen just nu:
1. Sirius BK - Vetlanda
2. Väsby - Sirius FK
3. Sirius BK - Tillis
4. Sirius FK - Peking
5. Derbyna Sirius FK - VP & GUSK & VSK
Bubblare: Sirius FK - J-Södra

Älskar verkligen Jonas Claesson oss? Tycker han stod och viftade som fan, hehe, men den ramsan kanske är dags att gräva upp igen. =) "Vi ska ta dom jävlarna, IK Sirius".

Har också fått snacka Sirius i dag, det är kul. Ett par till sådana här matcher, och ett Sirius i toppen ett par år, så kan nog Sirius bli ett naturligt favoritlag här i stan. Gårdagens match borde ju vunnit några personers hjärtan, ja, åtminstone signatur Xployter - välkommen!

Viktigt för ekonomin detta också. Men just att vi kan föda nya supporters tycker jag är viktigast. Och nu kan vi bara njuta!
Ja, Sudden sköt ju in 4-500 k till klubben där... På torsdag kan någon annan skjuta hem minst lika mycket till.

Funderar just nu lite löst på att eventuellt gå på bandy på torsdag.

Ja, Sudden sköt ju in 4-500 k till klubben där... På torsdag kan någon annan skjuta hem minst lika mycket till.

Funderar just nu lite löst på att eventuellt gå på bandy på torsdag.

Haha
Haha.

Ja, men fatta det här scenariot:
Sirius Bandy, ett slutspelslag i Elitserien.
Sirius Fotboll, ett topplag i Superettan som krigar för Allsvenskan.
Sirius Innebandy, ett slutspelslag i SSL.

Har vi ovanstående scenario i ett par år så hoppas jag vi kan föda lite Sirius-fans. ;)
Snart kanske det kan bli naturligt att Sirius är stadens lag. :)
Väsby känns så här långt större för mig, där handlade det om att rättvisa skipades efter så många år utanför Elitfotbollen. I sju år hade man väntat på just den slutsignalen, och glädjen efteråt var så otroligt välförtjänt.

Att den här utvecklingen skulle komma i Sirius bandy var däremot ingenting jag hade förväntat mig. Gårdagens glädje var kanske lika stor som i Väsby 2006. Men gårdagens sorg om Vetlanda hade pangat in det där sudden death-målet hade inte varit i närheten lika stor som om vi hade torskat den där dagen på Vilundavallen.
Tack för en underbar match!

Ser att matchen på torsdag tv-sänds i svt24, lite synd kan jag tycka. Hur många åskådare tappar vi på det? Samtidigt kul att resten av landet får njuta av bandy i världsklass och publikstöd i världsklass.
Ja jag har för mej att det surrades om att det skulle komma så lite folk på en trist vetlanda-match en måndag på studan. Hoppas nu verkligen inte att för många stannar hemma framför dumburken på torsdag men jag tror ärligt på minst 5000 pers. Det kan bli sjukt mäktigt och john jag stödjer din motion om en öl på hörnan efter matchen.
Tvn kommer nog ta bort en del men tänk så glada sponsorena blir och hur mycket mer de kommer vilja samarbeta i fortsättningen. För visst är ordet samarbeta lika med betala i sponorsammanhang ;).

Jag tycker verkligen att vi ska sammla oss till en avlutning/fortsättningskväll på torsdag. Västra har alltid varit dåliga på att sammlas även efter matcher. Det är rätt skönt att kunna prata av sig lite efter en spännande match istället för att gå hem och stirra i taket.

Idag har jag en riktig gudfaderstämma så om någon vill be mig om en tjänst denna dag så kan jag ge ett bra svar.
Att den här utvecklingen skulle komma i Sirius bandy var däremot ingenting jag hade förväntat mig. Gårdagens glädje var kanske lika stor som i Väsby 2006. Men gårdagens sorg om Vetlanda hade pangat in det där sudden death-målet hade inte varit i närheten lika stor som om vi hade torskat den där dagen på Vilundavallen.
[/quote1236096404]

Jag gillar jämförelsen, av upplevelsen, hur sorgen hade varit vid en förlust. Först då förstår man hur stor glädjen verkligen är!
Eftersom jag är så obstinat tar jag gårdagens match som ett argument mot hall. Hur fan tänker jag nu, undrar ni. Jo, så här: Visst hade det blivit bättre bandy i en hall igår, och visst hade det varit trevligt att se Sirius straffa Vetlanda med kanske 5-2 på perfekt is. Men om några år hade jag nog inte ens kommit ihåg slutresultatet. Gårdagens sanslösa drama kommer varenda en av de 3852 åskådarna att komma ihåg till döddagar, och det är tack vare snön och Uppsalas brist på bandyhall.
Har lyssnat på Van Morrisons "Sense of wonder" halva dan och känt mig bandyreligiös. Att rättvisan ibland till slut segrar är verkligen välgörande för själen. Och vem bryr sig om hall när man bjuds på ett sånt här hall-eluja moment!!
Jag har gått runt och bara bubblat av glädje idag, och pratat bandy när jag fått chansen. :) Sån fantastisk match, sån härlig upplevelse! Helt grymt!

Det verkar som att en del personer som inte gått på bandy under säsongen är lite småsugna att gå ned på torsdag, iaf om de jag pratat med är bra representanter för folk i allmänhet.
Bandytjejen >>

Vill bara säga att det är sjukt kul att det kommer tjejer som också är intresserade av bandy och av västra.

Bandytjejen >>

Vill bara säga att det är sjukt kul att det kommer tjejer som också är intresserade av bandy och av västra.

Bandy är ju jättekul, så det lär jag fortsätta gå på. :)
Dessutom verkar det som att ju fler matcher man går på, desto roligare blir det. Typiskt bra.
Låter bra det.
"Gårdagens sanslösa drama kommer varenda en av de 3852 åskådarna att komma ihåg till döddagar, och det är tack vare snön och Uppsalas brist på bandyhall. "

Det finns en faktor till som lär vara rätt avgörande för hågkomsten av den här matchen. Det är resultatet i morgon. Vinner vi så är det den legendariska snömatchen på Studan som kommer leva för alltid i uppsalaidrottenshistoria. Förlorar vi så är det nog få som kommer snacka om den annat än när det argumenteras för hall.

Men ingen jävel kommer i alla fall att kunna snyta de här tre dagarnas härliga, härliga känsla från mig. Även om jag skulle behöva åka hem från Studenternas i morgon med huvudet fullt av åskmoln så har jag i alla fall fått dessa dagar. Fan vad najs det är!
Det tror faktiskt inte jag. Måndagsmatchen är redan klassisk, förlorar vi imorgon kommer det faktumet snart att förloras i mytologins dimmor, och om 50 år kan någon nördig besserwisser påpeka för någon okunnig siriusyngling att blåsvart faktiskt inte alls gick till final på Sundins knackskott rätt upp i krysset, utan att Vetlanda i själva verket sänkte Sirius i den efterföljande matchen med sin urstarka defensiv och sina 5 hörnmål.
Jaja, snömatchen är redan en klassiker i mina ögon. Om vi förlorar i morgon har vi ändå all heder i behåll. Men det är klart, om-om-om vi vinner i morgon, så är en kvartsfinalklassiker ett faktum. Och ännu ett faktum att vi är så äckligt hemmastarka på vår borg, Studan.
Såg att ett par stycken filmade en del med mobilkamera under matchen. Lägg ut på youtube eller nåt, jag vill se!
ska ske
kvaliteten kan dock diskuteras men snart är de ute
det är ett jävla oväsen och suddigt men andemeningen är god
http://www.youtube.com/watch?v=gu4vb4E9UEE