← Sirius Bandy
Sirius - Vetlanda tredje tagningen
Brukarn
· 2009-03-03 15:07
· 20488 visningar
Prognosen för närvarande: 0 grader, mulet, 3,2 sekundmeter från ostnordost, ingen nederbörd.
Ser ut att bli liiite bättre förutsättningar iallafall.
Pregame på flurran igen, gissar att det fortfarande erbjuds ölrabatt mot uppvisande av Västra-medlemskap. På menyn läggs mosbricka till.
Undrar om Kullen Fans orkar ladda om? De som pallar bussen två vardagar på samma vecka är värda en eloge.
Jag håller med dej där dissteffe dom lär ju inte kommit hem snabbt i gårdagens väder direkt.
Pre-game på flurran är givet om jag hinner krya på mej tills dess, annars får de bli raka vägen till matchen.
Jag tippar 6-3 den här gången också inför 5436 underbara siriussupportrar.
Fast de är ju vana med att åka långt. Amerikabåten till Minnesota och sånt.
Pregame på flurran igen, gissar att det fortfarande erbjuds ölrabatt mot uppvisande av Västra-medlemskap. På menyn läggs mosbricka till.
Jag har lite emot flurran när fotbollen gick dåligt då lade dom ner pregame och nu när bandyn går bra ska dom stå där o gotta sig i glansen.
Men ölrabatt är ölrabatt.
Ähh jag tycker det är trevligt så länge nåt händer...orkar inte vara någon idealist.
#8 ·
Sakul
· 2009-03-03 19:20
Någon gång måste vi börja sätta chanserna. Hade det inte snöat igår hade det lossnat då, men nu lossnar det på torsdag istället. Känner mig väldigt övertygad av någon anledning. Jag är riktigt jäkla taggad redan. Matchen igår fick mig verkligen att sjunga istället för att mumla bakom halsduken som jag gjort tidigare. Så taggad som jag är nu vettefan vad jag gör på torsdag. Börjar skrika á la Garry kanske.
Bra där Sakul! Det vinns inga matcher med halsduksmummel.
Bra där Sakul! Det vinns inga matcher med halsduksmummel.
Men hörnmål från vetlanda förhindrass
Haha sant där jonas, det tänkte jag aldrig på. Jag tror stenhårt på vår hörnvariant.
[quote1236097904=ThomasD]
Jag har lite emot flurran när fotbollen gick dåligt då lade dom ner pregame och nu när bandyn går bra ska dom stå där o gotta sig i glansen.
[/quote1236114508]
Jag kan hålla med men med lite mer dialog (som redan finns och kommer utökas) så borde vi slippa att känna så. Bl a tror jag de ska fixa om lite så att de kan hålla öppet på en mindre yta och därmed till en mindre kostnad de ggr som det inte blir så mycket folk. Läget och utrymmet som finns vid stor folktillströmning gör att det känns som ett bra ställe.
Har man åsikter gällande hur pregame på fotbollen ska gå till och förslag på vad som ska hända så är man välkommen att meddela dom till mig så ska jag eller ngn annan framföra detta till Flustret.
#13 ·
RRR
· 2009-03-03 21:24
Fasen vad laddad jag är inför torsdag, det ska bli så kul!
Roligt att så många man känner helt plötsligt börjat prata om att gå på bandy på torsdag, kan bli grymt mycket folk
Ser fram emot att gå på bandy igen på torsdag! hoppas bara att man kan gå igen i helgen också. Vill inte att det sak ta slut nu när man precis har upptäckt allt. Har försökt ragga folk till matchen imorron, kanske blir några till förutom vi två som gick igår. Måste säga att jag var imponerad av Vetlandas målvakt igår, kan inte ha varit lätt att hålla reda på var bollen var i det vädret.
Jag räknar med att RRR har med sig dricka upp på läktaren och inte drabbas av migrän på torsdag. Ingen kan ersätta honom, jag gjorde bara ett desperat försök att hoppa in, när det var tyst, på samma sätt som Kristian Kuuk tänker försöka ersätta Ingvar Oldsberg!!!
Helt fel ämne, men ska Luuken ersätta Oldsberg i På Spåret?
Vetlandas SF laddar med en välskriven och självömkande krönika om hur synd det är om Vetlanda och vilket patetiskt luftslott Sirius är. Läs gärna.
#18 ·
John
· 2009-03-04 08:24
Äh den var väl inte så farlig och han har ju rätt i att ingen har några dåliga minnen av sirius än och därför är vi poppis. Efter att vi slagit ut byn (antijinx gnugga fot) så kommer även deras publik ogilla oss.
#19 ·
Joint
· 2009-03-04 09:08
Tänker bandy varje sekund - borde inte, borde inte.
Jag tycker krönikan var riktigt bra. Inte minst rubriken...
Han har ju onekligen också en del poänger. Hur många var vi på Studan i seriepremiären? Uppsala är och förblir en medgångsby. Vi kommer att ha 600 på matcherna i januari nästa år om vi då står med raden 3-1-11. Så är det och det har han rätt i.
Han har också rätt i det att vi inte på något sätt spelade ut VBK i de här två matcherna. Båda lagen missade faktiskt en hel del i Vetlanda. Hela andra halvlek ligger sedan Vetlanda och gör vad de vill med matchen och jag kan inte förebrå dem för att de inte vill särskilt mycket. Och sist jag kollade hörde även målis och försvarare till laget och bör förstås vara med i beräkningarna när man bedömer vilka som är "det bättre laget". Det finns nog mer än en anledning till varför byborna verkar tendera att föredra Sirius i semin. Om jag höll på Edsbyn vore valet självklart.
#21 ·
johann
· 2009-03-04 09:42
men vem orkar vara analytisk och självkritisk i dessa tider!?!?
men vem orkar vara analytisk och självkritisk i dessa tider!?!?
Det är en fråga om inställning ;)
Man måste bara jobba lite hårdare nu...
Jag tyckte också att krönikan hade sina poänger. Jag fattar känslan, för det kan verkligen stå en upp i halsen när det börjar gullas med motståndarna.
Det finns en liten sak i den jag ruttnar på, och det är att skribenten försöker antyda att Sirius publiksiffror faktiskt inte alls är märkvärdiga, med det tröttsamma gamla procentargumentet. (Det finns ett enda fall där jag tycker det är relevant, och det är Mjällbys fantastiska publiksnitt på 200 % av befolkningen.) Nej, hur man än räknar så är Uppsala den enda stad där det råder bandyfeber den här vintern, och visst vore det roligt för hela bandysverige om den febern fick hålla i sig en vecka till.
>>Erlingmark
Ja, killen kan skriva, inget snack om den saken. Det jag reagerar på är att vi liksom ska be om ursäkt för att vi gjort en bra säsong. Det tänker jag inte göra. Om folk i andra städer/byar tycker det är roligt att det går bra för Sirius skiter jag fullständigt i. Vi kan väl inte ta något ansvar för vad andra tycker om oss?
Sen går ju hela hans krönika ut på att misstänkliggöra Sirius och göra oss till nya Hammarby. Fuck that! Vi är inget storlag, vi är i klass med Motala och Gripen. Hans Vetlanda däremot har ju landslagsspelare på löpande band - det är de som är där uppe med Sandviken, Västerås et al. Inte vi! Om han inte kan ta att hans stjärnspäckade lag förlorar med uddamålet i en bortamatch så är det hans bekymmer.
Jag vägrar be om ursäkt!
Jag vägrar kallas Hammarby!
Vad ska vi göra då? Uppmana folk att stanna hemma för att de inte gick förra året? Vore det mer "äkta" och Vetlandiskt om knappt Garry får gå på tors?
#25 ·
johann
· 2009-03-04 10:16
amen
Enda tråkiga med att bajjen åkte ut är att våran match kommer sändas på tv där tappar vi publik.
#27 ·
Fluff
· 2009-03-04 11:16
Gäller årskortet fortfarande som inträde under slutspelet?
"Det jag reagerar på är att vi liksom ska be om ursäkt för att vi gjort en bra säsong. Det tänker jag inte göra. Om folk i andra städer/byar tycker det är roligt att det går bra för Sirius skiter jag fullständigt i. Vi kan väl inte ta något ansvar för vad andra tycker om oss? "
Det håller jag verkligen med om! (Med det lilla undantaget då att jag tycker det är skitkul att läsa när utbölingar löövebombar blåsvart för vad det vara månde. Sådan är jag. Men i princip. Ja!)
Jag kanske läser annorlunda, men jag läser det inte som att han misstänkliggör just Sirius, utan att han ruttnar på att det gullas med oss i bandysverige just nu. Det är ju inte vårt fel. Sedan håller jag verkligen med Brukarn om att procentpubliksiffror är sjukt irriterande. Det skulle typ innebära att PSG hade världens sämsta publik för ett europeiskt topplag. (ca 42000 av 10-15 miljoner). Ett sådant resonemang håller ALDRIG för negativ jämförelse.
#29 ·
Joint
· 2009-03-04 11:21
Gäller årskortet fortfarande som inträde under slutspelet?
Ja!
Måste erkänna att jag aldrig någonsin tidigare i mitt liv längtat till någonting i idrottsammanhang så mycket som jag längtar till matchen i morgon. Allt annat bleknar. Fy f-n vad kul det ska bli.
Sen angående debatten ovanför vill jag inflika att jag är för alla människor som går på sirius (även medgångssuportrar), samt alla skriverier och allmänna spektakel som ger Sirius uppmärksamhet. Fattar inte varför man ska hålla på och vara så principfast och gnällig på allt. Verkar onekligen vara ganska trist.
Jag tycker att det är väldigt kul att det kom närmare 4000 till Studan en snöig måndag. Oerhört kul. Klart att laget förtjänar en månghövdad publik när de spelar så bra. Det är väl ändå så att ett lag måste spela bra för att publiken ska uppskatta det som händer på plan. Jag kan inte påstå att Sirius har varit så attraktiva på plan, så som de är i år. Förhoppningsvis kommer en hel del av den "nya" publiken att fastna för Sirius och återkomma. Bara kul!!!
Helt klart laddad för i morgon... Alla pratar bandy, förutom vår jympalärare, som sågar bandy som sport samt Sirius som klubb. Det är väl sånt jag får ta eftersom han är från Vetlanda :-) I morgon kör vi över de gula! Heja Sirius!
Måste erkänna att jag aldrig någonsin tidigare i mitt liv längtat till någonting i idrottsammanhang så mycket som jag längtar till matchen i morgon. Allt annat bleknar. Fy f-n vad kul det ska bli.
Visst ska det! Började känna mig nervös nån gång vid lunchtid idag - men oj, oj, oj vad kul det ska bli!
#33 ·
Tifo
· 2009-03-04 20:23
Bara en dag kvar! Ouiiiiiiii!
Visst ska det! Började känna mig nervös nån gång vid lunchtid idag - men oj, oj, oj vad kul det ska bli!
Konstigt nog är jag inte nervös, däremot vill jag att klockan ska bli 1900 den 5/3 så mycket så jag snart börjar slita mitt hår. Det är oooolidligt.
Jag är toknervös. Men det är jag alltid när det gäller sport...är nästan förvånad att jag klarat av att se hela matcher... :)
Ja där kan en öl eller två hjälpa det värsta bendarret.
Kaffe eller varm choklad ska det vara. :) Det och bulle är alltid bra.
#38 ·
RRR
· 2009-03-04 21:37
T.o.m. i stallet pratas det bandy, flera skulle gå imorgon
#39 ·
Joint
· 2009-03-04 21:47
Jajamän, jag upplevde ingen som helst dramatik i Vetlanda!! Garry har nog inga nervminnen kvar från Gurkburken de Luxe heller. "Tack ska ni ha era jävlar" - redan ett klassiskt citat i västrasammanhang.
Fan vad det surras bandy! Jag pallar inte vänta, övertaggad men min röst är lite sliten. Te och bulle kanske är bra mot en sönderskriken röst? Får hoppas på det! Hur som helst ska den bli mer sönderskriken i morgon och IEHC ska jag känna vid efter matchen, bara lyckorus!!
#40 ·
johann
· 2009-03-04 21:51
ett par bärs bedövar gott, men samtidigt vill jag vara vid fullt medvetande när/om vi vinner. dilemma!
Det största problemet jag har just nu är att jag fortfarande kraxar som en kråka och de river som taggtråd i halsen. Hoppas det blivit lite bättre tills i morgon så jag kan sabba den igen.
Varm mjölk med många vicks blå som får smälta i ska vara en dunderkur för trötta röster enligt en musiklärare jag hade en gång. Smakar inte alltför illa heller. :)
#43 ·
Joint
· 2009-03-04 22:12
Vicks blå? Nej, Fis-herman ska det vara. Farbror, ta med plåtasken i morgon och bjud lagret runt. Kan behövas. :D
Har redan börjat peta i mej vicks.
Har smygläst här ett x antal gånger och kunde inte längre hålla fingrarna i styr. Är i behov att skriva av mig. Blir nog mest nonsens, men det fungerar som terapi.
Jag har vuxit upp med Sirius och dess bandysektion. Jag har fått representera Sirius i SM som ungdomsspelare. Jag har sett laget möta VP i derbyn. Jag har sett Sirius gå upp i högsta serien igen på Zinken. Jag har stått på västra sidan tillsammans med Er i Västra sidan som ung tonåring. Jag har sett Edsbynspelare kasta klubbor när Karlgren kommit fri mot mål. Jag har sett Sandor Banffyn spelat i halvgaller och jag har fått en klubba av "Foppa". Ja som Ni märker är jag så pass ung så att jag bara har upplevt de "dåliga" åren.
Men så länge jag kan minnas har jag befunnit mig på Studan, vinter efter vinter, och jag har aldrig varit stoltare. Det Sirius har visat upp i år match efter match är enormt och oavsett hur det går imorgon så har det gjort en bragd.
MEN jag ska göra allt i min makt för att Sirius ska vinna imorgon. Jag kommer försöka komma så nära Er i Västra som möjligt för att stämma upp i kören. Spelarna behöver allt stöd, och vi har möjlighet att hjälpa krigarna på isen.
Imorgon kan åter bli en historisk match och jag ska i alla fall dra mitt strå till stacken.
Sincerely Yours
Charlie Dalton
Underbart! Vi behöver all hjälp vi kan få!
Hade blivit lite mindre nervös, så läste jag "inför"-artikeln på UNT - och där försvann all o-nervositet igen.
Och ändå är det något så roligt man ser fram emot...
#48 ·
Joint
· 2009-03-04 22:46
Vackert inlägg Charlie Dalton, du är så välkommen så! Gäller även diverse bandytjejer. ;)
Fan vad vi ska sjunga. Skruva fram klockjäveln nu. Pallar inte vänta.
Hrmph, diverse? ;) Men, tack. :) (Nu tycker jag iofs att det verkar vara en hel del tjejer/kvinnor/damer på bandy?)
Jag kommer nog inte stå precis vid klacken imorgon, men jag kommer heja på från min plats, och klappa händerna tills armarna får mjölksyra.
Lär vara på plats tidigt på Studan, mindre nervöst att vara där.
#50 ·
Tifo
· 2009-03-05 07:28
10 timmar kvar lite drygt.. Jag är fortfarande hes men nog fan ska det skrikas ikväll!
#51 ·
John
· 2009-03-05 07:36
Rösten är svag men hjärtat starkt. Fan vad härligt med bandy, livet känns underbart härligt inte ens snöfallet bekommer mig det minsta.
Jag börjar tror att det kommer mindre folk ikväll än i måndags. Dels snöfall just nu, dels Brynäs i kvarten på tv (-500 pers bara där) och att matchen sänds på tv.
Men varför bry sig om sånt när man är så glad.
Oh, lite härlig nostaligi.... Det var alltså Karlgren som dom slängde klubban efter. Det är enda gången i hela mitt liv, som jag blivit bortledd av vakter i idrottssammanhang!!! Dom tyckte inte om när jag skulle klättra över och prata allvar och etik med den rödtröjade killen....
Känner mig för övrigt helt lugn inför kvällen. Vi vinner, 6-3!!! (Kan Farbror finnas på facebook, så kan jag tippa vinst)
Vad är det som gäller om pyro? Vaktena borde inte gilla det, men jag tänker på er i västra sidan? SVAR SNABBT
#54 ·
RRR
· 2009-03-05 08:05
inget pyro tack, det är för fotbollshuliganer och inte på ett fullsatt studan med mycket barn
Det är väl läckert nu också? ;)
Framåt Sirius!!
Tror det blir ungefär som i söndags, Vetlanda åker omkring lite och litar på att Skorven tar allt och så pangar de in ett hörnmål lite då och då. 2-6. Publiken tittar på TV. ca 2500 på Studan.
Edit: Eller i lördags kanske det var, vem vet?
#57 ·
John
· 2009-03-05 08:22
Det är väl bara att ringa kansliet och fråga så får du säkert stå någonstans och lysa när de kommer ut på isen. Men inga bloss på läktaren. Tänk på alla dunjackor.
#58 ·
John
· 2009-03-05 08:23
dubbelpost
#59 ·
tofffe
· 2009-03-05 08:32
Jag är en Edsbybo som flyttade till uppsala för att plugga och har nu bott här i 3 år. Skadligt bandyintresserad som man är så började jag för 3 år sedan gå på sirius hemmatcher och blev nästan direkt lite kär. Har alltid gillat sirius innan jag flyttade hit, ett skönt gäng med grymt snygga tröjor ;), sen när jag väl kom hit och fick se lite matcher så märkte jag ju vilka sköna lirare det faktiskt fanns här.
Jag kan inte skjuta under stolen att jag gillade känslan av att slå från underläge också. När det gällde edsbyn så var det nästan så att man gick till varje match och förväntade sig en seger, så den riktiga glädjen var inte alltid där. Med sirius fick jag återuppleva hur det var att kämpa för varje poäng och uppleva glädjen som kommer med varje poäng.
Jag tyckte mig också se att det fanns potential i laget och inför varje säsong varnade jag släkten uppe i Edsbyn att ni får se upp när ni möter sirius. Det blev ju inte alltid så, men i år, då fick jag rätt :P
Vart jag vill komma med det här var egentligen att svara på Erlingmark som skrev att han trodde att Edsbybor håller på Sirius för att vi tror att det blir en lättare väg till finalen. Så är det faktiskt inte!
Jag och många andra ser ett spelande Sirius som ett mycket större hot än vetlanda som vi mött en hel del och har rätt bra koll på.
Jag tror att det beror på att väldigt många (inklusive mig) ser stora likheter med sirius och edsbyn årgång 2003/2004. Ett lag som kommer upp och hotar de stora lagen och har bandysverige i ryggen. Nuförtiden har vi ju hela bandysverige mot oss, men det är en annan diskussion.
Det liknar helt enkelt den enorma resa vi fick vara med om! :)
Kan avsluta med att berätta att det finns en kort intervju med Eskhult på [link=hyperlänk url]www.redfarmers.com[/link].
Vi ses på studan ikväll! Jag kommer stå nära västra sidan i Edsbyhalsduk och mössa och sjunga med er!
Stor och tung...
#60 ·
Lars
· 2009-03-05 08:45
Vad är det som gäller om pyro? Vaktena borde inte gilla det, men jag tänker på er i västra sidan? SVAR SNABBT
Om du inte anmäler detta i förväg så får väl Sirius böter för detta och det är vi verkligen inte intresserade av.
Heja tofffe!
Vi har ändå inget att bränna, men tänkte på senare matcher..
Blir det något tifo idag?
#63 ·
tofffe
· 2009-03-05 09:02
Jag kan också tillägga att jag var lika nervös i måndags som jag var i fjolårets SM-final mot SAIK. Och det är inte lite ska ni veta!
Hemskt spänd inför kvällen, men riktigt skönt att denna dag äntligen är här! :D
Okej tack för info.
Fan, Gisslan i Manchester/Liverpool! Vidrigt. Behover Losec i biran.... Vakta alla telefoner. Jag ringer nagra av er senare.......
Farbror? Va?
Du är en skam för ditt skägg!!! Jag uppmanar samtliga att inte svara när Farbror ringer. Låt honom gråta av nervositet i en sunkig ale!!
Fixa en banderoll till ikväll? Spelarna är värda något speciellt.
#69 ·
John
· 2009-03-05 10:41
Det blir en trevlig 7-2 seger inför 3493 åskådare.
#70 ·
Joint
· 2009-03-05 11:03
Jo, pyroteknik får visst användas (om det sköts på ett snyggt sätt) och det är inte alls huliganstämpel på det i bandysammanhang. Vilka klackar bränner egentligen inte av - på innerbanan? Jag tror bara det är totalförbjudet inomhus i gurkburkar och så, annars brukar man kunna få dispens. Ska man bränna på Studan, ska man kontakta Kaveh först. Han bestämmer i samråd med evenemangsansvarige och säkerhetsvakt var det kan passa bäst. Förut har det varit mittemot klacken, nu kan jag tänka mig att det skulle vara dito fast på innerbanan.
Och pyro finns. Någonstans. Kan bara inte komma på var i nuläget. Jag vet att jag ska ha tre-fyra italienska bengaler, men jag hittar inte dessa just nu. Kanske får leta lite senare igen. Annars kan jag rekommendera att det finns ikaros-bengaler för strax under hundringen på jakt- & fiskeaffärer. Go for it! Men som sagt, ska det poppas, så gör det korrekt. Kontakta mig, så kan jag kontakta högre makter.
I övrigt finns det faktiskt planer på att damma av OH-flaggan. Kommentarer på det? Skulle det gillas eller ogillas?
Någon målad banderoll hinner inte jag med i alla fall.
#71 ·
Golli
· 2009-03-05 11:20
Svårt att fokusera på jobbet idag.
Vill bara önska laget lycka till och att det blir match på lördag igen!
#72 ·
Joint
· 2009-03-05 11:23
Ja, svårt att fokusera på någonting annat än bandy en sådan här vecka!
Pissråtta att jag fortfarande har halsont, får väl ta till drastiska hjälpmedel för att bli av med den.. Aja, hur som helst blir det att vråla skiten av sig.
Om du, Slangen, eller någon annan, vill något angående tifo/pyro-planer, så kan ni ringa/messa mig på min nalle: 0737-323232. Om jag inte svarar så beror det på att jag har lektion.
SKÅL FÖR SIRIUS!
#73 ·
RRR
· 2009-03-05 11:27
Och pyro finns. Någonstans. Kan bara inte komma på var i nuläget.
shit det låter allvarligt, egget kanske har dem i sitt sår
Jag tycker gott OH-flaggan kan få vara med! Damm dör ingen av.
Förresten vill jag få tag i Gospeln, 34:an och Vetlandanidningsvisan/or som figurerat i trådar nyligen men som jag inte orkar leta upp typ...Kanske kan vi hinna repa in det tillräckligt ok för att det ska funka på läktaren.
Kan du styra OH så vore ju det absolut toppen nu när SVT är här och sänder/snor pengar. Gör sig ju bra i TV.
Om hellboy lirar tippar jag 11-2 inför 5954 galna åskådare.
Sutras gospel:
Ingen aning om vad melodin kan tänkas heta, men det måste finnas västringar som kan den. Mycket enkel textprincip. Grundraden är
"Hela världen älskar oss IK Sirius" x2 i en melodislinga.
Den kan sjungas hur många gånger som helst på raken och man kan byta ut "Hela världen" mot allt som passar, som tex "Lena PH", "Pelle Fosshaug", "Desmond Tutu", "Gamla tanter", osv. Sista ledet "IK Sirius" kan bytas ut mot "Västra sidan".
Jag minns den mest från en bortamatch i Skutskär då vi sjöng den hur länge som helst. Någon måste vara capo och skrika vad man ska sjunga nästa runda mellan rundorna så att säga...
Vetlandavisan:
mel. Dansa i neon
Vi skickar Vetlanda i ån
på vår resa genom kvarten
och sen åker vi till Hälsingland,
och spöar byn
Ja vi ska sänka er i ån
och sen dansa hela natten
och sen åker vi till Hälsingland,
och spöar Byn
34:an vet jag inget om
#78 ·
John
· 2009-03-05 12:18
Jag har faktiskt kvar "hela världen älskar oss västra sidan" klistermärket på mitt kylskåp. Tänkte att det skulle höja värdet vid en försäljning...
Oavsett kvällens resultat så känns det här bara roligt. Bara att njuta.
undrar om det är ok att lämna jobbet redan nu, jag får ju ingenting gjort ändå
Ja, det börjar onekligen bli lite svårt att koncentrera sig....
#81 ·
John
· 2009-03-05 12:45
Jag sitter bara och uppdaterar detta forum och blir arg varje gång ingen har skrivit något på en minut.
Någon måste vara capo och skrika vad man ska sjunga nästa runda mellan rundorna så att säga...
Jag kan skriva ut en fusklapp till RRR så han kommer ihåg vad han ska skrika.
#83 ·
haze
· 2009-03-05 12:53
Jag sitter bara och uppdaterar detta forum och blir arg varje gång ingen har skrivit något på en minut.
Arga supporter ska det inte vara i västra så jag skriver väl någon rad då...
#84 ·
John
· 2009-03-05 12:54
Haze<<< Tack.
Om fem timmar så leder vi med 1-0
Undviker att ta ärenden där personen har ett Uppsala-personnummer i dag. Misstänker att alla jag granskat i dag får helt felaktig pension. Ser jag nån som heter typ Claesson, Einarsson etc så ryker hans LSFB diiiwekt.
Vi kanske slipper Björn Einarsson idag.
http://www.klubben.se/public_club/default.asp?id=1546&p1=3&do=1&item=25480
6000 åskådare väntas ikväll enligt text-TV. Det vore ju häftigt, men det låter lite väl optimistiskt.
http://svt.se/svttext/web/pages/309.html
Blir det nån OH?
6000 åskådare väntas ikväll enligt text-TV. Det vore ju häftigt, men det låter lite väl optimistiskt.
http://svt.se/svttext/web/pages/309.html
Dom har väl litat på Bernövalls blogg helt enkelt. Han skryter ju med att han är ett orakel. ;-)
Ingen borta enligt Söderman, däremot går Broberg in i laget igen.
Jinxsala Nya Tidning tar upp kampen med Sjonemark om vem som är bäst i stan på att jinxa och skriver om krocken på lördag...
http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=875541,00.html
Stävja! Förbjud!
Roffe utanför därmed? Även om det inte var hans före senaste, så strulade han till det vid några tillfällen.
Det var ändå helt rätt att vila Virre, efter hans darriga insatser. Förhoppningsvis är han nu tillbaks, revanchsugen!!
#94 ·
johann
· 2009-03-05 14:13
oraklet goes riksmedia... :
nu jävlar!
Lämnar Sthlm med tåget en timme tidiigare än tänkt...det går ändå inte att jobba idag!!
Kom plötsligt på att det finns två stycken sorts "nervositeter" (eller hur man nu skall beskriva det i plural). Idag är nervdallret av typen "pirrig, förväntansfull och glad" medan man förra året vid den här tiden var nervös med en karaktär av "ångest, smärta och olust". Den första varianten är mycket skönare :-)
Maya avgör i 86:e....Oooueeeehhh!
#96 ·
olle
· 2009-03-05 14:22
Jag tycker gott OH-flaggan kan få vara med! Damm dör ingen av.
Förresten vill jag få tag i Gospeln, 34:an och Vetlandanidningsvisan/or som figurerat i trådar nyligen men som jag inte orkar leta upp typ...Kanske kan vi hinna repa in det tillräckligt ok för att det ska funka på läktaren.
Här kommer 34:an:
Detta lag har varit vårat uti dryga 100 år,
Ja, upp å ner och stolpe ut har satt sina spår.
Men vi på västra sidan har hängt med i vått och torrt,
och nu är det dags att sjunga vårat Sirius upp i topp.
Ja, nu är det slut på gamla tider.
Nu ska allt bli svart och blått.
Nu ska Sirius ut ur dimman,
nu skall Sirius upp i topp,
så vi tar farväl av erat brögäng
men tack för tre poäng.
För västra älskar Sirius
och det gör skillnaden.
Vill man höra melodin kan man göra det här…
http://www.bubblare.se/movie/34_an
>>Big Spender
Vilket tåg tar du? Jag lutar åt 17:00.
Tre poäng?
Känner ingen nervositet alls. Förutom att jag tror att vi vinner utan problem, så är jag ändå så otroligt nöjd med säsongen som gått, så ingenting kan förstöra det.
>>Big Spender
Vilket tåg tar du? Jag lutar åt 17:00.
Jag sitter på tåget som gick 15:11...snart hemma!!
Måste hinna med att dämpa nervositeten med ett par kalla innan matchstart...
Måste hinna med att dämpa nervositeten med ett par kalla innan matchstart...
Eftersom jag är punk så dricker jag stöl på tåget hem.
Pff, media jagar mig som vanligt och tror att man kan ställa upp på ditten och datten med 1 timmes varsel. Någon ABC-reporter ville ha tag på supportrar, men lämnade fel telefonnummer, så jag orkade inte jaga upp honom. Sen vill Radio Uppland ha folk för intervju på Studenternas mellan fem och halvsex. Så om någon vill åka dit då blir de säkert jätteglada, men jag vill till Flustret och släcka nervositeten med några kalla istället!
Ja, visserligen tänkt jag vara där i god tid, men fem-halv sex är väääääl tidigt!!!
Eftersom jag är punk så dricker jag stöl på tåget hem.
Härligt ogubbigt...
Kan ingen åka dit och göra en installationsintervju? Tala i gåtor och liknelser. Ta upp helt orelevanta ämnen. Lägga tarotkort.
#106 ·
John
· 2009-03-05 14:45
Äh de vill bara att några ska sjunga hejjaramsor på komando. Och så lågt får ingen i västra sjunka Lex:Bunkeflo Biff Biff Biff!
De hittar folk iallafall.
Nu är jobbet omöjligt. Over and out. Mot dagis. Endast en överaktiv tvååring kan lösa min nervositet just nu.
Sirius hej!
#108 ·
70
· 2009-03-05 15:00
Jag säger detsamma. Tack för idag, slut för idag!
Farbror Sjösten dömer.
#110 ·
John
· 2009-03-05 15:09
Mitt nästa inlägg här hoppas jag är sjukt glatt. Mot flurran.
Nu ger jag också fan i det här. Om SJ vill så är jag på Flustret 17:40.
#112 ·
Sakul
· 2009-03-05 15:32
Haha, vad är det där för amatörmässigt skit Vetlanda? Inte ens en "riktig" egen hemsida, bara en på klubben.se.
Alla jinxar för mycket förresten. Gå runt på stan och fråga folk och typ alla kommer svara att Sirius vinner lätt. Därför blir det 3-6.
Dags att bege sig till bandyhuvudstaden!
Kämpa på...
Mot flurran!!!
#115 ·
Joint
· 2009-03-05 15:41
Jag kommer befinna mig på Studan till 17:30, helt klart. Även BigB. Vi skulle med andra ord säkert kunna radioprata lite under oh-fixen. ;-)
Vill bara säga att jag är så sjukt taggad. Har snackat bandy HELA DAGEN i dag!!! Otroligt! Nu beger jag mig till Studan. Klockrent!
#116 ·
Joint
· 2009-03-05 15:46
För övrigt är 34:an riktigt skön. :D
Även Erlingmarks PH-låt är småskön. :)
Ska försöka repa lite nu innan jag drar.
SIRIUS HEJ!
#117 ·
Sakul
· 2009-03-05 15:50
Idag får alla försöka ta sig till Studan i tid också. Sitt inte kvar för länge på Flustret! Folk brukar iofs lämna ett stort hål där dom vet att Västra ska stå, men nu när det lär bli så mycket folk funkar det inte riktigt.
#118 ·
Tifo
· 2009-03-05 15:53
Jag slutar först 1730. Har försökt springa av mig lite nervositet i gymmet och dessutom haft fullt upp på jobbet med höghusbränder och annat ruggigt, men inte fan har det hjälpt! Inget kan tränga undan alla bandytankar i knoppen en dag som denna!
34:an är kanon bara man ändrar till 2 poäng, men det är ju lätt gjort!
#119 ·
Joint
· 2009-03-05 15:53
Gubbarna brukar ta upp mycket plats vid västraarenan också. Men nu ska de få en dammig OH ovanför sig. Skall bli kul att se deras reaktion. Kom i tid! Som sagt, jag är där till 17:30. :)
#120 ·
Sakul
· 2009-03-05 15:56
Jävlar Joint, då är du verkligen i tid. :)
#121 ·
Joint
· 2009-03-05 15:58
Ja, men ska veckla ut en stor sliten OH också. Hehe. Och va fan, man måste ju tagga. Inför viktiga matcher (denna är iofs inte viktig, men STOR!) gillar jag att vara i god tid och infinna den rätta känslan. För övrigt vore det århundradets katastrof om Garry inte har manteln från 1974 med sig. Har han den med sig så vinner vi med 6-2 inför 5400 åskådare! Annars går det åt helvete...
NANANANA!!!
Öl nummer 3...samma pirr i kroppen ändå...hur slutar denna afton...Huga!
#123 ·
Håwe
· 2009-03-05 20:23
Med 40 graders feber blev det ingen match idag men tur att den sändes på TV. Stämningen nådde ända hem till vardagsrummet. Fy f-n va gott.
#124 ·
oskar
· 2009-03-05 20:42
ja helt makalöst. Fantstiskt skoj när Mayborn blev intervjuad och nån ropade Stor och tung i speakersystemet. Ännu mer fantastiskt skoj att Sirius är i semifinal. Underbart!!!
Resan fortsätter...
Tyckte aldrig att det var riktigt spännande. Otroligt stabil insats från samtliga håll. Hoppas Fall kommer igen,det var en härlig pärla han stänkte in.
Anledningen att jag skrev var egentligen för att dela ut ett "HA". "HA" åt Per-Anders, mannen som är tråkigare än testbild i rutan.
Med vänlig hälsning,
Charlie Dalton
Fantastiska, underbara, helgrymma, härliga, härliga HÄRLIGA lag!!!
Har varit så sjukt nervös idag, så jag är så grymt tacksam att det inte blev en nervpärs mot slutet där... :)
HÄRLIGA LAG!
#127 ·
tofffe
· 2009-03-05 21:12
Underbar kväll! Tack till laget och alla som var nere på studenternas! Helt magiskt!
Lite eftersnack och med höjdpunkter för er som vill se:
[link=hyperlänk url]http://svtplay.se/v/1469065/bandy/bandyforum_om_sirius_och_semifinalerna?sb,b1387528,1,f,-1[/link]
Har hört från Edsbyn att dom redan är uppe i minst 2 bussar till lördag, så det kan nog bli bra stämning!
!
Hur spelas semifinalerna nu? När får man åka till Edsbyn? :)
Bandy för hela slanten nu, pratar bandy, drömmer om bandy, går på bandy, tänker på bandy, läser om bandy. Tjohoo!
#130 ·
tofffe
· 2009-03-05 21:29
Lördag - studan
Måndag - byn
Onsdag - byn
Lördag - studan
tisdag - byn
STOR OCH TUNG, BLÅSVART PUNG!!!!
(Ledsen, jag kan inte sammanfatta det bättre än så).
Jag ska fan ........ Per Anders på svt om jag ser honom vilken idiot.
Underbart spelat idag blåsvart.
#133 ·
Sakul
· 2009-03-05 21:58
Sjöng jag i lördags så vettefan vad jag gjorde nu. Sjöng mycket mer helt enkelt. Och hoppade gjorde jag så halsduken flög av. Fast det visar väl iofs mer att den inte satt särskilt hårt än att jag hoppade jättemycket.
Det var så jävla grymt! Har hela den underbara matchen inspelad, ska ses många gånger. Filmade lite med mobilkamera mot slutet också. Lägger upp det på youtube sen. Lite bättre kvalitet än RRRs filmer från förra matchen är det nog, iaf på ljudet. Får se hur det är när det väl laddats upp.
Folk på det här forumet brukar gilla att tacka en massa efter fantastiska insatser som denna. Så då gör jag det också, och lite till dessutom.
Tack Pirre, som bjöd på sån fin dans
Tack du som stog framför mig och helt plötsligt vände dig om och gav mig en lapp med skicka Vetlanda i ån-texten
Tack Joint som fem minuter efter matchen råkade piska till mig i ansiktet med en flagga. Det väckte mig ur min trans, hade du inte gjort det hade jag nog stått kvar på den där underbara läktaren till på lördag, minst.
Och tack alla andra som var på matchen, både spelare och publik. Helt fantastiskt var det.
Just det, varsågod du som stog bakom mig och fick använda mig som stöd varje gång du skulle hoppa! ;)
#134 ·
Sakul
· 2009-03-05 22:09
Glömde en sak. Kom att tänka på det först igår, att jag med bussen dagligen passerar en busshållplats som heter Rosendal. Det är en "by" som består av ett hus. Tror jag ska gå dit och fråga om dom kan lägga till ett h i namnet och kanske sälja stället till Rosa.
#135 ·
gaffa
· 2009-03-05 22:10
storartat. ord finnes ej. ikväll var det inget snack.
Är så glad just nu. Sirius är ett av Sveriges 4 bästa bandylag säsongen 08/09. När kan man köpa säsongskort för nästa år? :)
HALLÅ! Ho, hooo!
Semifinal mot Byn på lördag!??? SEMI ????!!!!
Vakna! Väck mig! Vad var det som hände????
Är det inte kvalmatch mot typ Haparanda, Kalix, Skutskär eller Gustavsberg snart???
Det brukar vara det så här års...
#138 ·
oskar
· 2009-03-05 22:33
För att citera John: Vi kan verkligen inte förlora i år. Grattis till oss alla, detta är helt makalöst. Jäkligt bra reklam för Uppsala också, mycket snack i sändningen om Bandystaden, SM-finalens framtida hemvist osv. Ni höll verkligen igång på läktarna också, som någon skrev tidigare så spred sig stämningen långväga, stort tack för det. Fy fan för att bo i göteborg en sådan här dag. Fy fan.
#139 ·
nyg86
· 2009-03-05 22:36
Feber och förkylning fick mig inte att missa detta, vilken jävla match spec andra halvlek....nu får man väl lida för att man gick med feber i kroppen, men i morgon blir det bara att vila och ladda för lördag....detta är sanslöst, vilken stämmning.
#140 ·
ex17
· 2009-03-05 22:37
Tack som f-n.
Förkylning botas på ett bra vis av bandy, det testade jag på under förra helgen och måndagen. :)
Hoppas Fall är OK för lördag nu bara.
Tack själv Jocke...vilken jävla match du och resten av gänget gör.
För ett kort ögonblick trodde jag att du skulle få fullfölja kontringen i andra och få stänka dit en pyts...det vore du värd!!! Hoppas "höftböjaren" hinner återhämta sig till lördag!
#143 ·
RRR
· 2009-03-05 22:50
Underbart, vila rösterna nu. Fest på lördag? Red Farmers kommer till O´Learys, samkväm?
Falls fot oroar lite....
#144 ·
Joint
· 2009-03-05 22:57
Oj, oj, oj... Jag har inte fattat det själv riktigt. Visst är jag glad och så, men jag är i chocktillstånd. Det tar nog någon dag innan jag vaknar upp och inser att vi faktiskt är i SEMIFINAL..!! Ja, nästnästa morgon vaknar jag ju dessutom upp med en semifinal på Studan. Det är stort, riktigt stort. Framgång i ett bandyslutspel har jag alltid drömt om, men jag har verkligen inte räknat med att det skulle bli verklighet redan i år. Fy fan vad kul!
Tack till samtliga spelare, ledare och publik! Vilken fest! Känns som att vi håller på att skapa färsk bandyhistoria, här och nu, från tjugonollnio. Att det sen ska komma 5000 på Studan, alltså, det är ju så att man tappar hakan..! Att man någonsin skulle få ett svar från västra läktaren (förutom de sedvanliga tre snubbarna) hade jag aldrig räknat med. Nu blåste man nästan bort när västra läktaren klämde i "Andra sidan är ni klara?". Mäktigt, mäkta mäktigt.
Fy fan vad under, under, underbart. Kan det bli bättre?
Sorry Sakul :]. Nu vet jag vem du är i alla fall. Du får gärna ge mig en kopia på lördag så kan jag väcka dig fler gånger... :)
För övrigt vill jag bara säga: Göran "Rosa" Rosendahl - vilken man! Stötte återigen på honom efter matchen....och vad fan, han kan bara inte sluta... Herregud vad bra han är!! Sjuuukt bra! Där har vi ju vår speldirigent, med sniperegenskaper. Långdistansskott kan han sannerligen. Sen har backlinjen generellt sett fått för lite beröm, #27 med medspelare är värda all beröm i världen. Frågan är om inte vi har Sveriges näst bästa försvar? Klart vi har!
Fallen och Werner var även grymma halvar i dag, satan vad de bidrog.. Men jag rös till när jag såg hur Fallen gick av, han får bara inte gå sönder nu. Hans mål var sjukt snyggt och hans repris från samma position, några minuter senare, (som dock inte gick in) var precis lika fin.
Nu har vi TVÅ kvitton på att vi är topp-4 i Sverige. Dels kom vi 3:a i grundserien, och nu är vi i semi. Grande, grande, GRANDE!!!
OBS. Skjut mig om jag inte vaknat ännu. Bara skjut. Är det här på riktigt? Det är SJUKT!!! Vilken saga!!!
#145 ·
olle
· 2009-03-05 22:58
Helt sjukt! Så underbart att bara kunna stå och njuta utan att behöva vara nervös.
Tänk på att det är den största sportsliga framgången för Sirius (fotboll och bandy) sedan Västra bildades!
#146 ·
Joint
· 2009-03-05 22:59
Farmers kommer till O´Learys, samkväm?
Inte för att vara sådan, men samkväm med Red Farmers..? Våra semifinalsfiender..? Nog för att vi har en bra relation gentemot rödbönderna, men...
Vad sjungs nu på pippin?
"Heja IK Sirius, i år så tar vi guld" - fniss..
Fall är nog trasig tyvärr, enligt ryktena på Hörnan. Krya på dig, tack för en oförglömlig säsong och ett oförglömligt mål!
#148 ·
Sakul
· 2009-03-05 23:13
Sorry Sakul :]. Nu vet jag vem du är i alla fall. Du får gärna ge mig en kopia på lördag så kan jag väcka dig fler gånger... :)
Du ska ju inte säga förlåt, jag hade faktiskt ingen större lust att stå kvar till på lördag. Hade blivit för kallt. :P
En kopia av matchen menar du? Vistvisst, bränner en skiva.
Skittrist med Fall, han var bra idag. Men som sagt, Rosa. Som t.o.m har en egen busshålplats. Han MÅSTE spela nästa år.
#149 ·
Joint
· 2009-03-05 23:33
Tack, Sakul. Skitschyst. Jag kan ge dig några brännskivor som kompensation. Hade just skällt ut min brorsa för att han inte spelade in matchen som han hade lovat att göra. Men nu är det ju kirrbiff, vad skönt. Nu kan jag sova gott, och snart ha den här matchen i mina händer... Den ska in i något form av arkiv.
Jag tycker vi lite fyndigt köper en bukett Rosor till Rosa. Det är han värd. Dessutom, som en present i efterskott, till de 40 åren. Hoppas han inte går in 40-årskrisen nu och ger upp... Det vore så fel, för karln kan än. I första halvlek var det ju faktiskt han, som framför allt, höll uppe spelet. Eskhult var ju ovanligt anonym i första.
Jag ska höra med Fallen i morgon. Hoppas han kan kurera sig. Det är en kanonkille.
Sonens mor meddelade att sonen (2år) somnade med följande egenkomponerande visa på läpparna vid pass halv åtta:
"Baaaandy, Sirius, Sirius, Heja, Heja, måååål!"
Det hela ackomapnjerades med handklapp.
Jag kan bara hålla med.
Lite eftersnack + målen finns uppe på SVT:
http://svtplay.se/v/1469065/bandyforum_om_sirius_och_semifinalerna
Lite mer media:
http://www2.unt.se/UNT_TV/1,,,00.html?ID=2336
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=737373&treeId=1007112&renderingdepartment=2.757
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=737378&treeId=1007111&renderingdepartment=2.757
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=737376&treeId=1007112&renderingdepartment=2.757
P4 Uppland hade ett par radioklipp också, men sidan verkar ligga nere för tillfället.
#153 ·
Joint
· 2009-03-06 00:10
Hans Elis Johansson känns i alla fall riktigt bra. P-A känns snudd på muppig stundtals. P-A Gustafsson har i och för sig ett förflutet i VBK, så det kanske är därför han känns lite bitter. Han coachade VBK för 10 år sedan...
Att påstå att Sälen har en speciell målvaktsstil för att han släpper returer kan jag inte förstå. Jag tror han jämför med Skorven, som hållit nere siffrorna i denna kvartsfinalserie. Samtidigt har vi skjutit alldeles för lågt på Skorvjäveln, det är han bra på.
Hasse Johansson är klockren. Instämmer med honom.
Jag tycker det fanns ett stort rätt i den där bittra Vetlandakrönikan inför matchen: "Man har en tränare som är snygg i keps"
De har rätt, Berglund är snygg i keps!
#155 ·
haze
· 2009-03-06 00:22
Tack som f-n.
Tack som f-n på dig själv. Bättre än så här kan man inte må. Se till och ladda om nu till på lördag.
Lider med Fall, han var ruskigt bra idag. Aldrig bra med ommöbleringar men tur att vi har Rosa som ju inte är en helt oäven på den positionen ;-)
SEMIFINAL!!!!!!!!!
#156 ·
Joint
· 2009-03-06 00:23
Skulle jag stöta på den här
kullen-killen igen skulle han få på moppo. I måndags slickade han röv och berömde Sirius, men nu sågar han oss. Haha. Popigt värre. Kul med bittra motståndarfans. Förstår att det svider att åka 180 mil med två förluster uppkörda i arslet. Stackars, stackars Vetlanda. Not. Tänker fan inte be om ursäkt här inte.
Sirius var mycket bättre än Vetlanda. Punkt.
Text-TV, sid 310:
[color=#669900]Sirius semiklart efter femetta [/color]
Sensationen Sirius är klar för semi-
final efter 5-1 mot Vetlanda på Stud-
enternas. Sirius var bättre på allt.
-Det är makalöst. Helt underbart, sa
tvåmålsskytten Alexander Mayborn, som
hyllades av de 5 000 åskådarna.
Göran Rosendahl gjorde 1-0 på ett
långskott och 2-0 kom i första halv-
lekens sista minut. När Lars Fall
smällde in 3-0 i krysset i mitten av
andra halvlek var segern klar.
På lördag väntar Edsbyn i semi: -Det
blir jättetufft. Det är världens bästa
lag, säger Mayborn till SVT Sport.
Om jag skulle dö nu skulle jag dö lycklig. SIRIUS är i semi!!!
Det här var bara helt makalöst!
TACK ALLA!
#159 ·
RRR
· 2009-03-06 06:18
>Sakul, jag vill också gärna ha en, kan du bränna en till mig (och en till Farbror misstänker jag) med? Pröjsar givetvis dvder
#160 ·
Sakul
· 2009-03-06 07:04
Visst, jag kan fixa det!
#161 ·
RRR
· 2009-03-06 07:48
Fall troligen borta på lördag
Kul med bittra motståndarfans. Förstår att det svider att åka 180 mil med två förluster uppkörda i arslet
De får öva lite på sin defensiv till nästa år. Försöka samla ihop laget bättre.
Ja, de var nästan löjligt offensiva första timmen. Vid två-tre tillfällen såg jag två gula spelare samtidigt på offensiv planhalva...
Men jag kan förstå om hela Sverige gäspade första timmen. Extremt lågt tempo och både hängslen och gubbkeps på. Sirius hade i princip all boll och med tanke på det är det faktiskt helt otroligt imponerande att vi orkar vara så autistiskt konsekventa genom hela matchen. I ett otryggt eller överladdat lag hade vi åkt bort oss vid några tillfällen och försvunnit i de mörka småländska skogarna, men det hände aldrig. Jonas Claesson måste stått och svurit vid sidlinjen: "men gör ett misstag då era jävlar! Stöt lite högre! Gå bort er offensivt så vi får kontra!". Sirius krossade den taktiken fullständigt och när Vetlanda bestämde sig för att flytta upp efter trean släppte de mitten helt i sin frustration.
Vackert! Men framför allt en hisnande uppvisning i tålamod som bara Edsbyn kan matcha.
#164 ·
gaffa
· 2009-03-06 08:36
http://i.am/sirius svabblar en del men är inne på samma linje som erlingmark.
#165 ·
John
· 2009-03-06 10:00
HAHAAaaa VI kan inte förlora det är omöjligt!
Jag vill också ha matchen på dävädä men kan kanske kopiera den av joints exemplar. Joint jag kommer ge din bror onda ögat på konsum i fortsättningen ;-)
Jag hoppades på att de skulle lägga ut matchen på SVT play, men det verkar de inte göra. Så jag får väl ställa mig i kö till DVD-dealern Sakul jag med.
Vilken fest igår! På alla sätt.
Blir tyvärr till att se lördagsmatchen på TV =(
Bilder från match/efterblås
http://obj.fotosidan.se/obj/photo/16/164d214090888c24c2d92978883e75d2.jpg
http://obj.fotosidan.se/obj/photo/17/1706d30d0b107b8c1cdc3e3f1188e863.jpg
http://obj.fotosidan.se/obj/photo/3e/3e713c35485160eb3896a86e12d8ff66.jpg
http://obj.fotosidan.se/obj/photo/af/afd79b079ec9fe3c84cf0ad6826fc3d5.jpg
http://obj.fotosidan.se/obj/photo/c4/c4d5ef4a43f8f90b8b71ecddea77f3cc.jpg
http://obj.fotosidan.se/obj/photo/21/21192454eb6f0f34e983370872f7c0c2.jpg
http://obj.fotosidan.se/obj/photo/d8/d8e254e1d8b098fdafb4bb1ed66a5664.jpg
http://obj.fotosidan.se/obj/photo/1f/1f1605df4d0d2ba8adc9ee8768ea547d.jpg
/E
Respekten för vetlanda killarna dog lite med det klippet joint.
Men låt dom hata oss vi är i fucking jävla satans semifinal aaaaaaaaaaghhhhhhhhhhhhhhhhhg va skönt.
Haha jag har aldrig varit så här lycklig. Matchreferat lämnar jag till tyckarna och jag säger bara FAN VA GÖTT!!!!
>>Jan-E
Vill gärna se dina bilder, kan du inte fixa nån länk eller nåt? Lägg upp dem på sepet i värsta fall och länka därifrån.
Fan, jag lade upp dem och när jag förhandsgranskade så låg bilderna där - men nu syns se inte... Silvernet asså!
#172 ·
olle
· 2009-03-06 10:32
Jag hoppades på att de skulle lägga ut matchen på SVT play, men det verkar de inte göra. Så jag får väl ställa mig i kö till DVD-dealern Sakul jag med.
Om den inte hamnar på nätet så är det fan inte public service! Jag vill ha valuta för mina licenspengar!
Känns forfarande så otroligt skönt! Synd att nästa match är redan imorgon. Jag skulle vilja leva på gårdagen ett par dagar till...
#173 ·
Robin
· 2009-03-06 10:35
jag kan rippa den till divx ikväll så vi kan få till Sirius första torrent...
#174 ·
haze
· 2009-03-06 10:48
Satans Svt, vi vill ha matchen på nätet.
Ställer mig också i DVD-kön.
Jag vill självklart ha matchen på dvd också.
#176 ·
Joint
· 2009-03-06 10:52
jag kan rippa den till divx ikväll så vi kan få till Sirius första torrent...
Andra. Dimman tog torrentoskulden när han lade upp Sirius - DIF. Men Sirius första bandytorrent! Det skulle uppskattas alltid.
Och så här dagen efter: rösten ännu mer pajad men själen ännu blåsvartare... mys!
Ni finner nu lite länkar till bilder några inlägg upp.
#178 ·
Joint
· 2009-03-06 11:16
J-E: Nu är det "You are not authorised to download this attachment.". Fotosidan funkade annars, jag kopierade in adressen och då funkade det bra. Att bädda in bilder på detta forum verkar förrestenvar impossible.
http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=737376&treeId=1007112&renderingdepartment=2.757
Stackars säger jag bara...
#180 ·
Joint
· 2009-03-06 11:20
Vetlandafans är falska. Skönt att slippa asen.
Äh, var stor i medgångens stund nu joint. Jag tycker de var trevliga, och så pratar de så mysigt också!
#182 ·
Joint
· 2009-03-06 11:23
Faktum kvarstår att de fortfarande är falska. Nej, jag har tappat respekten för Kullen Fans. Väntar bara på någon ny bitterkrönika.
Jag ställer mej också i DVD-kö. Får jag nummerlapp?
J-E: Nu är det "You are not authorised to download this attachment.". Fotosidan funkade annars, jag kopierade in adressen och då funkade det bra. Att bädda in bilder på detta forum verkar förrestenvar impossible.
Fan också, ahja - jag lallar adresserna till bilderna på fotosidan istället. Lägger dem i samma inlägg som innan.
#185 ·
Joint
· 2009-03-06 11:53
http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1633666&BroadcastDate=&IsBlock=0
Faktum kvarstår att de fortfarande är falska. Nej, jag har tappat respekten för Kullen Fans. Väntar bara på någon ny bitterkrönika.
Är det verkligen läge för VM i bitterhet från din sida nu? Över några stackars besvikna motståndarfans. Vi ser alla på matcherna med färgade ögon jag tänker fan inte begära att alla slagna motståndare ska vända sig i bön mot Studenternas. Sådana här kommentarer gör att andra fans tappar respekten för Västra sidan.
#187 ·
Tifo
· 2009-03-06 12:39
Helt overkligt.. Vi är i semi!!! Och vilken fest det var.. Tack alla inblandade! Bra debreifing på Hörnan också!
Jag vill också ha DVD eller en divx om det är en bra rip.. Jag betalar vad det kostar!
Vetlandafansen ska ha cred för att de kommer hit två vardagar. Dessutom var de trevliga. Klart att det är trist när ens lag torskar.. För övrigt ligger det två bra artiklar på deras SF-sida om matchen där de konstaterar att de blev slagna av ett bättre lag.
#188 ·
Joint
· 2009-03-06 12:41
Men Erlingmark, jag representerar mig själv i ett Siriusforum, inte VS i allmänhet. Yttrandefrihet måste väl få råda? Och jag skiter väl i vad andra supporters tycker om mig, huvudsaken är att laget känner att de får det stöd de förtjänar, tycker du också borde ta och vråla lite.. men eftersom du inte var i Vetlanda eller stötte på Vetlandafansen så vet du ju vad de sa då...
Visst joint, men då representerar väl den där göken på TV som sa att Sirius inte vann välförtjänt också bara sig själv, och inte Kullen Fans i allmänhet?
#190 ·
Joint
· 2009-03-06 12:57
Mmm, visst är det så. Finns bra Vetlandafans och falska Vetlandafans. Uttryckte mig lite klumpigt tidigare, man ska inte dra alla över en och samma kam. Å andra sidan tänker jag inte slicka arslena på motståndarfansen...
http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=1633666&BroadcastDate=&IsBlock=0
Fick mig nästan att gråta en skvätt av glädjetårar...
Jag gillar kullen fans jag.
Jag gillar kullen fans jag.
Du om nån borde ju ha koll tycker man ;-)
#194 ·
RRR
· 2009-03-06 13:59
Jag tycker också att de var trevliga, synd bara att slå ut dem, hade hellre sett dem i semi än Vsks dito
Nu har jag mailat om frågat om/när matchen kommer upp på play, vore konstigt annars. Får se om jag får nått svar. En rip vore annars uppskattat.
svtplay@svt.se
till mig
visa information 17:42 (17 minuter sedan)
Hej,
tack för ditt mejl.
Tyvärr drabbades vi av tekniska problem vid kodningen av matchen. Vi arbetar just nu med att få ordning på filerna och kommer att kunna publicera dem senare ikväll, fredag.
Önskar dig en trevlig helg.
Vänliga hälsningar
Sina
SVT Webbsupport
Den kommer alltså !
Nu ligger matchen uppe på svtplay.se!!!!
#197 ·
Joint
· 2009-03-07 00:09
Nice (förutom att man gick miste om någon minut där det är "blackscreen"). Men höll på att dö så fort "experten" öppnade munnen: "Sirius är inte vana vid att spela inför så här mycket folk" och menade på att det skulle vara en nackdel för Sirius. Är Vetlanda (visserligen med några landslagsspelare) vana då, med ett publiksnitt på 870?
Vacker match.
Så nu har jag kollat klart på matchen och jag måste säga att det var grymt tryck på västra speciellt i början. Det dog lite volymmässigt efter ett tag även om jag tycker sångtätheten var imponerande. Men självklart ska vi visa sverige att vi kan bättre redan i morgon.
#199 ·
Tommy
· 2009-03-07 01:55
Jag håller med, det tryck som var i början av matchen var fantastiskt bra!!! Bra hela matchen, men i början var det Magi!!
#200 ·
Tifo
· 2009-03-07 05:34
Nu har jag sett matchen på teve. Kunde inte riktigt sova.. Fy fan vad bra vi är! Men satan vilket avbräck det blir att missta Fall. Och mäktigt vilken bandyfest vi skapde tillsammans med laget! Go oss!
>Sakul, jag vill också gärna ha en, kan du bränna en till mig (och en till Farbror misstänker jag) med? Pröjsar givetvis dvder
Ja!!! Dubbelsnälla, supertack!
Sonens mor meddelade att sonen (2år) somnade med följande egenkomponerande visa på läpparna vid pass halv åtta:
"Baaaandy, Sirius, Sirius, Heja, Heja, måååål!"
Det hela ackomapnjerades med handklapp.
Jag kan bara hålla med.
Vackert! Snart kan han skruda sig på ett sätt som i alla fall pappan i fråga uppskattar. Mitt bidrag till den svåra barndomen sägs preskriberas om 7-9 år!
#203 ·
Sakul
· 2009-03-07 11:43
Fan, först funkade det inte att bränna, sen blev något mysko strömavbrott medan jag höll på och brände för fullt. Så skivan jag höll på med då, som var nästan klar, funkar inte över huvud taget. Nu kanske jag ändå kan lyckas hinna med att bränna 2 stycken om jag har tur.
EDIT: Eller kanske inte förresten, blir nog bara en.
EDIT2: Förresten, inte ens säkert att den första blir klar över huvud taget... Men förhoppningsvis. Varför ska det ta sån jävla tid att bränna en skiva för!?
#204 ·
RRR
· 2009-03-08 08:25
det är lugnt jag kan ta den när den är färdig, ingen panik