Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Den hypotetiska tråden

Om Sirius, av en ren slump, skulle råka spela bandy spela bandy på Studan den 22 mars. Är det någon som har koll på hur biljettilldelningen funkar då?

Skulle det råka vara någon annan match då, typ Edsbyn-Västerås, UNIK-Skutskär eller Uppsala Bois-Sandviken så skulle man ju inte alls ha lust att gå.

Men skulle det råka vara så att Sirius skulle spela bandy just den dagen så skulle man antagligen ha lust att titta på. Man skulle dock helst inte köpa en biljett i all hast utan att veta vad som gäller just den dagen.

Därför är min, naturligtvis rent hypotetiska, frågeställning. Vad gäller? Antar att Sirius i så fall tilldelas ett antal biljetter? Har Västra i så fall förtur eller tilldelas vi ett visst antal biljetter? Antar att alla vill att vi ska stå samlade på samma sektion och att det i så fall kanske inte blir på de vanliga platserna? Någon som har koll på vad som gäller? Bör man köpa biljett på Ticnet nu? Eller ska man ha is i magen och vänta på dagen som kanske inte kommer?
Om man skulle vilja se på bandy och sirius råkar spela den dagen så har jag för mig att båda lagen får säg ca 4-5000 biljetter att sälja.
Inte 22:a mars...21 och lördag är det som gäller!

Vi är väl bara tre rent hypotetiska segrar från blå-svart fest den dagen....
Nope det är endast 1800 biljetter...
Då får vi bygga ut Studan alltså....
Som sagt, i det här läget är vi ojinxbara. Vi behöver inte strössla med ord som hypotetiskt längre.
Jinxfritt med andra ord!?

Fattar inte att jag missar det här!! Och finalen.
För att citera (med lite modifikation kanske) bandygenerallen Solveig Nilsson: "En eventuell extra ombyggnad är inte realistisk."

En "hypotetisk" läktare skulle i alla fall vara den på västra (nordväst), närmast fotbollen, där rödbönderna brukar stå. Kortsida är ur sportsynvinkel rätt uselt, även om det kan vara mentalt. ;)

Min hypotetiska drömfinal:
Sirius - vsk (observera små bokstäver på v s k...)

Vilket jävla arosderby, vilken jävla final. Shiet.

För att citera (med lite modifikation kanske) bandygenerallen Solveig Nilsson: "En eventuell extra ombyggnad är inte realistisk."

Hon menar realistix, antar jag?
Det har alltid och kommer alltid att gå att köpa biljetter även på finaldagen, till i stort sätt alla platser på arenan (Priset kan dock öka ordentligt, beroende på var och vilka lag). Så kommer det givetvis också att vara DET ÅR som Sirius EVENTUELLT befinner sig i en final....

Däremot är det ju inget eftersträvansvärt, då en klack i sånt fall skulle bli sanslöst splittrad. Så DEN GÅNG som Sirius spelar en final, tror jag man löser det smidigt inom föreningen. Särskilt då Västra ändå är ganska uppstyrd med medlemskap och så.

(Här jinxas ingenting)
Bra talat! Jag förutsätter att det pågår en tyst dialog under bordet...
Jag kan byta bort min lägenhet om det krävs för att få en biljett.
Det finns fortfarande biljetter att köpa på ticnet, inte ens flaggat att de börjar ta slut.
Men jag trodde att det liksom var reserverat för föreningen så att supporterföreningen var garanterad plats?
Som sagt på Ticnet säger man följande;

"Supporter till finalist från grupp A rekommenderas sektioner på den norra halvan, E1-3 samt F1-3."

F är norra läktaren, kostar 225, och E är västra, kostar 370. Om sektion 1-3 också är numrerade medurs borde E1 vara närmast mitten på Västra.

Enligt Jocke får alltså Sirius 1800 biljetter vid en eventuell final. Är det någon som vet vilka sektioner dessa biljetter går till samt hur de kommer att distribueras? Det vore ju ganska kul att veta!
Nu kan man köpa optioner till finalen av Sirius: http://www.siriusbandy.nu

Hmmm, ska man tjacka en option redan nu kanske? Törs man vänta? Om det skulle bli final så tycker jag att det för stämningens skull är otroligt viktigt att så många som möjligt från Västra får möjlighet att köpa biljetter.

Dessutom står det att Sirius klack ska stå på västra läktaren där biljetterna kostar 395. Är det inte bättre att klacken står på en kortsida så att biljetterna blir billigare och så många som möjligt har råd att gå?
Vi kanske skulle göra en snabb omröstning eller bara att styrelsen bestämmer en läktare för västra. Det verkar ju finnas gott om plats på kortsidan än så länge.
Klart vi ska va på långsida i så fall ,men det lär väl hamna en hel del på kortsidan också i så fall
Nu har jag pratat med Kaveh. Sirius biljetter gäller för långsidan, och det är där klacken ska stå, kortsidan är mer till för "allmänheten". Lite synd, men det är så det fungerar.

För det andra uppmanade han alla supportrar att köpa en option (det är ju också något Sirius gör pengar på). Men han förstod problematiken, han lovade att förvarna om optionerna höll på att bli slutsålda, och han sa också att om optionerna tar slut så ska de försöka skaka fram biljetter till Västra Sidan (men det går inte att lova något).
Ja man kan ju nästan tycka att klacken borde ha nån slags förtur egentligen. Det ligger ju i allas intresse.
Ja lika väl som att 800 biljetter går till sponsorer borde man kunna lägga undan säg 50 biljetter till oss som alltid går.
Går pengarna till Sirius bandy så har inte jag några problem med detta. Men det bör ju vara målsättningen att hålla klacken så samlad som möjligt.
Får man tillbaka pengarna om det inte blir final?
Kan exempelvis gärna ta mina Bylle-pengar att köpa optioner åt andra mindre bemedlade för, om pengarna kommer bandyn till godo (och det inte blir nån Bylle i blåsvart)
Det lär man inte få, du köper ju en försäkring. Ingen får tillbaks premien om huset inte brinner ner....
Jag tycker också att det är viktigt att hålla klacken samlad, men jag förutspår att det blir väldigt svårt. Jag misstänker att mindre välbärgade supportrar föredrar att köpa egna biljetter på kortsidorna.
Här ska det inte köpas några optioner, nån måtta får det vara på jinxandet...

Här ska det inte köpas några optioner, nån måtta får det vara på jinxandet...

Exakt, lika bra att köpa en biljett direkt.
Glöm inte att allt är ojinxkbart numer. Jag litar på Brukarn i det faller

Ropen skalla, optioner åt alla!!
Alltså det är klart vi ska stå på Västra för att kunna se matchen så bra som möjligt. Vi pratar en SM-final här med Sirius. Jag tror samtliga medlemmar i Västra är beredda att sälja sin morsa på blocket, leva på gröt i ett decenium eller sälja sin själ till djävulen för att skaka fram en extra hunka! Det är inte läget att snåla liksom..
OM både Brukarn och Farbror garanterar att detta inte är att jinxa så går jag in och köper idag. Bara för glädjen att ha option på en biljett till en Sirius final!!

Skulle förresten kunna tänka mig att göra detta redan under försäsongen varje år.... Om det är jinxfritt alltså!
Jag skall definitivt optionera mig...
Rätt bra gubbat att skaffa option. Både hänglsen och rem för säkerhets skull. Billigt också, ta två!!
Jag ska baske mig i helvetet åtminstone ha ägt en option som lever MINDRE ÄN EN VECKA före bandyfinalen för det är så sjukt häftigt att det är där vi är!

Sedan, kära lillebror, kanske det här är någonting du inte är mandaterad att göra själv. "Jag tror samtliga medlemmar i Västra är beredda att sälja sin morsa på blocket". Men, vafan, jag är inte omöjlig...
Jag undrar vilket nummer man ska satsa på om man köper biljett på egen hand? Jag tänker mig nog att köpa en biljett på sektion E1.
Jag utgår ifrån, Erlingmark, att du har ekonomi som tillåter dig att stå på långsidan.. Jag har det också så du ska se att vi slipper!
Det har jag. Tur!

Lyxproblem för lyxproblemister!

"finalbiljettsoptioner", "Jinxfritt" & "svårgubbat"

Snälla, Hjälp! Jag hittar inte dessa ord i min siriusala ordbok.
Men "hängslen och rem" borde väl finnas??
Fattar knappt vad en option är men klart jag köper en.
Säsongens modeord no 1: Jinx
Unt har en skiss över sektionerna. E3 är den bästa sektionen tror jag om man vill stå med hemmafansen och samtidigt se så bra som möjligt!
Dagens gubbar... Klart som korvspad att det inte blir någon final. Vill inte vara någon glädjedödare till dessa ungdomligt entusiastiska gubbar, men vakna. "Ingenting är svårgubbat!".
Kunde man välja sektion när man optionerade?? Jag bara fyllde in, bästa tänkbara plats eller nåt liknande.
Det går ju bara att välja mellan sektion N och M!?
Det gick inte att välja sektion. Alla västringar borde ju köpa option så vi hamnar på samma ställe. Dom ska hämtas senast på tisdag.
Mjo om man trycker fram typ prisklass 2 - 90 :- så kan man sen nedanför välja mellan sektion N och M.
Jaha. Det blev nog M för mej men dom är väl bredvid varandra. Sen uppfattade jag det som att man betalar när man hämtar ut biljetterna, senast på tisdag. Hämtar man inte ut dom då så förfaller dom bara. Fel/rätt?
Ja ticnet kan man alltid beställa hur mkt som helst från och man betalar när man hämtar ut biljetten annars händer ingenting.
Det är ju jättekostigt. Enligt UNT och Ticnet heter sektionerna A-F.
Usch hoppas nån kan kasta lite ljus över situationen så att jag inte lägger mej i fosterställning och gråter av osäkerhet.
Tifo: Jag tror problemet är att det är ett annat märkningssystem under SM-finalen än vad det är under vanliga seriematcher. Sektion M och N är nog vad de heter under serien.
Bokat till mig o frugan på Sektion M nu. Garanterat jinxfritt detta alltså?
Så nu har jag bokat på sektion M iaf. Må lyckan stå den djärve bi.