Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Edsbyn, första tagningen

Okej, den här matchen är ojinxbar. Kom med era vilda finalspekulationer bara!
Ojinxbart, vad skönt. Ja, men det är sant. Faktum är att Garry har slutspelsjinxat som fan, och det har ju gått bra.

Jag vågar bestämt tro på att vi har en seriös chans att spöa Edsbyn hemma. På Studan är vi svårslagbara. På Studan kämpar våra bandyhjältar tills det blåsvarta hjärtat når maxpuls. På Studan ger vi ett bra stöd (för att slå oss själva lite på hjärtat). Men vi kan inte nöja oss med dagens stöd, i dag var vi lite mätta, jag tror vi mest njöt av stunden. På lördag ska vi bjuda på ett ännu bättre stöd!

Och på lördag ska Sirius fortsätta chocka bandy-Sverige. På lördag vinner vi med 4-3, inför 5500 åskådare. Hellmyrs kommer bete sig osportsligt och domaren kommer stryka han medhårs, men vi kommer likförbannat göra en strålande insats och hota byn. Kanske vinner vi med 4-3, efter nytt förlängningsdrama?

Ge oss lördag. Fast, ge mig en ny röst först. Puxa!
Jag har ju sen några timmar tyck att vi ska få kortside läktaren besikad så vi kan stå där redan mot edsbyn. Bara för att vänja oss vis underlaget. Och så vi vet hur vi ska stå och paxa våra platser till finalen.
Jag ska skrika för 5 matcher på lördag, eftersom jag åker till Åre sen och missar resten. Eller ja, jag är hemma till sista matchen, men nån sån lär det inte bli för vi kommer ha slagit ut dom långt tidigare (det är ojinxbart nu sa vi ju).
Men Egget, "SM-läktarna" är ju avstängda. Kanske läge att "öppna" dem till på lördag? ;)
Annars, om vi ska snacka i hypotetiska termer, så borde vi stå med röjarna på västra läktaren. Edsbyn har ju haft den positionen på finalerna i alla år nu, medan alla andra SM-finallagen har fått stå på kortsidorna. Men det är ju inget att oroa sig för, kan ju ändå inte bli Sirius - Byn i final. Vår nuvarande klackposition är i alla fall slutsåld. :)

Nu blir det att pimpla varma drycker före den här drabbningen. Det kan röststämman må bra av.
Jo men det är det jag menar. Få dom besikdade så dom kan öppna dom redan till på lördag :)
Jonas Claesson älskar oss, IK Sirius. Nu är det bekräftat. Han älskar oss!
ja de är så jävla enkelt. 4-3 5768 pers
Kortsidesläktarna öppnas troligen till lördag
Nån som vet nåt om de där Edsbyn vi ska möta nu? Har de nån spelare man kan tänkas känna till?
På lördag får Uppsala bestämma hur de vill ha det. Bandy eller hockey. Kultur eller underhållning. Civilisation eller barbari. Eller nåt.
Brukarn>> Kan du maila mig ASAP :=) jag har slarvigt nog sumpat din adress, magnus@redfarmers.com

Ses på lördag 3 bussar Bybor ser det ut att bli
Lite kluven till att börja hemma. Ekonomiskt sätt är det kanon, då folk är sugna på bandy. Inte lika mycket drag om vi börjat med en stortorsk borta.

Rent sportsligt hade jag däremot gärna gjort det. En halvdan insats, där vi gått på halvfart och laddat batterierna inför en drabbning hemma.

Nu tror jag dessvärre vi är tokkörda. Många kommer att ha svårt att återhämta sig till på lördag. Fall borta, ev Pirre borta, resten trötta....

Å andra sidan, blir det 2-9 i morgon, så är jag ändå så jävla nöjd!!!
Ja, det är ett galet tätt spelschema. Ytterligare någon dags vila hade inte gjort något. Jag skyller på Tramsin, det är sällan fel.

Men va fan, nu ska jag bara njuta. Vi kan verkligen inte förlora (även om vi förlorar).
Vi kan inte förlora, vi kan bara vinna!
Lika bra att köra in på invant spår

14-1 till de goda efter att 4 edsbynspelare varav två deras målvakter fått extra hårt matchstraff för olämpligt gnällande i spelargång.

8924 pers.
jag älskar dej John. Bästa tippen nånsin.
Jag ger Sirius 2-3 % chans att slå ut Edsbyn. Med lite längre förberedelsetid inför lördagen, och en frisk Fall (var Pirre också i riskzonen?) hade jag sagt 5 %.

Om vi nu slår ut Byn så gör vi det genom att förlora de två första matcherna, och sedan chocka i de tre sista.
Lena Ph-temat i kvarten var kul, men nu krävs något nytt! Kikki Danielsson kanske, även om hon väl bor mer åt Bollnäs-hållet. Någon begåvning kanske kan få till något av Bra Vibrationer.
Nej du john där har du fel 13-4 och 8235 åskådare.
"Bandykyrkan står i lågor hoppas hela skiten brinner ned" var ju poppis på hörnan igår. Känns lite kall och elak idag.

"Bandykyrkan står i lågor hoppas hela skiten brinner ned" var ju poppis på hörnan igår. Känns lite kall och elak idag.

Haha den va rolig lite busig sådär.
Knivis<<< varför är du så pessimistisk och dödar stämningen. Partypooper*hrumpf*
"Bandykyrkan står i lågor hoppas hela skiten brinner ned"

Applåder.
haha bara att du nämnde den john gör ju att jag kommer sjunga den iaf.
Var ses Siriusiter före matchen på lördag? Flurran ska ju köra hela slutspelet, men är det optimalt? Dessutom tycker jag de gott och väl kan bjuda på pytten nu! Osäker på om jag har någon lust att mingla med bönder innan.
Trist att fall missar resten av säsongen.
Jag tror att för att Sirius överhuvudtaget ska ha en chans att vinna den här semi-serien så behöver vi ta första matchen. Vi vet att vi kan åtminstone hota Byn på Studan. Därför behöver vi vinna imorgon, helst på ordinarie tid för att vi inte ska vara för slitna på måndag. Gör vi det så behöver vi sedan vinna antingen S2 eller S3 i Byn för att ha en chans. Förlorar vi båda dom tror jag inte vi kommer ta sista semin uppe i Byn, eller ens S4 på Studan. Så, vi måste vinna S1, S2/S3 och S4 för att ta Byn. Vi får framför allt inte förlora imorgon för då är vi totalt körda. Vad har Sirius för chans då att vinna dom matcherna? Jag är väl inte lika pessimistix som Brukarn, men 5% kanske?

Knivis<<< varför är du så pessimistisk och dödar stämningen. Partypooper*hrumpf*

Du menar att mitt tips e pessimistiskt hehe jag vet har blivit gubbig ;)
Mina tips i semi-serien:
S1: 22-5 10231 pers
S2: 8-9 1400 pers
S3: 3-11 2 pers + 1 hund
Hade semin spelats i bäst av 3 matcher så tror jag Edsbyn hade haft en viss chans. Nu när det är bäst av 5 så tror jag att Sirius blir för starka.

STOR OCH TUNG !!
Fall är ett sjujävla avbräck. Inte bara för att han har utvecklats till en riktigt bra halv under säsongen. Visst kan ju Rosa bevisligen spela halv som få andra i riket, men den stora fördelen med att ha Rosa på mitten är att han avlastar Limpan. Motståndarna kan inte lika enkelt störa ut vårt spel genom att kladda på Limpan eftersom det ger ytor till Rosa, alltså måste de spela tajt på båda två vilket öppnar för halvorna. Borde inte Nilsson kunna vara en hygglig halv och ett vettigt alternativ på positionen. Tyckte stundtals att det såg ut så igår, men jag kan ha sett fel i allt lyckorus.
Fri jinx, vad häftigt. Vi får se till att hålla igen lite uppe i byn så vi inte tar dem i tre raka. Två hemmamatcher är bra för ekonomin, hepp.
Ja vi måste helt klart släppa en av matcherna i byn så att vi kan avgöra i fjärde matchen på hemmaplan inför 15 000 Uppsalabor i fullkomlig extas! Vi får se till att lägga oss på ett snyggt sätt så att det inte märks bara.

Var ses Siriusiter före matchen på lördag? Flurran ska ju köra hela slutspelet, men är det optimalt? Dessutom tycker jag de gott och väl kan bjuda på pytten nu! Osäker på om jag har någon lust att mingla med bönder innan.

Jag tycker Flurran känns bra oavsett bjudmat eller ej. Sist jag kollade var det inget annat ställe som bjöd på käk heller.
Mingla med Vetlandaiter i Vetland var trevligt och jag ser inte att det skulle vara mindre trevligt att mingla med Edsbybönder. Fast jag är å andra sidan inte så tuff.
@ThomasD: Jobbar du på Flurran eller?
OK, nä, Edsbybönder är i grund och botten väldigt trevliga. Har ju släkt där uppe. Ol-andersgården represent. Men RF ska väl sitta på O'Learys. Bullitt var väl nice annars, med burgarerbjudandet. Pytt x3/4 på en vecka kanske blir lite tjatigt? Även om det nu känns väldigt mycket bandy...

@ThomasD: Jobbar du på Flurran eller?

Nope, men så vitt jag vet är de ensamma om att ha erbjudit nån pregame överhuvudtaget. Bullitt hade billig burgare + bärs men det var bara för att matcher råkade infalla på onsdagar vilket är den dagen de alltid har det erbjudandet. Jag gillar dock Bullitt.

Sen råkar jag känna en ganska nyligen anställd marknadschef på Svandammen nöje (vilket inkluderar Flurran) och han är intresserad av att vi och Sirius ska vara med och utforma Pregame och det tycker jag känns bra.
Sen ligger stället bra till och sväljer mycket folk och det är också bra.

OK, nä, Edsbybönder är i grund och botten väldigt trevliga. Har ju släkt där uppe. Ol-andersgården represent. Men RF ska väl sitta på O'Learys. Bullitt var väl nice annars, med burgarerbjudandet. Pytt x3/4 på en vecka kanske blir lite tjatigt? Även om det nu känns väldigt mycket bandy...

Pytt kan bli tjatigt ja, men då kan man ju denna gång käka hemma. Sen har nog inte alla ätit pyttx2 redan.
Citat från MB i UNT:

Vi har en del skador och vi får bara en vilodag, det är inte optimalt, säger Berglund.

Inte optimalt för oss supportrar heller...jag skulle behövt minst en dag till att ladda om på. Och med tanke på hur nöjda alla i forumet verkar så gäller det nog fler :-)

Nöjd, nöjd, nöjd, mannen där är väldigt nöjd...han är nöjd för han är glad!
Jag ska va på O´Learys och jiddra med RedFarmers-polare
Lasse Sandlin har en fin krönika på Svenskbandy.se idag.

Vet någon datum för semifinal 4 och 5? Jag kan inte hitta dem? Eller är bandysverige så övertygade om att vi tar dem i tre raka?

7612 pers i morgon.

Vad glada vi får vara dessa dagar, kamrater!
Spelas lördag den 14:e (tror jag) och tisdag den 17:e (vet jag).
Om jag har tänkt rätt så har vi inte vunnit en semifinalmatch sen 1977. Nu är det fan på tiden. Särskilt som jag inte var med 1977. Var dock på plats gången efter mot Boltic 198...3(?).
Lite nutidshistoria: 1977 års semifinal på Studan avgjordes i en förlängning där Pär Hedqvist stänkte in avgörande målet i en förlängning för Broberg (suck). Nära 7000 personer utan nuvarande huvudläktare kämpade tillsammans med de blåsvarta krigarna anförda av Thony Lindqvist, Jan "Lillmuhren" Muhren, Håkan Sundin (r.i.p) och Jan "Knappen" Berlin. 1983 spelade Sirius semifinal mot Boltic. Det var helt jävla omöjligt att möta deras Söderbandy på den tiden (=lyrbollar). Landslagsspelarna Kjell Berglund och Örjan Gunnarsson anförde de blåsvarta innan de säsongen därpå värvades till Boltic (oj,oj,oj). Hydas stod på toppen av sin karriär. Sirius tränades av Sten-Bertil Westergren (r.i.p), mannen med ett av de största siriushjärtan genom tiderna. Avled alltför tidigt under nadyutövning. 1994 var det dags igen mot Vetlanda i en snöstorm som inte var av denna världen. Naturligtvis behärskade söderlaget Vetlanda underlaget bäst (=lyrbollar). "Sigge" och "Ville" gjorde vad de kunde men räckte inte ända fram. Oavsett hur det går mot Edsbyn så skrivs just nu bandyhistoria i Uppsala. Chansen att vinna mot edsbyn i bäst av fem uppskattar jag till 13,75%.
För att citera Dubbel-Richard:
"Japp, då kör vi imorgon igen. Ska nog fan tatuera in Eskhult på hela j...a ryggen....."
Tycker vi skall ha ett komplement till "andra sidan är ni klara?". Det är mäktigt några gånger per match.

Något som vore kul vore ifall vi skriker:
- Andra sidan ge oss ett S
- S!
- Andra sidan ge oss ett I
- I!
- Andra sidan ge oss ett R
- R!
- Andra sidan ge oss ett I
- I!
- Andra sidan ge oss ett U
- U!
- Andra sidan ge oss ett S
- S!
- Andra sidan, vad blir det?
- SIRIUS!
- En gång till!
- SIRIUS!
(gemensamt) - Heja laget ifrån staden, visa nu dom rätta tagen, Sirius. (klapp x8) Sirius!
Vore grymt. Men då ska man få andra sidan att fatta vad som är på gång också.
Det tror jag de gör efter ett par gånger, inte på den gemensamma sista raden då, men annars. Vi kan väl försöka? Tänk er flera tusentals Uppsalabor utbrista "Sirius" i ren kärlek. Det skulle ge mig rysningar. Alternativt, förenklat:
- Andra sidan ge oss ett I!
- I!
- Andra sidan ge oss ett K!
- K!
- Andra sidan ge oss ett S!
- S!
- Vad blir det?
- IKS!
- Sirius, klapp klapp klapp...
(kanske iofs ska börja med att repa in det inom västra)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
http://svtplay.se/t/103296/svt_uppland spola fram till 04:30. Almtuna vs Sirius.

"Japp, då kör vi imorgon igen. Ska nog fan tatuera in Eskhult på hela j...a ryggen....."

Haha ja jag läste också det inlägget. RiRi växte ännu mer i mina ögon genom den kommentaren.

En allmän fråga: när börjar förvärmet i morgon på flurran resp. o'learys?
[quote1236392272=Joint]
Tycker vi skall ha ett komplement till "andra sidan är ni klara?". Det är mäktigt några gånger per match.

Kör "andra sidan är ni klara" efter ett bra svar så är det bara köra: "Ge oss ett S!" "S!!", "Ge oss ett I!" "I!!" osv...

Superbra! Fortsätt göra ett kanonjobb!!
Bra modifiering, Tommy. Hoppas de fattar.

Nu ska jag drömma om Blåsvart.....
Jag skulle ju jättegärna vilja köra IKS-varianten inom Västra med Mikko som capo. :) Dumdidum...
Det är som sagt svårgubbade tider vi lever i men nu är det allvar! En skäggig man har skyddat IKS som ynglingarnas alla jinxar med hjälp av följande analys.

1. Chansen att vi når kvartsfinal är >0
2. Risken att Byn/Loafers väljer oss och slår ut oss i raka matcher är >1 eller praktiskt taget 1
3. Alltså, kan jag utan risk för att missa bandy vara på The Kop i början av mars

Fan, vad läckert att ha fel!!!

Nu är det Jinxläge och skärpning anbefalles!
Förresten, vi vinner idag. Glömde säga.
Jag känner lite publikoro. Hoppas den är obefogad. Jag tror det hade kommit ännu mer folk med några dagras till uppdämd entusiasm. Nu är det liksom för nära urladdningen i torsdags.

Matchen då? Jag hoppas att vi kommer vara lika preussiskt konsekventa med spelidén, dra ner på tempot, vända ur, backa hem, etc, etc, etc. Endast då har vi en chasse på byn. Fan vad kul det ska bli!
Det jag framför allt hoppas på när det gäller vårat spel är att alla vågar skjuta som i torsdags. Ser man att man inte kommer igenom motståndarförsvaret kan man förstås vända om, men är man på hyfsat avstånd... skjut!
Apan jag går till flustret räknar med att vara där 13 30

[quote1236389806=Joint]

Haha ja jag läste också det inlägget. RiRi växte ännu mer i mina ögon genom den kommentaren.

En allmän fråga: när börjar förvärmet i morgon på flurran resp. o'learys?
[/quote1236420264]

Flurran öppnar 13, O'Learys ingen aning fast gissar på typ 13.
Bra Farbror. Tryggt att du håller fanan högt!!

Nu kan det bara gå utför!! Jag skulle taxera våra chanser i stil med möjligheten för en snögubbe att överleva fram till midsommar!! Notera att jag säger inte att det är omöjligt!!
Ok perfa. Får nog bli flurran för mej. 20 :- mindre/bärs talar ett för tydligt språk.
Vad sägs annars om "Sirius hej, hej hej hej". Det var länge sedan jag hörde den ramsan. Senast var nog i semin mot broberg 1977. :-)... Gärna ska den framföras med mycket iiiiii och sluddras fram, som efter en flaska halv böj.
Flurran från kl 14 ca.
Ah jag glider förbi flurran vid 1330 då.

Kniv-Jonas >> Nu är det extra viktigt att vår hörnvariant går rätt till. Det kan lätt avgöra matchen.

4-3 till de goda (eftersom byn inte får in en enda hörna med min å jonas patenterade variant). Inför 5789 pers.
Jag har bara hoppat på ett ben och hållt för ögonen hela dagen bara för att öva.
Bra där jonas. Man måste ju va i toptrimm i en semi.
Nu glider jag ner mot stan.

STOR Å TUNG!!!
STOR Å TUFF!!!

Nu ska det klämmas ett paket pytt för 40 spänn sen ska man till Studan. Tror faktiskt på en så pass grym publiksiffra som mellan 5000-5500.
@Joint: När kommer du vara på Studan?
@storbaddan: 15:00.
Samma här. Vi tar ev. arrangemang då.
Såja, nu jäklar ska det njutas ut av bara helv*te.
Vad i hela friden är det som händer? Det låter ju som om det vore Premier League match på TV, och så är det Sirius-Edsbyn. Jag är både stolt och imponerad!
Helvete... Domarj... Nä, nu ska vi fokusera rätt. För övrigt sköter dom sig i ärlighetens namn rätt bra i Gränbyhallen också. Uppsala är på G.
Jag trodde inte det fanns någonting som skulle göra mig bitter efter en semi mot Edsbyn, men det fanns det. Mikael Karlsson, ditt jävla flarn. Kan du förklara vad som är så viktigt med att Byn tar den här matchserien i tre raka att du inte kunde ge oss en chans i förlängningen? Fan.
Suck, så bittert. Sirius insats är dock beundransvärd med så lite vila och en del skador i laget. Vilka kämpar.

Om hörnor ska finnas kvar i bandy tycker jag snart också att en hörnkamera eller nåt borde införas för att kunna dubbelkolla snabbt.
Fan vilken hjälteinsats av de blåsvarta. Kombinationen världens bästa lag/svag domare blev övermäktigt i förlängningen.
Är Edsbyn dock så oslagbara som deras rykte viskar om? Jag kan ju se att de ställer om snabbt, och att de är rätt spelsäkra; men någon "total överlägsenhet" kan jag inte hitta. De är trots allt bara ett lag.

Domaren vågade inte döma mpt Edsbyn, de slog och vevade på Eshult och Sudin utan åtgärd i förlägningen, helt galet, man såg tydligt vad de har mycket gratis som mästarslag.

Tråkigt då Sirius stod upp mycket bra, för att vinna mot byn krävs även att domaren tar klara frislag mot byn och inte bara släpper allt....riktigt bedrövligt att se.
Edsbyn är verkligen tråkiga. Det enda dom gjorde tyckte jag var att söka hörnor. Domaren måste dom ha plockat in från korpbandy, alternativt från Edsbyn för så jävla dålig får man inte vara i en semi. På måndag hoppas jag att Hellboy kör över råttan Hellmyrs. Jävla svin.
Perspektiv: Det finns värre svin än dagens domare:
[link]http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=1471316&lid=puff_1471323&lpos=lasmer[/link]
Trist!

Laget är hjältar. Fan, vad läckert.

Team Karlsson ombedes byta hobby. Snarast!

Perspektiv: Det finns värre svin än dagens domare:
[link]http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=1471316&lid=puff_1471323&lpos=lasmer[/link]

Kan man säga.....
Amen Bruk. Alla resultat hade varit ok denna drabbning. Jag kan ta en torsk mot byn. Men jag kräver ta mig fan att vi får en sportslig chans! JÄVLA HELVETES SKIT-DOMARE!!! Fy fan! Jag är så jävla bitter över att behöva gå hem sur från en sådan här fest.

Det finns ju dock positiva saker att ta med sig. Vi kan hota Byn! Vi kan verkligen hota dem och vore det inte för en sån jävla vekling till domare skulle vi kanske kunnat ha fått en annan utgång på den här fajten. Men Byn ska fan behöva jobba för varje match! Sirius är verkligen GRYMMA!!!

Jag ser redan fram emot returmatchen i kyrkan.
Jag är oerhört stolt över blåsvart idag. Är här och nu beredd att utes Pirre till landshövding över Uppsala län för all framtid. Vilken kämpe och vilken match han gör. Det måste varit hans bästa i blåsvart tröja.

Är inte negativ till herr domare som övriga. Hellqvist klarade sig från tre solklara 10 minutar under matchen. Och även om hörnan i förlängningen var feldömd, så vågar jag inte tänka på hur det sett ut i båset om farbror Lisell dömt.

Vi gjorde Edsbyn dåliga idag. Har aldrig sett Byn som ett tråkgäng och gör det inte nu heller. Däremot var det påtagligt hur bra vi rusade idag. Eller hur illa Byn sköt. Normal utdelning på det antal hörnor dom hade är tre-fyra mål.

Jag tror faktiskt mer på Sirius idag än jag gjorde igår!! Hade kallt räknat med två klara förluster, för att vi sen möjligen skulle ha en chans att rycka åt oss en seger i match tre, med ett mätt Edsbyn och ett desperat kämpande Sirius. Nu gjorde vi en kanoninsats redan i match ett.
Att ha "farbror" & "Lisell" i samma mening uppfattar jag som kränkande. Bot & Bättring!
@garligur: Hur många utvisningar klarade sig Hellmyrs ifrån för att han är Hellmyrs?
....efer denna säsong och om med draget på Studan så måste det finnas bra spelare som vill betala för att spela här.

Killarna gillade läget, körde på bra framåt i förlägningen var inte rädda för att förlora, det var jävligt kul att se.
Jag är hatisk och bitter. Men jag knyter näven i fickan och är ännu mer taggad inför resan på måndag. Nu ska vi spöa skiten ur bönderna och bränna deras hall.
Ja bränna deras hall skulle vara kul
Helvetes jävla skit-SVT. De bytte kanal efter förlängningen så att jag missade den på min inspelning. Fan. Nu får man vänta på SVT-play..
Åh, så fantastiskt bittert att inte kunna åka till Edsbyn på måndag. Nu mer än någonsin. 15.30 går bara inte.

Jag hoppas att Sirius får någon slags toktändning av det här - att de faktiskt var så sjukt nära idag, åker till Edsbyn och bara går ut och vinner. Nån måtta får det vara.

Är inte negativ till herr domare som övriga. Hellqvist klarade sig från tre solklara 10 minutar under matchen.

Tja, fast det är ju ingen vidare ursäkt. Under ordinarie matchtid hände väl inget spektakulärt, men i förlängningen klev ju team Karlsson in som en tolfte spelare i Edsbyn.

Usch, jobbigt att förlora en så här tajt match. Tror faktiskt det hade varit bättre att åka på en rejäl propp så att Edsbyn slappnade av lite. Nu lär vi inte få en millimeter gratis uppe i kyrkan.
Har inte varit med om en mer enögd domare än Karlsson idag under förlägningen. Herrejävlar. Hoppas Kandell och Öhrlund är bättre upp i byn.
domare och annat åt sidan. håller med bandytjejen om att det mest bittra är att inte kunna hänga med på måndag. har inte nog med jäkla pengar! men det känns tungt otroligt tungt med förlust idag.
Jag är inte så besviken på domarna som de mest besvikna, men nog kändes det lite enögt sista 15 av ordinarie och hela förlängningen. När dessutom en "neutral" Bajensupporter som skrivit kommentar på UNT tyckte att insatsen föranledde ett mail till förbundet så börjar man ju undra om han var än sämre än jag uppfattade...Om han avgör matchen vet man ju inte, men det kändes som den riktigt ärliga chansen blev stulen.
Jag kan självklart ta att torska mot världens bästa bandylag, men då ska det fanimej vara på ett sjysst sätt också.
Lättgubbat idag.

Sirius hängde inte med över huvud taget första halva halvan. Efter Pirres straff var det ett nytt Sirius med fart och självförtroende. 2-1 i halvlek ska vi dock vara JÄVLIGT nöjda med. I andra tycker jag dock vi spelar riktigt, riktigt bra. Vi kan lätt göra 3-1 med lite tur och lite mer kyla när Byn tokpressar. Maya måste ju naturligtvis stänga matchen med sitt friläge sedan. Starkt att komma runt trots fasthållningen (tia?!? straff?!?). Å andra sidan tycker jag att domeriet slog åt båda håll i första. Byn hade också fler straffsituationer och Hellboy kunde lätt fått matchstraff vid ett tillfälle, med mer, med mer.

Under förlängning klappar dock de randiga ihop totalt. Femman på Maya är bland det fjösigaste jag sett. En mängd ofrislag på Limpan nere i hörnet, uteblivna hörnor och allmänt gullegull. Avgörande målet är en fantastisk prestation av herr bäst på plan, men vilken jävla otur att returen på Gnällmyrs avslut rinner ut till Mickel.

Hur som helst var jag sjukt nöjd med att Sirius spelar helt jämnt med Byn i en semifinal inför 5000 pers. Sjukt nöjd! Hoppas vi kan störa dem i kyrkan också. Jag vill gå på bandy på lördag!
STOPPA BYN!!!

domare och annat åt sidan. håller med bandytjejen om att det mest bittra är att inte kunna hänga med på måndag. har inte nog med jäkla pengar! men det känns tungt otroligt tungt med förlust idag.

Jag har till och med pengar. Men tiden fungerar inte på måndag, helt enkelt eftersom jag inte vet om jag kommer vara tillbaka i stan tills dess. 30 minuter senare hade troligen gått. Att gå på bandy har varit det i särklass roligaste jag gjort på sistone, och det känns ruggigt bittert att få följa matchen från en dator eller tv.

[quote1236453134=Xployter]

Jag har till och med pengar. Men tiden fungerar inte på måndag, helt enkelt eftersom jag inte vet om jag kommer vara tillbaka i stan tills dess. 30 minuter senare hade troligen gått. Att gå på bandy har varit det i särklass roligaste jag gjort på sistone, och det känns ruggigt bittert att få följa matchen från en dator eller tv.

[/quote1236454328]
jag vet att det var tiden som inte passa dig, menade att det är jobbigt att inte kunna följa med oavsett anledning. Skulle ha varit helt otroligt häftigt att få åka med och se matchen på plats istället för som du säger framför dator eller tv.

Helvetes jävla skit-SVT. De bytte kanal efter förlängningen så att jag missade den på min inspelning. Fan. Nu får man vänta på SVT-play..

Va, seriöst? Helvete! Kan man stämma någon för att dom förstör ens inspelning? ;(

Det är knappast en tillgällighet att domarna och Byn bär samma färger. Domarna var så jävla färgade idag så det är fan inte sant. Iaf i andra halvan av andra och i förlängningen. Antingen var dom köpta eller så tycker dom helt enkelt att Byn måste spela final, det är ju en tradition!!!11½1!!

Men nu ska vi inte vara sådana. Grym blåsvart insats idag!

Lita aldrig på Jonas Kandell.... Farligt farligt...
Metadon imorgon. IKS FK-Sandviken.
Verkligen bra match av Sirius idag. Jag hade väntat mig en sån här tuff match idag. Byn fick inte igång anfallsspelet speciellt bra idag, mest för att sirius var ruskigt täta bakåt, eloge!

När ni snackar domarinsats så vet jag inte vad jag ska säga. Ta inte detta fel, men det är väldigt lätt att bli färgad i stridens hetta när alla står och skriker. Men kolla på matchen i efterhand på svt play så tror jag inte att ni tycker lika illa om dommaren.

Jag kan definitivt hålla med om att han var lite ojämn, men att han dömde lika mkt "fel" åt båda håll.

Bra kämpat iaf och det kan mycket väl bli en fjärde match på studan!

Ta inte detta fel, men det är väldigt lätt att bli färgad i stridens hetta när alla står och skriker. Men kolla på matchen i efterhand på svt play så tror jag inte att ni tycker lika illa om dommaren.

Det är jag mycket medveten om, och jag har flera gånger fått skämmas i efterhand när jag sett TV-bilderna! Jag tänker kolla på SVT Play nu också så får vi se, men jag blir förvånad om jag radikalt ändrar åsikt om domarens insats i förlängningen.
Inför matchen trodde jag att enda chansen var seger i dag. Mer positiv nu. Chansen finns definitivt. Om inte mitt minne inte sviker mig är Sirius bättre nu än under Lomanov-eran. Stort. Det behövs inte mycket för att de goda skall bli ett mästarlag.

Edsbyn är definitivt mänskliga. Skickliga individuellt, men skapade inte särdeles mycket. Fall saknades och Rosa kom inte fram riktigt.

Sen är det det där med domaren. Tycker att kritisera domaren är slåssbandy, men även jag har mina gränser. Usel insats hela matchen, men maken till partisk domare i slutet av matchen har jag aldrig skådat. Där dog glädjen. Fast blir jag ledsen är det bara att tänka tillbaka till snömatchen. Forza Sirius!
Ähh jag förbehåller mej rätten att vara precis hur enögd som helst. I mina ögon är en dommare kass så fort han dömmer emot sirius.
Känslor har ingen logik.Jag ber om ursäkt i förand. Imorgon är en annan dag.

Jag hoppas att Byn förlorar finalen så jävla hårt oavsett vilket lag de möter. Ja jag sa det till och med VSK. Jag är så jävla trött på att de alltid vinner och hoppas att om detta land någon gång skaffar kärnvapen så är testplatsen given . Jag hatar deras perfektra sätt att vara, deras perfekta bandy, deras förmåga att alltid vinna, deras fans, deras trevliga stämning, deras trumma, deras industritryckta flaggor, deras eviga underdog stämpel, deras trevliga sätt att vara efter en vinst på sudden, deras landskapsdjur, deras hörnor, deras hall, deras kalla hall, deras kö till kaffet i hallen, deras parkering till hallen, deras färg på hallen, vägen till hallen, att de alltid ska vara trevlige, deras dommare, vetlandakomentatorn på svt, expressen och aftonbladets inköpta tt-texter och deras ovilja att se utanför tullarna vilket såklart idag är edsbyns fel, dersas JÄVLA trumma!!! våga står för era röster utan trumma!!!, deras glädje, deras sorg att deras enda glädje är att vinna i bandy, deras förmåga att göra att jag hejar mer på VSK än på dem i en sm-final, återigen att jag håller på VSK framför byn, jag hatar att jag håller mer på VSK än byn i en final det går emot allt och det är deras eget jävla fel skyll er själva, deras spelare vars efternamn slutar på myrs, att mickel spelar för dem, deras bajen ramsor JA Oh oh oh ooohhh är en skamramsa för varje klack skärpning supportersverige!, att musik var bättre förr, att godis var godare när man var barn, att halebop inte krockade med jorden. Domaren som säkert dömde rätt när man väl är normal och ser matchen i efterhand, att jag tänker så förlåtande att dommare hade rätt..ARSWHHSGFDOKGAÅBJEOÅBEUFGÅBGAÅJBOGAEOBJ ojOÅBJOÅBJGEDO OBEWBOÅGFOBJ BFOBEWFBOÅGFOJBEÅBOÅEGF FOBEJOJBÅGFOJ BOÅFEJ BC O
oj, john. dela upp i rader, tryck och ge ut som supporterpoesi!
jag har sagt de för och jag säger det igen: jag älskar dej john!
John det va tamefan det bästa jag läst vilken underbar text.
Lysande John, gillar tangentbordskraschen på sista raden ;-)

En bandyvecka att minnas detta. Tre hemmamatcher på underbara studan med riktiga publikfester. Grymt att torska på övertid men nu har jag slagit upp en kall öl och tröstar mig med att man får se detta underbara blåsvarta gäng igen redan på måndag. Iofs i en halvsunkig lada men det är väl bara att gilla läget.
Vad fan har Mikael Karlsson för jävla domarnivå?

Jag skulle kunna tänka mig att både Hellboy och Gnällmyrs skulle få varsitt matchstraff, de var på och gnagde på varandra hela tiden. Men domarna blundade för det, blundade för alla former av efterslängnignar. Förstår inte hur domarkontrollanten garligur kan acceptera sådant. :)

Btw, word John.

I övrigt en bra match. Men så obeskrivligt surt. En Blåsvart seger hade ju inte varit helt ologisk...

Det jag önskar absolut mest just nu är att vi vinner någon av matcherna upp i byn, så vi får möjlighet att lira hemma på lördag.... snälla... Jag tror, och nu utgår jag efter att ha sett alla matcher mellan dess lag i år inklusive SvC, att Sirius har en sisådär 20 % chans att vinna någon av nästkommande två matcher. Långt ifrån omöjligt alltså.

Men oväntat nog så känner jag mig lite ledsen efter en sån här match. Hade gärna velat vinna den.

Hellboy, sänk Gnällmyrs åt mig, EN GÅNG FÖR ALLA!!!
@John: Jag hör dig broder!

Kan inte svt slänga upp matchen på svt-play snart så att man kan få se om sista perioden för att se om vi verkligen blev så bortdömda som känslorna på läktaren gav gällande.

Underbart att höra Pirre säga att det inte är slut än! Vi har faktiskt chansen att störa byn även i deras fjantiga hall! Ett har vi bevisat och det är att vi har Sveriges bästa tryck på läktarna! Där kan ingen slå oss på fingrarna och ingen randig pajas kan omkulllkasta det faktumet! Det har vi visat Uppsala och bandy-Sverige. Och det utan att behöva förlita oss på nån jävla trumma. Jag är stolt och rörd över att få vara en del av detta!

Skulle vi lyckas ta en av matcherna i Byn kommer denna semi att avgöras först i den femte matchen. Vi kommer inte torska mot byn igen på Studan. Inte en jävla chans!
Hehe, själv sitter jag här och kollar hur bortdömda vi blir i förlängningen. Hade en inspelningsnisse åt mig hemma som fick styra.

Snälla bandygud, gör så att vi vinner i den här pissiga hallen så vi kan få återuppleva en till sådan här lördag. Fast med ett lyckligt slut, inte ett snöpligt.

Stoppa Byn!
"Vi bärs fram och har Sveriges bästa publik utan tvekan" - Pierre Roos.

"Det finns en vision och en dröm i laget att vi ska fylla Studenternas"
- Magnus Berglund.

Härliga citat som i alla fall får mig på bättre humör. Bandykungar - Sirius 08/09!

Och sen vill jag även lyfta fram Pirre som matchens lirare, efter "Judas" Mickelsson.
Hmm...någon skriver kommentarer i UNT med mitt nick. I alla fall är det dags att rejält raspa av kanterna på Hörnbyn. Som John sa, om det inte blir Sirius så låt det bli nåt annat lag. Edsbyn spelar biljardbandy, siktar på ett ben och får en hörna. Feeeeegt!!!!!!
Saxat ur Red Farmers bandyforum: "Klacken lät jävligt bra idag! Men bättre blir det på måndag. För visst blir det 3000 i arenan då? Då ska vi visa att vi har Sveriges bästa klack!"

HAHAHAHA.....HAHA.....HAHAHAHA!

För övrigt, några ur mängden av falska rövslickare.

En av Red Farmers ledamöter säger så här:
"Sirius: När börja dom få klack? Två senaste matcherna?"

MWAHAHAHA...
tack john för det. de kan helt enkelt fara åt helvete.
hur trevliga de än må vara.

och det där vet han själv inte är sant, idiot.
Jag hatar jag hatar jag hatar. (och RRR och ni andra som tycker att det här inte hör till västra) jag hatar men det gör inte att jag kommer börja slåss...barara vara fruktansvärt taggad. Hellmyrs är en sån smutsig liten råtta och jag kommer sjunga smädningslåtar om han hela dagen för det förtjänar han. Jag är inte nöjd med en semifinal - jag är inte nöjd förrän vi KROSSAR böndarna i deras äckliga frikyrka som är byggd av deras äckliga frikyrkliga pengar. Fyfan vad jag hatar edsbyn! Och det står jag tamejfan för!

"Klacken lät jävligt bra idag! Men bättre blir det på måndag.

Det är väl inte så svårt. Det räcker väl att dom skriker då eftersom dom höll käften stora delar av matchen igår. Det är jävligt lätt att låta bra i klacken när man vinner. Förresten, sjysst diss där av Edsbyspelarna. "Klacken" stod kvar efteråt ett bra tag, men då hade spelarna för länge sen gått av isen. Sirius var kvar längre.

En av Red Farmers ledamöter säger så här:

Även bönderna kan väl ha något troll? Dom bönder man träffar på O'Learys är genuint trevliga.

Intressant att notera i farmarnas matchrapport hur spelare faller eller "faller". Det kanske hänger ihop med hur bandylag "bedöms" eller bedöms?

Intressant matchrapport på böndernas sida. Det är alltid spännande att se hur motståndarsidan bedömer situationerna. Lite märkligt att de säger att deras klack höll igång bra. Allt jag hörde var lite trummande ibland. Men det är nog så att när man står på samma läktare försvinner det mesta ljudet rakt ut. Men nog fan sjöng vi ut dem duktigt! Värt att notera är ju också att stora delar av läktaren tog egna initiativ till ramsor!

Väntar fortfarande på att svt ska lägga upp matchen. Jag behöver se förlängningenen igen.

Men återigen; fy fan vad starka vi är! Om det finns en bandygud kommer vi ta minst en av matcherna i byn. Sirius förtjänar det. Vi har ett homogent harmoniskt lag utan gnällspikar som Hellmyrs. Där Sirius har satsat på laganda och lagmoral satsar byn på gnäll. Där Sirius satsar på ett varierat och läcker anfallspel med sikte på mål spelar byn för att få hörnor.

Det är så jävla skönt att få hålla på ett lag med så genuint trevliga lirare!
Ord!

Man läser supportersidor på egen risk och jag räknar med att dom skall vara subjektiva. Det är bara uppfriskande och ibland lärorikt.
Tungt. Brukar nästan aldrig gnälla på domaren, men det kändes mycket, mycket knepigt i slutet av matchen... Men hörni; vilket drag! Pga barn hamnade jag ofta bakom den tillfälliga kortsideläktaren och snacka om att Phil Spector skulle varit avundsjuk på den wall of sound som åstadkoms vid hörnbuandet t ex. Eller "andra sidan"... Vansinngt mäktigt. Lät internationellt.

En match skall vi ha. Så är det bara.
Jag skulle tippa på att en hel del andra lag och deras supportrar skulle beskriva en och annan siriusspelare som "gnällspik". Men det är ju skillnad, våra spelare gnäller ju inte, de uppmärksammar juridiska övergrepp...

Jag är faktiskt inte särskilt bitter såhär dagen efter. det är mer lite "fan, varför kan vi inte få vinna en sådan här match när vi är så jävla nära!" Resultatet i sig är ju svårt att anmärka på. Det var en riktigt jämn match och ett lag lär ju vinna även en sådan. Det hade kännts betydligt bittrare om VBK hade vunnit snömatchen där Sirius var så totalt dominerande. Jag hade räknat med att Sirius kanske, kanske skulle kunna gneta sig till en match som inte var död efter en halvtimme. Kanske, kanske, kanske till och med kunna vinna med någon sorts Vetlandataktik. Att ett ganska sargat och Fallfritt Sirius sedan SPELAR jämnt med Byn var betydligt över mina förhoppningar och väcker trots allt tanken att vi kommer kunna ställa till med rätt mycket besvär i deras lada. Jag hade räknat med att det idag skulle kännas heeeeelt kört. Det gör det faktiskt inte. Det känns trots allt rätt bra.
Ord! Det vore tokigt stort med ytterligare en het semi på Studan....Åh, vad maffigt......

Jupp, det är ju lärdomsstadens plikt att sprida bildning
Sådär nu är jag inte spec sur längre. Behövde en dag för att låta det rinna av mej. Nu ser jag framåt i stället och hoppas vi kan chocka (för att använda kvällstidningsspråk) uppe i byn.
Varför har UNT tagit bort alla artiklar om matchen som lades upp igår kväll ? Spårade kommentarerna ur måhända?
Det är för att matchen igår inte spelats än. Det var en ond dröm. Så imorgon är det första matchen mot byn och vi kommer vinna med 100-0.
Fast dom har en för dagen ny artikel som säger nåt om att det var tufft spel i en match igår.
Lögn och förbannad dikt! Jag håller för öronen och blundar.
Jag var sur och bitter som fan i morse men insåg sedan att det var nog mest för att jag nu är förkyld som fan, hatar att bli sjuk
Apropå domartabbar, jag skulle inte vara helt nöjd om jag vore SAIK-supporter.. En uteblivien straff för hemmalaget och en bjudstraff till motståndaren! Aj, aj, aj.. Det ska bli intressant attse vilka vi får möta på lördag om två veckor! ;-)
Nu ligger matchen uppe på SVTPlay!

Hej Jonas,

Vi beklagar att det dröjde, men nu finns bandymatchen i SVT Play.

Här är en länk dit:

http://svtplay.se/t/103612/bandy

Vänliga hälsningar
Rebecca
SVT Webbsupport
Tja, det var kanske inte en sån domarskandal som det kändes lajv. Ingen av straffarna var nog straff, men det var rätt många svårdömda 50-50 situationer som gick åt fel håll (Edsbynhåll alltså). Kul att vi fick beröm av Chris också efter att vi stannat och hyllat laget.
Hur var sista straffläget? Från östra såg det ut som stenstraff.
Näe, först blir han lite lätt hakad utanför straffområdet ser det ut som, sen blir han av med bollen, och sen åker han in i/blir tacklad av Törnberg. Vi kunde väl ha fått frislag tycker jag kanske.
Minut 90: Gnällmyrs råttar sig med Virre. Kändes rätt signifikativt för matchen. Hellboy är som sagt inte oskyldig han heller. :D
Förstår Mayas uppträdande till 100 %. Spelsabotage, 5 minuter? På vilket sätt? Fattar inte, syns inte i tv-kamerorna och uppfattade inte spelsabotaget på läktaren. Märkligt, mycket märkligt.
Ja nu har jag kollat igenom förlängning och konstaterar följande (givetvis fullständigt obejtivt;-). Ingen av straffsituationerna ska vara straff men att inte Eskuhult får frislag innan straffsituationen är ett rån. I Synnerhet när jag räknar till 4 frislag som går till Byn på EXTREMT godtyckliga grunder. Bl a det som föranleder utvisningen på Maya som framstår som fullständigt obegriplig.

Summa sumarum jobbar De Goda i konstant uppförsbacke hela förlängning men är trots det det lag som skapar mest och ser mest spelvilliga ut. Strongt men också bitter och orättvist.
Ja nu när jag sett sändningen är jag faktiskt inte lika arg på dommaren längre. Självklart ska nr 20 ha fler frislag men han blir ju bestulen på 5-10 frislag per match så det är inget anmärkningsvärt.

Lite sämre jobb av västra tycker jag men matchserien sätter ju sina spår i våra halsar också så det kanske är förståligt.

Slutligen vill jag ge en eloge till ex17. Grymt mycket klockrena brytningar och placeringssäkert spel. Mäktigt!
Ja jag var inte i närheten av att vara återhämtad från torsdagsmatchen och jag kan tänka mig att det gällde för de flesta av oss..
De flesta gånger man exploderar på domaren är det nog mer eller mindre obefogat (ja, han var inte rättvis i förlängningen, men långt ifrån så illa som det kändes igår). Det finns egentligen bara en riktig domarskandal jag aldrig glömmer:

Sirius - Enskede 2004, Tomas Berg från Norsjö håller i pipan. När Mani blir tacklad tvärs över smalbenen i straffområdet så att smällen hörs upp till läktaren så varnar denna vedervärdige domare för filmning. Minuterna senare får Mani sitt andra gula för att ha sparkat bollen efter avblåsning. Detta glömmer eller förlåter jag aldrig!
Kniv-jonas uppmärksammas i Hälsingland, från Ljusnan:

"Det var ett häftigt bandydrama som spelades upp inför nära femtusen i en livlig lördagspublik på "Studan", som en liten SM-final ungefär och på klassiska västra sidan bjöd hemmasupportrarna på lovsånger till sina hjältar där varje "spelare är en stjärna".
Ur mängden hördes en särskilt stark röst som uppfordrande hojtade; "Nu krossar vi bönderna!"."

Väl rutet, Knivis!
Jonas var dessutom, som seden bjuder när det drar ihop sig till semi mot Byn, iförd svart tröja fullständigt indränkt i utspilld öl. En fin tradition.

Väl spillt, Knivis!
Väl kommenterat, Farbror!
Första tagningen, värsta hårdrocken enligt tränar-Ola.

http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=21620
Haha idag kommer det nya knep man kan säga att det sitter i håret.
Thomas "Tandberg" http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1636070&BroadcastDate=&IsBlock= :)
Bra, ThomasD!
Tack! Ibland jobbar jag under pseudonym.