Blir det nån buss till andra matchen mot Edsbyn på måndag?
Bussresa till Edsbyn
Jag ska upp i vilket fall. Så blir det buss/bil/tåg/promenad så skriver jag upp mej.
Jag ska också dit på något sätt.
Jag kommer nog vara tvungen att välja en match då e det frågan om man ska dit på måndagen eller onsdagen.
Jag vill, men det ställer det till en del bekymmer. Kan inte lova ngt.
Farsan lånar ut sin bil (det måste han annars stjäl jag den) så en bil har vi iaf.
Jag vill men börjar bli både lite pank och vardagsmatch kanske försvårar saken...
Om det blir buss så lägger siriusbandy upp information på hemsidan samt att dom påar det under matchen via högtalarna.
Jag är mest sugen på att stanna kvar i Edsbyn måndag till onsdag. Om det går att lösa på något sätt.
Du ska då alltid vara värst!
Brukarn
Stugor med självhushåll finns på ön i Edsbyn 6 bäddar 600:- natten ring 0271-23625 mellan 13.00 och 16.00 för info och bokning
Stugor med självhushåll finns på ön i Edsbyn 6 bäddar 600:- natten ring 0271-23625 mellan 13.00 och 16.00 för info och bokning
Jag skulle gärna åka båda dagarna, men det handlar om tid och pengar också.
Jag är också intresserad av bussiga resor!
Blir det buss är både måndag och onsdag högintressant.
Jag ska dit på måndag. Jag har bil och kan köra men åker gärna med andra om det organiseras något gemensamt.
Onsdagen är tvärkörd för mig tyvärr.
Onsdagen är tvärkörd för mig tyvärr.
Jag är lite ellers med bror min. Jag kan aspelut inte på måndag, men funtar å onsdagsresa.
Jag är på bägge dagar och lite sugen på att som Brukarn ta ett par dar ledigt och stanna kvar? En 6-bäddsstuga och ett par 6 pack?
Jag är på bägge dagar och lite sugen på att som Brukarn ta ett par dar ledigt och stanna kvar? En 6-bäddsstuga och ett par 6 pack?
Tanken är lockande, men det är nog inte så poppis på jobbet eller hemmafronten...
Ledigt tar jag inte, men jag kan ta med mig jobbet. Konditori Sommars erbjuder en utmärkt kreativ arbetsmiljö!
Delat på 2 är stugan kanske liite dyr, ingen mer som vill vara med?
Delat på 2 är stugan kanske liite dyr, ingen mer som vill vara med?
Högbergs styr och ställer resa till Edsbyn.
Avresa på måndag den 9 mars kl. 15.30 från parkeringen på Studenternas IP.
Pris: 350.-/pers inkl. entrébiljett och bussresa.
Bokning på tel. 070-3306020 / 070-3089541
Avresa på måndag den 9 mars kl. 15.30 från parkeringen på Studenternas IP.
Pris: 350.-/pers inkl. entrébiljett och bussresa.
Bokning på tel. 070-3306020 / 070-3089541
Låter ju kul att hyra stuga däruppe men tyvärr omöjligt att få ihop med jobbet. Jag bokar in mig på Högbergstransporten.
Usch, det blir dyrt hur man än gör det här. Jag vill så gärna se båda matcherna...
Hmm hur fan ska man göra 350 spänn e dyrt.
Dom tar säkert 120+ i inträde så inte så konstigt. Fast visst är det lite deg.
Inträdet borde vara på 50 spänn. Överenskommelsen är ju att 50 bortasupportrar ska få gå in till reducerat pris vid organiserad resa. Och jag såg just att Sirius generöst ger alla Bybor billigare inträde, så det vore konstigt om Byn inte gjorde detsamma. Därför tycker jag att 350 är lite dyrt.
Ja, Edsbysupportrar behöver endast betala 50:- här. Och när vi var uppe i höstas behövde vi endast betala 50:-. Det är nice price. 350 pix var lite för saftigt för min ekonomi. Jag stannar hemma.
350 är ju ingenting för att se våra blåsvarta hjältar i semi. Bådadagarna är givna för mej.
350:- är 1/3-del av mitt studiebidrag. Så, tyvärr. Stannar enbart hemma av ekonomiska skäl men kanske kan komma loss till onsdagen annars.
Vi åkte minibuss till Edsbyn i höstas, och då vill jag minnas att jag payade 200:- för min del av soppan och 50:- i inträde. RRR, gick den resan ihop eller sponsrade Västra lite må tro? Annars kanske en AVIS minibuss kan vara aktuellt till på onsdag.
Vi åkte minibuss till Edsbyn i höstas, och då vill jag minnas att jag payade 200:- för min del av soppan och 50:- i inträde. RRR, gick den resan ihop eller sponsrade Västra lite må tro? Annars kanske en AVIS minibuss kan vara aktuellt till på onsdag.
Be farsan sponsra vett ja! Han borde väll sponsra sin sons idrottsintresse?
Särskilt om han visste hur lugnt och fint det gick till på bussen ned till Vetlanda!
Har bara råd med en dag siktar på onsdagen.
Brukar inte skriva i andra lags forum. Men är det inte konstigt att det kostar 200:- för oss att åka ner imorgon (150:- + inträde) och 350 åt motsatt håll för er? Borde väl vara större konkurrens bland bussbolagen i Uppsala än här uppe.
(Edit)
Det är ju faktiskt dubbelt så dyrt om man bara räknar själva bussresan.
(Edit)
Det är ju faktiskt dubbelt så dyrt om man bara räknar själva bussresan.
Eh, jo. Högbergs måste ha dragit in sponsringen, till Vetlanda fick vi ju en jättebillig buss.
Se där... Tänkte inte ta mig upp på måndagen, men då blir det väl en liten resan i alla fall...
Attans. Jag var verkligen jättesugen att åka båda dagarna, men måndagen funkar inte tidsmässigt. Varför måste Edsbyn ligga så långt borta för? Finns det ingen genväg? :)
På onsdag ska jag till Edsbyn. Jag tänker inte missa båda de här två första bortamatcherna.
På onsdag ska jag till Edsbyn. Jag tänker inte missa båda de här två första bortamatcherna.
Hej på er, vill lägga mig i lite,
Vi har sett till att samma deal som vi får nere hos er gäller uppe hos oss, alltså alla som kommer via västra sidan knallar in för halva priset, dock är halva här det samma som 60:-
350:- låter väldigt saftigt, vi åker storbuss från byn i morgon och får den plus entre för smidiga 200:-
hrrrm missade att någon (tror jag vet vem) hade skrivit detta lite tidigare, sorry *skäms lite*)
Vi har sett till att samma deal som vi får nere hos er gäller uppe hos oss, alltså alla som kommer via västra sidan knallar in för halva priset, dock är halva här det samma som 60:-
350:- låter väldigt saftigt, vi åker storbuss från byn i morgon och får den plus entre för smidiga 200:-
hrrrm missade att någon (tror jag vet vem) hade skrivit detta lite tidigare, sorry *skäms lite*)
Bestämmer mig imorgon vilken match jag ska besöka.
Kanske blir billigare om man delar på en bil i stället?
Resa med bil borde gå på ca 600 spänn.
ja och delat på 4 så är det ju en klar prissänkning.
840 inkl biljett då. Lurigt, man vill ju inte att IKS ska backa på resan, men det är märkligt dyrt.
ja och eftersom man måste åka upp t¨vå ggr på en vecka så skulle det ju inte svida om man kunde hålla ner kostnaden - även om det inte på nåt sätt är avgörande för mej. Jag kan leva på nudlar och luft resten av månaden om det är vad som krävs.
Vill du få en resa exkl dryck betald och vara skyldig 2 fönsterputsningar? (1 innestpende för mösslagning)
[quote1236375563=kniv-jonas]
Vill du få en resa exkl dryck betald och vara skyldig 2 fönsterputsningar? (1 innestpende för mösslagning)
[/quote1236375748]
Taget jag kan till och med slänga in en extra putsning.
It's a deal! Vi lyxar väl med buss då känner jag.
En bilplats för 120 pix + biljett för 60 bagis skulle smaka fågel för min del.
Dock inte hundra på att jag kan åka på måndag, men i sådant fall skulle jag aldrig banga på onsdagen.
Dock inte hundra på att jag kan åka på måndag, men i sådant fall skulle jag aldrig banga på onsdagen.
Ni som vet, hur sent generellt sett kan man bestämma sig för en bussresa?
Om jag är på jobbet kl 07 på måndag och hinner hem kan det eventuellt gå att följa med, men jag lär inte veta innan eftermiddagen på måndag.
Om jag är på jobbet kl 07 på måndag och hinner hem kan det eventuellt gå att följa med, men jag lär inte veta innan eftermiddagen på måndag.
Det bästa är väll helt enkelt och ringa och kolla om bussen är full på måndagen. Är den inte full vid avgång skulle det förvåna mej om man inte kunde glida på.
Ah, såklart. Är ruskigt peppad på att åka med och heja så mycket jag någonsin kan, om jag så ska upp i ottan för det.
Har aldrig varit såhär taggad. Kommer nog hålla mej nykter med tanke på skola men fyfan vad jag kommer skrika! Krossa dom äckliga vidriga bönderna och jag har ingen lust att hänga med red farmers( hur trevliga dom än är) för jag tror helt enkelt inte att jag kommer kunna hålla mej. Dessutom ska jag ta mej ett snack med den där jävla pg!
Har aldrig varit såhär taggad. Kommer nog hålla mej nykter med tanke på skola men fyfan vad jag kommer skrika! Krossa dom äckliga vidriga bönderna och jag har ingen lust att hänga med red farmers( hur trevliga dom än är) för jag tror helt enkelt inte att jag kommer kunna hålla mej. Dessutom ska jag ta mej ett snack med den där jävla pg!
Jag åker nog med bussen, bestämmer mig under dagen, är seg som fan just nu men det är inte så ofta det är semifinal
Det verkar ju som om de flesta tar bussen. Det är ju ganska bekvämt, men jag är fortfarande öppen för att köra bil om jag får 3 medpassagerare.
Jag är extremt sugen på att åka upp till deras skruttiga plywood-bårhus för att tillsammans med laget göra bönderna stumma. Var det förresten någon som hörde bönderna mer igår efter "sjunga utan trumma"? Dessvärre finns inte riktigt pengarna till sådana påhitt; 350 kr + alkohol, mat och annat ger förmodligen en slutnota på över 500 kr, och det håller inte min budget för. Men, blir det en femte avgörande match så säljer jag hela mitt bohag på tradera för att frigöra tillräckligt med pengar! På måndag får jag dock nöja mig med att sjunga med hemifrån soffan. En stor eloge till alla er som åker upp!
tifo: Jag är öppen för att vara medpassagerare, vad är kalkylen vid full bil? Jag antar att det blir svårt att få bortasupporterrabatten om vi inte åker med bussen.
Det kan hända att priset för bussresan revideras neråt, men jag är långt ifrån säker. Kaveh skulle dock kolla huruvida de tänkt på halva priset på biljetter på Högbergs. Det kan iaf göra 60:-...
60 spänn mindre och priset börjar närma sig skäligt iallafall.
Nä, 350 kr gäller fortfarande enligt Högbergs. Kan vi inte gå ihop i Tifos bil då? Det skulle bli ungefär 270 per skalle, om vi får betala fullt biljettpris. Några som är på?
Fast kanske tar jag bussen ändå, det är ju klart bekvämare...
Jag kan tycka att vi borde få supporterpriset även om vi åker egen bil. Du har väl kontakter hos bönderna så du akn väl kolla Bruk?
2 pers till så tar vi bil! Brukarns kalyl stämmer bra. 150 + inträde.
2 pers till så tar vi bil! Brukarns kalyl stämmer bra. 150 + inträde.
jag bangar nog hela skiten, är förkyld som fan, inte konstigt man kände sig seg i morse
Erbjudandet kvarstår om biltripp. Det skulle vara rätt bra för mig för vi skulle kunna åka kl 16 istället vilket gör att jag hinner göra klart det jag ska under dagen. Det borde inte ta mer än 2,5 timme att köra upp eftersom det är motorväg nästan hela vägen nu.
Klart halva priset-erbjudandet borde gälla? Det gjorde det sist vi var uppe i Byn, och då var vi 12 pers.
Jag bangar morgondagen, är fattig och sliten. Bänkar mig framför teven. Onsdagen kan däremot bli aktuell för mig, hoppas jag.
Jag bangar morgondagen, är fattig och sliten. Bänkar mig framför teven. Onsdagen kan däremot bli aktuell för mig, hoppas jag.
2,5 timme låter ungefär rätt om väglaget är OK, senast vi var där var det ju glansis som vi inte upptäckte förrän vid pisspausen vid norrlandsporten
Jag donerar mitt slutspelsskägg till BK om dom tar sig förbi Byn!
Jag donerar mitt slutspelsskägg till BK om dom tar sig förbi Byn!
Hahaha! ;-)
Erbjudandet kvarstår om biltripp. Det skulle vara rätt bra för mig för vi skulle kunna åka kl 16 istället vilket gör att jag hinner göra klart det jag ska under dagen. Det borde inte ta mer än 2,5 timme att köra upp eftersom det är motorväg nästan hela vägen nu.
Om de två platserna fortfarande finns kvar tar gärna jag och min kompis johan dem?
Ok, Bruk är du på eller av? Om Brukarn tar bussen behöver vi en till.
oaahh, beslutsångest. Jag har iaf hört mig för om rabatt är möjlig även om man kommer i bil.
Vi kan kanske greja nån annan passagerare annars. Bandytjejen var väl exempelvis intresserad av att åka senare än bussavgången.
350:- är iaf finalt nu. Högbergs var rädda att resan inte skulle gå runt med lägre pris. Jag tror dom kanske skjuter sig själva i foten, men hoppas dom har fel.
Tifo>> vart ska vi träffas i så fall?
Jag kan potentiellt hoppa in om det blir en plats över, men är bilavgången isf 16 från Studenternas?
Bilavgången är 16 och upphämtningsplats är flexibelt. Jag bor vid Vaksalatorg. Centralstationen skulle exempelvis funka bra.
Centralstationen låter ju hemskt mkt bekvämare än studan så det röstar jag för.
Hm; längre bort för min del. Studan vid 16 borde funka dock. Men hur är det, fanns det en plats över?
Bandytjejen: Ja, om du vill ta den platsen så kan jag ta dyr-bussen. Men du är 100 på att du kan åka?
Jag kan hämta CarlApan med kamrat vid centralen och sedan åka och plocka upp en bandytjej på annan adress. Vad passar dig?
Det går ju för övrigt att åka 5 pers i bilen, men det blir halvtrångt i baksätet.
Jag bör vara i stan till den tiden om inget oförutsett inträffar. Kan tyvärr inte lova till 100, men till ca 90, då jag inte vet exakt innan imorgon bitti. Tifo; om du skickar ett mail till min adress kan jag ge ett mobilnr att nås på för morgondagen.
För mig är det lugnt att åka 5 i bilen, och eftersom det nu verkar som att vi får rabatt så blir ju det jättebilligt! Då kommer vi undan med runt 180 kr per pers, vilket känns mycket bättre.
Jag har heller inga problem att åka 5 personer i en bil, så länge det finns bilbälten åt alla.
Det finns bilbälten åt alla och det är en kombi så det är inte vansinnigt trångt.
Då bestämmer vi att vi åker jag, CarlApan, Apans kompis och Brukarn och sen plockar vi med oss bandytjejen om hon hinner och vill. Funkar centralen för dig också Bruk? Vid taxikön på östra sidan stationen mot Vaksala torg. Kan vi ses där 1545?
Bandytjejen du har förhoppningsvis fått mejl nu. Om inte mejla mig på jonas.frojmark@gmail.com.
Då bestämmer vi att vi åker jag, CarlApan, Apans kompis och Brukarn och sen plockar vi med oss bandytjejen om hon hinner och vill. Funkar centralen för dig också Bruk? Vid taxikön på östra sidan stationen mot Vaksala torg. Kan vi ses där 1545?
Bandytjejen du har förhoppningsvis fått mejl nu. Om inte mejla mig på jonas.frojmark@gmail.com.
Vill vill jag. :) Har mail och hör av mig så snabbt jag bara kan.
Kanon!
Det ska bli kul att få se den beryktade bandykyrkan! Jag har ju aldrig varit där. Jag hoppas bara att vi kan ge bönderna en minst lika tuff match imorgon!
Hur mycket publik tar de in? Man kan ju notera att vi ligger i särklass vad gäller publiksiffror under slutspelet. Inte ens 2000 hade SAIK mot VSK idag och av samtliga matcher spelade so far är det bara Bajen som varit i närheten med 3500 hemma mot SAIK. Också en anledning till att det skulle vara så jäkla skönt att få till stånd en till hemmamatch! Nu när Farbror satt sitt skägg i pant och allt!
Det ska bli kul att få se den beryktade bandykyrkan! Jag har ju aldrig varit där. Jag hoppas bara att vi kan ge bönderna en minst lika tuff match imorgon!
Hur mycket publik tar de in? Man kan ju notera att vi ligger i särklass vad gäller publiksiffror under slutspelet. Inte ens 2000 hade SAIK mot VSK idag och av samtliga matcher spelade so far är det bara Bajen som varit i närheten med 3500 hemma mot SAIK. Också en anledning till att det skulle vara så jäkla skönt att få till stånd en till hemmamatch! Nu när Farbror satt sitt skägg i pant och allt!
Bandykyrkan är mil bättre än Gurkburken, inte som utomhus såklart, men åtminstone halva bandykänslan finns kvar. Det är också kallt, så glöm inte långkalsongerna! De tar 5000 officiellt, och fullsatt blir det knappast. Det finns ju en viss naturlig begränsning i antalet invånare i Ovanåkers kommun.
15.45 vid stationen blir fint.
15.45 vid stationen blir fint.
Jag vet inte om jag håller med där. Men det är klart att det finns en gnutta mer bandykänsla i alla fall. Dock inte imponerad av hallen i sig, tror Göranssons i viken kan bli bra, men våga vägra hall. =P
En ordinär friggebod slår ju ut gurkburken med hästlängder. Bandykyrkan duger väl. Den är i alla fall byggd i trä vilket är trevligare på både det ena och andra sättet....
Ok då ses vi kvart i. Jag ska försöka motstå frestelsen att ta med bensindunken och tändstickorna.
Jag tror Göranssons blir skittrist. Bara sittplatser liksom.
Ok då ses vi kvart i. Jag ska försöka motstå frestelsen att ta med bensindunken och tändstickorna.
Ä va fan kör på ;)
Bandytjejen åker buss så det finns potentiellt en plats ledig i min bil till det facila priset av 180 kronor tor inklusive entré. Mejla mig på jonas.frojmark@gmail.com senast 1530 vid intresse! Bilen går 1545 från Centralen men vi kan plocka upp någon annan stans om det behövs.