Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

SIrius - Sandviken

i skuggan av bandyslutspelet spelar fk sin femte träningsmatch. http://www.siriusfotboll.se/
Fan, jag åker till Åre och missar både den här och GUSK-matchen. Så det blir bara en träningsmatch för mig i år. Dåligt dåligt...

Skönt att nästan alla är redo för match. Får hoppas på att ingen drar på sig några nya skador nu när det inte är så långt kvar till premiären.
Önskad startelva:
RR
Luggen-Gurra-Blomman-Hasse
Gallo-Fredrik
P-Hogge-Jernet
Spette

Vill se följande spelare inbytta: Petter, Palme, Mani, Fenriz, Sunshine.
Det där såg bra ut Bigbadda, håller med till fullo.
Går inte att säga emot.
BigB: Jag gillar din elva, speciellt med P som högerytter. Tycker tvärtemot Brännan i detta fall. Tycker att han presterat på kanten som om det vore där han faktiskt hör hemma. Nu såg jag iofs inte hur han presterade på topp i Nkpg, men jag utgår från säsong 08 i allmänhet.

Och Frälsaren har ju sagt att han vill spela på topp, kan tänka mig att han kommer till mycket bättre där.

Alltså, jag stödjer din startelva, Bigblabla. ;)
johan spelade som nia (=central forward) även mot vsk.
Fast den matchen kanske inte är så mycket att snacka om? "Bortkastad"...

För övrigt förstår jag inte hur Hogge som släpande forward kan bli så grovt framtippad (hittills) som säsongens målspottare. Hasani är den som ska leverera mål, tycker jag. Hogge kommer också göra ett par, men han ska leverera framspelningar nu också i sin nya roll. :)
matchen mot vsk var bortkastad utifrån det som laget ville jobba med, inget annat. alla matcher är bra matcher när man utvecklar ett spel och ett lag. johan gjorde f ö vårt mål i äkta strikerstil, och hade bud på fler.
Kan ju bara basera 11an på matcherna jag sett. :D
IK Sirius - Sandvikens IF, 14:00. IK Sirius Tipselit - Sandvikens IF U19, 16:00.
i'll be there. göra nåt för sf sidan , joint? mejla mig om du hinner imorgon..
3-0 till Sirius.

Hogge gjorde första skitsnyggt på (halv?)volley, efter fin framspelning från Hasse. Därefter gjorde den i övrigt anonyme Pappa-Gallo två mål, ett nickmål och ett skott i kryllet. Just nu spelar IKS Tipselit mot SIF U19.
Fint, vi behövde en seger.
Nån som filmade från matchen? Annars nöjer jag mig med en sån där illustration som brukar vara i kvällstidningarna efter att landslaget har gjort mål i ett mästerskap ;). Bilder med vem-passade till-vem-som sköt-som studsade-osv... med förklarande text.
referat uppe på sirius sf. http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=284867
...och spelarbetyg: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=284919
"Välfyllda läktare på Lötens IP. Det märks att seriepremiären närmar sig." Så himla välfyllda var de väl då inte? 200 pers anger officiella, själv uppskattade jag det till 80 pers, på sin höjd. Intresset för träningsmatcherna verkar ju vara sisådär. :)

"Intresset för träningsmatcherna verkar ju vara sisådär. :)"

Bandyn tar musten ur folk för tillfället. Efter tre hemmamatcher på fem dar är det nog många som inte sätter en träningsmatch i fotboll mot Sandviken som prio nr 1. Det blir nog lite bättre när bandyn är över.
Visst är det så.

Men kom ihåg: Det kan aldrig bli för mycket Sirius.
sett i jämförelse med försäsongsmatcher det senaste decenniet (med vissa undantag, naturligtvis) var det rätt bra med folk igår. men det är rätt irrelevant just nu!
Missade det mest glädjande med denna match - att Mani redan är tillbaka. Trodde att han riskerade att bli borta länge.
Mani såg ut att ha skitkul på plan. :)
Verkligen, en av hans två bicicletas var värda att gå in. Såg rätt bra ut. :)