← Sirius Bandy
Edsbyn - Sirius, andra tagningen
Tifo
· 2009-03-08 21:07
· 14006 visningar
Vi borde kanske ha en egen matchtråd för måndagens drabbning också!
Som flera har varit inne på går det ju att hämta en hel del positivt från lördagsmatchen. Vi är faktiskt inte helt uträknade på förhand! Viljan finns där, spelet finns där och lirarna har vi! Men det är ju ett fruktansvärt bra motstånd som egentligen inte har någon svag punkt. Men om bandyguden är på vår sida, domartrion kan hålla nivån och vi har lite stolpe in kan vi nog skaka dem igen! Det vore mäktigt!
Nu ska vi ta bönderna i deras egen lada! Hoppas det kommer upp lite folk så vi kan göra våra röster hörda och slippa skämmas. Kan vetlanda kan v!
#2 ·
haze
· 2009-03-08 21:34
Tja, hur fan kommer man åt Byn där uppe?
Kadaverdiciplin bakåt mixat med listiga omställningar och överbra utdelning på hörnor. Gärna ngn billig straff också. Busenkelt.
Tror som sagt att om vi lyckas utföra ett miracle on ice i semifinalserien så blir det genom att hämta upp ett 0-2-underläge. Allt annat den här säsongen har varit så fullständigt osannolikt, så varför inte detta? Imorgon blir det dock ganska duktigt med stryk.
#4 ·
Joint
· 2009-03-09 01:11
Tippar på 7-2 till Edsbyn i dag, hoppas jag har fel.
Jag är betydligt mer optimistisk idag än vad jag var i lördags!! Är vi med i matchen in till halvtidsvilan så kan allting hända. Det andra scenariot är givetvis några tidiga mål för dom onda och då är jag rätt att vi lägger av och koncentrerar oss på tredje.... Men jag tror faktiskt vi kan ta en seger i nån av dessa två, det trodde jag inte inför lördagen!
7-1 till dom goda.
Tack kniv-jonas. Nu vill jag ha ett optimistiskt John-tips också. Och så ett sedvanligt gubbtips från mig:
Byn-Sirius 8-2.
Det är lite jobbigt att vi måste pressa Edsbyn i alla matcher även om vi åker ur i 3 raka. Om vi förlorar med mer än uddamålet så kommer internätet att explodera av skadeglada bandysupportrar av alla färger som hånar poplaget utan riktiga supportrar för att det äntligen rasar ihop som det korthus det faktiskt är.
Nu bryr jag mig, som jag tidigare sagt, inte nämnvärt om vad folk utanför Uppsala/Knivsta tycker om IKS men ändå.
#9 ·
Tifo
· 2009-03-09 11:50
Jag tror faktiskt inte det Steffe, jag tror många faktiskt tycker att det är genuint kul att det kommit upp ett till lag som kan hota toppen och att det sker i en stad där det faktiskt blir feststämning på arenan!
Ja jag åker inte upp dit för att förlora iaf. Jag tror aldrig på förlust och jag gör det inte idag heller. När jag är gammal kommer jag berätta för mina barnbarn om miraklet i byn där trötta blåsvarta hjältar tuggade sönder ett gnälligt mästarlag och där hela bandyladan kolapsade av det enorma segervrålet från västra.
Vackert skrivet.
Jag har faktist goda vibrationer för en här matchen. Vet inte varför och jag tror egentligen inte på seger... Men vibbarna känns helt rätt!!!! 1,5 timme kvar till bussavfärd!
Det enda som kan hindra en trevlig kväll, är att mina arbetskamrater stulit mina pilsner i kylrummet!!
Maya pratar på:
http://www.bandysverige.se/news_show_mayborn_-_het_aven_utanfor_planen.html?id=6008138
#13 ·
haze
· 2009-03-09 13:12
Tycker Pirre var klockren i TV-intervjun efter senaste matchen. Inget klankande på domarbedömningar utan såg bara framåt mot de kommande fighterna. Så talar en lagkapten!
Jo, han var fokuserad. Jag upprepar, Uppsala län söker en ny landshövding. Jag tvekar inte att nominera Pirre för livstid på posten!!
För övrigt vill jag hävda att jag hade rätt i att herr domarn inte var så dålig senast, efter att sett matchen på TV.
Dock vill jag redan nu förvarna att mina erfarenheter av herr Kantarell som dömer ikväll inte är de allra bästa.
#15 ·
Hoff
· 2009-03-09 13:40
Visas matchen i Uppsala?
Menar du på krogen? O´Learys verkar visa den.
Tycker Pirre var klockren i TV-intervjun efter senaste matchen. Inget klankande på domarbedömningar utan såg bara framåt mot de kommande fighterna. Så talar en lagkapten!
Jupp! Instämmer.
#18 ·
Tifo
· 2009-03-09 13:49
Ja trots att reportern gjorde sitt bästa för att provocera fram en reaktion var Pirre iskall och sa precis rätt saker! Otroligt proffsigt att kunna göra det direkt efter en sådan match!
Shit hur blir det med flaggorna egentligen? har inte alls tänkt på det tidigare.
#20 ·
Joint
· 2009-03-09 14:17
Hur många västringar blir ni uppe i ladan? 10 st? I alla fall så kan ni kolla med en vaktis på Studan, brukar finnas någon där under dagtid. Tyvärr har jag ingen nyckel att komma med, den har Bigbadda...
#21 ·
RRR
· 2009-03-09 14:57
Det åker i alla fall en buss med gubbar från studan enligt p4
#22 ·
Sutra
· 2009-03-09 15:16
Det kan bli sudden ikväll igen.
En del festliga kommentarer i böndernas gb om hur IKS fuskar genom inte använda en reservmålis. Jag har ingen aning om hur regeln är formulerad men Coach B har säkert gjort en riktig tolkning.
Übergubbigt att benämna nån med titel + initialbokstav. Det gjorde alltid den gamle kåsören Cello. För övrigt ger jag mig fan på att förbundet kommer att tvångsdegradera oss för den där finten.
Smickrare där!
#26 ·
Joint
· 2009-03-09 16:11
Hade varit jävligt kul att vara på plats, men min hals är helt slut osv, så i kväll blir det tv-soffan och kika. Hoppas verkligen att vi kan göra en prestation som liknar den i lördagens match. Edsbyn är äckliga hemma i sin äckliga hall, så jag har i ärlighetens namn inte allt för höga förväntningar men likförbannat börjar jag känna mig lite nervös redan nu. Nervös för vad? Inte fan vet jag, men det vore så jävla kul med en till hemmamatch. Så, en seger i dag vore så jävla gööött. I sådana fall är jag i äckelhallen på onsdagen, vare sig jag är sjuk, fattig eller vad fan som helst.
KROSSA BÖNDERNA!
#27 ·
Joint
· 2009-03-09 16:13
& Kom igen, upp med snacket gubbar!
Endast två sidor med inlägg inför en SEMIFINAL borta mot Edsbyn... vad är det med folket? Kom igen nu! ;D
Tips: Gnällmyrs och Hellboy kommer fortsätta sitt kelande även i dag.
#28 ·
John
· 2009-03-09 16:32
John jag ger aldrig upp
1-12 inför 37 personer från uppsala.
#29 ·
RRR
· 2009-03-09 16:44
37? Det var tydligen två bussar som for upp+ ett antal bilar
#30 ·
John
· 2009-03-09 16:49
ok 58 då
#31 ·
Joint
· 2009-03-09 16:52
2 bussar + ett antal bilar, då räknar jag med att siriusramsor dånar i tevehögtalarna i kväll.
#32 ·
Sutra
· 2009-03-09 16:59
Tror att det kan bli en extremt snål och tråkig match ikväll. Inte alls omöjligt med 1-1 vid full tid. Och den här gången vinner vi sudden.
Och ni som är på väg till Edsbyn: Sjung! Sjung! Sjung!
#33 ·
Kalle
· 2009-03-09 17:56
Sirius hej!
HEJ HEJ!!
Kom igen nu killar för faen.
Se till ocj brösta upp er ordentligt nu.
Knäpp Hellmyrs på näsan och låt han explodera bort sig i utvisningar.
#34 ·
Kalle
· 2009-03-09 18:14
YESSSSSS!!
Eskhult lirar upp Edsbyn på läktaren!!
1-0!
#35 ·
johann
· 2009-03-09 18:18
såja! följ mina tankar under matchen här http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=98,00.html
jävla massa bollar vi ger bort, men det ät tätt bakåt just nu. sälen gör det riktigt bra!
#37 ·
RRR
· 2009-03-09 18:49
kämpa på svart å blå
#38 ·
Håwe
· 2009-03-09 18:57
Hur det än går i andra, jag är så dj-la stolt över grabbarna!!!!
#39 ·
RRR
· 2009-03-09 19:10
MAYA!!!!
#40 ·
RRR
· 2009-03-09 19:18
2-2 målet var ju bollen över kortsidan
#41 ·
johann
· 2009-03-09 19:22
helvete ta time out
#42 ·
John
· 2009-03-09 19:45
Snälla snälla vinn
Puh! Siriusstolt. Hur fan det än går är jag siriusstolt.
#44 ·
RRR
· 2009-03-09 20:20
JAAAAA!!!!!!!!
#45 ·
johann
· 2009-03-09 20:20
jag kan inte andas. jag kan fan inte andas
#46 ·
Joint
· 2009-03-09 20:21
Ya-ya-ya-ya-ya!!!!
NU SKA JAG UT OCH SKRIKA ÖVER HELA LUTHAGEN! SIRIUSHEJ!
FYFAN VAD SKÖNT, ALLA TILL BYN PÅ ONSDAG!!!
Det här är ju helt jävla sanslöst! Måste upp i övermorgon!
#48 ·
Joint
· 2009-03-09 20:23
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!
FY FAN VAD SKÖNT!!!
ALLA TILL BYN PÅ ONSDAG!
JAG RYSER, JAG RYSER, OCH NU SKA JAG UT OCH SKRIKA SIRIUSHEJ ÖVER LUTHAGEN!
John: öppna balkongen och besvara mig!!! Om 5 min!!! Siriushej!!
JAAAAAAAAAA!!!!!
Shit vilken pers, var mycket jobbigare att sen där här sudden framför tvn än den på studan senast.
Men vilken insats, finns inga mer superlativ att beskriva sirius nu. Så underbart!!
HELT SJUKT!
Kämpa på svart och blå...
#50 ·
RRR
· 2009-03-09 20:24
På onsdag fyller vi ladan i Edsbyn, då ska jag fan vara frisk
#51 ·
Joint
· 2009-03-09 20:25
Sudden, vilken suddenhjälte! Och Eskhult, vilken HJÄLTE!!! Näe, alla spelare är HJÄLTAR!!!
Alltså, fan vad skönt! Obeskrivligt!
#52 ·
Joint
· 2009-03-09 20:26
På onsdag åker vi oavsett om vi är sjuka eller inte, varenda en ska upp!
Fan vad läckert.
#53 ·
Håwe
· 2009-03-09 20:27
Så oerhört stort!! Så oerhört intellgent spelat!! Så oerhört ooerhört oerhört!!!!!! Jag tror jag blev feberfri på kuppen. Svettades ut det sista. ESKHULT IS GOD!!! och han har de bästa apostlar som funnits!!
Så jäkla strongt!
Sitter och skakar här. Alla cred till er supportrar som åkte upp men framförallt till alla lirare. Vilka spelare vi har. "Sirius, vi ger aldrig upp" har väl aldrig stämt så bra som i kväll och under denna säsong. Man saknar ord för sånt här.
Rosa, Rosa, Rosa, nej det är ingen idé att säga något. Hittat inte ord för insatsen.
Yours truly,
Charlie Dalton
att det kan göra så skönt ont att titta på bandy.
tack.
#56 ·
Joint
· 2009-03-09 20:39
Rosa är magnifik och en världsspelare utan dess like. Han får bara inte lägga grillorna på hyllan.
Vi har tamefan världens skönaste lag. Vi gav inte upp förra säsongen heller, men i år har vi skapat en vinnarattityd och ett jävlaranama som är starkt som f-n. Så otroligt impad, stolt och glad.
Nu måste jag ut och hoppa av glädje. Dunderbra!
Tack ska ni ha, "era jävlar"! Stort tack!
Att få en till hemmamatch är ju bara en seger i sig. Tack för det. Vilka blå-svarta fester som återstår nu!!!
#57 ·
URTR
· 2009-03-09 20:40
Historia är skriven.... Grattis alla er som sitter på bussarna hem. YYYYiiiaaahhhh!
En live-rapport från ladan berättar om "ett jävla drag i omklädningsrummet" och "nu siktar vi på 10.000 på lördag".
C.D
JAAAAAAAA!!!! Helt otroligt osannolikt sagolikt!
#60 ·
Robin
· 2009-03-09 20:47
fy fan vad skönt, och tack Nordicbet för era 10 gånger pengarna ;)
#61 ·
RRR
· 2009-03-09 20:50
nu får man bygga ut studan igen....
#62 ·
nyg86
· 2009-03-09 20:52
Ha ha ha ha ha.......jag kan inte sluta skratta, vilket jävla lag, det finns ju för fan inte att störa BYN som de gör, de är ju helt klart störda och griniga. Fan vad de kämpade, DE GER SIG ALDRIG, ett kollektiv så man blir rörd.
Vad är det för jävla klack de har, sjunger ju bara i ledning annars helt tyst, Sirius klacken hördes ju bra också......
Sälen, Eskhult, Rosa, Roos, SUNDIN o Co.....ALLA ÄR HJÄLTAR, hur fan ska jag kunna sova nu???????
#63 ·
Joint
· 2009-03-09 20:55
Hur FAN ska jag kunna plugga NU? Jag är helt i extas och kommer vara fortsatt i extas hela veckan! Just nu är jag har jag sådan överenergi att jag funderar på att springa till Studan och invänta spelarbussen... Är jag sjuk i huvudet då? Jag blir bara så glad, så sjukt glad!
På 60-talet fick folk bragdguldet för mindre. Pirre skriker av smärta i spelavbrotten i tv-bilderna. Sekunder senare rusar han på hörnor och bryter igenom offensivt. Jag bugar mig i vördnad!
Det är så kriminellt starkt att vinna efter att ha tappat 2-0 till 2-3 på 10 min. Spela med tre man kort i fem, men ändå vända till 4-3. Få en kvittering i stjärten i 93:e. Och sedan... Varför faller de inte bara ihop som ett korthus? För de är Sirius!
Nä, jag är helt skakis!
Citerar Sutra från tidigare idag:
"Och den här gången vinner vi sudden."
#65 ·
nyg86
· 2009-03-09 21:00
Att jag kan skriva här är en gåta...jag bara darrar och skakar av glädje och ödmjukhet!!!!!
Helt jävla osannolikt magiskt! Känner mig helt tagen och skulle behöva kalla omslag, vätskersättning osv. Den här kvällen är helt i klass med natten -94 då Sverige slog Rumänien. Prestationsmässigt är det en ännu större bragd. 15 000 till Studan på lördag!
#67 ·
olle
· 2009-03-09 21:06
Och den här gången vinner vi sudden.
Fan va rätt du hade.
Jag är fan mållös.
#68 ·
olle
· 2009-03-09 21:08
dubbelpost
#69 ·
olle
· 2009-03-09 21:09
trippelpost
varken jag eller forumet verkar klara av det här.
#70 ·
RRR
· 2009-03-09 21:09
15000 på studan på lördag?
#71 ·
Joint
· 2009-03-09 21:10
madness: viadukten kl 00:00 för gemensam promenix till spelarbussen föreslår jag. hahaha!
VI ÄLSKAR SIRIUS!
#72 ·
Sutra
· 2009-03-09 21:11
Tänk vad vi får vara med om. Tror att vi har många i bandysverige med oss!
#73 ·
Robin
· 2009-03-09 21:15
Från P4 reporter ikväll: " Senast jag pratade med bandygeneral Nilsson sa hon att vi får räkna med ordinarie läktare även om det blir flera hemmamatcher."
#74 ·
nyg86
· 2009-03-09 21:16
Hans Elis Johansson älskar Sirius...fan vad nöjd han lät när Sundin satte den, Chris bara vrålade, nästan värre än mig!!!!!!
#75 ·
Joint
· 2009-03-09 21:18
Hans Elis Johansson har varit på nästan VARJE hemmamatch i år. Grymmaste kommentatorn på länge också.
Så, tack för det! Väger upp för Pajas-Anders. ;-)
Fortfarande i extas ....
Jag är så imponerad av detta lag!
Hur lyckas de?!?!?!
Från P4 reporter ikväll: " Senast jag pratade med bandygeneral Nilsson sa hon att vi får räkna med ordinarie läktare även om det blir flera hemmamatcher."
Tror nästan dom måste fixa mer läktarplats på lördag iaf hela motsvarande långsidan, har varit trångt på huvudläktaren redan de tidigare matcherna. Även om det funnits lite plats längs ut på B och andra sida men med 2000 mer nu på Lördag så blir det svårt.
Helt jävla osannolikt magiskt! Känner mig helt tagen och skulle behöva kalla omslag, vätskersättning osv. Den här kvällen är helt i klass med natten -94 då Sverige slog Rumänien. Prestationsmässigt är det en ännu större bragd. 15 000 till Studan på lördag!
#79 ·
John
· 2009-03-09 21:25
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!
FY FAN VAD SKÖNT!!!
ALLA TILL BYN PÅ ONSDAG!
JAG RYSER, JAG RYSER, OCH NU SKA JAG UT OCH SKRIKA SIRIUSHEJ ÖVER LUTHAGEN!
John: öppna balkongen och besvara mig!!! Om 5 min!!! Siriushej!!
hehe sorry är i samebältet på affärer i renkött. Men jag tror att folk här numera uppfattar mig som galen.
#80 ·
olle
· 2009-03-09 21:28
Bandy is a SIRIUS game!
#81 ·
John
· 2009-03-09 21:29
Vi kan inte förlora det är helt jävla fantastiskt omöjligt.
blir det nån uppmötning av bussen inatt? är fan på! kommer fan faila massa prov! undrar inte om jag slog hål i våningssängen när bollen gick in? allt känns bara så jävla bra nu, dom avr fanimej värda det här efter matchen i lördags.
En rekorderlig insats av pojkarna. Och jag kommer återigen få ställa in viktiga saker för att gå på bandy i helgen. Nån som har koll vilken tid matchen är på lördag?
#84 ·
Robin
· 2009-03-09 21:41
Fatta att det är första gången byn tappar poäng hemma det här året!
#85 ·
Joint
· 2009-03-09 21:51
Jag vill hylla hjältarna! Fan att jag inte har några fyrverkerier. Länge leve Sirius!
Någon från Luthagen som vill hålla mig sällskap till Studan? Faila på prov, ja, men det är skitsamma känns det som... SIRIUS!
#86 ·
John
· 2009-03-09 21:54
joint när ska du dra in till studan? man bor ju inte i luthagen men tara bara 15-20min att gå till stan. vill visa vördnad för laget!
#88 ·
Joint
· 2009-03-09 22:11
Trodde jag aldrig skulle säga det, men Gnällmyrs var rätt sympatisk och en god förlorare: [url]http://svtplay.se/v/1474068/bandy/hellmyrs___jakligt_tufft_[/url]
och här har vi suddenhjälten: [url]http://svtplay.se/v/1474069/bandy/sundin___det_ar_kul_?cb,a1364159,1,f,103615/pb,a1364158,1,f,103615/pl,v,,1474068/sb,k103614,1,f,103615[/url]
och här har vi gott jäkla bandygodis: [url]http://svtplay.se/v/1474070/bandy/edsbyn-sirius_4-5_e_forl?cb,a1364159,1,f,103615/pb,a1364158,1,f,103615/pl,v,,1474069/sb,k103614,1,f,103615[/url]
Hmm. Vet inte om jag ska dit. Vore kul, hmm... :)
Jag är helt stum...Kan inte hitta en enda vettig kommentar...
Kan bara travestera Johns briljanta inlägg efter hemma förlusten:
John skrev:
Känslor har ingen logik.Jag ber om ursäkt i förand. Imorgon är en annan dag.
Jag hoppas att Byn förlorar finalen så jävla hårt oavsett vilket lag de möter. Ja jag sa det till och med VSK. Jag är så jävla trött på att de alltid vinner och hoppas att om detta land någon gång skaffar kärnvapen så är testplatsen given . Jag hatar deras perfektra sätt att vara, deras perfekta bandy, deras förmåga att alltid vinna, deras fans, deras trevliga stämning, deras trumma, deras industritryckta flaggor, deras eviga underdog stämpel, deras trevliga sätt att vara efter en vinst på sudden, deras landskapsdjur, deras hörnor, deras hall, deras kalla hall, deras kö till kaffet i hallen, deras parkering till hallen, deras färg på hallen, vägen till hallen, att de alltid ska vara trevlige, deras dommare, vetlandakomentatorn på svt, expressen och aftonbladets inköpta tt-texter och deras ovilja att se utanför tullarna vilket såklart idag är edsbyns fel, dersas JÄVLA trumma!!! våga står för era röster utan trumma!!!, deras glädje, deras sorg att deras enda glädje är att vinna i bandy, deras förmåga att göra att jag hejar mer på VSK än på dem i en sm-final, återigen att jag håller på VSK framför byn, jag hatar att jag håller mer på VSK än byn i en final det går emot allt och det är deras eget jävla fel skyll er själva, deras spelare vars efternamn slutar på myrs, att mickel spelar för dem, deras bajen ramsor JA Oh oh oh ooohhh är en skamramsa för varje klack skärpning supportersverige!, att musik var bättre förr, att godis var godare när man var barn, att halebop inte krockade med jorden. Domaren som säkert dömde rätt när man väl är normal och ser matchen i efterhand, att jag tänker så förlåtande att dommare hade rätt..ARSWHHSGFDOKGAÅBJEOÅBEUFGÅBGAÅJBOGAEOBJ ojOÅBJOÅBJGEDO OBEWBOÅGFOBJ BFOBEWFBOÅGFOJBEÅBOÅEGF FOBEJOJBÅGFOJ BOÅFEJ BC O
Jag älskar vårat perfekta sätt att spela, våran perfekta bandy, våran förmåga att alltid vinna, oss fans, våran trevliga stämning, våra sånger, vårat megatryck på läktaren, våran eviga underdog stämpel, vårat trevliga sätt att vara efter en vinst i sudden, vårat landskapsdjur, våra hörnor, våran icke-hall, våran härligt kalla och snöiga icke-hall, våran kö för att komma ut från arenan, att vi har parkering, våran färg på dräkterna, vägen till Studan längs ån, att vi alltid är trevliga, våran domare, Hans-Elis på SVT, UNT, våran JÄVLA sång!!! att vi inte har nån trumma!!!, vår glädje, att byborna förlorar i kyrkan, att byborna överhuvudtaget förlorar, att jag hejar mer på oss än på VSK i en sm-final, återigen att jag håller på oss framför VSK, jag älskar att jag håller mer på oss än VSK i en final för det går emot allt eftersom det borde vara kvalspel mot Kalix nu, våra spelare vars efternamn slutar på hult och din, att mickel spelar för dem, våra stora och tunga ramsor, att sjunga JA Oh oh oh ooohhh är kul en sån här kväll, att musik har aldrig varit bättre än nu, att whiskey är godis för en gubbe, att Eskhult krockade med Hedqvist, att Tage inte har någon trovärdighet alls kvar, att vi pressar de femfaldiga mästarna till förlängning två gånger på raken, att det blir 10 000 på studan på lördag.. ARSWHHSGFDOKGAÅBJEOÅBEUFGÅBGAÅJBOGAEOBJ ojOÅBJOÅBJGEDO OBEWBOÅGFOBJ BFOBEWFBOÅGFOJBEÅBOÅEGF FOBEJOJBÅGFOJ BOÅFEJ BC O
Tack John!
Och de var jävligt skönt att få se värstingen Hedqvist åka och sätta sig i slutminuterna. Där kände man igen honom.
#91 ·
John
· 2009-03-09 22:17
jag höll på att ringa kiruna och säga upp min tv-licens när de avbröt sändningen på nätet! för att se wikegård få hjälp med att få på sig ett headset. Må den webbansvarige förflyttas till en tjänst i evig skamvrå under under underst i tv-husets katakomber.
#92 ·
John
· 2009-03-09 22:24
Big spender<< Tack. Väldigt fint.
Trodde jag aldrig skulle säga det, men Gnällmyrs var rätt sympatisk och en god förlorare:
Jag har alltid tyckt att Hellmyrs förutom sitt briljanta bandyspel alltid visat upp en sympatisk ådra och att epitetet Gnällmyrs är totalt felaktigt om man jämför med många av de andra "storstjärnorna" som Hedqvist och Edling i Byn eller Muhr'en i SAIK m.fl.
Men, faan vad bra vi var idag...
#94 ·
John
· 2009-03-09 22:50
Ska ta tillfället i akt och ta tillbaka allt skeptiskt jag främst tänkte och kanske skrev om Rosendahls inträde i truppen. Jag fick Ola Andersson vibbar och något liknade vill nog ingen se mer av i klubben.
Han är fantastisk och jag har bara svårt för förändringar. My bad. Snälla spela mer. 40 är ingen ålder i bandy om du vill så kan du få två år av mig så är du bara 38. Vi kanske kan pynta ihop lite år och hitta lämplig häxa så att han blir 20 och spelar 40 år till.
Nu är bandyforum ute på SVT Play. 15 minuter frosseri att släcka dagen med!
http://svtplay.se/v/1474097/bandy/bandyforum_efter_edsbyn-sirius?sb,b1387528,1,f,-1
I händelse av en tredje barnvagnshuligan så blir det en liten medmänniska med väldigt många förnamn.
Tack Sirius!
#97 ·
John
· 2009-03-09 23:24
Eftersom vi har bestämt att inget kan jinxa så anser jag att UNT borde måla Hellboy röd med horn som de obligatoriska-fotbolls-smguld-bilden-med-spelare-insmetade-i-guldfärg och ta trevliga bilder inför finalen.
Ich liebe dich mein rotes toy
hellan hellus boy
Edsbyn -09. Jag var där! Som sagt hade aldrig förlåtit mej själv om jag missat detta. Vilka hjältar dom krigade och krigade och krigade. Rosa vilken gigant!
Dålig uppslutning av västra. Minuspoäng. Hoppas soffsittarna tar sej i kragen och hakar upp på onsdag.
Jag är nog fortfarande i chocktillstånd men nu ska jag bara njuta och säga: Vad var det jag sa!?
#99 ·
Joint
· 2009-03-09 23:38
Edsbyn -08. Jag var där! Matchen slutade 9-1 till byn.
Sirius Bandy här och nu, från 1907! Jag ska bara upp på onsdag.
Grattis Sirius! Har aldrig kännt sån glädje för nån annan klubb, allt är fult med Edsbyn, precis allt. Vilken moral Ni visar bandysverige, så sjukt stort!
Jag önskar av hela mitt hjärta att Ni når finalen, det bästa om kunde hända sporten!
Läste precis det bästa inlägg någonsin på ett supporterforum:
Känslor har ingen logik.Jag ber om ursäkt i förand. Imorgon är en annan dag.
Jag hoppas att Byn förlorar finalen så jävla hårt oavsett vilket lag de möter. Ja jag sa det till och med VSK. Jag är så jävla trött på att de alltid vinner och hoppas att om detta land någon gång skaffar kärnvapen så är testplatsen given . Jag hatar deras perfektra sätt att vara, deras perfekta bandy, deras förmåga att alltid vinna, deras fans, deras trevliga stämning, deras trumma, deras industritryckta flaggor, deras eviga underdog stämpel, deras trevliga sätt att vara efter en vinst på sudden, deras landskapsdjur, deras hörnor, deras hall, deras kalla hall, deras kö till kaffet i hallen, deras parkering till hallen, deras färg på hallen, vägen till hallen, att de alltid ska vara trevlige, deras dommare, vetlandakomentatorn på svt, expressen och aftonbladets inköpta tt-texter och deras ovilja att se utanför tullarna vilket såklart idag är edsbyns fel, dersas JÄVLA trumma!!! våga står för era röster utan trumma!!!, deras glädje, deras sorg att deras enda glädje är att vinna i bandy, deras förmåga att göra att jag hejar mer på VSK än på dem i en sm-final, återigen att jag håller på VSK framför byn, jag hatar att jag håller mer på VSK än byn i en final det går emot allt och det är deras eget jävla fel skyll er själva, deras spelare vars efternamn slutar på myrs, att mickel spelar för dem, deras bajen ramsor JA Oh oh oh ooohhh är en skamramsa för varje klack skärpning supportersverige!, att musik var bättre förr, att godis var godare när man var barn, att halebop inte krockade med jorden. Domaren som säkert dömde rätt när man väl är normal och ser matchen i efterhand, att jag tänker så förlåtande att dommare hade rätt..ARSWHHSGFDOKGAÅBJEOÅBEUFGÅBGAÅJBOGAEOBJ ojOÅBJOÅBJGEDO OBEWBOÅGFOBJ BFOBEWFBOÅGFOJBEÅBOÅEGF FOBEJOJBÅGFOJ BOÅFEJ BC O
Jag kommer aldrig att älska ett lag mer än jag älskar detta Siriuslag. Frågan är om jag kommer kunna att älska sport igen efter den här säsongen. Det här slår ju bara allt. Pierre har redan fått roos här på forumet, men han kan få mer. Att åka dubbevikt in i målet och ställa sig och rusa på en hörna, då är man inget mindre än en...guddom!
Fan, ska det vara så svårt att fixa extraläktarna till lördag? Det är väl bara att skicka ut en kommungubbe med en hammare och ett besiktningsprotokoll. Vakna, Uppsala kommun!
#102 ·
oskar
· 2009-03-09 23:46
Vilken kväll!!! Jag kan knappt fatta att det är sant. Längesen man fick klämma fram en liten blåsvart glädjetår. Norrmännen som jag jobbar med förstod inte så mycket. Ska verkligen göra allt för att ta mig till uppsala på lördag. Allt.
#103 ·
oskar
· 2009-03-09 23:49
John min vän du är en sann poet
#104 ·
Joint
· 2009-03-09 23:50
Instämmer med Brukis. Vakna, Uppsala Kommun! Och varför ska vi aldrig få någon hjälp av kommunen när det vankas stormatcher? Minns att vi fick betala 40Kkr för "extraläktarna" mot Peking. Samtidigt har kommunen smällt upp en gratis bortasektion i Gränbyhallen, bakom ena målet.
Klart som bara den att vi måste få fylla på SM-läktarna. På lördag lär det komma mycket folk. Besikta skiten!
Tycker för övrigt vi bör köpa rosor till Pirre, vilken man! Men som sagt, alla är stjärnor i detta underbara superduperlag!
SM-Finalen i bandy 2009: Sirius - Sandviken? Gärna för mig! :D
Allt är ojinxbart i dessa tider...
ALLA TILL BYN PÅ ONSDAG! 1-1 i matcher, 1-1 på läktaren. Dags att ta ledningen på båda fronterna nu. :)
Allt är ojinxbart... fast spelarna bör kanske helst låta bli!
[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=877634,00.html[/link]
Vilken match. Wow. Vilka spelare. Vilken vilja.
Måste bara le lite, Expressen har nu inte rubriken "bandy" över den senaste bandynyheten, de har rubriken "Sirius". :)
Intressant att expressen och aftonbladet har exakt samma artikel.
#108 ·
John
· 2009-03-10 00:25
Name of the game: köpta TT texter dvs de bryr sig inte ett skit.
Det är mer status att skriva ungdomshandboll än bandy hos kvällstidningarna.
Dålig uppslutning av västra. Minuspoäng. Hoppas soffsittarna tar sej i kragen och hakar upp på onsdag.
Gnäll? :)
#110 ·
Joint
· 2009-03-10 00:28
... det vill säga TT. Så jävla svagt av Aftonhoran och Expressen att inte kunna skriva riktiga artiklar kring bandyslutspelet, förutom "skandalrubriker". Men men, jag gläds ändå! Fan vad kul allt är.
#111 ·
Tifo
· 2009-03-10 00:30
Vässa rakkniven farbror!!!
[quote1236644800=CarlApan]
Gnäll? :)
[/quote1236645229]
Ähh inte ens du kan göra mej sur idag. Det är snarare en spark i häcken för jag tycker grabbarna förtjänar allt stöd dom kan få.
Bland det största man upplevt!!! Pierre Roos till landshövding!!! Förresten, va fan ska vi ha kungen till. Pirre for President!!!
Så jävla vackert att jag grät på läktaren. Så otroligt sanslöst underbart att få uppleva detta på plats... jag har fan int mer ord, för då börjar jag gråta igen!
Jaja. Gnäll är okej om det kommer från dej. Check.
Både jag och Camila ska försöka ta oss upp på onsdag, får se om pengarna räcker. Måste ju gå buss igen.
#115 ·
Joint
· 2009-03-10 00:40
Äsch, jag ser det som en uppmaning. Klart vi ska åka iväg på onsdag.
Garry: Var manteln med?
Fan nästan tur att matchen inte finns uppe på svtplay än för då hade man ju inte kunnat måtstå frestelsen att kolla nu direkt.
Jag tycker att det mest talande med TV-sändningen var hur jävla död Edsby-publiken var stora stunder av matchen.
#118 ·
Tifo
· 2009-03-10 00:50
Min underbara flickvän lyckades med inspelningen så jag sitter och gottar mig..
Detta är så ofattbart stort! Och jag är så fruktansvärt glad att våra blå-svarta hjältar kommer få uppleva minst en till hemmamatch och all den kärlek de såväl förtjänar från en månghövdad publik! Tänk om vi kan få en 5-siffrig publiksiffra..
Nu ska vi inte överdriva, men jag förväntar mig minst 5500 pers på lördag, 6000 om vi skulle gå och vinna på onsdag också.
#120 ·
Joint
· 2009-03-10 00:53
Jag tycker att det mest talande med TV-sändningen var hur jävla död Edsby-publiken var stora stunder av matchen.
Tycker du det? Jag tycker de höll igång rätt skapligt i dag må jag säga, men några "Sirius, Sirius, Sirius..." hördes emellanåt. Sen tycker jag det dock var rätt komiskt att de totaldog när det gick lite emot. Chockade av stundens allvar eller rena rama medgångssupporters, som bara har lust att sjunga när det går bra? =)
Det mest talande med TV-sändningen för mig var hur jävla bra vi var. Edsbyn var också bra, men våran slit-och-släng-bandy är ju så underbar. Kämpa till varje pris! Ljumskproblem, magmuskelproblem, förkylning, fuck it all! Vilken otrolig lagmaskin vi har...
Manteln fick stanna hemma och vila... kan behövas som reservkapital.
Tycker Farmarna höll igång rätt bra, med snygg inramning innan start. Dock var "den vanliga" publiken stendöd och dryga 2000 får väl ses som rätt patetiskt.
Det blev dödstyst i hallen ibland och jag är nästan rädd för hur det kan låta från mig och Tifo vid vissa tillfällen....
Just suttit och sett den trevliga kvarten på nätet och avnjutit en cognac. Förstår bara inte hur jag ska kunna lägga mig och sova nu....
#122 ·
Tifo
· 2009-03-10 00:57
Med tanke på att det var 32 år (!) sedan vi senast vann i en semi tycker jag att det borde finnas ett ruggigt intresse i stan!
#123 ·
Joint
· 2009-03-10 01:03
Sant, vore en högriskmatch för manteln att komma med på. Får sparas till något annat tillfälle.
Ja, svårsomnat sannerligen. Även svårgubbat!! Drar i alla fall redan nu till med vitsen: "det kan bara bli sämre..." till nästa säsong. Men tills dess ska jag passa på att njuta av det här vackra bonusslutspelet.....
#124 ·
oskar
· 2009-03-10 01:14
Sjukt svårsomnat. Jag är livrädd att precis som Brukarn råka ut för bandymardrömmar. Jag vill fortsätta leva i den drömmen då Sirius vinner med 5-4 i Byn i en semifinal.
#125 ·
Joint
· 2009-03-10 01:19
Precis, det är sjukt men jag har drömt en del om bandy på senare tid. Både mardrömmar och drömmar. Nu ska jag försöka somna fint. Vill även hylla Jonas Kandell för dagens domarinsats. Bra pondus, bra skridskoåkning (yay!), bra domslut, jämn toleransnivå, konsekvent åt bägge håll. Sen är det möjligt att hans medkompanjon, linjegubben, missade ett eventuellt edsbymål. Men målet är hur som helst jäkligt diskutabelt, inte alls lika solklart som vissa rödbönder vill få det till.
Så: Kantarell växte i mina ögon efter dagens drabbning. Bra jobbat! Skönt stävjat i slutminutrarna också... ;-)
#126 ·
Tifo
· 2009-03-10 02:17
Så nu har jag sett hela matchen igen.. FY FAN SÅ SKÖNT! Domaren blandade och gav tycker jag nog. 2 av våra 3 samtidiga utvisningar är klart tveksamma men å andra sidan borde Byn ha fått sitt mål godkänt som det såg ut.
#127 ·
Tifo
· 2009-03-10 02:18
Riktigt bra referat på redfarmers hemsida för övrigt!
#128 ·
haze
· 2009-03-10 07:04
Så galet bra Sirius. TACK som fan!
Erik Sundin är nog faktiskt den som skänkt mest pengar till klubben de senaste åren. Vår huvudsponsor.
#130 ·
Golli
· 2009-03-10 07:43
TACK SIRIUS !!
Nu får Uppsala kommun ta tummen ur... Det kan bli över 10 000 åskådare på lördag. Läktare finns, bara till att besikta dem. Jag uppmanar er till att ringa eller maila till de ansvariga så att de vaknar. Det skulle vara otroligt pinsamt om folk får vända i grindarna för att det är lapp på luckan då det samtidigt finns tomma läktare.
Jag är positivt överraskad om det kommer fler folk än på den tredje vetlandamatchen jag.
>>CarlApan
Jag med, över 5000 är extremt bra. Helst skulle jag dock vilja att det kommer över 6500 som är den bästa siffran den här säsongen, H'by-Sirius, annandagen.
Ja det vore fan nåt det. Vart bara lite negativt överraskad när det var färre folk på semin än på kvarten så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Biljett till Lång dags färd mot natt på Uppsala Stadsteater, lör 14/3 bytes mot stor stark.
#135 ·
Robin
· 2009-03-10 09:18
Resa till Öland fredag-söndag nu i helgen säljes billigt!
Fy fan va underbart jag mår så satans illa idag men det är det faannn värt.
Välplanerad själv-jinx, dissteffe!
>>Farbror
Allt för laget. Synd att vår Tjeckienturné börjar 25:e mars, hade ju varit Guld (hmm...) om den börjat typ 20:e.
Hela världen älskar oss!
http://www.vskforum.com/viewtopic.php?t=3569
[link]http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,38718,00.html[/link]
#140 ·
Fluff
· 2009-03-10 10:19
Jag är chockad och har svårt att jobba.
HÄRLIGT BLÅSVART!!!!!!
Sudden är vår suddenhjälte, men jag tycker fortfarande han ska tvätta munnen med tvål för att han börjat prata om final. Eller åtminstone skriva "Det viktiga är att utveckla vårt spel och spela bra bandy" 100 gånger på whiteboarden.
"Okej, den här matchen är ojinxbar. Kom med era vilda finalspekulationer bara!"
-Erlandsson, Martin, 090305
Gäller inte spelarna dock!
#144 ·
Tifo
· 2009-03-10 11:45
Pirre!
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1639253&BroadcastDate=&IsBlock=
Söderman!
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1639452&BroadcastDate=&IsBlock=
#145 ·
Tifo
· 2009-03-10 11:48
Ha ha! Maya var ute och pissade när Sudden avgjorde!
http://siriusbandy.se/Default.asp?modVID=102&modID=366
#146 ·
Joint
· 2009-03-10 12:06
Kul att VSK:arna hejar på oss, hehe. Ser gärna en arosfinal som sagt. ;)
Fan vad skönt så här dagen efter. Snart dags igen...
#147 ·
Tifo
· 2009-03-10 12:08
Synd att nåt jävla spektakel till låtsas-supporter är inne och spammar på vår bekostnad på böndernas forum. Bra inlägg där Brukarn!
Jag blir trygg av att höra Södermans och Pirres lugna stämmor. Här har minsann ingenting stigit dem åt huvudet.
#149 ·
Joint
· 2009-03-10 12:27
Tomten spammar här också: http://www.redlions.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=121
SSS? Stockholm Sirus Supporters..?
Hur som helst, krossa byn!
#150 ·
RRR
· 2009-03-10 13:18
nä
Shit har precis hunnit kolla igenom matchen på webben och jag är om möjligt ännu mer tagen nu. Jag finner tamejfan inga ord för den galna hjälteinsatsen dom gör. Har aldrig sett något liknande. Det är så stort - så sjukt stort. Fan börjar ju nästan lipa snart.
#152 ·
haze
· 2009-03-10 19:49
Instämmer, svt play gav nästan samma häftiga kick som liveupplevelsen i går. Riktigt vassa kommentatorer i Chris och Hasse J. De lyckas förmedla känslan och kan bandy. Rätt gubbar på rätt plats - bravo Svt!
Har sett slutet på matchen en hel massa gånger nu, och varenda gång är det precis lika häftigt. Ändå är det ingenting mot hur det var live, jag trodde knappt det var sant direkt först när det blev mål, att det faktiskt BLEV mål...och hade ingen aning om vem som gjorde målet på grund av all tokglädje. Men det kändes så oerhört rättvist, som de kämpade. De bara skulle vinna den matchen, så var det bara.
Underbara bandylag.
#154 ·
Joint
· 2009-03-10 22:52
Bandy på tv är riktigt dramatiskt och underbart med Chris och Hasse Elis J som kommentatorer. Cred till dem.