Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Edsbyn-Sirius tredje tagningen

Nu fyller vi ladan, jag skapar en resetråd
Klart som fan att vi gör! Jag har gåshud just nu...
om du hinner få fjädrar till onsdag så kan du flyga till byn
Ge mig fjädrar får du popcorn, tjalalala!
Matchen tv-sänds inte på onsdag och det är väl klart att alla vill se matchen, så häng med upp till byn nu!
men vafan! varför sänder dom den inte? aja det får väl bli som när man följer fotbollslandskamper, via text uppdateringar istället.
Nej, häng med till Edsbyn istället! Kom igen!?
luspank..... jävla piss csn och att man inte bor hemma.... men hade man inte flyttat hit hade man inte fått vara med på sirius matcher överhuvudtaget.

edit: får inte första riktiga lönen förens den 25 heller, så känns jäkligt snopet just nu :(
p4 borde sända kan man tycka. Jag kan inte åka tror jag, fast det kanske är värt 100 mil bil turretur norrifrån.

p4 borde sända kan man tycka. Jag kan inte åka tror jag, fast det kanske är värt 100 mil bil turretur norrifrån.

Ja dagens match var det nog tamejfan.
Aja för att gå över till matchen. Nu har vi iaf visat alla tvivlare att IKS anno 08/09 kan slå bönderna i deras egen lada så varför inte göra det igen.

Jag tror på ytterligare en stenhård fajt men denna gången behövs ingen övertid. 5-3 till de goda och förhoppningsvis ett större stöd från västra.
Även om vi givetvis ska försöka komma iväg så många som bara möjligt är till Byn på onsdag uppmanar jag alla att mejla bandy@svt.se och tigga, böna och be om en sändning från Snickerboa på onsdag. Jag tror hela bandy-Sverige vill se den matchen!
Jag har mailat och bett om det, kan ju alltid hoppas. Vore så otroligt fint att få den här matchen inspelad, så att man kunde ha en fulländad DVD-box med semisarna. Hur som helst tänker jag i alla fall vara på plats, och det hoppas jag fler tänker.

Hur ser resplanerna ut? Hur blir det med buss? Annars tjackar jag väldigt gärna en sådan där human bilplats.
Om man som supporter har svårt att hinna återhämta sig blir man lite orolig när det kommer till spelarna. Det har varit ett extremt tufft matchschema de senaste dagarna med 3 matcher som tagits till förlängning. Hur är det med Pirres ljumskar? Hur mår Hellboys magmuskel? Sköter sig Jockes höftböjare? Orkar de köra ytterligare en stenhård fight? Jag vill ju tro att de gör det! De fullständigt fenomenala kämpatakterna i detta lag upphör aldrig att förvåna!

Det är kittlande att leka med tanken på ännu en bragd i Byn.. Då skulle Sirius få chansen att få avgöra på Studan på lördag inför en jättepublik.. Men även om det blir dyngtorsk i onsdagsmatchen kommer vi kunna pressa de på hemmaplan på lördag och kanske pressa fram en femte match i Edsbyn! Vilka underbara tider vi lever i!
Hoppas spelarna njuter lika mycket som jag njuter!! ska bli offantligt kul att åka upp och titta i morgon. Veta att matchserien lever, oavsett resultatet!! SÅ JÄVLA LÄCKERT!!!
Nu har vi hängt med Edsbyn bra tre matcher i rad (inkl hemmamatchen i grundserien), nu måste ju fan raset komma snart. Tippar 8-1 till Byn i morgon.
Grabbarna verkar vara kapabla till vad som helst, men att de skulle kunna ladda om känns omöjligt. Men det omöjliga har inte varit något hinder tidigare.
11-2 TILL DOM GODA.
Bra rutet dissteffe, nu får det fan vara nog med heroiska segrar! Jag orkar inte med mer glädje, snart går synapserna sönder.
Jag tror det blir hyfsat jämt imorgon bara för att den riktiga förnedringen ska komma på lördag inför storpublik. Sen kan alla gå hem och känna att allt är som vanligt igen.
Mellanmatch i morgon. Vila Hellboy, Beve, Pirre, Sudden och alla halvkranka och skicka Hugo, Olle G & co. Torsk med 1-17 och fem vilodagar till den riktiga matchen på lördag. Så vinner vi den och får en avgörande på onsdag.
Det sköna är ju att all, precis all, press ligger på Byn. De är fan piskade att vinna imorgon för jag tror inte de tar en match till på Studan.. Åtminstone tror jag inte att de vågar riskera det.. Detta medan Sirius kan gå ut helt avslappnat och utan någon som hels press och bara köra på med sitt fina lir och känna glädje i situationen. Det talar för oss. Annars talar rätt mycket för byn.
Tar med mig en plunta med rom till Byn. Nu tar vi rom.
Lägg av Erlingmark, varför ge upp?

6-4 till Dom Goda!!!
fel tråd

Mellanmatch i morgon. Vila Hellboy, Beve, Pirre, Sudden och alla halvkranka och skicka Hugo, Olle G & co. Torsk med 1-17 och fem vilodagar till den riktiga matchen på lördag. Så vinner vi den och får en avgörande på onsdag.

Eventuell avgörande på tisdag väl?
Ser två scenarier; gnetmatch, 1-1, (0-0?) sudden och 50/50. Eller en ganska sträng uppläxning; säg 7-2. På lördag, på lördag, på lördag... Det är liksom Dagen D. Då kan ett lag bli klart för första gången. Jämrar vad läskigt.
Ja en eventuell femte match spelas tisdag den 17/3 i Snickarboa.
Ähh vadå torsk? Nu går vi på rent jävlar anamma! Gaaah ska bli så kul att åka upp igen.
Snickerboa, haha. Denna kanske man borde sjunga i Snickerboan? ;-)

Förstår fortfarande inte varför vi ska skicka dit Hugo, Olle G & co och förlora med 17-1? I morgon finns ju goda vinstmöjligheter, men på lördag däremot blir det fettorsk inför sisådär 6000 Uppsalabor.
Vinst i morgon och sen får sirius avgöra på hemmaplan. Mumma!

Snickerboa, haha. Denna kanske man borde sjunga i Snickerboan? ;-)

Förstår fortfarande inte varför vi ska skicka dit Hugo, Olle G & co och förlora med 17-1? I morgon finns ju goda vinstmöjligheter, men på lördag däremot blir det fettorsk inför sisådär 6000 Uppsalabor.

Förlåt. Jag visste inte att ironi inte funkade i den här tråden. My bad.
En variant av snickerboa skulle vara kul att sjunga
Åk med upp nu istället och stötta i morgon!

Snickerboa hoppfaderej! :-)
Vore sjukt kul att sjunga den... VS-stuk.
Hoppas Sirius kan göra ett par jämna matcher till så kanske nån i Byns organisation minns det till nästa år och så kanske de väljer ett annat lag då. Om Sirius gör en lika bra säsong som i år.
Ähh vad spelar det för roll? Vi slår ju ut dom iaf.
Det är inte oköjligt att vi slår ut dem men jag tror chansen är ungefär lika stor som att Carl Bildt kommer till ett möte med EU:s utrikesministrar iförd in-och-ut-vända Speedos, tyrolerhatt och bärandes på en enorm polkagris.
Lugna bananer. Det blir en 2-7 vinst. Inte mycket att orda om.
Idag har edsbyn stolpe in och sirius matchen på lördag i tankarna. Dessutom tar det hårda matchandet ut sin rätt och vi får två skadade. Kommer inte ens bli spännande.
Börjar kännas rätt trevligt nu... Ser fram emot en riktigt trivsam dag och kväll. Hoppas spelarna kan spela lika avslappnat som jag känner mig. Efter vinsten senast så blev allt så mycket lättare. Ska bara njuta ikväll!!!
....... Ska bara njuta ikväll!!!

Den har vi hört!!!!!
(Vi har hört garligur skråla de mest märkliga saker....)
Det var inte bara jag som skrålade, om Farbror menade samtalet på väg hem från Edsbyn senast. Och som sagt, Brukarn har ju lovat att det är jinxfritt!!!
Jinxfritt gäller fortfarande! Vi får se om beslutet omprövas vid en eventuell femte och avgörande match.
Jag gillar när den akademiska världen och Siriusuniversum möts.

Åke Pålshammar, universitetslektor och psykolog vid Psykologiska institutionen på Uppsala Universitet, berättar om sin beundran för Sirius och hur man bygger upp och bryter ner en riktig vinnarskalle.

http://www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1641700
Jag var inne på Red Farmers forum och jag kan för mitt liv inte förstå hur de kan vara engagerade i den här semin, det måste ju kännas som ytterligare en meningslös träningsmatch i väntan på ytterligare ett [meningslöst] SM-guld.
Just!

Hellmyrs et al bör ju tänka på livskamratens reaktioner: "Va-ha-du-nu släpa-hem-då? Ännu-en-gull-hjälm?"

Det ryktas om websändning på Svenssons bakficka för en hundring. Mer detaljer borde komma upp på bandyns hemsida.
Det vore ju kanon om det blev webb-sändning, men mig hjälper det inte att det är på bakfickan. Men jag betalar villigt det dubbla för en webbsändning jag kan se på jobbet!

Alla extraläktare öppnas vid behov på lördag! Norra öppnas om det kommer fler än 8000. Det kostar visst 50' att försäkra den under matchen.
Det sms:et har även landat i min inkorg. Nog vill jag se drabbningen, och petalar gör jag gärna. Men jag vill sitta med datorn i knät och inte på en haciendapall med ett grynigt lakan framför nian.

Man vill ju absolut inte snylta på liknande kassakistor för föreningen, men allt som skickas över nätet kan ju naturligtvis huggas av tekniskt bevandrad ungdom. Kan man inte tänka sig att IKS släpper länken via sms-kedja eller liknande där man förbinder sig att donera om man nu inte lyckas hosta upp någon nätbetalningstjänst?
sverigewebben borde kunna gå in och sköta det hela. De kan ju sånt
Men nu har bussen åkt, och vi som sitter kvar på jobb behöver en länk! ;)
Jag mejlade precis Sjonis och frågade om det kunde gå att ordna.

Fast han har väl åkt iväg till Byn kanske slog det mig nu.
Tifo, You've Got Mail!
Danke. Ringer och kollar.
Jag är också superintersserad av länk. Kan betala för mig.
Pratade med Janne. Det verkar svårt att lösa detta. SVT sitter på sändnigsrättigheterna så Sverigewebben, som sköter kvällens specialsändning, får inte lova att sända för alla på webben.
Men, dom kan ju sända live från Svenssons bakficka! :)
Ja, det är ett specialtillstånd de fått av SVT..
Varför har inte jag fått en inbjudan, jag vill se!
Ack, juridik!

I något land, säg Australien, var det förbjudet att ha bookiekontor och pub i samma lokal. Det var dock OK att ha glasvägg + dörr som rumsavdelare.
Dubbelskämtet gick visst inte fram, en livesändning FRÅN Svenssons bakficka, som råååkar se på matchen ;)
Jag vill också se! Jag måste se! Utan inbjudan - men som betalande medlem på sverigewebben, kan jag ändå inte se kvällens sändning alltså?
Men vaf... SVT tycker ju inte att de har möjligheter att sända den här matchen. Då är det väl public service att låta nån annan göra det!
man kan ju tycka att så vore fallet, jag har mailat SVT ett flertal gånger under dagen och gårdagen, då det gick upp för mig att de inte skulle visa matchen, men deras svar var bara att de inte hade plats i tablån att visa alla matcher.
Nä, och det är ju fair enough. Det finns säkert (märkligt nog) massor av folk som tycker skidskytte är hetare att glo. Men när de nu inte har luft i tablån, varför inte låta Sverigewebben sända?!?
I måndags efter matchen kändes det som att nu kör vi över dom i tre raka. Nu en timme före match är känslan att vi blir överkörda ikväll. Är det det som kallas nerver?
Gud vad jag hoppas att magkänslan är fel!!
Skidskytte! När det är bandysemi! Gudarna måste vara tokiga. Dessutom sänds skidskyttet på två kanaler. Arrrrghh! Jag som köpt Kir och allt.

Jag tror dessvärre på torsk i kväll, 5-2. Lördag är en annan femma. Då tar vi dom!
Här är i alla fall radiosändningen på näten, utan trafikavbrott, men 15 sekunder efter ungefär: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=live&Id=SR-Extra05&BroadcastDate=&IsBlock=
Blä, va vidrigt!!
3-1, då kör vi andra perioden....
Än är det inte över.
Nu går jag och köper en säck potatis ,när jag kommer åter förväntar jag mig en tvåmålsledning för de goda.
Jahapp. Då blir det en 5-match-serie av detta då.
Jahopp gå-till-konsum-tricket-funkade inte heller.
Nu är det full fokus på lördagen istället!
Tills dess lyssnar jag på den här: http://www.youtube.com/watch?v=qvC1ijiyv1c
Jag känner mig något nedstämd just nu.
Äsch. Det här tar vi. Det är fortfarande bäst av fem, och Studan kommer inte låta Byn vinna på lördag.
Förbjud bandy! Sporten är skadlig för den mentala hälsan. Inför kvällens drabbning hade vi cirka 7%:s chans att nå finalen. Nu är det kanske 2%. Vidrigt.
2% är ju inte ens lättöl. Bäst att ta sig ett glas kall Kir till.
Äsch, nu blir det vinst på lördag mot ett Edsbyn som tror att de har detta och förlitar sig på sina tidigare framgångar på Studan. Så blir det en femte, spännande, match i Byn som Sirius tar hem. Allt för spänningen!
Ja säga vad man vill om Sirius slutspel, men nog fan har de lyckats hålla spänning i fighterna så att avgöra redan på lördag hade ju inte varit deras grej.. Klart det ska bli en femte match! Det gäller ju att suga på karamellen när man äntligen får lira semi!
"Med full vetskap att 'Högmod går före fall' är mitt tips: 7-2!"

Så skrev min bror (som bor i Hälsingland och hejar på byn) i ett sms kl 18:07. Det känns inte okej. Jag svarade att jag är säker på att det blir 3-5.
Har sett flera kommentarer på annat håll om att folk tror att det är över nu.

Varför?

Visst, Edsbyn är mästare på att vinna och på att komma igen. Men varför UTGÅ ifrån det? Ett mästarlag blir knappast sämre av att känna av tveksamheter från motståndarhåll...

För 17! På lördag är det en ny match! Än är det inte över!
Håll den blå-svarta fanan högt!

Byn har inte vunnit mot de stjärnprydda på Studenternas över full tid de senaste tre mötena!!

En makalös säsong (som man är nöjd med oavsett resultat på lördag) avslutas bäst med > 7 000 på Studan...och en sista resa till en avgörande match i träkyrkan... :-)

ser fram emot lördagen nu. det borde bli nytt publik rekord nu när det är en måste match för sirius! jag kommer gå vid lunch från jobbet för att se matchen. och hoppas nu att det inte blir mindre än 5045 pers!
Ja vi ska baske mig ställa till med en riktigt fantastisk bandyfest på lördag! Sprid ordet!
Det roliga är ju, att med en vinst på lördag kommer det åter bli "detta KAN GÅ"-rubriker. Det svänger fort... ;)
Ja det där var ju i ärligheten en riktig plattmatch. eller snarare vi hade noll framåt men som vanligt krigade grabbarna bra i defensiven. Orkan fanns inte i dag och det är ju inte mycket att säga om.

Nu blir det att slicka såren för hjältarna samt för västra innan vi tar nya tag och tvingar fram en avgörande match på tisdag. Nu ska jag sova och hoppas att halsen hinner hämta sig någorlunda innan lördagen.
kanske det ändå var bra att inte kunna gå för fullt idag... kanske några skador och trötthet hinner läka och försvinna. man kan i alla fall hoppas att det inte bara var ett rikitgt kok stryk.
Sirius har en känsla för det dramaturgiska, helt klart. I norr tror de att ordningen är återställd nu, men deras falska trygghet håller bara i sig ungefär 60 timmar framöver. På ett kokande Studan, vars atmosfär får stämningen mellan Portsmouth och Milan på Frapton Park i UEFA-cupen att framstå som en försynt viskning i jämförelse, är Edsbyn chanslösa. Det blir en shell-shock för dem som de inte hinner återhämta sig från till den femte avgörande matchen. Sedan är det slut på mirakelbyn, framgångssagan som är Edsbyn. Slut på den sötsliskiga Astrid Lindgren-idyllen med bullmammor med rosiga kinder, frodiga höfter och sunda yngel till barn. Slut på byn där alla sluter upp så gemytligt kring sitt lag. Sedan när jag blir diktator, och tilldelar Västra alla ministerposter, så centraliseras Sverige och orter som Edsbyn kommer endast att användas som råvaruresurser till Sirius läktarbyggen. Eventuellt också som kurorter för Lasse Svensson.

Obs. Ironi. För att förtydliga.

Väl skaldat, madness! Stor tröst i dysterheten!
Väntad matchbild och hyggligt väntat resultat som egentligen inte stör mig särskilt mycket. 1-2 i matcher i det här läget var det jag närde små, små förhoppningar om inför semiseriens start. Matchen på lördag blir en helt annan affär från start. Man ska verkligen inte underskatta vikten av hemmaplanstryck i ett läge där alla spelare är fruktansvärt slitna. Självklart kan matchen på lördag också sluta 2-7. Ingen har någonsin påstått något annat än att Edsbyn har en högre nivå i sitt spel och att Sirius chanser att rucka på Byn är att vara riktigt jävla konsekventa och smarta. Grekland vann EM-guld på exakt samma sätt 2004 och självklart kan Sirius ta SM också.

Enligt någon sorts logik tror jag också att det är "lättare" att vinna en femte och avgörande match i kyrkan än en "mellanmatcherna". Nu har Sirius faktiskt vunnit en av dem, vilket är BETYDLIGT mer än vad jag hoppats på (hade trott att två hemmasegrar var åtminstone teoretiskt möjliga). MEN, en eventuellt nollad matchserie efter lördagen och allt hängandes på en enda match, då tror jag Sirius har en rejäl chans. Mentalt vore det ett drömläge för Sirius och en mardröm för Byn. Så, jag tar gårdagens torsk med jämnmod. När 4-1 kommer tio in i andra finns det ingen som helst anledning att köra järnet. Riktigt bra coachning också av Berglund tycker jag att ta en time out med kvarten kvar, nolla resultattavlan och försöka vinna den sista kvarten för att ta med sig åtminstone det hem.

Det som oroar lite är väl dock att Hedqvist kom igång med målskyttet.
Jag tyckte det var kul ändå i går, alla var glada och skämtade och skrattade. Mest skrattade folk väl åt när jag blandade ihop Lars Fall med Lars Hall som jag tror är nån gammal modern 5-kampare. Pinsamt.
Att ha kul är viktigt! Surrade med 44 på Fågelsången & han berättade att uppladdningen inför senaste sudden i princip gick ut på ett kollektivt konstaterande av hur kul dom hade!

Stort!
Ingen fara Sirius släppte detta som en mellanmatch, för att invagga Byn i en tro på att detta är biff. Kom ihåg att Berglund har en tanke med allt. Nu blir det chock på lördag inför ett kokande Studan stadium. Sedan är det nervmatch på tisdag, som nog kan sluta hur som helst.

Kom i tid - undvik köer...
En annan fundering. Nu hade visserligen webb-tv-utsändningen en hel del tekniska problem (på grund av att internetanslutningen i Dina Arena klarade 0,4 uppströms (!). Dags för glesbygdsstöd?), men av det man kunde se av första halvlek såg det väldigt mycket ut som om Byn punktade Limpan. Vad säger ni som var där uppe? Senast jag kollade ska det vara en tia för sådant. Hoppas polkagrisarna stävjar tidigt på Studan om det skulle vara så även på lördag.
Såg ut som dom försökte punktmarkera, men inte till den grad att det skulle föranleda någon utvisning. Dom var ju tvungna att släppa i och med att Sundin, Rosa och Nilsson tar liknande åkningar.
Nä, jag tycker inte Eskhult hade speciellt mycket hårdare bevakning än sist. Däremot jobbade byn hårt med att ha fler spelare hemåt och på rätt sida om Eskhult. Sen hade som sagt domherre Öhrlund en lite fjantigare nivå än domherre Kantarell i måndags. Tycker ofta att Öhrlund syns för mycket i matcherna i något slags behov att visa vem som bestämmer. Nåja, byns seger var odiskutabel och Sirius gick väl mest in för att spara kraft sista halvtimmen.

Bra att vi höll igång och sjöng hela matchen i alla fall. Hoppas det gick fram hos spelarna. Detta är inte kört och hoppas verkligen att uppsalaborna ställer upp på lördag, en 7-2 förlust kan ju få diverse medgångsfans att stanna hemma.
"Den enda hall jag gillar är Larshall!" sa dissteffe, och alla runtomkring såg ut som frågetecken. Haha, det var dagens höjdpunkt, sen gick det bara utför.

Fast så illa kändes det inte, jag tycker väl ungefär som Erlingmark. Spelarna såg ganska så trötta och slitna ut, i benen, men kanske främst i huvudena. Det fanns inte samma skärpa som vanligt, varken framåt eller bakåt. 2-7 var ärligt talat smickrande siffror. Men det är någonstans förståerligt, man orkar inte matcha så här tätt med 100%ig koncentration hela tiden. På lördag blir det en annan match!
Hehehe... Görings sommarkåk Karinhall är väl Ok också. En annan höjdare från bussen är ju Mikkos "När Boltic var i final för ett par år sen...". Tiden går fort när man har roligt, eller?
Ahh, äktgubbens tidsperspektiv. Väl i stil med när en arbetskompis surrade om en rätt så ny låt med Alice Cooper (re: Poisson).
Alice Cooper, vem är det? Har Alice Babs gift sig??
Lars Hall, Lars Göran Ivar Hall, född 30 april 1927 i Karlskrona, död 26 april 1991 i Täby, svensk idrottsman (modern femkamp).
Hall blev olympisk guldmedaljör 1952 och 1956, tog VM-guld 1950 och 1951. Han erhöll Svenska Dagbladets bragdmedalj 1956 för "sin olympiska guldmedalj i modern femkamp i Melbourne" 1956.

Där fick man lära sig något nytt.

Källa: Wikipedia
Inget är så bra som värdelöst vetande!!
Stefan Pettersson, gotta love the guy. Till och med när han är helt ute och cyklar så lär han ut och undervisar. Otroilgt.
Hörnqvist har en laddad bössa nu. Ett riktigt klassmål. Målet därpå är bara så sjukt slarvigt, när spelare står och murar/snackar istället för att koll på en djupledsåkande Gnällmyrs. Sedan tycker jag att Judasson var ett ständigt hot.

Tycker inte att Eskhult punktmarkerades eller togs oschyst den här gången. Sett värre exempel då smålagen försökt sig på detta.

Men jag tycker vi kan klappa oss på hjärtat och säga att vi vann klackkampen. Kan vara svårt att höra RF från den där positionen men klart som fan att vi skrek mer. Och vi ger inte upp. På lördag tror och hoppas jag att vi gör en hedersam insats. Tyvärr tror jag på förlust, men max med 2-3 mål sådär.

Ser två scenarier; gnetmatch, 1-1, (0-0?) sudden och 50/50. Eller en ganska sträng uppläxning; säg 7-2.

Trist när fel tips går in.

[quote1236867668=Sutra]
Ser två scenarier; gnetmatch, 1-1, (0-0?) sudden och 50/50. Eller en ganska sträng uppläxning; säg 7-2.

Trist när fel tips går in.

[/quote1236873539]
Ditt tips gick in förra matchen också. Vet inte om jag vågar höra vad du tror om lördag...
Säg att vi vinner med 15-2 så gör vi det...