← Sirius Bandy
Sirius - Edsbyn, fjärde tagningen!
Tifo
· 2009-03-12 10:56
· 13226 visningar
Bandyfesten på Studan närmar sig med stormsteg! Det är dock hela två vilodagar mellan matcherna denna gång vilket jag tror kommer gynna både Sirius och Västra!
Det här kommer verkligen kunna bli ett sånt makalöst bandykalas att bandy-Sverige kommer tala lyriskt om det i decenier framöver! Vi ska verkligen bära fram våra krigare på en ljudmatta utan dess like! De ska ha ständig medvind tack vare vårt ös! Och de stackars byborna kommer bli alldeles darriga..
Jag tror att våra lirare kommer vara så fruktansvärt taggade på lördag!
Hade bra vibrationer inför match fyra när jag vaknade i morse.
Nu har dessa dock förbytts till böner och idogt hopsamlande av alla lyckobringade förmål som jag äger. Herr Kantarell kliver in i handlingarna på lördag och precis vad som helst kan hända!!!
Garligurs inlägg innebar två saker för mig:
1) Jag fick barnvisan "Herr Kantarell uti enebacken" på hjärnan.
2) Jag fick en inre bild av hur Garry rusar runt i huset och spanar efter lyckoamulleter. "Turgrejer! Måste ha mer turgrejer! Var? Var? Var? Aha! Det här stentrollet som jag hittade i Fålhagen när jag lämnade in min vinnande V-65:a 1981! Det måste med! Mer saker... Måste ha mer saker..."
#3 ·
Robin
· 2009-03-12 11:39
Och framför att, har ni köpt optioner, sälj dom!!
#4 ·
RRR
· 2009-03-12 11:40
Kan nån uppdatera förstasidan med info?
#5 ·
Joint
· 2009-03-12 12:26
Ryktas om att Garry ska ta med sig manteln på lördag... det kan bara innebära en sak... allt som oftast.
Mer bandypuffar åt folket!
Jo, men det blir en tuff kamp för den... Inte nog med att det är Edsbyn som är motståndare. Kantarell kan trassla till det mesta. Jag kommer att ta lyckokalsonger, turhandskar, min första birdie-golfboll, min silverdollar för extra viktiga krona/klave singlingar samt min signerade Kal P. Dal femkronors sedel med också!!
Utanför Studenternas IP lör 14.e mars kl 15:00
Vakt: För sista gången, du får inte ta in en uppstoppad get och en skalenlig modell av Skara domkyrka på arenan!
Garligur: Du kan ju fan ingenting om bandy! Du är köpt av förbundet! Släpp in mig och mina tursaker!
#8 ·
Joint
· 2009-03-12 13:19
Ja, golfbollar brukar vara populära på Råttsunda har jag hört...
#9 ·
Tifo
· 2009-03-12 13:21
Ha ha!
Man kastar inte bort sin första birdie-boll!!!
#11 ·
Lemon
· 2009-03-12 14:50
Golf är en konstig sorts bandy.
Haha
Farbrors skäggdonation har uppmärksammats i UNT-bloggen:
[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=20,00.html[/link]
http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=21662&category=12&maincategory=null
Exakt det här är det jag vill läsa från förra matchen och ha i ryggsäcken inför nästa match. "Äntligen fick vi utdelning och visade vilken klasskillnad det är mellan oss och Sirius."
Jag vill se ett kaxigt och självgott Edsbyn på Studan på lördag. Ett Edsbyn som någonstans i bakhuvudet tänker att "nu har vi visat de jävla uppstickarna vilka som är bäst, nu knyter vi ihop detta lite smidigt". Jag vill se gnällrekord från Hedqvist och Edling som bara tjurar över att "Sirius spelar ju fan bara handboll" och klagar på domaren. Sådana tendenser kommer ge en femte match. Tveklöst.
Tror att väldigt mycket kommer att avgöras av om Hedqvist m.fl. har krutet torrt eller inte. Går det in några tidiga långskott så blir det jobbigt, men om Sälen och stolparna växer ut till spöken för Edsbyskyttarna så kan vi hota. Men då måste vi förstås orka hitta tillbaka till tålamodet och koncentrationen från de första två matcherna. Och det är klart att vi orkar!
#16 ·
Joint
· 2009-03-12 17:26
"- Jag känner mig otroligt pigg, och man blir också extra inspirerad när det är sån´t här tryck." Ja jäklar, vilket tryck det var!
Det är begravning i kyrkan, begravning i kyrkan, det är begravning i kyrkan...
Gaah jag såg just reklamen på tv och hur f-n ska jag kunna vänta tills på lördag. Tortyr kallar jag det här för.
Du kan ju metadona lite i kväll. Skrika "Skandal! Skandal! En domarskandal!" till juryn på Let's Dance på Fyran. Samba på TV:n! Ja, det är samba på TV:n! Samba på TV:n!
Hade varit bättre att få göra det till På spåret. Det kunde lugnat eventuella ungdomliga yttringar!
Oldsberg, Oldsberg ge oss en sång
Men vi är ju ett poplag nu.
Back OT: Jag har ju som bekant jinxat bort hela mig från den här matchen men om det blir en 5:e match så tar jag på mig en enorm lyckosak till Byn. Farsan gamla mockarock som varit med på alla Siriusala finaler på '60-talet + åtskilliga andra matcher från Sirius förra storhetstid.
Jag kan ta med mig Anufrienkos gamla klubba...
Du kan ju metadona lite i kväll. Skrika "Skandal! Skandal! En domarskandal!" till juryn på Let's Dance på Fyran. Samba på TV:n! Ja, det är samba på TV:n! Samba på TV:n!
Eller så kan man glo webbtv från Pontushallen (låter inte det lite grann som ett ställe där man utövar typ baby-sim?) och injecera lite korgbollskvartsfinalsmetadon i nervbanorna.
#25 ·
Tifo
· 2009-03-13 12:25
Dan före dan. Nån som hört nåt om läget i truppen med skador och annat?
Farbror sitter väl som vanligt på fågelsången och lyssnar??
Man gör det man är bra på.....
Skador finns det gott om men enligt offsella är det samma lag som senast. Lars Fall är fortfarande borta och Lars Hall är fortfarande död.
När det var som dystrast ifjol så hade BK förmodligen en mindra chans att undvika direktnedflyttning än den chans som vi i skrivande stund har att vinna **-****!
Magiskt märkligt!
Vill läsa UNT:s klassiska "Elitbandyn är död i Uppsala"-krönika igen!
#31 ·
haze
· 2009-03-13 14:02
Menar du denna dissteffe?
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=714139,00.html
#32 ·
Tifo
· 2009-03-13 14:06
Jag underlättar lite:
[url]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=714139,00.html[/url]
Jäkligt skönt att läsa den krönikan idag!
Grymt kul med den tidsresan!
[link=http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=20,00.html]Ett strå till stacken![/link]
#34 ·
Joint
· 2009-03-13 14:24
Vad tycker ni om min insändare riktad till den f.d sportisen då?
"Tankar kring din krönika
Hallå Peter J!
Din inställning till idrott verkar vara som många andra uppsalabors, d.v.s trångsynta och pessimistiska.
Inse att det inte är kört ännu. Det är inte kört förän domaren blåst av sista matchen.
Många poäng att fightas om ännu och alldeles för tidigt att ge upp.
Kanske, räcker det med att vinna över Gripen, Falun och Tillberga?
Isåfall känns det inte alls orealistiskt.
Falun och Tillberga har dessutom ett ganska tufft spelschema framför sig.
Men jag förstår att du underskattar Sirius, om du nu inte sett så många matcher i år på plats (?).
Om du har gjort det kan du nog erkänna att laget har pontential och har hotat många topplag.
Nu får vi hoppas att denna pontential är spetsad med lite självförtroende (som för övrigt varit obefintlig tidigare i år).
- Ang: "Den stora frågan": Som jag har skrivit ovan är det inte kört än...
Men om vi leker med tanken (huvva) att det är kört då så behöver det inte vara sista gången vi ser Sirius i Eliten.
Men det beror ju självklart på olika saker och det är alldeles för tidigt att spå i.
Dels om vi får behålla "stommen" eller om de drar - det återstår att se och personligen väntar jag med att dra en slutsats där.
Jag tror knappast klubben bara kommer gå och dö, om vi skulle åka ut.
Vi har bevisat många gånger förr att vi kan gå upp igen (kända som "bandyns jojolag") och VARFÖR skulle vi inte kunna upprepa det?
- Ang. "Jag kan tänka": Självklart får du räkna med lite reaktioner och tillvis del upprörda känslor.
Det var väl meningen med din krönika? ;-)
Jag inser också sanningen och anser det krisaktigt i dagens Sirius, men - jag vägrar ge upp hoppet.
- Ang. "Sirius publiksnitt": Såklart är det ruttet.
Uppsala vet inte vad lokalpatriotism är, och bevisligen är det ju bara Sirius Fotboll som lyckats dra rikligt med folk till sina matcher.
Har väl till viss del med spelet att göra.
Jag tror inte att det har med sporten att göra, utan mer att publiken kommer om det går bra eller ja, om det är jippo.
Uppsala är, och (hoppas jag har fel) förblir, en "medgångarstad".
Tråkigt, men sant!
- Ang. "Jag har oerhört": Troligtvis försämras givetvist publiksnittet i Allsvenskan kontra Elitserien.
Känns iofs lite som att "det kan inte bli sämre" och de cirka 500 som går är faktiskt ganska trogna och insatta.
Huruvida sporten skulle konkurrera med ishockeyn är svår att tänka sig, men jag tror TVÄRTOM tillskillnad från dig, att det skulle gynna bandyn (och lokalidrotten i allmänhet) i form av att fler skulle få upp ögonen för den "lokalaidrotten".
Som sagt, det kan knappt bli värre på publikfronten.
- Ang. "En bandyhall skulle": Jag tycker att bandy skall spelas utomhus.
Men en bandyhall vore idealet att träna i och kanske även ha till beredskap för matcher vid vissa väderförhållanden.
Det är också möjligt att publiksiffrorna skulle höjas en aning med detta, även om det svider att säga. ;-)
- Ang ihopslagningen: Där är vi överrens.
Vägra sammanslagning! Kan nästan inte finna något positivt i det för staden, möjligtvis sponsorpengar.
- Ang. "Sirius ordförande": Självklart har han gjort bort sig, när han mitt under pågende säsong tar kontakt med pressen och går ut med sådan info.
Inte sant?
- Ang. "Personligen tror jag": Instämmer...
- Ang. "En del har": Sjonis är bra och så, men denna idé var konstig och man måste förstå fansens känslor.
Däremot är han nog, som du säger, en idéspruta.
Jag gillar verkligen hans idé ang. Gothia Cup, fast i bandy.
Däremot ställer jag mig som sagt kritisk mot Gothia-formen vad gäller sammanslagning .
Oj, detta blev långt tillslut... Men jag var tvungen att skriva av mig kände jag.
Du är välkommen att skriva svar-på-tal till mig, det vore kul.
Sist men inte minst, hoppas att Sirius klarar av detta.
Jag vägrar att ge upp hoppet!
Mvh. Johannes O"
Och ja, jag var bitter och ville skriva av mig.
Väl ungdomat, Joint!
#36 ·
RRR
· 2009-03-13 19:20
det fanns väl en anledning att peter j inte längre är sportchef....
Attans. Efter att ha skrikit sönder halsen (hur 17 klarade sig tjejerna på Beatles-tiden???) i Edsbyn i måndags verkar jag ha fått nån inflammation eller liknande, det tokvärker.
Huskurer mottages tacksamt. Hade tyvärr inga Vicks hemma för min vanliga Vickskur :(. Måste få rösten att hålla under match imorgon, sen om jag inte kan prata på söndag spelar mindre roll. Kan vara tyst en dag.
#38 ·
John
· 2009-03-13 19:52
Apotekspersonalen sa att man skall gurgla saltvatten och inte viska. Det är tydligen bättre för halsen att prata tyst än att viska. Men bäst är att bara vara tyst.
Gurgla saltvatten. OK. Vara tyst kommer jag vara hela kvällen. Att inte viska kan jag förstå, det känns inte som något jag känner för att göra ändå, aj. :)
Calvados, eller i nödfall annan brunsprit, är bästa medicinen mot halsont!
#41 ·
John
· 2009-03-13 20:47
Nu jäklar skall det vinnas 5-3 blir det efter 4-1 i paus. Tufft, tätt och lätt.
5402 åskådare
Fernet Branca och honungsthé är en början. Dricks delvis för att lindra, men företrädesvis för att glömma.
2-1 till IKS. 11079 åskådare.
3-3 (4-3 eft. straffar)till sirius 7 867 publik
Honungste lät gott! Det får det bli!
Jag tycker väl egentligen att 10000+ borde kunna hitta till Studenternas, men tja, det är en hel del att hoppas på, det förstår jag också. Men det vore något!
14-2
12376 pers på läktaren.
Apotekspersonalen sa att man skall gurgla saltvatten och inte viska...
En gång på resa i Skottland med en dunderförkylning och obefintlig röst tog jag in på ett B&B där ägaren kokade ihop en brygd bestående av
en halv pressad citron, en stor tesked honung, lite brunt farin, kokhettvatten och en rejäl dos maltwhiskey...dagen efter hade jag kunnat överrösta en hel säckpipeorkester om så behövts.
#47 ·
Kalle
· 2009-03-13 23:35
I natt blir det svårt att somna...
Kan det bli 6000 imorgon?
Vågar man drömma om en triumf?
Jag är sjukt imponerad av killarna i laget.
Jag är så sjukt nöjd över den här säsongen så jag skiter (nästan) i resultatet.
#49 ·
RRR
· 2009-03-14 07:24
Jag hade skitont i halsen i onsdags men efter att ha skrikit som fan i Edsbyn så gick det över, så mitt tips är att skrika som faaaaaan
#50 ·
Joint
· 2009-03-14 10:22
Jag hoppas vi vinner med 133-7. Och att det kommer 25 000 åskådare. Sen hoppas jag att hela Studan klämmer in i "Uppsala är Blåsvart". Det är vad jag hoppas. Hoppas, hoppas, hoppas.
Tveksamt va!????
Men jävlar vad jag hoppas på vinst idag!!!!
"
Några som ska på Pregame? När isf?
Jag drar nog till Ekocaféet och dricker lite whiskey, för de rossliga luftrörens skull. En av de trevliga tjejerna som jobbar där är gammal västring.
#54 ·
Tifo
· 2009-03-14 11:41
Jag går ner till Pregame om nån timme.
Hm. Är inte alls säker på vad jag ska tycka om snöfallet just nu. Iofs borde ju Sirius vara mer vana vid att spela utomhus vid oväder, men lockar inte snö lätt fram fasta situationer som hörnor?
#56 ·
Tifo
· 2009-03-14 12:13
Nu drar jag till Flurran! Nu jäklar kör vi!
Jag värmer hemma hos en polare idag med pytt å öl. Kassan tillät inget pr-game för mej tyvär. Vi ses i andra halvlek.
Deppigt. Men när jag på hemväg blickade ut över den snötäckta fotbollsplanen kändes det trösterikt på något sätt.
Tja, efter att så många mål trillade in för Edsbyns del i första halvlek var det ju svårt.
Nästa säsong har dock alla förutsättningar för att bli minst lika framgångsrik tror jag.
8 975 på läktarna!!!
Det är väl den bästa siffran (utanför finalen) i svenk bandy sen urminnes tider, eller åtminstone tio år!
Inget annandagsderby som slagit det i modern tid. Gissar att vsk kommer närmast, nån semifinal på rocklunda..
Tre toppforwards helt utan självförtroende, då är det inte lätt att vinna matcher.... Vi gör kanske säsongens bästa första 30 minuter, och ändå stor det 0-4 på tavlan....
Är ändå så otroligt lycklig över att fått uppleva matchen. Helt sjukt att det blev nästan 9.000!!!!
#62 ·
haze
· 2009-03-14 18:16
Instämmer, först 30 är väldigt bra sånär som på avsluten. Edsbyn sätter samtidigt "allt". Underbart att våra hjältar fick den storpublik den förtjänar.
Längtar redan till nästa säsong!
Vet inte om det är självförtroendet som egentligen är fel?? Svensson gör ju några grymma räddningar På Eriks lägen i inledningen. Sen kan jag hålla med om att åtminstone Mayans och Wibergs frilägen brukar bli mål 9 av 10 gånger.
Men vad faan... STOLTHET är det enda man känner!!
Stort tack till alla spelare OCH alla ni "snett över" (ni i klacken)!!
Smolket i bägaren är att det är så länge kvar tills det börjar om...
#64 ·
RRR
· 2009-03-14 19:15
Vilken jäkla säsong!
TACK SOM FAN SIRIUS DET HÄR ÄR DET BÄSTA JAG VARIT MED OM SEN JAG GIFTE MIG!
Sirius HEJ!
Pirre 4 president!!!
#66 ·
Sakul
· 2009-03-14 21:55
Men, seriöst? Medan jag sitter i bilen och undrar hur fan det går i den där jävla matchen och surar för att dom bara snackar hockey på radion så är det 9000 pers på Studan!? Snälla, väck mig. Det gör nästan att förlusten inte spelar någon roll. Men bara nästan...
Generellt mycket bra publik som kom för att se Sirius spela och som faktiskt verkade nöjda trots resultatet. Det bekräftar vad jag börjar tro om Uppsala-publiken, åtminstone när det gäller Sirius. Man vill se ett bra lag som spelar sitt eget spel och gör det bra. Sen verkar det vara en bonus om man vinner.
Sen får gärna Bajen-bönderna ovanför oss kolla på just Bajen istället. Bajen är från Stockholm!
Sen kan man se en liten skillnad i avsluten Edsbyn vs. Sirius. När Edsby-spelarna kommer fria med Sälen så lyfter de väldigt ofta bollen högt och gör också oftast mål då. Vi sköt hela tiden efter isen på Edsby-keepern och där gör man inga mål. Upp med bollen i nättaket!
Men epitetet "mycket bra publik" stämmer faan inte på de som iklädda Sirius-halsduk skriker okvädningsord till våra egna spelare. Om man dessutom inte sjunger med i "hyllningsramsorna" utan istället ägnar kraft åt att håna motståndarna med pinsamma ramsor som inte bör höras på Studan så tycker jag att man kan fortsätta med att pilla navelludd i TV-soffan istället för att en gång per år gå på Bandymatch.
En dåre (utklädd till Sirius-supporter) kastade dessutom ut snuskuddar och annat skit på isen...jag blir så jävla förbannad...
Måste bara passa på och ge er på Västra en stor eloge för det jobb ni gör. Blev imponerad av er den första matchen jag såg, och har varit imponerad hela säsongen sen dess.
Längtar redan till november :).
Men epitetet "mycket bra publik" stämmer faan inte på de som iklädda Sirius-halsduk skriker okvädningsord till våra egna spelare. Om man dessutom inte sjunger med i "hyllningsramsorna" utan istället ägnar kraft åt att håna motståndarna med pinsamma ramsor som inte bör höras på Studan så tycker jag att man kan fortsätta med att pilla navelludd i TV-soffan istället för att en gång per år gå på Bandymatch.
En dåre (utklädd till Sirius-supporter) kastade dessutom ut snuskuddar och annat skit på isen...jag blir så jävla förbannad...
Håller helt och fullt med. Tyvärr blir det så att när det kommer 9000 pers så kommer även en del idioter också. Självklart inte bra. Idiotramsorna motverkar man bäst genom att kontra med en bra ramsa. Brukar funka bra. Var även några idioter (som faktiskt verkade vara i en mogen ålder och utan alltför mycket alkohol innanför västen) framme och bankade på utvisningsbåset och skrek när Hellmyrs satt utvisad. Pinsamt.
#71 ·
Sakul
· 2009-03-14 23:11
Fan, kanske är bättre om det iaf håller sig under 2000 pers varje match nästa säsong...
Dom onödiga kommentarerna kanske du kan hålla nere i alla fall?
Jag känner mig enormt stolt och privilegierad över att ha fått uppleva den här säsongen i allmänhet, och den här dagen i synnerhet, tillsammans med Sirius. Att vi förlorade idag känns jävligt underordnat och är ingenting jag tror att någon hänger läpp över någon längre tid. 9000 åskådare.. Det måste väl vara rekord alla kategorier, finalerna undantagna, vad gäller hela Sverige i bandysammanhang?
Jag såg precis tv-sändningen. En stor eloge till dig CarlApan för din röststyrka och drivkraft. Sjukt bra eldat!
Jag vill egentligen inte känna irritation en sådan här dag, MEN. Vad trist det är när solariebruna melodifestivalmorsor och andra som vägrar att öppna truten och sjunga står och myser i klacksektionen och splittrar oss. Om vi varit ordentligt samlade så hade stämningen kunnat bli betydligt mäktigare. Nåväl. Inget mer gnäll en sådan här dag, det är ovärdigt.
#74 ·
Foley
· 2009-03-15 00:13
Jag vill inte stöta mig med någon nu, men jag måste säga att jag tycker det känns småaktigt att klaga på publiken idag. Det finns fan inget (iaf svenskt) lag där en hel arena med 9000 pers exploderar när laget gör 1-6 i typ 84:e (?) minuten. Inget! Det finns heller inget lag som har en publik som stannar kvar och hyllar sina hjältar längre än de som gick till final fick hyllningar. Inget! Dessutom är det väldigt ovanligt att hemmapubliken blir hyllade av bortalaget. Nu är det väl dags att vara stolt. Jag trodde aldrig att man kunde känna glädje efter en 1-7 förlust, men visst kan man det. Varför? Publiken!
Håller med. Det är en Västrasport att gnälla. :D
#76 ·
Amin
· 2009-03-15 02:18
Sjukt jävla bra, tack som fan alla som var på västra och höll igång klacken där, så jävla bra!!, blir det någon hyllning till spelarna?
Är inte den största hyllningen en läggmatch i supporterfighten? :D
Foley jag håller med dej på många plan. Jag tyckte träläktaren var fantastisk. Visst fanns det inslag som man helst inte vill ha men vi kväste dom bra. Leve Sirius! Fy fan va bra vi är! jag är lycklig över den underbarar säsong vi gjort. Låt oss ta med den här känslan till nästa år så kommer vi krossa bönderna nåt så fruktansvärt!
#79 ·
OG
· 2009-03-15 07:29
9000 personer är faktiskt otroligt imponerande. Lite synd att de bjöds på en 7-1 förlust, tänk vilken enorm stämning det kunde blivit om alla skrikit med som på t ex slutet på Vetlandamatchen.
Nåja, ändå nöjd att allt sattes i måndags så det kunde bli en hemmamatch till och regelrätta hyllningarl. Även om det innebar att allt gick utanför nu istället.
Smyger in och tackar för en härlig matchserie och några fantastiskt trevliga stunder supportrar imellan, extra tack till Brukarn, RRR och Farbror för det alltid så trevliga bemötande, både i serien och nu, Västra Sidan och Red Farmers det är det som är riktig supporterkultur
Mäktigt med publiksiffran, repeterar att det bor ca 4800 i Edsbyn, det dubbla var på studan igår, sanslöst, förstår att det är extra häftigt för er som farbror & RRR sa, "Vi har gått på studan när det var 187 personer" skaplig skillnad
Vi ses nästa år, då är bandysverige förvarnade för Blå Svart, kommande helg är dock uppsala RÖD-BLÅTT
Tack ,Ståhl!
Litet faktafel: Vi snackar Siriusmatcher med 87 plågade själar på läktaren!
Denna säsong skulle man gärna på på DVD-box. Barnbarnen kommer antagligen annars inte tro på utvecklingen!
Igår hade vi mer folk på Studan än under hela förra säsongen, typ.
#82 ·
Joint
· 2009-03-15 09:35
UNDERBAR SÄSONG!!!
TACK SKA NI HA ERA JÄVLAR!
Ville bara säga det. Det var mina spontana känslor efter matchen. Jag är absolut inte bitter. Toppensäsong utan dess like!
#83 ·
Joint
· 2009-03-15 09:48
Var även några idioter (som faktiskt verkade vara i en mogen ålder och utan alltför mycket alkohol innanför västen) framme och bankade på utvisningsbåset och skrek när Hellmyrs satt utvisad. Pinsamt.
Då var jag framme och sade till...
Det kastades in några pennor (!?) direkt efter slutsignalen som jag hämtade...
Men hur som helst, den som klagar på gårdagens publik i allmänhet, kan inte ha ett roligt liv. Tage-varning på det, tycker jag...
[link=http://www.sr.se/uppland/]In och Rösta!![/link]
Men hur som helst, den som klagar på gårdagens publik i allmänhet, kan inte ha ett roligt liv. Tage-varning på det, tycker jag...
Om du menade att jag klagade på publiken i
allmänhet så missuppfattade du mig totalt. Det är ju som en dröm att det kommer 9000 till Studan!!
Jag hör också till de där 87 betalande på tidigare hemmamatcher, har åkt på bortamatcher mot lag som Sköndal, Gustavsberg, Skutskär, Karlsbyheden m fl. Att bli citerad i ett inlägg som nämner Tage i samma mening tar jag närmast som en skymf...
#86 ·
Joint
· 2009-03-15 10:57
Okej, nej då, jag förstod nog vad du menade. Men som sagt, ett par stycken rötägg av 9000 finns det alltid. Verkade i alla fall inte utspela sig några större "skandaler" så att säga. Och det ska vi väl vara glada över.
Jag har också varit på matcher med typ 87 betalande, och jag menade som sagt inte att jämföra dig med honom men det finns säkert andra människor som klagar.
Jag kan knappt fortfarande fatta det... 9000 på Studan... Fler än på Peking-matchen... Otroligt och overkligt. Vilken otrolig potential det finns i den här staden, det som behövs är framgångar och "stormatcher". Det är här och nu bevisat. Hoppas på nya bandyfester -09/10!
M.Ståhl ERF stort tack till er som åkte buss och pekade finger och skrek när ni åkte från arenan trevligt va det hepp.
Så nu ska jag inte gnälla mer tack för en underbar säsong västra och sirius.
#88 ·
Joint
· 2009-03-15 12:18
Om jag nu ska bedöma klackinsatserna objektivt, sett från träläktarna, så får jag ta och hylla RF för att de faktiskt lät mycket, mycket mer och oftare. Dock är de flesta ramsorna väldigt tråkiga måste jag säga, tyvärr. Var är nyskapandet?
Fast sen tror jag att vi på träläktaren lät mer än RF, men det är ju svårt att bedöma när man själv står mitt i smeten. Hehe.
Kniv-Jonas: Det är lätt att vara kaxig i en buss... Sorgligt.
87 pers? När var detta? Jag måste ha varit där, men jag minns det inte.
Vi blev nog lite tagna på sängen av den här publikrusningen, med facit i hand hade det nog varit bättre att upprätta en klacksektion på västra så vi hade kunnat samla oss. Grym insats av CarlApan, Joint med flera iallafall, tack ska ni ha era jävlar.
Jaja, ingen idé att klaga över småsaker. 9000 är förstås helt otroligt, och jag väljer att lyssna på vad Mickel, Franco Bergman och Pirre sa efter matchen. Landets bästa publik, det är vi! Just nu iallafall.
#90 ·
haze
· 2009-03-15 14:39
87 pers är inte mycket. Undrar också vilken match det kan ha varit.
Annars är ju Motala för ett par år sedan en klassiker (Superallsvenskan 2004?). Under 200 åskådare, svinkallt. Seger blev det med typ 7-4 i alla fall och bl.a ett underbart solomål av Ubbe. Det var lite av vändpunkten den säsongen som fram till dess varit tämligen bedrövlig.
#91 ·
Tommy
· 2009-03-15 15:28
[link=http://www.sr.se/uppland/]In och Rösta!![/link]
Jag har upptäckt att om jag går in med olika webläsare så kan jag få min röst registrerad flera gånger (safari/explorer/firefox).
Viktigt att göra sin röst hörd!
#92 ·
Joint
· 2009-03-15 15:31
Nej, jag kan ärligt talat heller inte komma ihåg den beryktade 87 pers-matchen, men jag kommer definitivt ihåg matcher där vi var mellan 150-200 åskådare.
Jag är inte heller helt säker vilken match det var, men jag minns att jag har varit på Sirius-match med färre än hundra betalande.
Säsongen 2004-2005 i Division 1 Östra spelade vi en snöstormsmatch i november på Studan mot Gustavsberg och torskade med 2-1 inför ca 120 åskådare (Ubbe gjorde vårat mål). Kanske var det hemmamatchen efter mot Djurgården som publiksiffran var under 100 strecket?
Lite häftigt perspektiv till gårdagens match!! Det är ändå bara 5-år sedan!!
Det tycks som att gårdagens match kan ha haft den högsta publiksiffran i en ofinal sedan 1962. Wow!
#95 ·
RRR
· 2009-03-15 18:17
Jag har en bild från nån match mot Kalix där jag, Rikard, Farbror, Tysken och Thomas D utgör "klacken", det var kallt som faaaaan minns jag, kan ha varit 2002???
#96 ·
RRR
· 2009-03-15 18:18
Kan ha varit Nyborg....
Vadå, skulle inte jag varit med kanske? Jag har iofs missat matcher, men inte mer än 1 eller 2 per säsong sedan 1996.
Det kändes som luften gick ur publiken pga Edsbyns mål som kom väldigt nära på varandra. Men på det hela taget tycker jag laget fick ett värdigt hyllande under matchen, i synnerhet vid målet. Att sedan Edsbyn tackar alla läktare ser snyggt ut (säkert enkelt att göra vid vinst). De som gick när det var 20 minuter kvar bör ha en bra förklaring annars går dom under kategorin "medgångssupportrar av värsta sort".
Får passa på att tacka alla inblandade inom Sirius. Spelare, ledare, personal och äkta supportrar skall ha hjärtligt tack.
Om vi talar låga publiksiffror så har jag för mig att vi var knappt 150 en snöig fredag i början av 2000-talet alternativ sent 1990-tal, motståndet stod Falu BS för.
Nästa säsong kan bli spännande...
Med vänlig hälsning,
Charlie Dalton
Nästa säsong kan bli spännande...
Så sant! Ser verkligen fram emot nästa säsong.
Vad gäller hur man hör andra klackar så verkar det skilja mkt beroende på var man står på Studenternas. Jag hörde knappt Edsbyklacken alls (bortsett från trumman, den hörde jag). Iofs kan det bero på att Västra stod mkt närmre än Red Farmers.
#100 ·
Joint
· 2009-03-15 19:08
Vi stod ju som sagt vid utvisningsbåset och hörde Red Farmers betydligt mer än Västra Sidan. Jag tycker Red Farmers gjorde en bra insats, lite utöver deras vanliga standard. Sen tycker jag också det var fint av byn att tacka Uppsalapubliken, även fast jag är säker på att de inte skulle göra så vid förlust. Men men.
Det kanske var några som stack innan slutsignalen men generellt sett var jag överraskad av att så pass många ändå stannade. Matchen var ju i själva verket körd efter en halvtimme så, cred.
Kollar matchen på svt play om o om igen. Tänker kolla ända tills Sudden får på en smällkramell o gör två mål första fem minuterna.
Välkommen Bandygubben! Vi behöver "förstärka" gubbhyllan nu när inte ens Garry och Farbror har lyckats hålla tillbaka "ungdomssprittet" i benen.
En säsong som denna kan man förlåta ett dylikt påhopp!
En säsong som denna kan man förlåta ett dylikt påhopp!
:-)
Jag är inte heller helt säker vilken match det var, men jag minns att jag har varit på Sirius-match med färre än hundra betalande.
Säsongen 2004-2005 i Division 1 Östra spelade vi en snöstormsmatch i november på Studan mot Gustavsberg och torskade med 2-1 inför ca 120 åskådare (Ubbe gjorde vårat mål). Kanske var det hemmamatchen efter mot Djurgården som publiksiffran var under 100 strecket?
Lite häftigt perspektiv till gårdagens match!! Det är ändå bara 5-år sedan!!
Snömatchen mot Gurra ja. Fy vilken match. Minns att en boll stoppade på mållinjen mer eller mindre för att det hade bildats en snövall på några centimeter. Det var tider det. Är det samma sport och samma lag vi ser nu?
#106 ·
haze
· 2009-03-15 21:18
Werner och Hellboy var väl med i den där snömatchen, kanske Virre också? Från förlust hemma mot Gurra till SM-semi. En rätt skaplig resa.
Gurramatchen minns man skarpt, det var Wasberg som var omutlig i Gurras mål den gången. Får nog dock rätta haze angående säsongen 2004. Visserligen tror jag vi vann mot Motala, men någon vändning blev det inte. Då slutade vi hopplöst sist och åkte ur.
Fast du menade kanske 2006, det scenariot skulle stämma bättre?
#109 ·
haze
· 2009-03-16 07:43
Jepp, 2006 ska det förstås vara.
#110 ·
ex17
· 2009-03-16 08:01
Jag har mött Byn på Studan inför 183 (?) i en snömatch där vi lyckades knipa en poäng har jag för mig. Jag tror vi missade en straff med 5 min kvar. Kan ha varit Karlgren som sköt.
Fast jag fortfarande är dödligt bakis efter en hård lördagsnatt kan jag inte låta bli att gå omkring och flina hela tiden. Aldrig har jag vart så glad efter en 1-7 förlust. (Eller någon förlust alls för den delen.) Frågan är bara hur långt det går innan den riktiga bandyabstinensen sätter in? Tack IKS för att ni förgyllde min vinter.
Det känns nästan som ett underbart förhållande som slutade utan att någon blev sårad samtidigt som man hela tiden kan blicka tillbaka på dom fantastiska stunder man fick tillsammans.
Sicken vacker liknelse!
Åh, vackert!
Tackar Big Spender för välkomnandet. Meddelar att det inte blivit något mål än. hahaha ..Nu tar vi nya tag mot nästa år. Hoppas inte på allt för mänga nyförvärv. Vill att dessa krigare ska få chansen att utvecklas. Någon att avlasta Eskhult bara och en MR 100% därframme.
Vad är det för By-böna Mikko minglar med?
http://elinbrunlof.blogg.se/images/2009/sdc10082_32811080.jpg
En vaxdocka kanske? :)
#117 ·
RRR
· 2009-03-26 19:09
nej en socialsekreterare? från Edsbyn