Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Finalen

Nu diskuteras finalen i tre olika trådar, och det får jag som moderator ont i magen av. Håll er till den här i fortsättningen.
Jag lyckas inte framtvinga några som helst sympatier för gurkorna. Kan dock sträcka mig till att det vore bra med lite omväxling på tronen efter Byns fem raka.
Nej några sympatier för gurkorna har jag verkligen inte. Men efter fem raka måste jag erkänna att jag har ännu mindre sympatier för byn. Dessutom har jag alltid svårt att heja på ett lag som slagit ut "mitt" lag. Pest eller kolera helt enkelt.
Näe, jag håller med haze. OK att det kunde räcka med 5 raka för Byn, men det borde verkligen räcka med 17 sammanlagda för VSK.
Jag ser det som tvärt om. Eftersom vi förlorade mot Edsbyn, så bör dom vinna. Därmed kan vi inofficiellt hävda att vi egentligen är tvåa i Sverige!! (För vi skulle självklart spöat skiten ur de andra semifinallagen).
Jajja, Den riktiga finalen är visst imorgon
Om du räknar det som den riktiga finalen, och Sirius bevisligen är med, ska jag ta med rak-kniven då???
Det går bra men då behöver du även leverera den ekonomiska vinst jag hade säkrat i händelse av en "final".
Äntligen nåt vettigt vi kan lägga Byllepengarna på!
Hur många Bylle har vi pengar till?
Hehe... Lysande förslag....
Om herrfinalen är oviss så är damfinalen desto vissare. Gnagets 125-7 i målskillnad under serien är ganska imponerande... Är AIK-tränaren Oscar Pettersson samme Oscar Pettersson som RR-kopian som spelade i Sirius för några år sedan?
Åh nä. Nässjö tar hem detta lätt som en plätt. Vad som händer i eftersläckningsmatchen efter damfinalen bryr jag mig inte ett duggaste nåt om.
Nog är det den Oscar?
Jepp, det är "våran" Oscar.
Nu är det så att jag har en biljett över till finalen. Sektion F1. Jag kan inte använda denna biljett. Eftersom jag tycker att det är tråkigt när biljetter inte används sänker jag mitt tidigare pris till att den som vill ha biljetten helt enkelt kan få biljetten, gratis! Först till kvarn.

Biljetten finns kvar... :)
gick just förbi olearys på väg till jobbet. kändes ganska tungt att se alla edsby fansen. men samtidigt fick man hela bandykänslan i kroppen. och man tänkte hur det hade varit om det varit sirius i final istället. tror ändå att byn vinner idag, då kan man i alla fall säga att man förlorade vinnarna!
Gahaha: Linda, Gnagets målvakt, på frågan vad behöver ni ändra på: "Jag tror vi behöver flytta OPP laget"... :)
Sven Erik och Sven Lennart Olsson var inzoomade med mega-klapphandskar och guldhjälmar. :)

1-0 till Nässjö. Damfinalen for the win... Vilket tempo! :P
Härligt Nässjö! Fint slut på en fantastisk bandysäsong. Nu kan man fokusera helt och hållet på fotbollen framöver.

Vad gäller herrbandyn har jag förstått att försäsongen börjar redan i eftermiddag med en träningsmatch mellan Edsbyn och VSK. Den lär spelas i Uppsala eftersom vi är tidiga med is som vanligt.
Vilken usel tippare jag är!
Grattis Nässjö!
Dumkossan som inte känner igen lagens färger!! Vägra licens
VSK, SM-Guld. Jag vet inte vad jag ska tycka. Kul med mästarskifte i alla fall.

Reagerade över en sak. Visst var stämningen sämre än vanligtvis? Bönderna hörde jag inte alls ens en gång.
EN HUR FAN KAN vETLANDATOMTEN ORKA ATT PRATA SÅ MYCKET HALL NÄR DOM ÄR PÅ BANDYFEST NUMMER 1 SOM SPELAS UTOMHUS!!!!!!! NÄR "ALLA" (vi vet att Hammarby skall ha dispense)FÅR HALLAR SÅ FÖRSVINNER JU FINALFESTEN

Hans Eli är dock KUNG
Grattis VSK. Det var rätt lag som vann sett över matchen enligt min åsikt. Imponerande hur de genomför matchen.
En skön kuriosa är att min styvfar bad mej tippa och jag tippade 5-4 till vsk. Vi skulle ha delat på potten men han såg fel vilket lag som var hemmalag så dom 200 rikstalerna sattes på 5-4 för byn. Lite irriterande när vi märkte misstaget efteråt.
Vidrig kantboll, Apan!
Bra att Byn förlorade synd att det var mot gurkorna. Men bynspelarna verkade inte så arga, bara jäst mätta stolt klappande på den av björnstek fyllda buken.
Efter att sett UNT tv-inslag med edsbypensionärerna som kollade på finalen på vårdhemmets storbild så börjar jag ångra att byn inte vann ändå.
Instämmer! Hårda tanter! "tål stötar".... klockanalyser
Nej, VSK var det bättre laget och Holmberg fick visa sina kvaliteter på den stora scenen. Kul att Holmberg, Joneby och Engström var de dominerande i grönvitt.
synd bara att de spelar i grönvitt
Det var verkligen imponerande att se de unga gurkornas uppträdande. Inga finalnerver där inte. Tyvärr lär det bli ganska mycket VSK de närmaste åren.

Em träningshall är väl ganska akut men inbillar mig att finalarrangemanget suger lite för mycket kraft. Ibland tror jag att det inte blir något hallbygge så länge finalen går i Uppsala (hoppas jag har fel).
Jag trodde en del på vsk för det spelet dom visade upp på studan senast var det mest imponerande jag sett den här säsongen.
VSK kommer inte dominera, jag tror SAIK kommer bli en värdig kombatant tillsammans med en rad andra lag...
Äh, gurkor ska skördas tidigt. Sen blir de bara beska... (titta på grin-Ted).
P-A har väl redan talat om att bandyns framtid handlar om Byn, Loafers, SAIK, Väners & Ale-Surte??
P-A är en skön snubbe. Jag tror han trillade i en gryta med citronjuice när han var bebis. Lördagens halvtidskommentar i dambandyfinalen var världsklass: "Jag kan ingenting om dambandy, men helt klart så kan man säga att..."

Ett ögonblick av klarsyn, jag förstår bara inte varför han hade med prefixet "dam".
Lysande!!! Fan, jag borde tittat på dam-matchen. Det uttalandet hade räddat hela söndagen.
Äntligen är ordningen sig lik. Damfinalen på lördagen och herrfinalen på söndagen.

Nu är bara frågan hur många mille back U:a Kommun kommer att torska på detta event? Loosers.