← Sirius Bandy
nyförvärv till säsongen 2009/2010
stesse
· 2009-03-19 20:17
· 42755 visningar
kunde vara kul att höra vad ni andra har för funderingar på nyförvärv till nästa säsong.
min egen topplista:
1:a Patrik Nilsson (fostrad i söderfors)
2:a JR Lomanov (fostrad i sirius)
3:a Mickelsson (spelat i sirius)
dessutom finns det ju några hammarbyare att
tillgå nu. såja nu har jag rört om i grytan, vad har ni för förslag.
Bella!
#2 ·
Joint
· 2009-03-19 22:19
Nja, inga superduper-fixstjärnor. Lugn nu. Vi har ju en bra grupp.
Fram för ett skitstövelfritt IKS. Vägra Patrik Nilsson! Bella är ju intressant förstås. Rolf Hedberg, Knutsson och Mickel är också trevliga namn. Säfström.
1. Nilsson= dryg o ingen lagspelare 2. Lomanov= tuta o köra o förstöra lagspelet, gnälla o puta med axlarna. Mickelssson har kompisar o Uppsala o trivs här.
Jag tror att många kan lyfta sig. Men visst behövs en som kan avlasta Eskhult lite. Så att han kan få friare ytor högre upp. Tänk två Eskhult då slog det gnistor. hehe
Min lista:
1. Betala skulderna
2. Skaffa ett positivt eget kapital
3. Lägga en balanserad budget
4. Kontraktera de nyckelspelare som redan finns i klubben
5. Förstärka med någon/några nyförvärv.
Ord! inte ofta vi håller med varandra Bigbadda men här står jag till 100% på din sida!
#8 ·
haze
· 2009-03-20 06:17
Bella och Mickel är mina drömförvärv. Önskvärt med någon/några truppbreddare från de egna leden även om det ser lite tunt ut där just nu.
Bigbaddas lista skriver jag också under på. Nu verkar ju styrelsen mkt kompetent men får fortfarande kalla kårar av säsongen 94/95 när vi hade en stark trupp, ett av landets bästa u19-lag.....men ekonomin i fritt fall.
Tveklöst Mickelsson nummer 1. Men jag är ruskigt nyfiken på Knutsson. Han har visat otrolig lojalitet med Ösk genom åren, så jag tror det är en kille som skulle passa alldeles utmärkt in i vårt lagbygge.
I övrigt är det bara att instämma med Bigbaddas listas.
Det fina med Baddas lista är att jag inte ens reflekterar över möjligheten att den inte uppfylls. Därför kan jag glatt kasta mig in i diskussionen om nyförvärv.
En sak som oroar mig lite mer och som ledde till en intensiv diskussion på Ackis igår mellan lite olika siriusprofiler är hur BK jobbar med målsättningsbiten inför nästa säsong. I år har det funkat alldeles geschvint att prata om att utveckla spel och ha långsiktiga icke resultatrelaterade mål. Nästa år måste en målbild och en kommunikation på ett helt annat sätt matcha en omgivnings krav. I år låg de (outtalade) resultatmässiga förväntningarna på klara kontrakt-nivån. Den biten blir rätt svår att sälja in nästa säsong. Samtidigt kommer vi att få möta ett helt annat motstånd nästa år. Ett motstånd som i tio fall av fjorton kommer gå in i matchen med inställningen att kontra till sig poäng om möjligt. Ska bli intressant att se hur herr Keps tacklar detta. Och då menar jag intressant i den positiva helt ocyniska bemärkelsen.
#11 ·
ex17
· 2009-03-20 08:46
Garry, jag delar inte din uppfattning på det senare.
Garry, jag delar inte din uppfattning på det senare.
Intressant! Vänligen utveckla
Menar herrn att Ösk haft så mycket stålars att han stannat därför?? Eller är han kexmissbrukare?
ÖSK verkar lite småintresserade av att få tillbaka Olle.
Konstigt vore det annars! Kexen hade ju gott krut i Säfström, Knutsson & Buskqvist. Det verkar ju troligt att det tokbrast i defensiven.
#16 ·
RRR
· 2009-03-20 10:20
Mina önskamål på ev spelare, om jag skulle få bestämma nåt, vilket är tur att jag inte får:
1. Mickel
2. Kalle Spjuth
3. Bella
4. Östling
Det känns som nyförvärven bör i första hand fylla eventuella luckor. Om Kyller inte fortsätter (varför skulle han inte göra det?) så kanske Englund eller Lars Johansson från Hammarby kan var ett bra alternativ?
Ingen har nämnt Daniel Liw? Han verkar otrivas i bygden och är ju tight med Eskhult. Han och Mickel kan väl göra sällskap!
Liw är ju duttig.
#19 ·
OG
· 2009-03-20 12:42
Ryktena på Katalin säger att Liw förvisso är kompis med Eskhult, men gillar att träna i hall med alla fördelar det innebär rent sportsligt och praktiskt.
Överhuvudtaget verkar det gå en skarp skiljelinje mellan faktiska utövare av sporten bandy och supportrar angående förträffligheten med hall.
#20 ·
Joint
· 2009-03-20 12:46
Kexen borde vara intresserade av Olle G, precis som de var intresserade av Stalle för året.
Englund från Bajen vore en grym försvarsvärvning, men nu är det så att jag tycker Kyller skall fortsätta och då vidhåller jag att vi har ett av världens bästa försvar. Karlsson och Englund från Bajen känner ju Rosa och Esken bra, och de borde kunna övertala någon. David Karlsson har väl en rätt bra bössa? Och Englund är ju en back i världsklass...
Men nåja, jag tycker som sagt inte att vi kanske inte behöver värva några super-fixstjärnor. Det känns bra att ha en någorlunda ekonomisk lönebalans i truppen för att fortsätta vidhålla den otroligt positiva stämningen som råder. Hur tror ni den skulle påverkas om det kom proffs hit?
I första hand tycker jag vi ska se till att kontraktera den härliga grupp vi har. Vill inte ha samma kontraktstjafs som förra året med typ Virre, men jag skulle inte bli förvånad om det blir så även i år. Alla spelare är ju värda löner nu!
Men om Bella och Mickel skulle vilja komma, så skulle det nog vara svårt att tacka nej...
Kul att läsa vad alla skriver. Ex 17... Försvaret har varit helgjutet i år. Du har visat enorm fighing spirit, Pirre har rensat lyrbollar så han borde ta en plats i tennislandslaget och övriga varit nästintill ofelbara. Tyngden i anfallet har mer att önska, men gärna någon som kan avlasta Eskhult. Gärna Bella... och får vi Mickelsson på topp så blir vi ännu bättre än i år. Magnus har pratat om att bredda truppen. Varför inte? Det är en lång säsong och skador ställer till det. Hur som helst hoppas jag på att så många som möjligt stannar och det är prio ett. Sen att Mickel och Bella kommer.... Sen vinner vi GULD nästa år. :-)
Överhuvudtaget verkar det gå en skarp skiljelinje mellan faktiska utövare av sporten bandy och supportrar angående förträffligheten med hall.
Teori är ju
alltid överordnat praktik. Leve det akademiska!
Spelare har alltid varit lite kärringaktiga!!! Bandy ska spelas ute!!
.... Sen vinner vi GULD nästa år. :-)
Jinxa sönder säsongen innan vi vet om den är jinx-okänslig? Burr, vågat.
Sen vinner vi GULD nästa år. :-)
App app app, nu är det inte jinxfritt längre. Fast vissa har nog jinxrätt ändå, t.ex John och Kniv-jonas. Kanske Björklingebon ska få tillhöra denna priviligierade grupp också?
Det finns visst dom som jinxar så mycket så att Miss Haiti ´39 the Queen of VooDoo inte hinner med bestraffa....
Bra moddat, Bruk!
Skamligt av Björklingebon. På gränsen till kriminellt!!!
Hehehehehe... vi var ju bara 3 matcher från guld i år. Förra året var vi visst ur Elitserien efter 7 minuter och med tanke på steget däremellan så måste ett guld bli nästa steg. Rösta för Bella och Mickel. Fast är Bella så bra egentligen? Eskhult plockade av honom bollen lite titt som tätt på Studan. Såg retfullt enkelt ut :-)
#29 ·
Joint
· 2009-03-20 14:18
Jag tänker tänka lite så som det varit i fotbollen, nästa år väntar det "tuffa" andra året. Nästa år kommer vi ha full respekt från bandy-Sverige och vips är vi inte något "överraskningslag". Jag tycker man inte kan förvänta sig på förhand att vi skall bli något finallag eller så, däremot så borde ju slutspel vara fullt realistiskt även nästa säsong.
Jag är personligen livrädd för någon slags baksmälla till nästa säsong när alla har förväntningar på laget. Tar vi oss till slutspel är jag skitnöjd.
Ord!!
Eskhult plockade av honom bollen lite titt som tätt på Studan. Såg retfullt enkelt ut :-)
Limpan tar bollen när han vill ha bollen. Björklingebon har trampat igenom den tunna isen...
Limpan tar bollen när han vill ha bollen...
ORD!
förresten undrar jag lite om Hammarby får behålla så många spelare. Som sagt tidigare. Se till att behålla så många som möjligt. Skulle gärna se ytterligare en anfallare i laget, typ Mickel eller kalle spjuth. Mayborn kan bli ännu bättre nästa säsong. Han har sett väldigt hungrig ut och det är en tidsfråga innan han får ihop alla sina kvalitéer. Likaså Viktor. Det är små skillnader mellan succé och "fiasko", om man nu kan säga så. Kvalitéerna i laget finns men det är ändå på anfallssidan som jag tycker att man ska lägga till styrka.
Sen tror jag inte att lag kommer att underskatta Sirius. Sirius har spelat mycket, mycket bra och det kommer inte att bli något liknande det som hände fotbollen. vi har blivit bortskämda med bra bandy på Studenternas den senaste säsongen. Sirius är minst lika bra som VSK igår och det räckte till GULD! Nästa år... eller om två, tar vi GULD :-)
Åh, det där ordet igen! Somliga lär sig aldrig.
Åh, det där ordet igen! Somliga lär sig aldrig.
Nej, somliga lär sig aldrig. :-).
#37 ·
RRR
· 2009-03-22 18:40
Ja nästa år lär vi få kämpa för att hålla oss kvar...
Jag är optiminst och tror vi kan vara med och kriga om åttonde platsen!!
Vem använder Garligurs konto? Fluff? Knivis?
Magnus Berglund?
Jag tippade faktiskt en åttonde plats säsongen som gick också. Vågar inte ändra på ett vinnande koncept!!
#42 ·
Joint
· 2009-03-23 13:52
Jag tippade faktiskt en åttonde plats säsongen som gick också. Vågar inte ändra på ett vinnande koncept!
Vilket koncept? Ett jinxande koncept? Men ja, en åttondeplats låter fullt realistix.
#43 ·
Golli
· 2009-03-23 14:00
Önskelista:
Försvar: Englund
Mittfält: Bella
Anfall: Mickel, Knutsson
Då kan vi nog undvika kval nästa år också...
#44 ·
Fluff
· 2009-03-23 14:52
Skjut Kalle Spjut
Nu vet jag ju inte hur bandyspelare tänker( de är ju knäppa och vill spela inomhus) men jag har ju svårt att tro att folk frivilligt lämnar lag som Hammarby, SAIK och Edsbyn för att gå till ett lag som inte är Hammarby, SAIK, Edsbyn eller VSK.
#46 ·
ex17
· 2009-03-23 15:38
Bra lista Golli, tror du nästan kopierat min!
#47 ·
Golli
· 2009-03-24 08:02
Men då så, supportrar och spelare överens. Bara för Sjonemark att samla ihop föreslagen kvartett och ta fram papper och penna ;-)
Drar på punkturné nu. När jag är tillbaka vid datorn på mån vill jag se mycket nya fakta i denna tråd.
#49 ·
Joint
· 2009-03-24 15:40
Drar på punkturné nu. När jag är tillbaka vid datorn på mån vill jag se mycket nya fakta i denna tråd.
Vilka krav du har! Vi är ju fortfarande bara i mars månad, även när du är hemma. Men rocka loss!
#50 ·
Joint
· 2009-04-02 05:44
Aah riktigt torsdagsgodis. Det där räddade en annars trist vardag.
Hoppas det blir av! Hoppas han tjatar på några polare från Byn att haka på också.
#53 ·
Tifo
· 2009-04-02 10:04
Ja Mickel är givetvis extremt välkommen hem!
#54 ·
ex17
· 2009-04-02 10:36
Presskonferens kl 15!
Var? Var? Var? Är i Uppsala ca 14:20. Borde hinna.
På kansliet tydligen. Jag skulle ändå dit ca 14:30 och betala för säsongskort (fotboll) + bandyplattan.
Du blir vår spion!
En spion utan internet är jag rädd men jag messar lite Siriusala människor så får de vräka upp nyheter här. Deal? Nu drar jag hem. Hörs i morgon.
#59 ·
haze
· 2009-04-02 11:39
En flygande start på sillyn i form av Mickel?
Håller tummarna.
#60 ·
RRR
· 2009-04-02 12:08
Från siriusbandy
Presskonferens 15.00
Hemsidan meddelar att Sirius Bandy håller en presskonferens på kansliet kl. 15.00.
#61 ·
RRR
· 2009-04-02 12:09
hoppsan sen så klart...
får väl också hitta på en orsak att gå ned.... men det skiter sig
jag vill också ha plattan
[link=http://www.siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=384]Nu är det klart[/link]
gott mos!
Läckert! En alldeles perfekt värvning. Nu vill jag bara ha lite breddning i backlinjen, och sen är jag nöjd med sillyn.
2+1!!
Det låter toppen!
Mumma! Skönt att det blir klart så tidigt också.
#67 ·
haze
· 2009-04-02 13:16
Så otroligt läckert!
Välkommen Mickel!
#68 ·
Joint
· 2009-04-02 13:18
Lovely!
Nu visar vi pondus och att vi ska fortsätta jakten på en finalplats! ;)
Tjohoo!
#70 ·
RRR
· 2009-04-02 14:07
schysst
Välkommen Mickel!
#71 ·
Tifo
· 2009-04-02 14:57
Mickel kommer hem och solen lyser! Vilken underbar dag!
Underbart precis vad man önskat sig. Välkommen hem Mickel!
#73 ·
ex17
· 2009-04-02 15:21
Läckert! En alldeles perfekt värvning. Nu vill jag bara ha lite breddning i backlinjen, och sen är jag nöjd med sillyn.
Haha, behöver vi äta mera mat? ;-)
Jupp, garligur & underknappad är annars ett hot!
#75 ·
Sakul
· 2009-04-02 15:48
Grymt med Mickel! Snacka om bra början på sillyn.
För bra för att vara sant!! Måste vara ett försenat aprilskämt!!
Det blir allt svårare att hålla gubbighetens fana högt!!!
#77 ·
Joint
· 2009-04-02 20:50
Räcker det inte med att säga att det
kanske kan bli
okval, om det vill sig väl?
Jag tror att garligur under gårdagskvällens trivsel drog till med att vi håller oss kvar! Vi kan alla förstå att han har en liten identitetskris.
Välkommen hem "judas" (och nu syftar jag ironiskt på mina egna och knivis entustiaskiska hejarrop).
Nä men seriöst. Fan va underbart!!! Jag fortsätter å myser åt den här underbara säsongen som ALDRIG (jag hoppas) kommer ta slut.
Ja, jag är benägen att hålla kvar vid mitt spontana utrop från i går. Vi kommer att fixa det här och hålla oss kvar!! Elitseriebandy i Uppsala även säsongen 2010-11 alltså!!
#81 ·
Joint
· 2009-04-03 07:35
Är därpå blir vi diskade p.g.a avsaknad av hall, typ. Eller vadå?
#82 ·
olle
· 2009-04-03 11:29
Nästa säsong borde vara mer lättgubbad än någon annan säsong på länge. Hur stor är chansen att man inte kan säga "det var bättre förr"? Hela studan har potential att bli gubbar! Trillar det in lite poäng kan man alltid hävda att det var bättre på den tiden (läs förra säsongen) när man spelade gladbandy och inte bara tänkte på resultatet.
#83 ·
John
· 2009-04-13 15:32
Det är lite väl tyst. Borde inte laget börja göra grodhopp upp till slottet eller något annat försäsongskul snart.
Jag är rätt säker på att jag såg ex17 iklädd nåt passande för dylik hurtighet. Fast han var tyst.
#85 ·
ex17
· 2009-04-13 16:01
Om det var igår stämmer det. Premiärlöpte till Ultuna och tillbaka i skön vårsol.
#86 ·
RRR
· 2009-04-13 19:24
ta det försiktigt, du har varit sjuk
Och löpa utomhus... jag trodde att nutida bandyspelare enbart höll sig inomhus för träning och match.....
#88 ·
ex17
· 2009-04-14 05:34
Nej men om vi hade hall behövde vi inte vara ute o löpa så mkt som idag... tänk att få gå på fullstor isbana redan i maj... =)
#89 ·
Joint
· 2009-04-19 17:07
Ingen Pasjkin i Sirius i alla fall.
- Jag brukar inte kommentera enskilda spelare, men i det här fallet kan jag göra ett undantag. Misja Pasjkin för vi ingen dialog med, säger Forss.
Klassiska tjyvnyp:
pappa: Karin, vill du ha en prenumeration på Fantomen?
Karin: Jaa!! ... & på Bamse... & på Tingeling
pappa: Men vi kan inte kosta på oss alla tidningarna
Karin, Men, Pappa! Vi kan gå mindre på Fågelsången!
Klassisk förhandlingeteknik vid så unga år! Man blir rörd!
#91 ·
Joint
· 2009-04-30 06:49
Störtskönt! Vad säger farbror pappa om mindre fågelkraxande? Kan inte accepteras. Vad är Tingeling? Det låter schlager.
#92 ·
ex17
· 2009-04-30 07:09
Karin kanske kan bli min agent?
Hon förhandlar stenhårt!
Tingeling är ett magasin med massor av älvor och ett genusperspektiv med en viss "krussidull"
Självklart ska hon ha en prenumeration på Fantomen!!!! Givetvis med ett medlemsskap i Fantomen klubben, så vi därmed blir klubbkamrater!!!
Vad har du för medlemsnummer då? Jag är member 308.067.
115000 nånting. Måste leta hemma i fyndlådan i garget. Där finns både diplom och chiffernyckel!!!
Fatta tangentbord med Fantomenchiffer. Snacka skit om andra Västringar 24/7. Dom ba Shit hajar nada.
Fan det borde ju gå att kunna skriva till hälften eller till kvarts ifyllda fyrkanter, eller cirklar???
Sen kan alla jävla loosers som inte är med i Fantomenklubben sitta där och fundera. Vi får väl räkna in Farbror som insider, för han lär väl stjäla chiffret från stackars Karin i utbyte mot en glass.
Jag har nog oxå ett diplom & en massa skönt brevpapper någonstans.
#100 ·
ex17
· 2009-05-01 21:06
Nu har tråden ballat ur. Läste på gurkornas forum att de rycker i en blåsvartspelare. Ska nog pingla micke c...
#101 ·
Joint
· 2009-05-01 21:09
"Hörde ett rykte idag om att Sirius Alexander Mayborn är på väg in.....
Sant?? Ingen aning!"
Woopidooda!
Tråden ballade ju ur för att vi glada bandykonnosörer har så tråkigt. Det kommer ju inte ens några rykten längre!!!
Hjääääälp!!! Ge oss nånting!!!! Förutom de bandytröjor som jag ska ner till kansliet och hämta på måndag.
#103 ·
haze
· 2009-05-01 21:44
Man har ju anat att Maya har något annat på gång då han verkar vara den rastlösa typen (klart ogubbigt f.ö). Tycker vi har en riktigt bra trupp även om Maya vill spela i en gurkburk.
Med risk för att bli tjatig: hoppas verkligen någon/några av våra junisar kan gå in som truppbreddare. Det är lite oroande att ingen tar/får chansen.
#104 ·
ex17
· 2009-05-02 05:59
haze, ett problem är att juniorerna är skrivna i unik och därmed inte kan vara extra avbytare på matcher. jag tror det ses över till kommande säsong.
#105 ·
RRR
· 2009-05-02 07:53
Ja det är lite underligt att mästarna match efter match kan slänga in junisar medan våra är på läktaren i bästa fall.
Maya till VSK, var ska han då bada utomhus i tunna? Låter skumt.
#106 ·
ex17
· 2009-05-02 08:26
RRR-> en skillnad är att VSK:s ungdomslag ofta har varit i final och tillhör därmed landets främsta. En annan är ju att dessa ungdomar tränar under bättre förutsättningar än våra.
Ungdomar ska danas utomhus i den hårda skolan. Bättre förutsättningar än så kan aldrig ges :-)
#108 ·
RRR
· 2009-05-02 09:12
oops när jag skrev mästarna menade jag egentligen Edsbyn, glömde bort att de fanns på närmare håll....
#109 ·
haze
· 2009-05-02 09:21
haze, ett problem är att juniorerna är skrivna i unik och därmed inte kan vara extra avbytare på matcher. jag tror det ses över till kommande säsong.
Låter ju rätt så illa att junisarna är "portade" från A-laget. Hoppas verkligen på en ändring till kommande säsong.
På tal om trådens urspårning så måste jag hålla med om att väntan på nyheter blivit lång...men att Dragos skulle lämna de djupa skogarna för blåsvart känns som en rätt udda värvning!!!
Att Maya skulle krita på för grönvitt skulle också kännas märkligt med tanke på det mediamässiga lyft han fått under det ynka år han klätt i blåsvartrandigt!
Heja på Josse och Tobbe... vi tar gärna en till briljant värvning från de lägre divisionerna nu när Mckel är klar...
#111 ·
haze
· 2009-05-03 06:14
Fantomen känns som ett långskott men vore onekligen en klassvärvning:
-Han var 10 tigrars styrka vilket säkert faller 10ryssars-Josse i smaken.
-Sirius jobbar långsiktigt så mannen som inte kan dö måste vara den ultimata värvningen.
#112 ·
Joint
· 2009-05-03 09:28
Hellre en fantomman från en serietidning, än en stålman från SAIK!!!
#113 ·
RRR
· 2009-05-04 13:39
Hugo klar för Sirius
http://www.siriusbandy.se/Default.asp?modVID=102&modID=388
Kul! Hugo var glimtvis helt outstanding i UNIK.
Mycket trevligt!!! Jag tror han har alla förutsättningar att bli en riktig klasspelare. Om inte i år, så absolut nästa.
Var rädd att den där konstiga sammanslagningen från Katrineholm skulle komma med för starka locktoner inför detta år.
Spännande!
Utmärkt "värvning" även om Hugo ju nästan hörde till familjen redan i fjol.
Håller med Farbror om Hugos kvaliteer. I de tre UNIK matcher jag såg förra säsongen var Hugo det stora utropstecknet i ett förövrigt ganska "mätt" lag.
Jag läste någonstans att truppen "stängs" vid 16 spelare (lite väl tunt enligt min högst personliga uppfattning) då är det väl bra två platser kvar nu? Spännande att fundera kring vem/vilka det blir. Jag tippar att Maya sticker till gurkstaden eftersom påskriften har dröjt så länge. Viktor verkar lika velig som förra året och Roffe har problem med studieort. Angående Olle har man inte hört ett skvatt.
Kan det vara fler utifrån på g?
#118 ·
ex17
· 2009-05-04 19:51
Fantomen!?
#119 ·
RRR
· 2009-05-04 20:34
Roffe höll ju på att bli kult redan första säsongen, vore ballt om han fick fortsatt förtroende. Virre lägger väl av för att sedan lägga på igen efter nyår?
Hoppas förhandlingar förs med en anfallsspelare!! Om vi nu inte ska skola om Wiberg igen!! Just nu är det ju bara Mickel där!!
Lite osäker på om Fantomen skulle kunna gå in på den positionen. Han känns med defensiv....
#121 ·
Joint
· 2009-05-11 15:30
Maya har tackat nej till Villa och Kungälv och funderar nu på att återvända till Gripen. Läs mer här: http://ttela.se/sport/bandy/1.461336
#122 ·
RRR
· 2009-05-11 18:18
Maya till Gripen? Med Svedberg som tränare, he he
#123 ·
Joint
· 2009-05-11 18:34
Det var lá på tiden att han lade grillorna på hyllan. Svedberg alltså.
Maya har tackat nej till Villa och Kungälv och funderar nu på att återvända till Gripen. Läs mer här: http://ttela.se/sport/bandy/1.461336
Vet inte riktigt om detta är rätt tråd eftersom den heter nyförvärv...men börjar inte hypen kring Maya ta sig lite väl stora proportioner?
Visst skulle jag också sakna denna "färgklick" i blåsvart men det börjar allvarligt talat kännas löjligt när den mesta Silly rapporteringen kring IKS kretsar kring Mayas vara eller icke vara.
Om Viktor och Roffe vill/kan fortsätta skulle jag vara lika nöjd om någon (eller bägge) av dessa fyllde de två kvarvarande platserna (eller att de värvningsansvariga hittar något annat guldkorn) om nu Maya så ivrigt längtar efter att få kliva ner en division och få spela mot Ale/Surte, Gais, LAIK och allt vad de heter inför i bästa fall en tiondel av publiksiffrorna på Studan.
På tal om Roffe så skulle det vara ruskigt kul att få se honom en säsong till i blåsvart när han nu börjat komma in i det "svenska spelet". Risk för nackspärr hos motståndarnas backar med två sådana fartspelare som Mickel och Roffe i anfallslinjen.
Det krävs väl att kliva ner i träsket om det skall bli mer än tio mål i annan klubb? Det är märkligt att någon forward vill han en annan framspelare än Eskhult!
#126 ·
ex17
· 2009-05-12 06:14
Rolf blir kvar i Finland pga studier inom Farbrors område eller i alla fall angränsande område.
#127 ·
Joint
· 2009-05-12 06:31
Suck. :(
För övrigt instämmer jag. Maya är knappast oersättbar. Däremot är han en skön profil.
Meh! Nu har vi ju inga forwards kvar.
(Oklart om man ska posta detta inlägg i Fotbollsavd också.)
#129 ·
Joint
· 2009-05-12 06:51
Mickel på topp! Sedan får väl eventuellt Wiberg flytta "opp" igen. Kontraktera Virre kan ju vara smart med för den delen. Jag tycker ju i ärlighetens namn att Vire och Maya är väldigt lika varandra.
SAIK hade ju nån hyfsad anfallare som hette Nilsson för ett par år sen. Vad gör han nu? Han kanske man skulle kunna snacka med?
#131 ·
haze
· 2009-05-12 07:13
Finns ju en Wiberg till i form av Martin. Har väl rätt vass potential och borde kunna funka som forwardsavbytare om inte annat. Tycker inte han har gjort bort sig i A-laget på de chanser han fått.
#132 ·
Joint
· 2009-05-12 07:23
Simon W i Sirius U19 har gjort en del mål. Förutom Martin W vill jag minnas att Andreas Söderholm var helt ok. Han har ju spelat i U15, U17 och U19-landslagen. Kanske läge att flytta upp från UNIK?
Ska Roffe bli professionell gambler??
Jo, vi har några alternativ som forwardsavbytare, dock ser jag ingen som går in som starter i nuläget. Wiberg den äldre gjorde sig mycket bättre i sin defensiva roll.
Maya och Viktor är som sagt väldigt lika... Men Viktor har ju sagt sig inte bestämma sig för om han ska spela förrän i augusti. Känns lite väl sent....
Ge oss ett rykte nu??? Har fåglarna slutat sjunga på Kraxet???
#134 ·
ex17
· 2009-05-12 07:53
Haha nej då. Det kraxas en del. Frågan är om det bara är skönsång eller om det kommer häckas på Studan.
Men Viktor har ju sagt sig inte bestämma sig för om han ska spela förrän i augusti. Känns lite väl sent....
Det är tydligen redan augusti för han skrev precis på!
Ska Roffe bli professionell gambler??
Jo, vi har några alternativ som forwardsavbytare, dock ser jag ingen som går in som starter i nuläget. Wiberg den äldre gjorde sig mycket bättre i sin defensiva roll.
Maya och Viktor är som sagt väldigt lika... Men Viktor har ju sagt sig inte bestämma sig för om han ska spela förrän i augusti. Känns lite väl sent....
Ge oss ett rykte nu??? Har fåglarna slutat sjunga på Kraxet???
Gällande Wiberg så beror det ju väldigt mycket på vilken säsong man tittar på. Den näst senaste gjorde han ingen glad som anfallare men tidigare så var han faktiskt riktigt vass.
Bra skrivet Viktor!
Haha nej då. Det kraxas en del. Frågan är om det bara är skönsång eller om det kommer häckas på Studan.
Har man sagt trast så måste man säga.... Patrik Nilsson? Feed Me!
[quote1242123786=ex17]
Har man sagt trast så måste man säga.... Patrik Nilsson? Feed Me!
[/quote1242124486]
Nä, det blir nog Maya ändå.
#140 ·
ex17
· 2009-05-12 10:35
Låt dem bygga bo i lugn och ro.
Låt dem bygga bo i lugn och ro.
Glöm det, snubbe, här ska fågelskådas i 180 + trampa ner naturliga habitat och dämma upp våtmarker.
Ja, helst en saftig asfaltering också, så det inte finns någonstans att gömma sig!!!!
#143 ·
Joint
· 2009-06-01 20:56
Smaskig ingress i sportbloggen på UNT.
"Patrik Nilsson klar för Sirius. Eller?
Bli inte förvånade om Patrik Nilsson i morgon, tisdag, presenteras som klar för Sirius bandy."
Jinxarna...
Om man sen läser artikeln så framgår det ju att det verkar helt tvärkört med nån Nilsson i Sirius. Är Pajskin fortfarande aktuell eller har vi nån back-up plan?
Obehaglig... säg inte att man putat och kramat en vecka i onödan
Det kan man inte göra i onödan, väl?
Jag har givit allt jag har, på order av en skäggig man... Men vad har man fått för det?? Bara order om att puta mer, samt lidande inom fotbollen!! Och nu orkar jag inte mer, jag är slut-putad!!!
dubbeltryckning
#149 ·
ex17
· 2009-06-02 08:29
Dissteffe ryktas vara aktuell för spel.
Hoppas hoppas jag blir ny målvakt i VSK.
Vi kanske skulle skicka in det ryktet till jimbos bandysida??
Jag tänker bli kortsiktig medgångssupporter. Inte ett dugg annat. Detta är vidrigt.
#153 ·
Ola
· 2009-06-02 14:49
Patrik Nilsson inte längre aktuall för säsongen 09/10
http://siriusbandy.se/web/startsidan/Default.asp?modVID=102&modID=395
#154 ·
Golli
· 2009-06-02 14:49
Ingen Patrik Nilsson i Sirius, det var ju synd. Bara att jaga vidare efter förstärkningar.
#155 ·
Joint
· 2009-06-02 15:11
Det var ju synd, men vi kanske får nöja oss med Pajskin? Eller, något nytt om honom?!
Nästan två veckors putande för ingenting!!!! Må Farbror fastna med skägget i brevlådan!!!
Ingte ett uns kraft kvar att varken puta eller krama med. Nu är det kört!! Kvalplats, jag säger det redan nu, kvalplats!! (I bästa fall).
10 Pasjkin på våran Josse!!
Visst hade man väl hoppats lite...men kanske var det lite för bra för att vara sant?
Trots allt blir man lite lycklig och stolt över att läsa vad Josse säger i UNT artikeln och nästa säker på att beslutet förmodligen är helt korrekt när PN säger:
- Sirius har ett väldigt annorlunda och intressant tänk. Men de jobbar långsiktigt och jag kände väl det att det inte var rätt den här gången. De jobbar med utveckling och och inte med resultatmål. Jag behöver resultatmål, säger Nilsson.
Faaan, jag är helt såld på långsiktighet...måtte Mickel bara göra lagomt många mål så att inte ryssarna sätter klorna i honom.
Efter en kvälls bistra funderingar hoppas jag att jag har riktigt in i helvete fel..... MEN... i min värld, har Sirius just gjort sin största tavla sen Hasse Selander, hösten-vintern 1974!!!
Givetvis är det här skrivet under några förutsättningar. Tidningar är tidningar och man kan ju bara gissa vad som är sanningen.
Men OM det är så att vi inte ens erbjudit PN kontrakt och om OM det är så (många om och men) att det troligen fanns öronmärkta sponsorpengar till affären, då vill jag bara gråta!! Får då är det grymt fel någonstans... Kanske på mig, det får väl tiden utvisa.
Visst, utveckling är bra på många sätt.... Men jag har sett olika fasar av den sen -72, då jag började gå på bandy. Och hittills har det inte "utvecklats" ända fram. Det har nämligen alltid saknats en riktig utpräglad skyttekung i Sirius. En sån där kille som petat in i stort sätt allt. (Lomanov, visst.... men där koncentrerades precis ALLTING runt honom, eftersom han också var tvungen att skapa alla chanser själv och åka ner och hämta bollen).
I PN såg jag den typen av spelare, särskilt nu, med det mittfält vi besitter.
Ålder är en diffus fråga i bandy, men sett överlag, så borde Sirius nuvarande uppställning totalt sätt nå sin topp de närmaste åren. Sen borde det, åtminstone rent statistiskt sätt, sakta gå nedför om inte nytt blod tillförs.
Jag vet inte riktigt var det blodet ska komma ifrån, för jag har inte sett det i våra ungdomslag. Det äldre årgångarna av UNIK/Sirius har inte fått fram några riktiga topplirare. Den ljusning jag ser är att Hugo stannade, för han har förutsättningar att bli något extra om han vill.
Sen finns då den stentrista medgångspubliken i Uppsala. Jag vet inte vad man kommer att kalkylera med i år, men jag har sätt alltför många gånger hur fort mättnadskänslan infinner sig hos medel-Uppsala-Svensson. Visst, laget har givetvis kapacitet i år, inget att tveka på. Men nyhetens behag finns inte, "the Cindarella team" känslan som lockar och drar lite extra finns inte. Jag kan överskatta, underskatta våra kära uppsalabor, men jag tror PN hade lockat MINST 500 personer extra varje match. Och skulle det gå det minsta lilla emot i år, då är vi nere på ca 2000 igen. För större än så är inte den vanliga bandypubliken.
Med all respekt för vad alla ledare inom blåsvart gjort de senaste åren (och den som följt diskussionen vet att jag försvarat dem alla, bokstav för bokstav) men (och än en gång, OM alla OM stämmer) nu har man stirrat sig lite väl blinda på utvecklingen.
Jag har gått och tittat på bandy i 37 år, och jag hade under de senaste två veckorna en dröm.... En dröm om att se blåsvart i SM-final. (Var den spelas skiter jag i, för kommunen har bara solat sig i glansen av finalen, så om den spelas på Studan eller inte gör mig ingenting). Jag har den inte längre.... Den var skön och trevlig så länge den fanns, men nu är den borta!!!
Därför hade det för min del denna gång inte gjort något med ett kortsiktigt tänk, för att det skulle funnits en möjlighet att den drömmen skulle få bli sann.... För jag har stått och frusit där på Studan så länge att det inte hade gjort mig något om vi sen fallit tillbaks lite... Inte om man fått uppleva det!
Ingen önskar mer än jag att jag har fel nu när jag utgjuter mina förvirrade och bistra tankar i ord. Men nu tänker jag gå och slå upp en in i helvete stor whisky och skåla för absolut ingenting!!!
Fast visst känns IKS starkare till nästa år än i år i och med värvningen av Mickel? Räckte det till semi nu så ska det väl kunna räcka till final utan Nilsson nästa år? Förvisso överpresterades det en aning men omöjligt kan det inte vara.
Sen kan jag väl iofs även dela en del av dina känslor...
Rosa var otroligt nyttig. Tokigt-djävla-fantastiskt-viktig. Det är inte lätt att sia om Mickel eller Maya/Rosa är den bästa komben. Jag vill tro att vi är starkare men jag är inte helt övertygad. Dessutom kommer väl truppen vara så infinitesimalt liten att vi knappt har "råd" med en avbytare i civila kläder.
Patrik Nilsson köpte inte Sirius upplägg. Skulle vi i så fall ändra det för att kontraktera en snubbe som på egen hand kommer att piska in 58 mål, dra oss till semi och sen dra nästa år? Vad händer med lagbygget i så fall? Sirius vill utvecklas långsiktigt, Patrik Nilsson vill drämma in mål för egen skull. Jag har iofs inte ett dugg till övers för karln från början, men det ska bli kul att se honom missa final med Bajen i år i stället.
Jag blir faktiskt lite stolt över att heja på ett bandylag som har sådan integritet så att de inte säljer ut sin själ för en fladderpuck som PN.
Det återstår ju dock behovet av ytterligare en anfallare i truppen. Det går att lösa.
Sedan blir nästa år svårare hur man än vänder och vrider på det, oavsett trupp. Vi kommer inte få allt gratis den här gången. Inget lag kommer att mentalt ta lätt på att åka till Studan. Det gjorde ALLA lag, hela vägen i fjol. Till och med Kungälv och Örebro åkte hit och underskattade i princip.
Jag är mycket, mycket nöjd om vi lyckas ta oss till slutspel. Det vore sjukt starkt! Behålla marginalpubliken är omöjligt. En fjärde semi mot Västerås skulle dra på sin höjd 6000 nästa säsong. Hälften av alla i årets semi kom för att se en askungesaga. Behålla snittet borde vi dock kunna göra med tanke på hur jävla lågt det var i början.
Frågan är vad som är en fladderpuck, och dessutom kan det ju vara så att man behöver en sån för att nå framgång.
Maya fladdrade ju iväg tämligen fort, dock efter mycket väl fullgjort värv, för han bidrog verkligen till att det diskuterades bandy i stan. Och vad jag vet så fungerade allting, trots att han även bar med sig ett halvdant rykte.
Jag har aldrig haft något emot PN, och kunde mycket väl tänka mig låta honom få fladdra iväg till Ryssland efter att tagit oss till en final, som jag nu aldrig lär få uppleva. (För jag vet att jag är en bakåtsträvare, som avskyr bandy inomhus, men visst, dagens ungdom blir allt bekvämare och ser inte tjusningen och det blir svårare att locka spelare. Och Uppsala kommun strävar ju åt samma håll som jag - fast uppenbart av andra orsaker - så nån bandyhall lär vi ju inte få).
Jag kan heller inte se varför inte resultat och utveckling ska kunna gå hand i hand.
Men, allt mitt tyckande är baserat på en enda tidningsartikel - där dock alla parter verkade rörande ense. Och som sagt, jag har aldrig någonsin önskat att jag har fel, så mycket som denna gång!
Integritet hit och integritet dit.
Jag vill vinna!
Jag vill vinna nu!
Jag vill vinna till vilket pris som helst med vilka metoder som helst.
Jag sörjer PN:s icke vara.
Jag trodde ju aldrig riktigt på Nilsson-prylen, även om man såklart hoppades. Det lät helt enkelt för bra för att vara sant. Jag prisar långsiktigheten men om ett par år slutar Eskhult och finalen (som Sirius tjänar en massa pengar på) flyttar nån annanstans och då är vår korta "storhetstid" över igen. Jaja, skitsamma, nu skaffar vi en annan anfallare som inte bryr sig om resultat utan vill utvecklas och ha kul. Måste ju finnas massor av såna elitidrottsmän...
#166 ·
ex17
· 2009-06-03 06:53
CarlApan--> Du köper inte riktigt långsiktigheten..
Kort kan nämnas att det gick FÖR bra i fjol, förstå mig rätt.
Detta har gjort att folk ser IKS som en finalkandidat vilket är något tokigt eftersom vi överpresterade i fjol. Erlingmark har några kloka synpunkter. Målet med långsiktigheten är att kunna etablera sig högt upp under en längre tid. Inte nå toppen (ev final) och sedan aldrig på 15 år vara nära igen.
Risken att spelare lämnar Elitserien för pengar i Ryssland är inget konstigt och kommer finnas så länge pengarna i Ryssland finns. Jag tycker det är skönt att IKS har en filosofi som man håller och som tydligen ger även kortsiktiga resultat (säs 08/09). PN köpte inte det konceptet just nu och är därmed inte intresserad. Detta kan ställas i jämförelse med Rosa som kom till IKS och avslutade sin karriär för att han ville bidra med utveckling. Vet inte hur många klubbar som stod på kö där. Mickel flyttade från Byn för han gillade konceptet och känner att han utvecklas bättre här... det säger en del. Jag tycker nog det är mer synd att PN inte lyckas inse vinsten med att vara bidragande till att utveckla bandyn i Uppsala än att IKS ändrar på sin filosofi.
... Jag tycker nog det är mer synd att PN inte lyckas inse vinsten med att vara bidragande till att utveckla bandyn i Uppsala än att IKS ändrar på sin filosofi.
Huvudet på spiken tror jag! I några inlägg här känns det som om den gängse tolkningen av artikeln i UNT och pressmeddelandet var att IKS tackade nej till PN. Det verkar snarare som det var det omvända som ligger närmast sanningen, precis som ex17 är inne på.
Nu var jag inte med på förhandlingarna med PN (nähä?) men jag kan tänka mig att folk lätt blir bortskrämda av uttalanden som "Det gick för bra förra året".
#169 ·
ex17
· 2009-06-03 07:30
En till kommentar är till alla som tvivlar... hoppas ni förstår hur mycket föreningen tror på samma sak och vilken kraft som finns bakom då.
Långsiktighet skulle ha varit på modet 1971. Jag är sugen på framgång här och nu!!!
Mickel är en toppenvärvning och vi får hålla tummarna för att Rosa inser att han har fysik som en 25-åring. Rosa behövs.
Några av våra valpar kommer att ta steg på utvecklingskurvan men truppen är larvigt liten.
Jag fick intrycket att bägge parter var tämligen ense...
Men Maya trodde uppenbarligen inte på saken. Och jag kan ändå inte tycka att det var ett misslyckande, i och med att han fick folk här i staden att vakna upp för bandy. Precis på det sätt som jag tror PN skulle fått.
Dessutom instämmer jag med Farbror. Jag är också sugen på framgång här och nu, annars är jag rädd att den inte kommer alls! Särskilt inte som vi inte lär få nån TRÄNINGS-hall inom överskådlig tid.
Och truppen är skrämmande liten. Och ungdomslaget ser "sådär" ut. Dessutom har vi inget lag i allsvenskan att låta folk utvecklas i. Därmed hoppas jag att Hugo's kurva gått rejält uppåt, för spela i tvåan (eller va den nu heter) är inget alternativ för en sån kille.
Och sen tvivlar väl ingen egentligen inte på föreningens långsiktiga mål. Det har ju bevisligen gått åt helt rätt håll. Det hindrar dock inte att jag tror det här var århundradets tabbe.
Jag är kluven. Först lutade jag åt att hålla med garligur, får jag någon gång se Sirius spela final eller t.o.m ta guld så skiter jag nästan i vad som händer sedan - för då är drömmen uppnådd. Men efter att ha löst hela drösen med neanderthalarkommentarer till UNT-artikeln har jag ändrat mig. Det är med den nya linjen som Siriusledningen har förvandlat grus till guld (eller nåja, åtminstone brons), och som någon skrev vore det dumdristigt att ändra på den filosofi bara för att den ska passa Patrik Nilsson. Då är jag hellre stolt över att man vågar gå sin egen väg och tro på vad man gör.
ex17>>
Jag tänker sällan längre än näsan räcker och är hemskt otålig av mig. Sen kommer man väll flytta från stan snart så det vore kul att se resultat innan man drar. Menmen det är ju bara att lita då att dom som ska veta vad dom gör vet vad dom gör.
Det enda jag ser fram emot med det här, är egentligen vad jag inte ser fram emot, och det är att få säga: Vad var det jag sa!!!
#175 ·
ex17
· 2009-06-03 12:11
Garligur, hur ska du få möjlighet att säga det? Möjligt om vi skulle åka ur men det är inte troligt. Däremot är det troligt att vi kommer slåss om slutspelsplatser. Någon högre förväntan än så kan man inte ha om truppen håller sig frisk och skadefri.
#176 ·
Joint
· 2009-06-03 13:06
Fast, truppen är ju inte tunnare i år än i fjol. Det finns tunnare trupper i Elitserien just nu. Orkar inte göra någon grov-research men så otroligt tunn trupp har vi väl inte? Edsbyn har väl typ spikat sin 21-mannatrupp (sju spelare <20 år)? Håller dock med om att vår återväxt är tunn och att ingen UNIK:are har rosat marknaden mer än då Hugo och smått Wiberg den yngre.
Vi har 16 spelare, varav flera av dem riktigt tongivande. Storsatsande SAIK har "bara" 12 spelare kontrakterade och då har man ändå ratat PN, Söderholm och Hagberg. Där skulle jag nog vara oroligare...
PengarFuskarnaBajen har också bara 12 spelare kontrakterade och borde väl inte ha råd med så fler tongivande spelare? Jag tycker att vi ska ragga till oss Kochen, han skulle kunna spetsa till oss ytterligare. Sudden kanske kan snacka med honom?
Apropå forward. Jag vill då passa på att puffa för snubben jag puffade för inför förra säsongen; Mattias Rydberg. Killen är 23 år och öser in mål för Tillis, det borde ju passa vår långsiktighet. För osäkert för VSK dock. Jag antar att #27 spelat med honom och kan yttra sig? Vore han något för Blåsvart månne?
Jag räknar inte med att få säga det i år. Laget är så bra (om inte en skadekatastrof inträffar) att jag, om jag nu inte var en gringubbe, skulle tippa oss som femma-sexa i nuläget. (Nu är jag ju en sann gringubbe, så jag ser fram emot kvalspel för att förlänga säsongen).
Så jag kommer inte att säga "vad var det jag sa" förrän tidigast om tre år. Då bör man se åt vilket håll spiralen går.
Jag ber ju att få uppmärksamma på att jag fortfarande är bitter för Hasse Selander, och då pratar vi -74!!! (Han var ju förresten då för gammal för Sirius dåvarande långsiktiga satsning på allsvenskan.....) Så rimligtvis kommer jag att sitta som en sur pensionär, förhoppningsvis på spanska solkusten, och dunka mitt glas spanska lantvin i bordet och skrika "vad var det jag sa", fast på spanska!!!
Men snälla nån. PN ville inte till Sirius och Sirius tyckte inte att han passade in. Det är så jag tolkar allting som skrivits och sagts. PN vill ha "resultatmål" eftersom han vill göra mycket mål och dra till Ryssland. Sirius måste betona kollektivet eftersom laget inte består av 11 superstjärnor. Jag ser då hellre att man tackar nej till PN med motiveringen att han inte passar in än att man kritar med honom och han drar efter en säsong. På vilket sätt är det långsiktigt, det ord som man hela tiden använder för att beskriva Sirius satsning? Sen är det ju också så att det inte är Sirius uppgift att ge er framgångar innan ni flyttar/blir senila/kolar/tröttnar.
Det är väl så enkelt att Patrik Nilsson vill spela i ett lag där han har en realistisk chans att vinna SM-guld. Det är en fullt logisk inställning hos en spelare som är världens bästa anfallare och i sin bästa ålder, att man vill försöka vinna så mycket som möjligt och inte bara vara i en klubb för att bygga för tio år framåt i tiden.
När man hört och läst en del uttalanden från Sirius-håll så låter det ju nästan som att man inte VILL vinna. Jag förstår inte den inställningen. Varför kan inte långsiktigheten och snabba resultat gå hand i hand?
Inom Sirius verkar man tro att man måste välja bort framgång för att bli bra långsiktigt. Men titta på Edsbyn - de började en långsiktig satsning på egna produkter och med en nybyggd hall för ett par år sedan och vann fem raka SM-guld. Trots det finns inga tendenser till att den snabba utvecklingen kommer sänka Edsbyn de närmaste åren.
Jag tycker det är en lite för feg inställning från Sirius sida, tyvärr. Finns ingen anledning att sky framgång som pesten för att man har ett långsiktigt mål. Långsiktighet och snabb framgång KAN gå hand i hand.
#180 ·
Joint
· 2009-06-03 16:21
Intressanta analyser som jag håller med om till stor del, men samtidigt hyser jag extremt stor respekt för MB och hans filosofi.
Att arbeta långsiktigt i organisationen är ju bra, men grejen är att det går ju inte att tänka 10 år framåt i laget. På föreläsningen nämnde han något om det. Det är ju en häftig och rätt unik inställning, men problemet är ju att spelarna inte direkt blir yngre. Om 10 år är Pirre 44 år, Werner 42, Sudden 38, Hellboy 36, Virre 37, Fallen 34, Wiberg 40, Eskhult 41, Jocke 39 och Kyller 42. För att nämna några i grundstommen. Detta lagbygge borde väl ha som mål att vara som bäst inom tre-fyra år?
Jag tror inte det är spelarna som sådana som är målet för den här extrema långsiktigheten, utan taktiken och organisationen runt laget. Sen får gärna Falköga peka ut några ställen där Sirius säger att man inte vill vinna.
#182 ·
ex17
· 2009-06-03 17:24
Det handlar om att bygga upp ett grundspel som är vägvinnande i sig. Något som är vackert att se på samt att det ska ge resultat... Det är också tänkt att lagets medlemmar ska kunna bytas ut ... utan att det ska innebära att man måste börja om med grundspelet. Sådan risk finns ju om man baserar spelet efter spelarna och inte tvärtom...
Sirius har inte rakt ut sagt att man inte vill vinna, men när man pratar om att man inte är redo för SM-guld eller framgångar redan nu så sänder man ju signaler om att man helst av allt inte vill vinna redan kommande säsong.
Om du förstår hur jag menar.
En del kommentarer kan ju tolkas på det sättet, att snabb framgång på något sätt skulle stå i vägen för den långsiktiga satsningen. Och jag tycker personligen att snabba resultat och en långsiktig satsning i högsta grad kan gå hand i hand.
Är Sirius en framgångsrik klubb de närmaste 2-3 åren kommer det bli lättare att locka till sig yngre, mer eftertraktade spelare som gör att laget kan stanna kvar i toppen när de rutinerade herrarna tackar för sig.
Och locka till sig yngre spelare utifrån är tyvärr ett måste, då jag inte kan se den bredden i den egna ungdomsverksamheten de närmaste fem åren.
Jag tror att två saker överskattas.
Dels Patrik Nilssons betydelse som enskild spelare. Dels Sirius nivå i år som en följd av resultatet förra året.
PN är inte så bra att han ensam innebär skillnaden mellan att vara guldkandidat och kvartsfinallag. Och Sirius är inte bättre än att ett normalt "bra" utfall är att ta sig till just kvartsfinal.
Den back up PN har haft i samtliga sina lag tidigare toppar trots allt bredden i Sirius trupp.
#185 ·
ex17
· 2009-06-03 18:46
Nja PN är grym och gör minst 45 mål oavsett var han spelar. Dock ska det bli intressant att se hur han anpassar sig till en ny omgivning i Sverige. Sedan finns det en risk med för snabba resultat. Föreningen har inte den organisation som krävs för att vara en toppklubb idag i längden. Organisatoriskt är man långt efter tex VSK som är överlägset på de flesta punkter organisatoriskt sett. En jämförelse kan vara svenska lag i CL. Inte sedan IFK Göteborg tid har ett lag varit nära att återkomma till CL...
Känns det inte som vi överskattar bandysporten och intresset för den om man drar liknande jämförelser? Jag är dessutom rädd att bandyn är för liten för ett alltför långsiktigt tänkande. Jag ser inte Uppsala som den stora idrottsstaden, inte med tanke på att det är för mycket universitetsstad, men många inflyttande, som redan har sympatier någon annastans. Få företag som kan tänkas sponsra.
Därför är jag en tvivlare. Jag skulle därför gladeligen tagit chansen/risken med PN, med all den positiva pr som kommit därmed. Jag är rädd att många tänker som en del folk skrev i UNT. Eller rättare sagt, jag vet att det är så, i alla fall på min arbetsplats.
Men jag tvivlar som sagt inte en sekund på att MB's förmåga att göra ett bra lagbygge. Han har redan bevisat det. Och visst behöver man bättra på organisationen, men vad som i så fall definitivt måste bättras på är ungdomssidan. För vi måste få fram egna lirare.
Och jag förstår heller inte varför man inte kan se ett kortsiktiga delmål i en långsiktig satsning. Än en gång vill jag framhålla Maya som exempel. Utsökt pr för Sirius och bandysporten, men knappast lyckad som långsiktig satsning. Men jävlar vilket intresse han väckte!!!
Förresten, flytta tänker jag inte göra förrän till pensionen, kola hoppas jag undvika åtminstone de närmaste 30 åren, tröttnar på Sirius gör jag aldrig. Senil, det har däremot folk skällt mig för sen jag fyllde 20 :-)
#187 ·
RRR
· 2009-06-03 20:13
Äsch jag litar fullständigt på våra Berglund, Söderman, Forss och Josse
#188 ·
Joint
· 2009-06-03 20:29
Löhman är ju heltidsanställd med det här Bandykul etc., så det kanske kan finnas hopp om 5-10 år vad gäller ungdomsverksamheten. Sedan kan det nog finnas något guldkorn redan.
PN är grym & han kommer att göra massor av mål i det lag han spelar. Visst, men det intressanta är om hans kommande lag gör fler mål eller om PN helt enkelt gör alla? Det är ett partytrick och en stämningshöjare.
Jag sätter en zoo ask på att han låter några andra producera en handfull :-)
För övrigt finns det fan i mig inte en enda människa i den här världen som jag litar fullständigt på!!
#191 ·
Joint
· 2009-06-04 09:06
Jag litar på Eskhult. Mr 100 %.
#192 ·
ex17
· 2009-06-04 10:21
Fel, Sundin är mr 100%.
Hur som helst för att få fram unga spelare krävs det ett bra alag som ungdomsspelarna kan se och kopiera av. Det är ju möjligt att grunden till Eskhults generation som var den sista årskullen som det faktiskt kryllade av jättetalanger (jag kan ha fel) var ungdomsspelare under Lomanov tiden...
Tänk om de haft en målskytt som PN att se upp till..... :-)
Jag säger som Agnes i Fucking Åmål: "jag är hellre glad nu än om 20 år".
Snabb fråga bara, är det creddigt att droppa lines från Fucking Åmål?
Beror på sammanhanget. Dessutom stavas det "cweddigt" om man ska få riktig cwedd.
Snabb fråga bara, är det creddigt att droppa lines från Fucking Åmål?
En fantastisk film ju med fantastisk filmmusik.
#198 ·
Joint
· 2009-06-04 12:54
"Du kysste henne för 20 kronor! Var det värt det? Hur var det?" är ju ett annat fantastiskt citat från den rullen.
Lesbiska kärlekssagor är alltid sevärda...
#200 ·
Joint
· 2009-06-04 12:59
Fantastisk emo-musik signerad Broder Daniel. Toppat med Gyllene Tider. Och ett par randomlåtar på det.
En härlig film som spred Broder Daniel till ungdomen och fick tusentals kids att börja skära sig i armarna. Fantastisk film!
"Jag har så här två gram mjölk och femtusen kilo O'boy"
Filmens bästa replik. Efter att allt har varit så jävla seriöst och brådmoget så tas det hela ner till sin rätta nivå och Moodyson lyckas visa att de faktiskt är barn, och att det är barn som säger saker som:
"Här är jag. Här är min nya tjej! Skulle ni kunna flytta på er? Vi ska gå och knulla!"
tre sekunder tidigare.
#202 ·
Joint
· 2009-06-04 13:06
Jag måste också säga att "Hata Göteborg" är en fantastisk jävla skitfilm. Mohaha...
http://www.youtube.com/watch?v=CnGgnq5RJvg
http://www.youtube.com/watch?v=tuaQVVuYaxU
http://www.youtube.com/watch?v=2QNMuAvp0iU
Off topic men i brist på nyförvärv så...
Ex17 skrev:
"Föreningen ( Sirius ) har inte den organisation som krävs för att vara en toppklubb idag i längden. Organisatoriskt är man långt efter tex VSK som är överlägset på de flesta punkter organisatoriskt sett. "
Faan..jag är så jävla trött på att höra skit om vår förening, och nu kommer det från en egen spelare också.
Jävla skitsnack.....
Häll ättika över den där gurkklubben så vi kan käka upp den..... Ättiksgurka är gott.
Det är det enda denna klubb ska bidra med, för här ska vi vi inte efterapa några gurkmetoder. Vi har egna som går att utveckla....och passar det inte en fd gurkspelare, så kan han dra, eller se till att det bli förändringar här istället för att kritiskt gnälla och jämföra.
Denna gröna gurkstad är en helt annan stad än vår, och det finns helt andra förutsättningar där för många sporter. Det är skillnaden mellan våra bandyklubbar....och inte någon stor klubborganisatorisk skillnad som har hindrat utvecklingen.
#204 ·
RRR
· 2009-06-04 18:27
Är Broder Daniel emo? Jag trodde det var indie Jag är så gammal att jag inte vet vad emo är för nån slags musik
Herr Moderatorer: Det är dags att stävja tonen i forumet!
En Besserwisser sänkte just nivån till forum à la bandysverige.se .
Västra Sidans Forum har historiskt varit förskonade från neandertalartade påhopp på både tränare och spelare i det lag som vi alla älskar (eller ibland börjar man ju undra?).
Jag tycker självklart att alla bör ha rätt att få framföra sin åsikt och komma med konstruktiv kritik. Men när först fotbollsforumet och nu även bandyforumet mer börjar likna UNTs artikelkommentarer än ett seriöst supporterforum så känns det inte särskilt kul längre.
>>Besserwisser:
Jag vill egentligen inte gå i polemik eftersom jag tycker att ditt inlägg var både onyanserat och inskränkt! Kan man inte fast man är blåsvart supporter (eller spelare för den delen) vara imponerad över det bandyspel som VSK visade upp förra säsongen genom att vinna SM-guld utan landslagspelare? Kan man inte tro att det finns saker att lära av ett lag som haft betydligt bättre framgångar än det egna laget de senaste decennierna? Kan man inte acceptera att ett lag som tillhört toppen i eliten under många år och spelat ett antal finaler möjligen kommit längre i sin organisation än ett lag som under många år pendlat mellan de två högsta divisionerna, och dragits med dåliga publiksiffror under många år? Kan man inte imponeras över hur många duktiga juniorer som VSK lyckats slussa in i A-laget?
Personligen är Sirius Bandy alltid laget nummer 1 för mig, men jag kan ändå känna glädje över att en 17- årig kille (under sin första riktiga A-lags säsong) går in och briljerar som libero i ett lag som vinner SM-guld.
Har man inte förstått att de spelare som är med i dagens SIrius (oavsett tidigare tröjfärg) är med just på en utvecklingsresa för att lyfta bandyn i Uppsala så har man knappast hängt med alls den senaste tiden!
#206 ·
Joint
· 2009-06-04 22:34
Men när först fotbollsforumet och nu även bandyforumet mer börjar likna UNTs artikelkommentarer än ett seriöst supporterforum så känns det inte särskilt kul längre.
Förklara dig, tack. :)
Jag håller med dej Big Spender om Besserwissers inlägg. Det bästa sättet att hantera det är att ignorera. Däremot vänder jag mej emot att inläggen på fotbollsforum skulle vara "neandertalartade". Sen när är det otillåtet att kritisera spelare och ledare på ett sakligt sätt? Jag vill inte vara på ett forum som bara består av brunnosade ja-sägare.
#208 ·
ex17
· 2009-06-05 06:44
Ett tag var jag inne på att inte bemöta ditt inlägg Besserwisser men eftersom jag hängt på det här forumet sedan jag spelade med galler känner jag att jag lika gärna kan göra det. Jag tror du missförstår och att jag skulle sätta VSK på en pedistal och vilja ha IKS som den klubben, då har du tolkat mig fel. (Allt är inte grönt i VSK... även om mkt är grönvitt, haha). Nog ordvitsat,
För att vara tydlig var mitt inlägg INTE riktat som kritik mot vår förening utan det är en självinsikt som föreningen är medveten om och jobbar på att förbättra. (återigen en del i den långsiktiga satsningen) Hade jag själv inte velat bidra med utveckling till föreningen IK Sirius hade jag väl knappast hoppat ombord på denna resa. Vill också nämnha att "Siriusspelet" bygger på det bästa från de sk toppklubbarnas respektive styrkor.
Jag vill också ge ett konkret exempel som även Besserwisser är inne på. Det är att i *pip* har spelarna bättre träningsmöjligheter och service omkring vilket underlättar en spelares vardag.
Jo just det, en annan sak som skiljer föreningarna åt, där IKS ligger långt före, är på supportersidan, de brukar för det mesta vara intresserade, frågvisa, artiga och som oftast exemplariska.
Vet inte hur länge herr "bättervetande" läst och skrivit här... vi som varit med har haft stor glädje av ex17's inlägg, både då han drabbades av tillfällig sinnesförvirring och även nu när han tagit sitt förnuft till fånga och återvänt till den rätta sidan.
Och det är väl knappast fel att konstatera att Sirius organisation lämnat en del i övrigt att önska. Det håller ju inte att vara beroende på vilka telefonnummer som Josse har inknappade i sin mobil??? (vilket det kändes som för några år sen).
Nu är vi ju på väg åt rätt håll, men jag ser inget hinder i att påpeka de brister som finns.
Besserwisser: ex17 har erfarenhet av spel på en hög nivå så få andra inom Sirius har. Jag är säker på att de flesta läsare i det här forumet uppskattar att få ta del av hans åsikter. Höj nivån tack!
Bigbadda: Tror inte att Big Spender syftar på den sakliga kritiken, utan på den osakliga kritiken och tjafset. Det har blivit en del av den varan i fotbollsforumet på sistone.
#211 ·
Joint
· 2009-06-05 08:33
Ja, herr Besserwisser, skärp dig för h-vete. Jag tycker inte att vi ska blunda för de brister som finns. Att få lite extra insyn via en spelare är ju en unik möjlighet och det vill jag gärna fortsätta ha. Visst kan man väl ifrågasätta ex17:s inlägg ibland, men ge för all del fan i påhoppen.
Jupp, arvsynden ställde till det för x17 men nu har han lämnat Den Mörka Sidan.
Alla (till och med gubbar från Tillis) gillar analyserna på Västra. Jag tycker vi förtsätter att ha välgrundade åsikter. Att vara passionerad eller tom arg är inget problem. Dock är allt "plutta-dig" som har börjat smyga sig in i trådarna för drygt.
Ärkegubbarna på Kraxet är för sköna. Så länge det fanns en chans att få in PN i laget så var han gudasänd men minuten efter att beskeded kom så var han helt överflödig och en säkerhetsrisk.
Hej igen alla skrivkunniga supporter vänner här.
Ja, jag tycker idag, när jag lugnat ner mig, att tonen i mitt inlägg var av värsta sorten, den mycket ilskna....
Jag ska skärpa mig, som du säger Joint.
Men det ställs även höga krav på egna spelare som skriver här, att inte framföra saker som dumpar Siriusledares mångårigt kämpande i en uppförsbacke som heter....
Knölig kommun, fattig kommun, dålig arena, dåliga omklädningsrum, sponsorsvårigheter och dålig ekonomi.
Säg istället....
Faaan vad kul ....vi är på gång...titta vad mycket det är som händer. Vi bygger....Vi utvecklas så det knakar.
För det är inte lätt i en klubb att skapa en organisation som i långt o mycket fortfarande måste vara uppbyggd av ideellt arbetande ledare och styrelsefolk.
Det tar tid...
I ett företag köper man in hårda lösningar, men i en klubb är lösningar en mjukvara som inte går att köpa.
Precis som en supporterskara är...
Anledningen till att jag "for i taket", är att jag är så otroligt trött på att höra att andra klubbar är mycket bättre än vi.
För så är det inte...vi måste bara jobba lite till, fila lite till på vår klubb.
Till sist vill jag säga att detta här är det sista jag skriver här på er förnäma supportersight.
Sköt om er..
#214 ·
Joint
· 2009-06-05 09:35
Bra förbättring, Besserwisser, jag kan nästan skriva under i allt det du skriver nu, faktiskt. Det är bättre med en positiv ton till klubben och det är klart, klubben har väl inte varit så här välskött på hur länge som helst. De brister som antagligen ändå finns, hoppas jag också framförs internt och inte via detta forum.
Sköt om dig själv Besserwisser, men för min del är du välkommen in hit igen, om du håller samma nivå som du nu gjorde.
Nåja, men ex17 har väl inte kommit med något som överhuvudtaget kan tolkas som kritik mot Sirius. Att påpeka att VSK har en bättre organisation än Sirius är knappast kontroversiellt, det viktiga är vad man vill göra för att ändra på den saken.
#216 ·
ex17
· 2009-06-05 10:25
Tack Brukarn.
Dessutom slår Besserwisser huvudet på spiken när han/du skriver,
"För det är inte lätt i en klubb att skapa en organisation som i långt o mycket fortfarande måste vara uppbyggd av ideellt arbetande ledare och styrelsefolk."
Nej precis det är min mening och här är föreningen på gång och blir mer och mer attraktiv. Dock behöver föreningen mer kompetent folk. För att vara tydlig menar jag inte att någon skall bytas ut, utan att det behöver komma in kompetenet folk på ej tillsatta platser. All cred till dem personerna som sliter och även till de spelare som sliter.
"Men det ställs även höga krav på egna spelare som skriver här, att inte framföra saker som dumpar Siriusledares mångårigt kämpande i en uppförsbacke som heter....
Knölig kommun, fattig kommun, dålig arena, dåliga omklädningsrum, sponsorsvårigheter och dålig ekonomi."
Varför skulle jag inte kunna framföra detta? Jag riktar ingen kritik mot de personer som sliter eller har slitit för föreningen i alla år. Det jag säger är att föreningen behöver växa för att kunna ex hantera den mängd av publik som kommer vid framgång. Idag finns inte riktigt den organisationen, tro mig eftersom det är stora delar av min familj som tar hand om just det området helt ideellt. Sedan är det fakta att för att kunna konkurrera dels i bandysverige (för rekrytering av spelare) och mot övriga idrotter i stan behövs bra förutsättningar. Här krävs också ideella arbetsinsatser.
Vidare anser jag att vi genom fjolårets säsong fått med oss Uppsala och att dem gillar oss (IKS). Så var inte fallet för ca 10 år sedan när klubben fick ett lån från kommunen och blev något slags hatobjekt. Detta sitter kvar hos andra lokala föreningar men är något vi jobbar hårt på att återställa. Styrelsen och laget jobbar för att folk ska gilla IKS och vilja vara med och bidra. Det krävs långsiktigt arbete. Dessutom kommer organisationen att växa förhoppningsvis så man kan bibehålla en stabil satsning framåt.
Vidare måste jag erkänna att jag inte uppskattade ditt inlägg eftersom jag anser att jag och framför allt stora delar av min släkt bidragit med ofantliga timmar ideellt arbete till föreningen. Så det vore med andra ord väldigt dumt av mig att säga som du påstod i ditt tidigare inlägg att deras arbete in räknades. Tex stickade/virkade min moster Siriusdockor på 80-talet, min farmor och farfar sålde matchprogram och varit engagerade sedan 60 talet, min mamma har skött kiosk och kaffe försäljning under 10-15 år och de senaste åren har även min syster varit styrelseledamot, match/säkerhetsansvarig mm.
Nåja, jag tror från början att mitt inlägg inte tolkades på korrekt sätt. Min vilja var väl och jag tar med mig det jag lärt mig från VSK under 4:a år in i föreningen.
Jag skulle snarare uppskatta om du fortsätter skriva i detta forum eftersom diskussioner är bra och leder framåt.
#217 ·
ex17
· 2009-06-05 11:00
För övrigt tror jag tråden spårat lite.. =)
Vi älskar dej, ex17, trots att du är exgurka. :P
Vi älskar dej, ex17, trots att du är exgurka. :P
Nja inte om han skriver sååå långa inlägg;)
Off topic, förlåt, men...
Tex stickade/virkade min moster Siriusdockor på 80-talet
Wow. Det vore en grej jag definitivt skulle vilja köpa om det fanns någon som gjorde idag också.
#221 ·
ex17
· 2009-06-05 17:49
Frågan är om det finns några bilder på dem. Jag vet att mamma har troligen två hemma. Någon här som har bilder på dessa typer av dockor?
Kul med intressanta diskussioner. När jag fick en aningens mer insikt i organisationen Sirius, blev jag förvånad över hur liten organisationen var. Hur kan man driva en elitserieförening med de här resurserna, var min tanke. Jag vill först ge en stor eloge till de drivande krafterna i Sirius BK, som arbetar hårt och långt utöver än vad man kan förvänta sig då mångt och mycket består av ideellt arbete. Klart är att organisationen behöver stärkas upp. Fick en bra genomgång av Peter Olsson om hur VSK har arbetat och arbetar. Man kan inte nå höga sportsliga framgångar utan en stark och organisation, blev min slutsats. För mig känns det som om den viktigaste förstärkningen borde ligga i organisationen. Se bara på VSK... det är ingen slump att de är så bra.
Snart är vi minst lika bra.... och sen bättre!!!
#223 ·
ex17
· 2009-06-08 19:24
Björklingebon, i längden kan man inte det för då kommer folk gå under av allt jobb. Det är väldigt få människor i organisation idag och alla dessa gör ett hästjobb även om fler har börjat anmäla sig att hjälpa till. Jag uppmanar alla läsare att undersöka i sin bekantskapskrets om det finns någon eller några person/er som kan tänka sig vara med och bidra på något sätt.
#224 ·
RRR
· 2009-06-08 20:32
De flesta bandyintresserade i bekantskapskretsen står antingen i klacken eller spelar eller jobbar ideellt i nån bandyförening... :-(
#225 ·
Joint
· 2009-06-08 20:38
+1
#226 ·
John
· 2009-06-09 10:24
Olle G får väl ändå räknas som ett nyförvärv även om det är på ledarsidan. Han kanske kan hoppa in om skadorna blir för många.
Jag tycker det är strålande med Olle på ledarsidan. Han har varit med under hela Berglundseran och kan kanske förbereda våra ungdomar in i det tänket på ett tidigt stadium. Om man tänker att 2017 är målet så kan det ju behövas =).
Det är ett riktigt bra "nyförvärv". Och precis som John konstaterar, så är det en perfekt joker att ha i bakfickan om det inträffar tråkiga saker.
Riktigt rolig bandynyhet en annars bister dag!!
Coolt! Klart Olle Gabriel Warrior hoppar in om vi behöver få nån motståndare utvisad.
#229 ·
Joint
· 2009-06-09 11:28
Skojigt. Olle G är ju en rätt skön snubbe.
Sörjer Roffe som tusan, jag hade förväntat mig att han skulle bli bandyns svar på Kjelledine. Synd på så rara ärtor.
Visst gillar jag Berglunds skynda-långsamt-filosofi, men det stör mig lite att vi hittills ligger klart på minus i årets silly, trots att vi för en gångs skull faktiskt borde ha lite resurser att locka med.
#231 ·
RRR
· 2009-06-25 10:09
Saknar redan Roffe, hoppas att han kommer tillbaka efter avslutade studier
#232 ·
Joint
· 2009-06-25 10:55
Jo, det var trist. Men det kom ju inte som en chock när UNT skrev om det.
#233 ·
GARLIC
· 2009-06-25 20:49
fÖR övrigt anser jag att vi skulle behöva 2st nya spelare för att iallafall bredda truppen.Blir det nåt med Pasjkin eller??Verkar som om Richard Koch flyr Bajen kanske nåt för Blåsvart
Bra att det rör på sig med Pasjkin. Det är fan inte lätt att få börja spela med Sirius nu för tiden...
... undrar så smått om unt har någon annan källa än Pasjkin??
Du tror inte på det här, eller? Nä, kanske inte. Han går väl till Hammarby han också.
jag vet inte vad man skall tro...... jag hörde "ryktet" att man kände sig nöjda med truppen men att det fortfarande fanns några namn på listan över tänkbara förstärkningar.
Usch va krångligt allt ska vara!
#239 ·
GARLIC
· 2009-06-26 19:14
Bra där farbror.Visst ska man vara nöjda med truppen men MP skulle inte vara helt fel.Kan ett annat tänkbart nyförvärv kanske vara Richard Koch.Glad sommar på er alla blåsvartingar.
Jag fortsätter att vara en gringubbe.... För jag ser inte riktigt hur MP passar in i ett lag där PN inte gör det.... (Och sen tyckte jag det var nog när vi fick nej förra gången)
#241 ·
nr 4
· 2009-06-26 22:35
Jag är inte så välinformerad om dessa rykten, personligheter,PN,MP, mm. Men jag tycker att du, Garligur, faller lite väl in i din gubbroll och ser det hela som en gammal film, nämligen i svart och vitt. Det borde, om patrik Nilsson och Misja är riktiga människor och inte rollfigurer i ett sånt där jäkla folklustspel från västsverige som tv4 brukar visa (där karaktärerna är tämligen platta), finnas ett antal egenskaper - i allt från hur ofta de duschar till vad de vill ha i löneförmåner - som tillsammans skapar en komplex fråga att ta ställning till med ett enkelt ja eller nej.
På samma sätt har Pashkin haft en komplex bild att ta hänsyn till när han tidigare tackat nej. Att vara full av prestige gynnar ingen. Om pashkin nu sammantaget är det bästa alternativet så är han ju det. Samtidigt får man hoppas, om ryktet nu är sant, att Sirius gör en riktig bedömning av hans vilja att spela i laget.
Min erfarenhet är att de som ändrar sig och säger ja efter att tidigare sagt nej har tänkt på saken och vet vad de vill.
Man ska komma ihåg att Misja Pasjkin inte spelar någonstans gratis. Killen har varit bandyproffs (alltså haft så bra lön att han inte behövt jobba) i många år och är nog inte sugen på att överge den livsstilen.
En ökänd historia är att Pasjkin efter att ha spelat i Zorkij kom hem till Sverige, traskade in till sin gamla klubb och krävde 30 000 kronor i månaden annars skulle han skriva på för rivalklubben.
Till saken hör att samma klubb som Pasjkin försökte pumpa ut pengar ur, bara ett år tidigare hade hjälpt honom både privat och ekonomiskt för att han skulle komma ur sitt svåra spelmissbruk (spelat bort 1,5 miljoner kronor på ett år).
Det säger kanske en del om vilken attityd Pasjkin har och vad han prioriterar högst - pengar eller klubbkänsla.
#243 ·
Sakul
· 2009-06-27 07:17
Fast till UNT säger han ju,
"- Det ska kännas bra både på och utanför planen. Jag vill ha en sysselsättning och inte bara luta mig mot bandyn. Jag tror man behöver lite balans. Tidigare har jag ju varit i Ryssland och i Trollhättan och då har det bara varit bandy, jag vill inte ha det så nu, säger Pasjkin som mycket väl kan tänka sig att både jobba eller plugga i stan."
#244 ·
RRR
· 2009-06-28 06:49
Finns det en möjlighet att man kan ändra sig med ålderns vishet?
Finns det en möjlighet att man kan ändra sig med ålderns vishet?
Det skulle väl strida mot gringubbens huvudregel att allt var bättre förr?
#246 ·
RRR
· 2009-06-28 11:11
Jo det är så sant
Men vad fan nu får det lov att röra på sig, jag vill se att Rosa gör en comeback och att Misja eller Lomanov jr skriver på för blåsvart
#247 ·
Joint
· 2009-07-18 12:09
Guuuuuuud vad tyst det är!
Ingen fara.
#249 ·
Joint
· 2009-07-18 18:02
Visserligen inte. Till och med Glad-Garry sticker väl ut hakan och säger att det blir förnyat ES-kontrakt 10/11?
Japp!! Men inte ett uns mer än så! I alla fal inte så länge truppen inte fylls på med flera breddspelare. Två-tre skador och vi är tokrökta!
Japp!! Men inte ett uns mer än så! I alla fal inte så länge truppen inte fylls på med flera breddspelare. Två-tre skador och vi är tokrökta!
#252 ·
RRR
· 2009-07-18 22:12
optimist, vi har ju nästan hela fjolårstruppen kvar som dessutom blivit mer samspelta och fått en del erfarenhet. Allt hänger inte på gamla meriter
#253 ·
Joint
· 2009-07-18 22:46
Allt hänger på hur skadedrabbad vår tunna trupp kommer att bli. Vill ha in ett par gubbar till. Junisarna har inte riktigt imponerat på mig heller med vissa undantag... Men, det är såklart att vi går en till skojig säsong tillmötes!
Jag vägrar tro att vi har likadan tur att slippa skador som förra året. Näe, redan under försäsongen smäller det till!! I nuläget tar jag en kvalplats direkt om jag får!
Slippa skador? Roos, Hellqvist, Fall, Eskhult och säkert några jag glömt missade matcher pga skador. Boivies höftböjare glömde jag. Trots detta kändes det som att det var rätt lugnt för det mesta. Olle G fick knappt spela trots att man kände att han inte skulle göra bort sig.
#256 ·
Golli
· 2009-07-19 14:39
Maya, Rosa, Roffe och Olle på minussidan, Mickelsson på plussidan på en redan relativt liten trupp. Nä givetvis behöver vi ett par till nya för att inte vara alltför sårbara. Fast ledningen har hittills agerat förnuftigt så jag antar (hoppas) att det är nåt på g ganska snart...
Roffe och Rosa spelade inte massor, MIckel är rätt mycket vassare än Maya. Olle kan nog hoppa in som destruktiv mf/back om det kniper. Visst kan det vara kul och kännas tryggt med nån extra, men det kan nog klara sig bra med nuvarande manskap också.
#258 ·
RRR
· 2009-07-19 18:35
Glöm inte att Rosa säkert är lite sugen när isen ligger klar...
Sirius klarar såklart enstaka skador även nästa säsong, trots tunn trupp. Men förra året hade man tur som fick skadorna relativt utspridda och inte alla i en klump.
Åker man på 3-4 skador på samma gång kommande säsong blir det knivigt läge. Ett par utfyllnadsspelare vore inte helt fel, så man slipper tigga och be att spela som Olle och Rosa gör comeback så fort det krisar.
Den fällan har IFK Motala gått i under flera år och till slut sket det sig.
x17 är väl redan skadad?? Huvva! Skönt att Glad-Garry var en dagslända eller ngt som bara gäller fotboll.
#261 ·
RRR
· 2009-07-20 07:03
Roos då, är han fit for fight?
Ja, när det gäller bandy är jag Griniga Gubben som vanligt!! Det här kan aldrig gå vägen. Det gick vägen förra året, trots tunn trupp. Nu är den visserligen vassare, men än mer tunn!! Målet är att slippa kval!
#263 ·
Joint
· 2009-07-20 08:58
Du säger bara så för att du går in med en inställning som: "Det går åt helvete - vi åker ur!" sedan tänker du för dig själv: "Det kan bara bli bättre nu...". Skönt sätt att lätta ångesten på.
Men när vi står där och får låna in icke-mogna junisar så kan ju alltid GGG säga: "Vad var det GGG sade?". Klockrent.
Målet är att slippa kval. Check.
Undra om IKS BK sätter upp någon annan målsättning i år?
Målsättningen är utveckling kan man ju tro.
#265 ·
ex17
· 2009-07-20 12:40
ThomasD --> riktigt.
Farbror--> Jag har ingen ny skada "bara" den gamla från Ifk Vbg borta. Fastnade precis som Pirre några veckor senare... jag dras fortfarande med skavankerna från detta. Men det går åt rätt håll.
Vi kan konstatera att Josse fortfarande inte nått det griniga gubbstadiet, med tanke på uttalandet i UNT.
15 man... huuuuuu!!!
Verkar ju inte helt glasklart hur man ska räkna dock. UNT säger att man var 19 förra året och tappade 4 och har fått en, vilket gör 15? Jag får det till 16 jag. Går jag dessutom in och kollar på förra årets trupp på IKS hemsida av 20 man. Av dessa 20 har man alltså tappat 4 och en har tillkommit vilket ju faktiskt gör 17 man. Hur ska man räkna egentligen? KAnske är Norvik och Wiberg d.y. som ställer till det i matematiken.
#268 ·
RRR
· 2009-07-31 11:12
Wiberg d.y. tror jag kan bli en obehaglig överraskning för motståndet.
Synd att inte Roffe kunde fortsätta
#269 ·
ex17
· 2009-07-31 18:52
Jag tror det ska räknas på spelare som spelade förra säsongen.
Jag får det till 17 spelare. Jag räkar inte med Hugo, Wiberg och Norvik. Alla dessa spelade ju mest med UNIK i fjol. Av dessa 17 blir det fyra som lämnat. (Olle G, Maya, Roffe och Rosa).
Till årets trupp ingår Hugo och gällande Wiberg vet jag inte hur det är men jag räknar med honom i truppen. Idags läget har vi även 2 juniorer med och kör. Hoppas de är tillgänliga kommande säsong så vi har en extra avbytare.
Så förra året hade vi 17 spelare och nu 15 + ev 1 + ännu mer ev 2? Då har vi ju större trupp i år! Helsike va rörigt allt är... Vore ändå kul med en till bland de 15.
#271 ·
haze
· 2009-07-31 23:01
Jag tror det ska räknas på spelare som spelade förra säsongen.
Jag får det till 17 spelare. Jag räkar inte med Hugo, Wiberg och Norvik. Alla dessa spelade ju mest med UNIK i fjol. Av dessa 17 blir det fyra som lämnat. (Olle G, Maya, Roffe och Rosa).
Till årets trupp ingår Hugo och gällande Wiberg vet jag inte hur det är men jag räknar med honom i truppen. Idags läget har vi även 2 juniorer med och kör. Hoppas de är tillgänliga kommande säsong så vi har en extra avbytare.
Wiberg dy tog väl för sig rätt bra de ggr han fick chansen förförra säsongen. Törs man fräga vilka två junisar det är som är med och kör?
I dagens Sirius golf fördelades paren så att Josse gick i lag med Rosa. Något som föranledde rykten och diskussioner bland övriga spelare. Dessutom har vi bildbevis på långa diskussioner herrarna emellan.
Inte nog med det, vi har sett Rosas signatur på papper!!! (Visserligen ett golfscorekort, men det borde väl räcka)!
#273 ·
Joint
· 2009-08-05 02:22
Jag vill ha Rosa tillbaka... Vilken klippa!!
CarlApan får återigen redan ut saken med indirekta avtalsskrivningar eller vad det nu heter?
Saken är klar som korvspad:
Rosa är (så vitt vi vet) inte en sponsor
Spelare, sponsorer och lite lös folks spelar Siriusgolfen
Garligur & Kniv-Jonas utgör det lösa folket
Alltså: Rosa är en spelare
Elementär satslogik
#275 ·
Joint
· 2009-08-05 02:52
Fast Rosa kanske är tilltänkt att ingå i ledarstaben? På något sätt vara kopplad till klubben i alla fall. Verkade lite så.
#276 ·
ex17
· 2009-08-05 06:54
Joint är nog rätt ute.
Är ny här men har följt laget i många år sedan barnsben. Lite orolig över att ha så få spelare i truppen..vill inte tänka tanken om pirres ljumskar går sänder eller om Hellqvist magmuskel inte håller och en olycklig skada eller sjukdom på en kille till..Då ser det helt plötsligt väldigt mörkt ut.
Nu är det inte meningen att låta pessimistisk utan har full tillit på att alla involverade vet vad dom gör men vilka alternativ finns om det värsta scenariot skulle inträffa..har vi några lovande unga som kan ersätta? finns det något samarbete med någon klubb som kan låna ut spelare? lever samarbetet med UNIK vidare trots deras degradering?
Några små tankar, för övrigt håller jag som många andra här tummen för att Rosa får blodad tand nu när isen drar igång och snörar på sig skrillorna igen!
#278 ·
Fluff
· 2009-08-11 09:23
Sirius har tydligen startat ett samarbete med Söderfors, vet dock inget om förutsättningarna.
Det här kom ju som en skräll:
http://www.bandysverige.se/news_show_obuhov-pa-vag-till-sirius.html?id=8537388
#280 ·
haze
· 2009-08-25 09:09
Spännande är väl det minsta man kan säga.
Det låter för bra för att vara sant. Han lär väl gå till Hammarby han med.
Oj. Han gjorde ju rätt stor skillnad i Falu BS förr i tiden. Spännande att se om det finns någon sanningshalt i detta.
Börja puta och krama!!!!
Sfinxen Berglund medger såklart ingenting. Fast mellan raderna så låter det ju ändå som att någon skulle vara på väg in tycker jag.
[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=947238,00.html?from=puff[/link]
Farbror som brukar vara insatt avfärdade Obuhov som "Rök utan eld!" så vi kan nog redan glömma honom. Men det var en kul timme i alla fall.
Farbror har haft fel förr. Sist tvingade han mig att puta och krama i två veckor.... Till ingen som helst nytta!!
>>garligur
Det är en sak att först uttala sig positivt för att man sen ska bli besviken. En helt annan sak att uttala sig negativt för att man sen ska bli positivt överraskad. Det sistanämnda är icke Siriusalt anser jag. Jag tror på Den Skäggige i detta fall. Tyvärr.
Jag tror att Farbror försöker få fart på bettingen och vill ändra oddsen genom att mörka vad han vet.
Antalet satsade zoo askar på var Obuhov hamnar kan i så fall ge stora vinster.... Å andra sidan har inte vinsterna senast betalats ut....
#289 ·
ex17
· 2009-08-25 14:21
Nej, jag är snart beredd att betta. Jag har ju X antal askar på kontot.
#290 ·
Joint
· 2009-08-25 14:21
Detta strider mot MB-filosofin. Min zooask säger nej. ;-)
Jag ligger en ask back efter att gissat på PN till VBK!
Godiset är inhandlat och kommer att överlämnas till Farbror Bookie vid nästa möte!
I "Obbe-fallet" känner jag mig mest förbryllad och förvirrad över alla kryptiska uttalanden...
Vart kommer ryktet ifrån? Vet inte om jag vågar köra "double or even" med nuvarande info. Jag får gräva lite till innan jag vågar investera på nytt! Hur ser oddsen ut Farbror?
I daxläget så borde man få minst 4x på "Obbe i IKS"
Några fler som vill bekänna sin skuld?
#293 ·
Joint
· 2009-08-25 18:29
Ryktet kommer ifrån att någon typ ska ha sett honom i stan. Hörde jag iaf.
#294 ·
ex17
· 2009-08-26 07:01
Vad ger en ask på Byn Farbror? Hur många askar har jag innestående?
Byn som slutsegrare? Skall klura lite...
Vad är grejen med den här Hammarbyjunioren som dykt upp? Om det är tänkt att vi ska köpa loss honom kan jag acceptera det men låna spelare, lära upp dem hur man spelar smart bandy och sen plockar Hby tillbaka honom när han blivit bra? Nej tack.
#297 ·
RRR
· 2009-08-31 09:14
sedan när har Hammarby låtit egna produkter spela?
Han kommer säkert från Sköndal eller Lunden från början!
#299 ·
John
· 2009-08-31 09:54
Det är väl bara bra att Hammarbys junisar vill till de goda. Nu är det vår tur att sno talanger av andra lag MuaHAHAHhaaAHhahahah (ondskefullt skratt)
tror knappast han tillför mer än de junisar som tränat med laget hela försäsongen redan.
#301 ·
ex17
· 2009-08-31 16:39
Hammarby har faktiskt ett ganska framgångsrikt juniorgäng. VSK signade deras keeper.
>>ex17
Men är det tänkt att vi ska köpa honom? Det vill jag veta.
#303 ·
ex17
· 2009-09-01 06:13
Du får ringa till manager Berglund eller Sportgruppen. Jag vet inte mer än att han är med och tränar tills vidare och gör det bra.
>>ex17
"Ok"
#305 ·
ex17
· 2009-09-01 07:27
"Check"
Är det en "check" för att köpa honom :-)
Fast enklast är väl att kvitta Brajens skulder till kommunen och sen se det som ett kommunalt stödbidrag till oss.
Ok, nämnda snubbe, Mikael Jacobsson, kör tydligen med Sirius hela säsongen. På lån.
Intressant markering i unt att vi fortfarande letar efter en snubbe. Finns det några spelare att tillgå?
>>Farbror
Ja, en. Han heter Göran Rosendahl.
#310 ·
ex17
· 2009-09-07 08:03
Jag vet en till eventuellt!
Lars Hydling? *hoppas*
Jag tror det är Elvin!!!
Eller är det möjigen samma namn som diskuterats en längre tid utan att något hörts?
Jag tror att ett av de namn som varit på tapeten mest använder oss för att gråta fram ytterligare någon slant från ett annat lag.
#314 ·
haze
· 2009-09-07 10:12
Jag tror att ett av de namn som varit på tapeten mest använder oss för att gråta fram ytterligare någon slant från ett annat lag.
Pasjkin?
#315 ·
RRR
· 2009-09-07 10:39
lillsigge?
Gustav Norvik?
Gustav skall väl spela med Söderfors?
Skojade bara. Tror aldrig det kommer att dyka upp nån 16:e kille. Vem skulle det i så fall vara?
#319 ·
Joint
· 2009-09-07 12:45
Jag ogillar detta. Tycker att lån strider emot MB-filosofin också, i synnerhet då pengatvättande Hammarbrajj kommer att ta tillbaka killen efter säsongen och då är han med all säkerhet en guldklimp. Detta är av ondo!!!
Jag håller med dig, Joint. Självklart är killen välkommen till laget men jag avstår allt samröre med hans onda härskare.
Har sett killen spela och risken att han blir en guldklimp är ganska liten. En bra reservspelare men tror inte han kommer utvecklas till en ny Eskhult.
#322 ·
Joint
· 2009-09-07 13:14
Om han nu är en reservspelare tycker jag det klingar extra konstigt att vi lånar in honom. Men visst, han är välkommen.
Jag kan ha missat något men jag tror att IKS har första tjing på killen efter säsongen. Sauron får i så fall, typ, utbildningsbidrag.
Reserver blir landslagsmässiga efter ett år i Sveriges bästa eftergymnasiala skola för bandyspelare. Så visst är det långsiktigt tänkt. Av Hammarby.
Bara att kvitta mot biljettskuldens om kommunen har.
Sirius har fått ett tillskott i truppen då Marc Kjellqvist ansluter till truppen. Se på sirius hemsida.
#327 ·
haze
· 2010-01-08 16:01
Låter bra det. Spelade väl rätt mycket med Villa i fjol så han har nog härdats en del.
Hittar inget!
#329 ·
John
· 2010-01-08 16:24
Kul med en till själ i församlingen.
#330 ·
Sakul
· 2010-01-08 16:25
Nä, det finns ju inget på officiella. Inte vad jag ser iaf.
#331 ·
Joint
· 2010-01-08 17:14
Nä, nyheten verkar ha fallit ur i cyberrymden. Men kul och välbehövligt med förstärkning. Intressant med ännu en ung grabb, jämngammal med Jacobsson. Juniorlandslagsmeriterad också. Mittfältare. Lirat i LAIK i år om jag fattat det rätt. Gjorde annars en bra debutsäsong i Villa ifjol.
#332 ·
RRR
· 2010-01-08 18:08
Här har jag missat nåt? Vem är ny?
Ballt! Hans farsa är den kände Kjellqvist va?
#334 ·
RRR
· 2010-01-08 18:53
Hallå? Vem var när hur?
Sirius har fått ett tillskott i truppen då Marc Kjellqvist ansluter till truppen. Se på sirius hemsida.
Det där RRR. Fast det finns inte på hemsidan av ngn anledning.
Nu finns det på UNT:
http://www2.unt.se/article/1,1826,MC=4-AV_ID=1001290,00.html?from=latestnav
#337 ·
haze
· 2010-01-08 19:39
Känns väl som en riktig bra värvning. Rätt ålder och har härdats en del i högsta serien. Att han ska plugga ökar också chanserna att han stannar ett tag. Välkommen Kjellqvist jr!
Känns bra att vi breddar och han är säkert en bra värvning. Lite orolig för att vi bara värvar mittfältare dock, för jag antar att Rosa också kommer spela där ?
#339 ·
Joint
· 2010-01-08 20:52
Bredd behövs. Wiberg kan ju till exempel kliva upp som forward om det skulle behövas. Ja, Rosa kan ju återgå till sin originalposition som högerhalva ifall Fall skulle bli sjuk/skada sig. Etc, liksom. Man får vara glad för de spelare som finns nu. Unga är extra intressanta. Namn för framtiden!
Stort lycka till och välkommen Kjellqvist!
Perfekt! Låter som en framtidsvärvning!
Med tanke på åldern så bör unge herr Kjellqvist inte vara mer än 36 om jag räknat rätt när vi tar guld 2027!
#341 ·
RRR
· 2010-01-08 21:46
Bättre nyförvärv än Muhrén
Enligt Villas SF (bra källa...) ska Marc vara lite lat när det gäller att träna. Nya Hochen? ;)
Enligt Villas SF (bra källa...) ska Marc vara lite lat när det gäller att träna. Nya Hochen? ;)
Nåja...det var ju innan Marc träffade Berglund och Söderman!
Och dessutom skulle säkerligen Hochen dominera en bandyplan också :-)
#344 ·
haze
· 2010-01-08 22:10
Maya hade ju också ryktet av vara lite lat. Funkade rätt ok ändå;-)
Jag tänkte just skriva att det blir intressant att se när den förste "lallaren" kritiserar nyförvärvet och pratar om "egna" juniorer på unt.se...jag hann inte ens tänka tanken!
#346 ·
haze
· 2010-01-08 22:29
Jag hann inte heller ens tänka tanken. Första kommentaren på unt.se:
"Det är säkert en bra kille men Sirius hade behövt förstärka med en klasspelare som kan avlasta ex. vis Eskhult samt en målskytt av Mickels/Mayborns klass....... "
Fantastisk kommentar eller också är han en talangscout av guds nåde!
#347 ·
John
· 2010-01-09 00:01
Så länge ingen matar trollen.
Jag tycker det är gräjtans att någon ung vill spela i Sirius. Sen om studentlivet lockar mer och motivationen tryter så är det sånt som händer och fullt förståligt.
Både Marc och Jacobsson är är unga talangfulla killar som självmant tagit kontakt med Sirius, om nån av UNT-filurerna tycker det är dåligt så visst. Lärarprogrammet är ju minst 3,5 år (förskola, åk 1-6. Högstadie/gymnasium 4 år) så Marc lär ju vara här ett tag. Men visst, man kan ju läsa till lärare på andra ställen också.
#349 ·
RRR
· 2010-01-09 09:04
Känns bättre att bygga från grunden än att ta in en överbetald P Nilsson
#350 ·
Sakul
· 2010-01-09 11:06
Alltså, vafan. Jag vet inte hur många gånger jag bestämt mig för att aldrig mer läsa kommentarsfälten på UNT, eftersom jag vet att jag varenda gång blir så fly förbannad och bara vill vrida nacken av någon. Ändå läser jag, gång på gång. Varför i hela friden kan folk inte förstå något så enkelt och självklart som den lilla mening RRR skriver här ovanför. Det är inte bara att plocka in ett par Nilssons samt hela juniorlaget och promenera hem SM-guldet efter en enstaka succéssäsong.
VARFÖR läste jag kommentarerna!? Och varför bryr jag mig så mycket om vad jag läste!? GAH!
Så, känns bättre när man fått flippa ur lite.
Han är klar redan till Broberg va?
#352 ·
Golli
· 2010-01-09 13:18
Är han bara hälften så bra som sin farsa var på 80-talet, så blir det kanon!
Christer minns jag som en mittfältsgigant av guds nåde.
Han som hyr ut sin lägenhet till marc går i min klass. Lite kuriosa bara.
Bra Lassie!
#355 ·
Sutra
· 2010-01-10 14:28
Pappan var helt fantastisk i Sirius. Otroligt bra. Underbar värvniing, rent genetiskt åtminstone.
Tjena.
Kan nämna att junioren Andreas Wängelin gör entré i A-laget i morgon. Han är född -94 och är väl inte 16 år fyllda ännu. Jag har inte så mycket bakgrund än och har inte hunnit med att skaffa mig info angående honom. Kul är det och kanske vi också får se honom spela?
Förresten... angående Christer Kjellqvist så kan jag nämna att hans handleder var magiska. Det var Eskhultklass på hans teknik. Vi fick se många dragningar som lurade upp motståndarna på läktaren. Dessutom så minns ledarna honom som en mycket sympatisk person. Har Marc samma känsliga handleder och teknik så kommer vi att få se fin bandy i framtiden :-) Härligt, säger jag. 2027 känns inte så avlägset längre :-)
#358 ·
Joint
· 2010-01-12 23:10
Kul med en 16-åring! UNT-gnällarna kommer väl få frullen uppspydd eller något i den stilen.
En snabb glutt på en enstaka träning ger ju inte så mycket men Marc ser ut att vara vän med bollen och ha hyggligt tryck i åkningen.
Wängelin gav lite wow-känsla. Sexton bast!
Kul med en 16-åring! UNT-gnällarna kommer väl få frullen uppspydd eller något i den stilen.
Surdegsbröd och citronté? Fast de hittar nog nåt annat att gnälla på snart.
#361 ·
RRR
· 2010-01-13 07:43
Wängelin?? Klingar bekant?
Gammal målis?
#363 ·
haze
· 2010-01-13 09:40
Mm, Johan Wängelin var väl reservkeeper i Sirius för ett gäng år sedan.
#364 ·
Joint
· 2010-01-13 11:58
En säsong. Säsongen 01/02.
#365 ·
Sakul
· 2010-01-13 15:17
Läskigt (imponerande) när folk som är lika gamla som jag börjar debutera i en högsta serie.
#366 ·
Sutra
· 2010-01-13 15:20
Läskigt (imponerande) när folk som är lika gamla som jag börjar debutera i en högsta serie.
Det blir lite mindre imponerande när folk som är yngre än en själv får rubriker för att de gör comeback vid så hög ålder.
Ord!
Skönt att nr 6 fick liiiite speltid iaf. Synd bara att Mickel inte försökte sig på en crosspassning där när det var nån minut kvar.
#369 ·
RRR
· 2010-01-14 07:52
Fosshaug har ju gjort comeback och han är i alla fall ett år äldre än jag
Pirre sa att det inte spelar nån roll hur gammal man är. Bara man är bra på det man ska göra. Det var ju synd att det föll på just det där att man ska vara bra på nått. Åldersmässigt verkar det inte vara något problem för mig, enligt Pirres filosofi. :-)
#371 ·
haze
· 2010-01-16 15:39
http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=1004025,00.html?from=puff
Bra där Hellboy!
#372 ·
Joint
· 2010-01-16 15:41
Bra! Långsiktighet! Långtidskontrakt gillar vi starkt!
Debuterar Kjellqvist borta mot Väners, förresten?
#373 ·
Sixx
· 2010-01-18 13:43
Lasse "Labero" Fall förlänger ytterligare 2 år med blå-svart.
http://siriusbandy.com/web/nyhetsarkiv/?modVID=102&modID=512
JAAAA!
#374 ·
haze
· 2010-01-18 13:52
Bravo Fall!
Härligt Hellan!
Läckert Larsa!
Kämpa på svart & blå!
#376 ·
Joint
· 2010-01-18 14:02
Fram-Fall! Sveriges coolaste bandyspelare.
#377 ·
Tifo
· 2010-01-18 14:32
Härligt!
Fan va underbart!
I loove it!
#380 ·
Sakul
· 2010-01-18 16:01
Vadå 2 år? Förläng till 2027 för bövelen!
Nä, men två förbaskat trevliga kontraktsförlängningar!
#381 ·
RRR
· 2010-01-18 18:48
Det är rätt grabbar!
Såååå härligt att Larsa har skrivit på. Sirius truppansvariga är ute i god tid. Annat var det förr när Sirius inte hade något lag förrän det var dags att spola upp studan. :-) Hellqvist är en tuff spelare och Larsa gör också stora framsteg. Kul, kul
#383 ·
Joint
· 2010-01-21 17:59
http://siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=515
Vår andre ytter förlänger med 2 år, Werner. Viktigt!
#384 ·
haze
· 2010-01-21 18:22
Jäklar vad skönt att grabbarna förlänger kontrakt trots de lite svävande träningshallsturerna.
Vackert Werner!
Sälen har tydligen förlängt!
http://www.bandysverige.se/silly.html?id=9294601
#387 ·
Joint
· 2010-01-29 16:17
Det gillar vi!!! Super-Sälen!
Undebart! Om det stämmer.
#389 ·
haze
· 2010-01-29 16:53
Härligt Sälen!
#390 ·
Sixx
· 2010-01-29 17:05
Yes! Ser ut som om vi kan behålla stommen i truppen en tid framöver.
Någon som har koll på vilka andras kontrakt som löper ut efter denna säsong?
Japp... officiellt nu.. tog lite tid att få ut det men det är klart.