Brukarn
· 2009-03-20 14:58
· 3104 visningar
Till årets ironiska höjdpunkt utnämner jag premiären mot Motala. Duggregn och storstryk och Kniv-Jonas kräktes på tåget hem. Men vi spelade ju inte så illa iallafall!
Till årets verklig höjdpunkt utnämner jag tredje kvarten mot Vetlanda, i synnerhet andra halvleken när Sirius spelade propagandabandy och klacken sjöng Lena Ph. Extas!
Jag kan påminna om att det inte behöver röra sig om höjdpunkter i ordets rätta bemärkelse, utan kanske snarare det starkaste minnet från säsongen. Traumatiska förluster är också tillåtna att ta upp, även om det inte blev så många sådana i år.
Höjdpunkt: Hela djävla säsongen! Ett hedersomnämnade för segermålet mot Hammarby(h) som jag avnjöt från en optimal position.
Jag pushar för avgörande kvarten mot Vetlanda också. Älskar när vuxna män slänger sig i en tv-puckshög. :)
#4 ·
Sakul
· 2009-03-20 15:58
Snömatchen mot Vetllanda! Större delen av matchen är förjävlig att titta på, men inget slår känslan vid det där avgörande jävla skitmålet i sudden.
En avgörande känsla var hemresan från gurkburken efter den mäktiga krossen. Då kännde jag verkligen att precis allt var möjligt den här säsongen.
Annars måste jag säga vinsten uppe i byn. Den totala hysteriska lyckan går inte att beskriva. Ser ut som jag river halva läktaren på tv-bilderna och leendet upp till öronen ville ju aldrig lägga sig.
#6 ·
haze
· 2009-03-20 16:15
Som sagt: Hela djävla säsongen!
Men ok, annandagssegern på ett fullsatt Zinken. Den mest klassiska av bandydagar.
Vi hade slagit VSK och SAIK i matcherna innan och hela bandysverige konstaterade att nu är det slut på det blåsvarta flytet. Bajen hade värvat hem ett gäng "ryssar" och det fanns spelare som öste in pengar på bajenseger. Tji fick dom.
#7 ·
Joint
· 2009-03-20 16:44
Hela säsongen...
Bortasegrarna mot VSK och Hammarby på annandagen var annars stunder då man rakryggat kunde treva ut från entrén och vara riktigt jävla stolt.
Segersviten på 10 raka var magnifik och borde tryckas upp på tröja.
Sen var snömatchen mot Vetlanda historisk.
Segern borta mot Edsbyn.
9000 åskådare hemma mot Edsbyn.
...
Nej, jag orkar inte utse någon speciell årets höjdpunkt. Så: hela djävla säsongen!
Fem höjdpunkter i tidsordning:
1. Svenska Cupen i "isladan" i oktober
Att få se blåsvart bland annat spela jämnt med VSK (1-2) och att få se alla nyförvärven för första gången: Säleby, Nilson, Sundin, Maya och ex17 (i tröja #6). Känslan direkt sa att vi var lika bra eller snäppet bättre än avslutningen av föregående säsong. OKVAL dök upp i huvudet!
2. Annandagen på Zinken
SJ kör tågen på utsatt tid, Viktor gör hattrick, Bandyhaveristen Tage orerar om tur i UNT-kommentarerna, skinkmackan med hemlagad senap och Aalborgs Juleakvavit blir pricken över i-et.
3. Snömatchen mot Vetlanda
Efter "tio" timmar på träläktarn i blötsnö och vetskapen om att en straffrunda mot Bergvall och Hedberg vore ödesdiger är Suddens suddenmål kanske årets riktiga höjdpunkt!
4. Sudden i sudden igen
Tyvärr hade jag inte möjlighet att vara på plats i kyrkan men kanske har jag aldrig skrikit så högt.
Min hund blev räddare än vid ett ordinärt nyårsfyrverkeri.
5. 9000 på Studan
Det var trångt på "sydvästra". Kommentarer överflödiga!!
#9 ·
Joint
· 2009-03-20 21:30
Riktigt härlig lista, Big Spender.
Instämmer att SvC var en härlig intention, man fick positiva vibbar direkt.
Ja, verkligen! Den mentala resan från "pisk i Motala" till "9000 på Studan" är hisnande!
Bilden av Sudden som är så lycklig över segermålet mot Vetlanda att han kastar klubban åt helvete har för alltid etsat sig fast på min näthinna.
Många härliga minnen från säsongen. Svårt att rangordna och här kommer mina ändå mina upplevelser utan rangordning.
eskhults pass och mayas mål i hemmamatchen mot HIF
(förresten... alla Eskils pass)
Sundins mål mot Vetlanda i snömatchen
Sundins mål i edsbyn (sudden)
Sirius vinst över SAIK, som gjorde Ola Grönberg på dåligt humör (vilken muntergök)
Viktors härliga mål och Sirius vinst på Annandagen.
Sirius vinst över VSK i V-ås
Suddens "lomanovmål"-mål i hemmamatchen mot byn...
Svårt att sluta skriva upp alla upplevelser. De är så många men den största enskilda lyckan var ändå segern i Edsbyn. Helt galet.
#13 ·
RRR
· 2009-03-22 18:41
segern mot Bollnäs på hemmaplan slår det mesta, så bra har jag aldrig sett Sirius spela
#14 ·
johann
· 2009-03-22 18:47
roffes konting på hörnan mot bollnäs var onekligen mumma. efter det började man på allvar tro att "ingen jävel kommer hit och tar poäng"
Sundins mål i snön. Då visade bandyguden sig från sin milda sida. Orättvisan hade varit så sanslös om Tråklanda vunnit i två raka utan att försöka spela bandy, så jag hade varit ledsen ett helt åt, trots att jag var så lycklig innan, bara genom att vi tagit oss till slutspel.
Snömålet slår det mesta som sagt. Vilken release efter nära tre timmars ågren.
Sudden Sundin (svårt att kalla honom för något annat än Dubbelsudden efter den här säsongen - eller kanske Trippelsudden...) är onekligen en värvning som betalat sig. Hans två suddenmål måste varit värda närmare miljonen.