det börjar dra ihop sig! inför sfc-iks på [link=http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&CS_PageNo=2&id=6491&ptid=1515]officiella[/link].
Syrianska - Sirius
och sf:s dito http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=287181
kan bli tufft imorgon, men tror ändå på 2-1 seger efter sent ledningsmål av jernet.
kan bli tufft imorgon, men tror ändå på 2-1 seger efter sent ledningsmål av jernet.
Jag tror att Syrianska vinner med, säg, 3-2 efter att ha sprungit sönder trötta Siriusben.
Jag funderar starkt på att åka till Södertälyeah och Jallavallen. Någon mer?
matchen är igång
Johan Pettersson och Shpetim Hasani forwards
12:37:29 - Pierre Gallo i balansrollen bakom Ian Ekstrand, Eric Jernberg och Petter Österberg
12:36:43 - Sorry, blev spegelvänt där. Fredrik till höger och Haisem till vänster såklart.
12:35:47 - Fredrik Söderbring, Daniel Blomgren, Gustaf Segerström, Haisem Ismail
12:35:19 - Richard Richardsson
Johan Pettersson och Shpetim Hasani forwards
12:37:29 - Pierre Gallo i balansrollen bakom Ian Ekstrand, Eric Jernberg och Petter Österberg
12:36:43 - Sorry, blev spegelvänt där. Fredrik till höger och Haisem till vänster såklart.
12:35:47 - Fredrik Söderbring, Daniel Blomgren, Gustaf Segerström, Haisem Ismail
12:35:19 - Richard Richardsson
Mani Tourang börjar omedelbart värma upp.
13:02:02 - Otäck smäll på mittplan. Shpetim Hasani och en SFC-spelare nickar ihop och blir liggande.
13:02:02 - Otäck smäll på mittplan. Shpetim Hasani och en SFC-spelare nickar ihop och blir liggande.
Sulan och Haris bildra motståndarmittbackspar. Shpetim och en SFCare har knoppat ihop och ligger utslagna redan efter 2 min. Kommer nog snart upp en länk till ett litet pilotprojekt som officiella kör.
Haris var det som skallade ihop. Shpetim byter.
Här är en länk till direktrapport som Gaffa kör från Tälje. Men det är som sagt ett test och ska tas som ett sådant också.
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=2122
Här är en länk till direktrapport som Gaffa kör från Tälje. Men det är som sagt ett test och ska tas som ett sådant också.
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=2122
Tuffe Haris vettu.. Hoppas inte det var något allvarligt för varken Haris eller Spettan.
Ian och Gallo - vår mäktigt fysiska doble pivote.
kan xavi och iniesta så... ;-)
0-1, på straff. Anmärkningsvärt var att Gallo tog den före P. Försäsongens man. ;)
Gallo är ju rena målsprutan! Kul med liverapportering by the way.
Gallo är ju rena målsprutan! Kul med liverapportering by the way.
Instämmer. Skönt att få rapporter när man inte kan vara på plats.
Gallos försäsong är fantastisk! Vår nya skyttekung... ;-)
Jag har alltid sagt det: Gallo har ett förjävla skott, och nu har han fått visa det.
Gallos försäsong är fantastisk! Vår nya skyttekung... ;-)
Jag har alltid sagt det: Gallo har ett förjävla skott, och nu har han fått visa det.
"MÅL! Gallo rullar in den behärskat i Frealdssons högra hörn"
Låter som storsläggan ;)
Låter som storsläggan ;)
Storsläggan drog han fram mot Viken.
0-2, P. Stabilt som fan.
2-0 kom i slutet med en man mindre efter att Sunshine dragit på sig två gula. Han behöver nog lugna ner sig lite.
Schysst resultat
Referat uppe på: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius
En riktigt trist och usel tillställning där Sirius hade en jäkla tur (läs RR i målet) som vann. Första halvlek kan sammanfattas som att Sirius spelar bra på egen planhalva och spelar sig ur situatioer på ett bra sätt men är i stort inkapabla att spela sig till situationer. Det är inte mycket man har på Syrianskas planhalva. I andra flyttar man upp spelet bra och håller i bollen klart mycket bättre men skapar ändå väldigt lite i Syrianskas straffområde. Det är som om man fått order om att alla måste röra bollen innan avslut. Naturligtvis tappar man bollen några gånger på ett farligt sätt men RR räddar som sista utpost. Han är så inihelvete bra. Står rätt hela tiden och får målvaktsspelet att se så enkelt ut. JP ligger på linjen mest hela matchen men får nästan inga bollar att springa på och de han får är han oftast offside på. I alla fall lyckas han få ett skott i ribban och lobbar in en i sluminuterna. Om Sirius ska lära sig något av matchen är det att de måste bli mycket mer direkta i sina anfall och inte vänta in hela laget. Sammantaget en stabil backlinje med extra plus till Ismail. I övrigt försöker JP och när han får rätt bollar blir det farligt. Fredrik kommer in och gör en bra andra halvlek. St:Cyr är också bra men andra kortet han tar är oproffsigt till skillnad från det första som är en bra bedömning. Gallo har ingen av sina bättre dagar, Mani och Petter springer och jobbar men är ineffektiva, Söderberg har helt klart inte kondition för match än.
Till skillnad från de senaste säsongerna har vi ett stabilt försvar. Men Hoch och Hasani saknades verkligen, det såg väldigt tunt ut framåt där JP var alldeles för ensam.
Till skillnad från de senaste säsongerna har vi ett stabilt försvar. Men Hoch och Hasani saknades verkligen, det såg väldigt tunt ut framåt där JP var alldeles för ensam.
Söderberg har helt klart inte kondition för match än.
Om du nu menar Bringan så hörde jag surr om att han presterade bäst på beep-testet som var för någon vecka sedan. Och då ska man ändå komma ihåg att han varit långtidsskadad länge.
Vad bitter du låter i övrigt... :)
Jo, klart jag menar Söderbring. Han orkade ju inte ens jobba hem efter sina raider längs kanten där han oftast tappade bollen. Såg trött och andfådd ut efter en långsida. Bitter..nja, djävligt nöjd med försvaret. Annars var spelet plottrigt, trist, mycket felpassar, dåligt postionsspel, ineffektivt, allt man inte vill se framåt. Brukar alltid bli riktigt glad när Sirius vinner men den här segern gav ingen sån känsla. Tycker det är mycket man har att slipa på i mitten och framåt. Jag kanske kräver mycket men har tyckt att det här laget på papperet borde placera sig topp 5. Fast det är kanske Sirius år i år, en sån här match har man alltid förlorat förut. Idag hade man tur och det är på tiden.
Topp fem? Vad är det på pappret som gör att vi ska hamna så pass långt upp?
Topp fem? Vad är det på pappret som gör att vi ska hamna så pass långt upp?
Bra värvningar till skillnad mot många andra lag, att vi börjar få rutin samt Västra Sidan med en massa nya supportrar som hänger med från bandyn :-)
Okej. Hasani från Degerfors, Blomgren från Bodö/Glimt, Söderbring från J Södra, Ismail från Skiljebo och Jernberg från Carlstad U. Om vi bortser från Blomgren och möjligtvis Hasani så är det knappast några klassvärvningar på pappret. Har en känsla av att vi skulle kunna se exakt samma match och uppfatta den på helt olika sätt. :)
Jag vet inte om du var där Bigbadda men utifrån det som Jens sagt att man vill spela en attraktiv fotboll så var det långt dit. Det var helt enkelt en trist tillställning även om Sirius vann. Kanske man fick lägga om ritningarna efter att Hasani gick ut och det tog sin tid att få ordning på det. Men sammantaget vill jag se mindre slarv och mer distinkt och direkt spel.
Nej, det var jag inte. Jag menade i allmänhet. Samtidigt ska du kanske inte förvänta dig attraktivt spel på försäsongen. Har du förresten koll på vad tränarstaben hade satt upp för specifika mål att jobba med i den här matchen?
Nej Bigbadda, jag har ingen koll på vad tränarna specifikt ville jobba med i denna match. Jag tittar utifrån mina förväntningar på topp 5 (ja, jag vet att du inte tror på det). Om man jämför med föra årets träningsmatcher så ser laget mycket stabilare ut i år så jag tror inte att vi behöver slåss i nedflyttningsstriden. Kan man få till spetsen med snabbare uppspel tror jag på topp 5, annars nånstans mellan 7-10:e placering. Och när det gäller värvningarna räknar jag in Gurra och Hoch. Hoch kommer bättre grundtränad än tidigare, Ismail är ett riktigt fynd och jernberh sägs ju vara en coming man. Han blixtrade till ibland idag men hade svårt att finna sin roll ordentligt.
Övre halvan tycker jag är realistiskt, alltså runt 8:e plats. Du säger att Sirius behöver ett snabbare anfallsspel, officiella säger "Sirius visade ett helt annat tålamod och höll i bollen under längre spelsekvenser." Tycker jag låter bättre. Vi är i alla fall ett mittenlag i Superettan.
"Sirius visade ett helt annat tålamod och höll i bollen under längre spelsekvenser." Det kanske var det man ville träna på. Men att se det i en hel halvlek där man verkade göra allt för att inte gå på avslut utan bara spela runt tyckte jag var svintrist.
Du vet vad man brukar säga: Vill du ha fotbollspropaganda, titta inte på svenska försäsongsmatcher.
haha vilket smyg-gnabb på er, killar
Äh, vad klagigt det blev. Tack för din rapport Håwe! När man själv inte var på plats är det kul med kommentarer i forum från folk som var där. Bilden som du och Gaffa förmedlar på officiella tycker jag sammantaget verkar som en typisk försäsongsmatch. Ska bli intressant att se vad som händer nu när det blir tävlingsmatcher nästa vecka.
Vad gäller slutplacering tror jag det är en rimlig målsättning att inte vara i nedflyttningsstrid, det vill säga ett stabilt mittenlag. Tittar man på trupperna så har vi ganska få S1 eller högre-matcher innanför tröjorna på våra spelare jämfört med andra lag i serien. På-pappret-truppmässigt skulle jag nog utan att blinka på rak arm räkna åtminstone Giffarna, Peking, Assyriska, Mjällby, BoIS, LSK som klart och tydligt vassare än vår. Men återigen tycker jag att serien ser otroligt jämn ut.
Vad gäller slutplacering tror jag det är en rimlig målsättning att inte vara i nedflyttningsstrid, det vill säga ett stabilt mittenlag. Tittar man på trupperna så har vi ganska få S1 eller högre-matcher innanför tröjorna på våra spelare jämfört med andra lag i serien. På-pappret-truppmässigt skulle jag nog utan att blinka på rak arm räkna åtminstone Giffarna, Peking, Assyriska, Mjällby, BoIS, LSK som klart och tydligt vassare än vår. Men återigen tycker jag att serien ser otroligt jämn ut.
Apropå att vara på plats förresten. Var du i Södertälje i alla fall Joint? Jag tolkar kommentarerna i denna tråd som att du inte var där, men det ser så ut i matchrapporten på SF. Alltså missförstå mig rätt - jag försöker inte vara näsvis på något sätt, jag tycker verkligen det är skitkul att läsa olika matchrapporter på olika ställen, i synnerhet från matcher som jag inte såg. Men jag tycker det är viktig information om den som skrivit såg matchen eller om informationen baserar sig på något annat eftersom analyser som att exempelvis Luggen såg pigg ut (läser jag som var riktigt bra) känns viktiga med tanke på de olika alternativen i backlinjen. Den informationen blir ju dock tämligen värdelös om man inte vet vad den kommer ifrån.
Erlingmark: Jag läste mig till informationen och pratade med en spelare.
Joint: Glöm inte källhänvisning. :D
highlights från matchen uppe på officiella: http://www.siriusfotboll.se
fint! fast de slank igenom väl lätt några gånger.