Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Medlemskort 2009?

Enligt [link=http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=1308&nav=601]officiella[/link] måste man visa upp VS-medlemskort för 2009 för att köpa VS-säsongskort. Inget konstigt med det. Men min fråga är om det finns medlemskort för 2009 redan nu, eller åtminstone i tid till premiären?
Kom på årsmötet så kan du säkert få ditt medlemskort, eller be om att få det hemskickat och sätt in 110:- eller vad det nu var förra gången.
Låter fint som snus.
Medlemskorten är på gång, de ska snart vara till salu. Det kommer komma ett mail när det är klart samt att vi kommer skriva det här.
Dra åt helvete din lilla spambot!
(Riktad till spambot-användaren ovanför...)
Spammaren är borta nu, ska hålla ögonen öppna framöver.
Steffe: Jag hade rätt. Säsongsplåtarna kostar 800:- för student och 1000:- för VSS.
>>Joint
Nu känns det ju ännu konstigare att jag köpte mitt årskort för 600 (!) kr. Jag måste snacka med William och kolla hur fan vi tänkte egentligen. Att få saker billigare än vad de egentligen kostar är ju mys i vanliga fall men inte när det gäller IKS.
Nu har jag ändå inte lyckats få tummen ur min feta röv och förnya mitt medlemsskap. Och inte är det mer än några få postdagar kvar innan premiären. Damn me. Kommer någon från VS att sälja medlemskort på Flustret innan premiären?
Ni hinner fortfarande få medlemskortet på posten, det tar bara en dag för pengarna att komma in på kontot och vi försöker skicka ut dem med en gång, så det är inga problem att få sitt kort om man sätter in pengar idag.

Det kommer troligen att säljas medlemskort på Flustret.
Helt ärligt nu: jag tycker det är skit att inte säsongskorten kommer vara tillhands förrän på tisdag. Jag hade tänkt att ge bort ett säsongskort som present men nu skiter det sig. Fick mail nu:
"Hej

Jag hoppas den här informationen kommer ut ordentligt.

Vi har ännu inte hunnit få säsongskorten fysiskt hos oss, utan kommer få dem först på tisdag med budbil upp till Uppsala.

Det här gör oss tyvärr tvungna att gå in i vår reservplan, att dela ut dem på plats vid Flustret från kl 17.00 när PreGame öppnar. Det kommer även gå bra och betala på plats. Men vi har enbart möjlighet att ta emot kontant betalning.

Dem som inte hinner hämta ut sina säsongskort på Flustret, så kommer vi att förflytta oss ner till huvudentrén vid Studenternas (mot Fyrisån) kl 18.30 och ha säsongskorten där för utlämning till dem som kommer nära inpå matchstart.

Jag ber om ursäkt att det dragit ut på tiden men hoppas att ni har förståelse för situationen."

Ärligt... Hur svårt kan det vara att trycka upp säsongskort? Vi använder ju inte ens något system med streckkod eller liknande. Skärpning.. Ja, jag blev lite bitter.
Tryckeriet har fuckat upp om jag förstått det rätt. Inte så lätt att försäkra sig mot. Fast jag kan ha fel.
Visst är det så, och som tur var kan man betala och få ett kvitt nu om man vill. Men jag tycker ändå det är rätt dåligt av både tryckeriet och Sirius att inte kunna vaska fram säsongskort till ett hyfsat datum, när man har ett halvår på sig.
Lite grann som en gräsmatta i Stockholm med omnejd...

Det kommer troligen att säljas medlemskort på Flustret.

---------------------------------------------------------
Det vore kanon så man kan köpa säsongskortet samtidigt. Fick vi samma pris som studenter till slut ?
Såja, nu har man säsongskort för i år. Eller ja, ett kvitto. I år kommer man använda sig av samma säsongskortteknik som Storvreta och Almtuna använder sig av, det vill säga att kortet har en streckkod som man registrerar med. Riktigt skönt, nu slipper man långa köer.

Västra Sidan-medlemskort säljs på Flurran, bra, för jag tänkte tjacka mitt då också.
Fel tråd, jag vet. Men jag vill bara ha ett snabbt svar och hittar ingen mer lämpad tråd. Hur gick omröstningen om vilken läktare vi står på? Står vi kvar på Östra i år?
Står vi kvar på Östra i år?

Ja.
Jag vill också fråga en sak igen, hur blev det med skillnaden i pris mellan studenter och Västra-medlemmar?

En annan sak när det gäller att vi är kvar på Östra är att vi måste gå in genom ingången mot Fyrisån, eftersom man ska dela på ingångarna.
Dela på ingångarna? Nu hänger jag inte med riktigt. Så om man går in på ena sidan kan man inte ta sig över till den andra sen?
Så här är det: De som ska stå på västra sidan går in i Ackisingången. De som ska hålla till på huvudläktaren går in i Fyrisåingången. Sen går det att gå emellan för dom får inte spärra av av säkerhetsskäl.
Posten klandras, därför kommer säsongskorten inte via posten. Däremot får vi förhoppnings hämta ut våra kort från och med klockan 18:00 utanför entré vid Stadsparken.