Matchen får en egen tråd här.
Dalkurd - Sirius
IK Sirius är ett juste namn. IK Sirius Fotboll kan jag också köpa men på svensk fotboll står det Dalkurd FF - Sirius Fotboll AB. Ok om man bolagiserat men är det meningen att laget ska heta så?! Det är fan värre än FC och United. Ge mig snabbt IK tillbaks. För övrigt är Dalkurd ett fullständigt genialt namn.
Svensk fotboll skriver väl inte AIK AB?
det där är en miss, från vems sida vet jag inte iofs. företaget heter "sirius fotboll ab", men föreningen heter förstås IK Sirius FK.
När ska matchtiden spikas? Jag behöver planera mitt liv!
besked i eftermiddag, men det verkar inte bli till helgen iaf eftersom planen var bokad för en svff-sanktionerad fotbollscup hela helgen.
Ojdå, när blir det isåfall?
Observera att "planen" var bokad. Borlänge verkar i alla fall ha sunkigare förutsättningar än Uppsala till och med. Jag har hört senare i nästa vecka som alternativ speltid, men inget är klart vad jag förstår.
Ja men tjena, så någon lokal falukorvscup har alltså förtur? Man borde egentligen göra som Garry och bojkotta hela det här spektaklet.
Det kan du inte. Du har ju Bortaguiden att tänka på, den här matchen och Trollhättan borta är ju de viktigaste matcherna i år för dig.
Enligt gästboken på Dalkurds hemsida ska matchen spelas den 3/4 kl 19.15.
men då var det lilla lördagsnöjet förstört. jävla skit då
Jag tycker om att säga "Vad var det jag sa"!!!
Kalle Anka cup!!!
Kalle Anka cup!!!
Alla lag måste ju ha en reservplan. Jag antar att Dalkurd har sin i Falun och att matchen skulle kunna spels där, men grejen är nog att Sirius också gärna flyttar matchen till senare i veckan eftersom det ger en bättre matchrytm inför seriepremiären.
Men nästa omgång ska ju spelas senast 8 april, det är ju inte seriöst med 5 dagars förberedelsetid. Men cupen är ju uppenbarligen inte seriös heller. Har man satt ett sista speldatum ska väl detta följas?
Helvetes jävla Kalle Anka Cup! Vilken jinx att säga lördag utan att det var spikat...
Men jag tror jag åker upp ändå. Nu blir det dock annorlunda planering, kanske kan ställa till det för mig.
Men jag tror jag åker upp ändå. Nu blir det dock annorlunda planering, kanske kan ställa till det för mig.
Det ställer till det för mig också, mycket tveksamt om jag kan komma loss den 3:e. Förresten var ju det här Siriusspelarnas enda lediga helg, vad tycker de om att den naggas i kanten?
Nu är det snart dax att dom slår ihop Bandy-VM & Svenska Cupen i fotboll. Det blir ju i alla fall en onödighet mindre & Tramsin kan säkert skapa några underhållande rubriker.
Vad är felet med att ha fastställda datum och gemensamma omgångar? Dessa datum borde vara inplanerade innan lagen bokar träningsmatcher dessutom...
Lägg ner cupen och ge den UEFA-cupplatsen till laget som kommer tolva i Superettan istället.
Förresten kan de väl lägga matchen i Uppsala istället, Dalkurd skulle tjäna duktigt med publikintäkter på det. Och vi Siriussupportrar skulle kunna få se matchen. Alla nöjda!
"Enligt en del uppskattningar bor mellan 4500- 5000 kurder i Uppsala. Uppsala är en av de största bosättningarna av kurder i Sverige."
Källa: Wikipedia.
"Enligt en del uppskattningar bor mellan 4500- 5000 kurder i Uppsala. Uppsala är en av de största bosättningarna av kurder i Sverige."
Källa: Wikipedia.
Brukarn: Vi har faktiskt ett kurdlag i Uppsala: Uppsala-Kurd FK (Division 6).
Sedan är ju knappast Studenternas spelbar. Löten kanske skulle dra till sig ett par hundra åskådare, men Dalkurd hade mest publik i kvalomgången (tror det var omkring 250) så jag tror inte de skulle tjäna "duktigt med publikintäkter på det".
Sedan är ju knappast Studenternas spelbar. Löten kanske skulle dra till sig ett par hundra åskådare, men Dalkurd hade mest publik i kvalomgången (tror det var omkring 250) så jag tror inte de skulle tjäna "duktigt med publikintäkter på det".
Joint: Det tror faktiskt jag, det är nog bra många som skulle vilja ta chansen att se ett kurdiskt lag spöa upp stadens stoltheter. Fast här kanske det inte bor några dalkurder utan bara slättkurder...
Nu är matchtiden spikad till 19.15 den 3/4. Kunde man hitta en sämre tid?
Gah. Jag som hade fixat tågbiljett till lördagen. Pisstid!
På tal om Dalkurd: http://www.dn.se/sport/fotboll/succeklubbens-ordforande-kallad-till-turkisk-aklagare-1.828553
Själv lovade jag att tillbringa helgen med mina föräldrar i Falun när det blev klart att vi skulle möta Dalkurd. Inte för att det är så hemskt att jag inte kan göra det ändå, men lite av poängen försvann ju när jag inte får gå på match. Nästa helg ser det däremot mörkt ut.
Vi borde kräva ersättning av SvFF för denna inkompetens, sätter man ett sista speldatum ska det väl för fan gälla? Eller så får vi helt enkelt skylla oss själva för att vi bryr oss om Kalle Anka Cup.
Vi borde kräva ersättning av SvFF för denna inkompetens, sätter man ett sista speldatum ska det väl för fan gälla? Eller så får vi helt enkelt skylla oss själva för att vi bryr oss om Kalle Anka Cup.
som sagt: spikat nu. http://www.siriusfotboll.se
Själv lovade jag att tillbringa helgen med mina föräldrar i Falun
+1, fast i en by i Gagnef. Har släkt där.
På tal om Dalkurd: http://www.dn.se/sport/fotboll/succeklubbens-ordforande-kallad-till-turkisk-aklagare-1.828553
Turkiets ledning består av ett gäng pajasar. Om vi släpper in dom i EU medan deras rasistiska lagar kvarstår så är det inget annat än en skandal.
[quote1237946336=Joint]
Turkiets ledning består av ett gäng pajasar. Om vi släpper in dom i EU medan deras rasistiska lagar kvarstår så är det inget annat än en skandal.
[/quote1237969369]
Wow! Det där är en diskussion som jag mer än gärna tar över en öl på pregame i sommar :) På a säger jag ja, på b säger jag nej...
Nu har jag lugnat mig lite, eftersom det uppstod en lämplig lucka i kalendern så kan jag åka på matchen. Men man måste ju komma hem på kvällen, så om någon åker upp i bil så hakar jag.
Brage fortfarande nummer ett. Besegrade Dalkurd med 4-2.
Visst är det svenska cupen med allt vad det kan innebära (och inte innebära), men det är väl ändå dags att börja uppladdningen inför denna fajt.
Hur ska vi ställa upp? Är Gallo och Hochen tillbaka?
Kommer västra att vara representerade? osv
Hur ska vi ställa upp? Är Gallo och Hochen tillbaka?
Kommer västra att vara representerade? osv
Jag representerar, men jag tänker inte stå för något ensamklackande. Om ingen annan hakar så står jag stillsamt med ett anteckningsblock och en kopp kaffe.
en del frågor besvaras ikväll när truppen presenteras.
[link=http://www.siriusfotboll.se]officiella [/link]liverapporterar från kvarnsvedens ip för dem som inte tar sig dit.
[link=http://www.siriusfotboll.se]officiella [/link]liverapporterar från kvarnsvedens ip för dem som inte tar sig dit.
Om Gallo är tillbaka är han given på mitten. Samma gäller Hogge, fast snett bakom P. Shpetim kan börja på bänken, har inte direkt övertygat i träningsmatcherna känns det som.
en del frågor besvarade: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=1186
Lite synd att när vi nu värvat två vassa ytterbackar så måste båda stå över i första tävlingsmatchen. Synd, hade velat se Bringan och Ismail. Och att Gallo saknas är ju ett stort minus förstås.
Hur det ser ut från mittfältet och uppåt törs jag inte gissa, men backlinjen borde väl bli Palmen, Gurra, Blomgren, Luggen. Om nu inte Sunshine eller Ian får vicka på backen, men Palmen känns mest solid där.
Jag har verkligen ingen koll alls på hur årets Sirius ser ut, hur man ställer upp och hur man vill spela, så det ska bli riktigt roligt imorgon! Och svårt, för Dalkurd känns som ett extremt vasst division 2-lag. Fast jag kan ju inte påstå att jag skulle gråta floder om vi åkte ur heller, det är ändå Kalle Anka Cup vi talar om.
Hur det ser ut från mittfältet och uppåt törs jag inte gissa, men backlinjen borde väl bli Palmen, Gurra, Blomgren, Luggen. Om nu inte Sunshine eller Ian får vicka på backen, men Palmen känns mest solid där.
Jag har verkligen ingen koll alls på hur årets Sirius ser ut, hur man ställer upp och hur man vill spela, så det ska bli riktigt roligt imorgon! Och svårt, för Dalkurd känns som ett extremt vasst division 2-lag. Fast jag kan ju inte påstå att jag skulle gråta floder om vi åkte ur heller, det är ändå Kalle Anka Cup vi talar om.
Förresten har Stekarna just spelat sin match mot Gröndal. Men resultatet kan jag inte hitta någonstans.
Gröndal vann med 3-0 över Stekarna IS.
Märkte att Dalkurd har en skön särskrivning i sitt klubbmärke:
DAL
KURD
...Inför finns uppe på SF!
DAL
KURD
...Inför finns uppe på SF!
Det känns som att ett klubbmärke kanske inte behöver följa skrivreglerna.
Uschiamej, nu leder Dalkurd.
Gudskepris kvitterat!
il capitano!!
Sådärja, nu leder vi.
Hasani!!!
en hel del känslor runt planen, är det Brukarn på plats?
Yes, slut 2-1
Woohoo! 2-1 och slut. Känns skönt med en seger.
Perfa
Känns bra att Sirius vann. Känns inget bra att man ska fortsätta slösa energi på cupen. Kluven är jag.
Blir det bortaplan mot Gröndal?
svar: ja.
[link=http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=7377&ptid=1508]Matchreferat[/link]
Tyckte för övrigt att Dalkurds klack levde upp till namnet - de sjöng verkligen på dalkurdiska. Zlatans rosengårdssvenska känner man ju igen, men det här var en ny variant, det lät ungefär som Özz Nujen imiterar Gunde Svan. På ramsrepertoaren hade man bl.a "Stå upp som en riktig mas", "Domaren är leksing" och "oj, oj - jalla, jalla!". Samt ett stort antal mindre väl valda nidramsor om Siriusspelarna.
Tyckte för övrigt att Dalkurds klack levde upp till namnet - de sjöng verkligen på dalkurdiska. Zlatans rosengårdssvenska känner man ju igen, men det här var en ny variant, det lät ungefär som Özz Nujen imiterar Gunde Svan. På ramsrepertoaren hade man bl.a "Stå upp som en riktig mas", "Domaren är leksing" och "oj, oj - jalla, jalla!". Samt ett stort antal mindre väl valda nidramsor om Siriusspelarna.
Lär vara första gången Hochen lirat 90 min i en tävlingsmatch på väldigt länge. Dessutom säsongens första tävlingsmatch. Kul!
Vilken tid (onsdag!) och på vilken plats spelas Gröndalmatchen?