Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Pregame fotboll på Flustret - Tankar och åsikter

Flustret kommer att köra Pregame denna säsong också och har gärna en dialog med Västra gällande vad vi vill och inte vill ha.
Att Flustret kör är som sagt spikat och dom vill gärna ha oss där, förhoppningsvis kan vi komma fram till saker som gör att vi vill vara där.

Så här är det tänkt:
Öppning 2-2,5 tim innan match.
Inget krav på matchbiljett för att komma in.
Inte längre gratis buffé utan mat+dryck för en överkomlig summa. T ex burgartallrik.
Rabatt/er för Västra, oklart gällande detaljerna än så länge.
Västra bör kunna hålla till på "utomhusscenen" som vi i stor utsträckning gjort tidigare. Förhoppningsvis kan vi samla fler av oss på den eller i närheten.

Frågor som dykt upp hittills:
Vad vill vi ha för mat?
Vilken musik vill vi ska spelas?
Vilken musik vill vi inte ska spelas?
Kan vi tänkas oss att utsmycka med Västraprylar där vi sitter?

Tankar och åsikter är välkomna som sagt.
Mat: Burgare är väl aldrig fel-hemlagad that is

Musik: Clash, Ramones, The Church, Jesus and Mary Chain, Lime Spiders, Magazine, Joy Division, Beck, The Smiths, New Order, Fad Gadget etc etc

Inte-musik: Dansband, Hiphop, R&B etc etc

Västra prylar: Varför inte?
Måste säga att det är synd det där med maten. Jag kommer nog inte köpa nåt käk för jag kan tänka mej att et kommer kosta en slant hur man än gör.

Att räkna upp den musik jag själv tycker om känns onödigt eftersom det känns orimligt att den kommer spelas. Jag säger istället att jag vill höra så mycket låtar med sirius/uppsala/fotbollsanknytning som möjligt så man kommer i rätt matchstämning.

Annars ligger 100% av min prio på att få ölen så billig som möjligt.
Billig öl är klart bra. Fortsätter de hela säsongen eller lägger de ner om det går dåligt för Sirius? ;)
Jag vill upprepa dissteffes fråga ovan! Förra säsongen var det lite väl mycket medgångspub från Flurrans sida.

Annars ser jag gärna storbildsskärm med matchbilder från tidigare säsonger. Intervjuer med olika ledare inom föreningen; juniorverksamhet, bandy, flickverksamhet osv.
Håller med om att Flustret inte skötte det speciellt snyggt i slutet av förra säsongen. Men PreGame vill vi ha och Flurran ligger lite för bra till rent geografiskt för att ignoreras. Har viss förståelse för att de vill ändra lite på konceptet jämfört med föregående år.

Om de mäktar med att sälja typ burgare + stor stark för 99 pix så tycker jag att är en bra deal.

Tycker oxå det är viktigt att det säljs matchbiljetter och souvenirer inne på Flurran, som vid bandymatcherna nu i slutspelet.

Billig öl är klart bra. Fortsätter de hela säsongen eller lägger de ner om det går dåligt för Sirius? ;)

Nuvarande plan var att utvärdera efter halva säsongen och om det då gått/funkat bra så kör man resten. Jag har framfört att det kändes surt att det blev som det blev förra säsongen. Vad det berodde på vet jag inte, men en av de bestämmande jobbar inte kvar ino Flustret. Dock antar jag att de flesta av oss förstår att man inte kan driva saker med förlust en massa ggr. Ambitionen är hur som helst att köra hela säsongen.
Risken känns liten att det behövs läggas ner då en ombyggnad kommer göra att man kan öppna i mycket mindre skala så är det bara ca 30 Västringar där i september/oktober så ska det nog finnas 2 personal och bärs iaf.

Måste säga att det är synd det där med maten. Jag kommer nog inte köpa nåt käk för jag kan tänka mej att et kommer kosta en slant hur man än gör.

Att räkna upp den musik jag själv tycker om känns onödigt eftersom det känns orimligt att den kommer spelas. Jag säger istället att jag vill höra så mycket låtar med sirius/uppsala/fotbollsanknytning som möjligt så man kommer i rätt matchstämning.

Annars ligger 100% av min prio på att få ölen så billig som möjligt.

Mycket klok musiksynpunkt tycker jag!

I övrigt gäller ju kompromisser med gemene man-publiken fast vi kan som sagt få in lite av "vår" musik och få bort en del av det värsta.

Håller med om att Flustret inte skötte det speciellt snyggt i slutet av förra säsongen. Men PreGame vill vi ha och Flurran ligger lite för bra till rent geografiskt för att ignoreras. Har viss förståelse för att de vill ändra lite på konceptet jämfört med föregående år.

Om de mäktar med att sälja typ burgare + stor stark för 99 pix så tycker jag att är en bra deal.

Tycker oxå det är viktigt att det säljs matchbiljetter och souvenirer inne på Flurran, som vid bandymatcherna nu i slutspelet.

Tror dylik mat för nämnd summa är realistiskt. Fast fler förslag på rätter är som sagt mycket välkomna.

Vad gäller försäljning av Västra-prylar så är det fritt fram om vi vill.
Vad gäller säljande från Sirius sida av biljetter/souvenirer så ligger bollen hos dom, Flustret har berättat om sina planer men Sirius har inte sagt om dom "vill vara med".
Enbart countrymusik på Flustret?? JAAAA!!!!!

(nähä, inte det nej.....)
Tre viktiga punkter för mig

1. Sänk volymen på musiken. Nu på Bandypregametjosan så var man tvungen att skrika till bordsgrannen och man såg massa gubbar som bara satt tysta brevid varandra och höll tyst. Pregame ska vara en social grej med mycket snack och lägre musik.

2. En bra siffra på ölen. Jag tror att 35kr/ölen kommer göra folk mer positiva att gå på flurran än om den kostar 38kr. Inte för att just 3kr är så mycket men det finns en mental spärr där som faktiskt kan höja eller sänka ett ställe.

3. Ha öppet två timmar efter match med samma priser så kanske vi kan få in lite efter matchen häng i västra.

Vilken musik är inte lika viktig och det är ett plus om det pyntas lite blåsvart. Klubben får gärna sälja blijetter där för då blir det lättare att gå in samtidigt med en kompis som inte har säsongskort.

Tre viktiga punkter för mig

1. Sänk volymen på musiken. Nu på Bandypregametjosan så var man tvungen att skrika till bordsgrannen och man såg massa gubbar som bara satt tysta brevid varandra och höll tyst. Pregame ska vara en social grej med mycket snack och lägre musik.

2. En bra siffra på ölen. Jag tror att 35kr/ölen kommer göra folk mer positiva att gå på flurran än om den kostar 38kr. Inte för att just 3kr är så mycket men det finns en mental spärr där som faktiskt kan höja eller sänka ett ställe.

3. Ha öppet två timmar efter match med samma priser så kanske vi kan få in lite efter matchen häng i västra.

Vilken musik är inte lika viktig och det är ett plus om det pyntas lite blåsvart. Klubben får gärna sälja blijetter där för då blir det lättare att gå in samtidigt med en kompis som inte har säsongskort.

1. Borde inte vara ngt problem, klokt.

2. 35 var en siffra som nämndes (30 har nämnts tidigare), förhoppningsvis funkar det.

3. Som jag förstod det så ska dom ha öppet varje dag from snart så då gäller det bara att få till rabatten så ska det kunna gå i lås. Gällande biljettförsäljning så behövs ju inte detta för att kunna ta med nån då det inte kommer vara biljettkrav på Pregame detta år eftersom maten inte är gratis. Dock får man väl hoppas att IKS vill vara där och sälja biljetter/prylar då det borde vara en bra sak rent generellt.
1. Bra saker är redan sagda musiken men tipset är framförallt att de inte lägger pengar på coverband/DJ för min (och jag gissar västras) skull. Klart bättre utan eftersom man ändå inte är där för musiken skull. Om de tror att de drar en massa annat folk med coverband/DJ så är det dock svårt att argumentera emot.

2. För mig kan öl + mat för ett rimligt pris vara klart intressant eftersom jag ofta kommer direkt från jobbet eller har en krafttömmande tågresa bakom mig. Men för mig är endast vegetarisk mat aktuellt.

3. Öppet efter match skulle vara bra. Men i så fall får väll vi se till att vara solidariska och inte gå till något annat ställe. Lite lotto blir det ändå eftersom bärssuget styrs ganska mycket av matchresultatet.

4. Jag skulle tycka att det var väldigt kul om ölen BlåSvart gjorde comeback. En blåsvart etikett (gärna på slottskällans igen) gör faktiskt ölen lite godare.

2. 35 var en siffra som nämndes (30 har nämnts tidigare), förhoppningsvis funkar det.

Skulle ölen bli så billig som 30 spänn så lovar jag defenitivt att dra mitt strå till stacken gällande flurrans ekonomi.
BlåSvart öl har jag missat. Lysande! Det borde kunna vara en fan-öl där en viss del av vinsten går till Sirius.

När det gäller mat ser jag gärna pytt i panna. Billigt och gott. Vi som skulle uppskatta en rejäl sillunch är nog dessvärre i stor minoritet.

Pubquiz är populärt, i varje fall här i Stockholm. Varför inte ett med Sirius/fotbollsfrågor.

BlåSvart öl har jag missat. Lysande! Det borde kunna vara en fan-öl där en viss del av vinsten går till Sirius.

När det gäller mat ser jag gärna pytt i panna. Billigt och gott. Vi som skulle uppskatta en rejäl sillunch är nog dessvärre i stor minoritet.

Pubquiz är populärt, i varje fall här i Stockholm. Varför inte ett med Sirius/fotbollsfrågor.

Blåsvart-öl (eventuellt med pengar till IKS) ska framföras som idé, men kan nog dröja ett tag innan det går i lås om det går i lås.

Pubquiz låter som en klok idé, varför inte göra så att Västra ordnar detta vid nåt tillfälle? Flustret vill gärna att vi är delaktiga och det skulle ju vara ett utmärkt sätt. Priser i form av inträdesbiljetter på Flustret kan det definitivt sponsras med, kanske ngt annat också.
John har ju erfarenhet av Siriusquiz och det tyckte jag han gjorde bra!

För övrigt röstar jag för billigt krubb, annars överväger jag nog att käka hemma allt som oftast.
Vegetariskt alternativ skulle smaka!

Det viktigaste gällande musiken är som tidigare nämts, att volymen inte får vara för hög, anser jag. Man vill ju inte ha after ski-känsla innan fotbollsmatch! Allt som har med coverband o göra går bort.

Det finns mkt bra med "fotbollsmusik" från de Brittiska öarna, menar jag som subjektiv Anglofil.
Nu är det iaf spikat att en stor stark kostar 35:- vid uppvisande av medlemskort i Västra Sidan för 2009. Återkommer med mer info när det dyker upp.
Juste! Bra förhandlat.
Vad kostar en stor cola?
Gällande after-game: Öppet alla dagar gäller visst inte förrän 5 juni och framåt. Dock så lovas öppet 1-2 timmar om vi vill dyka upp, kan/vill vi lova hygglig närvaro på ngt sådant? Eller ska vi spara oss till 5 juni? Som jag förstod det skulle rabatten kunna gälla även denna tid efter match.
Ingen aning vad Colan kostar.

Vad kostar en stor cola?

40 bupp
Schysst om man kan få samma bra deal på mellanöl också. Annars blir jag för full är jag rädd.
Efter match går man ju till Palermo!

Schysst om man kan få samma bra deal på mellanöl också. Annars blir jag för full är jag rädd.
Efter match går man ju till Palermo!

Dricka färre? Tror nog priset gäller enbart Stor Stark, är ju liksom mest försäljningsvolym på det och därmed också enklast att sänka priset på.
Visst kan man gå till Palermo efter match, dock har ju inget efter-matchen ställe blivit särskilt inarbetat och därför skulle man kunna tänka sig att jobba in Flustret även efter. Fast vill inte folk det så skippar vi väl det.
40 spänn för en cola och 35 för en öl? Okej...
Mikko tog en siffra ur luften, tvivlar på att han har ngt belägg för den. Det är säkert så att Cola inte är jättebilligt, men som sagt så fås rabatten på det som tros sälja i störst volym, aka stor stark.
Dom har bara jävla sur Norrlands på fat ändå.... Dricker heller cola än den fotsvetten.

(Skönt att få vara gubbgrinig. Det är ju ändå måndagskväll)
du är alltid gubbgrinig, oavsett kväll ;-)

Bigbadda, jag bara chansade
25 spänn är väl standard för en Cola.
Det är en dygt att aldrig släppa för mycket på gubbgrinigheten....
Förutom stor stark för 35:- är det nu även klart med hamburgertallrik+stor stark för 100:-, detta gäller alltså vid uppvisande av Västra medlemskap.
Går det att byta ut den stora starken mot ett alkoholfritt alternativ för 100 pix?

Går det att byta ut den stora starken mot ett alkoholfritt alternativ för 100 pix?

Förmodligen, men då får du nog pröjsa för burgaren separat. ;-)
Kan Mikko sluta gissa och hitta på då folk bevisligen tror att han är trovärdig ;-)
Det kan ju knappast vara ngt problem att göra så, jag ska reka.
Tackar.
Bra fixat Thomas!
Enbart hamburgertallrik kostar 65 pix gissar jag?

För övrigt var Uppsala Baskets PreGame på Hotell Linné rätt mäktig. Krav: matchbiljett + valfri dryck. Mat: buffé i form av revbensspjäll, pajer, kalkon, rostbiff, parmaskinka, kycklingklubbor, kycklingspettar, skaldjurssalad, osv osv... mums. :)
Då lär ju miljardären pytsat in en del. Tveksamt om en hamburgertallrik kostar 65. Det är ju en paketdeal. Men nu gissar jag bara á la RRR.

revbensspjäll, pajer, kalkon, rostbiff, parmaskinka, kycklingklubbor, kycklingspettar, skaldjurssalad

Pfff, där hade man inte haft mycket att hämta. Var är falafeln?

[quote1239018512=Joint]
revbensspjäll, pajer, kalkon, rostbiff, parmaskinka, kycklingklubbor, kycklingspettar, skaldjurssalad

Pfff, där hade man inte haft mycket att hämta. Var är falafeln?
[/quote1239019537]

+1

Men flustret har i ärlighetens namn inte varit mycket bättre för oss som inte vill döda djur i onödan.
Glasbitsligister!!!

Det fanns några vegetariska alternativ.
Den dagen nån tror att jag är trovärdig vill Garry bygga bandyhall
Sist jag såg nåt om pregame på Fyrishov, minns inte om det var Uppsala basket eller Storvreta så ställdes samma krav och man fick då pytt...
Jag tror BigB drar en korrekt slutsats gällande enbart burgare, har frågat om pris på denna och svar ska dyka upp inom kort. Gissar iaf att burgare+läsk klarar sig på 100:-.
Önskemål om veggmat har också lämnats men beskedet lyser med sin frånvaro dessvärre.
Det är väl ganska enkelt att fatta att läsk till burgaren inte blir dyrare.
Lika bra att fråga.
Den dag Jonas tar läsk till burgaren vill jag bygga bandyhall!!
den dag Garry vill bygga bandyhall bjuder jag Jonas på läsk till burgaren
Den dagen allt det här händer ska jag spela på lotto.

Enbart hamburgertallrik kostar 65 pix gissar jag?

För övrigt var Uppsala Baskets PreGame på Hotell Linné rätt mäktig. Krav: matchbiljett + valfri dryck. Mat: buffé i form av revbensspjäll, pajer, kalkon, rostbiff, parmaskinka, kycklingklubbor, kycklingspettar, skaldjurssalad, osv osv... mums. :)

Om det inte var ny deal vid gårdagens match så kostade buffén dessutom 49:-, lägg därtill valfri dryck som knappast gick på 35:- om den innehöll dryga 5% alkohol. Kravet på matchbiljett gör väl kanske ingen större skillnad men fanns trots allt. Jag tycker en hunka för burgare + bärs är helt ok men det är jag det.

Jag tycker en hunka för burgare + bärs är helt ok men det är jag det.

Är den i klass med bullitburgaren som också gick på en hunka innan match så instämmer jag.
Det är definitivt ett bra erbjudande, antagligen betydligt godare än deras buffé.
Hoppas det funkar bra, så att man slipper vänta i evigheter på sin hamburgare bara, det är det enda orosmolm jag ser.
Bullitt tar faktiskt bara 89:- och den klassen tror jag är svår att uppnå, men hoppas kan man alltid. Godare än buffén som var på Pregame får man hoppas, dock har de hottat upp After Work buffén betydligt så så mycket bättre än den buffén tror jag inte det blir.
Jag käkade bara gratisbuffen en gång och då var det en pastasallad som jag tyckte höll hög klass, men jag kanske bara hade tur?
Ja det hade du nog. De ggr jag tänkte käka så fanns det trötta nacho chips och ibland salsa samt gräddfil. Då blev det en korv på studan ist. Eller snarare två.
Vill minnas att den pastasalladen bara var med en gång.
De andra gångerna var det den kulinariska upplevelsen som Tobbe beskriver.

Jag käkade bara gratisbuffen en gång och då var det en pastasallad som jag tyckte höll hög klass, men jag kanske bara hade tur?

Du hade riktig jävla bondröta.
Själv tyckte jag bättre om köttslafset än pastasalladen, smaken är olika. Sen var det inte alltid det fanns så mycket kvar, men det fylldes faktiskt på. Sen ska man kanske inte glömma att det var just gratis. Jaja, känns useless att diskutera något som varit och inte ska vara tycker jag.
Själv tycker jag det var helnajs för att vara gratis. Kan inte klaga då. :)
Gratis är gott.
Det var ju ofta kycklingklubbor också! Utan glas och allt! Det var kanonfint tycker jag! Men det blir ytmärkt med bärs och burgare!
Öl + Burgare för 149SEK enligt unt
Alltså har vi en rätt skaplig rabatt.
Skaplig rabatt? Det är ju knappt billigt... Somliga är studenter. Om öl fortfarande kostar 35 kr betyder det att burgaren kostar 115 kr. Jag ser inte det billiga där... Äter hemma.
Hinken: Men Västra-medlemmar har ju rabatt, för oss kostar öl+burgare 100.
Till veggisarna: Ska finnas qournburgare om jag är rätt underrättad. Om det är nåt som faller herrarna i smaken vet jag inte.
Nej inte direkt tyvärr. Men jag antar att jag är ensam vegan i klacken.
Du är måhända vegan, Hoff. men du är aldrig ensam.
I never walk alone...
Burgartallriken var klart godkänd! Blev dock inte proppmätt, men det kanske inte var meningen... ;-)
mätt blir man av korven på studan, pure meat :-)
Ja, det är ju Andersson & Tillmans. Säkert 50 % kötthalt. Tacka vet jag dock den mytomspunna stjärnkorven.
Jag blev mätt på hamburgertallriken, inte Bullittklass men definitivt ok.

Vad jag hörde så var även det vegetariska alternativet helt ok.
Det var absolut bra, framförallt är det ju gott med billig öl. Synd att det var lite lite folk bara..
Hur intressant är Pregame på söndag (Svenska Cupen mot BP) ur vår synvinkel? Har fått en fråga från Flurran som är tveksamma till att öppna då, vilket jag kan förstå. Osexig cupmatch en söndagseftermiddag kanske inte drar så mycket folk till Studan och ännu färre öldrickare.
Håller med, tror inte att det kommer så mycket folk då.
Jag hade inte tänkt gå i alla fall.
Även om svaren inte haglar in så gissar jag att jag kan säga att Västra inte gråter blod om det inte blir nåt och att vi inte kommer hålla det emot Flustret för all framtid att de inte körda alla matcher fast det uttalats att så skulle göras.
Nä du! Om de inte har öppet dygnet runt under fotbollssäsongen så kommer jag att ema ur totalt. Ligga i fosterställning och skära mig i armarna + beställa lackstövlar på tradera. Luggen på sned självklart.
De får gärna ha stängt på söndag för min del.