Nästa år ser det ut som vi slipper gnäll-PA i rutan iallafall. Han är aktuell som ny tränare i Väners.
Silly - alla andra lag
Har de inte SVT där?
Villa har gjort klart med Christoffer Norin (LAIK).
Jag vill höra något roligt NU!!! Farbror, har inte de dolda mikrofonerna på Kraxet givit resultat???
garligur: Silly - alla andra lag..? Vad för negativt skulle det betyda? Att Virre gick till UNIK eller?
Roligast hittills i övriga lag är väl att Broberg satsar på vår hjälte Wasberg i målet. Olbert byter klubb.
Jag tror det är Brobergs ekonomiska kris som satt käppar i hjulet för en förlängning med Olbert. Men Wasberg är ju ungefär lika bra, så det var ett bra beslut. Det är inte en målvakt som förtjänar att sitta på en bänk.
Det kan väl kraxas goda nyheter även här.... folk som håller på att flytta..... utan bestämd destination.... som sedan kan bli en trevlig destination!!
T.ex att Mickelsson tackat nej till kontraktsförslag från Edsbyn skulle ju hamna här.... tills dess det hamnar i en annan tråd. Eller är det att jinxa???
T.ex att Mickelsson tackat nej till kontraktsförslag från Edsbyn skulle ju hamna här.... tills dess det hamnar i en annan tråd. Eller är det att jinxa???
Att Sundin väljer mellan Villa, Bajen och ett lag till?
Vanurå ex17? Jag trodde att Sudden var klar redan? Eller är det någon annan?
http://www.siriusbandy.nu/web/nyhetsarkiv/Default.asp?modVID=102&modID=305
http://www.siriusbandy.nu/web/nyhetsarkiv/Default.asp?modVID=102&modID=305
Det är ju så kul att skrämmas lite.. tänk på vilken rubrik denna tråd har... Det är Robin Sundin från Bajen. Läste även bland kommentarerna där att X:et väljer bland flera klubbar, däribland den snyggaste!
X:et duger.
Byn flörtar hårt med Edlund. Det måste vara bra för oss.
Låter trevligt!! Fast det fanns ju något rykte om att Hedqvist ville hem och avsluta i gulsvart också. Nu när han slipper sälja bingolotter......
Det ryktades ju att Hörnqvist skulle vilja lira i Bollnäs bara för att han byggt hus där. Det ryktas så mycket så...
Hellmyrs till Bollnäs?
Hellmyrs till Bollnäs?
Det skulle jag inte ha något emot...men jag har svårt att tro på allt jag hör.
Andreas Hammarbäck lämnar Hammarby för Tillberga.
Lillis klar som tränare för Örebro.
Edlund till SAIK enligt expressen.se.
Knutson till Vetlanda och rykten om Pasjkin till Edsbyn enligt SvenskaFans.
Skumt rykte det där med Pasjkin i Byn. Väger inte upp tappet av Mickel. ;-)
Pasjkin väger upp väldigt lite över huvudtaget i mina ögon, oavsett vart han går.
Skulle vara lite roligt om Knutsson går till Vetlanda i stället för gurkorna (om han nu inte väljer en förening med betydligt vackrare färger vill säga).
Skulle vara lite roligt om Knutsson går till Vetlanda i stället för gurkorna (om han nu inte väljer en förening med betydligt vackrare färger vill säga).
Passar också på att säga att Knutson inte väger upp det eventuella tappet av Edlund.
Döm inte den gode kexätaren än. Edlund har haft mycket bättre omgivning än Knutsson nånsin sett. Givetvis är Edlund en fartlirare av utsökt klass, men inte med samma skott. (Och inte med samma usla omgivning som Knutsson dragits med år efter år).
Fast Vetlanda har ju inget mittfält så det gäller att vara bra på att ta emot lyror om man ska ha ngn nytta av sin omgivning ;-)
Passar Knutsson som handsken. Kexen har ju inte heller haft något!
Nåja, Rinaldo och Löfqvist är inga kassa lirare.
Rinaldo! Segare och mer oengagerad spelare har jag aldrig sett på Studan.
Döm inte spelare efter 1 match.. ;-) Men hur som helst ser VBK mittfält ut som så att man spelar med Einarsson och Löfstedt. Två bra lirare.
Det gjorde jag inte.
Edlund klar för Sandviken
Stålmännen blir vassa nästa år...
Man undrar lite över hur de får ihop ekonomin?
Förra året var de särskilt granskade av ekonominämnden (300 tsek back?) sen tillkom Södergren och Mossan mitt under säsongen, minskat publiksnitt, största sponsorn säger upp mängder med folk, Edlund klar, och rykten kring Zeke, Robin Sundin, Antti Ekman och framförallt Patrik Nilsson.
Hur mycket pengar finns egentligen kvar i Göranssonska Stiftelsen efter hallbygget?
Slutligen en sista personlig iakttagelse:
Skall alla alla "grinpellar" samlas i SAIK? Då borde väl även Hörnkvist krita på för de S-märkta?
Man undrar lite över hur de får ihop ekonomin?
Förra året var de särskilt granskade av ekonominämnden (300 tsek back?) sen tillkom Södergren och Mossan mitt under säsongen, minskat publiksnitt, största sponsorn säger upp mängder med folk, Edlund klar, och rykten kring Zeke, Robin Sundin, Antti Ekman och framförallt Patrik Nilsson.
Hur mycket pengar finns egentligen kvar i Göranssonska Stiftelsen efter hallbygget?
Slutligen en sista personlig iakttagelse:
Skall alla alla "grinpellar" samlas i SAIK? Då borde väl även Hörnkvist krita på för de S-märkta?
Knutsson klar för Vetlanda, så slapp vi vidare diskussion om honom :-)
Patrik Nilsson inte aktuell för SAIK. Lite intressant...
Man den där artikeln i UNT andades väl mer intervju än att någon som helst kontakt hade tagits?
Någon som vet nåt mer om det envisa Xet ryktet?
Jovisst, vi bara konstaterar att Saik tycks lagt ned planerna på PN enligt Arbetarbladet. Sen talar väl 90% för Ryssland. Jag har inte ens nämnd något annat lag.... Förresten, vilket lag skulle det vara :-)
Jag känner inte att X:et-ryktet är intensivt.
Farbror, Jag delar din uppfattning.
Tycker Vänersborg samlat på sig ett par intressanta namn i rätt ålder, senast i raden är mv Briedholm från Gripen. Kan bli giftiga om man får ihop det.
Den nya hallen lockar säkert en del..
Den nya hallen lockar säkert en del..
Japp och kommer utveckla dem yngre spelarna...
Till glaslirare som börjar gråta om det duggregnar lite ;-)
[quote1239257862=garligur]
Man den där artikeln i UNT andades väl mer intervju än att någon som helst kontakt hade tagits?
Någon som vet nåt mer om det envisa Xet ryktet?
[/quote1239453840]
Lite fånigt att citera sig själv :-)
När det gäller Xet så såg jag ryktet här på forumet av ex17 första gången.
Dessutom har jag en arbetskollega som är Bajenfan och i deras kretsar går rykten om att nästan alla av "ryssfemman" lämnar. Hetast är Spjuth till VSK, Sundin till SAIK, samt Jesper Ericsson till Villa. Xet ligger enligt dessa rykten närmast de blåsvarta. Den enda av de fem som det inte går heta rykten om är Englund.
På tal om Nilsson så skriver gästboken i både Jimbobandy och på Kullen Fans att PN samt Ulf Einarsson är muntligt överens med Sirius och skriver på i veckan!!
Hur Silly är inte det?
Nu stressar du en gammal man mitt i påskfirandet. Tror jag får korka upp en påskmust för att lugna nerverna när du kommer med liknande rykten.
Påskmust Gary? Själv behövde jag lugna nerverna med en Besk!
Att citera sig själv ger märg åt konversationen. Om det blir värvningar så tror jag mer på kategorin yngre talanger.
Om det blir värvningar så tror jag mer på kategorin yngre talanger.
Spännande...tror du eller vet du nåt?
Silly April... :P
Nu blir det att stävja skvallret med påskmust.
Nu blir det att stävja skvallret med påskmust.
Hammarby har fixat fram pengar till att skriva nya kontrakt med X-et, Spjuth, Englund, Sundin och Jesper Eriksson. Fortfarande ett topplag alltså.
Och lagom till de röda siffrorna visas, så kommer Tramsin att ha gjort om de ekonomiska kraven....
Jepp, Lag Tramsin klarar sig alltid.
Undrar f.ö hur man tänker lösa sin brist på kompetent libero som kan styra försvaret? Lyckas man där så håller väl Bajen top-4 klass igen.
Undrar f.ö hur man tänker lösa sin brist på kompetent libero som kan styra försvaret? Lyckas man där så håller väl Bajen top-4 klass igen.
Lars J har inte haft den bästa omgivningen heller... Under tiden i VSK fanns det bättre defensiva spelare än vad HIF hade innan säsongen började.
Jag skulle gissa på att Lasse J spelare vidare som libero alt att Englund tar över.
Jag skulle gissa på att Lasse J spelare vidare som libero alt att Englund tar över.
Finns det nån sida som på ett enkelt och redigt sätt sammanfattar alla elitserieklubbars nyförvärv och förluster? Vore kul.
jimbo har tidigare varit "the go to guy"
googla på "jimbo ryktessidan" typ
googla på "jimbo ryktessidan" typ
Hellmyrs och Törnberg till Bollnäs enligt SVT!!
http://svt.se/2.20983/1.1552786/hellmyrs_till_bollnas?lid=puff_1552784&lpos=rubrik
http://svt.se/2.20983/1.1552786/hellmyrs_till_bollnas?lid=puff_1552784&lpos=rubrik
>>Big Spender
Det verkar ju faktiskt rätt trovärdigt också! Hmmm... Byn tappar en del alltså.
Det verkar ju faktiskt rätt trovärdigt också! Hmmm... Byn tappar en del alltså.
Trevligt att det finns riktiga spelare fortfarande.... Såna som inte drar sig för att spela bandy UTOMHUS!!!
peter stock har sparkats ur bollnäs trupp, läge att knyta till sig honom? en hörnskytt av rang och en trevlig prick men han kanske vill lira i haparanda nu när de är uppe i eliten?
Trevligt att det finns riktiga spelare fortfarande.... Såna som inte drar sig för att spela bandy UTOMHUS!!!
Klart såna spelgenier vill spela ohall.
Stocken håller inte i dagens Sirius.
Hellmyrs och Törnberg till Bollnäs var ju en riktig bomb! Att Gnällmyrs skulle varit på väg till Bollnäs har det ju ryktats om länge, men jag trodde det var rätt inaktuellt även fast han köpte villa där etc. Shit. Bollnäs blir att räkna med i år.
Hellmyrs och Törnberg till Bollnäs var ju en riktig bomb! Att Gnällmyrs skulle varit på väg till Bollnäs har det ju ryktats om länge, men jag trodde det var rätt inaktuellt även fast han köpte villa där etc. Shit. Bollnäs blir att räkna med i år.
Det finns skäl till att den duon flyttar. Bra värvning helt klart och kul för bandyn. Annandagsderbyt blir lattjo.
Annandagsderbyt blir lattjo.
Ska du dit och kolla?
Jag skulle inte banga på ett annandagsderby mot Bajen - på Studan - i år!
Visst var det Figo som fick ett grishuvud slängt på sig när han gick från Barca till Real Madrid? Vi får väl om Red Farmers kan toppa det. Lär ju bli ett rätt lattjo derby som sagt och definitivt bra för bandyn..
Anledningen är väl att dom vill spelar utomhus???
VP norr tror alltid att de blir att räkna med varje år. Men Bollnäs är som Bermudatriangeln - allt bara dör och försvinner när det närmar sig kommungränsen. Vi ska nog få se hur Bollnäs lyckas förvandla även detta guld till gråsten.
Kul om än lite oväntat. Borde göra att serien blir ännu jämnare nästa år.
Sirius har ju sedan tidigare dementerat att Pasjkin skulle vara aktuell, och i sådana fall är Pasjkin aktuell för antingen Västerås, Edsbyn eller Sandviken. I nuläget skulle jag nog faktiskt tacka ja till Pasjkin. Behövs en till forward med kaliber.
Pasjkin kanske inte riktigt passar in i Coach B:s framtidsprojekt. Något säger mig att P hellre gör en V5:a än tänker på personlig utveckling....
"I Gabrielssons fall måste ÖSK skaka fram ett jobb.
– Vi är beredda att göra allt för att Olle ska komma hit. Våra 18-19-åringar behöver någon med hans egenskaper att luta sig emot, säger sportchefen Håkan Hultberg." 6/5-09
– Vi är beredda att göra allt för att Olle ska komma hit. Våra 18-19-åringar behöver någon med hans egenskaper att luta sig emot, säger sportchefen Håkan Hultberg." 6/5-09
Man byter inte från edsbyn till bollnäs som edsbyn supporter skulle jag vara galen hoppas det kommer in 20 grishuvuden.
Jonas, klart grabbaran vill spela riktig bandy utomhus!!
Jag hoppas att bandyn har en liten annan syn på klubbyten än tex fotboll. Syftar på Jansson som flyttade runt lite på 90-talet (?) och fick diverse hot och hembesök.
Jag tycker att bytet är underbart (men sen är jag ju ingen edsby-supporter) så vi får se vad som händer.
Klart man har en annan syn på klubbyten inom bandyn, annars skulle såna lirare som Svedberg, Fosshaug och Hjelm ha fått problem.
Roligt om Bollnäsorna skulle kunna blanda sig i toppstriden, jag har bara inte fattat ännu att vi faktiskt var där i vintras....
Roligt om Bollnäsorna skulle kunna blanda sig i toppstriden, jag har bara inte fattat ännu att vi faktiskt var där i vintras....
Är det klart var Maya ska spela nästa säsong? Blir väl typ Gripen eller Väners, va?
Gripen
http://ttela.se/sport/bandy/1.468931
http://ttela.se/sport/bandy/1.468931
Nånstans måste jag ju säga att jag tycker det är grymt med spelare som går till "sin" klubb trots att de spelar i allsvenskan och trots att han nu spelar i ett svenskt topplag. Hatten av för sådant, även om det just nu drabbar Sirius (om än inte så jättemycket kanske).
Det är ett väldigt uppseendeväckande beslut. Men som Gripensupporter skulle jag tycka det vore mycket stort.
Dock ska man väl fylla i att Maya presterat sin bästa bandysäsong i Siriuströjan. Det ska bli intressant att se hur många mål Maya gör i Elitserien om två år (om Gripen går upp), utan någon Eskhult-framspelare. I Allsvenskan kommer han säkert spruta in en 44 mål.
Dock ska man väl fylla i att Maya presterat sin bästa bandysäsong i Siriuströjan. Det ska bli intressant att se hur många mål Maya gör i Elitserien om två år (om Gripen går upp), utan någon Eskhult-framspelare. I Allsvenskan kommer han säkert spruta in en 44 mål.
Men visst blir det lite intressant med herrar Svedberg och Mayborn i samma lag.... Inte utan att man håller en tumme för Gripen i ettan (eller va fan det kommer att heta) kommande säsong.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=908847,00.html?
Det händer att den Vandrade Vålnaden (Fantomen) ibland lämnar de djupa skogarna och går på gatorna i den stora staden som en vanlig man under namnet Mr Nilsson.
Skulle Misja Pasjkin vara aktuell helt plötsligt? Sirius dementerade ju intresset kring honom för en stund sedan. Nilsson i Sirius...ja, det måste ju ligga lite relevans i det annars skulle man väl inte skriva om det. Fast, det känns som något som UNT drömmer om. Skulle det bli verklighet skulle vi ha en friplåt till finalen, snudd på. :)
Misja Pasjkin på Siriusbesök. Uppenbarligen finns det intresse, helt plötsligt.
Med Nilsson i laget, så skulle jag redan nu kunna gå ut med att vi slipper kvala!!
Med Nilsson i laget, så skulle klubben redan nu kunna gå ut med optioner till SM-finalen.
Ungdomligt oförstånd.... Skulle Nilsson hamna här gäller det att verkligen stå upp för gubbigheten!!
När Emo-Jonas emodeppar, är jag tvungen att vikariera som ungdomlig entusiast. SM-Guld, SM-Guld, SM-Guld!!!
Jag stämmer in i skönsången joint.
Där dog hoppet om Nilsson... Ni har just gjort att jag kommer att inrikta mig på kvalspel kommande säsong!
Hela den här Nilssonhärvan verkar ju inte klok. Det måste ju finnas 5-6 svenska lag som han hellre går till.
Varför då? Big four 2009 = VSK, Byn, SAIK och SIRIUS!
Då spelar alltså Nilsson i Sirius i höst. Jag vet inte vad jag tycker om det jag.
10 Pasjkin på våran Josse!!!
11 Garrys på våran Jonas! (Sked-Jonas)
Varför då? Big four 2009 = VSK, Byn, SAIK och SIRIUS!
Menar väl snarare att de andra lagen har sponsorer typ Sandvik, Edsbyn (företaget), ABB, Tuppz, rika Bajengubbar som slänger upp de pengar som behövs. I Uppsala kan man fixa halvtidsjobb som cykelbud.
Externa sponsorer für fan!
Sandvik är ju fan nära KK. Om inte Gimoborna räddat skiten
En liten poäng också, spelaren (oavsett) ska passa in i gruppen, spelet och även på långsikt.
Jo, och just den biten gör ju att varken Pasjkin eller Nilsson känns som passande namn... Pasjkin byter klubb lika ofta som jag byter skjorta och Nilsson har ju en uttalad önskan att återvända till Ryssland så fort det ekonomiska läget förbättrats.
Å andra sidan, Rosendahl var väl knappast långsiktigt tänk åtminstone inte som spelare.
Å andra sidan, Rosendahl var väl knappast långsiktigt tänk åtminstone inte som spelare.
Men Berglund har ju sagt att han tar ut det lag som har störst chans att utvecklas och om Paj/Nil inte vill utvecklas så hamnar de på läktaren. Antar jag.
John --> Även om man står på läktarn är man fortfarande delaktig i gruppen. Det som händer på planen på en match är ju en promille av det arbetet som gjorts innan och mellan matcherna.
Garry--> Du behöver byta skjorta oftare! ;-)
Jag tycker båda spelarna är bra spelare och passar dem in är de varmt välkomna. Dessutom är ju P. Nilsson äckligt duktig på att hitta målet. Kommer ihåg för 2 år sedan när han gjorde 100 mål. I matchen på Jernvallen gick vi in för att ta bort honom men på något sätt lyckades karln gör 3 mål på ca 25 minuter.
Angående Rosa var det väl kanske just långsiktigt tänk i botten ändå. Han kunde bidra med erfarenheter åt en viss blivande (?) storhalv som heter Fall (plus alla andra spelare) och dessutom visa hur bra han är. Han kan ju dessutom förhoppningsvis ingå i IKS organisation i framtiden, helst redan från idag.
Garry--> Du behöver byta skjorta oftare! ;-)
Jag tycker båda spelarna är bra spelare och passar dem in är de varmt välkomna. Dessutom är ju P. Nilsson äckligt duktig på att hitta målet. Kommer ihåg för 2 år sedan när han gjorde 100 mål. I matchen på Jernvallen gick vi in för att ta bort honom men på något sätt lyckades karln gör 3 mål på ca 25 minuter.
Angående Rosa var det väl kanske just långsiktigt tänk i botten ändå. Han kunde bidra med erfarenheter åt en viss blivande (?) storhalv som heter Fall (plus alla andra spelare) och dessutom visa hur bra han är. Han kan ju dessutom förhoppningsvis ingå i IKS organisation i framtiden, helst redan från idag.
Klokt resonerat ex17.
Kan inte du ta upp bloggstafettpinnen på hemsidan nu när Maya flytt fältet? Vore kul med lite rapporter från försäsongsträningen.
Kan inte du ta upp bloggstafettpinnen på hemsidan nu när Maya flytt fältet? Vore kul med lite rapporter från försäsongsträningen.
Jo, i ärlighetens namn får jag nog jämföra med Svedberg om vi ska närma oss skjortbytena :-)
Och jag kan ju säga att jag inte blir direkt ledsen av att se ännu en Nilsson i blåsvart tröja
Och jag kan ju säga att jag inte blir direkt ledsen av att se ännu en Nilsson i blåsvart tröja
En Nilsson på bänken måste vara en grym tillgång i gruppen...
Jag litar helt på Coach B. Om Berglund vill ha Nilsson eller Pasjkin så vill jag oxå ha dessa herrar.
Klokt resonerat ex17.
---> Gällande Garrys skjortor, JA.
---> Gällande Garrys skjortor, JA.
Jag litar helt på Coach B. Om Berglund vill ha Nilsson eller Pasjkin så vill jag oxå ha dessa herrar.
Ord!
Man kan varva med t-shirts och fotbollströjor också!!
T-shirts på våran Pasjkin... eller hur det nu var
T-shirts på våran Pasjkin... eller hur det nu var
Berglund o Söderman gör det rätta är jag övertygad om.
Litar också fullständigt på Josse o Forssen
Känns som det är en kalasorgansiation på G runt laget numera
Litar också fullständigt på Josse o Forssen
Känns som det är en kalasorgansiation på G runt laget numera
det finns ju faktiskt också en viss herr Östling som inte fått nytt kontrakt i Ryssland och den där grönvita gurkklubben lär visst gå back varenda år numera TROTS SM guld och gurkburk
Jo, dock är väl Herr Östling så mycket gurka så att han knappast spelar i ett riktigt lag?
Jupp, Josse & Forssen är av Berglundklass.
Jupp, Josse & Forssen är av Berglundklass.
Tio gurkor på våran Josse!!
Berglund, Söderman, Josse, Forss, Eidenert, Kaveh och Sjonis m.m har alla mitt fulla förtroende.
Östling har kontrakt med VSK och innan årets säsong är det den bästa spelare jag spelat med. Eskhults fjolårs säsong är svårslagen men Östling är minst lika bra. Men som sagt han har kontrakt men är iof från Uppland.
P Nilsson är ju också från Uppland :-)
SAIK tackar nej till PN!!
http://gd.se/sport/bandy/saik/1.1061289
http://gd.se/sport/bandy/saik/1.1061289
Yes! En konkurent borta.
Då är det väl bara Sirius och Edsbyn kvar, förutom ryssarna och Söderfors då
Jag tror att om herr Nilsson bara vill så kommer både Värnersborg och Villa kunna hosta upp lite externa finansiärer. Hellre vara bandykung i Västergötland än en två i Hamberg liksom...dessutom i hall.
Jag bryter nog mot tråden men tänkte ändå delge er Tillis sportchefs syn på vss.
"Finland är tämligen fantasilösa när man utser förbundskapten, Lillis borde hört av sig till mig (som han lovade på finalen...) INNAN han tackade ja till Kexen, Västra Sidan är Sveriges bästa bandyforum, GAIS ser intressanta ut i år och att Broberg måste ha Sveriges fulaste matchmundering."
"Finland är tämligen fantasilösa när man utser förbundskapten, Lillis borde hört av sig till mig (som han lovade på finalen...) INNAN han tackade ja till Kexen, Västra Sidan är Sveriges bästa bandyforum, GAIS ser intressanta ut i år och att Broberg måste ha Sveriges fulaste matchmundering."
Oj, oj, oj! Respekt till Tillis sportis. ;-)
Nja.. så längen man väljer att ha bandysveriges ledande knätacklare kvar i truppen, så ligger min respekt på ganska låg nivå trots allt...
Och karln kan ju inte ha tittat på Bollnäsmatchdräkt!!
Och karln kan ju inte ha tittat på Bollnäsmatchdräkt!!
http://gd.se/sport/bandy/saik/1.1054088
Vet inte hur mycket man ska lita på sportchefer och liknande.
Vet inte hur mycket man ska lita på sportchefer och liknande.
Det var en redig redigering av inlägget Steffe :-)
Äh, det är ju bara IKS som ens kan tänka sig honom. Glasklart. Erbjud ett kontrakt där han får betalt huvudsakligen efter publiktillströmning så är det klappat och klart. Passar han inte in i Berglunds tänk får han väl helt enkelt stå på sidan och visa upp bättring på träningarna.
Äh, det är ju bara IKS som ens kan tänka sig honom. Glasklart. Erbjud ett kontrakt där han får betalt huvudsakligen efter publiktillströmning så är det klappat och klart. Passar han inte in i Berglunds tänk får han väl helt enkelt stå på sidan och visa upp bättring på träningarna.
Jag är revisionist!
Dock tror jag fortfarande att de hetaste tipsen på klubb är:
1. Edsbyn
2. VSK/Bajen
3. Sirius/Vetlanda
Oavsett vilken det blir så drar han tillbaka till Ryssland så fort han får chansen.
Dock tror jag fortfarande att de hetaste tipsen på klubb är:
1. Edsbyn
2. VSK/Bajen
3. Sirius/Vetlanda
Oavsett vilken det blir så drar han tillbaka till Ryssland så fort han får chansen.
ThomasD, publikintäkter är nog inte korrekt medel för en sådan kaliber på spelare.
Men för att prata generellt om förvärv av spelare kan detta nedan vara av nytta. Detta ger nog också en förklaring att det krävs ganska mycket praktiska saker som behöver lösas mer än just pengar.
För att få till en lyckad och långsiktig lösning när en spelare skall värvas är detta ett par punkter som behöver uppfyllas. Jag tror inte det räcker med ett bra lönekuvert för att nå långsiktighet...
För att kontraktera en spelare krävs att flera bitar faller på plats.
* Att spelaren vill spela i föreningen och trivs i sin miljö med arbete, bostad, sambo/fru/älskarinna/hund/katt eller annan person/djur som ingår i spelarens närhet. Dessutom att denne spelarens närmaste också trivs. Samt att tapeterna är tillfreds eftersom IKS föll i sin värvning av magnus muhren en gång i tiden då dennes mor satte stopp pga en tapet. (Eller en gardin, eller att lägenheten inte dög.)
* Att föreningen tror på spelaren
* Att spelaren passar in i föreningens form och vad föreningen tror och står för.
* Att spelaren har utvecklingspotential och vill jobba för att utvecklas
* Att spelarens krav matchar föreningsekonomi
* Att spelaren accepterar den roll föreningen vill se honom i.
Men för att prata generellt om förvärv av spelare kan detta nedan vara av nytta. Detta ger nog också en förklaring att det krävs ganska mycket praktiska saker som behöver lösas mer än just pengar.
För att få till en lyckad och långsiktig lösning när en spelare skall värvas är detta ett par punkter som behöver uppfyllas. Jag tror inte det räcker med ett bra lönekuvert för att nå långsiktighet...
För att kontraktera en spelare krävs att flera bitar faller på plats.
* Att spelaren vill spela i föreningen och trivs i sin miljö med arbete, bostad, sambo/fru/älskarinna/hund/katt eller annan person/djur som ingår i spelarens närhet. Dessutom att denne spelarens närmaste också trivs. Samt att tapeterna är tillfreds eftersom IKS föll i sin värvning av magnus muhren en gång i tiden då dennes mor satte stopp pga en tapet. (Eller en gardin, eller att lägenheten inte dög.)
* Att föreningen tror på spelaren
* Att spelaren passar in i föreningens form och vad föreningen tror och står för.
* Att spelaren har utvecklingspotential och vill jobba för att utvecklas
* Att spelarens krav matchar föreningsekonomi
* Att spelaren accepterar den roll föreningen vill se honom i.
Jag "skojade" mest på ett ickeroligt sätt.
Självklart fattar man att det är mycket som spelar in och i synnerhet när man inte kan bli stenrik på sporten ifråga.
Dock förstår jag inte varför man inte skulle kunna säga att du får x kr/mån + x% på publikintäkterna. Tror spelaren då att han kan bidra till att laget lockar x antal människor så kanske han signar. Klubben tar då en mindre risk än om man säger att han ska få 2-3x kr/mån. Visst är en sponsor ett ännu bättre sätt, men ändå...
Eller kanske nån som har en älskarinna eller hund att låna ut? Därmed inte sagt att relationen till dessa ska vara liknande. ;-)
Självklart fattar man att det är mycket som spelar in och i synnerhet när man inte kan bli stenrik på sporten ifråga.
Dock förstår jag inte varför man inte skulle kunna säga att du får x kr/mån + x% på publikintäkterna. Tror spelaren då att han kan bidra till att laget lockar x antal människor så kanske han signar. Klubben tar då en mindre risk än om man säger att han ska få 2-3x kr/mån. Visst är en sponsor ett ännu bättre sätt, men ändå...
Eller kanske nån som har en älskarinna eller hund att låna ut? Därmed inte sagt att relationen till dessa ska vara liknande. ;-)
Spela mot dörren är ju ett klassiskt koncept.
Men rent generellt, inte har det väl varit så mycket strul kring Patrik Nilsson, förutom ett han inte tycks gilla Muhrén?? Många tycks ha åsikter, men det finns få konkreta saker att peka på.
Att man säger att man vill återvända till Ryssland för att tjäna ett antal miljoner håller åtminstone inte jag emot nån bandyspelare.
Och att inte gilla Muhrén ser jag som ett rent sundhetstecken!!
Att man säger att man vill återvända till Ryssland för att tjäna ett antal miljoner håller åtminstone inte jag emot nån bandyspelare.
Och att inte gilla Muhrén ser jag som ett rent sundhetstecken!!
Join the Movement:
Puta & krama!
Puta & krama!
Join the Movement:
Puta & krama!
FB-grupp eller?
Jag har för fan inte gjort annat en hel vecka!!!
Jag vill nog poängtera att mitt inlägg ovan syftade inte på Nilsson utan generellt. Vad jag vill påvisa är att det krävs ganska stort jobb innan bläck hamnar på papper.
Jo, det förstod vi. Det måste ju exempelsvis vara svårt för en förening att inte tro på en skyttekung som bevisligen levererar.
Jag syftade mer på de diskussioner som varit på andra bandyforum. Många tycks tämligen negativa till herr Nilsson som person. Fast det kan ju bero på att han inte vill gå just till deras lag, eller att han öst i mål på detsamma.
Jag syftade mer på de diskussioner som varit på andra bandyforum. Många tycks tämligen negativa till herr Nilsson som person. Fast det kan ju bero på att han inte vill gå just till deras lag, eller att han öst i mål på detsamma.
Jag tror inte heller det är några problem med honom som person, tom Eskhult som inte direkt är nån åsiktsmaskin gentemot pressen förordar ju honom. Jag tror det enda problemet är pengar, samt möjligtvis att det kanske inte är så hög status att spela i Sirius jämfört med VSK, Byn och Hammarby.
Det var intervju med Fors och Nilsson på Radio Uppland nyss. Lät tämligen positivt. OM allt stämmer, ska Nilsson och Berglund träffas i morgon för fortsatta diskussioner.
Pumpar externa sponsorer från Alsike in pengar? Hade varit trevligt! ;-)
Västrainsamling? ;-)
Jag är där med hinken!
Om man lyssnade mellan raderna, så lät det inte som om ekonomin skulle ställa till alltför oöverstigliga hinder.
Men jag är alltid beredd att stoppa i hinkpengar för att stötta blåsvart bandy!
Men jag är alltid beredd att stoppa i hinkpengar för att stötta blåsvart bandy!
Då ska jag börja använda uttrycket "stötta blåsvart bandy" om att dricka öl och sen jämt ha med mig hink på PreGame.
Då måste du först upprätta en fond i Nilsson fonden, för representation!! Och som gammal gringubbe vill jag se kvitton!!!
Tio Patrik Nilsson på en blåsvart gringubbe!!!
Tio Patrik Nilsson på en blåsvart gringubbe!!!
Tio Mayor på Patrik Nilsson...
Näe, mittåt! Ingen smygoptimism i mitt forum!
Det måste vara det soliga vädret som gör att man rycks med i den ungdomliga optimismen. Eller så var det tonen i radiointervjun som gjorde det.
Jag lovar bot och bättring omgående!! Lovar att sitta och surgubba ordentligt från vip-läktaren i kväll!!!
Jag lovar bot och bättring omgående!! Lovar att sitta och surgubba ordentligt från vip-läktaren i kväll!!!
Annars brukar ju Lasse Svensson kunna gubba på VIP-läktaren när det går dåligt...
Men jag kan vara surare än Lasse.... vänta bara!!!!
20 Mayor på en gringubbe!!!
20 Mayor på en gringubbe!!!
Fyra bajamajor på vårat Studan!! Håll tätt framåt och bakåt...
Jag vill inte se Patrik Nilsson i blå-svart. Jag skulle inte alls trivas med förväntningarna det skulle ge. Dessutom har jag aldrig gillat karln. Vill inte behöva börja med det nu. Tyvärr lär jag som vanligt inte få som jag vill.
http://www.sr.se/cgi-bin/uppland/program/index.asp?ProgramID=68
9.25 in i klippet snackas det med Fors och Nilsson
9.25 in i klippet snackas det med Fors och Nilsson
Jag vill inte se Patrik Nilsson i blå-svart. Jag skulle inte alls trivas med förväntningarna det skulle ge. Dessutom har jag aldrig gillat karln. Vill inte behöva börja med det nu. Tyvärr lär jag som vanligt inte få som jag vill.
Jag skulle bli hemskt lycklig om du inte fick som du ville i den här frågan.
Om vi byter Mayas 25+ mål mot Söderforsarns 50+ dito så förvandlas jag till Mr Mild&Tolerant
Klart det vore fint med Upplands vassaste målskytt i Upplands vassaste lag.
Visst har man hört en del mindre positivt om Nilsson men då har ju oftast tapetseringsproffset från Skutskär varit inblandad.
Det är i alla fall spännande med silly...
Visst har man hört en del mindre positivt om Nilsson men då har ju oftast tapetseringsproffset från Skutskär varit inblandad.
Det är i alla fall spännande med silly...
Farbror som Mr Mild&Tolerant??? Vet inte om jag skulle klara en sån förvandling!!!
Statistik från grundserien
05/06 37 mål
06/07 70 mål
07/08 94 mål
= 201 mål
05/06 37 mål
06/07 70 mål
07/08 94 mål
= 201 mål
Han lät rätt snäll i radio. Tror dock fortfarande att han väljer ett hallbegåvat lag.
Om inte den ryska kylan har brutit den tidsserien så pekar ju linjalerna (Det enda verktyg en ekonom använder i prognosverkstan. Enkla verktyg för enkla hjärnor.) på sisådär 118 mål!!!
Helt makalöst! 201 mål.
Helt makalöst! 201 mål.
Han lät rätt snäll i radio. Tror dock fortfarande att han väljer ett hallbegåvat lag.
Ja, eller Hammarby. Men det är kul att ha lite drömmar så här under brinnande fotbollssäsong.
Puta & Krama oss till en mild&tolerant tillvaro. Låt oss alla bli Dileva!
"I've Got Hair, Brother...!
"I've Got Hair, Brother...!
Ungdomlig revolution hos Farbror.... Först herr Mild och Tolerant, nu detta!!!
Skulle råda bror att sluta med de där roliga svamparna som du tycks odla i skägget!!
Skulle råda bror att sluta med de där roliga svamparna som du tycks odla i skägget!!
Jag håller tummarna jag. Spännande silly. Har aldrig haft något emot Nilsson, bara haft en enorm respekt för honom. Murren däremot...
Hoppas måste man ju ändå få tillåta sig?
Med tanke på den historik vi haft de senaste säsongerna kan man väl ödmjukt konstatera att det känns lite overkligt att Sveriges (världens?) bäste anfallare faktiskt överhuvudtaget för samtal med Sirius som en tänkbar klubb att spela i.
Jag är lite nöjd bara med det :-)
Kan också tycka att det känns lite märkligt att några forumskribenter på ren hörsägen säger att PN inte passar in i laget. Jag litar fulllständigt på att Forss och Josse tillsammans med Berglund och resten av laget har bättre koll än vad vi inbitna fans har!!
Med tanke på den historik vi haft de senaste säsongerna kan man väl ödmjukt konstatera att det känns lite overkligt att Sveriges (världens?) bäste anfallare faktiskt överhuvudtaget för samtal med Sirius som en tänkbar klubb att spela i.
Jag är lite nöjd bara med det :-)
Kan också tycka att det känns lite märkligt att några forumskribenter på ren hörsägen säger att PN inte passar in i laget. Jag litar fulllständigt på att Forss och Josse tillsammans med Berglund och resten av laget har bättre koll än vad vi inbitna fans har!!
Jag har ingen aning om hur han skulle passa in i lagbygget, men mina egna personliga upplevelser av att ha sett karln spela bandy är ju naturligtvis att han är en grym målskytt, men också en duktig skitstövel som åker runt och gnäller på allt och alla och slår på folk utanför spelet, etc, etc.
Med PN i laget skulle Sirius topptippas inför serien av de allra flesta. Det gillar jag inte heller, dum som jag är. Jag vill helst ha halvbra spelare som överträffar sig själva istället och tar Sirius till sensationsfinal ;)
Med PN i laget skulle Sirius topptippas inför serien av de allra flesta. Det gillar jag inte heller, dum som jag är. Jag vill helst ha halvbra spelare som överträffar sig själva istället och tar Sirius till sensationsfinal ;)
Jag vill helst ha halvbra spelare som överträffar sig själva istället
Meh! Det känns ju bara sååå 08/09.
Då kan vi dra jämförelser med bandyns badboy, Fosshaug. Det är ju en jävla f*tta (ursäkta...) att möta, men en dröm att ha i ens egna lag.
Men PN, har han varit så elak? De gångerna jag har sett honom har han uppträtt rätt sportsligt. Han är ju bäst på att göra mål, det är en annan sak.
Orakelönskning: Sigge Jr eller Patrik Nilsson?
Jag skulle nog välja den förstnämde trots allt. Han har ju hjärta för klubben och staden också. Vore så jälva läckert
Men PN, har han varit så elak? De gångerna jag har sett honom har han uppträtt rätt sportsligt. Han är ju bäst på att göra mål, det är en annan sak.
Orakelönskning: Sigge Jr eller Patrik Nilsson?
Jag skulle nog välja den förstnämde trots allt. Han har ju hjärta för klubben och staden också. Vore så jälva läckert
Jag har ingen aning om hur han skulle passa in i lagbygget, men mina egna personliga upplevelser av att ha sett karln spela bandy är ju naturligtvis att han är en grym målskytt, men också en duktig skitstövel som åker runt och gnäller på allt och alla och slår på folk utanför spelet, etc, etc.
Att BRA spelare slår på andra spelare runtomkring kan ju ha att göra med att de får ta emot en hel del fulknep från backarna (fråga ex17 om hans bästa knep... Josse var också expert på den fronten). Att jämföra Murren och Nilsson på gnällfronten är helt fel. Murrens käft går ju hela tiden utan anledning och dessutom på egna spelare
Ah kommer Nilsson hit och gör 100 mål så kan han få spöa mej efter varje match om han känner för det.
Ah kommer Nilsson hit och gör 100 mål så kan han få spöa mej efter varje match om han känner för det.
Har du meddelat detta till sportkommitén och Berglund, kan vara tungan på vågen tror jag.
http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=912721,00.html?from=puff
Hemlighetsmakeriet fortsätter, men IKS är iaf den enda klubben som erkänner att dom träffat karln (om inte jag missat nåt...)
Min känsla av Nillsson är han åker runt och är sur över att övriga lagkamrater inte är lika bra som han. Och det kan man göra så länge man är bäst men jag undrar om det passar in i Berglunddoktrinen.
Vi kanske skulle fortsätta på den banan!!
Kniv-Jonas putsar hans fönster, jag kan tänka mig att gå caddie på golfbanan åt honom! Fler förslag????
Kniv-Jonas putsar hans fönster, jag kan tänka mig att gå caddie på golfbanan åt honom! Fler förslag????
Kan vaska fram ett gratis medlemskap med fritt spel i minigolfklubben.
Min känsla av Nillsson är han åker runt och är sur över att övriga lagkamrater inte är lika bra som han...
Det slipper han ju om han väljer blåsvart, eller hur ;-)
...och varje man en stjärna!!
Och jag fixar årskort till 86ers matcher. Kan ju vara kul för honom att gå gratis på Studan även på sommaren (och se dom slakta gräsmattan... mohahahahahahahahaha)
Oh, mycket hellre Lill-Sigge förstås!
Får man båda om man inte kan välja??
Frågan är om en rysk spelare passar in i spelsystemet?
Att BRA spelare slår på andra spelare runtomkring kan ju ha att göra med att de får ta emot en hel del fulknep från backarna (fråga ex17 om hans bästa knep... Josse var också expert på den fronten). Att jämföra Murren och Nilsson på gnällfronten är helt fel. Murrens käft går ju hela tiden utan anledning och dessutom på egna spelare
Hmm RRR, det där kan ju tolkas olika, att backarna är dåliga spelare som slår på dem bra eller att backarna också är bra spelare och därför slå på andra bra spelare! ;-).
Det handlar om att ge och ta på plan men finns vissa saker som man bara inte gör... Vi ger och vi tar.
För övrigt tycker jag Pelle F är världens bäste svenske spelare genom tiderna.
Hmm RRR, det där kan ju tolkas olika, att backarna är dåliga spelare som slår på dem bra eller att backarna också är bra spelare och därför slå på andra bra spelare! ;-).
Det handlar om att ge och ta på plan men finns vissa saker som man bara inte gör... Vi ger och vi tar.
För övrigt tycker jag Pelle F är världens bäste svenske spelare genom tiderna.
Vi kanske skulle fortsätta på den banan!!
Jag kanske kan ta nån lunchrast och begå grovt tjänstefel och utfärda en falsk examen vid Uppsala Universitet? Annars kan han få en Diskontotröja.
Får man båda om man inte kan välja??
Har månne Farbror förväxlat Sirius med typ Chelsea?
Låter ju kul att de pratat på allvar, dock tror jag vi är chanslösa om storklubbarna börjar samla in pengar. Enligt rykten var han ju uppe i Edsbyn och snackade men de tyckte han var för dyr. Om det är enda problemet så borde de ju kunna lösa det rätt lätt,
Farbror = Abramovitj!
Enligt nån SAIK:are på Red Farmers forum kommer Nilsson att skriva på för Bollnäs redan i dag. Redan i dag? Man får väl kolla upp om de har nån presskonferens i dag då.
Rykten säger att Sirius just har satsat hela klubbkassan på ett säkert spel på Unibet.... En mycket skäggig man lär ha placerat spelet.
Nilsson lär därmed vara finansierad.
Nilsson lär därmed vara finansierad.
Ni är alla DiLeva: "Vem ska man tro på - tro på -tro på..."
Jag bytte tio ord med en ofta välinformerad röd bonde som på inget sätt gav intrycket att Edsbyn var ur bilden. "för dyr" är väl, typ, Västerlånggatan i förhandlingsspelet?
Jag bytte tio ord med en ofta välinformerad röd bonde som på inget sätt gav intrycket att Edsbyn var ur bilden. "för dyr" är väl, typ, Västerlånggatan i förhandlingsspelet?
För Hellboy är ju en ängel...
"För Hellboy är ju en ängel..."
Det tycker jag inte.
Det tycker jag inte.
Hellboy kan ju liknas vid Tuffe Uffe, en spelare man gärna har i egna laget...
Hellan ser vi mycket gärna i egna laget...och helst tillsammans med Tuffe Uffe 2, ex17 himself!
En liten reflektion om PN. Jag har sett honom i ett stort antal matcher under årens lopp men bar sett honom riktigt sur en gång. Det var hemmmatchen säsongen 07/08 när vår egen lilla ettermyra Olle G lyckades få både Murren och PN utvisade två gånger var. Olle hör också till de man tycker om att ha i egna laget :-)
En liten reflektion om PN. Jag har sett honom i ett stort antal matcher under årens lopp men bar sett honom riktigt sur en gång. Det var hemmmatchen säsongen 07/08 när vår egen lilla ettermyra Olle G lyckades få både Murren och PN utvisade två gånger var. Olle hör också till de man tycker om att ha i egna laget :-)
Hellboy som ängel?? Det faller på antalet vingar. Dock är & förblir han en korgosse. Nuff Said!
Tack Spender men jag har lagt om spelstilen efter 4 år i gurkstan.
Jag har inget att invända mot den nya spelstilen ;-)
Vem skulle tacka nej till Messi eller Zlatan för att han inte "passar in i spelsystemet"?
Haha bra liknelse BigB. Jag håller med till 100%!
ex17, du vet att jag håller med dig angående bästa spelare genom tiderna. och ja, det handlar om att ge och ta, och både backar och forwards kan vara lika goda kålsupare, det ingår i spelet.
Vem skulle tacka nej till Messi eller Zlatan för att han inte "passar in i spelsystemet"?
Jag tror nog tex att Barcelona skulle kunna tacka nej till Zlatan om Z inte skulle kunna anpassa sig efter Barcas modell. Skulle IKS värva tex Lomanov Jr tror jag att hans spelstil inte gynnar laget och det spel vi utvecklar i dagsläget. I så fall skulle spelet få anpassas efter honom och då är det lite som att börja om på många punkter.. Därav vikten med att handplocka spelare som passar in respektive roll. Ta ajax som exempel som kör med sitt system där Z var en given nr 9.
Tidigare framgångsrika årgångar av Sirius har alltid innehållit några skitstövlar. Vad är det för fel på skitstövlar ? Måste Sirius vara ett gulligt och bussigt lag ? Jag tycker det är dags för Sirius att vinna SM.
Man undrar ju lite smått hur Bajen lyckats skriva kontrakt med så många etablerade spelare efter att ha läst detta:
http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=51755
David Karlsson till blåsvart om inte PN skriver på?
http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=51755
David Karlsson till blåsvart om inte PN skriver på?
>>Big Spender
De är ju bohemer ju. Söderbröder glöder. Skit i tabellen - Bajen bäst i stan.
Låt dem hållas, ytterligare en av deras sektioner som går i konkurs. Hockey? Check! Speedway? Check! Fotboll? Vänta ett par år...
Orka bry sig, de jagar tydligen Patrik Nilsson blytungt. Känns fräscht att sänks lönen 20-25% för alla spelare och sen värva en snubbe som får mest betalt i elitserien.
De är ju bohemer ju. Söderbröder glöder. Skit i tabellen - Bajen bäst i stan.
Låt dem hållas, ytterligare en av deras sektioner som går i konkurs. Hockey? Check! Speedway? Check! Fotboll? Vänta ett par år...
Orka bry sig, de jagar tydligen Patrik Nilsson blytungt. Känns fräscht att sänks lönen 20-25% för alla spelare och sen värva en snubbe som får mest betalt i elitserien.
Den truppen lär ju inte spela brännboll utan blåtiror...
Östling klar för VSK! Mästarna lär inte bli sämre till nästa år!
Borde åtminstone minska risken att de också lägger vantarna på PN!
Borde åtminstone minska risken att de också lägger vantarna på PN!
PN är troligen Bollnäs, Broberg (!) eller Bajen. Jag satsar 10:- på bajen, farbror sätter du emot?
Visst! Jag är Donator. Ibland behöver man hata vissa lag lite extra. En ask zoopastiller är annars gängse valuta för vad mellan gentlemen.
En ask Zoo är lagd i potten!
Jag skulle verkligen HATA om ex17 har rätt.....
Det vore mörker, över alla mörker.... Eftersom jag aldrig vinner när jag spelar, så sätter jag gärna en ask zoopastiller jag med!!! Bara för att han inte ska hamna där!
Det vore mörker, över alla mörker.... Eftersom jag aldrig vinner när jag spelar, så sätter jag gärna en ask zoopastiller jag med!!! Bara för att han inte ska hamna där!
PN är troligen Bollnäs, Broberg (!) eller Bajen. Jag satsar 10:- på bajen, farbror sätter du emot?
Men hur skulle det vara möjligt?
Bajen har redovisat 1,7 miljoner MINUS för föregående verksamhetsår! Sedan dess har man kontrakterat "ryssfemman". Dessutom har man väl redan Spjuth, Karlsson & Karlsson samt Björkman och kanske ytterligare någon anfallare i truppen?
Jag satsar emot och går på Jimbos linje och gissar att PN hamnar i Vetlanda.
Dessutom röstar jag för att Eskhult (och Sirius) ringer och kollar läget med D Karlsson om det inte redan är gjort!
Gentlemen, make your bets!
Garligur, x17: Hammarby
Big Spender: Vetlanda
Jag bokar allt! Oddsen är så klart vansinnigt låga men jag behöver groteska mängder vunnet socker för att dämpa humöret och bibehålla tron på långsiktighetens evangelium.
VePe Norra någon? Kanske Edsbyn?
Faites Vos Jeux
Garligur, x17: Hammarby
Jag bokar allt! Oddsen är så klart vansinnigt låga men jag behöver groteska mängder vunnet socker för att dämpa humöret och bibehålla tron på långsiktighetens evangelium.
VePe Norra någon? Kanske Edsbyn?
Faites Vos Jeux
Hammarby. TVÅ zoo.
Det är en naturlag att Bajen ska gå all in för lånade pengar, kvadda hyrbilen på hala hälsingevägar och räddas av folk med "bajenhjärta" både i och utanför förbundets kansli. Årets snedtändning med en överbetald surkuk från Söderfors blir legendarisk!
Det är en naturlag att Bajen ska gå all in för lånade pengar, kvadda hyrbilen på hala hälsingevägar och räddas av folk med "bajenhjärta" både i och utanför förbundets kansli. Årets snedtändning med en överbetald surkuk från Söderfors blir legendarisk!
Visst, en äkta glad-bookie bryr sig om risken lika mycket som en isländsk bankir.
Fler bud?
Fler bud?
Jag håller kvar tanken att det blir ett lag vid värnern i hall.
Garligur, x17 Erlingmark: Hammarby
John: VillaL
Lite inne på Johns linje jag med. Västsverige lär bli en maktfaktor med innebandyhallarnas framväxt. Det handlar väl om att ragga fram externa sponsorer i första hand. Att tänka kortsiktigt underlättar nog också då Herr Nilsson garanterat vill ha en rubelklausul i kontraktet.
haze: Vänersborg
En rubelklausul har nog de flesta spelarna...
Garligur, x17, Erlingmark(2): Hammarby
Utmärkt! Braka på med en Bollnäs och/eller en Broberg oxå så att Bokare Boll har en sure bet
Är sugen på att satsa på Broberg, men logiken säger då Bollnäs. Dom kan ju tänkas anstränga sig lite extra för då tror dom säkert på final (vilket det ju inte blir men men...).
En ask på Bollnäs.
En ask på Bollnäs.
Garligur, x17, Erlingmark(2): Hammarby
ThomasD: Bollnäs
Joint: Edsbyn
ThomasD: Bollnäs
Joint: Edsbyn
Såja! Då är man hemma.
Rien ne va plus!
Rien ne va plus!
Sorry, jag tar tillbaka det där angående Edsbyn. De har ju typ spikat sin trupp.
Jag tror att SAIK ångrar sig och slickar arslet för PN så att han kommer till slut tackvare Göransson eller någon annan ekonomisk muskelknutte. Oddsen på det? :D
Så, min zoo-ask går till Stålmännen. :)
Jag tror att SAIK ångrar sig och slickar arslet för PN så att han kommer till slut tackvare Göransson eller någon annan ekonomisk muskelknutte. Oddsen på det? :D
Så, min zoo-ask går till Stålmännen. :)
Vafalls?! Ändras sig? Nåja. Bara för att det är du, Joint.
Alla vad är till sunkiga 2ggr. Det är min långsiktiga affärsidé.
Alla vad är till sunkiga 2ggr. Det är min långsiktiga affärsidé.
Vad händer med Olle Gabrielsson? Oerhört tyst om denne kontraktlösa spelare. Återkomst till ÖSK?
Sätter även en Zoo ask på att Zeke och Misha Svesnikov spelar i SAIK kommande säsong.
Det vadet vågar jag inte gå emot! Såg just att SAIK gjort sig av med ytterligare två av sina juniorer (Mohlèn och Wedin går till Skutskär) så nåt mer måste vara på g host stålmännen...
Jag vågar! Klart att x17 skall få mothugg på detta påstående. Men det är viktigt att dom kommer i den angivna ordningen annars anser regelkommitén att vadet är förlorat.
Jag sätter hela TRE (3) Zoo-askar på det mest logiska valet, Hammarbaj. Måste vara ett av väldigt få idrottslag i Sverige som verkligen har noll koll på vad pengar är. Skulle inte förvåna mej om dom skriver ett sjukt dyrt kontrakt med PN, trots ekonomisk kris och konkurshot, bara för att missa slutspel med målskillnaden 120-200. Sen blir det konkurs som räddas av regeländring från förbundet, Tramsin blir ny ordförande och som en logisk följd av det spelar Bajsen i Division 2 2013. Skönt att dom undviker hallkravet i alla fall, tänker Tramsin...
Luckan är stängd!
Så blev det Hammarby för Nilsson tillslut. Men nu borde det väl finnas anfallare där så det räcker och blir över, till oss kanske ?
- Jag tror det blir ett lyft för oss nu när vi har fått en fixstjärna, säger klubbens tränare Stefan Karlsson till Radiosporten.
Tolkar detta som att Bajen räknar med ökade publiksiffror som skall betala för Herr Nilsson. Om de inte går till final nu så gör de aldrig det.
Tolkar detta som att Bajen räknar med ökade publiksiffror som skall betala för Herr Nilsson. Om de inte går till final nu så gör de aldrig det.
Jävla Hammarbrajj, de kan dra något gammal över sig. Konka någon gång för helvete. :D
Får väl gratulera Garligur, Erlingmark och ex17 till godiset!
Fattar fortfarande inte att det är möjligt (trots sk externa sponsorer) att ett lag som gick back 1,7 mille förra säsongen kan gå i land med detta.
Fattar fortfarande inte att det är möjligt (trots sk externa sponsorer) att ett lag som gick back 1,7 mille förra säsongen kan gå i land med detta.
De zooaskarna hade jag redan räknat in till lördagen ;)
Nu kan det bara gå utför för Bajen.
Nu kan det bara gå utför för Bajen.
Kan inte de där sponsorerna som går in med öronmärkta pengar gå in med stålar för att klubbhelvetet nån gång skall sanera sina skulder eller är det affärsidén med Hammarby?
Det här var ungefär det tristaste som kunde hända..... Plötsligt dog en hel del av intresset.... Faktiskt riktigt jävla mycket!
Förresten, jag hatar allt. Alla och allting
Då kör vi med klyschan:
"HATA ALLA, AVGÅ ALLA!"
"HATA ALLA, AVGÅ ALLA!"
Det blir inte så lätt att slå Hammarby i år, man måste nog göra en 7-8 mål för att ta poäng. Såg att de redan funderar på att budgetera för semi i stället för kvart så pengarna de lånat/fått är nog väl investerade.
Känns på ett sätt skönt att han gick till ett storlag, hade han gått till typ Väners så hade man ju börjat undra va 17 Sirius gjorde för fel egentligen.
Känns på ett sätt skönt att han gick till ett storlag, hade han gått till typ Väners så hade man ju börjat undra va 17 Sirius gjorde för fel egentligen.
Jag kan redan nu lova att kan jag inte planka in på Zunken när blåsvart möter packet så tänker jag inte gå alls. Denna usla pengadopade förening kan glömma mina 150 spänn!!!
...och att de får hemmamatch på Annandagen känns väl redan spikat? Förbundet måste ju ställa upp med stålar nu. Varför har vi annars ett förbund?
Drömscenario inför nästa säsong:
Ett offensivt starkt men defensivt läckande Bajen kommer 5:a. Får i kvarten möta defensivt starka och osexiga Väners som lite överraskande kommer på 4:e plats. Väners slår ut Bajen i två raka och Zinken är bara halvbesatt. Stjärnorna drar, sponsorna vänder Bajen ryggen och efter ytterligare en säsong väntar ett synnerligen välförtjänst stålbad i allsvenskan.
Ett offensivt starkt men defensivt läckande Bajen kommer 5:a. Får i kvarten möta defensivt starka och osexiga Väners som lite överraskande kommer på 4:e plats. Väners slår ut Bajen i två raka och Zinken är bara halvbesatt. Stjärnorna drar, sponsorna vänder Bajen ryggen och efter ytterligare en säsong väntar ett synnerligen välförtjänst stålbad i allsvenskan.
...och att de får hemmamatch på Annandagen känns väl redan spikat? Förbundet måste ju ställa upp med stålar nu. Varför har vi annars ett förbund?
Man kan ju hoppas att det finns någon slags gräns för gullandet med Lag Tramsin?
"Tolkar detta som att Bajen räknar med ökade publiksiffror som skall betala för Herr Nilsson. Om de inte går till final nu så gör de aldrig det."
Bajen har väl bäst facit antalet finalplatser? Tror Eskhult har 6 st finaler med Bajen... så till final går dem. Sedan finns ju spöket där... men någon gång ska väl de kunna gå i hamn. Bajen var bra offensivt redan i fjol men känns inte helt hundra bakåt även om Olle E stänger en del nu när han är med från start.
Bajen har väl bäst facit antalet finalplatser? Tror Eskhult har 6 st finaler med Bajen... så till final går dem. Sedan finns ju spöket där... men någon gång ska väl de kunna gå i hamn. Bajen var bra offensivt redan i fjol men känns inte helt hundra bakåt även om Olle E stänger en del nu när han är med från start.
Äh, det är redan självklart att Brajen får hemmamatch på Annandagen. Och reglerna görs om, serien utökas, allt för att Tramsin ska få se elitseriebandy. (För nån annanstans än Zunken lär han väl inte orka ta sig)
Blir det inte enklare om Brajen bara får hemmamatcher? Har Tramsin tänkt på det? Mindre tjafs lixom.
Bra tänkt!! Det är väl inte så att du siktar på en plats i förbundsstyrelsen????
"Tolkar detta som att Bajen räknar med ökade publiksiffror som skall betala för Herr Nilsson. Om de inte går till final nu så gör de aldrig det."
Tar SM-guld var det menat...
Vi ska ha en annandagshemmamatch. Så är det i alla fall.
Åh, se hur ungdomen tror gott om Bandyförbundet!
Ack hur besvikna ska de icke bli, när deras förhoppningar grusas och deras ideal slås i spillror!!!
Ack hur besvikna ska de icke bli, när deras förhoppningar grusas och deras ideal slås i spillror!!!
Vi ska ha en annandagshemmamatch. Så är det i alla fall.
Bli inte för besviken bara när spelprogrammet kommer och det står att vi faktiskt fått hemmmatch på annadagen...mot Katrineholm.
Samtidigt vallfärdar 9000 galna Stockholmare och Västeråsare till Zinken för den tidiga seriefinalen...
Hm, i en god och oTramsinsk tillvaro ser väl annandagen ut så här:
Bollnäs-Edsbyn
SAIK-Falun
Broberg-Happis
Sirius-Lag Tramsin
VSK-Katrineholm
Väners-Villa
Kungälv-Vetlanda
Fast i den onda Tramsinska bandyvärlden vill man väl, som Big Spender skriver, gärna tussa ihop Bajen-VSK på Zinken.
Bollnäs-Edsbyn
SAIK-Falun
Broberg-Happis
Sirius-Lag Tramsin
VSK-Katrineholm
Väners-Villa
Kungälv-Vetlanda
Fast i den onda Tramsinska bandyvärlden vill man väl, som Big Spender skriver, gärna tussa ihop Bajen-VSK på Zinken.
Vi kanske kan dra vinstlotten att få spela borta mot Haparanda på annandagen???
Hemma mot happis låter väl som något förbundet borde tycka vara rättvist.
Alltså, Sirius, Hammarby, VSK och KSK måste ju få möta varandra på annandagen, i någon form. Då finns de här alternativen:
Alternativ 1:
Sirius - Hammarby
KSK - VSK
Totalt resavstånd: 168 km
Alternativ 2:
Sirius - VSK
KSK - Hammarby
Totalt resavstånd: 216 km
Alternativ 3:
Sirius - KSK
Hammarby - VSK
Totalt resavstånd: 264 km
Slutsatsen är att om det föreslås någonting annat än hemmamatch mot Hammarby på annandagen så bör Tramsin komma med en riktigt bra förklaring.
Alternativ 1:
Sirius - Hammarby
KSK - VSK
Totalt resavstånd: 168 km
Alternativ 2:
Sirius - VSK
KSK - Hammarby
Totalt resavstånd: 216 km
Alternativ 3:
Sirius - KSK
Hammarby - VSK
Totalt resavstånd: 264 km
Slutsatsen är att om det föreslås någonting annat än hemmamatch mot Hammarby på annandagen så bör Tramsin komma med en riktigt bra förklaring.
Man brukar ju få hemmaplan på premiären eller på annandagen så vår sköna söderkis kan nog utan omsvep tänka sig Hammarby - Sirius på annandagen. Det blir ju närmare för honom och bättre för Bajen. Win-win!
Jag dubblar min Zoo ask på att Uffe Einarsson spelar med Bajen i vinter, farbror är du med?
Jag sätter en Zooask på att Bajen lirar utan målvakt i vinter
Sätter tio zooaskar på att Einarsson skriver på för Hammarby, och att Hammarby förklarar att det är externa sponsorer som betalar lönen och att det inte belastar klubbkassan ett dugg.
Till skillnad från alla andra bandyklubbar som bekostar sina spelares löner med guld de hittat i änden av en regnbåge.
Till skillnad från alla andra bandyklubbar som bekostar sina spelares löner med guld de hittat i änden av en regnbåge.
Dessutom verkar de externa sponsorerna vara tämligen anonyma. Underbart med sponsorer som kastar in cash i klubben utan några krav på att synas.
haze --> Jag tippar på privatpersoner, har för mig att dem värvade Claesson en gång i tiden.
Jo, det lär ju vara privatpersoner. Motprestationen är väl biljetter till SM-finalen och såna brukar ju Hammarby sno åt sig utan att betala.
Det var väl förresten även ett gang privatpersoner som spottade in stålar i Bajens numera nedlagda(?) speedwaysåpa, bl.a köpet av Nicki Pedersen.
Hammarby verkar ha problem att hantera ekonomi minst sagt eller så mörkar man å det grövsta. Kortsiktigt tänkande verkar i vilket fall vara en av Bajens hörnstenar.
Det var väl förresten även ett gang privatpersoner som spottade in stålar i Bajens numera nedlagda(?) speedwaysåpa, bl.a köpet av Nicki Pedersen.
Hammarby verkar ha problem att hantera ekonomi minst sagt eller så mörkar man å det grövsta. Kortsiktigt tänkande verkar i vilket fall vara en av Bajens hörnstenar.
Fast i deras fall funkar det ju alldeles utmärkt att vara kortsiktig, nya stålar flyter in hela tiden utan motprestation, alla vill spela för dem, spelare bryr sig inte om de får lägre löner, etc. Guldsits ju!
.. Guldsits ju!
Nja, silversits snarare. Bajen viker ju i alla fall ner sig så fort de närmar sig studan.
Men inte fan kan de väl missa guldet i år? De har ju historiens bästa anfallspar och halva landslaget.
Och det värsta är att det är vårt fel..... (Jag är fortfarande bitter).
Patrik Nilsson söker jobb:
Nilsson: Har ni några fräscha SM-guld på gång då?
Hammarby: Lätt för fan! Redan i år. Världsapromise!
Nilsson: Låter ju kanon! Jag är med.
Sirius (*tittar mot horisonten med outgrundligt ansiktsuttryck*): Man kan inte starta en tusenmilafärd utan att backa. Definiera SM-guld, tack. Finns inte SM-guldet redan inom oss om vi vågar ta steget ut i det okända?
Nilsson: Öh... Får jag tänka på saken? Återkommer.
Hammarby: Lätt för fan! Redan i år. Världsapromise!
Nilsson: Låter ju kanon! Jag är med.
Sirius (*tittar mot horisonten med outgrundligt ansiktsuttryck*): Man kan inte starta en tusenmilafärd utan att backa. Definiera SM-guld, tack. Finns inte SM-guldet redan inom oss om vi vågar ta steget ut i det okända?
Nilsson: Öh... Får jag tänka på saken? Återkommer.
:D! Jag tror att det var precis så det gick till. MB borde snart kunna starta en egen religion.
Jag hoppas det var så det gick till
Sirius BK - emolaget...
Yras/dillas på Buyens SF att det blev lite sura miner i H'bys spelartrupp efter Nilssonvärvningen. Låter väl inte helt orimligt men å andra sidan så ligger ju ett SF-forum nånstans mellan UNT:s kommentatorsfält och den Nordkoreanska upplagan av Dagens Industri vad gäller sanningshalt.
Samma yrande på jimbobandy, men också dementier. Lasse K måste väl iofs känna sig lite purken kan man tro.
Oerhört tyst om Hr Pasjkin. Vad händer?
Läste ett rykte om en västsverigeklubb i de nedre regionerna av tabellen.
Det var då själva fan. Truppen är ju alldeles för liten.
Äh, vi siktar ju på år 2025, så de riktiga stjärnorna går på dagis ännu. (Ja, jag är fortfarande bitter).
Bitter för vad?
PN.
Släpp och gå vidare. Jag är tveksam till om IKS skulle kunnat matcha dem pengarna det ryktas om att det handlar om där.
Bitter för vad?
Allt, det är ju Garry. Fast i synnerhet PN i detta fall.
Jag förstår inte att alla anser att IKS bara helt sonika tackat nej. Man har jju fört diskussioner där man inte haft samma syn på ambitioner och/eller andra saker och därför inte gått vidare i förhandlingarna till att röra kontraktet mer i detalj. PN har ju då bevisligen också tackat nej.
Sen kanske man kan tycka att IKS skulle uttryckt andra ambitioner en de man tidigare haft, antingen för att man ändrat sig eller för att "lura" PN. Det tycker jag man gjorde rätt i att inte göra.
Sen är det ju som sagt inte alls säkert att det gått i lås med kontraktskrivning även om man varit överens i de inledande förhandlingarna men folk antar glatt att det inte hade varit några som helst problem att säkra sponsorpengar för att betala för affären. Visst hade man kanske kunnat kalkylera med att ta in emer publikintäkter för att på så vis finansiera det hela, men det hade kunnat bli riktigt dyrt för föreningens fortlevnad om man kalkylerat fel...
Jag förstår inte att alla anser att IKS bara helt sonika tackat nej.
Håller med, det är irriterande att det på en gång blev till någon sorts sanning att Sirius nobbade PN. Nilssons egna ord om saken går ju att upprepa:
"Sirius har ett väldigt annorlunda och intressant tänk. Men de jobbar långsiktigt och jag kände väl det att det inte var rätt den här gången. De jobbar med utveckling och och inte med resultatmål. Jag behöver resultatmål."
Jag tycker också att det är dags att släppa PN och gå vidare.
IKS har redan en utmärkt lirare med stor utvecklingspotential som bär #19 och namnet Nilsson på ryggen.
IKS har redan en utmärkt lirare med stor utvecklingspotential som bär #19 och namnet Nilsson på ryggen.
...och dessutom ryktas det från huvudstaden att somliga "söderbröder" som gått med på en lönesänkning i det nya kontraktet för att "rädda klubbens ekonomi" inte är helt lyckliga över PNs ankomst.
Exempelvis sägs det att Lasse Karlsson helt sonika sagt upp sitt kontrakt (hur man nu bara kan göra det?) och att Koch är på väg att byta klubb (SAIK?). Dessutom saknas underskrifter från Elfving och förra årets bägge målvakter.
Jag hoppas innerligt att vi får Bajen hemma på annandagen i år! Jag tippar minst 7000 på Studan...och Mickel gör tre (PN bara 1) och sen avgör Sudden med sitt andra till 5 -3 för de blåsvarta!!!
Exempelvis sägs det att Lasse Karlsson helt sonika sagt upp sitt kontrakt (hur man nu bara kan göra det?) och att Koch är på väg att byta klubb (SAIK?). Dessutom saknas underskrifter från Elfving och förra årets bägge målvakter.
Jag hoppas innerligt att vi får Bajen hemma på annandagen i år! Jag tippar minst 7000 på Studan...och Mickel gör tre (PN bara 1) och sen avgör Sudden med sitt andra till 5 -3 för de blåsvarta!!!
Jag tror att PN halverar sitt målsprutande i år. Sedan tror jag att Kochen skulle vara ett helt okej nyförvärv ur Siriusaspekt.
En gringubbe är alltid bitter av naturen....
Jag har väl mest svårt att förstå det där som sas av båda parter, hur sant det nu är. När jag idrottade själv så var ju jag sån att det var bara resultatmål som gällde, även om det var på gärdsgårdsnivå i de flesta fall. Jag får inte ihop varför det hela inte kan gå hand i hand.
Jag hoppas verkligen att jag om 20 år konstaterar att Hasse Selander var Sirius största misstag genom tiderna.
Jag hade dessutom inte varit lika bitter om han hamnat i ex. Vänersborg. Jag kommer att må fysiskt och psykiskt illa den här säsongen i oro över att Brajen kan vinna alltihop.
Jag har väl mest svårt att förstå det där som sas av båda parter, hur sant det nu är. När jag idrottade själv så var ju jag sån att det var bara resultatmål som gällde, även om det var på gärdsgårdsnivå i de flesta fall. Jag får inte ihop varför det hela inte kan gå hand i hand.
Jag hoppas verkligen att jag om 20 år konstaterar att Hasse Selander var Sirius största misstag genom tiderna.
Jag hade dessutom inte varit lika bitter om han hamnat i ex. Vänersborg. Jag kommer att må fysiskt och psykiskt illa den här säsongen i oro över att Brajen kan vinna alltihop.
Garry --> Du behöver nog en fika på Kraxet med MB...
Du menar att han kan lugna nerverna?? Eller få mig att förstå att gärdsgårdsfilosofin inte var den enda rätta? :-)
Fast, PN ville ju inte till Sirius oavsett? Hur seriöst ser det ut för en klubb att byta hela filosofin kring laget bara för att värva en bra spelare?
Enligt Hammarbys forum på Svenska Fans så räcker pengarna till ytterligare nyförvärv. Ulf Einarsson har tydligen skrivit på för 2+1 år.
Oavsett de ekonomiska aspekterna som närmast är uttömda vid det här laget, börjar man så smått undra om Bajen har tänkt sig spela på egen planhalva alls i vinter?
Oavsett de ekonomiska aspekterna som närmast är uttömda vid det här laget, börjar man så smått undra om Bajen har tänkt sig spela på egen planhalva alls i vinter?
Jag mår just nu illa av bandy.
Hammarby vet nog vad de gör. För utomstående verkar kanske deras beteende konstigt men det brukar alltid ordna sig för dem. Fast visst vore det roligt om de missar finalen i år.
Och så tappar vi Roffe L också. Mayborn, Rosa, Roffe och Olle på minuslistan och Mickelsson på plussidan. Ser inte ut som vi blir så mycket starkare i år.
Fast jag tänkte höra om någon här vet om Brajen fortfarande har en skuld till Uppsala kommun för tidigare finalbiljetter? Det känns som det är dags för ansvariga att sätta lite press på ett lag som å ena sidan är utblottade och å andra sidan värvar a la Real Madrid.
Fast jag tänkte höra om någon här vet om Brajen fortfarande har en skuld till Uppsala kommun för tidigare finalbiljetter? Det känns som det är dags för ansvariga att sätta lite press på ett lag som å ena sidan är utblottade och å andra sidan värvar a la Real Madrid.
Jag inkasserar en Zoo ask till...
Olle lär ju spela om han behöver. Sen hoppas man ju på att Rosa kommer på att det här med att inte spela bandy faktiskt är jättedumt. Men, skitsamma, vi behöver faktiskt nån spelare till. Gärna forward.
Dom som frågar mig om jag ska åka och se Sirius spela på Zunken kommande säsong klappar jag till rätt av.
Jag lovar härmed att aldrig Hammarby ska få en enda krona av mina pengar!!!
Jag lovar härmed att aldrig Hammarby ska få en enda krona av mina pengar!!!
Det gör väl varken till eller från om du slänger ner en hundring i det svarta hål som utgör Bajens ekonomi. Men annars kan du väl planka eller nåt.
Principer är en gringubbes adelsmärke!!!
Och så tappar vi Roffe L också. Mayborn, Rosa, Roffe och Olle på minuslistan och Mickelsson på plussidan. Ser inte ut som vi blir så mycket starkare i år.
Bajen har fortfarande en skuld till Uppsala kommun. De har nån sorts avbetalningsplan på den som de följer. Deras ekonomi är dock rätt risig. De har fortfarande ett positivt eget kapital efter nyemissionen 2007. Men de dryga tre miljonerna är nu nere i ungefär en eftersom de går kroniskt back i verksamheten år efter år. Fortsätter de som de gjort hittills så måste de trycka nya aktier och sälja dem för 10 gånger mer än värdet (10 kr st istället för 1 kr styck) om ett år. De kan de förstås göra, men man kan ana att de tullar lite på finansiärernas tålamod. Utan sophämtningskartellerna i Stockholm skulle Bajen spela i tvåan.
Med detta sagt så tycker jag att Uffe Einarsson var en riktigt begåvad värvning.
Tack för informationen!
Japp UE är en bra värvning. Synd att han valde bort oss.
Ja, sportsligt sett så är det ju där som Hammarbaj behöver förstärka. Han kan väl spela i försvaret med den äran om det kniper också. Att deras enda riktiga målis dock försvinner hem till Ljusdal känns ju däremot som ett gigantischen avbräck. Jag ska spela på +mål på alla Bajens matcher i år.
Jag anser att Norgaard är bättre än hemvändaren.
Jag anser att bägge är ganska så skakiga.
Ja vem som är minst dålig känns ju rimligare än vem som är bättre. Kanske kan skola om Pizzoni-Elfving så slipper han bli utvisad hela tiden kanske.
Ja, där pratar vi väl ändå grader i helvetet.
Jag spelade ihop med Norgaard en säsong och karln har potential. Troligen en självförtroende fråga... Farbror, det har blivit tyst om Zoo askarna!
Vår bookie sitter och gråter över förlusterna... Lär inte bli mycket lördagsgodis för barnen de kommande helgerna....
Lördagsgodis? Säg bara Harry boy!
Det går inte att ha en rosa tröja och vara bra. Däremot är man bra om man kallas för Rosa. Fan, kan han inte bara mot all förmodan bestämma sig för en säsong till? Han var ju jättebra. Jag skulle gärna ha en varsin förstärkning i varje lagdel, förutom på målvaktsposten då förstås. Prio 1 känns som en till försvarare, sedan en till anfallare. Är det för mycket begärt?
Det går inte att ha en rosa tröja och vara bra. Däremot är man bra om man kallas för Rosa. Fan, kan han inte bara mot all förmodan bestämma sig för en säsong till? Han var ju jättebra. Jag skulle gärna ha en varsin förstärkning i varje lagdel, förutom på målvaktsposten då förstås. Prio 1 känns som en till försvarare, sedan en till anfallare. Är det för mycket begärt?
Joint, japp Rosas kunnande är enormt. Vi var inte fler försvarare i fjol? Synd, som Rosa själv sa efter att ha spelat på mittfältet, att man inte är 27 längre, det här var ju kul!
Förra året hade vi rätt tur med relativt få skador. Hur länge håller Pirres ljumskar i år? ;-)
Förra året hade vi rätt tur med relativt få skador. Hur länge håller Pirres ljumskar i år? ;-)
Måtte vi också slippa justerade höftböjare, magmuskler, ryggmuskler, fotsenor och annat elände som kan gå sönder...
Nån på Red Farmers-forumet påstår att Jocke Hedqvist ska gå till Bollnäs pga lönesänkningarna i Byn. Det tror jag inte på.
Bom bom Hörnqvist lämnar inte Byn, däremot kan det nog vara sant att vissa inte var intresserade om att sänka sin lön, vem tusan är med på det frivilligt?? Hjärta hehe U wish...
Pajskin är klar för Väners. Inte helt oväntat.
Driagin klar för SAIK. Borde kunna innebära att Muhén är på väg till Ryssland eller så vill man bara bli lite gubbigare med 37-årige Driagin. Om Muhrén försvinner är det ju en försvagning måste man säga även om Driagin säkert inte är kass.
En god skattebetalare har inkommit med en zoo-ask. Bokare Boll kommer snart att ta upp betalningshygienen med facket.
Bokare Boll bör sopa rent framför sin egen dörr..... Jag är fortfarande zoo sugen!!!!
En god skattebetalare har inkommit med en zoo-ask.
När man tror att man är ensam på herrmuggen på Studan och ens bookie plötsligt och ljudlöst matrialiserar sig bakom ens rygg...då betalar man!
Jag har inhandlat zooaskar på rea som bara står och väntar på att betalas. Eller iaf en av de fyra kvarvarande.
SAIK väntar på bud från Ryssland i dag. Det gäller Muhrén så klart.
de borde sälja snart för att sanera sin ekonomi
Murren stannar i saik och förbättrar därmed oddsen för SM-guldet om man ska lita på SR vill säga. http://bandysverige.se/news_show_muhrn-stannar-i-sandviken.html?id=8739966
Känns bra. Jag accepterar precis allting, så länge inte Hammarby vinner SM i år. (Och då menar jag verkligen allting.... endast er snuskiga fantasi sätter gränserna).
Jag är så dum att jag tycker det är kul när lirarna är kvar i svensk Bandy...även om det försämrar IKS chanser! Man vill ju ändå se så bra Bandy som möjligt!!
Håller helt med garligur om att det vore mindre dystert att se stålmännen lyfta bucklan än Ramsins polare från huvudstaden. Skälen till att missunna Bajens eventuella framgångar på bandyplanen har väl dessutom ökat ytterligare efter fotbollsfansens (möjligen "fotbollsfanssvansens") framfart den senaste tiden...
Håller helt med garligur om att det vore mindre dystert att se stålmännen lyfta bucklan än Ramsins polare från huvudstaden. Skälen till att missunna Bajens eventuella framgångar på bandyplanen har väl dessutom ökat ytterligare efter fotbollsfansens (möjligen "fotbollsfanssvansens") framfart den senaste tiden...
Lirare kan ju såklart vara kul, men så många av dom tenderar att vara såna grin- och gnällpellar. Fosshaug, Nordén, Murren, PN, Edlund bara för att nämna några.
Lirare kan ju såklart vara kul, men så många av dom tenderar att vara såna grin- och gnällpellar. ...
Det håller jag med om...totalt olika oss alltid lika positiva gubbar på läktaren ;-)
De kanske blir gripellar av att alltid få slag ...
Eskhult är ingen grinpelle...eller är jag bara partisk?
Eskhult är bonde. Sen har vi ju en del fotbollsspelare som är otroligt griniga men som alla älskar ändå, t.ex. Gallo, Hoch, m.fl.
Hoch grinig? Tycker att han är närmast likgiltig...
Eskhult får stå ut med sjukt mycket, men verkar som sagt inte grina allt för mycket för det. Men det är väl för att han är bonde.. ;-)
Eskhult får stå ut med sjukt mycket, men verkar som sagt inte grina allt för mycket för det. Men det är väl för att han är bonde.. ;-)
När han spelade bra var han ju grinig. Okej då, Olle K var väl grinig? :P
Eskhult går att få grinig. Tycker jag lyckats rätt bra med det vissa gånger vi sågs mellan vsk - bajen. =)
Men visst, finns ngn ingen som är mer ödmjuk än Eskhult och samtidigt så "#%¤/&(/ outstanding.
Men jag vill alltså inte påstå att Eskhult är grinig och framför allt inte i den nivå som vissa redan nämnda är.
Men visst, finns ngn ingen som är mer ödmjuk än Eskhult och samtidigt så "#%¤/&(/ outstanding.
Men jag vill alltså inte påstå att Eskhult är grinig och framför allt inte i den nivå som vissa redan nämnda är.
ex17>> Men man har ju extra lätt att reta upp klokt folk när man spelar i just den tröjan!
Du menar att det har något med färgen grön att göra? I så fall förklarar det farbrors "gubb"keps!
äcklig färg det där...borde förbjudas
Framför allt kombinationerna med svart och vitt.