← Sirius Fotboll
Sirius - Ljungskile
Joint
· 2009-04-01 06:22
· 14121 visningar
2 veckor kvar till fotbollspremiären!
Den mest oroande frågan just nu är väl om premiären ens kommer kunna spelas på Studan?
Jag besökte Studan i går och fick en skrämmande syn. Dokumenterade besöket med kamera och det hela finns att beskåda
HÄR (ny FANTV). Minst sagt skrämmande...
#1 ·
John
· 2009-04-01 09:00
Sista 30s av den filmsnutten kändes som taget ur Pestens Tid.
Tror iof att inte att premiären är hotad men det kommer inte bli något skönspel. Det kan hända mycket på två veckor i en trädgård. Fast ett par kilo gräsfrön och lite frivilliga nävar skulle inte skada.
#2 ·
gaffa
· 2009-04-01 09:39
kan meddela att mattan ser markant bättre ut idag. tror inte det var en endaste liten is-/snöfläck kvar. hörde ett rykte om att vaktmästarna tom varit ute och donat.
Jag utgår från att allt jag läser idag är aprilskämt, men jag får hoppas att gaffas inlägg inte är det.
Om det där var ett aprilskämt så utnämner jag gaffa till pensonen med Svealands konstigaste humor. Skulle inte gå på hans stand up-show.
Edit: Personen menade jag så klart. Så där blir det när man jobbar med pensioner hela dagarna.
Jag såg en snöfri gräsmatta på Studan igår, dock är färgen härligt senapsgulbrun.
Ingen fara, Aftonbladet lovar sol o värme som står sig till Påsk.
#7 ·
Joint
· 2009-04-01 13:30
Det kan ha hänt mycket på två dagar då. Vad kul. Bilderna är direkt tagna från måndagsaftonen. Lovar. Heders.
#8 ·
gaffa
· 2009-04-01 13:41
Om det där var ett aprilskämt så utnämner jag gaffa till pensonen med Svealands konstigaste humor. Skulle inte gå på hans stand up-show.
det där var ju ingen dålig titel! men tyvärr. jag skämtade inte aprillo.
#9 ·
Joint
· 2009-04-02 06:02
Skrev en krönika om det.. http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius
#10 ·
Joint
· 2009-04-02 13:21
Skönt att
filtduken är på plats nu i alla fall...
#11 ·
Fluff
· 2009-04-11 18:16
Är det möjligt att lösa en vanlig ståplatsbiljett till Västra sidan pris? Eller är det bara studenter och pensionärer?
#12 ·
70
· 2009-04-11 18:38
Nu är det snart dags. Synd att premiären är en vanlig arbetsdag. Finns knappast utrymme för nåt förfestande för min del, men man kanske kan smöra lite för chefen? Vi får se. Vad ska det bli för väder?
#13 ·
RRR
· 2009-04-11 21:05
är det inte på annadan?
Tisdag 14/4 kl. 19. Annandan är 13/4.
#15 ·
Joint
· 2009-04-12 09:55
LSK Fans ställde in sin buss.
Tihi...
Dålig matchtaggning här inne. Jag och junioranalytikern var och sparkade lite boll och tittade på tåg på Löten i förmiddags. Noteras kan att träningen inriktades på passningsövningar och anfallskvartett mot backlinje. Jag kan inte tolka dessa uppställningar på något annat sätt än att nio av elva spelare i premiäruppställningen är satta. Jag tänker dock inte skriva vilka i detta forum eftersom jag är så fånig att jag tror att LSK faktiskt inte riktigt har någon aning men gärna vill veta.
Hur som helst var det bra fokus på träningen och ganska taggad stämning. Det märks att Svenska cupen är på låtsas och den riktiga premiären är i övermorgon.
På tema rehab kan nämnas att Mani och Palmen körde bredvid, men utan tyngre problem. Makacha såg bra ut i passningsövningarna och har kommit bra in i gruppen. På tågfronten kan nämnas att det först kom två upptåg och sedan ett X2000, vilket för en femdel av åskådarna vid denna morgonträning var den absoluta höjdpunkten.
LSK, by the way. Stommen i startelvan kommer att vara de som kampade i allsvenskan i fjol och som så när (nåja) klarade sig kvar tack vare långa inkast och fasta situationer. Vad som framför allt noteras är att de har en ny tränare efter Sveriges mest konsekvente spelförstörare och surhatt David Wilson. Denne förmåga hämtad från den västgötska centralorten i fotbollssammanhang, Tibro, har dessutom lovat att LSK i år ska vara ett "spelande lag och spelförande lag". Fan tro'et. Men hur som helst har de värvat halvfiffigt och är enligt sirius scout på cupmatchen mot ÄFF senast fortsatt tunga i straffområdena men har sina begränsningar i framför allt försvarslinjen där två hyfsat offensivt skickliga ytterbackar lämnar ytor och där mittbackarna är norrlandsstora, men får Hjalmar att framstå som en virtuos med fossingarna. Colin Burns i målet är knappast seriens vassaste, men inte heller den kassaste. Se upp med Smedberg Dalence på mittfältet och Johan Patriksson på topp. Ruskigt tuff uppgift i premiären, men oerhört mycket bättre att möta dem i match ett än när de (eventuellt) fått ordning på krocken mellan det nya och gamla spelsättet. Spännande!
Gissad startelva:
RR
Bringan-Gurra-Blomman-Hasse
P-Ian-Gallo-Jernberg
Spettan-Hogge
LSK Fans ställde in sin buss.
Trist. Alltid kul när det kommer motsståndarsupportrar tycker jag. Fast det är ju inte så konstigt att man inte får ihop en buss en vardag när det är lång lång resa.
Jag tror på torsk tyvärr, med säg 1-3.
#20 ·
Fluff
· 2009-04-12 18:49
Okej! Ett försök till.
Är det möjligt att lösa en vanlig ståplatsbiljett till Västra sidan pris? Eller är det bara studenter och pensionärer som har biljettrabatt?
#21 ·
70
· 2009-04-12 20:10
VSS har väl alltid rabatt eller?
För oss i förskingringen: sänds matchen månne på radio?
"Premiärmatchen Sirius-Ljungskile sänds direkt i SR:s webbradio i morgon kväll klockan 19. "
(från sr.se)
som fan! va bra.
#25 ·
Sutra
· 2009-04-13 13:12
Men vi tar ju detta! 2-0.
#26 ·
Sutra
· 2009-04-13 13:13
Förresten; hur mång Wålemark är i livet/startelvan?
>2/0 !
Usch jag har en hemsk magkänsla inför morgondagen. Jag har pinsamt dålig koll på årets siriusupplaga så det kanske är därför jag känner mig så osäker. Ljungskile vinner iaf med 2-0.
#29 ·
John
· 2009-04-13 15:25
Såklart det blir vinst men sånt är oviktigt. Jag hoppas på god förändring= utveckling för laget.
#30 ·
Foley
· 2009-04-13 15:27
Det ska bli sjukt kul att äntligen få gå på studan! 2-2 där petter och hasse gör varsitt.
Gräsmattan ser i alla fall fläckvis grön ut. :)
Utgår man från startelvan mot Gröndal så räknar jag nog med att Bringan går in för Luggen och Gallo petar S:t Cyr. Sen var Jernberg ganska blek, så där väljer jag nog hellre Petter. Hoppas verkligen Ian får fortsatt förtroende.
Och glöm inte långkalsongerna, det blir kyligt imorgon kväll.
#33 ·
Lemon
· 2009-04-13 18:16
2-2 och rätt hysfat med publik.
Inför ligger uppe på Sirius SF:
http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=291184
#35 ·
Håwe
· 2009-04-13 18:57
Martin Olsson som dömer matchen i morgon dömde två Siriusmatcher -08, Degerfors-Sirius 1-5, Sirius-Assyriska 3-1.
Jag hoppas det är ett gott omen.
#36 ·
RRR
· 2009-04-13 19:21
tippar 1-1. P nätar
Gummi känns då betydligt mycket mer sympatisk än Wilson.
[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=893833,00.html?from=puff[/link]
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1695757&BroadcastDate=&IsBlock=
Men det verkar inte direkt som om de har järnkoll på Sirius. En repris på inställningen från 2007 kanske?
#39 ·
Joint
· 2009-04-13 22:19
Sent påtänkt nu, men kanske till någon framtida match. En repris på marschen vi körde från St Erikstorg? Vore en underbar uppladdning att promenixa från stan till Studan med flaggor och bengaler.
#40 ·
Tobbe
· 2009-04-13 22:49
Ännu bättre om vi aldrig gör om det. Då kan det bli mytomspunnet likt Woodstock, "alla var där".
F ö så blir det torsk imorgon med 3-0, håglösa blåsvarta spelare och massor med indivduella misstag. Stor å tung!
#41 ·
Sakul
· 2009-04-14 05:03
Kul att bli magsjuk lagom till premiären... Blir väl radio istället.
1-1 inför 2147 åskådare och Gallo gör målet.
Instämmer. 1-1 i en nervös premiärtillställning. Många snedstudsar på en dålig gräsmatta och två slumpmål.
Ruskigt kall kväll, som gör att en friserad publiksiffra landar 2022.
Sirius har faktiskt inte tappat poäng i en premiär sedan Luleå borta 2003, då Bylle fumlade in förlustmålet i slutminuterna. Sedan dess har vi gått rent:
2004: Usel säsong, men premiären mot Syrianska vann vi faktiskt med 3-1. Henke Eriksson gjorde 2 påsar, och matchens dominant Daniel Höglander (om någon minns honom?) punkterade matchen.
2005: Det satt långt inne, men vi slog ÖSK Ungdom (att vi ens behövde möta ett sånt lag!) med 2-1 på Behrn Arena. Petter och Markus Norberg gjorde målen, men matchvinnaren var Tibblin i målet.
2006: Ute på Stenhagen mosades Kiruna med 4-0. Mani Tourang gjorde ettan på ett drömskott, Olle K och Tobias Lindström gjorde varsitt måltjuvsmål, och Martin Eriksson fick sätta 4-0 efter en vacker passningskavalkad.
2007: 3-1 mot Ljungskile minns väl de flesta. Jallow lobbade in ettan efter ett märkligt målvaktsagerande, Olle K gjorde de andra två.
2008: Och så förra årets märkliga premiär, som väl var det enda bra Sirius gjorde på hela våren. Nordh, Gerndt, Ante, Ekan och Mani hjälptes åt att sänka Degerfors med 5-1.
#44 ·
Tifo
· 2009-04-14 08:51
Jag missar premiären. Jävla helvete! Tack till sr och hemsidan som ändå kommer göra att man kan följa matchen hyggligt.
Jag tror också på kryss. Jag tror på 1-0 till de goda! 2345 i publiken!
Förköpsbiljetter finns tydligen inte, t.ex. på UNT. Vet ej om det påverkar publiksiffran, men +2K borde komma och matchen slutar 1-1 (sen kvittering av Sheptim).
#46 ·
70
· 2009-04-14 11:39
Tur att man har en så sportintresserad chef. Flustret here I come!
Tips:
0-0
2448 åskådare
Var snälla mot Kniv-Jonas idag!! Han påstår sig vara deprimerad pga bandyhalls pratet och tippar 1-5!!! Publiksiffra 732!! Allvarlig sjukdomstendens, enligt mitt tycke!!!
#48 ·
Lars
· 2009-04-14 12:11
Jag känner mig inte alla positiv inför ikväll. Tror på 0-2 men en ganska bra publiksiffra. Typ 3000.
Bra träning igår. Väldigt lätt dock som de flesta dagen-före-match-träningar. Alla verkade laddade och fokuserade utom Fredrik Söderbring som sa att han helst sitter och läser tidningen fram till fem minuter innan matchstart.
Om LSK hade ägnat sig åt att scouta Sirius på förhand hade de nog blivit rätt förvånade i kväll, men nu är deras enda information från cupmatchen mot Dalkurd tolkad av Kral, så då är det väl egentligen skit samma. Hur som helst ska det bli jävligt kul!
Betyder det att vi också blir förvånade? Spännande!
Kral... Det låter mest som någon sorts Sagan om ringen-monster med ormar som hår (fast nu vet jag ju att det är Bragetränaren med ett förflutet i Ljungskile som kallas så)
#51 ·
Hoff
· 2009-04-14 12:36
Medusa är det med ormhåret och hon har inget med Sagan om ringen att göra. Kral har ju att göra med Fantastiska fyran: http://www.marvunapp.com/Appendix/kralskrulls.htm
#52 ·
70
· 2009-04-14 12:38
Doktor Krall finns ju också
70: Flustret öppnar 17 bara så du vet (är jag rätt säker på iaf). Så att du inte går dit nu menar jag.
#54 ·
Joint
· 2009-04-14 12:53
Hr Tifoansvarige har i kombination med en seg post inte fått tag på några konfettikanoner till i kväll... Men, vi tänkte köra något i alla fall. Någon som dokumenterar kvällens tifo?
"Små söta råttor, hästar och kaniner, dom för hjälp av en viss doktor Krall"
Hur var det nu med säsongsbiljetterna? Vad kostar dom & var kan man köpa sig en dylik?
De kostar 1000 om du gått med i Västra, och vad jag förstått så kan du köpa det på Flustret.
#58 ·
Joint
· 2009-04-14 13:25
Jag har betalat på kansliet tidigare så att jag bara kan hämta ut mitt säsongskort. Det verkar dock gå att lösa säsongskorten kontant på Klustret/utanför entréluckorna vid stadsparken ändå.
Tack! Alla till Studan!
#60 ·
Lars
· 2009-04-14 14:40
Nej, Nu är det dags att stänga av jobbdatorn och bege sig ner till Flustret.
Fan, vad kul det ska bli att gå på fotboll igen!
#61 ·
Joint
· 2009-04-14 14:45
Ja, om några minuter drar jag och premiäräter flurrans hamburgertallrik. Därefter drar jag till förrådet och letar fram lite creperullar. Hoppas på en trevlig kväll!
Konfettikanonerna kommer, dom är bara inte spelklara till ikväll. Förhoppningsvis är kontraktet signat till nästa hemmamatch.
#63 ·
Joint
· 2009-04-14 15:15
Luddig information i pappersblaskan - som vanligt. På PreGame-annonsen stod det "Fri entré". Detta tolkade en polare till mig som om att det skulle vara gratis inträde till matchen (som fanns på annons sidan efter). Varför skulle Flustret ta entrépeng liksom? Förtydliga biljettinformationen, en gång för alla.. Själv hoppas jag kunna hämta ut mitt säsongskort.
#64 ·
Sakul
· 2009-04-14 17:29
Men. Vafan. Varför gör dom på detta viset!? Riktigt lågt, Ljungskile. Jag blir ju bara ännu mer sjuk om dom ska hålla på och göra mål.
#65 ·
Tifo
· 2009-04-14 17:49
Oroande rapporter från Studan onekligen. Kom igen nu blå-svart!
Erlingmarks liverapportering på hemsidan sparkar fö stjärt med UNT's dito. Föga förvånande förvisso..
#66 ·
Sakul
· 2009-04-14 18:13
Men nej. Kass publiksiffra och 0-2. Fyfan.
#67 ·
Henrik
· 2009-04-14 18:50
Fin upphämtning där iaf, skönt med en pinne!
#68 ·
Sakul
· 2009-04-14 18:52
Mjo, även om det verkade ganska så bedrövligt i början så känns iaf det jävligt starkt att komma tillbaka.
#69 ·
Tifo
· 2009-04-14 19:13
Ja det är fan bättre att börja pruttigt och komma tillbaka än tvärtom! Nu kan man ta med sig sista 20 och jobba därifrån, förhoppningsvis. Oroväckande dock att "kirurgen" missar öppen kasse! Det är inte likt vår vän Hochen.
Riktigt dassig publiksiffra också men Västra hördes fint i radion!
#70 ·
Håwe
· 2009-04-14 19:23
Vilken pärs! Efter första halvlek ville jag bara dra nåt gammalt över mig. Ett försvarsspel som var svajigare än svajigt. Det var först efter 0-2 som Sirius vaknade och fattade att det var match. Ett rättvist resultat sett till hela matchen, starkt att komma igen så. Men nu har det tagit en halvlek att komma igång under hela försäsongen.
Tack LSK:s målis för gratispinnen. Det är allt jag har att säga om den här matchen.
Vet inte om det var rättvist sett till antalet chanser och till spelet i övrigt, men en pinne känns fint tycker jag. Bra avslutning av blåsvart, men i ärlighetens namn var Ljungskile bättre på det mesta den stora delen av matchen. Ekstrand var tyvärr ett nummer för liten och samspelet med Gallo funkade inte alls. Varje uppspel gick via mitten och det var i princip alltid en grön gubbe där och tog emot ohotad. Bättre när St Cyr kom in, men matchbilden var då iofs en annan. Skit samma; en poäng och säsongen är igång!
segsida. dubbelpost
#74 ·
Joint
· 2009-04-14 20:10
Vilken gooooo vändning! Mmmmmmm... :-)
#75 ·
nyg86
· 2009-04-14 20:18
....som CarlApan sa, bara tacka LSK målis, ren Ryttebro klass på inlägg. Mitt backarna var inte allt för snabba....mot Assyriska och andra snabbt spelande lag kan det bli en riktig mardröm , RR idioträddning vid 0-1 underlägge i första var nog det värsta jag sett. Jens T Andersson har nåt att bita här, vart var aggresiviteten? lite energi med St:Cyr och Jernberg, men det var ren tur med pinne, fanns ju inget anfallsspel som skapade chanser. Detta var inte snyggt.
#76 ·
johann
· 2009-04-14 20:25
lite mer krigarattityd tack, det var förfan premiär. en del ljusglimtar här och där dock, men inte håller det. hoppas det var premiärnerver som spökade.
#77 ·
Joint
· 2009-04-14 20:25
nyg86: Vi brukar dela våra uppfattningar rätt väl. Saknade du också en Haris i backlinjen i kväll? Saknade hans inställning. Blomman var katastrofal i första halvlek, höjde sig avsevärt i andra halvlek men var inte direkt matchens lirare. Gurra var inte sig heller lik. Positiv i backlinjen var dock Bringan. Hasse, mjaa, sisådär va? Men å andra sidan var det defensiva stödet från Hasani typ obefintligt.
RiRi tyckte att LSK-målisen borde tagit bägge målen, och jag instämmer. Frisparken av Jernis var jättebra, men ska inte kunna gå in. Skönt att vi har en trygg man mellan våra stolpar i alla fall.
Och som sagt: gött med en pinne efter händelseförloppet. Ska skriva referat nu.
#78 ·
Joint
· 2009-04-14 20:52
För övrigt skönt att inte JTA svamlar en massa. Mille hade säkert varit jättenöjd med spelet över 90 minuter. Gott snack med UNT.
#79 ·
RRR
· 2009-04-14 21:09
Men jäkligt skönt med en pinne. och att kunna jobba utifrån sista kvarten. synd att flera spelare verkade så tagna av stundens allvar, det fanns många som gjorde släta figurer, hoppas på bättring, nu är det igång :-)
Det var skönt att se en kanonmatch i champions leage efter kvällens tidigare sparka och spring!!
Tur att man kan skylla på premiär, nerver och dålig gräsmatta. Annars hade jag varit lika negativ som Kniv-Jonas var innan matchen. Fan va vi sög!! Mittfältet var helt dött, ytterbackarna usla, forwards såg lika aggressiva ut, som damerna bakom disken på Stadsbiblioteket.... Men en poäng är en poäng!!!
#81 ·
RRR
· 2009-04-14 21:15
skönt att se riktig fotboll innan den uppgjorda pajastv-matchen efteråt, alla kanaler med flott-bosse borde förbjudas
#82 ·
Joint
· 2009-04-14 21:15
Kniv-Jonas verkade lysa med sin frånvaro, förutom i halvtid då han kom och gnällde om hur värdelöst fotboll är. Teskeden känns bitter och uppgiven...
forwards såg lika aggressiva ut, som damerna bakom disken på Stadsbiblioteket....
Jag gillar liknelsen! Och håller med, vi blev överkörda på mitten, och hade inget att komma med framåt förutom en olycklig burväktare hos motståndarna. Defensivt tycker jag ändå det var OK, LSK hade inte så värst mycket mer än sina mål, och målen tyckte jag var mera en frukt av de gröna anfallarnas förmåga än de blå försvararnas oförmåga.
Men en poäng kändes såhär i efterhand väldigt bra. Det kan nästan vara en fördel att vi inte fick med oss tre oförtjänta poäng, för det är farligt att tro att man är bättre än vad man är. Förra årets Degerforskross i premiären tog halva säsongen att hämta sig från.
Jag är inte nöjd med särskilt jättemycket efter dagens match. Mest missnöjd är jag nog trots allt ändå med publiksiffran. Inte ens 2000! Fy fabian.
Vad gäller matchen är jag beredd att ge betyget med beröm godkänd åt Söderbring och Richard. P jobbade och slet på riktigt bra också, i synnerhet med tanke på att Hochen och Shpetim var i stort sett obefintliga. Haisem har en lucka mellan divisionerna att växa ikapp, ligger bakom deras tvåa, men fy satsingen om han fått in sin volley mot krysset! Gallo kräver jag betydligt mer av, Ian vill jag se mer i år, han gjorde det okej, men både Ian och Gallo blir lite mycket av samma. Bättre dynamik när St Cyr kom in. Jernbergs fot kan för övrigt bli guld värd i år, tänk om han kunde hitta lite spel också.
Glädjeämne nummer ett är nog ändå vändningen. Starkt att komma tillbaka från källarvåningen när LSK har så fullständig kontroll på allt som händer i en och en halv halvlek. Bra råg i ryggen inför en match på en bättre plan mot en motståndare som nog passar oss bättre på söndag. Sjukt kul att det är igång nu!
#85 ·
Joint
· 2009-04-14 22:41
Ett referat skrivet av underknappad finns på SF, liksom brödernas spelarbetyg.
Jag tycker dock spelarbetygen var allt för snälla. Jag håller liksom Erlingmark med om att Bringan och RiRi var klart godkända. Sedan tycker jag att Petter var bra och nyttig, även i det defensiva jobbet på kanten. Spetten och Hogge agerade som forwards, inte som offensiva mittfältare. Kanske var det en orsak till att vi förlorade kampen på mittfältet större delen av matchen?
Blekast i första halvlek var nog Blomman, men i andra halvlek spelade han upp sig som fan. Gallo var också otroligt blek och loj, stora delar.
Det är verkligen ett stort glädjeämne att vända matchen såhär. Rent spontant kommer jag inte på när vi plockade igen ett 2-0-underläge sist. Någon statistiknörd har säkert koll på detta, Bruk?
Vidare kan jag bara instämma. Att inte ens 2000 åskådare kommer till premiären är sunkigt.
.....Rent spontant kommer jag inte på när vi plockade igen ett 2-0-underläge sist. Någon statistiknörd har säkert koll på detta, Bruk?
Jsödra? Tighe gjorde minst en pyts.
VePe?
#87 ·
Joint
· 2009-04-14 22:52
Farbror: Fast, mot J-Södra dominerade vi väl hela matchen men hade otroligt svårt att göra mål. Vill minnas att vi låg under med 0-1 i typ 87 minuter tills Tighe stänkte in två strutar. Men, när tog vi senast igen ett 0-2-underläge eller säg 2-4-underläge? :)
#88 ·
gaffa
· 2009-04-15 00:26
vi tog in 0-2 [link=http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=3&id=4297&ptid=1508]borta mot j-södra[/link] förra säsongen, det bör vara senaste gången.
#89 ·
gaffa
· 2009-04-15 00:27
en hel del om matchen på http://www.siriusfotboll.se - däribland referat med bilder.
#90 ·
nyg86
· 2009-04-15 04:25
nyg86: Vi brukar dela våra uppfattningar rätt väl. Saknade du också en Haris i backlinjen i kväll? Saknade hans inställning. Blomman var katastrofal i första halvlek, höjde sig avsevärt i andra halvlek men var inte direkt matchens lirare. Gurra var inte sig heller lik. Positiv i backlinjen var dock Bringan. Hasse, mjaa, sisådär va? Men å andra sidan var det defensiva stödet från Hasani typ obefintligt.
RiRi tyckte att LSK-målisen borde tagit bägge målen, och jag instämmer. Frisparken av Jernis var jättebra, men ska inte kunna gå in. Skönt att vi har en trygg man mellan våra stolpar i alla fall.
Och som sagt: gött med en pinne efter händelseförloppet. Ska skriva referat nu.
Kan bara hålla med dig.....speciellt det du skrev i början.
http://bohuslaningen.se/sport/fotboll/1.439333
"LSK-tränaren Gudmundur Magnusson var besviken på presskonferensen efteråt. "
Det var väl inget större fel på presskonferensen? Om jag var LSK-tränare skulle jag nog rikta min besvikelse mot andra saker...
#92 ·
Foley
· 2009-04-15 06:55
Jag vet inte om jag tycker att det va så jättedåligt. Det är ju en miserabel plan och helt fel motstånd att köra långt mot. Dessutom tycker jag att det i ärlighetens namn var bättre försvar i andra halvlek än vad jag har sett i sirius de senaste åren. Självklart missar, men ett steg framåt. Vilka nyförvärv!
Dessutom är det premiär och de är ju aldrig bra matcher. Det känns som lotto vilka poäng man får, och vi fick en ist för 0 igår.
Den jag är besviken på är väl Gallo, han kändes lite väl slarvig.
Jag tror att det här laget kan utvecklas till något riktigt bra!
#93 ·
gaffa
· 2009-04-15 08:31
jens t på radio uppland från kl elva.
Man måste respektera Panos lite mer då dom säljer [link=http://lsk-fans.trycktorget.se/shop/viewProduct?shop_product_id=85229]dylika [/link]supporterprylar
Jag är inte nöjd med särskilt jättemycket efter dagens match. Mest missnöjd är jag nog trots allt ändå med publiksiffran. Inte ens 2000! Fy fabian.
Kanske lika bra det, bjöds ju som sagt inte på så mycket underhållande spel.
Åter farlig Oldsberg varning på Erlingmark. Månne funderar han på att axla "På spåret" manteln?
I bästa fall kan man säga att skämtet var i klass med matchen....
Eller siktar du möjligen på titeln "Årets svensklärare 2009"??
#98 ·
Fluff
· 2009-04-15 08:59
Det kan bara bli bättre...
Tack Jernberg för struten.
Man måste respektera Panos lite mer då dom säljer [link=http://lsk-fans.trycktorget.se/shop/viewProduct?shop_product_id=85229]dylika [/link]supporterprylar
Tjusigt!
#100 ·
John
· 2009-04-15 09:19
Jag tycker inte laget var så dåligt mer att LSK gjorde det bra. Men spättan måste sluta leka back och hålla sig lite högre upp där han faktiskt kan göra lite nytta. Luktade övertaggning och det är ju kul på sitt sätt..
1700 är en ok siffra mot LSK en kall kväll i april. Allt över 1500 är godkänt för ett blivade mittenlag i Superettan oavsett stadens storlek.
Jag tyckte det såg ut som betydligt mer än 1800 jag... Det är väl ingen som direkt springer benen av sig för att få chansen att kolla på Ljungskile? Skönt att den här matchen är avklarad.
Håller med om att det såg ut att vara fler än 1800. Jag är mycket glad över den vunna pinnen igår. Det scenariot trodde man inte mycket på efter Hochens miss vid ställningen 0-2. Det kändes som en seger när slutsignalen gick.
#103 ·
Sakul
· 2009-04-15 09:50
Jag gillar inte riktigt att Shpetim ska behöva spela yttermittfältare. Lite samma grej som med Gurra förra året. Men ska vi bara spela med en anfallare så kanske det är bästa lösningen, inte vet jag.
#104 ·
johann
· 2009-04-15 09:53
funderar lite på en off-topic grej. skulle inte årets kjelledine ha delats ut igår? eller hur brukar det vara!?
1: JTA måste ha tagit Blomgren och Shpetim in i ett avskilt rum i paus och skällt ut dom, för skillnaden var så pass stor före och efter paus. Blomgrens inställning i första halvlek var träningsmatch, i andra premiär mot LSK.
2: Publiksiffran skulle nog må bra av att man inte tar 160 spänn för att sitta och titta på medioker fotboll. Det är något Sirius behöver inse.
3: Sista halvtimmen var mumma. Synd att Hasses skott mot krysset gick en halvmeter utanför...
#106 ·
Joint
· 2009-04-15 09:57
Nej, då tycker jag P funkar betydligt bättre som yttermittfältare. Det visade han i ÖSK och den lilla tid han spelade som det på försäsongen. Spettans defjobb kan ju liknas med Ekans. Inte så tacksamt för Hasse direkt. Tycker nog också att Hogge och P agerade som anfallare. Det blev ofta att vi hade tre stycken forwards där uppe som bara väntade på bollar, två stackars defensiva mittfältare som blev övermannade. Jag hoppas på klarare direktiv till dem defensiva och offensiva mittfältarna.
Det hade vi ju. Shpetim, P och Hogge är ju anfallare. Sen att man ställer dom på mittfältet gör ju inte att dom automatiskt blir mittfältare. Man måste vara tydligare som du säger.
#108 ·
Lars
· 2009-04-15 10:41
funderar lite på en off-topic grej. skulle inte årets kjelledine ha delats ut igår? eller hur brukar det vara!?
Nej, det fanns ingen lucka i schemat före matchen igår så det gick inte. Har inte fått besked ännu om när det blir, Ludde pratade om att det eventuellt skulle bli mot Norrköping den 4:e maj.
#109 ·
Joint
· 2009-04-15 10:48
Ludde pratar så mycket så... Dela ut ÅK nästa hemmamatch. ;)
#110 ·
RRR
· 2009-04-15 12:32
Kjelledine???? Varför delades inte det ut?
#111 ·
Lars
· 2009-04-15 13:54
Läs två inlägg upp!!!
Några reflektioner från matchen:
Kändes väldigt lojt. Som om det vore en träningsmatch eller cup-match. Blev uppenbarligen bättre sista 30 men jag förväntar mig mer attityd framöver. Sett över hela matchen var tempot alldeles för lågt.
Mittfältarna tenderade att försvinna för långt upp vid uppspelen istället för att göra sig spelbara längs marken. Många 50/50 luftbollar uppåt. Vid något tillfälle i andra halvlek såg det ut som Richard och ett par försvarare bollade gris i eget straffområde med en LSK-anfallare jagandes i "triangeln". Farligt och ineffektivt.
Alldeles för få giftiga avslut. Vi borde kunna skapa mer med så pass många spelskickliga offensiva spelare på plan.
Försvarsspelet i första. när LSK spelade runt bollen gjorde Sirius-försvaret några läskiga sidledförflyttningar. Som ett sånt där fotbollsspel med spakar på sidorna.
Positivt överraskad av vändningen. Spelare som Gallo, Hoch och Hasani har inte alltid varit dom som tagit i när man ligger under med ett par mål. Att komma igen i tre tävlingsmatcher i rad kan nog vara bra. Spelarna har uppenbarligen lärt sig att matchen inte är förlorad för att man ligger under med ett par mål.
Även om spelet var sisådär så levererade flera nyförvärv. Bringan har uppenbarligen hög potential och blir säkert ännu nyttigare när han är helt fit. Båda målen gjordes av nyförvärv och det känns riktigt bra.
Ska dock bli intressant att se det här gänget om de skakar av sig ringrosten, höjer tempot och går in med 100%-ig attityd från start.
#113 ·
Pinnen
· 2009-04-15 17:55
Problemet var väl att luftbollarna inte var 50/50.
Smedberg hade hur mycket utrymme som helst mellan mittfältet och backlinjen i första timmen (saknade Fredrik där, inte för att jag inte tyckte det var rätt att starta med Ian, han ska ha mycket speltid). Det är en position som de flesta lagen kommer att använda sig av och som vi måste hitta bot mot.
Sen va det ett jävla duttande nere i backlinjen, inte bara av backar ska tilläggas. Visst jag kan förstå att man vill spela sig ur situationerna, men man får väl ta och passa ordentligt iallafall och värdera situationerna.
Jävligt skönt med poäng - hoppas det blir fler.
Beröm till änglakören som jag tyckte lät riktigt bra igår.
Problemet var väl att luftbollarna inte var 50/50.
Du har rätt. Uttryckte mig klumpigt. Vad jag egentligen ville ha sagt var att de tjongade iväg bollen upp i luften på vinst och förlust.
Samtidigt måste vi ju erkänna att det var ingen San Siro-matta på Studan...
#116 ·
Pinnen
· 2009-04-16 07:37
Det kommer jag aldrig att erkänna ;)
#117 ·
johann
· 2009-04-16 10:15
jag tror sirius ska ge tusan i att försöka spela som barcelona. läste en intervju med lagerbäck där han påpekar att många svenska klubbar fokuserar alldeles för mycket att spela "attraktiv fotboll", dvs över sin förmåga.
tror det finns en risk i det där.. det är fan inte attraktivt att torska.
Publiken vill se positiv fotboll (viss skillnad från attraktiv) och ett lag som vinner eller åtminstone kämpar till 100%.
#119 ·
gaffa
· 2009-04-16 12:31
videosammandrag (populärt även kallat "highlights") uppe på [link=http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=1186]officiella [/link]nu.
videosammandrag (populärt även kallat "highlights") uppe på [link=http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=1186]officiella [/link]nu.
Highlights? Var inte det nåt plastbandylag ibk lirade mot nyligen?
Jäklar vilken fin båge på Jernbergs skott! Ska bli kul att se vad han kan göra i de lägena i fortsättningen.
Med tanke på matchen så måste vara världens kortaste sammandrag....