Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Gröndal - Sirius

Kl 19 på onsdag! Plan oklart. Men gissar på Östermalms IP eller Stadshagen.. vore kul att ihop ett gäng. nån som tänker köra? annars tar jag tåget.

1. johann
1. johann
2. Joint
1. johann
2. Joint
3. Bigbadda (förhoppningsvis)
1. johann
2. Joint
4. Hawkeye
1. johann
2. Joint
4. Hawkeye
5. RRR
Jag kommer, men från söder.
Grymt sugen!
Jamen vafan varför inte?

1. johann
2. Joint
4. Hawkeye
5. RRR
6. CarlApan
Jag ska dit vart dit nu är.

1. johann
2. Joint
4. Hawkeye
5. RRR
6. CarlApan
7. Brukarn
http://www.stff.se/FA/ANLAGGNING/AnlaggningGetImage.aspx?ipid=15066&bildkod=BILD

här spelar de tydligen sina seriematcher. ser skrikvänligt ut! ;)

EDIT: Aspuddens IP heter stället..
Farbror, låt dig inte luras av den ungdomliga entusiasmen.

Matchen blir förmodligen flyttad till Gärdet, där den kommer att spelas med koner som målstolpar, jackor som hörnflaggsmarkeringer, samt dömd av tre flickscouter, som i ett av fotbollsförbundets nya expriment, tagits ut för att visa på att man tar jämlikhetsaspekten på allvar.
Aspudden lär det inte bli, för konstgräs är nog en förutsättning. Mälarhöjden kanske, det är ju i samma kvarter.

F.ö får man instämma med garligur, för det är ju otroligt uselt att plats och framförallt tid inte är spikat tre dagar innan match. Jag hoppas att det inte blir tidigare än 19, för isåfall blir det svårt.
Sant. Ovissheten som varit i dessa två cupmatcher hittills gör att Kalle Cup-känslan höjs... Sådant här ska ju vara glasklart långt innan tycker man ju. Så jävla dålig information!
Jag ska köra en bil på onsdag. Brukarn har förstatjing på medföljeri eftersom han (tror jag) ska skriva matchrapport till officiella.
Jag anmäler mig till poesiredaktörens väntelista.
Och jag är i Jämtland som vanligt. "Jämt när det gäller" Kommer hem till matchen mot Swimsuit Issue i alla fall.
Erlingmark: Låter bra! Men jag behöver ganska tajta marginaler tror jag, när tänkte du åka?

Rätt många gamla bekanta i Gröndal:
Mv Alex Valentini (från Syrianska, Valsta)
Mb Johan Ländin (Assyriska)
Mf Alieu Jagne (Väsby)
Fw Rabi Youssef (Assyriska, Syrianska, Valsta)
Fw Mats Lundin (ESK)
Meen var spelas matchen? Brännan trodde på Stadshagen i lördags?
Ingen som vet än.

Vad gäller tajta marginaler är det my middle name. Jag vill definitivt inte åka tidigare än halv sex.
Jag undrar vad som hänt med informationen generellt? Uppdateringen när det gäller Tipselit t.ex. är under all kritik. Sirius slog t.ex. AIK J med 4-0 men det är tydligen inte intressant nog att meddela allmänheten.
På grund av så kallad force majeur har Sirius just nu lite probs med att få ihop allt praktiskt kring de yngre lagen. En av de saker som säkert lär släpa efter där är infobiten. Det får vi nog försöka ha förståelse för. Men i sak håller jag med dig, även om jag nog inte tycker att frågan behnadlar matchen mot Gröndal ;)
Då finns det ju en förklaring i alla fall, även om det känns lite oproffsigt.
Jag har några kompisar som spelar i Tipselit och som brukar rapportera till mig. Dessa skulle säkert vara villiga att lägga in resultat och information själva... V.Eklund hängde två kassar mot Ajk Tipselit, i morgon är det U21-match mot Åtvid.

On Topic: Bestäm planjävel! Stadshagens IP!?
Nu har matchen en domare i alla fall, Dragan Banjac, men ingen spelplan eller tid..
22 mars spelade Gröndal mot Heby på Stadshagens IP, i kvalomgången till SvC. Varför inte göra det på onsdag också? Vad är problemet?
Kan vara andra lag som spelar på den planen kanske? Det vimlar ju inte direkt av planer i Stockholm
Näe, för ingen skulle bli förvånad om en träning för Icahandlarnas korpklubb har högre prioritet än svenska cupen.

(I svenska cupsammanhang ska jag i fortsättningen kalla mig Tage).
Cup-Tage!
Tage Anka.....

Som någon annan sade, jag behöver planera mitt liv. Ge oss en spelplats nu för helvete.
Mindre än två dygn till avspark och info om vilken plan matchen ska spelas på lyser med sin frånvaro så långt jag har kunnat se. Ligger väl i linje med ihopdragningen i Gävle förra året. "-Om vi gör cupen riktigt exklusiv under några år så att bara de allra tappraste lyckas se den på plats så ska ni se att vi kan skapa en stor efterfrågan sen".
Jag ger mig fan på att nån fått bonus för påhittet dessutom. ;-)
Fast... Det är väl inte SvFF:s fel att Gröndal inte kan boka en gräsmatta? Och Garligur, kommentar är onödig.
Måste tyvär stryka mej från det här cupäventyret. Det har kommit upp lite oväntat skolskit.

Fast... Det är väl inte SvFF:s fel att Gröndal inte kan boka en gräsmatta? Och Garligur, kommentar är onödig.

Det beror väl på vilka krav SvFF ställer på klubbarna om framförhållning vad gäller just cupen.
Igen, programmet för 2009 har funnits uppe sen årsskiftet ungefär. Sen har dom en vecka på sig att skaffa fram en gräsmatta i Stockholms län. Borde ju gå tycker man.
45 timmar kvar till matchstart (förmodar jag, om den nu börjar 19, inte ens det verkar klart) och fortfarande ingen plan. Gröndal ska definitivt skämmas, men det ska SvFF också som tillåter det att gå till såhär.
Jag tycker att Gröndal/SvFF borde ha bokat en eventuell spelplan för Gröndal den 8:e april. Att Gröndal skulle gå dit kändes ju mer eller mindre givet på förhand. Men som sagt, riktigt oseriöst att inget är klart. Vi kan gärna spela på Löten för min del... Det var enbart 42 st intresserade i förra cupmatchen så det skulle bli en ekonomisk vinst för klubben som knappt några bryr sig om.
Allt är inte SvFF:s fel. Cupen känns faktiskt bättre planerad i år än på ett bra tag, då kan man ju credda det lite. Garligur, kommentar onödig.
Spelplats släppt på Sirius SF:
http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/
1. johann
2. Joint
3. Bigbadda
4. Hawkeye
5. RRR
6. Brukarn

Kom igen nu. En liten utflykt till Stora Essingen låter väl kul? :D
Jepp, Essinge IP kl 1900 8/4 it is
Fint, då bokar jag in mig hos Erlingmark, avfärd c:a halv sex?
Låter som en plan
Farbror?
En till?
jag
Glömde Max Clauss i Gröndal, honom har man obehagliga minnen av från Grimsta.
hette han inte von schlebrügge?
Jag kan ge besked först ikväll. Det är risk för brist på barnvakter.
matchtrupp och kommentarer uppe på officiella: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=1186
Gallos frånvaro oroar. Vill man spara hans knän på konstgräs eller är det allvarligare. Ännu inte en match på försäsongen med förväntad bästa startelva.
Jag var hoppfull för någon månad sedan rörande placering i år men lägger mig nu på en "nöjd med att inte åka ur eller behöva kvala nivå".
fick jag nån plats och när åker vi, smsa och meddela mig tack
Jag hoppas på att ta mig dit också. Kul att kunna cykla till en match för engångsskull...
Det är alldeles för lite spekulationer om startelvan och matchen! Backlinjen får ses som given med Luggen, Gurra, Blomgren, Haisem, sedan vill jag se Fredrik som defensiv mitt för balansens skull. Återstår att plocka ut fem spelare ur sextetten Petter, Shpetim, Ekstrand, Jernberg, Hochen och P.

Blomgren är inte med i truppen.
Hoppsan, jag slarvläste. Då blir det väl Fernberg.
RiRi
Luggen - Gurra - Fernis - Hasse
Olsson/Ian
Petter - Spettan - Jernis
Hogge - P
Vi ska möta ett div 1-lag som vi ju borde föra spelet mot. Då vill jag se Ian istället för Fredrik.
Mot Dalkurd blev det bättre med Fredrik på plan, och det var ett div 2-lag. Ian är väl ganska allround, så jag tror han klarar av att spela en mer offensiv roll, eller bredvid Fredrik om vi kör 4-2-3-1.
Vad konstigt då att gaffa utsåg Ian som kandidat till matchens lirare i den matchen. Sedan så klev han väl ned på högerbacken mot Dalkurd. Ian känns som en blandning av Mani och Ljungan, lovande. :)
Det var inget konstigt, Ian spelade på tre positioner och var bra på alla, det skrev jag i matchrapporten också. Däremot behövdes Fredriks kampvilja, även mot ett lag som Dalkurd.
Jag tror matchen har ställts in. Det lär ha varit en pensionärsförening som hade boulematch, och den rankades högre, då det var seriepremiär!!

"Tage"
Uschiamej 2-2 och förlängning. Hur skall detta sluta?
...och nu 3-3 vad är det som händer?
3-4...in Hoch we trust!!
Utmärkt rapportering på officiella.
tack! det blev lite jobbigare än väntat det här. sirius hade svårt att försvara mot gröndals frisparkar. bra läropengar får man hoppas. extremt kyligt avslut av hoch, tydligen.
Är det inte lag från lägre divisioner som ska få läropengar?
Skönt att det gick vägen till slut!
Det är iallafall solklart vad vi behöver träna på!
Att Hoch gör mål med 120 minuter i benen var väl det mest glädjande i dagens match. 2-0 och en man mer, man får inte säcka ihop som man gjorde på slutet i andra. Starkt dock att komma ut och dominera iförlängningen. Fernberg kändes som en stor säkerhetsrisk i första men spelade upp sig klart i andra. St:Cyr gör väl inte nån bra match direkt. Gallos lugn saknades idag även om Ian faktiskt gör det jättebra. Första halvlek ett rejält sömnpiller, sen desto mer dramatiskt med stundtals kul spel från Sirius. Bra på egna fasta situationer men som Brukarn sa, det är träning på frisparkar mot eget straffområde som gäller nu. Skönt att Ljungskile också fick 120 minuter i benen.
Oj, vad dåliga Sirius var. Oj, vad dåliga vi är på fasta bakåt. Det är mina spontana känsla just nu. Och cred till Hogge.
Ja till det andra, men nej till det första. Så illa tyckte jag absolut inte det såg ut förutom på just de fasta. Det fanns en hel del bra att ta med sig ändå tycker jag. Och så stor är heller inte skillnaden mellan Superettan och toppen av ettan, kolla de andra cupresultaten idag så ser du att det var fler som hade problem.
Med en man mer på planen i mer än halva matchen borde man kunna prestera rätt så mycket bättre än vad vi gjorde idag. Men det var kul att se Ian tyckte jag, riktigt bra idag. Och:
All you need is Hoch!

Kul att kunna cykla till en match för engångsskull...

Kul att cykla var det inte eftersom det regnade.

Har inte sett någon fotboll innan den här matchen i år. Jag är inte så missnöjd med spelet mer än att Sirius var helt enormt dåliga på att försvara sig på fasta. Förutom målen hade Gröndal två solklara lägen i straffområdet efter frispark precis innan de fick in 2-2. Gröndal var betydligt mer taggade och verkade som Siriusspelarna var ganska osugna på att riskera några skador. Cupen är cupen och jag är nöjd med insatsen ändå. Men panikträna på fasta till på tisdag...

Men det var kul att se Ian tyckte jag, riktigt bra idag.

+1 på den. Han var grymt kylig med bollen, kommer bli kul att få se honom mer i år.
Jag tycker det såg rätt så illa ut. Kom ihåg att vi faktiskt var en gubbe mer på banan i hela andra halvlek. Det syntes knappast. Och i första halvlek var det snudd på Gröndal som höll i taktpinnen. Det märktes att vi hade otroligt svårt att föra matchen, och det var hela tiden omständligt i sista tredjedelen, istället för att ta ett skott så lade man över ansvaret på någon annan, som oftast ledde till något misslyckande. Starkt dock att vi lyckas vinna, men det får vi tacka en viss man för. Skulle det blivit straffar hade det nog blivit ett lotteri som Gröndal hade vunnit. Motivationsbrist stavas nog orsaken till att en del S1-gäng går på pumpen mot mer taggade gäng. Visst var Gröndal mer taggade, men vi bjöd ju in dem i matchen istället för att stänga den.

Nåja, det blir gött med allsvenskt motstånd på Studan i nästa omgång.
För övrigt är jag riktigt nöjd med min plankning. Att ta 100 kr för ungdom, oavsett om ungdomen är 2 år eller 17 år är rätt patetiskt. Sedan har man pensionärsrabatt, yay. Skönt att klubbens ungdomsspelare kom och tipsade om att man kunde se matchen perfekt från bostadsområdet närmast läktaren, men jag behövde bara gå 20 meter innan jag kunde flytta lite på några byggnadsställningar, smyga mig in och spara 100 kr. Göööött.
Nu har jag skrivit ett jättebra referat, men det hjälper ju inte när man glömt bort hur man loggar in på hemsidan. Jaja, någon lägger väl upp det imorgon hoppas jag.
jo, någon har gjort det: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=7527&ptid=1508