Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Före detta Siriusspelare

Tänkte att vi kunde hålla koll på våra före detta Siriusspelare här.

Ja, i Allsvenskan 2009 finner man ju bara AG och Ante som föredettingar. Bland staterna har vi Clage, Antouman och Tighe. De två förstnämnda spelar i Portland, men var spelar Tighe i år? Orkar inte kolla.

Ante har i alla fall för en gångs skull haft en skadefri försäsong, men lagom till premiär fick han känningar i baksidan av låret. Men han var med i 16-mannatruppen och beräknas vara med redan på fredag. Att han inte skulle platsa är bara bullshit, Ante kan verkligen tillföra spetskompetens om han är hel. Ska bli spännande att se vad eventuellt Ante hittar på i fredagens match mot BK Röva. Ante hälsar för övrigt att han tyckte Ante-ramsan var grym och att vi borde komma och peppa lite på Grimsta IP. Richard Henriksson skulle uppskatta det också. För övrigt var det senaste målet BP släppte in i seriespel på Studan i höstas, då Ante snudd på filmade till sig straff osv. ;)
Kjelledine är still going strong i Alunda. Vilket återigen får mig att tänka på den briljanta idéen att VSS kan stödklacka åt sina gamla hjältar. Tänk att åka och klacka för Super-Kjelle i Alunda eller Daouda i Gimo! Det skulle räcka med 5-10 pers, och det skulle bli grymt kul och uppskattat.
Jajuste, Daouda är spelande tränare i Gimo och gör det bra. I alla fall hittills. Daouda Sall är våran skyttekung!!!
Angående pepp på Grimsta. Det kan ju faktiskt BP:s egna sköta. Jag kan tänka mej att stötta gamla blåsvarta som trappar ner längre ner i seriesystemet, typ Kjelle/Daouda, men åker till Grimsta gör jag först om vi möter BP i cupen.
Tror inte att nån vill åka till BP och klacka. Däremot skulle jag återigen kunna tänka mig att åka till Valsta och sjunga "Bylle kom hem, för vi längtar efter dig. Kom innan sommarn är här, lilla Bylle"
Jag är på att åka till Märsta. Eller till Gurkstan, gillar deras fotbollsarena. Att Bylle ska komma innan sommaren är här är svårbegärt dock. "Kom innan sommaren är slut, lilla Bylle..."
Men får Bylle spela något då?
Om inte annat lär han sitta på bänken, som utespelare eller målvakt låter jag vara osagt.
I Alunda lirar Smara, skyttekungen! Var hem till honom och fick min matchtröja nr 23 signerad av honom. Lite stort! =)
Ante Eriksson spelar från start i kvälens match mot HBK! =)
han gör ju fyra matcher per år så det var väl dags för en innan en där han går ut efter tio minuter
2007 spelade han, liksom 2006, 27 matcher. I dag spelade han 71 minuter och gjorde det bra, tydligen.
"Fan va bra Ante Eriksson var! Verkligen en spelare som behövs och kommer med lite speltid (om han håller sig skadefri) bli riktigt grym. Bäst på plan garanterat. "
Citat från BP:s svenskafanssida.
Har vi hört det förut!?!?
Nån dom vet vad Burt Olsson gör nu för tiden?
Nån dom vet vad Burt Olsson gör nu för tiden?

Han har en konstateljé vid innegården av Ungdomens hus, typ. Är typ 45 bast - FCW?
Oj! Det namnet hör man inte varje dag. Hade faktiskt glömt bort att han existerade.
Ante utbytt efter 36 minuter idag, verkar inte helt kurant i år heller.
Ante utbytt efter 36 minuter idag, verkar inte helt kurant i år heller.

Lik förbannat assisterade han till BP:s 2-1-mål!
och faktiskt också till 1-1, när han med lite tur nickskarvade fram guterstam.
Aha! Hörde att han skötte sig bra tills han blev tvungen att utgå, bäst på planen sades det till och med.
Men nu är han skadad i fem matcher i rad ....
Är det någon som vet var Tighe har tagit vägen? Han verkar ha gått upp i rök sedan han lämnade Minnesota Thunder i vintras.
Apropå att inte ta referenser ordentligt...

http://fotbollsverige.se/news_show_barjaktarevic_klar_for_malaga.html?id=6934695
Milan i La Liga!? Måste vara århundradets sämsta spelare att vara aktuell för den ligan.
Låter som en jätteskum värvning. Det blir väl Malaga B då.
Inför dagens omstart i allsvenskan är Ante överraskande lårskadad.

Det går tydligen bra för Clage i Portland Timbers och det snackas om kontraktsförlängning över 2011...

Antou däremot har bara gjort ett inhopp hittills i ligan.

Allas vår Kjelledine gör mål i Oland (div 7) nu för tiden.

Är det någon som vet var Tighe har tagit vägen? Han verkar ha gått upp i rök sedan han lämnade Minnesota Thunder i vintras.

det senaste jag hörde var att han ådrog sig en ljumskskada och bestämde sig för att lägga skorna på hyllan.

[quote1246807290=Hornby]

det senaste jag hörde var att han ådrog sig en ljumskskada och bestämde sig för att lägga skorna på hyllan.
[/quote1246870124]

Synd. Jag hade en förhoppning om att få se honom i blåsvart igen.

Roland Grip, borde man inte kalla in han? Han skulle säkert förstärka försvaret.
Ante blev inbytt i BP:s 5-1-torsk mot BK Röva. Ante tryckte dit BP:s enda mål via ett lågt och hårt distansskott.
Skänk en tanke till Toli Ponomarev. Han har nu åkt ur superettan 3 säsonger i rad. 2007 med Öster, 2008 med Degerfors och 2009 med Vasalund. Var spelar han 2010?
Väsby om man får be?
Men bara om vi går upp/åker ur. Jag vill minimera möten med onödiga grönvita lag i framtiden.
Mja, smakar det inte lite Lasse Johansson, Kalmar, som typ åkte ur allsvenskan tre raka år (GAIS, Öster, vad mer?) för att sen dunka hem ett SM-guld med Kalmar?
Kul för Wikman med "the double"!

Kul för Wikman med "the double"!

Verkligen! Tror inte det är många som skulle gnälla idag om han föreslogs som ny tränare för Sirius...
Barjaktarevic och Smedjegården provspelar för Väsby.
Vet inte vem man ska önska lycka till?!;-)
http://www.vasby-fotboll.nu/vasbymedia/vasbynytt.php?visa=Vasbynytt&vasbynyttid=988
Nu är det helt klart att Wikman lämnar Linköping och flyttar hem till Uppsala.
Kanske vi borde ha både Wikman och Brännan som tränare?
Nån som hörde på Brekkan på radion i morse? Han pratade om Sirius fotbollsakademi
Gurra har skadat hälsenan enligt en källa till mig. ;(

Trist! Allvarligt?
Vet inte hur allvarligt. Men han tyckte det kändes obehagligt. Rehabar tillsammans med Kalmarsnubben.
Det där lät ju helt kriminellsnack:
-Yo mannen, va händish?
-Rehabar med Kalmarsnubben. Tjockt stångad, mannen.
Han har ju kommit till Södertälje, du vet. Gäller att integrera sig!
Antouman har brutit kontraktet med Portland Timbers.

Hjalmar Bertwig har blivit fastighetsmäklare på Gotland.

"Hjalmar Bertwig har blivit fastighetsmäklare på Gotland."

Nå, det var ingen skräll i alla fall.
antou var väl "utlånad" till sandviken förraz säsongen efter att ha gjort 0 matcher och 0 mål för portland

skulle inte vara helt fientlig till en comeback i blåsvart - vi behöver den frisyren i norrettan

...förraz säsongen...

Ibland lyser det igenom att du är uppväxt halvvägs till Enköping.
Hahahaha
haha opp med lage!
Palmen är långtidsskadad. Whoopsi...
Och Ante gick ut efter en halvtimme med en skada i baksidan på låret. Hört den förut?

DUN! Duhduhduh...
Tänk er Shpettan-AG på topp nu. Aaaaaaaaaaouuhhhhhhhh!
ja jisses, tänk vad de lärde sig i Sirius

Tänk er Shpettan-AG på topp nu. Aaaaaaaaaaouuhhhhhhhh!

Den stora skillnaden på Spettan i år och förra året är sannolikt att han har bättre medspelare i år. Men visst, det anfallsparet skulle jag ta utan att blinka.
Såg Luggen på Studan i kväll.
och Ola, han såg inte speciellt nöjd ut, han kanske ville va med?
Jag tror han var sotis på Mattias Eriksson.
R-OA och JTA var där. Vardagsmat.
R-OA? Din förkärlek till dåliga förkortningar slår nya höjder.
Rit-Ola Andersson. Dah?
Det var nog inget problem att förstå, men den var ändock osedvanligt usel trots hård konkurrens.
RiOjA är inte dumt! Jag har alltid gillat Temperanillodruvan!
Alunda försöker omskola evigt unge Kjelledine till mittback.
Fast han kan fortfarande göra mål. Härom dagen blev han framspelad av Erik "Smara" Johansson i matchen mot Storvreta, där Johan Richt agerade inhoppare och Jocke Mattsson saknades pga skada.
Följetongen fortsätter. I dag har pappers-UNT en helsida om Alundas match mot Väddö. Både Smara och Kjelledine syns på bild.
Jag hade liksom ett hål i mitt siriussupporterskap (fotboll) under 90 talet. Har liksom missat Kjelledines storhetsperiod. Betvivlar inte på något sätt hans storhet.
Vad är en Kjelledine ?
Kjelledine? Löpstark forward vid namn Kjell Johansson, som spelade i Sirius 1997-2001. Smeknamnet pga viss utseendemässig likhet med en viss Zinedine.
Gurra fick 10 minuter som högerback i Assyriskas senaste match.
Jernet fick ungefär 20 minuters speltid mot ÄFF när DIF återigen torskade...
Gubben kan än! Kjelledine gjorde mål för sitt Alunda igår. Det verkar f ö vara i femman som flera av de gamla hjältarna håller hus; Kjelledine och Smara i Alunda, P i Ärentuna och Arnesson, Martin Eriksson och Saleh Saadoo i Gamlis.
Och Mani Tourang stod i tunneln under järnvägsspåren och hällde upp kaffe till mig och andra stackars pendlare.