Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

BoIS-Sirius

Jag har tänkt försöka sköta direktrapporteringen på söndag. Vi får se om min simultanförmåga står pall för testet eller om det blir fiasko och pannkaka av alltihop.
Jag tror vi har en bra chans att plocka poäng av LaBoIS. Dom verkar inte helt stabila på fasta situationer. Mot Qviding (QFIF-vinst med 2-1) verkar alla mål ha kommit på eller strax efter frisparkar.
känns som jag har hört det förut
Känns även som om en hel del måste bli bättre (spelmässigt alltså) om vi ska locka fram poäng i Skåne. Landet i söder där hatet glöder, som Driller Killer uttryckte det.
Kaboisarna känns ju i och för sig numera årligt överskattade. I premiäromgången torskade man som sagt mot halvdana Qviding. Vet inte om det är till någon fördel att BoIS får spela hemma, det skulle i sådana fall vara att Sirius har en lång bussresa i benen. I övrigt så kan det ju vara en av Sveriges kräsnaste publik?

Jag tycker vi kan ta med oss sista halvtimmen mot LSK till denna drabbning. Gör vi den halvtimmen x3 mot LaBoIS så åker vi hem med tre pinnar.
>>Bruklund
Kräver att du konsekvent kallar Eric Jernberg för hans nya artistnamn "Den där". Klart ballt namn i klass med legender som Hoa-Hoa, Bulan och Lill-Damma.*

*Fränast idrottssmeknamn är ju annars "Bjärred" men det blir diskvalificerat pga att ju är nån form av plats + låter inget roligt när man säger det. I tryck däremot ser det ju jätteroligt ut. Bjärred.
Kaboisarna? Är det nåt vedertaget eller hittade du på det nu?
Hittade på det nu, men vi kan ju spexa till det med kobajsarna istället. ;-)
"Den där slår en pass till luggen som slår ett inlägg till spättan som nickar in 1-0 till IKS mot kaboisarna"

Funkar bra smeknamn mässigt.
Bara vi spelar bättre än i går så får alla heta Glenn om dom vill!!

Bara vi spelar bättre än i går så får alla heta Glenn om dom vill!!

Ack, minsta lilla plaststol gör Garry mild. "Bättre än igår" är väl mer än ett måste om vi skall vara kvar i SE?
Såg inte bror hur tårar av förtvivlan rann ner från vip läktaren??
Jo, men jag trodde det var vip-dricka!
Jag tror den här matchen blir svår. Det jag såg i går imponerade inte. Vi hade ren röta och gjorde mål på två icke-chanser. I SD-land kommer vi inte ha samma tur utan det blir pisk med 3-0.
Jag tror absolut att vi har poängchans mot sverigedemokraterna. Är planen bättre så känns det som att det blir bättre spel från de blåsvarta. De är ju dessutom varma i kläderna nu.
Det kändes som de kom in i spelet med 20 min kvar, men jag vill fortfarande ha in Olausson som centertank och stånga in bolluschlingen
Olausson är bra, men knappast en centertank. Han behöver växa till sig lite för det.
mer centertank än P och Hoch nånsin kommer att vara, de har andra kvaliteter, P måste få löpbollar, inte inlägg. Hoch ska in i gröten och sticka in precis som när han la bollen i stolpen mot LSK
Förhoppningar inför BOIS-matchen:

Att man tajtar till avstånden mellan lagdelarna.
Att man vinner mer bollar på mittfältet.
Att hela laget deltar i försvarsspelet och jobbar hemåt vid bolltapp.
Ett bra försvarsspel, målchanser kommer ändå.
Att man är med på banan från avspark och inte behöver en halvlek för att hitta spelet.

Tips: Faktiskt ingen aning, känns som det kan gå hur som helst.
tips: 3-1 Gurra nätar

Förhoppningar inför BOIS-matchen:

Att man tajtar till avstånden mellan lagdelarna.
Att man vinner mer bollar på mittfältet.
Att hela laget deltar i försvarsspelet och jobbar hemåt vid bolltapp.
Ett bra försvarsspel, målchanser kommer ändå.
Att man är med på banan från avspark och inte behöver en halvlek för att hitta spelet.

Tips: Faktiskt ingen aning, känns som det kan gå hur som helst.

Håller med om allt. Jag tror dessutom att punkt fem per automatik ger punkt fyra på samma sätt som punkt ett ger punkt två.

Blir det en poäng blir jag glad. Tre poäng överlycklig. Noll poäng inte jättebesviken. Det är med andra ord en rätt lugn och skön match..
Det blir vinst. 1-2. Hoch och Gallo gör var sitt. Helt plötsligt ser det ljust ut.
Landskrona IP just nu - finfint.
Ja, de har heeeeelt andra förutsättningar där nere. Bra för Sirius, men också bra för BoIS. Sirius laddade med en härlig bussresa samt J-Södra-Qviding idag. www.siriusfotboll.se
Inför finns uppe på: http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius

Sirius mönstrar samma trupp som senast, men frågan är om man mönstrar samma elva också? Brännan pratar om att ha mer bollinnehav, då borde t.ex inte Olsson peta Ian. Men, vem vet...

Sirius mönstrar samma trupp som senast, men frågan är om man mönstrar samma elva också? Brännan pratar om att ha mer bollinnehav, då borde t.ex inte Olsson peta Ian. Men, vem vet...

Skulle inte överraska mig om Olsson eller St Cyr skulle ersätta Ian, så att vi får in en starkare bollvinnare på mitten.
Jag vill nog ändå ha in Ian, nu har han varit i hetluften och borde inte vara lika nervös.
Enligt livescore så spelar Fernberg från start och Blomman är inte ens på bänken. Skadad i uppvärmningen eller fel på livescore? Med fernberg från start befarar jag det värsta.
jag skulle nog gissa att livescore har rätt, dom har ändrat sedan laguppställningen lades ut första gången.
bekräftat av brukarn på officiellas liverapport.
Om Fernberg spelar som i första halvlek mot BP U21 blir det nog bra. Om han spelar som man vet att han kan så blir det pannkaka.
tack bruk för att vi får liverapport!
Fan...
Fan, man borde få byta fritt. Då kan man slänga in Jernberg så fort det blir frispark och sen ta ut honom igen.
herreminje vad maif mosar assarna. kul för jon...
"Fan vad det luktar klor från badhuset här i läktaren"
3-0 nu. 2-0 på kanon från J Persson och 3-0 efter dundertabbe av RR.
Första prioritet: Förstärka backlinjen.
Totaldeprimerande....
Det här känns inte bra. Fyfan.

Första prioritet: Förstärka backlinjen.

Ja de värvade mycket bättre spelare än Haris.......ren ironi!!!!

Det såg man ju mot LSK, Gurra för långsam, ingen fläskade på, alldeles för mesigt och långsamt.
Kanske läge att tänka lite långsiktigare än 2 matcher. Annars verkar det som att vi kanske måste byta ut RR också eftersom han verkar ha tappat ett par bollar också. Kämpa Sirius!
Första prioritet: tålamod.
Det var ju inte så kul det här....
Nej, men Fernberg har gett mig nästan hjärtattack i så gott som varje match jag sett honom i. Han är helt enkel för dålig för den här nivån.
Håwe: Så du vet om hans insats i den här matchen är bra eller dålig?
Svagt hjärta? De ca 10 första matcherna han gjorde förra året så tyckte jag han spelade väldigt enkelt då han insåg sina begränsningar och det räckte förhållandevis långt. Sen blev han lite för övermodig för min smak ju längre säsongen led. Ingen stjärna, men skrika värvning efter 2 matcher för att en ordinarie mittback inte är tillgänglig känns lite väl desperat. Sen får man kanske hoppas att Blomman inte är borta så länge.
Det är bara att läsa mellan raderna i matchrapporterna. Sen har han inte varit bra i träningsmatcherna. Han håller inte på den nivån basta!!
Håwe: Då såg du inte honom förra säsongen. Precis som ThomasD skriver så var han jättebra i sina första matcher för han spelade efter sin förmåga. Tyvärr har det smugit sig in andra saker i hans beteende på planen som han inte klarar av och därför är han ofta en säkerhetsrisk. Sen vet jag inte hur du hittar det du säger mellan raderna.
Det är spelsystemets fel!!! Alltid bättre förr!!! Alltid 4-3-3!!!
Hörnnickar på fötterna på motståndarna, Passivt i försvaret, driblbar lätt mellan backarna. Varning.
Tyckte också att han var ok i några inledande matcher. Han är mest fysisk i sitt spel, dåli på fötterna. Jag tycker han är en säkerhetsrisk och ser ingen direkt utveckling i honom. Synd och om han motbevisar mig, skitbra.
Och för att vara lite positiva, 0-0 i andra so far med en man mindre.
Fast det är väl ändå fyra i försvaret?
Fyfan. Sillyns fetaste förlust: Haris... imo.
Jo, men det värsta är att vi tycks skapa lika många (läs få) farligheter framåt som senast....
Tror Kullingers funderingar var klockrena. Vem ska ta initiativet och bli pådrivare i dagens Sirius. Det är ett gäng justa killar men Daoda, Tighe, Olle, Haris kunde gnälla igång hela laget. Den enda jag hör skrika så det hörs på matcherna idag är RR.
Härligt P, dagens andra målsump... "Pettersson lägger den 10 meter över" och "Pettersson bränner jätteläge, borde varit 1-1. Lång boll från Segerström som bröstades ned av Boisback rätt till Pettersson som avslutade med en bredsida rätt på målvakten. Svagt avslut." :(

Tror Kullingers funderingar var klockrena. Vem ska ta initiativet och bli pådrivare i dagens Sirius. Det är ett gäng justa killar men Daoda, Tighe, Olle, Haris kunde gnälla igång hela laget. Den enda jag hör skrika så det hörs på matcherna idag är RR.

Helt rätt.....och Kullinger är ju inte något dumhuvud och kan laget inside. Finns ingen pådrivare förutom RR.

Från UNTs bevakning:
93 Matchen slut. Hemmalaget vann rättvist. Sirius stod för en mycket blek insats.

Undra vad de gick igenom på träningarna efter den bleka matchen mot LSK.

Nä får hoppas det gör en Sirius Bandy.....men inte ser det bra ut, finns ju ingenting, varken bakåt, på mitten eller framåt.
Nu är ju jag som såg matchen den förste att inte vara imponerad, men som sagt, lite tålamod kan man väl begära. Jag vill inte se den här klacken förvandlas till en gnällig massa, det vet väl t.ex spelarna hos våra motståndare idag att sånt inte lyfter något lag. Nu loggar jag ut för att höra vad jens T har att säga.
Det är klart man är råfrustrerad efter 3-0 i baken. Jag gnäller av mig frustrationen och nu tror jag redan på vinst mot Jönköping.
Många konstigheter i denna tråd nu kan jag tycka.

För det första. 0-3 borta mot BoIS är i sig inget extremresultat. Läser man statistiken är det ingen utklassning. Läser man vad Brukarn skrev efter första halvlek var matchen rätt jämn, sedan två mål precis innan halvtid. Andra halvlek blir därefter. Få lag i världen oavsett motstånd gör en vettig andra halvlek med 3-0 i baken. Glöm inte att ett lag som Assyriska som alla trodde skulle springa hem serien efter premiären lyckades få iväg blott fyra skott mot Mjällby och fick däng med 4-0. Sirius gör det okej som fixar 0-0 i andra med en man mindre i andra.

Som en del är inne på så har laget en brist på ledarskap, men om man tror att ledarskap går ut på att skrika högt på allt och alla så är man ute och cyklar. Vad som saknas är det som Olle K var inne på, ledare som kan styra spelet och vara andrecoach på plan. En sådan har Sirius faktiskt inte haft sedan Brännan spelade. Olle var en pådrivare, men inte en ledare med stort L. För att vara det måste man vara det även utanför planen, på träningar, etc. Ledarskap börjar inte när domaren blåser i pipan.

Diskussionen om Haris har vi redan haft over and over. Jag ska inte kasta mer eld på den brasan, men noterar att det enda lag i superettan som överhuvudtaget var intresserade av Haris var Syrianska. Jag tror inte det är en slump.

Långsiktighet innebär ett perspektiv som sträcker sig längre än två matcher, tycker jag. EM-uppehållet är väl ett bra läge för att utvärdera första delen av säsongen. Jag tror det vore dumt att glömma att den trupp vi har i år, den trupp vi hade förra året och den vi hade första året í jämförelse med de andra lagen i serien saknar rutin och knappast tillhör de starkaste. Om vi inte kan vara med och hota i toppen nästa år är det ett större problem än om vi torskar med 0-3 mot BoIS andra matchen i år. Jag tror fortfarande vi har goda chanser att hålla oss kvar i år, vilket är det som får anses vara den enda vettiga resultatmålsättningen med vårt lag.
Tack Brukarn för övrigt! Skitbra jobbat!
Jag saknar inte Haris. Han var inte hälften så bra som många här påstår.
Jag vill se Shpetim på topp mot J Södra och P på högerkanten istället för Petter som ju är avstängd då.
Problemet är som sagt att vi saknar pådrivare på planen. Jag tycker också jag har sett att laget ser lojt och nästan uttråkat ut ganska ofta. Jag vill ha 11 spelare på plan som alltid ger 100%. Man kan säga mycket om Haris, men han gav alltid 100.
Håller helt med om ledarskap och att det bröjar vid sidan om planen men det är oroväckande när det knappt ens finns pådrivare.
Sen är den långsiktiga satsningen beroende av publikintäkter och för att få det måste laget prestera. Visst, det är bara två matcher spelade men jag ser en trend ända sen försäsongen började med ett lag där lagdelarna inte hänger ihop.

Problemet är som sagt att vi saknar pådrivare på planen. Jag tycker också jag har sett att laget ser lojt och nästan uttråkat ut ganska ofta. Jag vill ha 11 spelare på plan som alltid ger 100%. Man kan säga mycket om Haris, men han gav alltid 100.

Håller med helt....

Haris var en krigare, en pådrivare, en kille med starkt hjärta, som backade upp spelarna, pushade på dem och alltid gav 110 %. Tycker att han fick obefogad kritik av vissa här på forumet. Den enda matchen han formade mittbackspar med Gurra gjorde han det ju skitbra, skulle velat se mer av det. Bra samspel, kommunikation osv. Fotbollsmässigt fanns det kanske lite mer att önska, men det ovanstående jag rabblat upp räcker långt i S1.

Självklart måste man tighta ihop lagdelarna, vet ju inte hur det såg ut i dag, men tidigare har det funnits tendenser till alldeles för stora glapp mellan försvar-balansspelare-offensiva mittfältet. Och visst är det jobbigt att vi inte hunnit spela ihop oss efter en lång försäsong... Gäller ju främst backlinjen, men jag hoppas de lär sig fort.
I övrigt tycker jag det är att dra förhastade slutsatser när man säger att det bara var SFC som ville ha Haris i S1. :D
Jag tror Makacha skulle kunna vara en bra värvning. Han var ju väldigt passningssäker, något som verkligen behövs om man vill ha mycket boll som Sirius vill.
Makacha spelar enkelt på en touch, vilket känns helt i riktning vad Sirius behöver just nu. Love har en bra förstatouch också, men är ju tyvärr skadad. Vissa andra spelare gör det så omständligt hela tiden; tar emot boll > avaktar > trappar ned tempot > spelar vidare/tappar boll. Makacha tog emot bollen och spelade vidare den snabbt och distinkt, med en touch. Ofta gjorde han det till kanterna också, Luggen fick många bra bollar att jobba på. Det är också i den riktningen Sirius vill spela, med ytterbackar som är delaktiga i offensiven. Därför tror jag också att Makacha skulle vara nyttig, men han behöver nog smälla på lite mer, men det kanske kommer när det gäller lite mer än en U21-kamp.
Det tror jag också. Sen finns det ju en dubbel poäng med att ha mycket boll. Dels så är det lättare att skapa offensivt om man har mycket boll, men samtidigt kan inte motståndarna skapa något om dom inte har bollen.
Sånna här dagar önskar man att man inte tippat rätt.

Och vad tror oraklet om matchen mot Jönköping på onsdag?
Inget konstigt att torska mot Landskrona med 3-0. Förstår inte varför folk blir oroliga. Märks att ni börjar bli bortskämda, fan det var inte länge sedan vi var i div 2, då hade jag varit överlycklig över en 3-0 förlust mot Landskrona och det är jag idag också. Herreminje.

Snälla sluta gnäll om Haris han är inte med i truppen, han var med en halv säsong, det är inte nån spelare som direkt blev kult så det är ingen jag saknar han var en OK utfyllnadsspelare.

Tighe däremot saknar jag, han hade inställning OCH kunnande.
Jag oroar mig mest för skadorna men i viss mån även för spelet (jag har personligen väldigt svårt att bli glad över en förlust). Givetvis ska man ge det tid när vi för en gångs skull har en tränare som är tänkt att stanna länge och bygga mot allsvenskan. Som Erlingmark var inne på är väl EM en bra anhalt för utvärdering.

Däremot vill jag påpeka det som många varit inne på; inställningen. Jag såg inte matchen idag, men jag har en olustig känsla av att laget har lätt att ge upp. Efter 8-0 mot Häcken kändes det som att spelarna knappt ville lira i sirius. Att skjuta 10 m över mål på straff är inget annat än riktigt dålig inställning!

[quote1240162667=CarlApan]

Och vad tror oraklet om matchen mot Jönköping på onsdag?
[/quote1240167624]

Haha ironi går inte fram över nätet. Södra är det tråkigaste laget jag vet. Det blir en bedrövlig tillställning men trots allt en pinne. 1-1.

Däremot vill jag påpeka det som många varit inne på; inställningen. Jag såg inte matchen idag, men jag har en olustig känsla av att laget har lätt att ge upp. Efter 8-0 mot Häcken kändes det som att spelarna knappt ville lira i sirius. Att skjuta 10 m över mål på straff är inget annat än riktigt dålig inställning!

inte mycket som var roligt idag, förstås, men tidigare under försäsong (och under hösten 08) har laget oftare kommit tillbaks från underlägen än 07 och första halvan av 08. under våren 08 kan jag hålla med om att det såg ut som om laget hade lätt att ge upp, men sedan dess tycker jag skillnaden är markant.
Jag tänker inte sitta här och vara "överlycklig" efter en 3-0-förlust mot LaBoIS. Jag tänker heller inte sitta här och berömma killarna för andra halvleken, speciellt inte när jag inte sett matchen. Verkade annars som att LaBoIS bara väntade på domarens slutsignal.

Tighe var för övrigt heller ingen superback, han var bra framåt, men att ha honom som ytterback blev som att ha en trebackslinje. Märktes att han var yttermittfältare från början. Tighes vändning mot J-Södra -07 är dock en väldigt trevlig upplevelse.

Väldigt många som yttrar sig kring att folk är oroliga redan efter två omgångar, men vissa har faktiskt sett fler än två matcher... Innan säsongen hade jag förväntat mig en mittenplacering utan oro, men jag vettekatten om jag inte börjar bli lite oro redan nu. Bristerna är tydliga.

Jag tänker inte sitta här och vara "överlycklig" efter en 3-0-förlust mot LaBoIS. Jag tänker heller inte sitta här och berömma killarna för andra halvleken, speciellt inte när jag inte sett matchen. Verkade annars som att LaBoIS bara väntade på domarens slutsignal.

Tighe var för övrigt heller ingen superback, han var bra framåt, men att ha honom som ytterback blev som att ha en trebackslinje. Märktes att han var yttermittfältare från början. Tighes vändning mot J-Södra -07 är dock en väldigt trevlig upplevelse.

Väldigt många som yttrar sig kring att folk är oroliga redan efter två omgångar, men vissa har faktiskt sett fler än två matcher... Innan säsongen hade jag förväntat mig en mittenplacering utan oro, men jag vettekatten om jag inte börjar bli lite oro redan nu. Bristerna är tydliga.

Thumbs up!!!!
jaj ni ungdomar får fortsätta oroa er, jag tänker oroa mig när vi är på väg ned i tvåan.

skiter för övrigt i att ställa mig i klacken på onsdag så ni får skrika själva, OK
Haris, 100% etc. Nåt som många tror om Haris var att han var en pådrivare. Men bara för att man gapar och skriker så behöver det inte betyda att man får spelarna med sig. I min egen korta fotbollskarriär (upp till typ 16 år) så spelade man med många "röststarka" och självutnämnda "pådrivare", men för det mesta så tyckte de flesta att de borde hålla käften och spela boll istället.

Det var mitt sista inlägg i Haris-debatten.
Erlingmark: Assyriska, Vasalund och Landskrona var intresserade av Haris. Sådeså...
(Ja om Haris har sagt det på Fejan så måste det ju vara så. Undrar vad Andres Linderoth skulle säga i ärendet om man frågade honom.

Jag satte det inom parentes eftersom det ju är extremt ot.)
(De var så pass intresserade att de erbjöd honom flygbiljetter och provspel iaf...)
Presskonferens: http://www.landskronabois.com/webbtv.php?video=20090419_bois_vs_sirius_3_0_presskonf.flv
jag var inte med när sirius spelare i tvåan. således ser jag gärna att vi inte spelar där. således oroas jag av en match där sirius enligt rapporter spelade riktigt dåligt.
Till alla Haris-lovers:

and if you can't be with the one you love
love the one you're with

Släpp Haris, gå vidare, det finns fler fiskar i havet, osv osv.
Tror Blomman kommer att bli skitbra. Skönt med en mittback som har så pass bra touch att han får slå hörnor.
Brukarn, jag lovar att jag gått vidare från Haris.... :-)
BOIS webbtv har lagt ut rörliga bilder

http://www.landskronabois.com/webbtv.php?video=20090419_bois_vs_sirius_3_0_highlights.flv

RiRi kan inte sovit gott efter att släppt in ett hafsigt skott och gett en assist till de onda. Sen att BOIS gör ett snyggt bandymål som inte ska få finnas i fotboll får resten ta på sig. Men men vi är bara i början av resan till 2012 och alla erfarenheter är goda erfarenheter.

kämpa på.
Klart att man får vara missnöjd efter vad man får kalla en ganska klen inledning på säsongen. Själv tycker jag dock gnället blir lite för gnälligt ibland, med tanke på att vi är bara två matcher in i säsongen. Men OK, så länge man håller gnället i forumet och inte tar med sig det upp på läktaren så får det väl vara hänt.

Med det sagt så ska jag gnälla lite också. Jag håller med om det som sagts om inställning, och Jens var inne på det efter matchen också: Det ser inte 100 % ut. Det känns jämnt i början, sedan lägger motståndarna in den femte växeln medan Sirius står kvar och stampar. Och det är såklart varje spelares ansvar, oavsett om det finns en skrikhals på plan eller inte. P´s straffmiss är visserligen inte avgörande, men ett talande exempel på att koncentrationen inte alltid finns där. Det syntes lång väg att det skulle bli en miss, och även om det står 0-3 är det otroligt onödigt att hafsa i väg straffen så bollen landar i Örkelljungatrakten.

Men jag undrar om det största problemet inte är att man försöker spela ett spel man inte klarar av. Jag kan gilla idén och ambitionen att vilja föra matcherna och utveckla sitt spel oavsett motståndet, men jag är skeptisk till att vi har resurserna till att klara av det. Igår kändes det lite som ett taktiskt självmord, för i grenen att rulla runt bollen på mittfältet är vi helt enkelt chanslösa mot Landskrona. Man måste anpassa spelet efter spelarmaterialet lite bättre, vi har en av seriens bästa straffområdesspelare i Hochen, men vad hjälper det när han, eller för den delen bollen, har tillbringat sammanlagt 10 sekunder i motståndarnas straffområde? Och ett annat exempel, jag tror inte vi slog mycket mer än ett långt uppspel igår, och det resulterade i vår enda målchans (minus straffen). Men ändå kom det inget mer i den vägen, utan envist försökte man, och misslyckades, att rulla bollen genom mittfältet.

Jag gillar förstås den långsiktiga planen, det är lätt att dra paralleller till Sirius bandy, vad de gjorde förra säsongen och hur bra det blev i år. Men jag tror det var tacksamt på ett helt annat sätt i bandyn, det fanns absolut noll press från omgivningen att prestera, det fanns bara allt att vinna. För Sirius fotboll finns det ett förväntningstryck som blir svårt att tänka bort, och oavsett långsiktigheten så vore en nedflyttning väldigt olycklig. Så jag hoppas att man släpper lite på kraven att spela ett eget spel, börjar anpassa oss lite mer efter motståndet och börjar tänka lite mer på resultat. Tycker jag i alla fall.
Word!!!!!!!
P borde kanske gjort ett par mål också... Straffen är ju trots allt inte hans bästa chans i matchen.
håller helst med bruk angående att spela över sin förmåga. har själv varit inne på det tidigare , men som vanligt, med inte lika väl valda ord.
håller helt med bruk angående att spela över sin förmåga. har själv varit inne på det tidigare , men som vanligt, med inte lika väl valda ord.
Ord Brukarn. Det är helt rätt att anpassa sig efter motståndet och det egna materialet. Det är väl också vad publiken vill se, ett lag som försöker spela positiv fotboll och gärna ta poäng. Jag vill också se 11 spelare på planen som VILL vara där och som visar det.
Jag vill se långbollar och destruktivt spel. Oavsett motstånd. I am Elite.
jag med. veckans höjdpunkt för mig är highlight videosarna från brittiska league 1 och 2.
angående Brukarns väl valda ord:

inte för att vi på nåt sätt är där ännu, men nog känns det som att det enda sättet att verkligen åka ur en serie som Superettan, eller för den delen Allsvenskan, med buller och bång (typ vara avhängda redan i september) är om man försöker spela bra fotboll utan att klara av det. Säg Norrköping i fjol, Qviding för några år sen eller för den delen Sirius våren 2008. Lag som grisar tar alltid lite poäng då och då fast de är sämre.

jag med. veckans höjdpunkt för mig är highlight videosarna från brittiska league 1 och 2.

Det är fotbollsgodis på hög nivå! Satt med baddan på O'L för ett par veckor sedan och beskådade ett par pärlor...
Och nu vill jag säga något som är värt att worda:
Svensk fotboll handlar inte om finess - utan att kötta!
Om det handlar om att hänga kvar ska vi grisa och kötta allt vad vi orkar, men annars är det trevligt med fin fotboll. Det lockar publik också.l

Och nu vill jag säga något som är värt att worda:
Svensk fotboll handlar inte om finess - utan att kötta!

Jag håller inte med. Att "kötta" can only take you so far. LSK kommer aldrig att vinna nån allsvenska med sin fotboll. Inte Gefle heller. Förra året gick BP, Häcken och ÖIS upp - samtliga av dem spelande lag. Allsvenskan vinns oftast av spelande lag. Årets kanske största favorit - Elfsborg - är väl det svenska lag som spelar mest attraktiv fotboll när de är som bäst. I de TV-matcher från Superettan som visats hittills har vi sett rätt attraktiv och "bra" fotboll från förväntade topplag.

Jag tror att man måste välja spelmodell först och spelare sedan. Om vi med de spelare vi har (Om jag minns rätt är Brännan följd av Palmqvist de i Sirius som har bäst fysisk status) skulle försöka spela brunkarfotboll a la LSK skulle vi få så mycket smisk så det finns inte.

Därmed inte sagt att jag tycker att Sirius gott kan bli mer cyniska i sitt spel, och då menar jag inte bara spela långbollar och försöka nicka in hörnor, utan snarare använda sig av de förutsättningar som ges på planen. Bli bättre på att se vilka svagheter som motståndaren har för dagen och utnyttja dessa. Panga på lite extra mot någon som verkar ur balans. Skifta balansen i laget lite om det krävs under spelet. Om exempelvis Santos får en frispark idag oavsett om det var rätt eller fel kan man skrika "men kom igen då, alla vet att han bara lägger sig!" så har domaren det med sig i nästa situation. Det är på tok för tyst och o-elektriskt (i brist på bättre ord) på planen när Sirius spelar oavsett medgång eller motgång. men det tycker jag inte är riktigt samma sak som att skaffa sig ett primitivt spel. Vill man se primitivt spel kan man ju alltid åka till Enavallen.
Brukarn, var det här ni ölade när ni var i Landskrona?
http://www.siriusrestaurangen.se/
Nån som har suttit och rå-googlat Sirius?
Eller så åkte Brukarn ned till den anrika sekten Sirius Orden i Malmö och emade. Ett år äldre än IKS.
http://www.siriusorden.se
Hotell Sirius i Kristianstad - en bit från Landskrona dock
http://www.hotellsirius.se/