Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Biljettpriser

[url]http://www2.unt.se/UNT_TV/0,4758,,00.html?MC=30&ID=2507&CAT=57[/url]

Som sagt, det är bara dyrare för en sittplats i Mjällby, Norrköping och Jönköping.

160:- för en sittplats är för saftigt, tycker jag. När ska Sirius lära sig detta?
Iofs håller jag med lite, särskilt med tanke på standarden på "sittplatserna". Å andra sidan, kanske är det bara 3 lag som ligger högre, men de flesta ligger jämnt eller strax under med sina sittplatspriser. Här är de priserna jag lyckats hitta
Peking: 180
J Södra: 180
Mjällby: 170
BoiS: 160
Giffarna: 160
ÅFF: 150
FCT: 140
FFF: 140
Assyriska: 120
Vasalund: 100

Så vi ligger typ i mitten. Det är väl Assyriska som sticker ut med generösa priser med tanke på att både laget och arenan håller en viss klass, sen är Vasalund billigast, men det kan man ju förstå.
Att J-Södra, som troligen blir ett bottenlag, tar 180:- är ju rätt patetiskt. Peking, Mjällby, BoIS och Giffarna har ju annars fotbollskultur och ett lag med toppambitioner.

Sittplatserna på Studan diffar väldigt mycket. En sittplats vid presshytten kan ju vara värd 160:- medan en sittplats två meter från Västra kan vara väldigt ovärd.
Men jag håller med, det borde vara billigare eftersom konkurrensen om uppmärksamheten i stan är hård och Uppsalapubliken är kräsen. På Listerlandet kan man välja mellan att fiska, gräva i åkern, hänga vid grillen eller gå på fotboll, och då spelar det ingen roll om Mjällby tar 100 eller 200 spänn. Sirius skulle nog däremot öka siffrorna ordentligt med billigare biljetter.
Ja, ska man gå på PreGame och fläka burgare + öl samt sitta på Studan man punga ut 309:- per match. Saftigt. Uppsalapubliken är ju som sagt kräsen och snål.
Men om man köper ett säsongskort så blir det ju bara 126:60/match (om man får kortet förstås...) då ingår även en fräs högriskmatch mot BP i Svenska Cupen.
"Om man får kortet förstås" - Precis! Det är en chansning att köpa säsongskort. Nu kommer säkert posten slarva bort det.
Tur att man inte hade stålar att köpa ett årskort igår alltså.

Har Västra rabatt på ordinarie entrepriser? Igår tjatade jag till mig halv entre av en gubbe i kassan som inte kände till Västra Sidan, vad är det för folk i entreerna?

Killen som står nedanför oss som publikvärd/vakt verkar inte ha nån känsla för vilka som ska in på läktaren, ibland stoppar han folk ibland låter han vem som helst gå förbi ibland stoppar han kända gubbar (Jeppes farsa fick visa sitt kort för att passera tex) och även folk i Västra verkar ha svårt att få gå upp på "vår" läktarsektion stundtals, vad är det som gäller egentligen?

Varför finns inga bajamajor eller toaletter? Det är jobbigt att behöva springa runt halva studan för att slippa pissa i busken...

Ska man pröjsa fullt inträde vill man väl ha viss klass på arrangemanget även om man inte är sponsor och får stå och dricka gratisöl.

Kanske lite fel tråd men vad fan
Jag tänkte också på detta som du skrev RRR. Jag skall maila William om detta. Han sade att det skulle fungera vid ingången det är dåligt att det inte gör det.
Jag försökte köpa säsongsbiljett men på Flurran hänvisade dom mig till Studan ("Dom säljer i kassan. Världsapromise!") & på Studan försökte dom skicka mig till Flurran.

Okul!
Det ryktas att klubben är medveten om de problem som uppstod igår och att det jobbas för att komma till rätta med det. Det får man nästan förutsätta...

Och visst är det för dyrt. 120 spänn för sitt borde vara lagom.
Jag har kollat upp detta som RRR skrev och jag får beklaga, jag har fattat William fel. I år får vi endast rabbatt på årskorten, det finns ingen rabatt på inträdet, det kostar 120 att stå på vår sektion eftersom det är ståplats.
Jag är ledsen för detta, det är jag som har slarvat i läsningen av infon. Sorry!

Däremot så lovade William att se till att publikvärdarna får rätt information, alla är välkomna att stå på vår sektion, den räknas som ståplats precis som Västra.

När det gäller bajamajor så var det kommunen som hade segat, Sirius har blivit lovad att få sådana men inget har hänt ännu.
Jag är inte jättenöjd med VSS privilegier i år. Mindre rabatt än studenter på årskortet och ingen rabatt alls på enkelbiljetter tycker jag är väl snålt av klubben, och jag tror vi får betala på sikt i form av mindre intäkter och sämre tillväxt. Vi får försöka sköta förhandlingarna bättre till nästa år.
Skandal, skandal, en biljettskandal!

Tur att man är förhoppningsvis snart är stolt säsongskortinnehavare då. :)

För övrigt lade jag märke till att den gråa/ljusblåa kiosken var borttagen. Var inhandlar man halvtidsfika närmast då? Nedanför oss kanske? Trodde det var VIP only.
När jag visade mitt vvs-kort så gick jag in för 80:- utan knussel.
"Ordningen" på biljettförsäljningen korrelerade starkt med Sirius första halvlek.
Jag tror att en starkt bidragande orsak till att man klagar på priset är just den känsla av kaos och amatörmässighet som fanns runt hela evenemanget. Om Sirius spelar bra och allt funkar runtikring kan man ta ut det pris man tar idag men inte annars.
Det krävs inte så många fler betalande för att man ska gå jämt upp, vid priset 120 kr för sittplats. (Räknat på gårdagens publiksiffra iallafall)
Sen är ju frågan om dessa personer kommer om priset är billigare, Sirius tror tydligen inte det.
Inte fan kan det kosta 120 för västra medlem att stå i klacken? Då e det ju fan billigare att gå o titta på allsvenskan.
Ja jag e en grin gubbe men 120 spänn är det inte värt för att stå på en jävla kant, nu får fan klubben skärpa sig man får alltså pröjsa 120 spänn eller köpa ett årskort som inte kommer det e fan pinsamt.
När det ändå gnälls så vill jag gnälla lite på hur hopplöst det kan kännas att försöka komma in med barnvagn. Man måste knöka sig in till försäljarna för att få en nyckel och sen klämma sig ut genom kön bakom för att låsa upp en grind osv.

Jag vill ha som på bussarna i Stockholm, folk med barnvagn promenerar bara på och åker gratis ;-)
Men vänta nu, kostar alltså de billigast möjliga biljetterna på Studan 120? Med det tror jag faktiskt vi är näst dyrast i hela serien, hos alla utom Mjällby är det möjligt att komma in för en hundring jämnt. Här tycker jag klubben har tänkt rejält fel. Ska man försöka få en publikkultur att slå rot i den här stan så fungerar det inte att vara så sniken.
Jag köpte för 80:- av damen på flustret med uppvisat västrakort, det var lagom och fint. Men om det skall kosta 120 kr för att stå på en kant så vette fan om det är värt det. Sen om klubben hoppades på 3000 pers till dessa priser så ser iallafall jag ett begynnande stort svart hål i budgeten. Jag yrkar på allmän inplankning vid tennisbanorna om detta fortsätter.

Någon som vet vad Sirius har budgeterat med för publiksnitt i år? 3000 pers var väl bara vad man hade räknat med i premiären? Det är i alla fall inte något vi kommer snitta med sådana här tokiga biljettpriser.

Jag ska erkänna att jag gick miste delar av det första målet, på grund av en jävla pelare. Olyckligt. Tur att jag inte payade 120 pix för det. 120 kr är också en väldigt ojämn och dålig siffra också.

Word på allt "gnäll" btw!
som erlingmark säger är klubben medveten om problemen, och jobbar för att komma tillrätta med dom så fort det bara går.

västra kan hjälpa till där genom att sammanställa vad som inte fungerade. vore mycket välkommet!
Jag fick också komma in för 80 med västra-kort..

Det är skandal om det kostar 120 att stå på en läktare där man knappt ser spelet och man får gå en halv kilometer för att komma till toalett. Taktiken borde vara det omvända. Först locka en stadig publik och sen höja priserna á la GAIS om man nu verkligen vill ta ut överpriser..
Gav herrn i luckan 80, visade upp VSS-brickan och fick passera. Vet ej 17 hur jag gjort om han krävt ytterligare 40?! Antagligen vänt på klacken? Kanske inte, men 120 är väl saftigt.
Jag köpte också bilj av damen på Flurran. Hon hade iofs enl egen utsago "ingen koll" men krävde endast 80 bagare för VSS-medlemmar.
Korpen på Studan, ja det är korpen på Studan. Organisatoriskt alltså.
Vad som är fel?
1: Det är åt helvete för dyrt. 120 spänn för att stå på en träläktare och se, faktiskt, medioker fotboll eller 160 spänn för att sitta på en träbänk.

2: Det är åt helvete för dyrt. 120 spänn för Västringar tycker jag är en förolämpning. Vi som står där hela tiden och stöttar laget även när man spelar som man gjorde i första halvlek mot LSK, då kräver jag faktiskt rabatt.

3: Infon är alldeles för dålig. Ofta vet inte gubbarna i entréerna vad som gäller och framför allt den snubben som ALLTID är nedanför Västra-sektionen.

4: Vill man ta ut höga priser som 120/160 faktiskt är, då får man verkligen se till att hela arrangemanget är överproffsigt. Det är det inte nu, nu skriker det glada amatörer i Div 2.
5. Kiosk och bajamaja kan man väl få för 120 kr

komplettering 3. Gubbarna i entreerna vet inte vad Västra Sidan är och undrar om vi är pensionärer eller ungdom. Killen nedanför oss på läktaren har ingen koll vad som gäller överhuvudtaget, nu visade han över folk från Västra Sidan till västra läktaren för att de hade fel biljett
Det sistnämnda om publikvärden måste fan börja funka nu, vi har påtalat detta så många gånger och ändå lär han sig inte. Om det inte funkar nästa match så ska jag se till att prata med varenda jäkel om arragemanget, sjukt irriterade att det inte fungerar ännu.
Sätt honom på något annat ställe då. Gärna på andra sidan planen vid västra läktaren.
Nåväl det blir nog bättre och vi får tänka på att det handlar om frivilliga insatser som man kanske inte alltid kan ställa så höga krav på.
Men jag tror som andra att priserna skadar mer än vad hjälper. För den som bara går vid fint väder och namnkunnigt motstånd så spelar inte priset så stor roll. För oss idioter så knorrar vi men går ändå. Det är massorna som är känsliga för marginalerna. Den där extra tjugan är inte så mycket pengar ur plånboken men är stor i sinnet. Samma sak med att flustret tar 35kr istället för 38kr för ölen. Små saker spelar stor roll. Ska vi bli stadens lag som Peking så krävs det 50års gullande med befolkningen.

Sen tycker jag att 80 kr är för lite och att en hundring är lagom pris för oss.
Att "vår" publikvärd som oftast agerar lite märkligt kanske beror på att han får märkliga eller motsägande direktiv?
skön grej på flussen. jag köpte en "västraöl" fick betala 38 spänn. på kvittot stod "Siriusöl". brorsan beställde en "västraöl" betalade 35 , på kvittot stod "västraöl"... livet är bra mystiskt ibland...

sen måste ju publikvärden sluta stoppa folk nån j-la gång, det är inte som att vi har 400 i klacken som klarar oss utan några enstaka bortvisade stackare. alla behövs!!!!
Och han Lars (nya Tobbe) fick dynga 38 för en "Sirus[sic]dryck". Han blev likblev av ilska om jag inte minns fel.
Du vet vad öl kan göra med minnet....
Minne är larvigt. Jag kom ihåg en sak en gång - det var inte kul.

skön grej på flussen. jag köpte en "västraöl" fick betala 38 spänn. på kvittot stod "Siriusöl". brorsan beställde en "västraöl" betalade 35 , på kvittot stod "västraöl"... livet är bra mystiskt ibland...

Det där fixades till efter att jag fick reda på det vilket var ca 17.50 tror jag.
Jag måste fan också gnälla lite nu, visserligen hände detta på en bandymatch men antar att det är samma personer i biljettkassan då som nu. Jag visade upp mitt CSN-kort i syfte att få stuentrabatt. Gubben säger nej, det är kårleg som gäller. Jag säger - "Är det inte studentrabatt?! Vet du vad detta är?" Jag pluggar inte på Uppsala universitet men är tillika student och får fattigt studiemedel. Detta var inte godtagbart och gubben sa åt mig att sluta gnälla och blev förbannad samtidigt som han sa betala fullt eller dra. Han hade uppenbarligen inte en aning om vad ett CSN-kort visar...

Jag måste fan också gnälla lite nu, visserligen hände detta på en bandymatch men antar att det är samma personer i biljettkassan då som nu. Jag visade upp mitt CSN-kort i syfte att få stuentrabatt. Gubben säger nej, det är kårleg som gäller. Jag säger - "Är det inte studentrabatt?! Vet du vad detta är?" Jag pluggar inte på Uppsala universitet men är tillika student och får fattigt studiemedel. Detta var inte godtagbart och gubben sa åt mig att sluta gnälla och blev förbannad samtidigt som han sa betala fullt eller dra. Han hade uppenbarligen inte en aning om vad ett CSN-kort visar...

Iuppsala är det i stort sett alltid kårleg som gäller. Det är sällan någon accepterar CSN-kort här eftersom även gymnasieelever får ett sånt.
Nu börjar jag, uppriktigt sagt, bli riktigt jävla trött på denna korporganisation. När fan ska jag få mitt säsongskort hemskickat?
Jag hoppas mitt kommer tills Jönköping. Bäst vore om det kom senast mån eftersom William skulle skicka med ett sånt där Tobbe-häfte och då kan man köpa 2 för 1 pizzor på Styrelsemötet på Venedig på tis. Lägga ihop dem som en stor macka. Fan va fräs. Benen skakar. Man emar ikke.
Du ska iofs vara nöjd, Elite. Du köpte ju din låtsasplåt för 600:-. Jag fick ett Tobbe-häfte med bland annat 20 % rabatt på kastrering, men inget säsongskort. Börjar bli pissed off på detta. Hur svårt kan det vara att:
1. Öppna ett kuvert.
2. Lägga in säsongskort.
3. Slicka lite på kuvertet.
4. Slicka lite till, på ett frimärke.
5. Skriva adress.
6. Lägga det i en gul brevlåda.

Det borde vem som helst klara av. Tycker man ju.
Tilläggas bör att jag faktiskt betalade rätt summa (la till 200 i efterhand) + gav dem 50 för porto. Man vill inte blåsa IKS faktiskt.
Har du kastrerat nånting än då? ESK Fanz exempelvis?
Blåsa IKS är för non-elites a.k.a noobs.

Esk Fanz verkar ha kastrerats med tanke på att han gått upp i rök.

Ser för övrigt fram emot 1250 åskådare och ett korpevenemang på onsdag.
Själv ser jag fram emot att få läsa en svinfull Brukares livekommentarer på off på sön. Nä, just det ja, jag har ju ingen dator.
Esk Fanz har nog flyttat upp..... för gott!
biljettförsäljning på nätet äntligen igång: http://www.siriusfotboll.se
Grattis *studsar och hoppar av glädjefnatt*!
Jag är rädd att Västra blivit smittat!! Var lovad att få mitt medlemskort i posten i tisdags, men än har det inte hittat fram!!
jag kan kanske förstå att det inte är en så stor sak för gemene man, men det är ett viktigt steg för dem som har hand om evenemanget, och för klubben.

angående säsongskort så är den information jag har att de beställda korten trycks på måndag och skickas ut så att de som beställt har dem innan onsdag. (om korten av någon outgrundlig anledning inte skulle bli klara skickas ett kvitto som gäller som entrébiljett.)
Lite tröttsam är ändå den här diskussionen/klagtråden. Varenda småbarn borde begripa att hur väl organisationen kring en match funkar beror på hur mycket flis man plöjer ner i den.

Jag tror att de flesta är medvetna om att Sirius inte är en ekonomisk storklubb och att man har ägnat de senaste åren att göra om/göra rätt, det vill säga försöka ha låga fasta kostnader, låga spelarlöner och en ekonomi i balans. Det får förstås vissa konsekvenser.

En sådan är att matcharrangemangen till 95 % sköts av volontärer och de få anställda som är inblandade jobbar i närheten av 200 % på sina tjänster (en sådan som Jocke Mattsson har exempelvis gjort allt från att coacha U21, hämta Blommans grejer i Bodö och strajpa upp reklam på premiären. Med mer, med mer - och det är ett exempel, de andra gör lika löjligt jävla mycket). Om man exempelvis inte får volontärer som kan stå i alla kiosker kan man inte ha alla öppna. (Om man dessutom haft två inbrott i kioskerna veckan innan premiär blir det inte lättare). På samma sätt är det man kan KRÄVA av volontärer som är publikvärdar och sitter i insläppen av naturliga skäl begränsat eftersom man inte betalar för det. Och det är inte heller så att det står en hel skvadron volontärer på kölistan för att få vara med och jobba kring matcherna.

Är det bra att det är så? Well, personligen föredrar jag det än vidlyftiga satsningar utan täckning. Visst vore det kul om allting klaffade till 100 % jämt och visst finns någon sorts gräns för vad som är acceptabelt. Men det är fan vår klubb, vi kan väl försöka hjälpa till i stället för att enbart klaga? Hur många som skrivit och tagit upp brister i arrangemanget i tisdags har kontaktat klubben och försökt hjälpa till antingen med tips om vad som kan göras, eller erbjudit sig att hjälpa till?

Vi är en relativt liten klubb som relativt nyss spelade i fyran. Vi är på väg att styra upp det mesta och vi har en stor kostym att växa in i eftersom vi inte spelat på den här nivån på väldigt länge innan vi gick upp. Det finns all anledning att tro att allt kommer att bli bättre och bättre och fungera bättre och bättre. I synnerhet om vi försöker känna nån form av gemensamt ägarskap i Sirius. Personligen tycker jag det är jävligt roligt att det händer så pass mycket kring klubben och att vi rör oss farmåt. Det är roligare än välfungerande matcharrangemang i tvåan.

Dessutom high five till Wille, Jocke, Pelle, JBrännan, Anna, Johan och alla andra som sliter röva av sig dygnet runt mer eller mindre. Tack.
Bra rutet! Jag tyckte dessutom att arrangemanget flöt på perfekt i tisdags. Bra jobbat Sirius.
Erlingmark lyckas då alltid sätta huvudet på spiken och avsluta alla diskussioner för att ingen kan säga emot.
Nix han dödar inte mitt gnäll:) För jag gnäller inte på arrangemanget jag gnäller på 120 kr i inträde för nu verkar vissa kunna betala 80 o vissa 120. Jag tycker 120 e för dyrt.
Erlingmark: Jag tycker att både ris och ros hör hemma på ett sådant här forum. Annars blir det ju nordkorea, men det kanske inte var så du menade.

Till själva saken: Det stora problemet här är att priset har gått upp och servicen försämrats, för mig som köpare av tjänsten. Erlingmark med flera kommer att gå på matcherna oavsett, men risken är stor att man tappar marginalpublik när saker och ting inte fungerar. Och utan den marginalpubliken har man varken biljettintäkter eller sponsorer för att ha RiRi m fl på lönelistan.

En eloge till de som ställer upp ideellt!
Men jag kan inte förstå varför man inte ska försöka förbättra något som är dåligt, oavsett om det är ideellt eller ej. Kan det inte nå en acceptabel nivå ideellt så får man väl leja bort korvförsäljningen eller ge betalt så att man kan kräva mer av volontärerna. 20 kr extra i entrépengar gav väl över 30 000 kr i tisdags, så nog skulle en slant av det kunna gå tillbaka till publiken i form av bajamajor eller annan lyx.
F ö skulle väldigt mycket ha varit bättre i tisdags om de frivilliga fått tydliga instruktioner för vad de skulle göra. Med tanke på att Sirius har 100 års erfarenhet av att arrangera matcher, den senaste så sent som i höstas, så är det jättekonstigt att kassörerna inte känner till vad västra sidan ska betala. Den ansvarige måste se till att erfarenheter rapporteras, utvärderas och kommer till nytta nästa match även om fotfolket byts ut.
Att något ska göras oproffsigt bara för att amatörer gör det är att sikta alldeles för lågt.
Precis. Det hela bottnar nog kring att biljettpriser höjdes, och då skruvar man ju som "konsument" upp förväntningarna på "produkten". I alla fall om vi pratar om marginalpubliken. Jag känner verkligen igen det där strulet i biljettluckan. Vissa luckgubbar känner inte till Västra Sidan och dess rabatt – eller CSN heller för den delen, andra publikvärdar rycker på axlarna när Västra Sidan kommer på tals. Visst är det förståeligt att oberoende volontärer inte har full koll på det, men här måste faktiskt de Siriusanställda ge bättre direktiv till funktionärerna. Vi på Västra Sidan har haft strul med detta i 2 år nu och det är på tiden att vi får bukt med problemet. Ingen, absolut ingen, som vill stå på vår läktare ska bli hänvisad till någon annan plats. Och ärligt talat, vad gör guljackorna egentligen? Har de överhuvudtaget fått någon instruktion? Jag kan betala 120 pix och sätta mig var jag vill – om jag vill det – utan problem. Guljackorna stoppar ju bara vissa – sporadiskt. För övrigt är väl det minsta man kan begära att få ett kvitto (en biljett, inte ett pizzaväntenummer) på det man betalat i biljettluckan, bara för seriositetens skull liksom.

Mycket kan man begära av oss supporters – men att vi frivilligt ska ställa upp på att sätta upp reklam och annat, kanske är lite väl mycket att kräva för en vanlig svenssonsupporter? Dessutom, vad får VS tillbaka för det? Inte ens reducerade biljettpriser, inte ens en banderollplats på arenan, knappt ens bra platser (om du frågar mig). Personligen skulle jag dock kunna tänka mig att hjälpa till klubben på den nivån om jag hade utrymme för det, nu blir det istället att fokus på att äta, skita, spy och leva Sirius på andra sätt. Kan ju inte hinna med allt. Dock är det svagt att inte kunna bidra med konstruktiv kritik angående eventen, det håller jag med om. Känner också igen det där med att tycka och inte göra ett skit själv – det är irriterande. Därför kommer här några spontana punkter på vad som borde förbättras enligt mig:

- Ge klarare direktiv till funktionärerna! Allt borde flyta på klockrent, det är inte så mycket att hålla reda på.
- För dialog med oss supporters! Tillåt oss aktiva supportrar att vara delaktig i utformningen av evenemangen, exempelvis vid planering av arenautformning (check!), inmarschsång, souvenirer, m.m.
- Kraftig förbättrad marknadsföring! Tryckfel i tidningar ska inte få förekomma, även om man kanske bör klandra UNT för detta ibland. Vidare behövs det nog större marknadstänk utöver en tidningsannons. Upp med affischer runt gator och torg. Ja, kanske går det till och med att förhandla till en snutt i lokalteven alá bandyn för en rimlig samarbetspeng – vid ”stormatcher”.
- Förändrade biljettpriser! Som egentligen debatten handlade om. Här skulle nog som sagt alla partners må bra av en justering. I Superettan ska man kunna stå upp för en hundring, inget snack, i synnerhet när man står på ett hörn med pelare i vägen. Den där extra tjugan är som sagt jobbig rent psykologiskt. 80:- för student och västra, 100:- för vuxen på ståplats, 120:- för sittplats, känns som bättre priser. Eller återigen: snegla på BK.
- Biljettkvitto! En biljett där det står hur mycket man betalat, inte ett pizzaväntenummer.
- Bättre service! När man betalar snudd på allsvenska priser, förväntar man sig i alla fall snudd på allsvensk service. Man ska inte behöva köa mer än halvtidsvilan för en toalett/bajamaja, eller gå jättelångt bort för det. Sen så borde såklart kiosk- och souvenirförsäljning vara lättillgängligt.

Och som sagt: en eloge till de som ställer upp ideellt!
Nej, nr 4, det var inte så jag menade.

Jag håller som sagt med om mycket av kritiken. Jag är fullt medveten om att saker som inte funkar riskerar att skrämma bort publik. Därför finns det ett gemensamt intresse (hoppas jag) av att saker och ting ska bli bättre. Jag begär inte att alla ska engagera sig i vår klubb, men jag tycker faktiskt att om vi har energi nog att skriva mängder om bristerna i ett forum, så borde vi kunna formulera den kritiken på ett konstruktivt sätt i ett mail eller liknande till klubben.

Om man exempelvis vill försöka få klubben att sänka biljettpriserna - vilket jag också tror är viktigt - så är det ju fantastiskt bra om man på ett konstruktivt sätt vänder sig till klubben och argumenterar för det, då finns det ju faktiskt en chans att det ändras i slutändan. Om man bara skriver här i forumet så bidrar det så klart inte ett dyft till förbättring. Anledningen till att jag skrev det förra inlägget är att jag vet att det dittills inte kommit ett enda mail eller telefonsamtal till ansvariga i klubben med konstruktiv kritik. Det kan det ha gjort nu - jag hoppas det i alla fall. Vidare så vet jag hur snacket efter matchen gick bland de som jobbade med arrangemanget. De är väl medvetna om att det fanns en massa brister och folk fick slita häcken av sig för att det fanns saker som inte funkade, borde ha funkat bättre, slarvades bort, etc, etc, etc. Vi kan förstås hjälpa till så att saker blir bättre.

Anledningen till att jag skrev det förra inlägget är att jag vet att det dittills inte kommit ett enda mail eller telefonsamtal till ansvariga i klubben med konstruktiv kritik.

Nja, det stämmer inte. Jag ringde dagen efter matchen och diskuterade bland annat publikvärdsproblemet. Vi pratade om att det måste bli bättre information till honom, något som William lovade att ta tag i.

Det är precis så vi ska agera som supportrar tycker jag, belysa ett problem som klubben kanske inte känner till för att få en lösning.
Nu har jag lekt runt på nya beställningssidan och har lite frågor. Gaffa får gärna svara om han ser detta.

Om jag inte! bokar via internet kostar det då 100kr att stå på våran plats som vuxen och 60kr som pensionär/student? För att vara extra tydlig. Jag går till kassan och säger artigt: en vuxen till sektion A tack. Betalar jag då 100 kr?

Varför finns inte biljettpriserna på officiella sidan?

[quote1240043030=Erlingmark]
Anledningen till att jag skrev det förra inlägget är att jag vet att det dittills inte kommit ett enda mail eller telefonsamtal till ansvariga i klubben med konstruktiv kritik.

Nja, det stämmer inte. Jag ringde dagen efter matchen och diskuterade bland annat publikvärdsproblemet. Vi pratade om att det måste bli bättre information till honom, något som William lovade att ta tag i.

Det är precis så vi ska agera som supportrar tycker jag, belysa ett problem som klubben kanske inte känner till för att få en lösning.
[/quote1240049321]

Oj, då ber jag om ursäkt för att jag fått det om bakfoten. Väl ringt, ordförande!
Klubben har kontaktats angående Västras rabatter i år. William lovade att ta upp saken, det lär inte lösas till ikväll, men förhoppningsvis får vi någon sorts rabatt till nästa hemmamatch (utan att utlova någonting).
Här går det undan minsann! Kul.
Ja här går det undan minsann...imponerande!

[link]http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=4-AV_ID=898850,00.html?from=puff[/link]
Insiktsfullt av the Svensson King.

Hur har det nu blivit med västra sidans rabatt? Har det kommit något besked?
Då var det rätt jag hörde i går. Samtidigt lite fel att göra det efter två omgångar, men alla lär sig av sina misstag inklusive IK Sirius. Bra agerat.
Det oroar een aning om IKS har budgeterat med ett snitt på 2000. Det låter väldigt för högt.
Det oroar een aning om IKS har budgeterat med ett snitt på 2000. Det låter väldigt för högt.

Dessutom gäller väl budgeten en något högre entrepeng. Nu måste pengarna in på något annat sätt, fr a om man ska värva kenyaner. Hoppas det löser sig!
Jensa sade i unt att kenyanen har blivit möjlig tack vare en extern sponsor.
"Nu måste pengarna in på något annat sätt, fr a om man ska värva kenyaner."

Sälja kenyaner? Killen som spelar bredvid Makacha på mittfältet i kenyanska landslaget (innan nu Makacha och hans tre klubbkompisar från Mathare Stars blockades från landslaget pga en konflikt klubb-förbund) McDonald Mariga var ingen dålig affär för en annan klubb i närheten.
Hur funkar det med de tdär egentligen? Om Sirius säljer Austin dyrt, får de några pengar själva eller får Rika Gubben som betalat för honom allt?
För övrigt så har jag (och även andra) hela tiden trott att det var betydligt mer folk på Studan på premiären än de 1800 som det sas då.
Jag har för mig att jag chansade på 2500 i liverapporten, de flesta blev nog rätt förvånade när siffran droppades. 2000 i snitt är ingen hysterisk felbudgetering som den förra året, men det krävs förstås lite vassare resultat för att nå dit. 1300 kom efter ett par rätt pissiga resultat mot ett genuint osexigt lag som J-Södra en onsdagskväll. Om man kan hålla botten ungefär där och landa toppen på runt 3000+ (Assyriska, Syrianska, Peking, Giffarna - nåja) så blir det okej.
Kan det bli några påföljder för att man missade publiksiffran så totalt? Revisorer, Skattejurister etc
2000 är en bra siffra. Fullt möjlig. Trovärdig mot sponsorer osv
Tror botten kommer att ligga som förra säsongen runt 1000 eller tom strax under. Men resultaten betyder ju allt i den här stan. Börjar det gå bra kommer folket.
Bra drag, bra att man är lyhörda! Till nästa säsong tycker jag att man kan fundera över att anpassa priserna lite efter motståndet. Man kunde höja med en tjuga mot Norrköping, Assyriska och Giffarna, och sänka med en tjuga för övriga matcher.
Bra drag att sänka på ståplats också, det är nog där det påverkar som mest.

Bra drag, bra att man är lyhörda! Till nästa säsong tycker jag att man kan fundera över att anpassa priserna lite efter motståndet. Man kunde höja med en tjuga mot Norrköping, Assyriska och Giffarna, och sänka med en tjuga för övriga matcher.

... och inte säga nåt till gubbarna i kassan.... inte heller nämna att laget har en klack som är fattiga