Någon datahacker som kan fixa denna match som ett event på Facebook. Jag vet inte hur man gör för att se till att Sirius blir värd som Mikko fixade till senaste matchen.
Sirius - Jönköpings Södra
Jag eller Bigbadda kan fixa event via Sirius-sidan
Fixas i natt :-)
Det är fixat redan. Jag ska försöka få upp eventen en vecka i förväg fr.o.m. nu.
meddela mig annars så kan jag fixa om du inte hinner
Det är dumt att börja spekulera i hur serien kommer att sluta efter 2 omgångar, särskilt som serien har förutsättningar att bli jämn som 17. Men jag tror att ju fortare vi hoppar över att vi ska bli ett stabilt mittenlag i år och i stället satsar på att plocka 12:e platsen så blir säsongen roligare. I stället för att deppa över tappade poäng så gläds vi över tagna poäng. Själv tror jag vi har goda chanser att ta en pinne på ons. Sirius har ett ganska bra lag och ett hyfsat kompentent tränarpar. Jag tror vi fixar nytt kontrakt.
J-Södra hemma känns som den på förhand "enklaste" matchen de första åtta omgångarna. Med anledning av detta föreslår jag att vi tar tre poäng på onsdag.
Men då bestämmer vi det då.
Bra bestämt!
Steffe// Rusa inte iväg nu. Du behöver majoritetsbeslut från styrelsen.
Det är väl ordföranden som bestämmer hur det slutar? Jag trodde det här var en demokratisk förening.
>>Tobbe
Snackade med Jens T, han var sugen som fan. Skulle ringa mig i kväll med definitivt besked.
Snackade med Jens T, han var sugen som fan. Skulle ringa mig i kväll med definitivt besked.
Som sponsor kräver jag att det beslutas 2-1. För det resultatet har jag lämnat in i tipsligan.
Dessutom kräver tradition och etik att Olle får åka hem med 1-2!!
Dessutom kräver tradition och etik att Olle får åka hem med 1-2!!
Nu får du se till att pricka in rätt tips, Garligur... Tänk på att du måste hålla Phadiafanan högt upp i tipsligan!! Du hade i alla fall krysset rätt senast, garliguru. :)
Det är därför jag är ovanligt optimistisk i år. Får ju inte se ut som om vi är gnälliga och negativa på Phadia....
Kniv-Jonas har fått överta gubbkepsen åtminstone fram till sommaren. Hans senaste tips är att vi åker ur!!! (Jag tror vi får starta en insamling till lite roliga piller åt honom. Gratisölen senast hjälpte inte.)
Kniv-Jonas har fått överta gubbkepsen åtminstone fram till sommaren. Hans senaste tips är att vi åker ur!!! (Jag tror vi får starta en insamling till lite roliga piller åt honom. Gratisölen senast hjälpte inte.)
Det senaste jag hörde Kniv-Jonas sjunga var i halvtid: "Sirius åker ut i år", sen gick han upp i rök?
Svårt att vara optimistix samtidigt som man ska försöka hålla gubbfanan uppe.
Svårt att vara optimistix samtidigt som man ska försöka hålla gubbfanan uppe.
Ähsch Knivis håller bara på att balansera känslokontot så han blir sitt vanliga positiva jag i mitten av november. Ser fram mot det.
Jag å andra sidan tror starkt på vinst eller fem röda kort på onsdag och jobbar hårt på att få in entrepengen som en investeringsfilosofi i skallen.
Jag å andra sidan tror starkt på vinst eller fem röda kort på onsdag och jobbar hårt på att få in entrepengen som en investeringsfilosofi i skallen.
Omstart och fokusering är det som gäller nu, inte negativt ältande. Tror vi har mycket goda chanser att klå Jsödra. Vinst och serieinledningen ser helt OK ut poängmässigt.
Önskad startelva:
RR
Bringan-Gurra-Blomman/Fernberg-Hasse
Gallo/Sunshine
P-Sunshine/Ian-Jernberg
Hogge-Shpetim
Bänk: Ahlm, Luggen, Fredrik, Mani/Östlund/Sunshine/Ian, Olausson
RR
Bringan-Gurra-Blomman/Fernberg-Hasse
Gallo/Sunshine
P-Sunshine/Ian-Jernberg
Hogge-Shpetim
Bänk: Ahlm, Luggen, Fredrik, Mani/Östlund/Sunshine/Ian, Olausson
Ja, det skulle va kul att få se Jernberg gå loss på vänsterkanten imorgon. Tror det blir skitbra.
Om man utgår från worst case scenario, d.v.s inga av de skadade tillbaka, väljer jag samma uppställning som Bigbadda, fast hellre Hochen och P på topp, och Shpetim längre bak. Och så vill jag ha in Fredrik imorgon.
Jag vettefan om jag inte vill se Fredrik från start. Behövs lite krig på mittplan nu. Jernet tycker jag väger lite lätt, men hans frisparkar är ju kung... :)
Kung Olsson från start. Basta.
P har varit rätt kall vid boxen. Spettan blir slapp i hemåtjobbet som yttermittfältare. P har erfarenhet från högeryttern sen bland annat tiden i ÖSK, och jag tycker han är en bra kantlöpare. Det visade han bra mot typ Djurgår'n.
Jag vill se:
RiRi
Bringan - Gurra - Blomman - Hasse
Gallo - Fredrik
P- Hogge - Jernberg
Spettan
Jag vill se:
RiRi
Gallo - Fredrik
P- Hogge - Jernberg
Spettan
[center]RiRi
Petter - Gallo - Fredrik - Jernet
Hochen
Shpetim[/center]
Håller med Joint. Shpetim på kanten funkar inte riktigt. Det behövs lite jävlar anamma i försvaret och det kan Fredrik bidra med. Skulle väl kanske kunna ha P på kanten istället för Jernet...
Petter - Gallo - Fredrik - Jernet
Hochen
Shpetim[/center]
Håller med Joint. Shpetim på kanten funkar inte riktigt. Det behövs lite jävlar anamma i försvaret och det kan Fredrik bidra med. Skulle väl kanske kunna ha P på kanten istället för Jernet...
Sakul: 4-4-1-1 känns i och för sig nästintill uteslutet, då vi alltid ska ha minst en defensiv mittfältare enligt speltanken.
Jag tror säkert vi kan få se en eller annan intressant förändring i morgon.
Vad gäller motståndet kan man väl konstatera att det kommer att handla ganska mycket om att få stopp på Santos. Men alla var ju på Stadsparksvallen pch såg, så det kan säkert ha snackats en hel del om det i laget.
Vad gäller motståndet kan man väl konstatera att det kommer att handla ganska mycket om att få stopp på Santos. Men alla var ju på Stadsparksvallen pch såg, så det kan säkert ha snackats en hel del om det i laget.
Gallo och Fredrik är ju två defensiva mittfältare i den uppställningen, så jag tycker den ser ut att stämma med filosofin.
Med tanke på Kalmars kackiga start kanske man kan hoppas att Santos blir ett korttidslån eller? (ja, han blir ju inte röd till imorgon, men kanske till sommaren?)
Med tanke på Kalmars kackiga start kanske man kan hoppas att Santos blir ett korttidslån eller? (ja, han blir ju inte röd till imorgon, men kanske till sommaren?)
inför matchen: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=6554&ptid=1515
Jävla defensivfotboll, jävla systemtänkande!! Framåt med tre man på topp!!!
En av Superettans "bästa" mittbackar (Skördåker, ni vet?) spelar numera i *trumvirvel* Husqvarna...
*fniss*
Haha. :)
fredrik söderbring och eric jernberg på radio uppland efter 10-nyheterna.
Vi vinner ikväll. Jag är lika bombsäker som vanligt. Är dock inte lika optimistisk gällande publiksiffran. Tror på runt 1000 men hoppas på lite fler. Finns säkert goda skäl till att Jernberg varit på bänken men jag ser honom gärna från start ikväll. Kan dock inte motivera det på bättre sätt än att jag är nyfiken på att se vad han kan tillföra.
Kniv-Jonas tippar 0-3 och 337 åskådare!!
Själv tror jag på en 2-1 vinst, och lite mer folk. Dock inte bättre än 1244 i en kall aprilkväll.
Själv tror jag på en 2-1 vinst, och lite mer folk. Dock inte bättre än 1244 i en kall aprilkväll.
Ska Kniven dit?
Han sa så. Åtminstone skulle han dricka öl på Flustret. Matchen var han likgiltig inför.
Stackars Jonas, han har fått en hård släng av "gubbitus grinieris". En sjukdom vanlig bland desillusionerade ungdomar. Inte att förväxla med vanlig hederlig grinig gubbighet!!!
Stackars Jonas, han har fått en hård släng av "gubbitus grinieris". En sjukdom vanlig bland desillusionerade ungdomar. Inte att förväxla med vanlig hederlig grinig gubbighet!!!
Kniven, kom tillbaka!
4-1 seger. 1-1 i halvlek sen kommer målen börja trilla in. 1800 personer på läktarna.
4-1 seger. 1-1 i halvlek sen kommer målen börja trilla in. 1800 personer på läktarna.
Inför uppe på SF.
http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=292946
http://www.svenskafans.com/fotboll/sirius/artikel.asp?id=292946
Ånej, är det jag som dömer ikväll!
Du är väl som tur är ganska bra på det där med att döma vill jag minnas från tidigare matcher?
Lars Olsson är f.ö fritidspedagog. Undrar om det finns någon korrelation mellan domarens yrke och beteende på plan? En officer kanske är extra omöjlig att diskutera med. Och en pedagog borde vara duktig på att förklara var frisparksmuren får stå.
Lars Olsson är f.ö fritidspedagog. Undrar om det finns någon korrelation mellan domarens yrke och beteende på plan? En officer kanske är extra omöjlig att diskutera med. Och en pedagog borde vara duktig på att förklara var frisparksmuren får stå.
Jaha...vi förlorade inte i alla fall...
Mjäee. Vilken trist säsongsinledning... Absolut inga katastrofvibbar ännu, det här ordnar nog till sig, men det känns lite avslaget.
Jaha...vi förlorade inte i alla fall...
Vi saknar förmågan att göra mål på ett lag med följande mantra: "Vi har en ambition att utstråla en framtidstro" (Mikael Anderssom, Jsödra)
Vi saknar förmågan att göra mål på ett lag med följande mantra: "Vi har en ambition att utstråla en framtidstro" (Mikael Anderssom, Jsödra)
Om jag var en av de där J-södra supportrarna skulle jag översätta det där till latin typ och göra en banderoll.
Så länge vi inte FÖRLORAR hemma får man väl kosta på sig att i alla fall ha ambitionen att vara ganska nöjd.
Hemskt, riktigt jävla hemskt var detta!!!! Känner mig som Kniv-Jonas just nu, dessutom som han skulle vara när nån stulit hans sista pilsner!!
Vem har givit ordern a'la General Meade vid slaget om Gettysburgh?? (Dvs skjut inte förrän ni ser ögonvitorna). Förstenade och förlamade spelare, förbittrade åskådare!!! En målchans på 180 minuters hemmaspel. (Ja, målen i premiären var inga målchanser).
Jag plankarJonas tips nästa gång, 0-3 och 337 åskådare mot Norrköping!!!
Vem har givit ordern a'la General Meade vid slaget om Gettysburgh?? (Dvs skjut inte förrän ni ser ögonvitorna). Förstenade och förlamade spelare, förbittrade åskådare!!! En målchans på 180 minuters hemmaspel. (Ja, målen i premiären var inga målchanser).
Jag plankarJonas tips nästa gång, 0-3 och 337 åskådare mot Norrköping!!!
Vi har en ny tränare och idag hade fyra spelare på plan samtidigt (RR, gurra, p och fredrik som sen blev hoch) som hade någon form av ordinarie plats i elvan förra säsongen (fem från truppen totalt om man räknar st cyr). Jag väljer inte att vara nöjd men att visa tålamod.
Jag har tjatat om det förut men är kanske mest förvånad över att vi har så svårt att ha kontinuitet i någon form. Vi säljer nästan aldrig spelare och vi köper väldigt få. Ändå är det en väldig omsättning.
Jag har tjatat om det förut men är kanske mest förvånad över att vi har så svårt att ha kontinuitet i någon form. Vi säljer nästan aldrig spelare och vi köper väldigt få. Ändå är det en väldig omsättning.
Glädjeämnen idag: Mittfältet i första halvlek. Ian i första halvlek, Fredrik hela matchen, Hasani.
Inte lika kul: Mittfältet i andra halvlek. Ian i andra halvlek. P hela matchen.
Sista tredjedelen på plan och alla osnabba omställningar.
Att Jernberg är den som sista kvarten står med bollen vid strafflinjen och fibblar medan Hoch springer ute på kanten. Positioner, positioner!!!
Sammantaget ett litet fall framåt.
Och jag saknade inte Gallo som han spelat i år.
Inte lika kul: Mittfältet i andra halvlek. Ian i andra halvlek. P hela matchen.
Sista tredjedelen på plan och alla osnabba omställningar.
Att Jernberg är den som sista kvarten står med bollen vid strafflinjen och fibblar medan Hoch springer ute på kanten. Positioner, positioner!!!
Sammantaget ett litet fall framåt.
Och jag saknade inte Gallo som han spelat i år.
Jag väljer att bara se det som ett steg framåt. Fortsätter utvecklingen i den här takten så blir det säkert allsvenskan 2012...
Kul med Ian och St Cyr
Kul med Ian och St Cyr
Det var ju bra mycket bättre än premiären i alla fall. Inställningen var det inga fel på, men sista tredjedelen fortsätter att vara sval. Saknar en central offensivmittfältare alá Ante/Love. Hochen har funkat sådär där, likaså Jernet. Första halvlek var faktiskt riktigt kul, andra halvlek var till stora delar ett sömnpiller. Jag saknade inte Gallo som han spelade mot LSK, men jag saknade en het försäsongs-Gallo, där han var kuuung. St Cyr var helt klart matchens lirare, TUFFAST PÅ PLANEN! Det var riktigt kul att se Sunshine få 10 år äldre spelare att börja gråta på planen. P är tyvärr riktigt sval i avsluten... Hasanis första halvlek var riktigt kul att se, där visade han den där spetskompetens som han besitter. Mittfältet såg hur som helst rätt okej ut, men som sagt så tycker jag det saknas "en Ante", den saken kanske löser sig när Love kommer tillbaka (röntgen 8 maj, aktuell vid sommaren kanske).
Håller med. Vill dock tillägga att Ians förtsa halvlek var riktigt kul att se. Han slocknar lite när orken tryter i andra, men med tanke på hur gammal killen är och hur nyss han var långtidsskadad är det grymt! Fredrik och StCyr gjorde det destruktiva riktigt bra - och samtidigt konstruktivt på mitten. Överlag var det väldigt trevligt att se 4-4-2 med diamant i stället för den 4-2-3-1 som inte riktigt funkat hittills. Så får vi också hoppas att Blomman är relativt okej även om Fernberg var vass när han kom in. Love i all ära, men jag tror inte att han kan bli den som löser de offensiva problemen. Idag var det framför allt ett boxproblem. P såg rätt kall ut när det var dags för avslut. Shpetim gjorde mycket bra, men kommer för sällan till avslut. Hochen är bra onödig ibland. Idag var en sådan dag.
Makacha från start på söndag?
Makacha från start på söndag?
Jag undrar vad tänket är på ritbordet. Känns inte som att man ens försöker hota centralt, alt inte är kapabla, utan att man istället enbart släpper ut på kanten och döärefter slår inlägg. Av dessa är 90-95% i luften och i min värld känns det som att planen för vad som ska hända sen är oklar. P finns därinne allt som oftast men hotar inte direkt med skallen, ibland är någon till där men ingen annan är direkt nickstark heller. Mot LSK tappades ett sådant inlägg relativt klumpigt av målisen och då gjorde vi mål, men så ofta lär det inte klantas på det viset.
Tar tillbaka att ordförandens namne dömde bra. När det tillochmed står i tidningen att Santos filmar fick man ju krupp när han gick på det gång på gång. Men varna Spettan för filmning gick bra.
Annars håller jag med de flesta skribenter här. Ett fall framåt, det kommer att bli bättre, men impotensen i straffområdet oroar.
Annars håller jag med de flesta skribenter här. Ett fall framåt, det kommer att bli bättre, men impotensen i straffområdet oroar.
Och Makacha skulle ju vara härligt, men det känns ju som helt fel position att förstärka i dagsläget. Är det någon lagdel vi har det bättre ställt med än defensiva mittfältare?
referat kommer senare, tills vidare finns en del sköna bilder uppe på officiella: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&id=6554&ptid=1508
Jag tror att Love, som gått och blivit gymråtta, är det bästa alternativet på den positionen i sommar i alla fall, om vi ska se till det spelarmaterial som vi faktiskt befogar över. Kan eventuellt tänka mig se Makacha i offensivare roll, som centralmittfältare. Hans förstatouch och bollbehandling är bra. Han verkar inte vara den där destruktiva snubben och ingen tvåvägsspelare heller, av det jag sett. Däremot kan han nog tillföra en del snabba raka bollar, och inte en massa duttande (typiskt Sirius) vid anfallen. Sedan instämmer jag tillfullo med ThomasD, det är ofantligt mycket bollar på kanten som leder till luftinlägg, men inne i boxen vinner vi inte många nickdueller och det leder sällan till något farligt... Sirius behöver nog tänka om lite i spelidé här, för vår nickstarkaste kille är ju i försvaret. P skulle väl kunna nicka lite, men det har ju inte gått så bra hittills.
Santos var dålig i dag, mäktade med ett par filmningar som borde stävjats som sagt. Hasani är ju också lite av en moviestar, men att han varnades före Santos var lite skrattretande.
Santos var dålig i dag, mäktade med ett par filmningar som borde stävjats som sagt. Hasani är ju också lite av en moviestar, men att han varnades före Santos var lite skrattretande.
jag har migrän sen jag försökt leka RRR stundtals. och inte fan fick man mkt tillbaks på planen. gott är dock att minnas hur allt EGENTLIGEN känns, efter den euforiska bandysäsongen. bara att kämpa på. fanns, som alla är inne på, en del glädjeämnen.
Referat och spelarbetyg uppe på Sirius SF.
Vi hade sju stycken fler åskådare än vad allsvenska Häcken hade. Woho!
Startar man inte med detta mittfält nästa match och plockar in Gallo, då är det något fel.
[quote1240429411=Farbror]
Om jag var en av de där J-södra supportrarna skulle jag översätta det där till latin typ och göra en banderoll.
[/quote1240463075]
Jaa! Den skulle man ju nästan köpa.....
Roligaste inlägget i Södras forum inför matchen:
"Vi kör förfest hoss bävern på eknomikaparken rackarbergegt! Ja vet inte om dom andra ska supa men jag har me mig ett flak sofiero å lite piller så de blir nog ett jävla drag!1
sen mascerar vi i samldad trupp till studnternas !§
älska södra hv71 å gnaget!½"
Är det sån däringa antialkoholreklam från Systemet?
"Vi kör förfest hoss bävern på eknomikaparken rackarbergegt! Ja vet inte om dom andra ska supa men jag har me mig ett flak sofiero å lite piller så de blir nog ett jävla drag!1
sen mascerar vi i samldad trupp till studnternas !§
älska södra hv71 å gnaget!½"
Är det sån däringa antialkoholreklam från Systemet?
Jag tycker inte att hans ambition utstrålar framtidstro.
Suveränt! Pillren verkar han ju redan sopat i sig.
Jag tycker det är en viss heder att välja Sofiero som dryck. Klart förmildrande val, och dessutom stavade han ju det rätt!!
Härligt, där snackar vi Pregame.
Innan BP är det fan jag som drar till Bävern, det är ju där allt händer.
Ja för fan, Bävern i Eknomikaparken är ett riktigt party animal har jag hört. Han kanske har öppet på söndagar också? Jag menar, det vore ju synd om Steffe ska behöva waterboarda sig själv i sann emoanda.
Vi kan ju också be ThomasD ta upp det med Flustret om de kan börja servera Sofiero och piller.
Sofiero, piller & framtidstro!
Om vi går ifrån diskussionerna om hur man förfestar i Jönköping och återgår till att diskutera matchen så skrev ThomasD något intressant:
"Jag undrar vad tänket är på ritbordet. Känns inte som att man ens försöker hota centralt, alt inte är kapabla, utan att man istället enbart släpper ut på kanten och döärefter slår inlägg. Av dessa är 90-95% i luften och i min värld känns det som att planen för vad som ska hända sen är oklar. P finns därinne allt som oftast men hotar inte direkt med skallen, ibland är någon till där men ingen annan är direkt nickstark heller. Mot LSK tappades ett sådant inlägg relativt klumpigt av målisen och då gjorde vi mål, men så ofta lär det inte klantas på det viset."
Jag håller med där, skulle gärna vilja veta vad tanken med vårt anfallsspel är egentligen. Med de spelare vi har vinner vi inga dueller i ett överbefolkat straffområde. Alternativet om man ska anfalla från kanten är att det går fort, men det gör det ju inte heller, snarare raka motsatsen. Mot Gröndal kom iofs ett flertal mål och chanser till på det sättet, men då var det mot ett sämre och decimerat motstånd. Så vad är tanken, hur ska vi egentligen göra mål?
"Jag undrar vad tänket är på ritbordet. Känns inte som att man ens försöker hota centralt, alt inte är kapabla, utan att man istället enbart släpper ut på kanten och döärefter slår inlägg. Av dessa är 90-95% i luften och i min värld känns det som att planen för vad som ska hända sen är oklar. P finns därinne allt som oftast men hotar inte direkt med skallen, ibland är någon till där men ingen annan är direkt nickstark heller. Mot LSK tappades ett sådant inlägg relativt klumpigt av målisen och då gjorde vi mål, men så ofta lär det inte klantas på det viset."
Jag håller med där, skulle gärna vilja veta vad tanken med vårt anfallsspel är egentligen. Med de spelare vi har vinner vi inga dueller i ett överbefolkat straffområde. Alternativet om man ska anfalla från kanten är att det går fort, men det gör det ju inte heller, snarare raka motsatsen. Mot Gröndal kom iofs ett flertal mål och chanser till på det sättet, men då var det mot ett sämre och decimerat motstånd. Så vad är tanken, hur ska vi egentligen göra mål?
Möjligtvis kan man som Bruk är inne på vid snabba omställningar hitta luckor centralt alt slå inlägg till ett inte så överbefolkat straffområde där ngn då får lite utrymme för sitt huvudspel. Fast om man vill vara ett spelförande och bolltrillande lag så får man inte många omställningar att utnyttja och när vi får det så tenderar vi att istället stanna upp för att kunna trilla lite boll.
Södras insnöade håkkisupportrar var roliga också: "0-0 i periodpaus".
Det skulle ju gå lite snabbare om Hasse kunde öka tempot lite. Nu är det fem-sex tillslag, 15 sekunder och fem vunna meter varje gång han får bollen.
Hasse?
Anfallen rinner tyvärr allt som oftast iväg för att den sista passen går helt fel eller bryts enkelt av motståndaren. Visst är planen dålig men jönköping klarade av att vara betydligt distinktare och mindre omständliga när de anföll.
Inte är Haisem den enda det går långsamt för.
Jag tycker det såg bra ut överlag, men det var otroligt uddlöst i anfallen. Shpetim var helt okej, men alldeles för omständig. Hade mycket boll men gjorde väldigt lite av den. P spelade ungefär likadant men snäppet sämre. Hochen var väldigt osynlig när han kom in. Hade Jernet haft en högerfot också så hade vi vunnit den här matchen. Sunshine, Gurra och Ian var bäst på plan.
Sammanfattningsvis är jag faktiskt ganska nöjd. 2 poäng på de första 3 matcherna kanske inte känns jätteroligt men jag tycker att det jag såg igår var lovande.
Sammanfattningsvis är jag faktiskt ganska nöjd. 2 poäng på de första 3 matcherna kanske inte känns jätteroligt men jag tycker att det jag såg igår var lovande.
nyckelord: tålamod. i premiären för en dryg vecka sedan startade sirius med fem debutanter.
visst kan och kommer anfallsspelet att utvecklas, var så säkra. försvarsspelet sågades en del efter premiären, men där har laget tagit steg till varje match. anfallsspelet kommer också att komma, och har redan börjat göra det.
(angående inlägg så är det möjligt att det blev några för många, men det var definitivt inte det enda sättet som anfallen avslutades på.)
visst kan och kommer anfallsspelet att utvecklas, var så säkra. försvarsspelet sågades en del efter premiären, men där har laget tagit steg till varje match. anfallsspelet kommer också att komma, och har redan börjat göra det.
(angående inlägg så är det möjligt att det blev några för många, men det var definitivt inte det enda sättet som anfallen avslutades på.)
Nej verkligen inte. Det blev ju en hel del bolltapp i andra halvlek efter att man spelat runt bollen 20 gånger utanför straffområdet...
Nej verkligen inte. Det blev ju en hel del bolltapp i andra halvlek efter att man spelat runt bollen 20 gånger utanför straffområdet...
du ser! min tes bevisad!
Bara för att det skulle bevisas gick jag igenom Sirius alla mål i superettan förra året genom livescore.
38 mål gjorda.
29 mål inne i straffområdet
3 mål från straffområdeslinjen, alla rakt framifrån.
3 mål från höger utanför straffområdet.
1 mål framifrån utanför straffområdet.
3 straffmål.
Det är klart att man gärna minns kanonskotten/frisparkarna från 30 meter men faktum kvarstår, ju närmare mål man kommer, desto större chans att sätta den.
Med andra ord, in med bollen i straffområdet OCH till någon annan i laget som är där.
Grundläggande banaliteter men inte alltid enkelt.
38 mål gjorda.
29 mål inne i straffområdet
3 mål från straffområdeslinjen, alla rakt framifrån.
3 mål från höger utanför straffområdet.
1 mål framifrån utanför straffområdet.
3 straffmål.
Det är klart att man gärna minns kanonskotten/frisparkarna från 30 meter men faktum kvarstår, ju närmare mål man kommer, desto större chans att sätta den.
Med andra ord, in med bollen i straffområdet OCH till någon annan i laget som är där.
Grundläggande banaliteter men inte alltid enkelt.
Rätt ska vara rätt: 28 mål inne i straffområdet ska det vara och med straffmålen blir det 31.
Med statistik kan man säga massa saker. Faktum kvarstår att vi hela tiden tappar boll utanför straffområdet eftersom det hela tiden söks bättre läge. Tar man ett avslut utanför straffområdet när man inte hittar något bättre så får man oftast i värsta fall en inspark mot sig, i bästa fall ett bättre läge eller en hörna.
Med statistik kan man säga massa saker. Faktum kvarstår att vi hela tiden tappar boll utanför straffområdet eftersom det hela tiden söks bättre läge. Tar man ett avslut utanför straffområdet när man inte hittar något bättre så får man oftast i värsta fall en inspark mot sig, i bästa fall ett bättre läge eller en hörna.
Och att det hela tiden söks bättre läge tror jag är den springande punkten. I allt från inkast till spel på motståndarens planhalva så blir Siriusspelarna ofta för orörliga vilket gör att de inte är spelbara. Då rullar man runt tills man hittar någon vilket tar tid och så är hela motståndarlaget tillbaks på plats och läget borta. Mer rörlighet alltså.
Med statistik kan man säga massa saker.
Du blandar ihop statistik och ogiltlig slutledning. Gå tillbaka tre standardavvikelser.